کی بهتر از خود مدرس میتونه بهت مشاوره بده؟🤔 ۳۵٪ تخفیف + یک جلسه رایگان با خود مدرس🔥
۰ ثانیه
۰ دقیقه
۰ ساعت
۴ دیدگاه نظر نازنین گودرزی
معرفی و آموزش افزونه تلگرام وردپرس
معرفی و آموزش افزونه تلگرام وردپرس

تلگرام احتمالاً یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های پیام رسان در قرن بیست و یکم می‌باشد. تلگرام، قدرتمند، سریع و رمزگذاری شده است. خوشبختانه تلگرام دارای یک API باز است که به هر کسی امکان استفاده و اتصال اپلیکیشن‌ها به آن را می‌دهد.

افزونه تلگرام وردپرس، راهی ساده برای برقراری ارتباط با کاربران وب سایت و پاسخ به سوالات آن‌هاست. شما می‌توانید با نصب این افزونه، در هر کجای دنیا که باشید، به صورت خودکار، برای کاربران فروشگاه اینترنتی خود پیام خوش آمدگویی ارسال کرده و به مسائل کاربران رسیدگی کنید.

محبوبیت روز افزون تلگرام موجب شده است تا افزونه‌های زیادی برای استفاده از آن در بستر پلتفرم وردپرس، توسعه داده شود که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم. ما قصد داریم در این مقاله، بهترین افزونه‌های تلگرام برای وردپرس را معرفی کنیم و نحوه‌ی استفاده از افزونه‌ی تلگرام وردپرس را به شما نشان دهیم؛ با ما همراه باشید.

افزونه‌ی تلگرام وردپرس | WP Telegram

اولین افزونه در لیست ما WP Telegram است که مجموعه‌ای کامل از افزونه‌های تلگرام وردپرس می‌باشد. در این مجموعه، بهترین افزونه‌های تلگرام برای وردپرس گنجانده شده است که وب سایت شما را به طور کامل به این پیام رسان محبوب متصل می‌کند.

این افزونه بیش از 10 هزار نصب فعال دارد. علاوه بر این، توسعه دهندگان این افزونه، یک کانال پشتیبانی اختصاصی در تلگرام دارند و در صورت مواجه شدن با هر مشکلی می‌توانید به سادگی با آن‌ها تماس بگیرید.

ویژگی اصلی این افزونه این است که هر گاه پستی در وب سایت خود منتشر کنید، به طور خودکار به کانال تلگرام، گروه یا چت خصوصی ارسال می‌شود. دومین ویژگی کلیدی این افزونه، امکان زمان‌بندی برای انتشار یک پست خاص است.

این افزونه با پلاگین تجارت الکترونیکی ووکامرس کاملا سازگاری دارد و با استفاده از آن می‌توانید از کانال تلگرام خود درآمدزایی کرده و آن را بروز نگه دارید. افزونه‌ی WooCommerce به روشی منحصر به فرد عمل می‌کند، به این صورت که هر زمان که فروشی انجام شود، شما را در تلگرام مطلع می‌کند.

دومین افزونه از این مجموعه WP Telegram Widget and Join Link است. این افزونه شما را قادر می‌سازد از کد کوتاه (shortcode) یا ابزارک (widget) ارائه شده در افزونه استفاده کرده و کانال تلگرام خود را به وب سایت‌تان اضافه کنید. WP Telegram از یک ابزارک Ajax برای نمایش کانال تلگرام شما در وردپرس و تشویق بازدیدکنندگان برای پیوستن به آن استفاده می‌کند.

پیام‌های ارسالی کاربران به تلگرام شما، در داشبورد وردپرس قابل مشاهده هستند و کاربران حذف شده نیز به طور خودکار از وب سایت پاک می‌شوند. علاوه بر این، این افزونه کاملاً ریسپانسیو (واکنشگرا) و سازگار با ویرایشگر گوتنبرگ است.

آخرین افزونه‌ی این مجموعه، WP Telegram WP Telegram Login & Register است. این افزونه، کاربران را قادر می‌سازد تا از حساب‌های تلگرام خود استفاده کرده و در وب سایت شما ثبت نام یا ورود کنند.

همچنین، هر زمان که یک ایمیل انبوه برای کاربران ثبت شده‌ی خود ارسال کنید، کاربرانی که از حساب تلگرام خود برای ثبت نام در وب سایت شما استفاده کرده‌اند، یک اعلان را در تلگرام دریافت می‌کنند.

یکی از دلایلی که مردم از ثبت نام در وب سایت‌ها متنفر هستند، مراحل طولانی ثبت نام اولیه است. آن‌ها ابتدا باید ثبت نام کنند و منتظر یک ایمیل فعال سازی باشند که کل فرآیند را به تاخیر می‌اندازد. با استفاده از این افزونه، دیگر نیازی به پر کردن فرم نیست، بازدیدکنندگان می‌توانند تنها با استفاده از حساب‌های تلگرام خود ثبت نام کنند.

افزونه‌ی Replain

Replain یکی از بهترین افزونه‌های تلگرام برای وردپرس است. تنها هدف این افزونه، ساده سازی روند تعامل شما با مشتریان است. پیام‌هایی که مشتریان برای شما ارسال می‌کنند به تلگرام یا مسنجر فیس بوک شما ارسال می‌شود، این به شما امکان می‌دهد تا خیلی سریع به آن‌ها پاسخ دهید.

دیگر نیازی به نصب هیچ افزونه‌ی دیگری نیست. تمامی این امکانات تنها با نصب افزونه‌ی Replain در دسترس شما خواهند بود. Replain یک پلاگین با ویژگی‌های بسیار مفید و کاربردی است. می‌توانید اپراتورهای نامحدود را به آن متصل کرده و آن‌ها را به مشتریان خود متصل کنید. همچنین، می‌توانید پاسخ‌های الگو و از پیش آماده شده را اضافه کرده و از آن‌ها برای پاسخگویی سریع به مشتریان خود، به محض این که سوالی بپرسند، استفاده کنید.

علاوه بر این، می‌توانید وضعیت آنلاین خود را بر اساس ساعات کاری تعیین شده در افزونه تنظیم کنید. امکانات Replain کاملاً قابل تنظیم است و می‌توانید ظاهر، لوگو و رنگ‌ها را در بخش پیکربندی تغییر دهید.

با قرار دادن یک دکمه یا لینک در کنار متن‌ها، منوها یا حتی یک تصویر، می‌توانید کاربران را به تلگرام هدایت کرده و با آن‌ها گفت‌وگوی تک به تک داشته باشید.

Replain با Google Analytics و Yandex Metrika به خوبی یکپارچه سازی شده است و به شما امکان اتصال مستقیم به این پلتفرم‌ها را می‌دهد.

این افزونه از بسیاری از زبان‌ها از جمله زبان فارسی نیز پشتیبانی می‌کند.

افزونه‌ی Telegram for WP

افزونه‌ی Telegram For WP یکی از بهترین افزونه‌های تلگرام برای وردپرس است. این افزونه هر زمان که یک کاربر جدید در وب سایت شما ثبت نام می‌کند، یا یک کامنت ارسال می‌کند که منتظر تایید است، برای شما یک اعلان ارسال می‌کند.

علاوه بر این، Telegram for WP هر زمان که یک ایمیل از وب سایت وردپرس شما ارسال می‌شود، ایمیل را به تلگرام شما می‌فرستد. همچنین هر زمان که کاربر از طریق صفحه تماس با ما پیامی ارسال کند، آن پیام به آیدی تلگرام شما ارسال می‌شود.

این پلاگین برای آخرین 3 بروزرسانی مهم وردپرس بروز نشده است. با این حال، به خوبی با پلاگین WooCommerce سازگار بوده و کار می‌کند. یعنی شما می‌توانید هر محصول یا خدماتی را که در وب سایت می‌فروشید، آن را به صورت خودکار در تلگرام نیز به اشتراک بگذارید.

این افزونه، تقریباً مانند سایر افزونه‌های ذکر شده در لیست ما، می‌تواند پست‌های شما را در کانال‌ها، گروه‌ها و حتی پیام‌های خصوصی در تلگرام به اشتراک بگذارد.

در حال حاضر، این افزونه بیش از 4000 نصب فعال دارد و علی رغم این که برای 3 نسخه‌ی اخیر اصلی وردپرس بروز نشده است، هنوز با آخرین نسخه سازگار است.

افزونه‌ی Telegram Bot & Channel

ربات‌های تلگرام در واقع حساب‌هایی هستند که توسط نرم افزار اداره می‌شوند. این حساب‌ها دارای ویژگی‌های هوش مصنوعی هستند و می‌توان آن‌ها را با پلاگین Telegram Bot & Channel کنترل کرد. شما می‌توانید از ربات‌ها برای جستجو، به اشتراک گذاشتن پست یا یادآوری رویدادها به کاربران استفاده کنید.

دقیقاً مانند سایر افزونه‌های تلگرام که در لیست ما ذکر شده است، این افزونه می‌تواند پست‌ها را در کانال‌ها، گروه‌ها و حتی پیام‌های خصوصی تلگرام به اشتراک بگذارد. حتی می‌توانید پست‌ها را زمان‌بندی کرده و در تاریخ و ساعت مشخصی در کانال تلگرام خود منتشر کنید.

الگوریتم‌های Telegram Bot & Channel به شما این امکان را می‌دهند تا در هر مکانی که هستید به پیام‌ها پاسخ دهید. علاوه بر این، هر وقت مشغول باشید نیز می‌توانید از الگوهای از پیش تعیین شده برای پاسخ به پیام‌ها استفاده کنید.

به خاطر داشته باشید، به دلیل محدودیت‌هایی که تلگرام روی ربات‌ها اعمال کرده است، برای مدیریت ربات تلگرام باید گواهی SSL داشته باشید.

افزونه‌ی WPUpper Share Buttons

افزونه‌ی WP Upper Share Button برای به اشتراک گذاشتن پست‌های وب سایت شما در پلتفرم‌های مختلف رسانه‌های اجتماعی مانند Facebook ،WhatsApp ،Twitter ،LinkedIn ،Telegram و غیره طراحی شده است و با استفاده از ابزارک‌هایی که توسط این پلاگین به شما ارائه می‌شود، می‌توانید دکمه‌ی رسانه‌های اجتماعی را به وب سایت خود اضافه کنید.

دکمه‌های اشتراک گذاری WPUpper، یک جدول برای ذخیره‌ی تعداد اشتراک پست‌های شما در پلتفرم‌های مختلف رسانه‌های اجتماعی ایجاد می‌کند.

این افزونه با آخرین نسخه‌ی وردپرس سازگار است و در حال حاضر بیش از 10000 نصب فعال دارد.

افزونه‌ی Telegram Chat

Telegram Chat پلاگین بعدی در لیست ما است که می‌توانید از آن برای تعامل با مشتریان خود استفاده کنید. وقتی کاربران از وب سایت شما بازدید می‌کنند، پس از مدتی چت تلگرام برای آن‌ها نمایش داده می‌شود. با استفاده از این قابلیت، می‌توانید کاربران را به خود جلب کرده و آن‌ها را به مشتری تبدیل کنید. این یک روش عالی برای افزایش نرخ تبدیل شما است.

همچنین می‌توانید صفحه‌ی چت را برای گروه خاصی نمایش دهید. این افزونه، چت قبل از خرید را نیز ارائه می‌دهد. این یک فرصت عالی برای متقاعد کردن مشتریان بالقوه‌ی شما و تبدیل آن‌ها به مشتری است.

ظاهر این افزونه قابل تنظیم است و می‌توانید آن را مبتنی بر برند خود شخصی سازی کنید. علاوه بر این، افزونه‌ی Telegram Chat دارای رابط کاربری بسیار دوستانه‌ای است که برای کار با آن نیازی به دانش کدنویسی ندارید. همه‌ی کارها از طریق ابزارک‌ها و کدهای کوتاه انجام می‌شود.

این افزونه با ویرایشگر Gutenberg کاملاً سازگار است و می‌توانید از آن برای افزودن چت زنده به وب سایت خود استفاده کنید.

افزونه‌ی TGomatic

TGomatic شما را قادر می‌سازد از وردپرس به کانال‌ها یا گروه‌های تلگرامی پیام ارسال کنید. علاوه بر این، می‌توانید پست‌های خود را در تلگرام به اشتراک بگذارید.

TGomatic، به شما امکان انتشار زمان‌بندی شده‌ی پست‌های وب سایت تان در تلگرام را می‌دهد. در این حالت دیگر نیازی به اشتراک گذاری دستی تک تک پست‌ها در تلگرام نیست و همه‌ی کارها به صورت خودکار از طریق افزونه انجام می‌شود.

آموزش نصب و یکپارچه سازی افزونه‌ی Telegram for WP بر روی وردپرس

تا اینجا با افزونه‌های وردپرس آشنا شدیم. حال می‌خواهیم، برای نمونه، به آموزش نحوه‌ی نصب افزونه‌ی Telegram for WP بپردازیم. سایر افزونه‌ها نیز نصب تقریبا مشابهی دارند و تنها در برخی جزییات کوچک متفاوت هستند.

اولین کاری که باید انجام دهید نصب و فعال‌سازی افزونه‌ی Telegram for WP است. این افزونه پس از فعال‌سازی، آیتم جدیدی با عنوان "TWP Settings" را به منوی مدیریت وردپرس شما اضافه می‌کند که با کلیک بر روی آن، به صفحه‌ی تنظیمات افزونه منتقل می‌شوید.افزونه تلگرام وردپرس

همان‌طور که مشاهده می‌کنید، برای اتصال با Telegram API به چند توکن دسترسی احتیاج دارد. بسته به جایی که می‌خواهید اعلان را در تلگرام ارسال کنید، روش‌های مختلفی برای تولید توکن API برای چت‌ها، گروه‌ها و کانال‌های جداگانه وجود دارد.

با دانلود و نصب برنامه تلگرام بر روی دستگاه خود شروع کنید. این برنامه برای Android ،iOS ،Mac OS X ،Windows و Linux در دسترس است. اگر قبلاً آن را نصب نکرده‌اید، به سادگی به صفحه‌ی برنامه‌های تلگرام بروید تا برنامه را برای سیستم عامل خود دانلود و نصب کنید.

ارسال نوتیفیکیشن از وردپرس به تلگرام

با پلاگین Telegram for WP می‌توانید ایمیل‌های اعلان وردپرس خود را مستقیماً در برنامه‌ی تلگرام خود دریافت کنید. نحو‌ه‌ی راه اندازی آن بدین صورت می‌باشد:

ابتدا باید یک گفتگوی جدید با notifcaster_bot در تلگرام شروع کنید. به سادگی بر روی باکس جستجو در برنامه کلیک کنید و سپس notifcaster_bot را تایپ کنید. تلگرام، مشخصات ربات را به شما نشان می‌دهد. با کلیک بر روی آن، پنجره‌ی گفتگو باز می‌شود.

افزونه تلگرام وردپرس

در پنجره‌ی گفتگو، برای تولید کلید API باید token/ را تایپ کنید. ربات notifcaster یک API برای شما ایجاد می‌کند و آن را در پنجره‌ی گفتگو نمایش می‌دهد.

افزونه تلگرام وردپرس

حال می‌بایست توکن API را کپی کرده و آن را در قسمت API token تنظیمات افزونه جایگذاری کنید. پس از آن می‌توانید با کلیک بر روی دکمه‌ی send now، یک پیام آزمایشی ارسال کنید.

افزونه تلگرام وردپرس

اکنون یک پیام آزمایشی از notificaster bot در تلگرام دریافت خواهید کرد.

اگر همه چیز خوب کار کرد، حال می‌توانید بر روی دکمه‌ی save changes در پایین صفحه کلیک کنید تا تنظیمات خود را ذخیره کنید.

اکنون اعلان‌ها را مستقیماً در تلگرام از وردپرس دریافت خواهید کرد. این امر به ویژه اگر در دریافت ایمیل از وردپرس مشکل دارید، بسیار مفید است.

در صورت تمایل می‌توانید اعلان‌های وردپرس را با استفاده از تلگرام، به صورت گروهی از کاربران نیز ارسال کنید. ابتدا باید یک گروه جدید در تلگرام ایجاد کنید و از کاربرانی که می‌خواهید در این گروه قرار بگیرند، دعوت کنید.

افزونه تلگرام وردپرس

حداقل یک عضو به گروه اضافه کنید. پس از ایجاد گروه، زمان آن فرا رسیده است تا notifcaster_bot را به گروه خود دعوت کنید.

بر روی نام گروه خود در بالا کلیک کنید. این کار شما را به Group settings می‌رساند. بر روی add member کلیک کنید و سپس notifcaster_bot را به گروه خود اضافه کنید.

telegramgroupmembers -6

notifcaster_bot اکنون یک کلید API جدید در پنجره‌ی گفتگوی خود ایجاد می‌کند. این کلید API با پیشوند g: شروع می‌شود. به سادگی این کلید api را در تنظیمات افزونه کپی و جایگذاری کرده و تنظیمات خود را ذخیره کنید.

اکنون اعلان‌های وردپرس را در گروه تلگرام دریافت خواهید کرد. اگر اعلان‌ها را برای یک گروه ارسال کنید، در پنجره‌ی چت مخفی با notifcaster bot نوتیفیکیشن دریافت نخواهید کرد.

نکته: اطمینان حاصل کنید که فقط کاربران دارای دسترسی مدیر در سایت خود را به این گروه اضافه می‌کنید. زیرا، این کاربران تمامی اعلان‌های دریافتی مدیر سایت در وردپرس را مشاهده خواهند کرد.

ارسال پست‌های وردپرس به کانال تلگرام

کانال‌های تلگرام، چت روم‌هایی هستند که می‌توانند خصوصی یا عمومی باشند. شما به عنوان یک مالک سایت، می‌توانید از کانال تلگرام برای بازدیدکنندگان سایت خود استفاده کنید که در آن می‌توانند مطالب شما را دنبال کنند.

بیایید نحوه‌ی ایجاد کانال تلگرام و نحوه‌ی ارسال پست‌های وردپرس به کانال تلگرام خود را ببینیم.

ابتدا باید کانال خود را ایجاد کنید. کافی است بر روی نماد add new کلیک کرده و new channel را انتخاب کنید.

newtelegramchannel -7

از شما خواسته می‌شود نام و توضیحی برای کانال خود ارائه دهید. همچنین شما می‌توانید یک URL کوتاه انتخاب کنید. شما و کاربران‌تان می‌توانید با استفاده از این URL، سایر کاربران را به کانال دعوت کنید.

پس از ایجاد کانال خود، باید یک ربات تلگرام نیز ایجاد کنید. اما نگران نباشید، برای ایجاد ربات در تلگرام نیازی به نوشتن کد نیست.

یک گفتگوی مخفی جدید با botfather باز کنید.

botfather -8

در پنجره‌ی گفتگو، newbot/ را تایپ کنید. botfather یک ربات جدید برای شما ایجاد می‌کنند. از شما می‌خواهد برای ربات خود یک نام و نام کاربری انتخاب کنید و سپس یک کلید API به شما نشان می‌دهد.

به کانال تلگرام خود بروید و برای دسترسی به تنظیمات کانال بر روی نام کانال در بالا کلیک کنید. در صفحه‌ی تنظیمات، بر روی Administrator کلیک کنید.

channeloptions -9

در اینجا به شما لیست مدیران کانال نشان داده می‌شود. بر روی add administrator کلیک کرده و سپس نام کاربری رباتی را که قبلاً ایجاد کرده‌اید، تایپ کنید. اکنون می‌توانید ربات را به عنوان ادمین به کانال خود اضافه کنید.

به پنجره‌ی چت botfather برگردید و رمز دسترسی API را که برای ربات شما ارائه داده کپی کنید. این کلید دسترسی را در تنظیمات پلاگین کنار گزینه bot token جایگذاری کنید.

افزونه تلگرام وردپرس

نام کاربری کانال خود را با علامت @ اضافه کنید. نام کاربری کانال شما همان اسمی است که در URL کوتاه کانال استفاده کرده‌اید.

بر روی دکمه‌ی Send Now کلیک کنید. سپس این پلاگین یک پیام آزمایشی به کانال شما ارسال می‌کند. فراموش نکنید که برای ذخیره‌ی تنظیمات خود، روی دکمه save changes کلیک کنید.

اکنون می‌توانید پست‌ها را مستقیماً از وب سایت وردپرسی خود به کانال تلگرام خود ارسال کنید. در صفحه‌ی ویرایشگر پست، می‌توانید گزینه‌هایی برای انتخاب نحوه‌ی ارسال پست به کانال تلگرام خود پیدا کنید.

افزونه تلگرام وردپرس

وقتی پستی را منتشر یا بروز‌رسانی می‌کنید، این افزونه با استفاده از این تنظیمات به کانال تلگرام شما پیامی ارسال می‌کند.

افزونه تلگرام وردپرس

امیدواریم این مقاله به شما در یادگیری نحوه‌ی یکپارچه سازی تلگرام با وب سایت وردپرسی‌تان به شما کمک کرده باشد.

جمع‌بندی

مدیران وب سایت‌ها، با توجه به محبوبیت روزافزون اپلیکیشن پیام رسان تلگرام در بین کاربران، می‌توانند از افزونه‌های تلگرام وردپرس برای مدیریت سریع‌تر، بهتر و کارآمدتر تعامل با کاربران خود استفاده کنند. از جمله قابلیت‌های افزونه‌ها‌ی تلگرام وردپرس، می‌توان به امکان اشتراک گذاری خودکار پست‌های وب سایت در کانال و گروه تلگرام و بالعکس، گفتگوی زنده با کاربران فروشگاه پیش از خرید محصول و ارسال اعلان‌ها و پیام‌های زمان‌بندی شده، اشاره کرد. اگر صاحب یک وب سایت یا فروشگاه وردپرسی هستید، به شما استفاده از افزونه‌های معرفی شده در این مقاله را توصیه می‌کنیم.

تجربه‌ی شما از کار با افزونه‌ی تلگرام وردپرس چیست؟ آیا استفاده از افزونه‌های تلگرام وردپرس در وب سایت‌های وردپرسی را مفید و کارآمد می‌دانید؟ خوشحال می‌شویم نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

اگر به یادگیری بیشتر در زمینه‌ی وردپرس علاقه داری، شرکت در دوره متخصص وردپرس را پیشنهاد می‌کنیم، با شرکت در این دوره، در کمتر از یکسال به یک متخصص وردپرس همه فن حریف تبدیل می‌شوی که آماده استخدام، دریافت پروژه و پیاده‌سازی قالب و پلاگین‌های وردپرسی هستی.
۴ دیدگاه
ما همه سوالات و دیدگاه‌ها رو می‌خونیم و پاسخ میدیم
۱۶ شهریور ۱۴۰۲، ۰۸:۵۷

مقاله خیلی جامعی بود بخصوص که تلگرام اخیرا تلگرام پریموم رو هم عرضه کرده و افزونه‌ها و سورس‌های حوزه این نرم افزار میتونه خیلی کاربردی باشه ممنونم از تیم عالی سون لرن برای این آموزش عالی و جامع ?

۰۹ اسفند ۱۴۰۱، ۰۴:۴۷

مقاله جامع و کاربری بود. خیلی ممنون?

zahra rahimi ۲۷ شهریور ۱۳۹۹، ۰۸:۲۳

خیلی هم عالی و کاربردی

نازنین گودرزی ۲۷ شهریور ۱۳۹۹، ۱۴:۴۰

ممنون از همراهی شما.

  • افزونه‌ی تلگرام وردپرس | WP Telegram
  • افزونه‌ی Replain
  • افزونه‌ی Telegram for WP
  • افزونه‌ی Telegram Bot & Channel
  • افزونه‌ی WPUpper Share Buttons
  • افزونه‌ی Telegram Chat
  • افزونه‌ی TGomatic
  • آموزش نصب و یکپارچه سازی افزونه‌ی Telegram for WP بر روی وردپرس
اشتراک گذاری مقاله در :