۰ دیدگاه نظر محمدرضا سیمجور
معرفی 15 کتابخانه جاوا اسکریپت که باید بشناسید!
معرفی 15 کتابخانه جاوا اسکریپت که باید بشناسید!

همانطور که می‌دانید یکی از بهترین زبان‌های برنامه نویسی برای برنامه نویسی تحت وب و کار با رابط کاربری فضای وب زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت می‌باشد، کتابخانه‌های جاوا اسکریپت کتابخانه هایی بسیار قوی هستند که می‌توانید از آنها برای برنامه نویسی استفاده کنید. در ادامه بیشتر با این کتابخانه‌ها و کاربردهای آنها آشنا می‌شویم.

کتابخانه جاوا اسکریپت JQUERY

یکی از بهترین کتابخانه‌های جاوا اسکریپت را بی شک می‌توان کتابخانه  JQUERY دانست، بسیاری از بزرگان علم برنامه نویسی این کتابخانه را نقطه شروع و ورود شما به دنیای کتابخانه‌ها در زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت می‌دانند. یکی از مهمترین ویژگی‌های این کتابخانه ارتباط بسیار سریع با سرور و استفاده راحت‌تر از متدهای سمت سرور می‌باشد.

کتابخانه جاوا اسکریپت Prototype

یکی دیگر از بهترین کتابخانه‌های جاوا اسکریپت کتابخانه Prototype است، این کتابخانه دارای ویژگی هایی مشابه کتابخانه JQUERY است و به نوعی می‌توان آن را رقیب این کتابخانه دانست. یکی از مهمترین نکاتی که در رابطه با این کتابخانه‌ها باید بدانید این است که به هیچ وجه از آنها به صورت همزمان استفاده نکنید چرا که ممکن است مشکلاتی را ایجاد کند.

کتابخانه قدرتمند جاوا اسکریپت BootStrap 

این کتابخانه یک کتابخانه جدید در میان کتابخانه‌های جاوا اسکریپت به شمار می‌آید و تنها 6 سال از عمر آن می‌گذرد، با استفاده از این کتابخانه می‌توانید رابط کاربری وب سایت خود را به بهترین شکل طراحی کنید و در واقع این کتابخانه فقط برای طراحی رابط کاربردی به وجود آمده است.

کتابخانه جالب جاوا اسکریپت Modernizr

یکی دیگر از کتابخانه‌های جاوا اسکریپت که کمک بسیار زیادی در هنگام طراحی سایت به شما می‌کند کتابخانه Modernizr می‌باشد، یکی از مهمترین ویژگی‌های این کتابخانه این است که در حل کردن مشکلات پیش آمده برای مرورگرها به شما کمک بسیار زیادی می‌کند.

کتابخانه جاوا اسکریپت Pdf.JS

همانطور که می‌دانید یکی از مشکلات همیشگی کار کردن با  pdf  مشکلاتی است که به دلیل آسیب پذیری این سیستم به وجود می‌آید، حل کردن مشکلات به وجود آمده در زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت یکی از بهترین ویژگی‌های کتابخانه Pdf.Js می‌باشد که آن را تبدیل به یکی از بهترین کتابخانه‌های جاوا اسکریپت کرده است.

کتابخانه Js Charts

این کتابخانه یک کتابخانه بسیار ساده ولی در عین حال قدرتمند است که برای ساخت و طراحی گراف از آن استفاده می‌شود. طراحی چارت‌های بی نظیر یکی از ویژگی‌های فوق العاده این کتابخانه است که آن را در صدر لیست کتابخانه‌های جاوا اسکریپت قرار داده است.

کتابخانه Chart.JS

این کتابخانه در واقع جایگزینی برای کتابخانه js Charts است، تفاوت این کتابخانه با کتابخانه js charts این است که نسخه رایگان این کتابخانه هیچگونه واتر مارکی را بر روی طرح‌های شما قرار نمی‌دهد ولی کتابخانه js charts واتر مارک را بر روی طرح‌های شما قرار می‌دهد، این ویژگی باعث شده است که این کتابخانه به یکی از پرطرفدارترین کتابخانه‌های جاوا اسکریپت تبدیل شود.

کتابخانه فوق العاده D3.JS

این کتابخانه نیز یکی دیگر از کتابخانه‌های جاوا اسکریپت می‌باشد که طرفداران بسیار زیادی را دارا است، این کتابخانه را در واقع می‌توان نسخه کامل شده 2 کتابخانه قبلی دانست چرا که دارای امکانات بسیار زیادی است که با استفاده از آنها می‌توانید برنامه‌های خیلی پیچیده را نیز به راحتی پیاده کنید.

اگر شما هم به زبان برنامه نویسی جاوااسکرپیت علاقه‌مند هستید پیشنهاد می‌کنیم در دوره آموزش جاوا اسکریپت سون لرن شرکت کنید.

کتابخانه BIVE

کتابخانه Bive یکی از بهترین کتابخانه‌های گرافیکی جاوا اسکریپت می‌باشد، این کتابخانه بیشتر به منظور طراحی رابط‌های گرافیکی ساخته شده است و امروزه از آن استفاده‌های بسیار زیادی می‌شود. اگر  شما نیز دوست دارید وب سایت هایی که طراحی می‌کنید دارای گرافیک ویژه ای باشند می‌توانید از این کتابخانه استفاده کنید.

کتابخانه OWL Carousel

یکی از بهترین کتابخانه‌های جاوا اسکریپت برای ساخت carousel  در وب سایت هایتان این کتابخانه می‌باشد، یکی از ویژگی‌های فوق العاده این کتابخانه که باعث شده است جزء 15 کتابخانه برتر جاوا اسکریپت باشد این است که دارای امکاناتی است که دستگاه هایی که با تاچ کار می‌کنند نیز بتوانند با آن کار کنند.

کتابخانه قدرتمند DATE.JS

یکی از ویژگی‌های بسیاری از وب سایت‌ها این است که باید بتوانند در مدت زمان کوتاهی به اطلاعات بسیار زیادی دست پیدا کنند، یکی از بهترین کتابخانه‌های جاوا اسکریپت برای این کار کتابخانه DATE.JS می‌باشد که با استفاده از آن می‌توانید به سادگی به تاریخ‌های وب سایت خود دسترسی پیدا کنید. یکی از ویژگی‌های فوق العاده ای که باعث شده است این کتابخانه در میان برترین کتابخانه‌های جاوا اسکریپت قرار بگیرد دوری کردن از پیچیدگی‌های سینتکسی در برنامه نویسی است.

کتابخانه MOMENT.JS

یکی دیگر از بهترین کتابخانه‌های جاوا اسکریپت برای قالب بندی تاریخ کتابخانه Moment.js می‌باشد، به وسیله این کتابخانه می‌توانید با تاریخ‌ها به خوبی تعامل داشته باشید و از آنها در وبسایت خود استفاده کنید، ویژگی فوق العاده این کتابخانه که باعث شده است در بین 15 کتابخانه معروف جاوا اسکریپت قرار بگیرد این است که عملیات‌های محاسباتی را نیز بر روی تاریخ‌ها می‌توان به استفاده از این کتابخانه انجام داد.

کتابخانه DateDropper

یکی از بهترین کتابخانه‌های جاوا اسکریپت برای کار کردن با تقویم را بی شک می‌توان کتابخانه DateDropper دانست، با استفاده از این کتابخانه می‌توانید کارهای بسیار زیادی با تاریخ کنید و از برنامه نویسی لذت ببرید. یکی از ویژگی‌های فوق العاده این کتابخانه که باعث شده است جزو کتابخانه‌های معروف جاوا اسکریپت باشد سازگاری با رابط موبایل و سایر دستگاه‌ها می‌باشد.

کتابخانه قدرتمند Cforms

یکی دیگر از کتابخانه‌های جاوا اسکریپت که طرفداران بسیار زیادی را دارا است این کتابخانه می‌باشد، به وسیله این کتابخانه می‌توانید تمامی عملیات هایی که مربوط به ورود کاربران و همین طور عملیات هایی که نیاز به فرم دارند را انجام دهید، از ویژگی‌های این کتابخانه که باعث شده است در میان کتابخانه‌های جالب جاوا اسکریپت قرار بگیرد می‌توان به اعتبار سنجی و تولتیپ در این کتابخانه اشاره کرد.

کتابخانه Sort table

آخرین مورد از کتابخانه‌های جاوا اسکریپت که در این مطلب آن را معرفی خواهیم کرد کتابخانه Sort table می‌باشد که دارای ویژگی‌های بسیار زیادی است که می‌توانید به وسیله آن با جدول‌ها تعامل کنید و از پیچیدگی‌های مربوط به کار با جدول‌ها راحت شوید.

۰ دیدگاه
ما همه سوالات و دیدگاه‌ها رو می‌خونیم و پاسخ میدیم
  • کتابخانه جاوا اسکریپت JQUERY
  • کتابخانه جاوا اسکریپت Prototype
  • کتابخانه قدرتمند جاوا اسکریپت BootStrap 
  • کتابخانه جالب جاوا اسکریپت Modernizr
  • کتابخانه جاوا اسکریپت Pdf.JS
  • کتابخانه Js Charts
  • کتابخانه Chart.JS
  • کتابخانه فوق العاده D3.JS
  • کتابخانه BIVE
  • کتابخانه OWL Carousel
  • کتابخانه قدرتمند DATE.JS
  • کتابخانه MOMENT.JS
  • کتابخانه DateDropper
  • کتابخانه قدرتمند Cforms
  • کتابخانه Sort table
اشتراک گذاری مقاله در :