کی بهتر از خود مدرس میتونه بهت مشاوره بده؟🤔 ۳۵٪ تخفیف + یک جلسه رایگان با خود مدرس🔥
۰ ثانیه
۰ دقیقه
۰ ساعت
۱ دیدگاه نظر محمدرضا سیمجور
اندروید خام و مزیت‌های استفاده از آن
اندروید خام و مزیت‌های استفاده از آن

حتما تا کنون با واژه اندروید خام رو به رو شده اید و برایتان این سوال پیش آمده است که این عبارت به چه معناست؟ در این مطلب قصد داریم با اندروید خام و ویژگی‌های فوق العاده آن و طرز صحیح کار با این نرم افزار بیشتر آشنا شویم.

اندروید خام چیست؟

پاسخ به این سوال که اندروید خام چیست در واقع کار آسانی نیست و برای پاسخ گویی به آن نمی‌توان تعریفی واحد را ارائه داد، اما می‌توان توضیحاتی را در این باره داد. اندروید خام در واقع خالص‌ترین نوع اندروید در پروژه اپن سورس می‌باشد. این نوع از اندروید پر استفاده‌ترین نوع از اندروید می‌باشد که که تمامی سازندگان از این این اندرید استفاده می‌کنند. این اندروید همان اندروید پایه ای است که توسط شرکت گوگل طراحی شده و توسعه یافته است. در این نوع از اندروید شرکت هایی که محصولات اندرویدی می‌سازند دخالتی بر طراحی آن ندارند و بدون استفاده از پوسته‌های سفارشی آن را بر روی دستگاه‌های خود نصب می‌کنند. شاید این سوال را بپرسید که چرا تا کنون با این نسخه از اندروید رو به رو نشده اید؟ برای پاسخ به این سوال باید گفت که بسیاری از شرکت هایی که اقدام به ساخت دستگاه‌های اندرویدی می‌کنند پوسته‌های سفارشی خود را بر روی اندروید خام پیاده می‌کنند که باعث می‌شود تا شما اندروید خام را در دستگاه‌های خود مشاهده نکنید.

اگر شما هم به مباحث برنامه نویسی اندروید و کسب درآمد از آن علاقه مندید پیشنهاد می‌کنیم به صفحات دوره‌های آموزش فلاتر و آموزش برنامه نویسی اندروید سر بزنید و از سرفصل این دوره‌ها مطلع شوید.

 اندروید خام

پوسته‌های معروفی که بر روی اندروید خام قرار می‌گیرند

همانطور که گفته شد شرکت‌ها و کارخانه هایی که دستگاه‌های اندرویدی می‌سازند از پوسته‌های متنوعی بر روی اندروید اصلی استفاده می‌کنند که شکل ظاهری و عملکرد آن متفاوت می‌شود از جمله شرکت هایی که پوسته‌های سفارشی خود را بر روی دستگاه‌های اندرویدی خود قرار می‌دهند می‌توان به سامسونگ اکسپرینس، اچ تی سی سنس، EMUI هواوی و OxygenOs شرکت وان پلاس اشاره کرد. در صورتی که دستگاهی را خریداری کنید که دارای اندروید اصلی یا خام باشد بسیاری از ویژگی‌ها را از دست می‌دهید از همان نسخه اصلی اندروید که توسط گوگل ارائه شده است استفاده خواهید کرد.

 اندروید خام

با اندروید خام به روز رسانی‌ها را زودتر مشاهده می‌کنید

یکی از بزرگترین مزیت‌های استفاده از اندروید خام این است که در صورتی که از این اندروید استفاده کنید خیلی سریع‌تر از سایر گوشی‌ها می‌توانید از آپدیت هایی که برای اندروید می‌آید با خبر شوید و از آنها استفاده کنید. دلیل این اتفاق هم به این علت می‌باشد که نسخه‌های جدید اندروید برای رابط کاربری اختصاصی شرکت‌های مختلف بهینه سازی شده اند.

نداشتن اپلیکیشن‌های Bloatware

مزیت بسیار بزرگ دیگر استفاده از اندروید اصلی و خام این است که این اندروید دارای اپلیکیشن‌های Bloatware یا همان اپلیکیشن‌های پیش فرضی که معمولا شرکت‌های سازنده محصولات اندرویدی این اپلیکیشن‌ها را بر روی سیستم شما قرار می‌دهند نمی‌باشد و شما می‌توانید بدون داشتن اپلیکیشن‌های اضافه کار خود را با دستگاه شروع کنید. به همین علت است که کاربرانی که از اندروید خام استفاده می‌کنند دیگر نیازی ندارند که برای حذف اپلیکیشن‌های از پیش نصب شده گوشی خود را روت کنند.

 اندروید خام

شکل ظاهری اندروید خام

اندروید خام دارای شکل ظاهری بسیار ساده ای است که تقریبا می‌توان گفت تمامی افرادی که از آن استفاده می‌کنند از شکل ظاهری آن نهایت رضایت را دارا هستند. رابط کاربری که این نوع از اندروید دارا می‌باشد با رابط کاربری پوسته‌های سفارشی که بسیاری از شرکت‌ها و کمپانی‌ها از آنها استفاده می‌کنند بسیار متفاوت می‌باشد.

 اندروید خام

اندروید خام مناسب برای تازه واردها

یکی از بهترین ویژگی‌های اندروید خام این است که افرادی که با تازگی استفاده از اندروید را شروع کرده اند به راحتی می‌توانند با آن ارتباط برقرار کنند. طراحی ساده این اندروید باعث شده است که سرعت آن نیز بیشتر شود و کاربرانی که به تازگی استفاده از این سیستم عامل را شروع کرده اند احساس بهتری نسبت به استفاده از آن داشته باشند.

چه دستگاه هایی دارای اندروید خام می‌باشند؟

یکی از سوالات بسیار مهمی که پرسیده می‌شود این است که کدام دستگاه‌ها از اندروید خام به عنوان سیستم عامل استفاده می‌کنند؟ معروف‌ترین و بهترین دستگاه هایی که از این اندروید استفاده می‌کنند دستگاه هایی هستند که توسط شرکت گوگل ساخته شده اند. گوشی‌های سری پیکسل و نکسوس از جمله دستگاه هایی هستند که از اندروید خام به عنوان سیستم عامل استفاده می‌کنند. گوشی‌های نوکیا که توسط شرکت HMD Global ساخته می‌شود معمولا دارای اندروید خام می‌باشند، شرکت لنوو که یکی از معروف‌ترین شرکت‌ها میباشد در سال 2017 اعلام کرد که از این پس به جای رابط کاربری Vibe Pure از اندروید خام در سیستم عامل خود استفاده خواهد کرد. یکی دیگر از شرکت هایی که از اندروید خام به عنوان سیستم عامل خود استفاده می‌کند اسنشال می‌باشد که توسط خالق اندروید اندی رابین مدیریت می‌شود و گوشی‌های هوشمندی که توسط این شرکت تولید می‌شوند نیز از اندروید خام در سیستم عامل خود استفاده می‌کنند.

 اندروید خام

اندروید وان

پس از این که استفاده از اندروید خام در بین بسیاری از دستگاه‌های هوشمند بیشتر شد شرکت گوگل تصمیم گرفت که این اندروید را کمی پیشرفته‌تر کند و امکاناتی را به آن اضافه کند و نسخه جدیدی از اندروید را رونمایی کند که نام این اندروید، اندروید وان خواهد بود، پس از این که این طرح کمی جدی‌تر پیگیری شد شرکت گوگل به این نتیجه رسید که مدیریت این کار را به سیستم عامل اندروید Go بسپارد.

اندروید خام بهتر است یا اندروید‌های معمولی؟

سوال آخری که در این مطلب به آن پاسخ خواهید داد این است که اندروید اصلی و خام بهتر است یا اندرویدهایی که از پوسته‌های سفارشی استفاده میکنند؟ برای پاسخ به این سوال باید بدانید که زمانی که یک پوسته سفارشی بر روی اندروید اصلی و خام قرار می‌گیرد ممکن است بسیاری از عملکردهای پایه این اندروید از بین برود که ممکن است مورد رضایت کاربر نباشد، این عامل باعث می‌شود تا سایر سیستم عامل‌ها همانند ios بهتر به نظر بیایند در حالی که در واقعیت این چنین نیست، بنابراین اندروید خام مزیت‌های بیشتری به اندروید‌های سفارشی سازی شده دارد.

 اندروید خام
۱ دیدگاه
ما همه سوالات و دیدگاه‌ها رو می‌خونیم و پاسخ میدیم
سارا ۲۳ مهر ۱۳۹۸، ۱۹:۴۴

ممنون از توضیح ساده و روان تون. پیروز باشید.

  • اندروید خام چیست؟
  • پوسته‌های معروفی که بر روی اندروید خام قرار می‌گیرند
  • با اندروید خام به روز رسانی‌ها را زودتر مشاهده می‌کنید
  • نداشتن اپلیکیشن‌های Bloatware
  • شکل ظاهری اندروید خام
  • اندروید خام مناسب برای تازه واردها
  • چه دستگاه هایی دارای اندروید خام می‌باشند؟
  • اندروید وان
  • اندروید خام بهتر است یا اندروید‌های معمولی؟
اشتراک گذاری مقاله در :