کی بهتر از خود مدرس میتونه بهت مشاوره بده؟🤔 ۳۵٪ تخفیف + یک جلسه رایگان با خود مدرس🔥
۰ ثانیه
۰ دقیقه
۰ ساعت
۰ دیدگاه نظر ریحانه یزدانی
سئو محلی چیست؟ درباره Local SEO بیشتر بدانیم
سئو محلی چیست؟ درباره Local SEO بیشتر بدانیم

امروزه اکثر کسب و کارها وابستگی زیادی به محتوا دارند و نیازمند محتوایی هستند که بتواند کاربران را جذب کند. علاوه بر کارهایی که در یک سایت انجام می‌شود، تکنیک هایی نیز وجود دارند که شما را زودتر به نتیجه می‌رسانند و تاثیر تلاش شما را دوچندان می‌کنند. سئو می‌تواند راه میانبری برای این اتفاق باشد و ما در این مطلب علاوه بر معرفی سئو به این نکته می‌پردازیم که سئو محلی چیست و چگونه قابل استفاده است.

سئو چیست؟

قبل از اینکه بدانیم سئو محلی چیست بهتر است تعریفی از سئو داشته باشیم. سئو (SEO) مخفف عبارت Search Engine Optimization و مجموعه تکنیک هایی برای بهینه سازی موتورهای جستجو است. این تکنیک‌ها به کمک ابزارهایی مانند ابزارهای پیداکردن کلمات کلیدی، کاربر را به سایت شما هدایت کرده و باعث بهبود رتبه سایت شما در فرایند جستجو در گوگل می‌شوند. عوامل زیادی بر سئو تاثیر دارند و همچنین زیرشاخه‌های زیادی در این حوزه وجود دارند که تسلط بر تمامی آن‌ها نیازمند وقت کافی است. ما در این مطلب یکی از زیرشاخه‌های سئو با عنوان سئو محلی (Local SEO) را بررسی می‌کنیم.

سئو محلی چیست؟

تکنیک سئو محلی

جستجو محلی (Local Search) زمانی اتفاق می‌افتد، که شما در گوگل به دنبال خدماتی در منطقه فعلی خود هستید. شاید برای همه ما پیش آمده که خدمات و یا کالایی را در گوگل جستجو کنیم و گوگل نیز بسیاری از فروشگاه‌ها و موسساتی را به ما نشان دهد، که در نزدیکی ما هستند و دسترسی به آن‌ها آسان است. چرا گوگل به جای نشان دادن تمامی فروشگاه‌های مرتبط، فروشگاه هایی را به ما نشان می‌دهد که نزدیک به محل ما هستند؟

سئو محلی که گاهی به عنوان بازاریابی محلی موتورهای جستجو نیز شناخته می‌شود، راهی برای جذب کاربر و ارائه خدمات به مشتریانی است که از لحاظ موقعیت مکانی در جایی نزدیک به موقعیت کسب و کار شما حضور دارند. چنین امکانی فاصله بین عرضه و تقاضا را کاهش داده و کمک می‌کند که بتوانید زودتر از سایر رقبا محصول خود را به دست مشتری برسانید.

 در واقع در این روش، شما به نوعی به ربات‌های خزنده گوگل که مسئول بازدید، و نمایش سایت‌ها هستند اعلام می‌کنید، که کسب و کار شما در کدام منطقه است و تا چه حدودی را می‌تواند سرویس دهی کند.

اهمیت سئو محلی چیست؟

اهمیت سئو محلی در چیست

اهمیت این موضوع زمانی مشخص می‌شود که طبق آمارها، حدود 50% کسانی که جستجوی محلی انجام می‌دهند، با فاصله یک یا دو روز اقدام به خرید می‌کنند. بنابراین اگر شما از نام منطقه ای که درآن حضور دارید در مواردی مانند کلمات کلیدی سایت خود استفاده کنید، احتمالا در نتایج جستجوی کاربران دفعات بیشتری نشان داده خواهید شد. به عوان مثال اگر شما به جای عبارت "موسسه آموزشی"  عبارت "موسسه آموزشی در تهران" را جستجو کنید، گوگل تمامی نتایج را از فیلتر جغرافیایی رد کرده و فقط موسسات موجود در تهران را نمایش می‌دهد.

البته اگر عبارت "موسسه آموزشی نزدیک من"  را هم جستجو کنید، گوگل با دسترسی به موقعیت فعلی شما، به طور هوشمند موسسات نزدیک را نشان خواهد داد. حال اگر شما در اصول سئو برای سایت تان، بر روی منطقه تهران تاکید کرده باشید، شانس نمایش سایت شما به مخاطب افزایش می‌یابد. اگر در کسب و کار خود قصد تمرکز بر محدوه جغرافیایی خاصی را داتشه باشید، رعایت کردن سئو محلی برای شما بسیار ضروری است. این تکنیک به شما کمک می‌کند تا بتوانید توجه مشتریان نزدیک به خود را جلب کرده و بازار منطقه را به دست بگیرید.

GMB در سئو محلی چیست؟

پروفایل GMB در سئو محلی

  Google My Business به معنی نشان دادن پروفایل یک کسب و کار بر روی گوگل است. در این پروفایل، شرح فعالیت ها، اطلاعات مکانی و تماس با کسب و کار، تصاویر محل و نقشه موقعیت شرکت در گوگل، ساعات کاری، دسته بندی خدمات و غیره نشان داده می‌شوند. این تکنیک به عنوان یکی از عوامل استناد (Citation) شناخته می‌شود و باعث افزایش نرخ کلیک و دیده شدن سایت شما شده و یکی از اقدامات در بهبود سئو محلی سایت است. در تصویر بالا پروفایل GMB مربوط به کمپانی اپل نشان داده شده است. معمولا اطلاعات مربوط به سرویس Google Map نیز در این بخش نشان داده می‌شود.

Citation در سئو محلی چیست؟

سایتیشن، دایرکتوری اطلاعات کسب و کار شما یعنی نام، آدرس و شماره تلفن (NAP) است تا در دسترس عموم و سایر کسب و کارهای مشابه قرار بگیرد. شما می‌توانید دایرکتوری مرتبط با کسب و کار خود را در گوگل جستجو کرده و نام خود را در میان آن‌ها وارد کنید.

اصول سئو محلی چیست؟

  • مشخص کردن منطقه : بهتر است در سایت خود نام منطقه، شهر و حتی کشور را نیز وارد کنید. اگر صاحب چندین موقعیت مکانی برای شرکت هستید بهتر است برای هرکدام محتوای جداگانه ای در نظر گرفته و موقعیت خود را ذکر کنید.
  • اهمیت Citation: مطمئن شوید که اطلاعات سایت شما در دایرکتوری مربوط به دسته بندی نوع کارتان وجود دارد. نام، آدرس، اطلاعات تماس، لینک سایت و هر مورد دیگری که به شناخت شما کمک کند باعث بهبود سئو محلی خواهد شد.
  • بهبود GMB : به روزرسانی پروفایل GMB باعث می‌شود که در استفاده از برخی سرویس‌های گوگل مانند گوگل مپ پیشرو باشید و در نتایج جستجو بیشتر دیده شوید.
  • بهبود بک لینک ها: تمامی بک لینک‌های معتبر می‌توانند باعث بهبود سئو سایت شما شده و به کسب و کار شما اعتبار بیشتری ببخشند.

جمع بندی

بعضی از افرادی که به جستجوی محلی می‌پردازند معمولا به دنبال خواسته خود، شرکت خاصی را برای گرفتن خدمات در نظر دارند. اما بسیاری هم فارغ از نام برند، به دنبال دریافت کالا و یا خدمات موردنظر خود هستند. در چنین شرایطی پرداختن به سئو محلی باعث موفقیت در جذب چنین کاربرانی خواهد شد. امروزه که اغلب کسب و کارها مبتنی بر بستر وب و دیجیتال هستند استفاده از روش‌های سئو برای ارتقا جایگاه و عرضه بیشتر خدمات بسیار ضروری به نظر می‌رسد. سئو محلی نیز در کنار سایر تکنیک‌های این حوزه، تاثیرات مثبتی دارد که به شما در رقابت با سایر سایت‌ها کمک خواهد کرد. سون لرن در تلاش است مطالب مهم حوزه در سئو را برای شما اماده کند.

۰ دیدگاه
ما همه سوالات و دیدگاه‌ها رو می‌خونیم و پاسخ میدیم
  • سئو چیست؟
  • سئو محلی چیست؟
  • اهمیت سئو محلی چیست؟
  • GMB در سئو محلی چیست؟
  • اصول سئو محلی چیست؟
  • جمع بندی
اشتراک گذاری مقاله در :