:: فقط تا پایان فروردین 👈 ۳۵٪ تخفیف ویژه به همراه هدیه 5 میلیون تومانی
۰ ثانیه
۰ دقیقه
۰ ساعت
۲ دیدگاه نظر نازنین گودرزی
صفحه ساز وردپرس : معرفی و مقایسه 5 افزونه صفحه ساز وردپرس (آموزش رایگان)
صفحه ساز وردپرس : معرفی و مقایسه 5 افزونه صفحه ساز وردپرس (آموزش رایگان)

آیا به دنبال راهی آسان برای ساخت صفحات و شخصی سازی وب سایت وردپرسی خود هستید؟ بسیاری از طراحان سایت که به تازگی فعالیت خود را آغاز کرده‌اند، به سختی می‌توانند صفحات سایت وردپرس خود را به درستی طرح بندی کنند. اینجاست که افزونه صفحه ساز وردپرس به کمک آن‌ها می‌آید. شما با استفاده از این افزونه‌ها، تنها با کشیدن و رها کردن عناصر مورد نیاز، صفحات خود را می‌سازید. افزونه صفحه ساز وردپرس به شما امکان می‌دهد بدون کدنویسی، طرح وب سایت خود را ایجاد، ویرایش و سفارشی سازی کنید.

ما در این مقاله، محبوب‌ترین افزونه‌های صفحه ساز وردپرس را معرفی و مقایسه خواهیم کرد. معیارهای ما برای مقایسه‌ی این صفحه سازهای وردپرس عبارتند از: سهولت استفاده، انعطاف پذیری و خروجی طراحی. در پایان نیز نحوه‌ی کار با یکی از آن‌ها را به شما نشان می‌دهیم؛ با ما همراه باشید.

افزونه‌ صفحه ساز seedprod

SeedProd یک افزونه‌ی غیر رایگان صفحه ساز وردپرس است. این افزونه از نظر متخصصان وردپرس، به دلیل سرعت و سهولت استفاده، بهترین صفحه ساز وردپرس در بازار است.

شما می‌توانید از بین بیش از 100 قالب زیبای از پیش ساخته شده، طرح مورد نظر خود را انتخاب کنید یا یک طرح کاملاً سفارشی با درگ و دراپ کردن عناصر موجود ایجاد کنید (بدون نیاز به کدنویسی).

شما می‌توانید قالب‌های از پیش ساخته شده‌ی بسیاری با موضوعات مختلف برای صفحات فرود، صفحات فروش، صفحات تشکر، صفحات ثبت نام وبینار، صفحات به زودی باز می‌گردیم، صفحات حالت تعمیر و نگهداری، صفحه‌ی 404 و... در این افزونه پیدا کنید.

برخلاف دیگر صفحه سازهای وردپرس که کند هستند، SeedProd به گونه‌ای ساخته شده است که سرعت وب سایت شما را کاهش نمی‌دهد و تضمین می‌کند که صفحات شما به سرعت بارگذاری می‌شوند، بنابراین می‌توانید رتبه‌ی بهتری در سئو کسب کنید و تجربه‌ی کاربری بهتری در اختیار کاربران خود قرار دهید.

SeedProd دارای یک سیستم طراحی هوشمند است، بنابراین می‌توانید به جای انجام کارهای تکراری، با استفاده‌ی مجدد از عناصر در وقت خود صرفه جویی کنید. شما می‌توانید اسکیماهای رنگی تعریف کنید و همچنین فونت‌ها، قالب‌های صفحه، بلوک‌های سفارشی، بخش‌ها و موارد دیگر را ذخیره کنید.

این افزونه تمامی بلوک‌ها و ویژگی‌هایی که شما از یک صفحه ساز قدرتمند انتظار دارید را در خود جای داده است؛ مانند فرم‌های optin، پروفایل‌های اجتماعی، تایمر شمارش معکوس، فرم‌های تماس، دکمه‌ها، بلوک‌های محتوای مختلف و... . بهترین قسمت این افزونه، این است که برخی از بلوک‌ها حتی دارای قالب‌های از پیش ساخته شده هستند، بنابراین می‌توانید با ساخت قالب‌های بلوک مورد علاقه‌ی خود، (با یک کلیک) فرآیند طراحی را تسریع کنید.

SeedProd با تمام قالب‌ها و افزونه‌های محبوب وردپرس سازگاری دارد. همچنین دارای مدیریت اشتراک داخلی است و به راحتی می‌توانید با سرویس‌های معروف بازاریابی ایمیل مانند MailChimp ،ActiveCampaign ،ConvertKit و ... ارتباط برقرار کنید.

در حال حاضر بیش از 1 میلیون کاربر از SeedProd، برای طرح‌بندی بهتر وب سایت خود استفاده می‌کنند.

قیمت: شروع از 39.50 دلار برای مجوز یک سایت.

رتبه: A +

نتیجه: SeedProd مقرون به صرفه‌ترین و سریع‌ترین صفحه ساز موجود در بازار است. کتابخانه‌ی بزرگ قالب‌های از پیش ساخته شده و بلوک‌های حرفه‌ای، در صرفه جویی در زمان به شما کمک زیادی می‌کند. امکان شخصی سازی تمامی جزئیات، این افزونه را به یک راهکار مناسب برای همه‌ی کاربران وردپرس تبدیل کرده است.

افزونه‌ صفحه ساز Beaver Builder

Beaver Builder یک افزونه‌ی محبوب صفحه ساز برای وردپرس است که امکان ساخت صفحات را با درگ و دراپ کردن برای شما فراهم می‌کند. شما می‌توانید به سرعت و به راحتی استفاده از رابط کاربری آن را بیاموزید.

با کشیدن عناصر از نوار کناری سمت راست و رها کردن آن‌ها روی صفحه، می‌توانید تغییرات را به صورت زنده مشاهده کنید. برای ویرایش ویژگی‌های هر عنصر نیز کافیست تا روی آن کلیک کنید.

ماژول‌هایی نیز در این افزونه وجود دارند که به شما امکان می‌دهند تقریباً هر آنچه که می‌خواهید، از جمله اسلایدر، کاروسل، بک گراند، بلوک‌های محتوا، دکمه‌ها و... را به صفحه‌ی خود اضافه کنید.

بیش از 30 الگوی زیبای از پیش طراحی شده برای صفحات فرود در این افزونه وجود دارد که ایجاد طرح‌های شگفت انگیز در وب سایت را بسیار آسان و سریع می‌کنند.

Beaver Builder برای استفاده‌‌ی کاربران مبتدی بسیار مناسب است و در کنار ویرایشگر جدید وردپرس گوتنبرگ به خوبی کار می‌کند.

قیمت: از 99 دلار برای سایتهای نامحدود شروع می‌شود.

رتبه: A +

نتیجه: Beaver Builder یک گزینه‌ی محبوب صفحه ساز در بازار است که با الگوهای از پیش ساخته شده، در شروع کار به شما کمک می‌کند. بسیاری از متخصصان وب از Beaver Builder برای ایجاد قالب‌های سفارشی سایت‌های مشتریان خود استفاده می‌کنند.

افزونه صفحه ساز Divi Builder

Divi Builder یک افزونه‌ی محبوب صفحه ساز برای وردپرس است. این افزونه دارای بیش از 20 طرح و قالب برای انواع مختلف وب سایت‌ها است.

Divi Builder همانند دو افزونه‌ی SeedProd و Beaver Builder، امکان ساخت صفحات را به سادگی با درگ و دراپ کردن برای شما فراهم می‌کند. شما می‌توانید مستقیماً بر روی صفحه‌ی خود کلیک کرده و تغییرات ویرایش را با پیش نمایش زنده مشاهده کنید.

Divi دارای 46 ماژول محتوا است که می‌توانید آن‌ها را در هر کجای طرح خود کشیده و رها کنید و هر عنصر را با استفاده از تنظیمات طراحی پیشرفته‌ی آن، سفارشی سازی کنید. با Divi می‌توانید در عرض چند دقیقه هر نوع طرح بندی را ایجاد کنید. سپس این طرح‌ها را برای استفاده‌های بعدی در سایت خود ذخیره کنید.

افزونه‌ی Divi Builder ستون فقرات قالب Divi است، با این حال با سایر قالب‌های وردپرس نیز به خوبی کار می‌کند. از همه مهم‌تر، Divi گزینه‌های قیمت بسیار جذابی دارد. شما با خرید این افزونه، قالب Divi و سایر محصولات Elegant Themes را دریافت خواهید کرد.

قیمت: شروع از 89 دلار در سال (پلن مادام العمر نیز موجود است).

رتبه: A

نتیجه: Divi یک جایگزین عالی برای صفحه ساز SeedProd است. تعداد زیاد ماژول‌های محتوای این افزونه به شما امکان می‌دهد به معنای واقعی کلمه، هر نوع وب سایتی که می‌خواهید را ایجاد کنید. پلن مادام العمر Divi نیز آن را به یکی از بهترین‌های بازار تبدیل می‌کند.

افزونه‌ صفحه ساز Elementor

Elementor یکی دیگر از افزونه‌های قدرتمند صفحه ساز وردپرس است. این افزونه‌ی صفحه ساز، امکان مشاهده‌ی زنده‌ی تغییرات را هنگام ویرایش فراهم کرده است.

Elementor دارای چندین ابزارک از جمله عناصر پرکاربرد وب سایت است که شما می‌توانید آن‌ها را با درگ و دراپ کردن به وب سایت خود اضافه کنید. ابزارک‌های اصلی این افزونه عبارتند از: ابزارک تصویر و متن، آکاردئون، اسلایدر، نظرات کاربران، آیکون‌ها، رسانه‌های اجتماعی، برگه‌ها و... . هر ابزارک نیز دارای تنظیمات خاص خود است.

Elementor همچنین به شما امکان می‌دهد ابزارک‌های ایجاد شده توسط سایر افزونه‌های وردپرس را به صفحات سایت اضافه کنید. Elementor قالب‌های آماده‌ی فراوانی برای استفاده دارد که می‌توانید آن‌ها را به راحتی در صفحات خود وارد کرده و ویرایش کنید.

قیمت: شروع از 49 دلار برای مجوز یک سایت.

رتبه: A

نتیجه: Elementor یک افزونه‌ی محبوب صفحه ساز وردپرس است. این افزونه به سادگی قابل استفاده بوده و دارای تعداد زیادی ماژول و قالب است که می‌توانید برای ساخت یک وب سایت سفارشی از آن‌ها استفاده کنید.

افزونه‌ صفحه ساز Visual Composer Website Builder

Visual Composer Website Builder یک ویرایشگر وب سایت وردپرس است که در میان کاربران از محبوبیت بالایی برخوردار می‌باشد و به شما کمک می‌کند تا طرح‌های وب سایت خود را با درگ و دراپ کردن، سریع‌تر ایجاد کنید.

این افزونه، مشابه SeedProd و Beaver Builder، برای طراحی وب سایت نیز تجربه‌ی ویرایش فرانت‌اند را فراهم می‌کند. اما کارهای بیشتری می‌توانید با این افزونه انجام دهید. به استثنای SeedProd ،Visual Composer تنها افزونه‌ای است که به شما امکان می‌دهد تمام جنبه‌های صفحه‌ی اصلی خود مانند لوگو، منوها، هدرها، فوتر‌ها، ستون‌های فرعی و... را ویرایش کنید.

این افزونه دارای گزینه‌های قدرتمند طراحی برای سفارشی کردن ظاهر هر عنصر در صفحه‌ی شما است. گزینه‌های ساده‌ای برای افزودن پس زمینه‌های شیک در این افزونه وجود دارد؛ از جمله، پارالکس، گرادیانت، اسلایدشو، کاروسل، بزرگنمایی و کوچک‌نمایی اندازه، ویدئو و.. . همچنین می‌توانید از ردیف‌ها و ستون‌های انعطاف پذیر برای ایجاد طرح بندی گرید (شبکه) در سایت خود استفاده کنید.

ویژوال کامپوزر با تمامی قالب‌های وردپرس سازگاری داشته و به خوبی کار می‌کند. همچنین از ویرایشگر جدید گوتنبرگ، Google Fonts و Yoast SEO نیز پشتیبانی می‌کند.

ویژوال کامپوزر برای افراد حرفه‌ای طراحی شده است؛ این امر با توجه به جزئیاتی مانند به خاطر سپردن انتخاب‌های رنگی شما، که به شما امکان می‌دهد از پالت رنگ یکسان در کل طرح خود استفاده کنید، مشهود است.

قیمت: 59 دلار برای مجوز یک سایت.

رتبه: A-

نتیجه: Visual Composer یک افزونه‌ی عالی و قدرتمند برای مبتدیان، جهت راه اندازی یک وب سایت است. رابط کاربری این افزونه با افزونه‌های رایج وردپرس کمی متفاوت است، بنابراین برخی از کاربران جدید نسبت به آن احساس بیگانگی می‌کنند.

آموزش افزونه صفحه ساز وردپرس Visual Composer

Visual Composer یک افزونه‌ی خارق العاده است که توسط WP Bakery ارائه شده است. این افزونه امکاناتی در اختیار شما قرار می‌دهد تا بتوانید بدون نیاز به کدنویسی، صفحه آرایی پیچیده‌ای ایجاد کنید. تنها کافیست این افزونه را نصب کرده و فعال سازی کنید تا از همه‌ی ویژگی‌های فوق العاده‌ی آن بهره‌مند شوید.

برای شروع کار با این افزونه، یک برگه‌ی جدید ایجاد کنید. همانطور که در تصویر زیر نشان داده شده است، در بالای صفحه دکمه‌های جدیدی اضافه شده تا بتوانید بین classic mode و builder mode جابه‌جا شوید. همچنین دکمه‌ی دیگری برای مشاهده‌ی فرانت‌اند به صورت زنده در این صفحه وجود دارد.

با استفاده از گزینههای Visual Composer می‌توانید سطرها، ستون‌ها، دکمه‌ها، متن، تصاویر و... را به صفحات خود اضافه کنید. به علاوه، گزینه‌ای برای ذخیره‌ی طرح‌های خود به عنوان الگوهایی که بتوان بارها و بارها آن‌ها را مورد استفاده‌ی مجدد قرار داد، وجود دارد.

ردیف‌ها

ردیف‌ها به شما امکان می‌دهند تا ستون‌ها را با یک کلیک ایجاد کنید. تنها کافیست تا روی آن کلیک کرده و طرح دلخواهتان را انتخاب کنید.

عناصر صفحه

مرحله‌ی بعد، افزودن عناصر به صفحه است. همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید، گزینه‌های زیادی برای انتخاب وجود دارد؛ برای نمونه، افزودن باکس متن، عنوان، اشتراک گذاری در صفحات اجتماعی، تصاویر و گالری‌ها، تاگل‌ها یا برگه‌ها، آکاردئون، پست‌های اخیر (که علاوه بر پست‌های وبلاگ با پست تایپ‌های سفارشی شما نیز کار می‌کند)، دکمه‌ها و ابزارک‌های سایدبار و... .

در زیر، مثالی از گزینه‌های ماژول Icon Box در قالب Total آورده شده است. برای باز کردن گزینه‌های هر عنصر می‌توانید روی آن کلیک کنید. همانطور که مشاهده می‌کنید هر ماژول می‌تواند دارای تنظیمات فراوان و حتی چندین زبانه تنظیمات باشد.

این صفحه ساز همچنین از چهار افزونه‌ی شخص ثالث محبوب Layer Slider ،Revolution Slider ،Gravity Forms و Contact Form7 پشتیبانی می‌کند. اگر هر یک از این افزونه‌ها را نصب کرده باشید، یک عنصر صفحه به طور خودکار در قالب ظاهر می‌شود.

درگ و دراپ

در هر مرحله از طراحی، می‌توانید با درگ و دراپ کردن عناصر و ردیف‌ها، آن‌ها را مجددا طرح‌بندی کنید. همچنین می‌توانید ردیف‌ها، ستون‌ها و عناصر را کپی کنید و هنگام افزودن محتوای تکراری، سرعت کار خود را افزایش دهید.

پس از ایجاد طرحی که دوست دارید می‌توانید آن را به عنوان یک تمپلیت یا الگو ذخیره کنید. برای این کار تنها کافیست تا روی دکمه‌ی Templates کلیک کنید، به تمپلیت خود یک نام بدهید و گزینه‌ی save را بزنید. این کار به‌ویژه زمانی مفید است که می‌خواهید از صفحه‌ی آرشیو یا سایدبار سفارشی خود، بارها و بارها استفاده کنید.

برای مطالعه‌ی بیشتر، مقالات زیر را به شما توصیه می‌کنیم: معرفي چند افزونه وبينار در وردپرس

جمع بندی

ما در این مقاله به معرفی و مقایسه‌ی برخی از محبوب‌ترین افزونه‌های صفحه ساز وردپرس پرداختیم و به این نتیجه رسیدیم که SeedProd, Beaver Builder و Divi بهترین افزونه‌های صفحه ساز هستند. Visual Composer و Elementor نیز گزینه‌های عالی دیگری هستند که می‌توانید انتخاب کنید. شما می‌توانید با درگ و دراپ کردن عناصر مورد نیاز خود در این افزونه‌ها، به‌راحتی و بدون نیاز به کدنویسی، صفحات وب خود را طرح بندی کنید.

امیدوار هستیم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد. خوشحال می‌شویم نظرات و تجربیات خود را با ما و سایر کاربران سون لرن به اشتراک بگذارید.

اگر به یادگیری بیشتر در زمینه‌ی وردپرس علاقه داری، شرکت در دوره آموزش طراحی قالب وردپرس را پیشنهاد می‌کنیم، با شرکت در این دوره، در کمتر از یکسال به یک متخصص وردپرس همه فن حریف تبدیل می‌شوی که آماده استخدام، دریافت پروژه و پیاده‌سازی قالب و پلاگین‌های وردپرسی هستی.

۲ دیدگاه
ما همه سوالات و دیدگاه‌ها رو می‌خونیم و پاسخ میدیم
سام انوشه ۱۳ آذر ۱۳۹۹، ۱۷:۳۹

سلام ممنون از شما بسیار عای و کاربردی خیلی ممنون

نازنین گودرزی ۱۳ آذر ۱۳۹۹، ۱۷:۴۲

سلام. ممنون از توجه و همراهی شما.

  • افزونه‌ صفحه ساز seedprod
  • افزونه‌ صفحه ساز Beaver Builder
  • افزونه صفحه ساز Divi Builder
  • افزونه‌ صفحه ساز Elementor
  • افزونه‌ صفحه ساز Visual Composer Website Builder
  • آموزش افزونه صفحه ساز وردپرس Visual Composer
اشتراک گذاری مقاله در :