:: فقط تا پایان فروردین 👈 ۳۵٪ تخفیف ویژه به همراه هدیه 5 میلیون تومانی
۰ ثانیه
۰ دقیقه
۰ ساعت
۷ دیدگاه نظر aminhonar
تاثیر ویدیو در بهبود سئو وب سایت
تاثیر ویدیو در بهبود سئو وب سایت تاثیر ویدیو بر روی سئو وب‌ سایت: برای اینکه سایت‌ها در صفحات اول گوگل نمایش داده شوند نیاز به استفاده از تکنیک‌ها و ترفندهای مختلف سئو دارند، یکی از تکنیک‌هایی که به‌وسیله آن می‌توان ترافیک سایت را بالا برد تا منجر به نمایش سایت در نتایج بالای گوگل شود استفاده از ویدیو در وب‌سایت می‌باشد. ویدیو بهترین راه برای کامل کردن مقالات، بهترین روش برای جذب مخاطب و همچنین نگهداشتن مخاطب در سایت است، و با افزایش مدت ماندن کاربر روی سایت (time on site)، منجر به بالا رفتن رتبه سایت و نمایش در صفحات اول گوگل می‌شود.

تاثیر ویدیو بر روی سئو وب‌ سایت:

با توجه به آمار منتشرشده ۶۳ درصد از کسب‌ و کارها از ویدیو برای بازاریابی استفاده می‌کنند. استفاده از ویدیو بخش مهمی از استراتژی تبلیغاتی کسب‌ و کارها محسوب می‌شود و باعث می‌شود که خیلی زودتر به هدف‌ها و نتایج مدنظر خود برسند. ویدیو حتی مدیران کارخانه‌ها را نیز متقاعد کرد که برای معرفی محصولات و خدمات خود از آن استفاده کنند و به نتایج قابل قبولی برسند. اما آیا در مورد تاثیر ویدیو بر روی سئو وب‌ سایت هنوز شک دارید، که ارزش دارد از ویدیو برای معرفی محصولات خود استفاده کنید؟ برای پاسخ به این سؤال نیاز است که به آمار و اطلاعات منتشر شده اشاره‌ای داشته باشیم. آمار نشان می‌دهد کسب‌ و کارهایی که از ویدیو یا فیلم برای معرفی یا ارائه خدمات خود استفاده کرده‌اند توانسته‌اند نتایج چشمگیری داشته باشند. که نتیجه آن رشد ۸۲ درصدی در حوزه‌ی بازاریابی و فروش محصولات این شرکت‌ها بوده است. با ارائه این آمار مطمئن می‌شویم که استفاده از ویدیو یکی از بهترین راه‌های بازاریابی و معرفی محصولات و خدمات است. در ادامه‌ به ۹ دلیل تاثیر ویدیو بر روی سئو وب‌ سایت می‌پردازیم.

۱ - استفاده از ویدیو سایت را جذاب‌تر می‌کند:

استفاده از تصاویر گرافیکی متحرک، انیمیشن و درنهایت ویدیو می‌تواند محیط سایت را برای کاربران  جذاب کند. استفاده از ویدیو در تمام صفحات سایت باعث می‌شود که کاربران به دیدن ویدیوها سرگرم شده و بیشتر در سایت بمانند، و در نهایت نرخ خروج سایت (bounce rate) کاهش می‌یاید. با توجه به تحقیقات وب‌سایت‌هایی که از ویدیو استفاده می‌کنند می‌توانند نسبت به سایت‌های که از محتوای ویدیویی استفاده نمی‌کنند کاربران خود را ۲ دقیقه بیشتر در سایت نگه‌ دارند، که ماندن بیشتر کاربر در سایت، موجب پایین آمدن نرخ خروج و بالا رفتن رتبه سئو سایت می‌شود.

۲ - ویدیو باعث اعتماد بیشتر مشتریان می‌شود:

برخی از مصرف کنندگان همچنان در مورد خرید محصولات و خدمات در اینترنت شک دارند زیرا آنها از تقلب و فریب ترس دارند. اما 57 درصد از مصرف کنندگان می‌گویند، با دیدن فیلم‌های معرفی محصولات یا معرفی خدمات اعتماد به نفس بیشتری برای خرید آنلاین پیدا می‌کنند. محتوای ویدیویی احساسات کاربر را درگیر می‌کند. بنابراین  ویدیو باعث جلب اعتماد کاربر می‌شود. اعتماد مبنای تبدیل و فروش است. ایجاد اعتماد باید یک هدف باشد. کل مفهوم بازاریابی محتوا بر پایه اعتماد و ایجاد روابط بلند مدت است.

۳ - موتور جستجوگر گوگل ویدیو را دوست دارد:

در این بخش از مقاله‌ی تاثیر ویدیو بر روی سئو وب‌ سایت به این موضوع می‌پردازیم که چرا گوگل سایت هایی را که از ویدیو استفاده می‌کنند بیشتر دوست دارد. تأثیر ویدیو بر روی سئو وب‌ سایت فیلم‌ها زمان صرف شده توسط بازدیدکنندگان در سایت را افزایش می‌دهد. بنابراین، قرار گرفتن در معرض دید طولانی، اعتماد را ایجاد می‌کند و به موتورهای جستجوگر نشان می‌دهند که سایت شما دارای محتوای خوب است. در صورتی که یک ویدیو در وب سایت خود داشته باشید، وب سایت شما در گوگل 53 برابر بیشتر شانس نمایش در رتبه‌ی اول را دارد. شبکه اجتماعی یوتیوب که نحوه‌ی فعالیت آن از طریق اشتراک‌گذاری ویدیو است در اختیار گوگل می‌باشد، گوگل یوتیوب را تأسیس کرده و از آن استفاده می‌کند چرا که معتقد است فیلم‌ها و ویدیوها باعث می‌شود تا بازدیدکنندگان سریع‌تر نتایج خود را پیدا کنند. استفاده از ویدیو در سایت به گوگل این حس را منتقل می‌کند که وب‌سایت شما دارای مطالب ارزشمندی است که برای مخاطبان می‌تواند مفید و سودمند باشد و سریع‌تر آنها را به نتایج دلخواه برساند. اطمینان حاصل کنید که فیلم‌های خود را در یوتیوب و سایر سایت‌های انتشار ویدیو رایگان، برای جستجوگرها بهینه سازی کنید. عناوین و توضیحات جالبی بنویسید، یک لینک به صفحه‌ی محصولات و خدمات وب سایت خود بدهید. تا از طریق لینک سازی خارجی سئو وب سایت را تقویت کرده (تکنیک off page) و ترافیک وب‌ سایت را افزایش دهید.

۴ - ویدیو نظر کاربران تلفن همراه را جلب می‌کند:

یکی از دلایلی که تاثیر ویدیو بر روی سئو وب‌ سایت را به اثبات می‌رساند، رفتار کاربران است، 90 درصد از کاربران، ویدیوها را بر روی تلفن همراه خود تماشا می‌کنند. یوتیوب گزارش می‌کند مصرف تلفن همراه در هر سال 100 درصد افزایش می‌یابد. از آنجایی که مردم مایل به تماشای فیلم‌ها هستند و تعداد کاربران گوشی‌های هوشمند در حال افزایش است، تعداد مخاطبان ویدیو شما روز به روز بیشتر می‌شود. همچنین گوگل به ما می‌گوید که کاربران گوشی‌های هوشمند دو برابر بینندگان تلویزیون و 1.4 برابر بینندگان کامپیوتری است. پس این موضوع به خوبی روشن است که کاربران گوشی‌های هوشمند، با برندهایی ارتباط بیشتری برقرار می‌کنند که تبلیغات خود را به صورت ویدیویی منتشر می‌کنند. به گفته‌ی گوگل، برند‌ها باید به تجربه شخصی کاربران گوشی‌های هوشمند حساس باشند، بنابراین تولید محتوای ویدیویی برای وب سایت می‌تواند کاربران گوشی را بیشتر در وب سایت نگه دارد و در نتیجه نرخ ماندن کاربران روی وب سایت افزایش می‌یابد و سئو داخلی وب سایت تقویت می‌شود. (تکنیک‌های on page سئو)

۵ - ویدیو همه‌ چیز را توضیح می‌دهد:

آیا شما یک محصول یا خدمات جدید را راه اندازی کرده‌اید؟ و نمی‌دانید برای معرفی آن از کجا شروع کنید؟ یک راه حل خیلی خوب این است که یک ویدیو برای معرفی کردن آن محصول یا خدمت بسازید. 98 درصد از کاربران می‌گویند، برای اینکه اطلاعات بیشتری درباره‌ی محصول یا خدمتی که دنبالش هستند، کسب کنند، یک ویدیو توضیحی از آن را تماشا کرده‌اند . به همین دلیل 45 درصد از صاحبان کسب و کار‌ها که از بازاریابی ویدیویی استفاده می‌کنند، یک ویدیو توضیحی در صفحه‌ی اصلی خود قرار می‌دهند. و  83 درصد از این صاحبان کسب و کارها می‌گویند ویدیوی توضیح دهنده‌ی صفحه اصلی آنها موثر بوده است. بنابراین با توجه به علاقه‌ی کاربران به تماشای یک ویدیوی توضیحی در مورد محصولات یا خدمات وب سایت، نرخ ماندن در وب سایت افزایش می‌یابد و سئو داخلی تقویت می‌شود.(تکنیک on page سئو) پس اگر شما هم برای توضیح یک مفهوم دشوار تلاش می‌کنید؟ فیلم‌های متحرک (motion graphic) ایجاد کنید. موشن گرافیک می‌تواند مفاهیمی را به کاربر انتقال دهد، که هیچ متن یا ویدیوی زنده‌ای نمی‌تواند. موشن گرافیک ترکیب کاملی از سرگرمی، نوستالژی و سادگی است. و تاثیر گذاری بالایی دارند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره‌ی مراحل ساخت موشن گرافیک این مقاله را مطالعه نمایید.

۶ - ویدیو باعث تشویق اشتراک گذاری در شبکه‌های اجتماعی می‌شود:

در هشتمین سالگرد گزارش صنعت بازاریابی رسانه‌های اجتماعی مایکل استلسنر اعلام کرد 60 درصد از بازاریابان اجتماعی از محتوای ویدیویی استفاده می‌کنند. شبکه‌های اجتماعی فیس بوک، اینستاگرام، توییتر، یوتیوب محتوای ویدیویی را بیشتر مورد توجه قرار داده‌اند. فیس بوک امکان ویدیو، ویدئو زنده و برنامه ویدیویی برای نوجوانان (life one stage) را راه اندازی کرده است. اینستاگرام امکان انتشار فیلم در پست و استوری و igtv را دارد، توییتر دارای پریسکوپ (Periscope) است. و یوتیوب دومین شبکه اجتماعی محبوب جهان است. البته سایت‌های انتشار ویدیوی رایگان در ایران هم وجود دارد که می‌توانید برای بازاریابی ویدیویی از آن‌ها استفاده نمایید، که می‌توان آپارات، نماشا، تماشا و ... را نام برد به یاد داشته باشید که کاربران احساسات (نه حقایق) را به اشتراک می‌گذارند. 76 درصد از کاربران می‌گویند که اگر ویدیو سرگرم کننده باشد، آن ویدیو را با دوستان خود به اشتراک می‌گذارند. بنابراین فیلم‌های سرگرم کننده‌ای برای تشویق اشتراک گذاری اجتماعی ایجاد کنید. احساسات دقیقا باعث بازگشت سرمایه (ROI) نمی‌شود، اما اشتراک گذاری‌های اجتماعی می‌تواند ترافیک را به سایت شما افزایش دهد و شما می‌توانید بازگشت سرمایه (ROI) را از آنجا دریافت کنید.

۷ - ویدیو باعث افزایش تبدیل و فروش می‌شود:

ویدیوها می‌توانند برای شما پول زیادی ایحاد کنند. اضافه کردن ویدیو در صفحه‌ی محصول یا خدمت می‌تواند تبدیل را به میزان 80 درصد افزایش دهد. ویدیو بدون در نظر گرفتن زمینه‌ای که شما آن را در آن فعالیت می‌کنید به خوبی تاثیرگذار است. همانطور که که در تصویر پایین مشاهده می‌کنید، به عنوان مثال فیلم‌های تبلیغاتی در شاخه‌ی الکترونیک 101 درصد نرخ تبدیل و فروش را افزایش می‌دهند. تأثیر ویدیو بر روی سئو وب‌ سایت ویدیو همچنین می‌تواند به طور مستقیم به فروش منجر شود. مطالعات نشان می‌دهد که 74 درصد از کاربران که ویدیویی توضیحی درباره یک محصول را تماشا می‌کنند، حتما آن را خریداری می‌کنند. بنابراین بهتر است همین حالا شروع به ساخت فیلم‌های هیجان انگیز محصول خود کنید! لازم به ذکر است که چون مهم‌ترین حس، حس بصری است. بیشتر اطلاعاتی که به مغز ما منتقل می‌شود اطلاعات بصری است. بنابراین اگر تصاویر می‌توانند مغز ما را خیلی درگیر کنند، تصور کنید که تصاویر متحرک یا ویدیو با کسب و کار شما چه می‌کند! واضح است که افزایش فروش وب سایت روی سئو تاثیر می‌گذارد، چون در فرآیند خرید کاربر از سایت، نرخ کلیک (Click-through rate) و نرخ ماندن در سایت (time on site) افزایش می‌یابد و در نتیجه سئو وب سایت تقویت می‌شود.(تکنیک on page سئو)

۸ - ویدیو ROI زیادی دارد:

83 درصد از صاحبان کسب و کارها اعلام می‌کنند که ویدیو نرخ بازگشت سرمایه (ROI) خوبی را فراهم می‌کند. با وجودی که تولید ویدیو هنوز ساده‌ترین و ارزان‌ترین کار نیست، اما باز هم صاحبان کسب و کارها زمان زیادی را صرف پرداختن به آن می‌کنند. علاوه بر این، ابزارهای ویرایش آنلاین ویدیویی به طور مداوم بهبود می‌یابند ومقرون به صرفه‌تر می‌شوند. و حتی شما می‌توانید با گوشی‌های هوشمند ویدیو‌های بسیار مناسبی را ضبط، ویرایش و منتشر کنید. در تولید ویدیوی توضیحی یک محصول یا خدمت خیلی نباید درگیر کیفیت و طراحی شد بلکه کامل بودن توضیحات درباره‌ی آن محصول و پاسخ به سوال کاربران و برطرف کردن شک‌ها و ترس‌های کاربر از خرید آن محصول از اهمیت بیشتری برخوردار است.

۹ - ویدیو، حتی تنبل‌ترین کاربران را جذب می‌کند:

ویدیو یک ابزار عالی برای یادگیری است، و استفاده از آن برای کاربر فوق العاده آسان است. زندگی امروز بیش از حد درگیری دارد و زمانی برای خواندن توضیحات طولانی محصول و یا خدمات نیست. مشتری مدرن می‌خواهد محصول را در عمل ببیند. پس در فرآیند بازاریابی محتوایی ویدیو را در اولویت قرار دهید. بازاریابی ویدیویی می‌تواند کاربر زیادی را جذب کند. حتی تنبل‌ترین‌ کاربران هم مشاهده‌ی ویدیو را دوست دارند. چون با ویدیو شما نه تنها به چشم، بلکه به گوش کاربر هم اهمیت می‌دهید. و مزیت رقابتی شما دو برابر می‌شود.

چند نکته‌ی سئو کردن ویدیو:

  • اطلاعات صحیح از فیلم در اختیار خزندگان موتورهای جستجوگر قرار دهید تا آنها بتوانند ویدیو شمارا بررسی و با توجه به کیفیت و اطلاعات به‌دست‌ آمده از ویدیو، آن را رتبه‌بندی کنند.
  • ویدیو را در جایی آپلود کنید که نوشته یا متنی وجود داشته باشد که بیانگر محتویات درون یک ویدیو باشد آپلود یک ویدیو در یک صفحه خالی نمی‌تواند کارایی چندانی داشته باشد.
  • ویدیو را می‌بایست در تگ‌ها و برچسب‌های مشخص تعریف نموده این کار به‌وسیله سئو کاران انجام خواهد شد تا برای خزندگان موتورهای جستجوگر قابل‌ فهم باشد که در این قسمت از سایت یک ویدیو استفاده‌ شده است.
  • بهتر است برای آپلود فیلم‌ها یا ویدیوها از همان وب‌سایت به‌صورت مستقیم استفاده شود و از سایت‌های دیگر مثل آپارات، یوتیوب و غیره استفاده برای آپلود استفاده نشود.
جمع‌بندی: قرار دادن ویدیو در سایت برای سئو سایت مفید و حیاتی به نظر می‌رسد، ویدیوی خلاقانه، می‌تواند در عرض چند روز در اینترنت پخش شود و میلیون‌ها بازدید داشته باشد. بهتر است در تمامی صفحات محصولات و صفحات خدمات از ویدیو هم استفاده کنیم، اما باید یک سری نکته‌ها را رعایت کرد تا بهترین نتیجه حاصل شود. ویدیو باید متناسب با موضوع فعالیت وب سایت و جذاب باشد تا باعث شود کاربران در وب سایت چند دقیقه باقی بمانند و با افزایش نرخ ماندن در سایت (time on site) نرخ خروج کاهش یابد، ویدیو هم چنین نرخ به اشتراک گذاری بالایی دارد و باعث افزایش نرخ ترافیک سایت هم می‌شود. ویدیو نرخ کلیک (Click-through rate) را افزایش می‌دهد، و در نهایت باعث بالا رفتن رتبه‌ در بین نتایج جستجوی گوگل خواهد شد، پس لازم است کاربران و نیازهای آن‌ها را شناسایی کرده و برای جذب آنها ویدیوی متناسب با سلیقه‌شان ساخته شود. موضوعات پیشنهادی ما که می‌توانید درباره‌ی آن‌ها ویدیو بسازید، محتوای آموزشی، معرفی محصولات یا خدمات، برندینگ است شما چه موضوعات دیگری را برای ساخت ویدیو پیشنهاد می‌کنید؟
۷ دیدگاه
ما همه سوالات و دیدگاه‌ها رو می‌خونیم و پاسخ میدیم
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۰۵:۳۷

سلام . میشه بگین می‌تونیم یک ویدئو رو هم در یوتیوب و هم اینستاگرام، فیس بوک و آپارات لینکشو بزاریم؟ مشکلی پیش می‌یاد؟

نازنین کریمی مقدم ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۳:۰۵

درود خیر. اتفاقا باعث سبک شدن سایت میشه این موضوع. اما اگر تعداد ویدیوها زیاد هست ممکنه کاربر رو از پیگیری سایت تون خسته کنه. در این صورت میتونید از امکان جاگذاری ویدیو در بستر آپارات و یوتیوب در سایت خود استفاده کنید و ویدیوها رو با کمک lazy load نشون بدید.

جلیل ۲۰ مهر ۱۳۹۹، ۱۰:۴۳

سلام ۲تاسوال ازنظر seo ویدیویی که از آپارات روی سایتمون بیاد -باiframخود اپارات- با ویدیویی که توی هاست دانلود اپلود کنیم و با تگ‌های html5 توی سایت بذاریم فرق میکنن؟ کدوم بهتره؟ یک یا چند افزونه برای نمایش فیلم از لینک -از لینک مستقیم هاست جداگانه- برای وردپرس میگید؟ خودتون از چی استفاده میکنید؟ ممنون

لقمان آوند ۰۲ آبان ۱۳۹۹، ۱۸:۵۸

سلام فرق چندانی نمی‌کنه دوست عزیز ما یه شورتکد نوشتیم و از اون استفاده می‌کنیم

رحمان ۰۶ مهر ۱۳۹۹، ۰۵:۰۸

سلام.وقت بخیر.آیا همزمان ویدیو‌های خود را در سایت خود و آپارات منتشر کنیم یا تنها در سایت خود منتشر کنیم؟ کدام بهتر است؟ لطفا جواب رو برام ایمیل کنید.ممنون

نازنین کریمی مقدم ۱۴ مهر ۱۳۹۹، ۰۵:۴۱

سلام. اگر در آپارات آپلود کنید بهتر هست چون باعث بالا رفتن سرعت لود سایتتون میشه و از دردسرهای نگهداری محتوای ویدیویی هم راحت میشید. برای وردپرس یسری افزونه هست که بشه مثلا محتوا رو در یوتیوب آپلود کرد و لینکش رو در صفحه گذاشت. وردپرس به صورت خودکار لینک رو که میبینه ویدیو رو همونجا توی سایت خودتون نمایش میده.

a22n ۱۸ فروردین ۱۳۹۹، ۲۰:۱۷

سلام مطلب عالی بود و تا آخر خوندم

  • تاثیر ویدیو بر روی سئو وب‌ سایت:
  • ۱ - استفاده از ویدیو سایت را جذاب‌تر می‌کند:
  • ۲ - ویدیو باعث اعتماد بیشتر مشتریان می‌شود:
  • ۳ - موتور جستجوگر گوگل ویدیو را دوست دارد:
  • ۴ - ویدیو نظر کاربران تلفن همراه را جلب می‌کند:
  • ۵ - ویدیو همه‌ چیز را توضیح می‌دهد:
  • ۶ - ویدیو باعث تشویق اشتراک گذاری در شبکه‌های اجتماعی می‌شود:
  • ۷ - ویدیو باعث افزایش تبدیل و فروش می‌شود:
  • ۸ - ویدیو ROI زیادی دارد:
  • ۹ - ویدیو، حتی تنبل‌ترین کاربران را جذب می‌کند:
  • چند نکته‌ی سئو کردن ویدیو:
اشتراک گذاری مقاله در :