کی بهتر از خود مدرس میتونه بهت مشاوره بده؟🤔 ۳۵٪ تخفیف + یک جلسه رایگان با خود مدرس🔥
۰ ثانیه
۰ دقیقه
۰ ساعت
۱ دیدگاه نظر محمدرضا سیمجور
آموزش به دست آوردن اطلاعات سخت افزاری گوشی اندروید
آموزش به دست آوردن اطلاعات سخت افزاری گوشی اندروید

امروزه شاهد رواج بیش از پیش گوشی‌های اندروید تقلبی با برند‌های مختلف در بازار هستیم. به ویژه ایجاد نوسانات قیمتی در بازار گوشی اندروید، این موضوع را تشدید نمود. توجه به اطلاعات سخت افزاری گوشی اندروید، یک راه مطمئن جهت تشخیص تقلبی بودن یا نبودن گوشی اندروید، می‌باشد. در واقع اطلاعات سخت افزاری گوشی اندروید اصل و تقلبی متفاوت بوده و همین امر در تشخیص اصالت گوشی اندروید کمک می‌کند. این مقاله سعی بر آن دارد که با معرفی نرم افزار‌ها و اپلیکیشن‌های ارائه شده در این زمینه، شما را در کسب اطلاعات سخت افزاری گوشی اندروید راهنمایی نماید.

به دست آوردن اطلاعات سخت افزاری گوشی اندروید با استفاده از تنظیمات گوشی اندروید

برای نمایش اطلاعات سخت افزاری گوشی اندروید، از طریق تنظیمات گوشی اندروید باید وارد قسمت تنظیمات گوشی اندروید شوید. گزینه ای با عنوان About device در این قسمت وجود دارد که اطلاعات سخت افزاری گوشی اندروید شما شامل مدل دقیق گوشی اندروید یا همان Model number، نسخه ی اندروید یا Android version، فرکانس قابل قبول گوشی اندروید و ورژن هسته ی سیستم عامل گوشی اندروید را نشان می‌دهد. این اطلاعات سخت افزاری، اطلاعات مهمی محسوب می‌شوند. اما این‌ها همه ی مواردی نیست که به عنوان اطلاعات سخت افزاری گوشی اندروید، لازم داریم. در واقع به اطلاعات سخت افزاری بیش تری، نیاز است که برای این منظور لازم است که از نرم افزار‌های متعددی استفاده کرد که در ادامه چند مورد از آن‌ها همراه با قابلیت‌ها و ویژگی هایشان معرفی می‌شوند.

آموزش به دست آوردن اطلاعات سخت افزاری گوشی اندروید با استفاده از نرم افزار CPU-Z

از آن جایی که برخی از اطلاعات سخت افزاری اندروید مانند تعداد هسته ی سی پی یو و مقدار حافظه ی رم در تنظیمات گوشی قید نشده است. این قبیل اطلاعات سخت افزاری گوشی اندروید را می‌توان به کمک نرم افزار CPU-Z به دست آورد. نرم افزار CUP-Z جزو نرم افزار‌های مناسب در این زمینه می‌باشد.

ویژگی‌های نرم افزار CPU-Z

برخی از ویژگی‌ها و قابلیت‌های نرم افزار CPU- Z اندروید عبارتند از:

  • نرم افزار CPU-Z قابلیت نمایش اطلاعات مربوط به سخت افزار اندروید به طور کامل و دقیق را دارد. از جمله اطلاعات سخت افزاری گوشی اندروید که این نرم افزار نمایش می‌دهند می‌توان به مدل گوشی اندروید، نام تجاری آن، وضوح صفحه ی نمایش، نسخه ی اندروید و ... اشاره کرد.
  • با استفاده از نرم افزار CUP-Z مشخصات کلی باتری گوشی اندروید اعم از سلامتی، میزان شارژ، وضعیت، درجه حرارت و ... قابل نمایش است.
  • این نرم افزار توابع قدرتمند دیگری دارد و دارای کاربردonline validation  می باشد.
  • به کمک بخش system on chip یا همان SOC این نرم افزار می‌توان اطلاعات سی پی یو و پردازش گوشی اندروید را مشاهده نمود.
  • با استفاده از بخش سنسوره ای نرم افزار CPU نیز اطلاعات جامعی از سنسور‌های گوشی اندروید به دست می‌آید.

گفتنی است نرم افزار CPU-Z از اپلیکیشن‌های پربازدید و محبوب در بین کاربران می‌باشد. از طریق لینک‌های مربوطه می‌توان این اپلیکیشن را دانلود نمود و به راحتی به اطلاعات سخت افزاری گوشی اندروید خود دست یافت.

نرم افزار Device info HW نرم افزاری دیگری جهت نمایش اطلاعات سخت افزاری گوشی اندروید

با استفاده از نرم افزار Device info HW نیز می‌توان به سهولت اطلاعات سخت افزاری گوشی اندروید را به دست آورد. این نرم افزار دارای تب‌های مختلف با کارایی‌های متعدد می‌باشد. نرم افزار مذکور قابلیت نمایش اطلاعات سخت افزاری گوشی اندروید مانند نوع سی پی یو، رم و GPU را دارد. از دیگر ویژگی‌های نرم افزار Device info HW به کاربری راحت آن می‌توان اشاره کرد. این ویژگی در محبوب شدن آن نقش دارد. لازم به ذکر است که در نسخه ی جدید این نرم افزار یعنی نسخه ی 4.5.1 علاوه بر رفع نمودن مشکلات ورژن قبلی، عملکرد کلی آن نیز ارتقا یافته و تب جدیدی به آن اضافه شده است. قابلیت تست صفحه ی نمایش و هم چنین تم تیره و مانیتورینگ سی پی یو از دیگر تغییرات ایجاد شده در نسخه ی جدید اپلیکیشن Device info HW می‌باشد.

نمایش اطلاعات سخت افزاری گوشی اندروید با اپلیکیشن Castro Premium

اپلیکیشن Castro Premium یک اپلیکیشن بی نقص جهت نمایش اطلاعات سخت افزاری گوشی اندروید و همچنین اطلاعات نرم افزاری اسمارت فون‌های اندرویدی است. با برخورداری از یک تکنولوژی ویژه، قادر است اطلاعات سخت افزاری گوشی اندروید را در هر زمان به طور زنده نمایش دهد. این اپلیکیشن هم چنین قابلیت آن را دارد که شما را از اطلاعات سنسورهای گوشی اندرویدتان در هر لحظه که بخواهید مطلع نماید. نرم افزار Castro Premium اطلاعات سخت افزاری مربوط به سی پی یو را به صورت کامل نمایش می‌دهد. میزان فضای اشغال شده و هم چنین فضای باقی مانده در حافظه نیز توسط این اپلیکیشن قابل نمایش است. این نرم افزار بر مصرف داده‌ها با پشتیبانی از وای فای و شبکه‌های تلفن همراه نیز نظارت دارد.

کاربرد اپلیکیشن AIDA64 جهت دستیابی به اطلاعات سخت افزاری گوشی اندروید

برای دسترسی به اطلاعات سخت افزاری گوشی اندروید خود می‌توانید از قابلیت‌های نرم افزار AIDA64 نیز بهره مند شوید. این نرم افزار در نمایش اطلاعات سخت افزاری گوشی اندروید مانند رزولوشن صفحه، فرکانس پردازنده، مقدار رم، تراکم و پیکسل صفحه نمایش و اطلاعات دوربین، اطلاعات مربوط به وای ‌فای و شبکه cellular،OpenGL ES GPU  و اندازه‌گیری زمان GPU به صورت لحظه ‌ای و مدیریت RealTime و دایرکتوری‌‌های سیستم توانایی بسیار بالایی دارد. البته توانایی این نرم افزار در نمایش اطلاعات سخت افزاری گوشی اندروید بسیار بالا می‌باشد و این موارد تنها بخشی از توانایی آن است.

کاربرد اپلیکیشن Phone Tester (hardware info) در نمایش اطلاعات سخت افزاری گوشی اندروید

آخرین نرم افزاری که در این مقاله جهت دستیابی به اطلاعات سخت افزاری گوشی اندروید، معرفی می‌شود، نرم افزار Phone Tester (hardware info) می‌باشد. این نرم افزار رایگان نیز تمام سنسور‌های گوشی اندروید مانند شتاب سنج، قطب نما، سنسور فشار و سنسور مجاورت، وای فای، میزان شارژ باتری، ظرفیت باتری، زمان روشن ماندن و درجه حرارت آن، رزولوشن، فاصله ی کانونی، حالت‌های فوکوس، رم؛ سی پی یو، هسته، صفحه نمایش و .... را نمایش دهد. این اپلیکیشن مشابه نرم افزار AIDA64 بوده با این تفاوت که علاوه بر نمایش اطلاعات سخت افزاری گوشی اندروید، خوانش سنسور‌ها را نیز نمایش می‌دهد.

۱ دیدگاه
ما همه سوالات و دیدگاه‌ها رو می‌خونیم و پاسخ میدیم
دلارام مشرقی ۰۶ آبان ۱۳۹۷، ۱۱:۳۶

خیلی جامع و مفید بود ممنون .

  • به دست آوردن اطلاعات سخت افزاری گوشی اندروید با استفاده از تنظیمات گوشی اندروید
  • آموزش به دست آوردن اطلاعات سخت افزاری گوشی اندروید با استفاده از نرم افزار CPU-Z
  • ویژگی‌های نرم افزار CPU-Z
  • نرم افزار Device info HW نرم افزاری دیگری جهت نمایش اطلاعات سخت افزاری گوشی اندروید
  • نمایش اطلاعات سخت افزاری گوشی اندروید با اپلیکیشن Castro Premium
  • کاربرد اپلیکیشن AIDA64 جهت دستیابی به اطلاعات سخت افزاری گوشی اندروید
  • کاربرد اپلیکیشن Phone Tester (hardware info) در نمایش اطلاعات سخت افزاری گوشی اندروید
اشتراک گذاری مقاله در :