بازی سازی پیشرفته

بازی سازی پیشرفته

رویاهاتو با بازی سازی به حقیقت تبدیل کن!
پشتیبانی در جامعه برنامه‌نویسی
مصطفی بارانی
مدرس: مصطفی بارانی توسعه دهنده ارشد (فول استک) بازی ...
بازی سازی پیشرفته بازی سازی پیشرفته به جامعه متخصصین سون‌لرن بپیوندید...

آشنایی با دوره بازی سازی پیشرفته

دروازه‌ای به دنیای خلاقیت و کسب‌وکار: دوره جامع آموزش بازی‌سازی

انسان‌ها رویاپردازانی خلاق هستند؛ اما هرگز قادر نبوده‌اند در تمامی عرصه‌های زندگی تجربه کافی کسب کنند. دنیای واقعی نیز نمی‌تواند همه رؤیاهای ما را به واقعیت تبدیل کند. دنیای ما یک بازی است که دکمه "شروع دوباره" ندارد.

اما انسان‌ها دنیایی را خلق کرده‌اند که در آن می‌توانند رؤیاهای خود را زندگی کنند. با استفاده از علم شبیه‌سازی و رایانه‌ها، دنیایی را می‌سازیم که در آن محدودیتی نداریم و می‌توانیم هر تجربه‌ای را کسب کنیم.

امروزه صنعت بازی‌سازی یکی از پردرآمدترین صنایع جهان است و میلیاردها نفر هر روز به این دنیاها سفر می‌کنند و در آن زندگی می‌کنند. به همین دلیل، ما دوره‌ای جامع و کاربردی را از مبتدی تا حرفه‌ای برای شما آماده کرده‌ایم تا شما را به یک ژنرال در بازی‌سازی تبدیل کنیم. این دوره به شما کمک می‌کند تا با تمامی زمینه‌های لازم برای ساخت بازی آشنا شوید و دنیایی که دوست دارید را خلق کنید و از آن کسب درآمد کنید.

در این دوره چه چیزهایی خواهید آموخت؟

  • آشنایی با موتور بازی‌سازی یونیتی: پایه و اساس ساخت بازی.
  • برنامه‌نویسی حرفه‌ای با سی‌شارپ: اصول SOLID و شی‌گرایی.
  • ساخت بازی‌های دو بعدی و سه بعدی
  • مدل‌سازی سه‌بعدی و UV Mapping با نرم‌افزار مایا: خلق شخصیت‌ها و محیط‌های شگفت‌انگیز.
  • طراحی المان‌های دو بعدی با ادوبی ایلوستریتور
  • ایجاد بافت و تکسچرینگ: بافت‌دهی و واقع‌گرایانه کردن اجسام.
  • نورپردازی و رندرینگ: ایجاد جلوه‌های بصری حرفه‌ای.
  • افکت‌های تصویری: افزودن جذابیت‌های بصری.
  • ساخت انواع سبک بازی‌ها: شوتر، رول پلی، پازل کلمات، ریسینگ و بیشتر.
  • انیمیشن‌سازی: به شخصیت‌ها و دنیاها جان ببخشید.
  • خروجی‌گیری برای پلتفرم‌های مختلف: کامپیوتر، اندروید، لینوکس، تحت وب و گوگل پلی.
  • پیاده‌سازی تبلیغات و پرداخت درون برنامه‌ای: راه‌های کسب درآمد از بازی‌ها.
  • فیزیک در موتور یونیتی: ایجاد حرکات واقعی و فیزیکی.
  • بهینه‌سازی بازی و افزایش سرعت اجرا: روان‌سازی تجربه کاربری.
  • مدیریت پروژه با گیت: تسلط بر همکاری تیمی و مدیریت نسخه‌ها.
  • طراحی منو و رابط کاربری: ایجاد تجربه کاربری جذاب و کاربردی.
  • دیزاین مراحل و مرحله‌بندی: ایجاد چالش‌های متنوع و جذاب.
  • ساخت بازی‌هایی با گرافیک بالا (HD-RP, U-RP): خلق دنیایی با جزئیات بالا.

 

تجربه‌های عملی و پروژه‌های واقعی

در این دوره، علاوه بر آموزش‌های تئوری، شما می‌توانید به صورت عملی نیز مهارت‌های خود را تقویت کنید. با انجام پروژه‌های واقعی و ساخت بازی‌های مختلف، تجربه‌های بی‌نظیری کسب خواهید کرد. در این بخش، تصاویری از بازی‌هایی که توسط دانشجویان ما در این دوره ساخته شده‌اند را مشاهده می‌کنید:

چرا این دوره برای شما مناسب است؟

با یادگیری این مهارت‌ها، نه تنها می‌توانید بازی‌های خود را به صورت مستقل بسازید، بلکه در زمینه‌های دیگری همچون نرم‌افزار، انیمیشن‌سازی، معماری، گرافیک، مکانیک و شبیه‌سازی نیز می‌توانید فعالیت کنید. صنعت بازی‌سازی ترکیبی از همه این حوزه‌هاست و شما را به یک هنرمند چند بعدی تبدیل خواهد کرد.

فرصت‌های شغلی پس از دوره

با یادگیری این مهارت‌ها، درهای جدیدی از فرصت‌های شغلی به روی شما باز خواهد شد. یکی از جذاب‌ترین جنبه‌های صنعت بازی‌سازی، درآمد بالای آن است. توسعه‌دهندگان بازی به عنوان یکی از پردرآمدترین مشاغل در حوزه تکنولوژی و سرگرمی شناخته می‌شوند. درآمد توسعه‌دهندگان بازی بسته به تخصص، تجربه و محل کار متغیر است، اما به طور کلی از میانگین بالاتری نسبت به بسیاری از مشاغل دیگر برخوردارند.

دنیای بازی‌سازی منتظر خلاقیت‌های شماست. با ما همراه شوید و آینده خود را بسازید!

نمایش بیشتر
سرفصل‌های دوره
مقدمات توسعه بازی‌های کامپیوتری و بازار کار آن ۱ جلسه
  • جلسه اول پیش نمایش دوره مقدماتی در دوره متخصص توسعه دهنده بازی ۱ دقیقه
مدیریت ریسورهای دوره با Git ۳ جلسه
  • جلسه اول مقدمه و آشنایی با Git ۱ دقیقه
  • جلسه دوم ایجاد و آپلود پروژه با Git ۲۵ دقیقه
  • جلسه سوم دریافت فایل‌ها و آپدیت پروژه با Git ۱۰ دقیقه
آشنایی با موتور بازی سازی یونیتی ۱۱ جلسه
  • جلسه اول چطوری موتور یونیتی رو نصب کنیم ۱۳ دقیقه
  • جلسه دوم آشنایی با فضای موتور یونیتی و چگونگی ساخت انواع پروژه‌های بازی ۱۵ دقیقه
  • جلسه سوم آشنایی با صحنه بازی, آبجکت‌ها و مدیریت آنها با استفاده از ابزار‌های یونیتی ۳۱ دقیقه
  • جلسه چهارم آشنایی با Pivot و مدل سازی ساده ۱۲ دقیقه
  • جلسه پنجم آشنایی با کمپوننت‌ها و استفاده از آنها در بازی - قسمت 1 ۲۶ دقیقه
  • جلسه ششم آشنایی با کمپوننت‌ها و استفاده از آنها در بازی - قسمت 2 ۱۳ دقیقه
  • جلسه هفتم خروجی گرفتن فایل اجرایی (exe) بازی برای ویندوز ۹ دقیقه
  • جلسه هشتم آشنایی با متریال ها ۱۳ دقیقه
  • جلسه نهم آشنایی با تکسچر‌ها و انواع مپ ها ۱۴ دقیقه
  • جلسه دهم آشنایی با مدل‌ها سه بعدی , دانلود مدل مورد نیاز و انتقال آن در یونیتی ۱۶ دقیقه
  • جلسه یازدهم آشنایی با Prefab ها, ایجاد و مدیریت کردن آن ۷ دقیقه
دیزاین مراحل بازی (پروژه بازی سیاه چاله سه بعدی) ۵ جلسه
  • جلسه اول وارد کردن آبجت‌های آماده شده در پروژه و مدیریت آن ۲۰ دقیقه
  • جلسه دوم چیدن مسیر و فضای راه رفتن بازیکن ۲۶ دقیقه
  • جلسه سوم تزیین مرحله بازی با استفاده از آبجکت‌های اضافه (Props) ۲۲ دقیقه
  • جلسه چهارم چیدن موانع مرحله بازی و سناریو دیزاین بازی ۲۷ دقیقه
  • جلسه پنجم ایجاد کثیفی, خزه, خون و آسیب ۱۵ دقیقه
نور پردازی و Rendering (مقدماتی) ۶ جلسه
  • جلسه اول آشنایی و ایجاد انواع نور‌ها در بازی ۲۵ دقیقه
  • جلسه دوم نورپردازی صحنه بازی ۱۷ دقیقه
  • جلسه سوم آشنایی با سایه‌ها و رندریگ قسمت 1 ۲۰ دقیقه
  • جلسه چهارم آشنایی با سایه‌ها و رندریگ قسمت 2 ۱۹ دقیقه
  • جلسه پنجم رندر گرفتن فضای بازی و پختن سایه ها ۲۱ دقیقه
  • جلسه ششم تکمیل رندرینگ و آشنایی با مه و راهکار‌های مکمل رندرینگ ۱۵ دقیقه
ارتقای کیفیت و افکت‌های تصویری (مقدماتی) ۳ جلسه
  • جلسه اول آشنایی با Post Processing ۹ دقیقه
  • جلسه دوم آشنایی با انواع افکت‌های تصویری ۳۴ دقیقه
  • جلسه سوم مدیریت تنظیمات کیفیت بازی ۱۰ دقیقه
بهینه سازی منابع مصرفی و سرعت اجرای بازی (مقدماتی) ۴ جلسه
  • جلسه اول توضیحات مقدماتی در رابطه با بهینه سازی بازی و فریم بازی ۴ دقیقه
  • جلسه دوم حذف سایه‌های غیر ضروری ۶ دقیقه
  • جلسه سوم مدیریت کیفیت تکسچر ها ۵ دقیقه
  • جلسه چهارم بررسی تعداد Poly‌های مدل‌ها و بررسی تراکم آن در بازی ۶ دقیقه
کد نویسی بازی با زبان #C ۱۱ جلسه
  • جلسه اول توضیحات مقدماتی سی شارپ و آشنایی با کلاس ها ۲۴ دقیقه
  • جلسه دوم آشنایی با انواع متغیر‌ها در سی شارپ ۲۲ دقیقه
  • جلسه سوم بررسی اواع توابع و اجرای آنها ۲۸ دقیقه
  • جلسه چهارم آشنایی با انواع عملیات محاسبه مانند جمع و تفریق ۱۳ دقیقه
  • جلسه پنجم آشنایی با پنجره کنسول در بازی و رفع ارور‌های کد و تبدیل مقدار متغیر ها ۳۱ دقیقه
  • جلسه ششم آشنایی با If Statement ۳۶ دقیقه
  • جلسه هفتم کتاب خانه‌ها و کلاس‌های مربوط به بازی سازی در زبان سی شارپ ۱۳ دقیقه
  • جلسه هشتم آشنایی با سطح دسترسی در سی شارپ ۳۹ دقیقه
  • جلسه نهم دریافت کلید‌های ورودی و حرکت دادن آبجکت ها ۱۷ دقیقه
  • جلسه دهم آشنایی با Trigger‌ها و دریافت امتیاز در بازی ۲۱ دقیقه
  • جلسه یازدهم ایجاد سیستم برد یا باخت در بازی ۲۲ دقیقه
طراحی منو و رابط کاربری بازی ها ۵ جلسه
  • جلسه اول انواع المان‌های رابط کاربری و ایجاد آنها ۲۲ دقیقه
  • جلسه دوم نحوه اجرا و تاثیر پذیری و اجرای کد‌ها توسط المان‌های رابط کاربری ۲۱ دقیقه
  • جلسه سوم ایجاد رابط‌های کاربری مربوط به نمایش وضعیت بازی ۳۲ دقیقه
  • جلسه چهارم آشنایی با Canvas و جایگیری المان‌ها در یونیتی ۱۶ دقیقه
  • جلسه پنجم طراحی منوی اصلی بازی ۲۰ دقیقه
برنامه نویسی بازی (سطح پیشرفته) ۱۰ جلسه
  • جلسه اول آماده سازی برنامه‌های مورد نیاز برای شروع ۱۴ دقیقه
  • جلسه دوم آشنایی با انواع کلاس ها ۳۶ دقیقه
  • جلسه سوم آشنایی با انواع عملیات ها ۲۸ دقیقه
  • جلسه چهارم آشنایی با انواع متغیر ها ۳۵ دقیقه
  • جلسه پنجم آشنایی با آرایه‌ها و حلقه for ۴۲ دقیقه
  • جلسه ششم آشنایی با foreach ۹ دقیقه
  • جلسه هفتم آشنایی با break, continue, switch ۲۲ دقیقه
  • جلسه هشتم آشنایی با interface و مبحث شئ گرایی ۴۸ دقیقه
  • جلسه نهم آشنایی با SOLID در سی شارپ ۲۲ دقیقه
  • جلسه دهم آشنایی با دیگر توابع یونیتی و قضیه Method Overload ۲۱ دقیقه
مدل سازی سه بعدی با مایا ۸ جلسه
  • جلسه اول آشنایی با مایا و چگونگی مدل سازی و ساخت یک مدل جعبه ۴۵ دقیقه
  • جلسه دوم آشنایی با Pivot, Snap, Combine و تکمیل جعبه در مایا ۳۸ دقیقه
  • جلسه سوم آشنایی با منحنی‌ها و Bridge و ساخت نرده و دیوار کناری ۲۳ دقیقه
  • جلسه چهارم آشنایی با Bevel, Extract و ساخت مانع و درخت ۲۵ دقیقه
  • جلسه پنجم ساخت مدل کانتینر ۳۲ دقیقه
  • جلسه ششم آشنایی با UV Mapping و تکسچر کردن مدل ها ۳۹ دقیقه
  • جلسه هفتم ساخت مدل کشتی و مولتی متریال ۴۹ دقیقه
  • جلسه هشتم تکمیل پروژه نهایی ۴۱ دقیقه
طراحی دو بعدی با الوستریتور ۴ جلسه
  • جلسه اول آشنایی با پروژه دو بعدی و برنامه ایلوستریتور ۴۵ دقیقه
  • جلسه دوم ایجاد طرح زمین و زیر زمین ۲۳ دقیقه
  • جلسه سوم طراحی درخت ابر و خورشید ۴۳ دقیقه
  • جلسه چهارم طراحی کاراکتر ارک ۲۷ دقیقه
بازی حدس کلمات با تصویر ۴ جلسه
  • جلسه اول طراحی فضای بازی حدس کلمات ۳۰ دقیقه
  • جلسه دوم کد نویسی مدیر بازی - دکمه‌ها و چک کردن نتیجه بازی ۲۸ دقیقه
  • جلسه سوم مرحله بندی و نهایی سازی بازی ۳۷ دقیقه
  • جلسه چهارم آموزش فارسی سازی یونیتی و تغییر فونت ۳۶ دقیقه
بازی وارکرفت ۹ جلسه
  • جلسه اول آشنایی با Terrain و طراحی زمین بازی ۲۹ دقیقه
  • جلسه دوم آمورش انیمیشن و ایجاد کاراکتر ۲۵ دقیقه
  • جلسه سوم پیاده سازی سیستم کنترل دوربین از نمای بالا ۲۰ دقیقه
  • جلسه چهارم آشنایی با سیستم مسیریابی یونیتی و حرکت دادن کاراکتر - قسمت 1 ۲۲ دقیقه
  • جلسه پنجم آشنایی با سیستم مسیریابی یونیتی و حرکت دادن کاراکتر - قسمت 2 ۱۸ دقیقه
  • جلسه ششم ایجاد جون و سیستم ضربه زدن و آسیب پذیری - قسمت 1 ۳۵ دقیقه
  • جلسه هفتم ایجاد جون و سیستم ضربه زدن و آسیب پذیری - قسمت 2 ۴۰ دقیقه
  • جلسه هشتم پیاده سازی انیمیشن‌های کاراکتر - قسمت 1 ۴۲ دقیقه
  • جلسه نهم پیاده سازی انیمیشن‌های کاراکتر - قسمت 2 ۳۲ دقیقه
بازی ماشینی Racing ۷ جلسه
  • جلسه اول طراحی زمین پیست برای بازی ۳۷ دقیقه
  • جلسه دوم تنظیم مدل ماشین ۲۳ دقیقه
  • جلسه سوم آشنایی با URP ۱۵ دقیقه
  • جلسه چهارم تنظیم ماشین و حرکت دادن ماشین به سمت جلو و عقب ۴۸ دقیقه
  • جلسه پنجم تنظیم موقعیت چرخ‌ها - فرماندهی - دیفرانسیل و سرعت حرکت ماشین ۳۹ دقیقه
  • جلسه ششم تنظیم دور موتور و جعبه دنده و آشنایی با HDR ۴۳ دقیقه
  • جلسه هفتم ایجاد رابط کاربری نمایش سرعت ۲۷ دقیقه
بازی شوتر اول شخص FPS ۱۳ جلسه
  • جلسه اول ساخت کاراکتر و فضای بازی و تنظیم کاراکتر - قسمت 1 ۳۳ دقیقه
  • جلسه دوم ساخت کاراکتر و فضای بازی و تنظیم کاراکتر - قسمت 2 ۳۳ دقیقه
  • جلسه سوم آموزش IK بندی کاراکتر و سیستم تعامل با محیط ۲۸ دقیقه
  • جلسه چهارم نتظیم کنترل کاراکتر و دوربین ۳۲ دقیقه
  • جلسه پنجم تنظیم اسلحه با موقعیت دوربین ۳۳ دقیقه
  • جلسه ششم پیاده سازی سیستم اسلحه و هدف گیری ۳۹ دقیقه
  • جلسه هفتم پیاده سازی سیستم شلیک اصلحه و آسیب ۴۸ دقیقه
  • جلسه هشتم پیاده سازی سیستمر گدال و هوش مصنوعی زامبی ها ۴۴ دقیقه
  • جلسه نهم انیمیشن کردن زامبی ها ۲۷ دقیقه
  • جلسه دهم ساخت راند‌های بازی و ایجاد زامبی ها ۲۷ دقیقه
  • جلسه یازدهم ایجاد صدا و انیمیشن برای اسلحه ۴۴ دقیقه
  • جلسه دوازدهم پرت شدن پوکه گلوله از اصلحه و تنظیم زمان اتک زامبی ها ۳۸ دقیقه
  • جلسه سیزدهم انیمیشن کاراکتر اصلی با بلند‌تری Blend Tree ۲۸ دقیقه
نمایش بیشتر
با خیال راحت آموزش ببینید
ضمانت بازگشت وجه
ضمانت بازگشت وجه خرید و ثبت نام شما در دوره‌های بلندمدت سون لرن بدون ریسک مالی خواهد بود
آموزش مهارت محور
آموزش مهارت محور از مدرسین متخصص و با تجربه در بهترین شرکت‌های ایران مهارت مورد نیاز بازار کار را یاد می‌گیرید
رفع اشکالات و پشتیبانی فنی
جامعه برنامه نویسی فعال پشتیبانی و پاسخ به سوالات خود را در جامعه برنامه نویسی فعال سون لرن دریافت می‌کنید
ارزیابی فنی و رتبه بندی
ارزیابی فنی و امتیازدهی برای فعالیت‌ها و آزمون‌های خود، امتیازات مختلفی برای ارزیابی مهارت دریافت می‌کنید (از آذر 1402)
معرفی برترین‌ها به بازار کار
معرفی برترین‌ها به بازار کار دانشجویان فعالی که مستمر و منظم محتوای دوره‌ها را دنبال می‌کنند، در اولویت معرفی به بازار کار هستند
دسترسی دائمی و بدون محدودیت
دسترسی راحت و همیشگی شما بعد از تهیه دوره به محتوای دوره و آپدیت‌های محتوایی دسترسی خواهید داشت
نتایج دوره‌های متخصص

در ۱۷ سال اخیر بیش از ۳۵ هزار نفر در سون لرن به صورت تخصصی آموزش برنامه نویسی دیده اند و هزاران نفر از این عزیزان در شرکت‌های مختلف استخدام شده اند.

مهمترین عامل موفقیت دانشپذیرانی که موفق به استخدام و کسب درآمد پس از دوره‌های سون لرن بوده اند، نظم و استمرار در پیگیری محتوای دوره و انجام تمرین‌ها و چالش پذیری آن‌ها بوده است.

اسنپ دیجی کالا علی بابا تخفیفان کافه بازار ژاکت
+ ده‌ها شرکت مطرح دیگر
مدرس و منتورهای دوره
مصطفی بارانی مصطفی بارانی توسعه دهنده ارشد (فول استک) بازی رزومه و نمونه تدریس
  • توسعه دهنده ارشد (فول استک) بازی بیش از ۱۰ سال سابقه
  • موسس استدیو والیومتریک و سازنده بازی منطقه آشوب Chaos Zone و بازی ننه نقلی با همکاری استدیو MS8
  • بازی ساز مستقل با بیش از ۱۲۰ پروژه از انواع بازی و نرم افزار
  • مدرس در دوره‌های توانمد سازی بازی سازی و سی شارپ در دانشگاه
  • توسعه دهنده ارشد بازی سابق در شرکت پندار یا استدیو فرندزی
  • توسعه دهنده نرم افزار سابق در شرکت پیشرو رایان کاسپین نوشهر 
  • کارشناس ارشد در رشته علوم کامپیوتر گرایش فناوری اطلاعات
  • کارشناس در رشته مهندسی کامپیوتر
  • سابقه تدریس در آموزشگاه پانیران نوشهر
  • مدرس ارشد بازی سازی در آکادمی سون لرن

 

ثبت‌نام در بازی سازی پیشرفته

سرمایه‌گذاری روی مهارت‌هایتان، یک تصمیم هوشمندانه است!
زمان را از دست ندهید رویاهاتو با بازی سازی به حقیقت تبدیل کن!
۰ ثانیه
۰ دقیقه
۰ ساعت
۶.۹ میلیون تومان ۵.۱۷۵ میلیون تومان
ثبت نام می‌کنم
کمپین فرصت نهایی شروع شد!
۰ ثانیه
۰ دقیقه
۰ ساعت
  • پشتیبانی در جامعه برنامه‌نویسان
  • گارانتی بازگشت کامل وجه
  • با تدریس مصطفی بارانی ، توسعه دهنده ارشد (فول استک) بازی
  • آموزش منطبق بر نیاز بازار کار
25٪ تخفیف
در کنار شما هستیم مشاوره ثبت‌نام در دوره بازی سازی پیشرفته