:: آخرین روزهای آفر سال نو 👈 ۳۵٪ تخفیف ویژه به همراه هدیه 5 میلیون تومانی (کد تخفیف: newyear)
۰ ثانیه
۰ دقیقه
۰ ساعت
۰ دیدگاه نظر محمدرضا سیمجور
حل مشکل لینک‌های شکسته وردپرس
حل مشکل لینک‌های شکسته وردپرس

اگر علاقه ی زیادی با طراحی سایت به وسیله ی سیستم وردپرس دارید حتماً می‌دانید که یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی که ممکن است برای شما پیش بیاید مشکل لینک‌های شکسته وردپرس می‌باشد. این مشکل می‌تواند شما را در حین طراحی سایت بسیار اذیت کند. به همین علت قصد داریم در این مطلب توضیحات کاملی را درباره ی لینک‌های شکسته شده در وردپرس و نحوه ی حل کردن آن‌ها بدهیم تا بتوانید این مشکل را به راحتی حل کنید.

مشکل لینک‌های شکسته وردپرس چه زمانی رخ می‌دهد؟

لینک‌های شکسته وردپرس زمانی رخ می‌دهد که در وب سایت شما یک یا چند محتوا جابه جا شود و یا این که آدرسی از مطالب شما تغییر کند. در این شرایط ممکن است امکان انتقال یک محتوا به یک آدرس جدید وجود نداشته باشد و باعث شود تا مشکل پیوندهای شکسته شده در وردپرس رخ دهد که در چنین موقعیت هایی معمولاً بر روی صفحه ی مرورگرتان خطای 404 یا همان عدم پیدا کردن صفحه ی مورد نظر را می‌بینید که یک خطای بسیار مشهور در طراحی سایت می‌باشد. در صورتی که چنین مشکلی برای شما پیش بیاید می‌تواند بسیار دردسر ساز شود و رتبه بندی شما را در لیست موتورهای جست و جو کاهش دهد و از بازدیدکنندگان شما به مقداری بسیار زیادی بکاهد. به همین علت باید مشکل پیوندهای شکسته شده در وردپرس را به خوبی بشناسید و بتوانید آن را بیابید و در صدد حل آن بر بیایید.

 پیوندهای شکسته شده در وردپرس

مشکلات عمده در لینک‌های شکسته وردپرس

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید بدانید این است که پیدا کردن پیوندهای شکسته شده در وردپرس همواره آسان نیست و در صورتی که نتوانید این پیوندها را پیدا کنید، مشکلات بزرگی برای شما پیش خواهد آمد. دانستن تعداد پیوندهای شکسته شده در وردپرس نیز کار سختی است و دانستن تعداد این پیوندها نیز بسیار مهم است. شاید گمان کنید که سخت بودن یافتن پیوندهای شکسته شده در وردپرس باعث می‌شود که آن‌ها را به حال خود رها کنیم. در حالی که چنین نیست و برای پیدا کردن آن‌ها روش هایی وجود دارد که در ادامه به بررسی آن می‌پردازیم.

 پیوندهای شکسته شده در وردپرس

یافتن لینک‌های شکسته وردپرس

همان طور که گفته شد یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های افرادی که به طراحی سایت با وردپرس مشغول هستند، یافتن لینک‌های شکسته وردپرس می‌باشد. یکی از راحت‌ترین روش‌های یافتن پیوندهای شکسته شده در وردپرس استفاده از ابزاری به نام Google Search Console می‌باشد. اگر از این ابزار استفاده کنید می‌توانید به راحتی وارد حساب کاربری خود شوید و در بخش Setting در قسمت Crawling وارد قسمت Crawl Statuse شده  و دکمه Open Report را بزنید و وارد قسمتBy response شوید تا بتوانید به راحتی لینک‌ها و پیوندهای شکسته شده در وردپرس را مشاهده کنید و طبق نکاتی که در ادامه ذکر می‌شود، اقدام به از بین بردن این پیوندها کنید. در این بخش علاوه بر لینک‌های 404 وردپرس لینک‌های ریدایرکت 301 و 302 و 301 و استاتوس کد‌های 200 را می‌توانید مشاهده کنید.

 پیوندهای شکسته شده در وردپرس

ویژگی‌های افزونه Goolgle Search Console

یکی از مهم‌ترین و بهترین ویژگی‌های این افزونه این است که می‌توانید به صورت مستقیم بر لینک‌ها و پیوندهای خودتان نظارت داشته باشید و حتی به سایر قسمت‌های وب سایت خود از جمله برگه ها، پست ها، نظرات و سایر زمینه‌های سفارشی نظارت داشته باشید. با استفاده از این افزونه همچنین می‌توانید تصاویر از دست رفته ی وب سایت خود را نیز بررسی کنید. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این افزونه ی وردپرسی، اطلاع رسانی فوق العاده سریع آن است. در این افزونه وردپرسی می‌توانید انواع لینک‌ها را جست و جو کنید و متن‌های مشابه آن‌ها را نیز بیابید. ویژگی آخر این افزونه وردپرسی نصب و استفاده بسیار سریع و راحت از آن می‌باشد.

 پیوندهای شکسته شده در وردپرس

حل مشکل لینک‌های شکسته وردپرس

حال که با روش‌های پیدا کردن لینک‌های شکسته وردپرس آشنا شدید، بهتر است روش‌های از بین بردن این لینک‌ها و همین طور حل این مشکل را نیز فرا بگیرید. به صورت کلی دو روش برای حل این مشکل وجود دارد  که هر یک از این روش‌ها برای یک لینک خاص می‌باشد. روش اول برای مقابله با مشکل پیوندهای شکسته شده در وردپرس روش منتقل کردن و یا ریدایرکت کردن می‌باشد که معمولاً زمانی از آن استفاده می‌کنید که آدرس یک مطلب با خطای 404 روبه رو شده باشد. در این صورت باید این آدرس را ریدایرکت کرد. روش دوم برای مقابله با پیوندهای شکسته شده در وردپرس، حذف کامل آدرس می‌باشد که زمانی از این روش استفاده می‌کنید که مطلب شما حذف شده باشد و آدرس آن با خطای 404 روبه رو شود.

 پیوندهای شکسته شده در وردپرس

جلوگیری از ایجاد لینک‌های شکسته وردپرس

اگر دوست دارید که به هیچ وجه کاربران با صفحه 404 مواجه نشوند، می‌توانید از روش هایی استفاده کنید که از ایجاد لینک‌ها و پیوندهای شکسته شده در وردپرس جلوگیری کنید. یکی از مهم‌ترین روش‌ها برای این کار این است که وقتی یک آدرس را به هر دلیلی حذف کردید دیگر با آن روش کار نکنید تا این آدرس دوباره تولید نشود. متأسفانه بسیاری از کاربران و طراحان سایت با وردپرس به این نکته دقتی ندارند و همواره به مشکلات بسیار زیادی برخورد می‌کنند.

 پیوندهای شکسته شده در وردپرس

نکات پایانی درباره لینک‌های شکسته وردپرس

متأسفانه بسیاری از طراحان سایت با وردپرس هیچ گونه توجهی به لینک‌ها و لینک‌های شکسته وردپرس ندارند و از خطرات آن‌ها برای وب سایتشان و تأثیرات آن‌ها در سئو وب سایت آگاهی کاملی ندارند. سعی کنید به صورت مداوم وجود این لینک‌ها را چک کنید و در صورت وجود آن‌ها را با روش‌های گفته شده به صورت کامل حذف کنید. بسیاری از افراد از طولانی بودن این پروسه ترس دارند و به همین دلیل سعی می‌کنند به پیوندهای شکسته شده در وردپرس بی توجهی کنند. اما با چند بار انجام دادن این مراحل آن را به صورت کامل فرا می‌گیرید و در دفعه‌های بعدی این کار را در مدت زمان کوتاه‌تری انجام می‌دهید. بنابراین بدون ترس به سراغ مقابله با این مسئله بروید.

۰ دیدگاه
ما همه سوالات و دیدگاه‌ها رو می‌خونیم و پاسخ میدیم
  • مشکل لینک‌های شکسته وردپرس چه زمانی رخ می‌دهد؟
  • مشکلات عمده در لینک‌های شکسته وردپرس
  • یافتن لینک‌های شکسته وردپرس
  • ویژگی‌های افزونه Goolgle Search Console
  • حل مشکل لینک‌های شکسته وردپرس
  • جلوگیری از ایجاد لینک‌های شکسته وردپرس
  • نکات پایانی درباره لینک‌های شکسته وردپرس
اشتراک گذاری مقاله در :