سال جدید😍 دوره‌های جدید😍 ۳۵٪ تخفیف به همراه ۵ میلیون تومان هدیه 👈 (کلیک کنید)
۰ ثانیه
۰ دقیقه
۰ ساعت
۴۷ دیدگاه نظر نازنین گودرزی
طراحی سایت با وردپرس بهتر است یا زبان‌های برنامه نویسی؟
طراحی سایت با وردپرس بهتر است یا زبان‌های برنامه نویسی؟

افرادی که می‌خواهند طراحی سایت را فرا بگیرند یا افرادی که قصد دارند طراحی سایت خود را به شرکت‌های طراحی سایت بسپارند، این سوال برایشان پیش می‌‌آید که طراحی سایت با وردپرس بهتر است یا زبان‌های تحت وب؟ بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند که از سیستم‌های مدیریت محتوا از جمله وردپرس، جوملا، دروپال و... در سایت خود استفاده کنند؛ در حالی که بعضی دیگر ترجیح می‌دهند با استفاده از زبان‌های تحت وب سایت خود را ایجاد کنند. در واقع هر کدام از این روش‌ها مزایا و معایب خاص خود را دارند که در ادامه این مقاله به آن‌ها می‌پردازیم.

طراحی سایت با استفاده از وردپرس

وردپرس چیست؟ وردپرس در ابتدا به عنوان یک پلتفرم ساخت وبلاگ با استفاده از زبان‌ PHP (Hypertext Preprocessor) و MySQL (یک سیستم مدیریت پایگاه داده‌های رابطه‌ای متن باز) ساخته شد. اما امروزه وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای کامل و چیزی بیش‌تر از یک پلتفرم وبلاگ‌نویسی است. شما می‌توانید با استفاده از آن یک وب‌سایت استاندارد، سایت شبکه اجتماعی، سایت فروشگاهی و هر سایت دیگری با آن ایجاد کنید؛ به همین دلیل بسیاری از افراد (از جمله بسیاری از مشاغل) این نرم‌افزار قدرتمند و ساده را انتخاب می‌کنند. برای مثال سایت کمپانی‌های Sony، New York Post و NBC با استفاده از وردپرس ساخته شده‌اند. در حال حاضر (سال 2020) بیش از 33% از کل وب‌سایت‌های دنیا از وردپرس استفاده می‌کنند. در ادامه به مزایا و معایب وردپرس می‌پردازیم:

مزایای طراحی سایت با وردپرس

مزایای طراحی سایت با استفاده از سیستم مدیریت محتوای وردپرس عبارتند از:

سادگی نصب و استفاده حتی برای مبتدیان

با مراجعه به سایت وردپرس و دانلود فایل نصب آن، تنها با چند کلیک ساده می‌توانید سایت خود را ایجاد کنید. ایجاد صفحات، پست‌ها و افزودن بسیاری ویژگی‌های دیگر نیز به راحتی امکان‌پذیر است. این مورد یکی از دلایل برتری وردپرس بر سایر سیستم‌های مدیریت محتوا مانند جوملا و دروپال است.

قالب‌های آماده فراوان

قالب‌های آماده زیادی برای انواع سایت‌های وردپرسی با کاربردهای مختلف در فروشگاه‌های اینترنتی مثل تم‌فارست قابل خریداری هستند. افرادی نیز این قالب‌ها را تهیه کرده و پس از راست‌چین کردن و افزودن فایل‌های ترجمه، آن‌ها را در فروشگاه‌های ایرانی در اختیار شما قرار می‌دهند. بدین ترتیب می‌توانید هر گاه از ظاهر سایت خود خسته شدید، به راحتی آن را تغییر دهید. البته توصیه می‌شود قالب‌های وردپرسی را جهت اطمینان از امنیت و عدم وجود کدهای مخرب، از فروشگاه‌های معتبر تهیه کنید.

پلاگین‌های کاربردی

صدها و شاید میلیون‌ها پلاگین وردپرس برای افزودن امکانات جانبی به سایت‌ها وجود دارند. پلاگین‌ها به شما این امکان را می‌دهند که سایت خود را هر چه بیش‌تر شخصی‌سازی کرده و سایت مورد نظر خود را تنها با چند کلیک و بدون نیاز به داشتن دانش برنامه‌نویسی ایجاد کنید. توصیه ما به شما استفاده از پلاگین‌های موجود در مخزن وردپرس یا خریداری از فروشگاه‌های معتبر است.

جامعه پشتیبانی قدرتمند

همان‌طور که قبلا اشاره کردیم درصد زیادی از کل وب‌سایت‌های جهان از وردپرس استفاده می‌کنند. استفاده زیاد کاربران از وردپرس موجب رشد و شکوفایی جامعه بزرگ آن شده است. هر گاه در استفاده از وردپرس یا قالب‌ها و افزونه‌های آن به مشکل برخورد کردید، می‌توانید کتاب‌های الکترونیکی، وبلاگ‌ها، آموزش‌های آنلاین و انجمن‌های پرسش و پاسخ زیادی را بیابید که به شما در حل مشکلتان کمک کنند.

به‌روزرسانی‌های متعدد 

وردپرس یک سیستم متن‌باز است که بازخوردهای زیادی از سوی طراحان و توسعه‌دهندگان وب جهت بهبود کارآیی و رفع با‌گ‌های امنیتی دریافت می‌کند. تیم پشتیبانی وردپرس همواره بازخوردها را بررسی کرده و نسخه‌های جدیدتری از وردپرس را ارائه می‌دهند.

معایب طراحی سایت با وردپرس

طراحی سایت با استفاده از وردپرس معایب خاص خود را دارد که عبارتند از:

هزینه‌ بالای نگهداری

اگر قالب‌ها و پلاگین‌های موجود نیازهای شما را برطرف نمی‌کنند و نیاز دارید تا از یک برنامه‌نویس برای افزودن ویژگی‌های دلخواه به سایت خود کمک بگیرید، برای شما هزینه بالایی خواهد داشت. هنگام به‌روز‌رسانی‌های وردپرس، قالب‌ها و پلاگین‌ها نیز ممکن است مشکلات و ناسازگاری‌هایی به وجود بیاید که اگر در این زمینه حرفه‌ای نباشید باید از یک متخصص وردپرس کمک بگیرید.

آسیب‌پذیری

به علت متن باز بودن وردپرس، کدهای آن در دسترس همه‌ی افراد قرار دارد و در صورتی که فردی بتواند رخنه‌ای در آن پیدا کند، به راحتی می‌تواند میلیون‌ها سایت را هک کند. البته این توانایی مختص برنامه‌نویسان حرفه‌ای و باتجربه است که سال‌ها با این سیستم کار کرده و با کدهای آن آشنایی دارند. به همین دلیل پیشنهاد می‌شود همواره وردپرس خود را به‌روزرسانی کنید تا از آسیب‌های ناشی از سیستم‌های قدیمی در امان باشید.

طراحی سایت با استفاده از زبان‌های تحت وب

برخی ترجیح می‌دهند از سیستم مدیریت محتوای منحصر به فرد خود استفاده کنند. در این روش برنامه‌نویس با در نظر گرفتن خواسته‌ها و نیازمندی‌های سایت، صفر تا صد سیستم مدیریت محتوا و قالب را طبق سلیقه مشتری کدنویسی می‌کند. در ادامه طراحی سایت با استفاده از محبوب‌ترین زبان‌های تحت وب یعنی پایتون، جاوا و جاوا اسکریپت را بررسی می‌کنیم.البته پیشنهاد می‌شود قبل از شروع یادگیری برنامه نویسی وب با مفاهیم الفبای برنامه نویسی آشنا شوید.

طراحی سایت با استفاده از Python

پایتون یک زبان مفسری متن باز است که با داشتن کتابخانه‌های قدرتمند و حرفه‌ای در زمینه‌های طراحی وب و امنیت سایبری، هوش مصنوعی، یادگیری ماشین، رباتیک و... به یکی از محبوب‌ترین زبان‌های برنامه‌نویسی در سراسر دنیا تبدیل شده است. فریم‌ورک‌های Django، Flask، Bottle، Pyramid، Web2py و Cherrypy از جمله فریم‌ورک‌های محبوب پایتون در زمینه توسعه اپلیکیشن‌های تحت وب هستند. از زمان عرضه این زبان در سال 1989 تاکنون، روز به روز بر محبوبیت آن افزوده شده است و امروزه جامعه‌ی بسیار بزرگی از آن برای توسعه‌ی نرم‌افزارهای تحت وب، دسکتاپ و موبایل استفاده می‌کنند. اگرچه پایتون نسبت به PHP سریع‌تر است اما در مقایسه با C++ و Java سرعت پایین‌تری دارد. عدم وجود ویژگی‌های protected، private و public یکی از معایب پایتون است.

طراحی سایت با استفاده از Java

جاوا در سال 1991 توسط شرکت Oracle عرضه شد و امروزه یکی از محبوب‌ترین زبان‌های برنامه‌نویسی است. حتی اگر توسعه‌دهنده یا برنامه‌نویس هم نباشید به احتمال زیاد بارها نام جاوا را شنیده‌اید. امروزه بیش از 9 میلیون توسعه‌دهنده و 7 میلیارد دستگاه از جاوا استفاده می‌کنند. بسیاری از توسعه‌دهندگان، جاوا را به دلایلی از جمله امنیت خوب، جامعه پشتیبانی قوی، امکان استفاده مجدد کدها و مقیاس‌پذیری بالای آن استفاده می‌کنند. استفاده از جاوا برای تولید اپلیکیشن‌های تحت وب پیچیده گزینه خوبی است. شما می‌توانید برای ساده‌تر کردن برنامه‌نویسی تحت وب با این زبان از jsp برای ادغام کدهای سمت سرور و کلاینت استفاده کنید.

طراحی سایت با استفاده از Javascript

زبان اسکریپت‌نویسی یا برنامه‌نویسی جاوا اسکریپت در سال 1995 توسط شرکت Netscape با هدف تبدیل صفحات ایستا به صفحات پویا عرضه شد. امروزه بسیاری از وب‌سایت‌های مدرن از جاوا اسکریپت استفاده می‌کنند. جاوا اسکریپت در مرورگر کاربر اجرا می‌شود و این موضوع باعث بالا رفتن سرعت سایت می‌شود. سادگی یادگیری و سرعت خوب جاوا اسکریپت باعث شده است تا بسیاری از استارت‌آپ‌ها، از این زبان برای توسعه سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها استفاده کنند. اگر قصد دارید سایت خود را با استفاده از جاوا اسکریپت توسعه دهید، پیشنهاد می‌شود از پلتفرم Node.js برای کدنویسی سمت سرور و توسعه اپلیکیشن‌های تحت وب استفاده کنید. در این پلتفرم متن باز از متد non-blocking برای مدیریت ورودی‌ها و خروجی‌ها استفاده می‌شود. مزیت این متد کاهش فشار بر سرور و افزایش سرعت است. نود جی اس قابلیت پیاده‌سازی بر روی سیستم‌عامل‌های Windows، Linux و Mac را دارد و توسعه وب اپلیکیشن‌‌ها را تا حد زیادی ساده می‌کند.

بالاخره طراحی سایت با وردپرس بهتر است یا زبان‌های برنامه نویسی؟

در این مقاله به مقایسه طراحی سایت با استفاده از دو روش استفاده از سیستم‌های مدیریت محتوا مانند wordpress و استفاده از زبان‌های تحت وب از جمله Python، Java و Javascript پرداخته شد. روش اول سرعت بالاتری داشته و حتی برای استفاده افراد مبتدی و ناآشنا با برنامه‌نویسی نیز مناسب می‌باشد. روش دوم معمولا توسط افراد حرفه‌ای استفاده می‌شود، امنیت بالاتری داشته و اندکی زمان‌بر است. علاوه بر این، هزینه بالاتری نسبت به روش اول خواهد داشت زیرا همه چیز از صفر و توسط برنامه‌نویسان حرفه‌ای نوشته می‌شود و شما به تنهایی نمی‌توانید ویژگی‌های مورد نظر را به سایت خود بیفزایید یا طرح قالب آن را تغییر دهید.

در این روش قالب و سیستم مدیریت محتوای سایت کاملا مطابق با خواسته‌های شما ساخته شده و کدهای غیرضروری که موجب سنگین‌شدن سایت می‌شوند، در آن وجود ندارد. در واقع هر کدام از این روش‌ها مزایا و معایب خاص خود را دارند و شما می‌توانید با در نظر گرفتن این موارد، اقدام به روش مناسب برای توسعه سایت مورد نظر کنید. شما برای توسعه وب‌سایت کدام روش را پیشنهاد می‌دهید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

اگر به یادگیری بیشتر در زمینه‌ی وردپرس علاقه داری، شرکت در دوره آموزش برنامه نویسی وردپرس را پیشنهاد می‌کنیم، با شرکت در این دوره، در کمتر از یکسال به یک متخصص وردپرس همه فن حریف تبدیل می‌شوی که آماده استخدام، دریافت پروژه و پیاده‌سازی قالب و پلاگین‌های وردپرسی هستی.

۴۷ دیدگاه
ما همه سوالات و دیدگاه‌ها رو می‌خونیم و پاسخ میدیم
مهرداد ۱۷ دی ۱۴۰۲، ۰۹:۲۷

ببخشید میخواستم بدونم آیا امکانش هست سایتی که وردپرسی است رو به پایتون یا کلا برنامه نویسی تغییر داد؟

نازنین کریمی مقدم ۱۹ دی ۱۴۰۲، ۰۶:۲۷

درود باید از پایه مجدد پیاده سازی بشه. امکان اینکه سریع و مستقیم از php و وردپرس به زبان دیگری تبدیل بشه رو نداره.

مهدی ۰۲ آذر ۱۴۰۲، ۱۱:۱۰

سلام. مطالب خوب بودند. یه سوال، اینکه الان فرق بین کسی که بره سمت فرانت اند(html-css-js) با کسی که با وورد پرس و php کار کنه چیه؟(چیز هایی که باهاشون سر کار دارن و چیزایی که باید یادگرفت و کار هایی که میکنن برای هر کدوم چیا هستند؟)

نازنین کریمی مقدم ۱۹ آذر ۱۴۰۲، ۱۰:۴۶

درود کسی که جاوا اسکریپت و... یاد میگیره به عنوان فرانت اند کار شناخته میشه و باید یک فریمورک جاوا اسکریپت مثل انگولار یا ری اکت رو هم بلد باشه. اغلب در تیم با یک متخصص بک اند همکاری میکنه تا یک اتوماسیون، وب اپ، وب سایت و... رو بسازند. فردی که وردپرس کار هست به همین عنوان شناخته میشه و با یادگیری php میتونه در حوزه بک اند هم فعالیت کنه و پروژه‌های تعریف شده هم اغلب در حوزه وب سایت هست.

۱۸ تیر ۱۴۰۲، ۱۹:۱۳

سلام و عرض خسته نباشید. بنده خودم در حال ساخت یک وب یایت آموزشی در حوضه آموزش نرم افزار‌های گرافیکی کامپیوتری و آموزش کامل کامپیوتر. من به همه دوستان پیشنهات می‌کنم از روش کد نویسی استفاده کنید چون بسیار قدرت بیشتری در ساخت وب سایت دارد تا وردپرس. درسته که وردپرس هم یکی از زبان‌های برنامه نویسی است ولی پر از اشکال و معایب است ممنون از همه

نازنین کریمی مقدم ۲۸ تیر ۱۴۰۲، ۱۹:۵۷

ممنون بابت فیدبک تون برقرار باشید.

۱۷ تیر ۱۴۰۲، ۲۳:۱۹

سلام آیا میشه سایتی رو با css و html طراحی کرد و با وردپرس مدیریت کرد؟ اگر میشه به چه شکل و چگونه؟

نازنین کریمی مقدم ۲۳ تیر ۱۴۰۲، ۱۸:۱۱

درود اگر از ابتدا سایت رو با وردپرس بسازید و بعد با html و css توش دخل و تصرف ایجاد کنید امکان پذیر هست ولی اگر بخواید روی یک سایت از پیش طراحی شده وردپرس رو بالا بیارید شدنی نیست.

۱۶ تیر ۱۴۰۲، ۰۶:۴۹

سلام،من می‌خوام یک سایت فیلم و سریال بسازم ،به نظره شما وردپرس خوبه یا سایت کدنویسی شده ،یا خودم برم یاد بگیرم بعد بیام خودم بسازم ،میشه درباره این سه مورد نظر بدید

نازنین کریمی مقدم ۱۶ تیر ۱۴۰۲، ۱۰:۳۶

درود بنظرم وردپرس انتخاب بهتر و بی دردسرتری هست.

۱۶ تیر ۱۴۰۲، ۱۶:۴۶

آخه معتبره؟میشه روش حساب کرد؟چجوری میتونم درگاه بذارم؟اگه سایتش کند باشه چی ؟میشه یه راهنمایی کنید

نازنین کریمی مقدم ۱۰ شهریور ۱۴۰۲، ۱۲:۳۳

درود بله خیلی از سایتهای فروشگاهی با وردپرس ساخته شدند. برای بخش درگاه و اینا هم افزونه داره. برای اطلاع بیشتر باید وردپرس بلد بشید.

۰۴ آبان ۱۴۰۱، ۲۳:۴۱

سلام من میخوام تازه یاد بگیرم ولی تقریبا صفر صفرم از کجا باید شروع کنم کد نویسی رو یاد بگیرم و یاد گرفتم چطوری باید برم جلو

نازنین کریمی مقدم ۱۵ آبان ۱۴۰۱، ۰۶:۲۰

درود اول باید زمینه تون رو انتخاب کنید. مقالات اخیر سایت + توضیحات دوره <a href="https://7learn.com/course/programming-alphabet" rel="noopener nofollow" target="_blank">الفبای برنامه نویسی</a> کمک تون میکنه.

۲۸ شهریور ۱۴۰۱، ۰۶:۰۸

سلام. پیشنهاد من به دوستان اینه برید برنامه نویسی یاد بگیرید یه cmsاختصاصی بنویسید تا هی مجبور نباشید سر یه پلاگین و قالب اعصاب خوردی تحمل کنید. خوبی cms اختصاصی اینه هر جوری دلت میخواد طراحی میکنی و لازم نیست همش دستت برا تغییرات بسته باشه. پروسه یادگیریش طولانیه ولی به مولا ارزشش صدها هزار برابر وردپرس هست من وردپرس رو فقط در حد یه وبلاگ ساز می‌بینم نه بیشتر. برا مشتریامم وردپرسی انجام دادم و پشتیبانی شون میکنم اما حقیقتا از وردپرس خسته شدم نزدیک به پنچ شش سال هست کار میکنم . وردپرس تخصص محسوب نمیشه!!!!!!!!! برید یه زبان مخصوص بک اند هر چی دوست دارید یاد بگیرید حالا چه asp core باشه چه جنگو باشه هر چی باشه از وردپرس ارزشش بیشتره

۱۶ آذر ۱۴۰۱، ۱۵:۳۵

واقعا عالی گفتی من هم برای افراد زیادی سایت وردپرسی درست کردم هر بار که به روز میشه مشکلات زیادی همراه داره ( اگر اشنایی هم نداشته باشند که دیگه هر دقیقه باید پیگیر باشیم ) در حد یک کسب کار کوچیک و یک وبلاگ عالی هست که نیاز به افزونه‌های زیادی داشته باشه اما برای کسب کار‌های قوی س ام اس اختصاصی مخصوصا با دانت نت کور عالی هست و سرعت و کیفیت بالا نمیگم سرعت و امکانات اما به سرعت دات نت نمیرسه و اون یک بار ساخته میشه میره برای استفاده وردپرس رو باید هر روز روش کار بشه یک ماه بهش سر نزنی میبینی سایتت کلا قطع بوده .

مقصود ۰۷ آذر ۱۴۰۲، ۱۳:۴۹

سلام لطفاً ایمیل خودرا به بنده بفرمایید اگه بتوانید کمکم کنید زحمت داشتم براتون در مورد بالا اومدن سئو

نازنین کریمی مقدم ۰۸ آذر ۱۴۰۲، ۱۰:۴۲

درود میتونید در بخش تماس با ما راه‌های ارتباطی رو پیدا کنید.

۱۵ شهریور ۱۴۰۱، ۰۷:۲۲

سلام خسته نباشید مفید بود الان من کل html css رو یاد گرفتم و میخوام برم سمت جاوااسکریپت میخواستم بدونم برم جاوااسکریپت بهتره یا ول کنم برم وردپرس ؟

نازنین کریمی مقدم ۱۵ شهریور ۱۴۰۱، ۰۸:۵۵

درود اگر به هدف وردپرس میخواید جلو برید php رو باید یاد بگیرید و جاوا اسکریپت نیاز نیست. اگر به هدف طراح فرانت اند شدن پیش میرید جاوا اسکریپت رو انتخاب کنید.

۰۵ شهریور ۱۴۰۲، ۱۰:۵۵

بعد از HTML, css برو به جاوا اسکریپت بعد جاوااسکریپت برو بوت استرپ یاد بگیر بعد بوت استرپ یکی از فریم ورک‌های جاوااسکریپت و یادبگیر بعدش php و در نهایت لاراول

۲۵ تیر ۱۴۰۱، ۱۰:۴۰

سلام و درود من میخوام آموزش طراحی سایت یاد بگیرم منتاها چون حس کردم آموزش طراحی سایت شما یکم قدیمی هست نیاز داشتم یکم راهنمایی بشم من با جستجوهایی که انجام دادم حس کردم بهترین آموزش طراحی سایت کدنویسی با وردپرس آموزش طراحی کیت است البته فقط به خاطر جامع بودنش حالا اگه کسی در این دوره شرکت کرده ممنون میشم راهنمایی کنه و از استاتید سون لرن هم درخواست کمک می‌کنم تا بهترین انتخاب رو انجام بدم ممنون از همه دوستان

نازنین کریمی مقدم ۲۶ تیر ۱۴۰۱، ۰۴:۴۳

درود ما به تازگی دوره وردپرس 1401 رو آپدیت کردیم و احتمالا اشتباها دوره دیگه ای رو بررسی کردید، چون مبحث قدیمی نداریم! بخصوص که یکی از نقاط قوت سون لرن وردپرس و php هست. درمورد جامعیت که سوال فرمودید، براساس دوره خودمون مقایسه رو انجام میدم تا بتونید بهتر تصمیم گیری کنید: سایتی که میفرمایید مباحث بخش مقدمات ورود به دنیای وردپرس/آشنایی با وردپرس و امکانات آن + بخش پلاگین نویسی رو پوشش میده. اما شما برای اینکه به طور رسمی مشغول به کار باشید باید درک خوبی از مفاهیمی مثل api و پایگاه داده داشته باشید و ما این موارد رو توی دوره داریم اما تاجایی که بررسی کردم چنین چیزی در اون دوره نیست. همچنین ما همراه با دوره پشتیبانی و منتورینگ داریم که در اون سایت چنین چیزی پیدا نمیکنید. باز میتونید با بخش فروش تماس بگیرید احتمالا براتون شرایطی رو درنظر میگیرند که بتونید هردو دوره رو تست کنید و بهتر تصمیم بگیرید.

۲۵ اسفند ۱۴۰۱، ۲۰:۲۲

با وردپرس راحت میشه ی سایت ران کرد کل هزینه هاست و دامنه ۵ گیگی اینا میشه ۵۰۰ تومن و با پلاگین وودکانرس سایتت فروشترین رو بساز راحت

۳۰ خرداد ۱۴۰۱، ۱۹:۳۳

بسیار عالی هیچ وقت از مطلب هاتون سیر نمیشم XD

۱۶ خرداد ۱۴۰۱، ۰۲:۵۳

سلام وقت بخیر به دلیل محدودیت زمانی برای یادگیری زبان‌های تحت وب میخواستم سایت شرکت رو با ورد پرس آماده کنم سوال امکان داره بعداً همین سایت و دامنه و.. رو انتقال داد به کدنویسی و مشتریان از دست ندیم به عبارتی مشتری همون سایت رو ببینه ولی در باطن کد نویسی بشه و مزیت‌های کد نویسی رو بدست بیاره ممنون

نازنین کریمی مقدم ۱۷ خرداد ۱۴۰۱، ۱۳:۰۳

درود شدنی هست و در آینده باید از برنامه نویسان php و خانواده اش برای توسعه بیشتر سایت استفاده کنید.

۲۰ فروردین ۱۴۰۱، ۱۷:۵۷

یک سوال وردپرس چقدر انعطاف پذیر ؟ اگر ما تمام زبان‌های برنامه نویسی لازم را بلد باشیم می‌تونیم سایتی مثل اسنپ را در وردپرس پیاده سازی کنیم ؟ کدومش بهتره وردپرس یا برنامه نویسی جدا از وردپرس ؟

نازنین کریمی مقدم ۲۰ فروردین ۱۴۰۱، ۱۸:۲۵

درود بستگی به نیاز داره، وردپرس یجاهایی محدودیت داره اما در مجموع برای کسی که برنامه نویسی نمیدونه یکی از انتخابهای خوب میتونه باشه.

ناشناس ۱۷ تیر ۱۴۰۰، ۲۰:۲۶

توی بخش زبان‌های برنامه نویسی خیلی عجیبه که از PHP و LARAVEL حرفی نزدید!

نازنین کریمی مقدم ۰۳ مرداد ۱۴۰۰، ۲۰:۳۴

درود تصور میکنم نویسنده وردپرس رو در تیم php قرار داده و هدفش مقایسه با سایر زبانهای برنامه نویسی بوده، اما حق با شماست. این مقاله رو در لیست ویرایش مون قرار دادیم و به زودی php بهش اضافه میشه. ممنون که با ما همراه هستید.

amirhossein ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۰۸:۲۴

سلام آیا میشه که ما مثلا پروژه متن باز ورد پرس رو دانلود کنیم و سورس پلاگین‌ها رو هم دانلود کنیم و یک وب سایت شبیه به وبسایت وردپرسی برای خودمون بسازیم بدون این که پشتوانه وب سایتمون وردپرس باشه؟شاید یکم گیجتون کردم ولی درکل منظورم اینه میشه از سورس کد‌های پلاگین‌ها و حتی خود ورد پرس در وبسایت خودمان(وب سایت برنامه نویسی شده توسط خودمون) استفاده کرد ؟ببخشید وقتتون رو میگیرم

نازنین کریمی مقدم ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۲۲:۱۶

سلام. خیر، به صورت مستقیم نمیتونید، چون فایلها در وردپرس در ساختار مشخصی کنارهم قرار میگیرند. اما اگر برنامه نویس قوی باشید با خوندن کدها میتونید بعضی مفاهیم مشابه (مثل قالب سایت) رو در فایلهای وردپرس بخونید و در سایت خودتون پیاده سازی کنید.

فاطمه 79 ۱۷ آذر ۱۳۹۹، ۱۶:۵۶

سلام بر ادمین عزیز من الان دانشجوی ترم 5 کامپیوتر در مقطع کارشناسی هستم خیلی دوست دارم که وارد باز کار بشم اما مشکلم اینکه اصلا نمیدونم از کجا باید شروع کنم وب سایت ، اپلیکیشن ، نرم افزار و... سطح دانش و معولاماتم هم اندازه یک دانشجو هستش ، خودمواقعا نمیدونم چی انتخاب کنم از خواهش میکنم راهنماییم کنید که کدوم شاخه رو انتخاب کنم چیزی میخوام که جذابیت داشته باشه و اول کار زده نشم خواهشا و لطفا جواب بنده رو بدید ممنون از شما

نازنین گودرزی ۱۹ آذر ۱۳۹۹، ۱۶:۱۰

سلام شما برای آشنایی با حوزه‌ای مختلف برنامه نویسی می‌تونید مقاله‌ی "<a href="https://7learn.com/blog/programming-fields" rel="noopener noreferrer" target="_blank">اینفوگرافیک حوزه‌های برنامه نویسی</a>" رو مطالعه کنید. به صورت کلی میشه گفت که حوزه‌ی وب و طراحی سایت برای افراد که به تازگی با برنامه نویسی آشنا شدن، راحت‌تر و جذاب‌تر هست چون که میتونن نتیجه‌ی کار رو زودتر ببینند. در این مورد هم به شما دوره‌های <a href="https://7learn.com/course/wordpress-expert" rel="noopener" target="_blank">متخصص وردپرس</a> و "<a href="https://7learn.com/course/web-design-expert" target="_blank" rel="noopener noreferrer nofollow ugc">متخصص طراحی وب</a>" رو توصیه می‌کنیم. در صورتی که به مشاوره‌ی بیشتر نیاز دارید، می‌تونید با پشتیبان سون لرن تماس بگیرید.

محمد ۱۷ مهر ۱۳۹۹، ۲۳:۰۵

سلام خسته نباشید یه سوال داشتم با وجود cms قدرتمندی مثل وردپرس آینده و بازار کار طراحی و برنامه نویسی وب چطوره؟؟ ممنون میشم راهنمایی کنید.

نازنین گودرزی ۱۸ مهر ۱۳۹۹، ۱۱:۴۷

شما با یادگیری طراحی وب سایت و برنامه نویسی وب می‌تونید قالب‌ها و افزونه‌های وردپرس رو توسعه بدید و محصولات خودتون رو به فروش برسونید.

samyar ۰۴ مهر ۱۳۹۹، ۱۵:۴۵

سلام.خب مشخصه دیگه طراحی سایت با استفاده از زبان‌های برنامه نویس مث asp.net.mvc وphp خیلی بهتر از وردپرسه .درآمدشم بیشتره.برنامه نویس به کسی گفته میشه ک حداقل یکی از این زبانها رو بصورت حرفه ای بلد باشه ن اینکه وردپرس کار باشه بگه من برنامه نویسم...

نازنین گودرزی ۰۵ مهر ۱۳۹۹، ۱۹:۵۳

سلام. برای سفارشی سازی وردپرس و همچنین توسعه‌ی پلاگین‌ها و قالب‌های وردپرس به دانش برنامه نویسی نیاز هست و فردی که متخصص وردپرس هست باید به چند زبان‌ برنامه نویسی مسلط باشه. ممنون از همراهی شما.

zahra rahimi ۲۵ شهریور ۱۳۹۹، ۰۹:۰۸

من واقعا هیچی درمورد ورد پرس نمیدونم ، ورد پرس واقعا اسان‌تر از کار با html,css , phpاست؟ لطفا راهنمایی کنید

نازنین گودرزی ۲۵ شهریور ۱۳۹۹، ۱۰:۲۴

بله وردپرس راحت‌تر هست. اما اگر به زبان‌های html، css و php تسلط داشته باشید شخصی سازی وردرس برای شما آسان‌تر خواهد بود.

zahra rahimi ۲۵ شهریور ۱۳۹۹، ۰۹:۰۵

سلام ، من برای پروژه دانشگاهیم باید یک سامانه رزرو غذا رو پیاده سازی کنم و خیلی هم وقت کم دارم برای تحویل پروژه ، من واقعا نمیدونم باید از کدوم روش استفاده کنم تا زود‌تر به نتیجه برسم . من نزدیک یک ماه است که دارم html ,css ,php رو اموزشاشو میبینم و خیلی درهم ورهم و ناقص و الان ک فکر میکردم همه چی رو بلدم نمیتونم پیاده سازی کنم اون چیزی رو که میخام . تازگیا فهمیدم که کار با ورد پرس اسون تره میخاستم راهنمایی کنید من باید چکار کنم ؟؟؟ اگر ورد پرس رو بصورت کامل یاد بگیرم میتونم این سامانه رو پیاده سازی کنم؟

نازنین گودرزی ۲۵ شهریور ۱۳۹۹، ۱۰:۲۳

سلام وقت بخیر. یادگیری وردرس و اجرای عملی پروژه با وردپرس بسیار ساده‌تر از کدنویسی هست. اگر فرصت کمی دارید، بهتر هست از وردپرس استفاده کنید. همچنین می‌تونید برای یادگیری بهتر از <a href="https://7learn.com/course/wordpress-expert" rel="noopener" target="_blank">دوره متخصص وردپرس</a> استفاده کنید.

فاطمه2001 ۰۳ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۰۶:۱۱

سلام،من دارم از سایت www.w3schools.com فعلا htmlرو یادمیگیرم ویک چهارم مطالبشو خوندم وتمرین کردم تو خود سایت،مشکل من اینه که نمیدونم کارای دیگه مثل خرید دامنه و هاست رو چیکار کنم؟فعلا یک ماهه دارم میخونم،به نظرتون باید مطالبم رو در این باره افزایش بدم و بعد از تموم کردن html،سراغ css ,... برم و بعد به فکر راه اندازی سایت باشم؟راستی رشته دانشگاهی باید چی بخونی که اینارو یادت بده؟عنوان دقیق رشته رو میخوام بدونم.

نازنین گودرزی ۰۹ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۲۱:۱۹

سلام. اگر در ابتدای راه هستید بهتر هست سایتتون رو به صورت local روی سیستم خودتون پیاده‌سازی کنید؛ همچنین مقاله‌ <a href="https://7learn.com/blog/install-wordpress-local" rel="noopener" target="_blank">آموزش نصب وردپرس روی لوکال هاست</a> را مطالعه نمایید. میتونن بهتون کمک کنه. معمولا سایت‌هایی که دامنه و هاست میفروشن، راهنماییتون میکنن که در این مورد چه کاری باید انجام بدید این موارد توی هیچ رشته‌ی دانشگاهی تدریس نمیشه اما رشته‌ی مهندسی نرم‌افزار بهترین رشته برای افرادی هست که به برنامه‌نویسی علاقه دارند چون توی دانشگاه، مفاهیم برنامه‌نویسی و اصول توسعه‌ی سایت یا نرم‌افزار و خیلی مفاهیم دیگه که توی این کار به شما کمک می‌کنند، آموزش داده میشه. در ضمن برای یادگیری طراحی سایت می‌تونید از <a href="https://7learn.com/course/web-design-expert" ">دوره آموزشی متخصص طراحی وب سون لرن</a> استفاده کنید.

مجتبی ۱۱ بهمن ۱۳۹۸، ۱۹:۴۴

سلام وردپرس خیلی کد‌ها داره که شاید نیاز آدم هم نشه برای همین در تعداد بالای مطلب و بازدید باعث اشغال زیاد منابع میشه من خودم برای سایتم cms اختصاصی نوشتم خیلی هم راضی ام :)

۰۵ شهریور ۱۴۰۱، ۱۲:۵۴

منم میخام برا خودم اختصاصی بسازم،میشه من رو راهنمایی کنید؟

  • طراحی سایت با استفاده از وردپرس
  • مزایای طراحی سایت با وردپرس
  • معایب طراحی سایت با وردپرس
  • طراحی سایت با استفاده از زبان‌های تحت وب
  • بالاخره طراحی سایت با وردپرس بهتر است یا زبان‌های برنامه نویسی؟
اشتراک گذاری مقاله در :