سال جدید😍 دوره‌های جدید😍 ۳۵٪ تخفیف به همراه ۵ میلیون تومان هدیه 👈 (کلیک کنید)
۰ ثانیه
۰ دقیقه
۰ ساعت
۱۱ دیدگاه نظر محمد انوری
5 کتاب عالی برای یادگیری زبان برنامه نویسی PHP
5 کتاب عالی برای یادگیری زبان برنامه نویسی PHP یادگیری برنامه نویسی PHP با کتاب ، یکی از راه‌های ورود به دنیای برنامه نویسی است. کتاب‌های زیادی برای آموزش برنامه نویسی PHP وجود دارند که می‌توانید در شروع یادگیری PHP به آنها مراجعه کنید. کتاب‌هایی که در ادامه معرفی می‌کنیم کاملا رایگان هستند، فرمت این کتاب‌ها PDF بوده و به دلیل استفاده نکردن از کاغذ هیچ مشکلی برای محیط زیست به وجود نمی‌آورند. اگر خودتان هم برنامه نویس نیستید ولی دوستان برنامه نویس زیادی اطراف خود دارید، می‌توانید این کتاب‌ها را به آن‌ها هدیه کنید. در ادامه 5 کتاب آموزش PHP را معرفی خواهیم کرد.

خوشبخت، کسی است که به یکی از این دو چیز دسترسی دارد، یا کتاب‌های خوب یا دوستانی که اهل کتاب باشند. این جمله زیبا را ویکتور هوگو نویسنده کتاب بینوایان گفته و با ظرافتی مثال زدنی خوشبختی را به کتاب ربط داده است. یا به قول انیشتین ممکن است یک کتاب مسیر زندگی چند میلیون انسان را تغییر دهد. کتاب عصاره و چکیده ذهن‌های بیدار است که تا مدت‌ها بعد از مرگ هم از آنها به یادگار می‌ماند. کسی که کتاب می‌خواند و کتاب را دوست دارد هیچ وقت بین روزمرگی‌ها و لحظات تلخ زندگی احساس تنهایی نمی‌کند. کتاب‌ها از هزاران سال قبل وجود داشتند و تا زمانی که بشر زنده است کتاب هم زنده خواهد ماند.

آیا هنوز هم کتاب انتخاب خوبی برای یادگیری برنامه نویسی است؟

روش‌های زیادی برای یادگیری برنامه نویسی وجود دارد. با پیشرفت تکنولوژی، رسانه‌های مختلفی روی کار آمدند و حوزه آموزش را از این رو به آن رو کردند. ویدئوهای آموزشی و تعاملی یکی از جدیدترین متدهای آموزش برنامه نویسی هستند و بسیار هم مورد استقبال قرار گرفتند. احتمالا این سوال در ذهنتان نقش بسته باشد که با این همه ابزار جذاب که برای یادگیری برنامه نویسی وجود دارند، چرا باید سراغ کتاب‌ها برویم و از یک روش سنتی برای یادگیری زبان‌های برنامه نویسی استفاده کنیم. کتاب هایی که ممکن است بعد از چند سال کاملا از رده خارج شده و دیگر هیچ ارزشی نداشته باشند.

استفاده از کتاب‌ها هنوز هم انتخاب خوبی برای یادگیری برنامه نویسی است. بسیاری از کتاب‌های آموزش برنامه نویسی رایگان هستند، تنوع محتوا و نحوه ارائه مطالب آنها بسیار زیاد است، کتاب‌های چاپی را می‌توانید به راحتی جا به جا کنید، کتاب‌های الکترونیکی را می‌توانید در جاهای مختلف استفاده کنید و بسیاری از مزایای دیگر که مطالعه کتاب به دنبال دارد.

زبان PHP و جادویی که پشت کدهای آن پنهان شده است

PHP یکی از بهترین و محبوب‌ترین زبان‌های برنامه نویسی وب در جهان است. Syntax ساده و روان PHP یادگیری این زبان را برایتان شیرین و لذت بخش می‌کند. همینطور به خاطر چند سکویی بودن (Cross Platform) در سیستم عامل‌های مختلف اجرا می‌شود. کاربرد اصلی PHP در برنامه نویسی سمت سرور سایت‌ها است، اما در بخش‌های دیگر مثل برنامه نویسی بک اند اپلیکیشن‌های موبایل، ساخت Rest API و غیره نیز استفاده می‌شود. سایت‌های بزرگی مثل فیس بوک، ویکی پدیا و غیره از زبان برنامه نویسی PHP استفاده می‌کنند. شما می‌توانید از کتاب‌های زیر برای آموزش PHP کمک بگیرید و روند یادگیری زبان محبوب پی اچ پی را سرعت ببخشید.

1 - کتاب PHP Pandas

کتاب PHP Pandas

PHP Pandas انتخاب بسیار خوبی برای برنامه نویسان تازه کار است تا وارد دنیای جذاب PHP شوند. همینطور برای برنامه نویسان متوسط هم گزینه خوبی به حساب می‌آید تا مهارت‌های خود را به چالش بکشند و چیزهای جدید یاد بگیرند. زبان این کتاب بسیار روان است و با آشنایی جزئی به زبان انگلیسی می‌توانید با کتاب ارتباط خوبی برقرار کنید. هر بخش از کتاب توضیحات مفصلی دارد که به همراه مثال‌های قابل فهم فرآیند یادگیری را برایتان آسان می‌کند. این کتاب از یادگیری اصول اولیه PHP تا نوشتن برنامه‌های پیشرفته همراه و هم قدم با شماست.

2 - کتاب The Right Way

عنوان The Right Way برازنده نام این کتاب است چون به خوبی مسیر درست PHP کار شدن را برای شما ترسیم می‌کند. زبان PHP کارهای مختلفی انجام می‌دهد که در کتاب The Right Way قابلیت‌های کلیدی و مهم این زبان معرفی شده اند. مواردی مثل کار با دیتابیس ها، Caching، شبیه سازی در Docker، ارورهای رایج، امنیت در وب، آزمایش برنامه و غیره. در هر بخش از کتاب لینک‌های مختلفی به شما پیشنهاد داده می‌شود تا موارد تکمیلی و پیشرفته در آن بخش را خارج از کتاب دنبال کنید. به جز زبان انگلیسی که احتمالا بهترین گزینه برای کاربران ایرانی باشد این کتاب به زبان‌های آلمانی، فرانسوی و اسپانیایی هم ترجمه شده است.

معرفی 5 کتاب عالی برای یادگیری زبان برنامه نویسی PHP

3 - کتاب Practical PHP Testing

تست نرم افزار بخش مهمی از فرآیند تولید و ارائه محصول نرم افزاری است. انواع مختلفی از تست مثل Unit Testing، Integration Testing وغیره در دنیای برنامه نویسی وجود دارد که هر کدام تاثیر کاملا ملموسی در کیفیت محصول نهایی خواهند داشت. Practical PHP Testing یک کتاب پیشرفته است که درباره مبحث مهم تست نرم افزار صحبت می‌کند. برای مثال یک بخش کامل از کتاب به Practical PHP Testing یا TDD اختصاص داده شده است. تعدادی Case Study درباره بررسی توابع PHP داخل کتاب وجود دارد. همینطور تعدادی تمرین TDD آخر هر فصل ارائه شده است.

4 - PHP 7 from Scratch

کتاب PHP 7 from Scratch

اجازه بدهید جمله اولم را با مقدمه کتاب شروع کنم. نویسنده گفته که احتمالا نزدیک به 1 میلیون کتاب PHP آن بیرون هستند و انتخاب این کتاب توسط شما برای من بسیار باارزش است. اما چه چیزی PHP 7 from Scratch را نسبت به میلیون‌ها آموزشی که در حوزه برنامه نویسی PHP وجود دارند متمایز می‌سازد؟ نویسنده کتاب اعتقاد دارد بیشتر آموزش‌های PHP قدیمی و منسوخ شده هستند، همینطور بعضی از آنها شامل جزئیاتی هستند که شاید هیچ‌وقت در دنیای واقعی کاربرد نداشته و فقط برای مباحث تئوری مناسب می‌باشند. این کتاب برای تازه کاران طراحی شده و مناسب برنامه نویسان باتجربه یا قدیمی نیست.

5 - Survive the Deep End: PHP Security

هر سرویسی که تولید می‌شود با توجه به حساسیت یا تعداد کاربرانی که دارد، باید از یک سطح امنیت قابل قبول برخوردار باشد. زبان PHP به خاطر کاربرد گسترده ای که در سمت سرور دارد، اگر به خوبی مسائل امنیتی را رعایت نکند می‌تواند مشکلات جدی و خطرناکی برای سرویس ما به وجود بیاورد. PHP به تنهایی مشکل امنیتی خاصی ندارد و معمولا برنامه نویسان به دلیل رعایت نکردن بعضی از موارد در کدهای خود باعث بروز مشکلات امنیتی می‌شوند. Survive the Deep End: PHP Security شما را با حمله‌های رایج تحت وب آشنا می‌کند و به شما کمک می‌کند سرویس تحت وب خود را از این نوع حملات در امان نگه دارید.

۱۱ دیدگاه
ما همه سوالات و دیدگاه‌ها رو می‌خونیم و پاسخ میدیم
۱۹ آذر ۱۴۰۱، ۱۶:۵۶

سلام من برنامه نویسی درحدی بلدم ولی کار پیدا نمیکنم

نازنین کریمی مقدم ۲۲ آذر ۱۴۰۱، ۱۰:۵۹

درود در چه حوزه ای تخصص دارید؟

النا ۰۸ خرداد ۱۳۹۹، ۱۰:۵۴

سلام من کلا هیچی از برنامه نویسی نمیدونم و میخام تازه شروع هیچ پایه ای ازش نمیدونم و کلا توی ساینا که گشتم گیج شدم اصن میشه لطفا کمک کنین ؟؟

سامان عزیزی ۲۰ شهریور ۱۳۹۹، ۰۷:۱۰

سلام دوست عزیز در صورتی که اطلاعاتی در مورد برنامه نویسی ندارید می‌توانید برای تعیین هدف و شروع برنامه نویسی از دوره بسیار ارزان قیمت <a href="https://7learn.com/course/programming-alphabet" rel="noopener nofollow" target="_blank">الفبای برنامه نویسی</a> استفاده کنید.

سهیل ۱۴ مهر ۱۳۹۸، ۰۵:۳۰

سلام ممنون از پست خوبتون.لطفا برای زبان‌های دیگه مثل جاوا و پایتون و c++ کتاب معرفی کنید با تشکر.

Amirhosein Hoseini ۱۳ مهر ۱۳۹۸، ۲۱:۱۱

php panda واقعا بی نظیره و پیشنهاد معرکه ایه برای چالش‌های باحال و نکته دار ... کتاب‌های خیلی خوبی معرفی کردید ممنونم از نویسنده عزیز...

مرتضی حرمتی ۱۳ مهر ۱۳۹۸، ۱۹:۲۵

ممنون از مقاله خوبتون، نام نویسنده این کتاب رو هم در اختیار بزارید با تشکر The Right Way

مصطفی ۱۳ مهر ۱۳۹۸، ۱۴:۳۵

سلام. ممنون بابت مطلب خوبتون. عبارت " آیا هنوز هم کتاب اتنخاب خوبی برای یادگیری برنامه نویسی است؟ " کلمه انتخاب رو اشتباه تایپ کرده اید!

محمد انوری ۱۳ مهر ۱۳۹۸، ۱۸:۴۲

سلام مصطفی جان ... مرسی از این ظرافتی که به خرج دادی ... کلمه اتنخاب به انتخاب تغییر کرد ... موفق باشی ...

mahdihosseini ۱۳ مهر ۱۳۹۸، ۱۴:۰۹

ممنون برای معرفی این کتاب‌ها لطفا لینک دانلود شون هم قرار بدید

محمد انوری ۱۳ مهر ۱۳۹۸، ۱۸:۴۴

سلام مهدی جان ... حتما این مورد رو بررسی می‌کنم و اگه امکانش بود لینک‌ها رو هم می‌زارم ... مرسی که این نکته رو گفتی ...

  • آیا هنوز هم کتاب انتخاب خوبی برای یادگیری برنامه نویسی است؟
  • زبان PHP و جادویی که پشت کدهای آن پنهان شده است
اشتراک گذاری مقاله در :