:: فقط تا پایان فروردین 👈 ۳۵٪ تخفیف ویژه به همراه هدیه 5 میلیون تومانی (کد تخفیف: newyear)
۰ ثانیه
۰ دقیقه
۰ ساعت
۲۰۳ دیدگاه نظر محمد انوری
مراحل یادگیری و بهترین زبان برنامه نویسی وب برای شروع
مراحل یادگیری و بهترین زبان برنامه نویسی وب برای شروع بسیاری از دانشجویان سون لرن از ما سوال می‌کنند برای طراحی سایت از چه زبانی شروع کنیم و بهترین زبان برنامه نویسی برای شروع  چیست، مراحل یادگیری طراحی سایت چیست و چطور باید در این مسیر قدم بگذاریم. در واقع دغدغه اصلی کسانی که می‌خواهند طراحی سایت را شروع کنند نداشتن نقشه راه و ندانستن مسیر است. خیلی از طراحان وب در شروع کار، راهشان را با آزمون و خطا پیدا می‌کنند که این مورد باعث می‌شود زمان زیادی را از دست دهند و در طول مسیر سردرگم شوند. ما در این مطلب بررسی می‌کنیم که یک طراح سایت باید چه چیزهایی را یاد بگیرد و از چه ابزارهایی استفاده کند تا به یک متخصص در این زمینه تبدیل شود.

برای یادگیری طراحی سایت چه چیزهایی نیاز است؟

سال‌ها تجربه آموزش برنامه نویسی در سون لرن مخصوصا برنامه نویسی وب، به ما دید مناسبی نسبت به مراحل یادگیری این گرایش داده است. ما به خوبی نیازهای افرادی که به تازگی وارد طراحی سایت می‌شوند را درک می‌کنیم. بسیاری از افراد نمی‌دانند که از کجا و به چه شکل باید شروع به کار کنند و همیشه با سوالاتی زیادی در حال دسته و پنجه نرم کردن هستند. سوالاتی از قبیل برای برنامه نویسی وب از چه زبانی شروع کنیم و بهترین زبان برنامه نویسی وب برای شروع  چیست، از چه ابزاری‌های برای طراحی سایت باید استفاده کرد و چگونه می‌توان به صورت حرفه‌ای به طراحی وب بپردازیم؟ به همین خاطر در این مطلب قصد داریم به صورت مرحله به مرحله توضیح دهیم که چه مسیری را باید طی کنید تا به یک طراح سایت تبدیل شوید.

انتخاب حوزه کاری

آموزش طراحی وب مسیر پرفراز و نشیبی دارد. اگر در این مسیر از قدم‌های بعدی خود اطلاع نداشته باشید، کار کمی دشوار می‌شود. به همین خاطر داشتن یک نقشه راه مانند نقشه گنج است که شما را تا رسیدن به هدفتان همراهی می‌کند. پس بهتر است ابتدا تصمیمتان را بگیرید و مسیر خود را مشخص کنید. برنامه نویسی وب به دو بخش فرانت اند و بک اند تقسیم می‌شود. گروه اول وظیفه دارند به طراحی ظاهری سایت بپردازند که به آن‌ها برنامه نویس‌های سمت کاربر (Client-side) نیز می‌گویند. گروه دوم افرادی هستند که منطق سایت‌ها را پیاده سازی می‌کنند و به عنوان برنامه نویسان سمت سرور (Server-side) هم شناخته می‌شوند. البته بعضی از برنامه‌نویسان در هر دو زمینه فعالیت می‌کنند، اما این کار  نیاز به فراگیری دانش بالایی است و زمان زیادی را می‌طلبد. به این برنامه نویسان Full Stack می‌گویند. با توجه به نکات گفته شده بهتر است بر پایه استعداد و علاقه خود تصمیم بگیرید. اگر طراحی قالب را دوست دارید فرانت اند مناسب شما است و اگر دوست دارید تعامل کاربر با سایت را ممکن کنید و به پیاده سازی منطق آن بپردازید، یادگیری برنامه نویسی بک اند، گزینه مناسبی است. براساس اینکه کدام یک از دو زمینه وب را انتخاب می‌کنید، باید زبانهای مختلفی را یاد بگیرید.

بهترین زبان برنامه نویسی وب برای شروع فرانت اند

فرانت اند یکی از مهمترین بخش‌های وب است، زیرا کاربران از طریق ظاهر و رابط کاربری جذب سایت شما شده و با آن تعامل دارند. بهترین زبان برنامه نویسی وب برای شروع عبارت است از HTML، CSS و جاوا اسکریپت که در ادامه درمورد هر یک توضیح می‌دهیم. بیشتر بخوانید: فرانت اند چیست : برنامه نویسی Front End چیست؟

یادگیری زبان HTML

 اگر به چند سال قبل برگردیم و نگاهی به اولین سایت‌های منتشرشده در وب بیندازیم، می‌بینیم که صفحات آن‌ها تنها از چند المان ساده و ابتدایی تشکیل شده‌اند. از گذشته تا امروز، تکنولوژی‌های مختلفی در جذاب کردن فرآیند طراحی وب تاثیرگذار بوده‌اند، اما شاید ندانید که تمام این تکنولوژی‌ها به زبان HTML منتهی می‌شوند. زبان نشانه گذاری HTML اولین چیزی است که طراحان وب باید یاد بگیرند.

بزرگترین برنامه نویسان وب، یک روز کار خودشان را با HTML شروع کردند. HTML مخفف Hyper Text Markup Language است و در فارسی به آن زبان نشانه‌ گذاری ابرمتن می‌گویند. دقت کنید که HTML یک زبان برنامه نویسی نیست، بلکه یک زبان نشان‌گذاری یا Markup language به حساب می‌آید.

از زبان HTML برای ایجاد بدنه اصلی و ساختار کلی صفحات وب استفاده می‌شود. این زبان با تگ‌ها کار می‌کند و این تگ‌ها هستند که مشخص می‌کنند در صفحه وب از چه عناصری استفاده شده است. در واقع تگ‌ها عناصری هستند که وظایف گوناگونی دارند و با فراخوانی هر کدام کارشان شروع شده و با بستن تگ کارشان تمام می‌شود. اگر قصد دارید به به صورت کامل‌تر این زبان را بشناسید و اولین قدم برای تبدیل شدن به یک طراح وب سایت را بردارید، مطالعه مطلب زیر را از دست ندهید.

بیشتر بخوانید: HTML چیست و چه کاربردی دارد؟ توضیح مفاهیم همراه با مثال

frontend02

یادگیری زبان CSS

با استفاده از زبان HTML شما تنها قادر به ساختن ساختار و چهارچوب کلی صفحه وب خواهید بود، اما این قطعا این صفحات ظاهر کاربر پسندی نخواهند داشت. زیرا زمانی که برای ایجاد این صفحات وب فقط از زبان HTML استفاده می‌کنید، دسترسی شما به تعداد محدودی از عناصر تعریف شده در زبان HTML محدود می‌شود. پس نیاز به ابزار و یا به عبارت بهتر زبانی دیگری خواهید داشت تا ضعف‌های زبان HTML را پوشش دهد. زبانی که به منظور زیبا سازی و فرم دهی به صفحات وب استفاده می‌شود، CSS نام دارد.

دومین قدم برای کسی که قصد دارد به طراحی وب بپردازد، CSS است. CSS مخفف عبارت Cascading Style Sheets و به معنی "برگه‌های آبشاری" است. این زبان مانند HTML یک زبان نشانه‌ گذاری است که اجازه می‌دهد ساختار صفحات وب را از چیدمان عناصر گرفته تا تغییر رنگ‌بندی و فونت‌ها شکل دهید. به کمک CSS می‌توانید خصوصیاتی مثل رنگ‌ها، فونت‌ها، ابعاد، سایزها، نحوه چیدمان عناصر و غیره را در صفحات وب مشخص کنید. اگر می‌خواهید با این زبان کاربردی در دنیای وب بیشتر آشنا شوید، به مطالعه مطلب زیر بپردازید.

بیشتر بخوانید: CSS چیست و چرا باید از آن استفاده کنیم؟

یادگیری زبان جاوا اسکریپت

زمانی که به زبان‌های HTML و CSS مسلط شدید، می‌توانید صفحات وب ایستا (Static) را طراحی کنید. اما امروزه کمتر سایتی را می‌توانید پیدا کنید که ایستا باشد. زیرا کاربران به دنبال سایت‌های تعاملی و داینامیک هستند و دوست دارند از امکانات مختلف آن‌ها استفاده کنند. پویا کردن سایت‌ها حس بهتری از تجربه کاربری را در بازدیدکنندگان و کاربران ایجاد می‌کند.

یکی از محبوب‌ترین زبان‌های برنامه نویسی که برای پویا کردن سایت‌ها استفاده می‌شود، جاوا اسکریپت است. جاوا اسکریپت زبانی سطح بالا، داینامیک، مبتنی بر شی و تفسیری است که از شیوه‌های مختلف برنامه نویسی پشتیبانی می‌کند. برای آموزش جاوا اسکریپت می‌توانید همین حالا به صفحه مربوطه مراجعه نمایید.

سومین گام برای تبدیل شدن به یک طراح وب، یادگیری و تسلط بر زبان جاوا اسکریپت است. این زبان از نظر محبوبیت و کاربرد رشد بسیار بالایی دارد و از آن می‌توان برای برنامه نویسی سمت سرور (Server Side)، اپلیکیشن‌های موبایل، بازی و اپلیکیشن‌های دسکتاپ استفاده کرد. بنابراین می‌توان اینگونه برداشت کرد که زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت ، یک زبان همه فن حریف است.

کار با جاوا اسکریپت بسیار شیرین است، اما لذت کار با آن را زمانی درک می‌کنید که از Library‌های این زبان مثل Jquery یا React.js استفاده کنید. شما می‌توانید در مطلب زیر اطلاعات بیشتری را در مورد این زبان برنامه نویسی به دست آورید.

بیشتر بخوانید: JavaScript چیست؟ همه چیز درباره جاوا اسکریپت و کاربردهای آن

بهترین زبان برنامه نویسی وب برای شروع بک اند

زمانی که شما سه گام قبلی را طی کنید، به راحتی می‌توانید یک سایت را به صورت کامل طراحی کنید. اما امروزه سایت‌ها علاوه بر ظاهر زیبا نیازمند منطق صحیح هم هستند، به همین دلیل باید سایت‌هایی را بسازید که قادر باشند نیازهای کاربران به درستی اجرا و پردازش کنند. در همین راستا یادگیری زبانهای برنامه نویسی سمت سرور مانند PHP، پایتون و جاوا توصیه می‌شود که در ادامه به آن می‌پردازیم.

یادگیری PHP

فرض کنید به عنوان برنامه نویس سمت کاربر، مثلا یک صفحه تماس با ما را طراحی کرده‌اید، اگر دکمه ارسال فرم‌ها کار نکند نمی‌شود از فرم زیبایی که ساخته‌اید استفاده کرد. همچنین اگر کاربران نتوانند در سایت شما ثبت نام کنند، مشکلاتی مانند احراز هویت به وجود می‌آید. زمانی که می‌خواهیم میان کاربر، پایگاه داده و سرور ارتباط برقرار کنیم، اهمیت استفاده از یک زبان برنامه نویسی سمت سرور به خوبی مشخص می‌شود.

با آموزش PHP می‌توانید اسکریپت‌هایی بنویسید که از کاربران خود اطلاعات بگیرید و بعد از پردازش این اطلاعات، آن‌ها را به کاربر برگردانید. در پروژه‌های بزرگ تحت وب استفاده از یک زبان سمت سرور ضروری است. به همین دلیل سایتهای مطرحی مثل فیس بوک، ویکی پدیا و غیره در بک اند خود، از PHP استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید: PHP چیست و چه کاربردی دارد؟ آشنایی با زبان برنامه نویسی PHP

یادگیری پایتون

زبان برنامه نویسی پایتون (python) در حوزه‌های مختلفی مانند ساخت اپلیکیشن موبایل، طراحی وب، بازی سازی، هوش مصنوعی، یادگیری ماشین، داده کاوی و... کاربرد دارد.  بسیاری پایتون را به عنوان زبان برنامه نویسی سمت سرور خود انتخاب می‌کنند و این انتخاب دلایل زیادی دارد، از جمله:

  • قوائد نوشتاری و یا سینتکس (Syntax ) پایتون نسبت به PHP ساده‌تر است.
  • محبوبیت بالایی در جهان دارد.
  • سریع و سبک است.
  • یادگیری آن برای افراد تازه کار آسانتر است.
  • منابع یادگیری بسیاری برای یادگیری دارد.
  • کتابخانه‌های زیادی در پایتون وجود دارد که برنامه نویسی را راحتتر می‌کنند.
بدون شک یادگیری طراحی سایت با زبان برنامه نویسی پایتون می‌تواند برای شما مزیت رقابتی خاصی در بازار ایران ایجاد کند. برای آموزش پایتون تحت وب همین حالا می‌توانید به صفحه مربوطه مراجعه کنید.

یادگیری جاوا

جاوا یک زبان برنامه نویسی شی گرا و استاتیک است که شباهت زیادی به زبان C++ دارد و در سال 1995 معرفی شده است، شعار این زبان (یکبار بنویس و هر جا اجرا کن) است، در واقع این زبان به گونه ای طراحی شده تا روی هر پلتفرم و دستگاهی قابل اجرا باشد. این قابلیت بر اساس ماشین مجازی جاوا (JVM) انجام می‌پذیرد. Spring یکی از محبوب‌ترین فریمورک‌های جاوا است که برای توسعه و طراحی وب استفاده می‌شود.

جاوا به نسبت به دو زبان معرفی شده قبلی یعنی PHP و پایتون، پیچیدگی بیشتری دارد و زمان بیشتری هم برای یادگیری نیاز دارد. اگر قصد دارید تا برنامه‌های بزرگ و سازمانی طراحی کنید که در سطح زبان‌های سی پلاس پلاس و سی شارپ هستند، زبان جاوا انتخاب بسیار مناسب‌تری برای شما خواهد بود. یکی از بهترین زبان‌های برنامه نویسی وب برای شروع ، زبان جاوا است چرا که هم ساده است و هم کاربردی ، ما در دوره آموزش جاوا این زبان را به درستی و مناسب بازار کار ایران آموزش داده‌ایم.

ابزارهای مورد نیاز برای یادگیری طراحی سایت

با توجه به سرعت تغییرات و پیشرفت تکنولوژی در دنیای امروز، بروز بودن برای برنامه نویس امری غیرقابل چشم پوشی است. بنابراین برنامه نویسان باید به بروزترین و بهترین ابزار برنامه نویسی مجهز شوند. محیط‌های توسعه برنامه نویسی و ویرایشگر‌های متن به عنوان ابزارهای اصلی برنامه نویس از این موضوع پیروی می‌کنند. اگر ابزارهای درستی انتخاب کنیم و به خوبی آن‌ها را به کار بگیریم، مسیر طراحی سایت برای ما جذاب‌تر و آسان‌تر می‌شود.

در زمان انتخاب ابزار توسعه برنامه نویسی شما دو گزینه برای انتخاب خواهید داشت، IDE‌ها و Text Editor ها! بسیاری از برنامه نویسان تفاوت بین آن‌ها را نمی‌دانند. هر یک از این ابزارها مزایا و معایبی دارند که باید با توجه به اهدافی که برنامه نویس دارد یکی از آن‌ها را انتخاب کند. اگر می‌خواهید با تفاوت هر یک از این ابزارها آشنا شوید و بتوانید بهترین ابزار توسعه برنامه نویسی را انتخاب کنید، مطلب زیر را مطالعه کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین IDE برای طراحی وب و برنامه نویسی

ویرایشگرهای کدنویسی برای یادگیری طراحی سایت

برای نوشتن کدها می‌توانید از ادیتورهای پیشرفته استفاده کنید. البته فراموش نکنید که حتی در نرم افزاری مثل Notepad می‌توان کدنویسی کرد، اما دیگر خبری از قابلیت‌های جذاب مثل کامل کردن خودکار کد، رنگ گذاری کلمات کلیدی، تشخیص خطاها، فرمت‌بندی کدها نیست. ویرایشگرهای کد با امکانات متنوعی که دارند، هم کدنویسی را لذتبخش کرده هم در وقت برنامه نویسان صرفه جویی می‌کنند. در ادامه برخی از معروف‌ترین Code Editor‌ها را معرفی کرده‌ایم:

  • PhpStorm
  • Microsoft Visual Studio
  • Microsoft Expression Web
  • Notepad++
  • Adobe Dreamweaver
  • Komodo Edit
  • NetBeans

نرم افزارهای گرافیکی

در مفاهیم فرانت اند، طراح رابط کاربری با برنامه نویسی رابط کاربری متفاوت است. زیرا برای طراحی این صفحات وب در حقیقت طراح رابط کاربری صفحات وب را طراحی می‌کند، ولی وظیفه برنامه نویس سمت فرانت اند است که آن‌ها را به فرمت وب تبدیل کند. البته شما هم می‌توانید به کمک نرم افزارهای گرافیکی، یک نمونه از ایده خود طراحی کنید. سپس این ایده طراحی شده را با زبان‌های سمت کاربر برنامه نویسی کنید.

مزیت دیگر استفاده از نرم افزارهای گرافیکی در طراحی سایت این است که شما یک به یک طرح کلی می‌رسید. دیگر لازم نیست زمان کدنویسی همه چیز را اول در ذهن خود بسازید و فقط باید فایل‌های طراحی شده را مرور کنید. یک از معروف‌ترین نرم افزارهای گرافیکی دنیا Sketch است که برای طراحی رابط کاربری از آن استفاده می‌شود.

جمع بندی

در این مقاله به سوالاتی از قبیل: برای برنامه نویسی وب از چه زبانی شروع کنیم و بهترین زبان برنامه نویسی وب برای شروع  چیست؟ پاسخ دادیم و درمورد دو حوزه برنامه نویسی وب یعنی فرانت اند و بک اند صحبت کردیم.

اگر هنوز در انتخاب این دو حوزه دودل هستید، توصیه می‌کنیم از دوره الفبای برنامه نویسی استفاده کنید و با شرکت کردن در آن مسیر حرکت خود را بیابید. شما کدام مسیر را برای یادگیری طراحی سایت انتخاب کرده اید؟ اگر سوال یا نظری درمورد یادگیری طراحی وب سایت و بهترین زبان برنامه نویسی وب برای شروع دارید در بخش نظرات با ما و سایر  کاربران سون لرن درمیان بگذارید.

اگر به یادگیری طراحی سایت بیشتر در زمینه HTML ,CSS علاقه مند هستی با شرکت در دوره متخصص آموزش طراحی وب، در کمتر از یکسال به یک طراح وب همه فن حریف تبدیل می‌شوی که آماده‌ی استخدام، دریافت پروژه و کسب درآمد هستی. ما در این دوره بهترین زبان برنامه نویسی وب برای شروع یادگیری را به شما آموزش داده‌ایم.

۲۰۳ دیدگاه
ما همه سوالات و دیدگاه‌ها رو می‌خونیم و پاسخ میدیم
زهرا قادری ۱۸ بهمن ۱۴۰۲، ۱۶:۴۸

با سلام من باید برای دوره کارشناسی پروژه تحویل بدم و اینکه کارآموزی هم برم موضوعم میخوام درمورد طراحی سایت باشه اما نمیدونم چه زبانی رو انتخاب کنم که هم پروژه بی نقصی داشته باشم و هم بازار کارش خوب باشه میشه راهنماییم کنین چه زبانی باید بلد باشم تا پروژه کامل و جامعی رو تحویل بدم

نازنین کریمی مقدم ۲۱ بهمن ۱۴۰۲، ۰۵:۵۸

درود اول باید ببینید که به کدوم بخش طراحی سایت (فرانت اند یا بک اند) علاقه دارید. سعی کنید یکی رو انتخاب کنید و براساسش انتخابهای زیر رو داشته باشید: فرانت اند: html-css- js بک اند: پایتون یا php یا دات نت

امیرمحمد ۱۲ دی ۱۴۰۲، ۱۹:۴۹

دوستانی که علاقه به طراحی سایت حالا چه بک اند چه فرانت اند دارند توجه کنند این راه کمی سخته البته هرکاری سختی ای داره توی این راه امیدتونو هیچ وقت از دست ندید همیشه هدف داشته باشید من خودمم درحال یادگیری هستم نمیخوام که ناامید بشید دقیقا مثل من مثل یه کَنِه بچسبید بهش صد در صد یاد میگیرید😂❤

نازنین کریمی مقدم ۱۳ دی ۱۴۰۲، ۰۷:۵۸

درود بر شما ممنون که تجربیات تون رو با دوستان سون لرنی به اشتراک گذاشتید.

ftmh.gp ۱۲ مهر ۱۴۰۲، ۱۷:۲۴

سلام وقت بخیر ببخشید من میخوام طراحی سایت رو انتخاب کنم ولی نمیدونم اول از پایتون شروع کنم چی میشه چون شما گفتین اول از html ,css شروع کنید و یکیم مشخصات سیستممون باید در چه حد باید باشه برای شروع؟ ممنون میشم از راهنماییتون

نازنین کریمی مقدم ۲۲ مهر ۱۴۰۲، ۱۰:۰۸

درود طراحی سایت شامل دو بخش فرانت اند (ظاهر سایت) و بک اند (مغز سایت) هست. برای فرانت اند باید html و css و برای بک اند باید پایتون بلد باشید. اگر بک اند رو انتخاب میکنید میتونید از پایتون شروع کنید. سیستم برای وب در حد متوسط (پردازنده حداقل 4 - رم حداقل 8) کفایت میکنه.

۱۷ مرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۰۱

سلام وقتتون بخیر بنده مطالبتون مطالعه کردم بسیار عالی ک آموزنده بود ولی برام سوال شد برای یادگیری این زبان هایی ک گفتین باید اول کدنویسی یاد بگیرم ، بعد برم سراغشون یا اول راه برم کلاس‌های خود زبان مد نظرم ؟؟؟

نازنین کریمی مقدم ۱۰ شهریور ۱۴۰۲، ۱۲:۴۸

درود قبل از شروع هر کلاسی اول جزوه‌های مبانی کامپیوتر و الگوریتم رو یاد بگیرید ‌‌‌‌و بعد از اون براساس هدفتون دوره‌های مربوط رو طی کنید. برای مثال اگر هدفتون هوش مصنوعی هست اول الگوریتم رو تا حدودی بلد باشید و بعد دوره پایتون مقدماتی و نهایتا پایتون هوش مصنوعی ثبت نام کنید.

۰۱ مرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۲۶

سلام خسته نباشید من میخام طراحی سایت رو بطور کامل یاد بگیرم ،در حد وورد و پاور پوینت یکم بلدم ولی کاملا در زمینه برنامه نویسی و طراحی سایت صفرم و اصلا نمیدونم از کجا باید شروع کنم و فایل‌های اموزشی رو باید از کجا تهیه کنم،میشه راهنمایی کنید و بگید از کجا بایدشروع کنم و فایلهارو از کجا دانلود کنم؟

نازنین کریمی مقدم ۱۹ شهریور ۱۴۰۲، ۰۸:۵۸

درود مهارتهای ورد و پاورپوینت ربطی به برنامه نویسی نداره و جزو مهارتهای عمومی کامپیوتر محسوب میشه. مقاله <a href="https://7learn.com/?p=72184" target="_blank" rel="noopener nofollow ugc">نقشه راه فرانت اند</a> رو مطالعه کنید اونجا مرحله به مرحله توضیح دادیم و منابع رو هم معرفی کردیم.

۱۰ آبان ۱۴۰۱، ۰۲:۴۱

سپاس ،،،،، بسیار عالییییییی و کامل ،،،،

۰۸ شهریور ۱۴۰۱، ۱۳:۵۹

سلام و احترام وقت بخیر راستش من خیلی علاقه مند به برنامه نویسی شدم اما از طرفی سردرگم هستم و کلی سوالات ذهنم رو مشغول کرده ،اینکه آیا پیش زمینه یادگیری برنامه نویسی ، طراحی سایت هست؟؟؟و طراحی سایت با سئو و دیجیتال مارکتینگ به حوزه برنامه نویسی وب و اندروید مربوط هست؟؟خیلی تمایل دارم طراحی سایت سئو و دیجیتال مارکتینگ رو به همراه برنامه نویسی وب یاد بگیریم و اگر راهنمایی کنین من رو که ابتدا باید طراحی سایت رو یاد بگیرم یا برنامه نویسی وب رو؟ ممنونتون میشم یک دنیا?????

نازنین کریمی مقدم ۰۹ شهریور ۱۴۰۱، ۰۴:۳۱

درود با توجه به هدفی که دارید یادگیری وردپرس و بعد از اینکه مبانی اولیه شو یاد گرفتید یادگیری سرفصلهای سئوی مربوط بهش توصیه میشه. در مقالات وردپرس رو سرچ بزنید و سرفصلهای <a href="https://7learn.com/course/wordpress-expert" rel="noopener nofollow" target="_blank">دوره متخصص وردپرس</a> رو مطالعه کنید. اگر هنوز شک دارید برای این حوزه مناسب هستید سرفصلهای <a href="https://7learn.com/course/programming-alphabet" rel="noopener nofollow" target="_blank">دوره الفبای برنامه نویسی</a> و مقالات اخیر وبلاگ رو مطالعه بفرمایید.

۰۴ شهریور ۱۴۰۱، ۱۱:۱۵

سلام وقت بخیر من میخام طراحی وب سایت رو شروع کنم و از صفر تا صد رو یاد بگیرم از برنامه نویسی چیز زیادی نمیدونم با ورد پرس شروع کنم یا php ؟؟ میخام وارد بازار کار بشم

نازنین کریمی مقدم ۰۵ شهریور ۱۴۰۱، ۰۴:۰۶

درود وردپرس برای کسی که <a href="https://7learn.com/blog/what-is-programming" rel="noopener" target="_blank">برنامه نویسی</a> بلد نیست راحتتر هست و کدنویسی خیلی کمی نیاز داره. میتونید از اون شروع کنید و همزمان باهاش php رو هم یاد بگیرید. هردو بازارکار خوبی دارند. اگر هنوز دودل هستید که برای برنامه نویسی مناسب هستید یا نه دوره<a href="https://7learn.com/course/programming-alphabet" rel="noopener nofollow" target="_blank"> الفبای برنامه نویسی</a> رو بگذرونید.

۲۹ مرداد ۱۴۰۱، ۱۱:۵۴

سلام اول از همه ممنون از شما دوم اینکه شما نوشتین اول یادگیری htmlبعد یادگیری css. این اشتباهه این دوتا باهم اوکی هستن باید باهم یاد گرفتشون.

نازنین کریمی مقدم ۲۹ مرداد ۱۴۰۱، ۱۸:۴۴

درود ه طور کلی بنده هم با شما موافقم، منتها تصور میکنم منظور جناب انوری بیشتر آشنایی مقدماتی با تگهای html بوده، چون برای کاربری که هیچی نمیدونه بهتر هست که اول به طور مختصر با انواع تگها آشنا بشه و بعد همزمان با مطالب پیشرفته‌تر استایل و css رو هم شروع کنه.

۲۰ مرداد ۱۴۰۱، ۱۲:۰۲

سلام ببخشید من پایتون و فریم ورک جنگو رو بلد باشم میتونم وارد بازار کار بشم هر جا که دنبال کار بودم هزارتا چیز‌های مختلف از آدم میخوان که بلد باشم کلا گیج شدم مگه برنامه نویس سایت به دو دسته <a href="https://7learn.com/blog/what-is-back-end" rel="noopener" target="_blank">بک اند</a> و فرونت اند تقسیم نمیشند بک اند باید یه زبان سمت سروری با فریم ورکش بلد باشه ولی تو آگهی اینجوری نیست کلی چیز‌های دیگه هم باید بلد باشیم که نمیدونم چرا

نازنین کریمی مقدم ۲۱ مرداد ۱۴۰۱، ۱۳:۳۰

درود بله به طور کلی این مشکل در بین کارفرمایان بسیار وجود داره و تنها کاری که میشه کرد نادیده گرفتن شون هست تا درخواستهاشون به شکل منطقی‌تری دربیاد. به طور کلی پایتون و جنگو رو که صددرصد باید بلد باشید، اما برای اطلاع دقیق از اینکه علاوه بر اونها چه چیزهایی باید بلد باشید میتونید به سایتهای کاریابی آنلاین مثل جابینجا و جاب ویژن مراجعه کنید و از اونجا مهارتهای موردنیاز رو استخراج کنید.

۳۰ تیر ۱۴۰۱، ۲۳:۰۶

سلام خسته نباشید منم میخوام طراحی سایت یاد بگیرم چطوری میشه اموزش دید چون کنکوری هستم دوست دارم زود یاد بگیرم و دقیق

نازنین کریمی مقدم ۰۱ مرداد ۱۴۰۱، ۰۴:۴۵

درود تمرکز خودتون رو روی کنکور بگذارید تا دانشگاه خوبی قبول بشید. برای وب باید به html + css + js مسلط باشید. در مقاله <a href="https://7learn.com/blog/front-end-road-map" rel="noopener" target="_blank">نقشه راه</a> یسری منبع معرفی کردیم که میتونید ازش استفاده کنید. برای دیدن سرفصلهای دقیق چیزی که باید یاد بگیرید میتونید به صفحه <a href="https://7learn.com/course/web-design-expert" rel="noopener" target="_blank">دوره متخصص وب </a>مراجعه کنید. اگر کلا تابحال برنامه نویسی نکردید از <a href="https://7learn.com/course/programming-alphabet" rel="noopener" target="_blank">آموزش برنامه نویسی</a> حتما کمک بگیرید تا با دید اشتباه وارد یادگیری وب نشید.

۲۲ تیر ۱۴۰۱، ۱۷:۳۴

سلام من Html و Css رو یاد گرفتم و در حال یادگیری JS هستم برای بک اند با پایتون میشه جلو رفت و اینکه از چه سایت یا اپی میشه فریلنسر شد؟

نازنین کریمی مقدم ۲۶ تیر ۱۴۰۱، ۰۴:۲۷

درود 1. بله پایتون میتونه بخش بک اند رو پوشش بده 2. مقاله <a href="https://7learn.com/blog/best-freelance-websites" rel="noopener" target="_blank">سایتهای فریلنسری</a> رو مطالعه کنید.

۲۰ تیر ۱۴۰۱، ۱۸:۲۲

سلام ، من خیلی با مسیر کامل طراحی وب آشنا نیست ، اما html , css , Javascript , jquery , bootstrap رو دوره شو دیدم و شاید چند وقت دیگر هم typescript , angular رو ببینم ، می‌خواستم بدونم بعد از اینها باید چی یاد بگیرم ؟ باید برم سراغ back-end ؟

نازنین کریمی مقدم ۲۱ تیر ۱۴۰۱، ۰۳:۱۸

درود اگر هدفتون فول استک شدن هست بله باید به سراغ بک اند برید. در غیر این صورت بعد از یادگیری یکی از فریمورکهای جاوا اسکریپت مثل ری اکت یا همین انگولار، وارد بازارکار بشید.

۰۷ تیر ۱۴۰۱، ۱۱:۳۳

با سلام بنده برنامه نویس ربات‌های بازارهای مالی (فارکس) هستم - در مرحله ای از کارم نیاز به طراحی سایتی به عنوان پل ارتباطی دو سیستم از راه دور هستم -برای ساخت این سایت از چه طریق میتونم از تجربه شما و اطلاعاتتون بهره مند شم ؟

نازنین کریمی مقدم ۰۷ تیر ۱۴۰۱، ۱۳:۰۶

درود از بخش تماس با ما در بالای سایت میتونید در ارتباط باشید.

۰۶ تیر ۱۴۰۱، ۲۱:۲۲

سلام وقت بخیر تقریبا ۴ سال پیش داخل شرکتی بودم از html و css و javascript شروع به یادگیری کردم ولی اصلا برام جالب نبود از اونجایی که بنده بخوام backend کار کنم ایا نیاز هست css و html بلد باشم من مقاله شمارم خوندم ولی هنوز این نقشه راه و این ک اصلا از کجا شروع میشه ؟ چی هست و به کجا ختم میشه برام گنگ هستش ؟ ممنون میشم راهنمایی کنید

نازنین کریمی مقدم ۰۶ تیر ۱۴۰۱، ۲۱:۲۹

درود بلد باشید کافیه، چون در آینده نیاز نیست باهاشون کار کنید اما باید بدونید که اطلاعات قراره چطور در فرانت بشینه و اطلاعات رو در بهترین فرم ممکن بفرستید. برای اینکه چه مواردی نیاز هست، به <a href="https://roadmap.sh/backend" target="_blank" rel="noopener nofollow ugc">این نقشه راه</a> مراجعه کنید.

۱۵ خرداد ۱۴۰۱، ۱۲:۳۹

سلام یادگیری php ضروری هست؟ با همون جاواسکریپت نمیشه برنامه نویسی سمت سرور هم انجام داد؟

نازنین کریمی مقدم ۱۷ خرداد ۱۴۰۱، ۱۳:۰۲

درود با نود جی اس میتونید از جاوا اسکریپت سمت سرور استفاده کنید و سراغ php نرید.

۱۴ خرداد ۱۴۰۱، ۲۱:۱۹

وقت بخیر. من به جاوا دسکتاپ تسلط دارم.اگر بخواید به من پیشنهاد بدید، به نظرتون برم سراغ اندروید یا وب؟ اگر بخوام وب رو شروع کنم بعد از Html,css باید برم سراغ جاوااسکریپت یا با جاوا میشه؟ (چون شنیدم jsp محبوبیت کمی داره). درود.

نازنین کریمی مقدم ۱۷ خرداد ۱۴۰۱، ۱۳:۰۵

درود کاملا سلیقه ای هست. به شخصه با هردو کار کردم و وب رو پیشنهاد میکنم، چون شما با جاوا اسکریپت میتونید وب اپ بسازید که در هر گوشی قابل اجراست، اما با اندروید همیشه بخشی از کاربران که با آیفون کار میکنند رو از دست میدید.

۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۹:۵۹

سلام من میخوام سایت شخصی خودم رو داشته باشم که محتوای اون داستان‌های کوتاه ترسناک باشه . میتونم خودم صفر تاصد رو انجام بدم؟؟ ینی هم باید فرانت اند کار باشم هم بک اند کار؟؟

نازنین کریمی مقدم ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۰۹:۵۸

سلام از وردپرس استفاده کنید. هم سریع و راحته، هم برای هدف شما مناسبه و هم در سطح استفاده تون آموزشهای رایگان زیادی در نت پیدا میکنید.

۰۴ اسفند ۱۴۰۰، ۱۸:۱۱

من html و css درحد متوسط بلدم و php هم برای فرانت اند متوسط بلدم،برای بک اند هم mysql با استفاده از php در حد متوسط بلدم.علاقم به بک اند هست،میخواستم ببینم الان دوره بک اند php رو تکمیلی یاد بگیرم یا برم سراغ node.js ؟بازار کار کدومش تو خارج از ایران خوبه؟؟لطفا راهنماییم کنید موندم لاراول یاد بگیرم یا برم جاوا

نازنین کریمی مقدم ۰۹ اسفند ۱۴۰۰، ۱۰:۰۰

سلام چون پایه php رو بلد هستید توصیه میکنم اول این مبحث رو کامل یاد بگیرید و بعد سراغ نود برید. به طور کلی بازار بک اند یکم باز هست، یعنی برای هرچیزی زمینه شغلی فراهم هست اما پرداختیها متفاوت و سلیقه ایه. در حال حاضر خارج از کشور بیشتر با پایتون و جاوا کار میکنند، اما اغلب پروژه‌های سالهای قبل با php نوشته شده و خیلی از شرکتها برای توسعه بیشتر نیاز به نیروی php دارند. باز میتونید یه سرچ روی موقعیت‌های شغلی سایتهای کاریابی بزنید و براساس اون تصمیم قطعی رو بگیرید.

۱۸ بهمن ۱۴۰۰، ۱۰:۲۳

سلام اساتید عزیز من تازه تصمیم گرقتم استارت یادگیری طراحی وب را بزنم . میشه راهنمایی کنید که از کجا شروع کنم؟ اگه برم مجتمع فنی خوبه ؟ میخوام به طور حرفه ای آموزش ببینم. شما چی پیشنهاد میکنید؟

نازنین کریمی مقدم ۱۹ بهمن ۱۴۰۰، ۰۹:۰۶

سلام مجتمع فنی یکم کیفیتش سینوسی هست. بستگی به استاد داره که چطور درس بده. خوب تحقیق کنید. پیشنهاد میکنم قبل از شرکت در هر دوره ای اول مقاله <a href="https://7learn.com/blog/front-end-road-map">نقشه راه فرانت اند</a> رو مطالعه کنید و حدود یک هفته خودآموز با منابع رایگان جلو برید.

۱۶ بهمن ۱۴۰۰، ۱۲:۰۹

سلام وقت بخیر من دوره html,css,js رو گذروندم...برای قدم بعدی باید چیکارکنم؟دورهbootstrap رو باید ببینم یا برم سراغ فریم ورک هایjsمثل react و...؟؟ممنون میشم کمکم کنید

نازنین کریمی مقدم ۱۷ بهمن ۱۴۰۰، ۰۵:۵۸

سلام پیشنهاد میکنم سراغ فریمورکها برید. ری اکت و یا انگولار انتخابهای بسیار خوبی هستند و مشاغل زیادی دارند.

۱۵ بهمن ۱۴۰۰، ۲۰:۵۶

خسته نباشید میخواستم ببینم میشه با زبان پایتون هم وب طراحی کرد؟؟؟ چه کار هایی دقیقا میشه با زبان پایتون انجام داد ؟؟

نازنین کریمی مقدم ۱۶ بهمن ۱۴۰۰، ۰۹:۲۱

درود بله. برای اطلاعات بیشتر مقالات زیر رو مطالعه کنید: <a href="https://7learn.com/blog/python-usage" rel="noopener" target="_blank">8 کاربرد پایتون در حوزه‌های مختلف تکنولوژی</a> <a href="https://7learn.com/blog/web-development-with-python" rel="noopener" target="_blank">مزایای برنامه نویسی وب با پایتون + ( نقشه راه یادگیری )</a>

حاج آرمان ۱۳ آذر ۱۴۰۰، ۰۸:۱۷

میشه بفرمایین ورود به دنیای دیتابیس و MySQL در چه مرحله ای قرار داره؟

Nazanin KarimiMoghaddam ۱۳ آذر ۱۴۰۰، ۰۸:۵۸

درود بیشتر مرتبط به گام چهارم و بک اند هست. در اصل شما بعد ازینکه یاد گرفتید یک وب سایت رو چطور از لحاظ رابط کاربری پیاده سازی کنید، باید برید سراغ اینکه اطلاعات کاربر رو چجوری و در کجا ذخیره کنید. البته بعضیا تا ساخت رابط کاربری پیش میروند و صرفا یه آشنایی مختصر از پایگاه داده دارند که بهشون فرانت اند دولوپر گفته میشه.

فاطمه ۳۰ مهر ۱۴۰۰، ۰۸:۳۴

سلام خسته نباشید برای یادگیری جاوا اسکریپت مقدماتی باید بطور کامل به css مسلط بود ؟ یا میشه همزمان هر دوی اونها رو با هم پیش برد ؟

نازنین کریمی مقدم ۰۱ آبان ۱۴۰۰، ۰۹:۴۸

درود بهتره چند روز قبل از یادگیری جاوا اسکریپت، یادگیری css رو استارت بزنید و بعد موازی پیش برید.

علیرضا ۲۳ مهر ۱۴۰۰، ۱۷:۴۴

سلام ببخشید من می‌خوام طراحی سایت بشم می‌خوام با پایتون کار کنم میشه به جای جاوااسکریپت از پایتون استفاده کنم ؟

نازنین کریمی مقدم ۲۳ مهر ۱۴۰۰، ۲۲:۴۷

درود بله شدنی هست، برای اینکه دقیقا چه مطالبی رو باید یاد بگیرید میتونید از سرفصلهای <a href="https://7learn.com/course/python-web-expert" target="_blank" rel="noopener nofollow ugc">دوره پایتون وب</a> استفاده کنید.

۲۴ دی ۱۴۰۰، ۰۹:۳۲

به کجا رسیدی :)؟

مرضیه ۰۶ شهریور ۱۴۰۰، ۱۳:۴۸

فقط میتونم بگم که از ساعت 9 صبح تا الان که نزدیک 16 هست من فقط تو پیج شما دارم مطلب میخونم و استفاده میکنم، چشمامم همینطوری قلب قلبیه و نفسم به شماره افتاده :)))) دمتون خیلی زیاد گرم ! من دیگه زیراندازم و اینجا پهن کردم :))

فائقه نامور ۱۰ شهریور ۱۴۰۰، ۰۹:۴۹

درود خوشحالیم که مطالب براتون مفید بوده.

امیرکسرا ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۳:۰۳

سلام من دانش آموز 12ام تجربی هستم و همونطور که معلومه خیلی از مسایل روزانه ام مربوط میشه به کتاب و درس. من هیچ چیزی از برنامه نویسی نمیدونم و میخواستم شما بهم کمک کنید تا بتونم برنامه نویسی رو از پایه شروع کنم و ترجیحا میخوام شروع این کار برام رایگان باشه تا راحت بتونم در زمن مناسب ازش استفاده کنم.خیلی ممنون میشم بهم کمک کنید.

نازنین کریمی مقدم ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۴:۲۵

درود توصیه میکنم در مرحله اول تمرکز خودتون رو روی کنکور پیش رو بگذارید. بعد در تابستان به سراغ برنامه نویسی برید. برنامه نویسی حوزه‌های مختلف داره و ما کلی منبع رایگان براش داریم، پس نگران نباشید. ابتدا با کمک مقاله <a href="https://7learn.com/blog/start-programming-book" rel="noopener" target="_blank">کتاب راهنمای ورود به دنیای برنامه نویسی</a> تصمیم بگیرید در چه حوزه ای میخواید برنامه نویسی کنید تا من بهتر بتونم کمک تون کنم.

سجاد جلالی ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۰۷:۵۷

سلام خسته نباشید من از برنامه نویسی خیلی خیلی کم میدونم چون دوسال هنرستان درس داشتم درباره برنامه نویسی. من می‌خواستم برنامه نویسی را از صفر تا صد بلد بشم که ساخت سایت برام راحت باشه می‌شه یه پکیچ یادگیری معرفی کنید

نازنین کریمی مقدم ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۴:۳۴

درود. نگران نباشید خیلی از افراد مشابه با وضعیت شما وارد برنامه نویسی وب سایت میشوند و تم هنری بهشون کمک زیادی میکنه. توصیه میکنم که وردپرس رو یاد بگیرید خیلی تم برنامه نویسی نداره اما تا حدودی پولسازه و بعد از یکی دوماه میتونید باهاش درآمد کسب کنید. در کنارش مقاله <a href="https://7learn.com/blog/front-end-road-map" rel="noopener" target="_blank">نقشه راه فرانت اند</a> رو مطالعه کنید و شروع به یادگیری برنامه نویسی براساس نکات اون مقاله کنید.

صبا ۱۴ فروردین ۱۴۰۰، ۰۶:۱۶

سلام روز بخیر میشه راهنمایی کنید در یک پروژه چطور از Html, js به همراه react js در فرانت و از php در سرور استفاده کرد . ضمن اینکه به دلیل بحث سئو نباید از ری اکت در ظاهر سایت استفاده کنم و فقط پنل کاربری با ری اکت هست. الان من نمیدونم بخش فرانت هم از فایلهای php استفاده کنم یا نه؟

نازنین کریمی مقدم ۱۴ فروردین ۱۴۰۰، ۰۸:۱۶

درود. بستگی به نظر خودتون داره اما فک کنم اگر در فرانت هم از php استفاده کنید کارتون راحتتر هست. توصیه میکنم عبارت use js and php for website github رو سرچ کنید و چند نمونه عملی از ساخت با هر دو روش رو ببینید تا بتونید بهتر تصمیم بگیرید.

محمد ۰۳ اسفند ۱۳۹۹، ۰۸:۱۹

ایا میشه با پایتون Client-side رو کارکرد و با پی اچ پی سرور رو ساخت؟

نازنین کریمی مقدم ۰۳ اسفند ۱۳۹۹، ۰۹:۲۲

درود. بله php که مشکلی نداره و برای پایتون در بخش کلاینت هم میتونید از <a href="http://skulpt.org/" target="_blank" rel="noopener nofollow ugc">skulpt</a> استفاده کنید.

محمد ۰۷ بهمن ۱۳۹۹، ۱۱:۴۶

سلام در حل طراحي سايتي با ورد پرس هستم و نياز به دريافت عدد از كاربر و رسم نمودار دارم. از html ميشه استفاده كرد يا بايد حتما PHP ياد بگيرم؟؟ در ضمن از وردپرس براي رسم نمودار ميشه استفاده كرد ولي دريافت عدد از كاربر و دادن آن به افزونه مخصوص رسم نمودار خيلي پيچيده است. اگه ميشه راهنمايي كنيد. ممنون

نازنین کریمی مقدم ۰۷ بهمن ۱۳۹۹، ۱۸:۱۸

درود. شما سه راه دارید: 1. اطلاعات ورودی کاربر رو با افزونه‌های موجود در یک فایل اکسل ذخیره کنید و بعد اون فایل رو با افزونه‌های مربوط به رسم نمودار نمایش بدید. 2. اگر دریافت عددنون بازه میپذیره، یک فرم نظرسنجی ایجاد کنید و با کمک افزونه‌های نظرسنجی موجود خودکار نمودارش رسم میشه. 3. از php و html استفاده کنید و خودتون کدشو بزنید. لازم نیست هردو رو کامل بلد باشید، سوالتون رو به صورت انگلیسی سرچ بزنید و با جوابهای مشابه به کد مناسب خواهید رسید. در ضمن <a href="https://wordpress.org/plugins/search/calculated+form/" target="_blank" rel="noopener nofollow ugc">این لیست افزونه‌های محاسبه گر</a> رو ببینید، من تا حالا تست نکردم اما احتمالا به دردتون بخوره.

سید مهرداد زنجانی ۲۳ دی ۱۳۹۹، ۱۹:۲۴

من علاقه زیادی به این کار دارم از آنجایی که در این زمینه اطلاع کافی نداشتم مقاله شمارو مطاله کردم امید وارم نتیجه دلخواه رو کسب کنم از گام اول شروع میکنم ممنون بابت راهنمایی و سایت خوب شما

s.k ۰۲ دی ۱۳۹۹، ۰۷:۲۸

من خودم برای یاد گیری بک اند و فرانت اند از سایت تاپ لرن استفاده می‌کنم خیلی سایت خوب که شما می‌تونید ازش استفاده کنید مثلا آموزش‌های html css java script asb.net mvc c# رایگان هست که همین‌ها برای سایت نویسی کافی هست

ستاره ۱۹ آذر ۱۳۹۹، ۰۶:۰۷

مقاله بسیار عالی برای من که تازه میخام شروع کنم. مراحل به خوبی تعریف شده. برای یادگیری اولین مرحله چه روشی رو پیشنهاد میدید؟ فیلم آموزشی ، کتاب یا کلاس؟

نازنین کریمی مقدم ۱۹ آذر ۱۳۹۹، ۱۶:۴۳

درود. توصیه میکنم با آموزشهای <a href="https://www.w3schools.com/" target="_blank" rel="noopener noreferrer nofollow ugc">سایت w3schools</a> شروع کنید. بعد از اتمام سعی کنید یک پروژه کوچک برای خودتون تعریف کنید و بر اساس همون اگر جایی به مشکل خوردید به سراغ فیلمهای آموزشی اون مبحث برید. کتاب خیلی کمکی به یادگیری موارد وب نمیکنه و حتما باید دست به کد بشید تا تاثیرش رو ببینید. بسته به میزان سرعتی که معمولا هنگام یادگیری دارید و سرعتی که در یادگیری مطالب W3schools دارید، میتونید تصمیم بگیرید که خودآموز پیش برید یا از کلاس و دوره‌های آموزشی استفاده کنید.

SAMIRA ۱۴ آذر ۱۳۹۹، ۲۰:۴۸

سلام. مرسی بابت اطلاعاتتون. الان من میخوام یک برنامه اموزشی طراحی کنم . که از سیستم‌های اندروید و ای او اس و ویندوز پشتیبانی کنه. همینطور سایتش رو هم بسازم. مهم نیست چقدر زمان ببره فقط بگین به چه زبان هایی احتیاج دارم ؟( زبان سی و سی پلاس پلاس رو هم بلدم ) خواهشا جواب بدین. من کاملا گیج شدم. در ضمن نمیخوام ازین برنامه‌ها یا سایت‌های ساده بسازم. ( مخاطب پسند باشه دیگه)

نازنین کریمی مقدم ۱۵ آذر ۱۳۹۹، ۰۰:۲۳

درود. با توجه به هدفتون، توصیه میکنم از وب اپلیکیشنها یا همون PWAها استفاده کنید. به طور کلی، وب اپلیکیشن (PWA) یا برنامه‌ی تحت وب، اپلیکیشنی هست که از طریق یک مرورگر وب و با اینترنت استفاده میشه. برای توسعه این برنامه‌ها باید زبانهای html،CSS و جاوا اسکریپت رو یاد بگیرید. فریمورک‌های ری اکت و انگولار هم با همین سه تا زبان کار میکنند و کمک میکنند سریعتر کد بنویسید. اما اگر میخواید برنامه تون نیاز به اینترنت نداشته باشه، باید یک فریمورک مشترک برای برنامه نویسی اندروید و ios انتخاب کنید (مثل زامارین که با C# هست) که یبار کد بزنید و روی هر دو نوع بتونید خروجی بگیرید. بعد سایت خودتون رو جدا طراحی کنید.

میلاد ۰۹ شهریور ۱۳۹۹، ۱۱:۳۰

یک دنیا سپاس بابت مطالب مفیدتون

فائقه نامور ۱۱ شهریور ۱۳۹۹، ۱۵:۳۹

سلام وقت بخیر ممنون از توجه شما دوست عزیز

محبوبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۹، ۱۷:۲۵

سلام خسته نباشید . میشه توضیح بدین ک چجوری میشه وارد بازار کارش شد؟

نازنین گودرزی ۲۰ شهریور ۱۳۹۹، ۱۹:۱۳

سلام وقت بخیر. ابتدا برای خودتون پروژه تعریف کنید و سعی کنید که به بهترین نحوه پروژه‌های خودتون رو انجام بدید چون قراره در آینده، اونا رو به عنوان نمونه کار به افرادی که از شما کار میخوان نشون بدید. در نهایت یک رزومه درست کنید و برای شرکت‌های مختلفی که آگهی کار توی سایت‌های فریلنسری میذارن بفرستید.

lucifer ۲۹ تیر ۱۳۹۹، ۱۵:۰۵

سلام میخواستم ببینم میشه به جای یادگیری css و فقط با استفاده از فوتوشاپ و html یه سایت رو طراحی کرد؟

سینا زینالزاده ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۲:۵۰

سلام ببخشید سایت داینامیک یا استاتیک چه جوری ساخته میشه و با چه زبان برنامه نویسی ساخته میشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟

لرنو وب ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۰۸:۲۳

بسیار مختصر و مفید بود مرسی از اینکه وقت میزارید

فرشاد ۲۲ اسفند ۱۳۹۸، ۲۳:۳۷

سلام.من شنیدم که HTML و CSS رو باید با هم یاد گرفت چون کاملا به هم پیوسته هستند میخواستم بدونم درست هستش یا نه؟ با تشکر

danyal bani ۱۴ بهمن ۱۳۹۸، ۱۲:۱۸

سلام ممنون بابت مقاله ی خوبتون امروزه همه میتونند با ورد پرس سایتی برای خودشون طراحی کنند چرا باید php,js,html,css رو باد یگیریم چون وقتی همه میتونن دیگه لازم نیست یاد بگیریم یه مقاله در مورد این هم اگر میشه تهیه کنید.

ریحانه یزدانی ۱۵ بهمن ۱۳۹۸، ۱۳:۱۸

سلام <a href="https://7learn.com/programming/wordpress-web-design">این مقاله</a> رو ببینید.

Parwiz ۲۴ دی ۱۳۹۸، ۰۳:۳۱

ممنون از شما سوال من اینجاست آیا میشه بدون فراگرفتن سختن دیتابیس و php وبسایت ساخت که نیازهای کوچک را رفع کند؟

ریحانه یزدانی ۲۵ دی ۱۳۹۸، ۱۳:۰۴

سلام بله با وردپرس میتونین سایتی بسازین که برای کسب وکارهای کوچک و شخصی مناسبه

محمدرضا ۲۳ دی ۱۳۹۸، ۲۱:۲۶

بعد از کدنویسیhtml باید چیکار کنیم من دامنه هم خریدم و یک فایل HTML هم ساختم میخوام یه راهنمایی در مورد هاست بکنین ممنون.

نازنین گودرزی ۲۰ شهریور ۱۳۹۹، ۱۹:۲۷

بعد از html شروع به یادگیری css و بعد javascript کنید. مقاله‌ی <a href="https://7learn.com/blog/front-end-road-map" rel="noopener noreferrer" target="_blank">نقشه راه Front-End</a> به خوبی میتونه شما رو راهنمایی کنه. مقاله‌ی <a href="https://searchito.com/%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d9%87%d8%a7%d8%b3%d8%aa-%d8%af%d8%b1-%d8%b3%d8%a7%d9%84-1400/" target="_blank" rel="noopener nofollow ugc">بهترین هاست در سال 1401</a> در رابطه با انواع هاست و هاستینگ می‌تونه شما رو راهنمایی کنه.

S.s ۲۰ دی ۱۳۹۸، ۰۸:۲۲

سلام آقای انوری من تازه کارم و میخوام یاد بگیرم از سایت شما واسه یادگیری استفاده کردم تگ هارو یاد گرفتم اما نمیدونم بعد کدنویسی چطور باید کردم رو ببینم و ایرادهاشو چک کنم

نسرین گلستان ۱۵ دی ۱۳۹۸، ۰۹:۵۳

سلام من چند سال قبل کلاس طراحی سایت با ویژوال استودیو دانت نت با زبان c#.netرفتم چند تا برنامه کمکی هم معرفی کردن ولی نیازی با یاد گرفتن این زبان‌ها نبود الان کاملا فراموش کردم فقط یه کتاب ویژوال استودیو رو دارم میخواستم ببینم از کجا باید شروع کنم ممنون

nasrin ۱۵ دی ۱۳۹۸، ۰۹:۳۳

سلام.من چند سال قبل کلاس طراحی سایت با ویژوال استودیو با زبان c#.net رفتم یه سری برنامه‌های اماده هم معرفی کردن نیازی به یادگیری این زبان‌ها نداشتم . اما الان هیچی یادم نیست فقط یه کتاب دارم باید از کجا شروع کنم ؟ ممنون

Mohamdali ۰۶ دی ۱۳۹۸، ۱۵:۴۱

جوملا و وردپرس پس چیه...اونا که میگن نسبت به اینا خیلی بهتره

Mahdiii ۱۸ آبان ۱۳۹۸، ۱۱:۴۰

سلام مستر Anoori خیلی خوبه که اینجا این مطلب رو به صورت رایگان نوشتید و دارید به بچه‌های تازه کار یا mid-level کمک میکنید و این کار واقعا قابل احترامه:) با این حال هیچ وقت هیچ ایمیلی رو خالی از جواب نزارید ، حتی اگر جوابتون حول این که "نمیتونید کمکی کنید" باشه ، چون ممکنه طرف مقابل هر چند ساعت یکبار این پیج و ایمیلش رو چک بکنه و حتی الاف جواب "نمیتونم کمکی کنم" شما بشه ( حالا به هر دلیلی مثل حال و حوصله نداشتن یا وقت نداشتن باشه). موفق باشی و اینکه مرسی عزیز :)

محمد انوری ۱۸ آبان ۱۳۹۸، ۱۴:۳۲

دوباره سلام مهدی جان ... متاسفم که جواب کامنتت رو دیر میدم ... فکر نکن این کارو از روی عمد انجام دادم ... فقط فشار کار بعضی وقت‌ها انقدر زیاد میشه که به بعضی از کارها نمیرسیم و شرمنده دوستان گلی مثل شما میشیم ... بابت وب دیزاین هم هر سوالی داشتی حتما ازم بپرس که خوشحال میشم کمکت کنم ...

mahdi ۱۴ آبان ۱۳۹۸، ۱۴:۲۱

سلام محمد جان مقاله ی خوب و کارآمدی برای دوستان تازه کار بود :) ولی مشکل من اینه که چجوری و با چه کار هایی میشه css و html رو تمرین کرد(بعد از یادگیری تئوری) بعد از یادگیری به صورت خودآموزی از سایت‌های آموزشی مثل W3Schools ??? میخوام برم سمت وب دیزاین و اینکه خیلی وقته دارم گیج میزنم دور خودم و سخته برام این وضعیت! ممنون میشم یه راه ارتباطی بهم بدی که بتونم ازت کمک بگیرم و راهنماییم کنی و یا اینکه اگر کسی رو میشناسی بهم معرفی کنی ، البته اگر مایلی و زحمت برات نمیشه ( که زحمت میشه :))) ! )

محمد انوری ۱۸ آبان ۱۳۹۸، ۱۴:۲۹

سلام مهدی جان ... ممنونم ازت دوست خوبم ... به نظرم html و css رو بعد از یاد گرفتن مفاهیم اولیه به صورت پروژه ای کار کن تا دستت راه بیفته ...مثلا می‌تونی سایت‌های مختلف رو نگاه کنی و سعی کنی یه ui شبیه به اونا واسه خودت بسازی ... میتونی کلاس‌ها و کدهای استفاده شده تو این سایتها رو هم بخونی ... راه ارتباطی هم هر مشکلی داشته باشی تو کامنت‌ها میتونم باهات در ارتباط باشم ...

Muhammad Tahoneban ۲۸ مهر ۱۳۹۸، ۱۱:۳۹

کلاینت سایت بهتره یا سرور سایت؟

Ali ۲۴ مهر ۱۳۹۸، ۰۷:۳۰

سلام. ممنون از توضیحات خوب و کاملتون. من در زمینه داده کاوی با پایتون قبلا کار کردم و در زمینه گرافیک خصوصا کار با فتوشاپ تجربه کار و تسلط دارم. به طراحی وب علاقه پیدا کردم و دوست دارم یاد بگیرم. میخواستم بدونم این مسیر رو اگر خوب دنبال کنم میتونم تو سه الی چهار ماه html و css و js یاد بگیرم و بعد برم سراغ php؟ دوست دارم هر دو رو یاد بگیرم و تلاش کنم برای رسیدن به full stack اگر منبع آموزشی مناسب که به صورت فیلم کامل و خوب باشه ممنون میشم معرفی کنید.

سجاد ۱۴ مهر ۱۳۹۸، ۱۰:۴۸

ممنون ،خیلی جمع و جور و کلی داستان یادگیری طراحی سایت را توضیح دادید، خدا قوت

محمد انوری ۱۴ مهر ۱۳۹۸، ۱۶:۲۵

سلام سجاد جان ... ممنونم ازت ... موفق باشی ...

Ali asghar ۱۱ مهر ۱۳۹۸، ۲۱:۱۷

سلام چطور دانلودش کنم

feri ۳۰ شهریور ۱۳۹۸، ۱۱:۴۶

از فریم ورک‌های css هم میگفتید مثل بوت استرپ یا پیش پردازنده ی sass هم نیازه?

محمد انوری ۳۰ شهریور ۱۳۹۸، ۱۵:۴۷

سلام دوست عزیز به خاطر کلی بودن مقاله مجبور شدیم بعضی از مطالب را خلاصه بیان کنیم ... برای شروع نیازی به Sass ندارید ... موفق باشید ...

امین ۰۷ شهریور ۱۳۹۸، ۰۷:۰۳

بسیار مطلب جالبی بود.ممنون

محمد انوری ۰۹ شهریور ۱۳۹۸، ۰۵:۲۳

سلام امین جان ... خوشحالم واست جالب بود ...

فرانک خوابستان ۰۵ شهریور ۱۳۹۸، ۰۷:۵۵

مرسی بابت اطلاعات مفیدی که در اختیارمون قرار دادید

محمد انوری ۰۵ شهریور ۱۳۹۸، ۰۹:۰۷

سلام ممنون از شما که همراهی می‌کنید سون لرن رو ... خوشحالم براتون مفید بود ... موفق باشید ...

hossein ۰۲ شهریور ۱۳۹۸، ۱۶:۴۵

سلام آقای دکتر آوند ممنون از مقاله خوبتون سوالی داشتم در این روند یادگیری طراحی سایت فریمورک هایی مثل بوت استرپ ، سَس و ... را در کدام قسمت یاد بگیریم؟ باتشکر

محمد انوری ۰۵ شهریور ۱۳۹۸، ۰۵:۵۱

سلام حسین جان … ممنون از شما که همراه ما هستید … بوت استرپ ترکیبی از html، css و جاوااسکریپت هست … پس پیشنهاد می‌کنم اول این زبان‌ها رو یاد بگیرید … و یه نکته کلی، اول سعی کنید به زبان موردنظرتون مسلط بشید و بعد سراغ فریم ورک‌های اون زبان برید …

امیر ۳۰ مرداد ۱۳۹۸، ۰۶:۲۶

سلام ممنون از مطلب خوبتون ببخشید من الان html ,css رو یاد دارم اشکالی داره اول php رو یاد بگیرم بعد javascript نطر شما چیه؟

محمد انوری ۰۵ شهریور ۱۳۹۸، ۰۵:۴۷

سلام امیر جان … هیچ اشکالی نداره … html و css لازم و ضروری هستن … می‌تونید بعد از PHP سراغ جاوا اسکریپت برید …

محمدرضا ۲۷ مرداد ۱۳۹۸، ۱۷:۰۷

سلام جناب آوند آقای آوند چند تا سوال داشتم از حضورتون 1. نخست اینکه به نظرم پینگ سایتتون خیلی بالاست، خیلی طول میکشه تا صفحه لود بشه! خواهش میکنم اصلاح کنید چون من هر روز به سایتتون مراجعه میکنم و از مقالاتتون استفاده می‌کنم 2. آقا لقمان اولین سوالم اینه که اگه cms ما وردپرس باشه بازم میشه در طراحی قالب از reactJS و یا VueJs استفاده کنیم؟ 2. سوال بعدیم اینه که من یک افزونه دارم برای کروم که نشون میده از چه تکنولوژی ای برای طراحی سایت استفاده شده؛ برای سایت 7learn نشون میده که وردپرس هستش. ولی به قدری قالب زیباست که به نظر نمیاد وردپرس باشه؛ میشه در این زمینه راهنمایی کنید جناب آوند خیلی خیلی ممنونم آقای آوند من از خیلی خیلی سال پیش شما رو میشناختم زمانی که اینترنتمون dial up بود! عمر چه زود میگذره| آقای آوند منتظر پاسختون میمونم. یاعلی

محمد انوری ۰۵ شهریور ۱۳۹۸، ۰۵:۵۹

سلام محمدرضا جان ... 1. ممنون که پیگیر سرعت لود سایت ما هستی ... ولی پینگ سایت ما اصلا بالا نیست و سرعت خوبی داره ... پیشنهاد می‌کنم دوباره امتحان کنی ... 2. بله. به کمک REST API می‌تونید از کتابخانه‌های مختلف جاوا اسکریپت تو وردپرس استفاده کنید ... 3. بله روش‌های زیادی هست که بشه تکنولوژی‌های سایت رو فهمید ... می‌تونید به صفحه ت<a href="https://ounbaman.ir/mag/how-to-detect-site-cms/" target="_blank" rel="noopener nofollow ugc">شخیص CMS سایت</a> مراجعه کنید ... اگر طراح و برنامه نویسی خوبی باشید و ساختار یکنواخت وردپرس رو بشکنید، به یه ظاهر جدید و متفاوت می‌‌رسید ... موفق باشید ...

مارال ۲۱ مرداد ۱۳۹۸، ۱۰:۳۰

ممنون از توضیحاتتون. منم خیلی سردرگم بودم الان متوجه شدم باید از کجا شروع کنم.فقط ممنون میشم درباره بازار کار هم توضیحاتی بدید

محمد انوری ۰۵ شهریور ۱۳۹۸، ۰۵:۴۶

سلام دوست سون لرنی ... خواهش می‌کنم ... خوشحالم کمکتون کرد ... بازار کار وب و طراحی سایت، در صورتی که کار رو بلد باشید همیشه خوب هست ...

Artin Souri ۱۷ مرداد ۱۳۹۸، ۱۱:۱۵

درود بر دکتر آوند مطالب 7لرن مانند آموزش‌های ویدیو‌ایش تک و بی‌نظیره

محمد انوری ۰۵ شهریور ۱۳۹۸، ۰۵:۴۴

درود بر شما آرتین جان ... سون لرن ممنونه ازت ...

محمد ۱۵ تیر ۱۳۹۸، ۱۰:۱۶

سلام برای اینکه یاد بگیریم سایت پیش بینی بزنیم باید چ زبانی‌ها رو یاد بگیریم

محمد انوری ۰۵ شهریور ۱۳۹۸، ۰۵:۴۳

سلام محمد جان ... شما برای زدن هر نوع سایتی باید این مراحل رو طی کنید ... بعد از شروع به مرور متوجه می‌شید که تو چه مسیرهایی باید برید ...

امین ۰۲ تیر ۱۳۹۸، ۰۸:۳۳

ضمن تشکر از مدیریت سایت بابت ارائه مطالب بسیار مفید،

محمد انوری ۰۵ شهریور ۱۳۹۸، ۰۵:۴۲

سلام امین جان ... ضمن تشکر از شما بابت حضور گرم و انرژی بخشتون ...

محمدرضا ۰۵ خرداد ۱۳۹۸، ۰۲:۲۷

سلام میخوام ورد پرسو به طور کامل یاد بگیرم، برای ساخت ورد پرس کدوم یک از پنج موارد زیر رو حتما باید یاد بگیرم؟ html css javascript php asp.net ممنون

شهریار سوزنکار ۲۷ مرداد ۱۳۹۸، ۱۹:۲۷

Html و css لازمه Php و JavaScript بلد باشین بهتره ولی برای شروع آنچنان لازم نیست ولی اگه میخواین تو وردپرس همه کاره بشید اونوقت حتما لازمه Asp.net اصلا ربطی به وردپرس نداره چون وردپرس رو با php نوشتن

محمد انوری ۰۵ شهریور ۱۳۹۸، ۰۵:۴۱

سلام ... دوست سون لرنی ما به طور کامل بهتون توضیح دادن ... موفق باشید ...

سیلمک ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۳:۲۵

سلام یه سوال داشتم...برای دانشگاه گفتن که یه سایت طراحی گنیم ... خواستم بدونم که الان من سایت قالبشو طراحی کردم دیگه نیاز به کدنویسی بک اند نداره؟ اخه گفتن که هاست لازم نیست نصب کنید... میشه راهنمایی کنید؟

محمد انوری ۰۵ شهریور ۱۳۹۸، ۰۵:۴۱

سلام سیامک جان ... توصیه می‌کنم راجع به پروژه با استادت صحبت کنی ... چون گفتن نیازی به هاست نیست اما چیزی راجع به بک اند بهتون نگفتن ...

متين ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۱:۳۸

سلام خيلى ممنون از مطلب خوبتون، ميشه لطفا بفرماييد براى شروع يادگيرى لپ تاپ با چه نوع كانفيگى مناسب تره؟ (همه گزينه هاى كارت گرافيك و رم و پردازنده و صفحه نمايش و هارد و ssd رو در نظر بگيرين).مرسى

محمد انوری ۰۵ شهریور ۱۳۹۸، ۰۵:۳۸

سلام متین جان ... تو این مورد خیلی سخت نگیر ... برای شروع کار اصلا نیاز به کامپیوتر پیشرفته با کانفیگ قوی نداری ... برای همه گزینه‌ها که گفتی حداقل‌ها کارت رو راه می‌اندازه ... باز اگه دوست داشتی سخت افزارت رو بگو تا کمکت کنم ...

رضا ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۰۳:۳۸

سلام ممنون از سایت عالی و خوبتون من چن وقتی هست سعی بر لین دارم ک شروع کنم ولی نمیدونستم که که زبان‌های رو باید بلد بشم تا بتونم تمیز و خوب کار کنم حقیقت کار که ی چیزای از html و cssسردز میاوردم ولی بخاطر مشغله کاری نتونستم کامل پیشو بگیرم ولی به لطف شما الان میدونم گه از کجا باید شروع کرد و چه زبان‌های رو باید به ترتیب تمرین کنم ممنون که وقت گذاشتید و همچین متن مهم و تجربه خالصی رو در اختیار عموم قرار دادید انشالله که به هرچی که میخواید برسید اگه بعد اموختن زبان دیگه ای هم برای توسعه این زبان‌ها لازم هست اون هارو هم بگید برای ایندگان بعد اینها بازم مرسی

محمد انوری ۰۵ شهریور ۱۳۹۸، ۰۵:۳۹

سلام آقا رضا عزیز ... ممنون از دوست عالی و خوبی مثل شما ... خوشحالم واستون مفید بود ...

alireza_parchami ۱۶ فروردین ۱۳۹۸، ۰۶:۰۳

سلام خسته نباشید اینا مراحل شروع برنامه نویسی وب هست یا یه طراح وی یا دوتاش با هم؟

محمد انوری ۰۵ شهریور ۱۳۹۸، ۰۵:۳۶

سلام ممنون علیرضا جان ... این مراحل برای برنامه نویسی وب هستن ...

نگار ۰۸ فروردین ۱۳۹۸، ۱۵:۴۴

سلام، بعد از یادگیری زبان‌های فرونت‌اند، میشه قالب طراحی شده را به وردپرس بدیم؟ چون من برنامه‌نویسی بک‌اند بلد نیستم و از طرفی هم نمیخوایم از قالب‌های آماده استفاده کنیم. شما پیشنهاد میکنید که قالب را طراحی کنیم و بعد به جای بک‌اند از امکانات وردپرس استفاده کنیم؟ برای یک وبسایت شرکتی که فروش هم میخواهیم از طریق وب داشته باشیم.

محمد انوری ۰۵ شهریور ۱۳۹۸، ۰۵:۳۴

سلام ... سیستم مدیریت محتوای وردپرس از PHP برای بک اند استفاده می‌کنه ... اگه با فرانت اند قالب خودتون رو طراحی کردید، باید به کمک توابع وردپرس و زبان PHP قالب رو تبدیل به وردپرس کنید... پیشنهاد می‌کنم نگاهی به دوره‌های وردپرس ما بندازید ...

دوستی ۰۷ فروردین ۱۳۹۸، ۲۱:۲۲

سلام من میخوام با خرید دامنه و هاست و انتخاب قالب یه وب سایت برای کارم طراحی کنم اگر می‌تونید لطفا من رو راهنمایی کنید تشکر

محمد انوری ۰۵ شهریور ۱۳۹۸، ۰۵:۳۲

سلام دوست عزیز ... خیلی خوبه که می‌خوایید کسب و کارتون رو آنلاین کنید ... هر سوالی دارید بفرمایید در خدمتتون هستیم ...

t97 ۲۸ خرداد ۱۳۹۲، ۱۰:۵۵

خیلی ممنون! یکی از حرفه ای‌ترین نرم افزار‌ها یعنی expression یادتون رفته

محمد انوری ۰۵ شهریور ۱۳۹۸، ۰۵:۳۰

خواهش می‌کنم دوست عزیز ... حق با شماست ... متاسفانه به خاطر جامع بودن پست خیلی از مطالب رو نتونستیم بگیم ... موفق باشید ...

blue-panther ۰۶ خرداد ۱۳۹۲، ۰۸:۲۶

ممنون چرا هیچکی نمیاد بگه visual studio 2012 استفاده کیند؟؟ واقعا برنامه عالیههه

محمد انوری ۰۵ شهریور ۱۳۹۸، ۰۵:۲۹

سلام دوست خوبم ... یک نفر اومد گفت و اون یه نفر شما بودید ... ممنون از اینکه تجربیاتت رو با سون لرن در میون گذاشتی ...

نیلو ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۲۲:۱۴

درآمدتون از طریق وبلاگ نویسی چطور بوده؟

لقمان آوند ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۰۶:۲۶

سلام شما وقتی از وبلاگنویسی می‌تونید درامد داشته باشید که بازدید زیادی داشته باشید تا بتونید تبلیغات بگیرید . دریافت بازدید بالا هم زمان میبره . بازدید هم که بالا بره هزینه‌های نگهداری سایت بالاتر میره . درامدی که ما از لحاظ تبلیغات داریم خیلی قابل توجه نیست ولی خوب فعلا هزینه‌های سایت رو درمیاره .

sara ۰۶ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۴:۲۵

سلام خسته نباشيدو واقعا ممنون از سايت مفيد و پركاربردتون. مشكل من اينه كه دقيقات نميدونم چه نرم افزارهايي رو براي اجراي كدهاي php , css و ... نصب كنم.يعني نميدونم wamp server و xamp رو چيكار بايد بكنم. چون من خودم سايت طراحي كردم با نرم افزارهاي مختلف و كدنويسي رو بلدم. واقعا ممنون ميشم اگر كمكم كنيد :cry:

سجاد دریس ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۲۱:۰۸

سلام. در انجمن مطرح کنید

سهیلا ۲۵ فروردین ۱۳۹۲، ۰۹:۰۵

مرسی :lol:

ariaieboy ۰۷ اسفند ۱۳۹۱، ۱۴:۵۵

سلام دوست عزیز من یک سئوال داشتم من می‌خوام برنامه نویسی وردپرس یاد بگیرم افزونه و قالب از بزرگان این کار پرسیدم گفتند که واسه افزونه وردپرس پی اچ پی کامل بلد باشی راحت می‌تونی بنویسی با سی اس اس و از این جور چیزا هم می‌شه تکمیلش کرد بعد از دوستان دیگه هم پرسیدم در مورد قالب گفتند که اگر پی اچ پی رو یاد بگیرید اچ تی ام ال یاد گرفتنش آسونه آیا به نظرتون من واسه این کار‌ها هنوز هم باید اولش اچ تی ام ال یاد بگیرم بعد بیام به یادگیری پی اچ پی بپردازم یا نه سی اس اس یک چیزایی بلدم جاوا اسکریپت هم می‌تونم یاد بگیرم فقط الان موندم پی اچ پی رو یاد بگیرم کامل یا این که اول اچ تی ام ال رو فرا بگیرم بعد پی اچ پی رو

لقمان آوند ۰۸ اسفند ۱۳۹۱، ۰۶:۴۳

html کلا یادگیریش آسونه و همیشه پیشنهاد میشه برای طراحی وب اولین زبانی باشه که فرا می‌گیرید . پس قبل از php برید html رو یاد بگیرید .

هدی ۰۵ اسفند ۱۳۹۱، ۱۸:۱۷

سلام میشه کسی در گام اول به سراغ جوملا بره؟

لقمان آوند ۰۵ اسفند ۱۳۹۱، ۱۹:۱۹

اگر فقط می‌خواید استفاده کنید آره . آموزش‌های جوملای سایت رو ببینید .

tinah ۱۰ بهمن ۱۳۹۱، ۱۲:۰۵

وقتی که فیس بوک هک بشه با ید چه کار کرد ازتون ممنون می‌شم اگر جواب سوالو را بدهید :roll:

sahar20 ۲۳ شهریور ۱۳۹۱، ۱۹:۰۷

با سلام خیلی سایت خوب و مفیدی دارید...تشکر از شما و همکارانتون اگه ممکن هست آموزش asp.net را هم داشته باشید...البته من تازه عضو این سایت شدم شاید مطلبی در این مورد بوده و من مشاهده نکردم ...ممنون می‌شم راهنماییم کنید....با تشکر

R0ni ۲۳ مرداد ۱۳۹۱، ۱۱:۲۳

ممنون از راهنماييتون

R0ni ۲۳ مرداد ۱۳۹۱، ۱۰:۲۵

سلام ممنون از مطالب خوبتون من تازه شروع به يادگيري طراحي وب كردم..Html و Css رو تقريبا تموم كردم و يه چند وقتي هست كه دارم PHP ميخونم ..ميخواستم بدونم قبل از PHP حتما بايد جاوا اسكريپت رو ياد بگيرم؟

لقمان آوند ۲۳ مرداد ۱۳۹۱، ۱۱:۲۱

سلام ممنون ، شما لطف دارید . این دو رو می‌تونی همزمان با هم یاد بگیری . هیچ کدوم پیش نیاز دیگری نیست . ولی بهتره که جاوااسکریپت رو اول بلد باشی بعد بری سراغ php . یه سری مفاهیم برنامه نویسی توی هر دوی این زبون‌ها مشترکند .

مصطفی ۲۲ مرداد ۱۳۹۱، ۱۸:۵۰

سلام چند وقتی به سایت سر نمیزدم مطالبتون خیلی جالبه ممنون ی سوال داشتم.من برای طراحی سایت سراغ کدوم زبان برم؟php یا asp.net ی سوال دیگه اینکه حقوق ی طراح سایت php کار چقدره؟ مرسی

لقمان آوند ۲۲ مرداد ۱۳۹۱، ۱۹:۲۶

سلام php و asp هر دو قوی و کاملن . یادگیری php آسونتره و کاربردشم همینطور . در مورد php vs asp.net یه سرچ بکن ا مقایسشون رو ببینی . حقوق هم بستگی به نوع کار (ساعتی ، ماهی ، پروژه ای و ...) ، تجربه و تخصص فرد و شرکتی که می‌خواد براش کار کنه متفاوته .

مجید ۲۵ تیر ۱۳۹۱، ۱۰:۱۷

سوتی دادم :cry: ببخشید کارتون [cc] [/cc] کد خود را در اینجا قرار دهید ... :oops: :oops:

مجید ۲۵ تیر ۱۳۹۱، ۱۰:۱۲

لقمان جان واقعا مارتون عالیه. خسته نباشید :oops: :oops:

لقمان آوند ۲۵ تیر ۱۳۹۱، ۱۶:۲۳

ممنون . مار خودت عالیه عزیز :grin:

Mohammad Arabiyan ۱۷ تیر ۱۳۹۱، ۲۰:۱۷

با عرض سلام وخسته نباشید میشه بفرمایید فرق بین PhpStorm و WampServer چیست؟ با تشکر فراوان :oops:

محمدسینا معراجیان ۱۸ تیر ۱۳۹۱، ۱۲:۲۳

اساسا ربط زیادی به هم ندارند از اولی برای نوشتن برنامه استفاده میشه و از دومی برای راه انداختن سرور

Mohammad Arabiyan ۱۸ تیر ۱۳۹۱، ۱۹:۱۴

یعنی بجای phpstrom میتوان از نرم افزار Notepad++ هم استفاده کرد,درسته؟

Mohammad Arabiyan ۱۸ تیر ۱۳۹۱، ۲۱:۳۲

من نرم افزار phpstrom را نصب کردم ولی نمیدونم چه کار باید کرد. ایا فایل اموزشی برای کار با این نرم افزار دارید؟ با سپاس

لقمان آوند ۲۳ تیر ۱۳۹۱، ۱۲:۱۹

خیر متاسفانه آموزش این نرم افزار رو نداریم

محمدسینا معراجیان ۱۸ تیر ۱۳۹۱، ۲۲:۱۱

خوب نه phpstorm فایل php رو هم ران می‌کنه

ANiTA ۱۰ تیر ۱۳۹۱، ۰۶:۱۴

سلام ببخشید یه سوال داشتم.......... این نرم افزارایی که معرفی کردین باهاشون میشه برای وب سایت‌های ایرانی(مثل بلاگفا)قالب طراحی کرد یا نرم افزار‌های دیگه ای برای این کار وجود داره؟ درضمن........اگر کد نویسی بلد نباشیم میتونیم قالب طراحی کنیم؟

لقمان آوند ۱۰ تیر ۱۳۹۱، ۰۷:۰۶

سلام آره با این نرم افزارها همه جور صفحه وب و قالب میشه طراحی کرد ، منوط به اینکه طراحی وب و کدنویسی وب بلد باشید . هم اکنون در سایت آموزش‌های طراحی قالب در حال قرار گیری است . پیگیری کنید ...

zani ۰۶ تیر ۱۳۹۱، ۰۹:۳۸

با سلام خسته نباشید دادشی به صورت کاملا ضروری به کمکت نیاز دارم من خیلی چیزا توی وب سایت تو یاد گرفتم و الان خودم کم کم شروع کردم به کد نویسی میخواستم اول از همه بابت همه کمکات و اموزش هات ازت تشکر کنم و درباره ازت کمک بگیرم: من میخوام یه کد بنویسم که کاربرم با کلیک روی یه باتن بتونه از هاستم یه اکانت ftp بگیره لطفا کمکم کن دارم تمومش میکنم وب سایتمو فقط این جاشو نمیدونم بسازم بازم ممنون :oops: :oops: :oops:

لقمان آوند ۰۷ تیر ۱۳۹۱، ۰۶:۲۱

سلام در این زمینه خیلی نمی‌تونیم کمک کنم . اطلاعاتم کامل نیست .

محمدسینا معراجیان ۰۷ تیر ۱۳۹۱، ۱۱:۰۵

دوست عزیز فک نمی‌کنم اینکار کار شما باشه اگه زیاد کار نکردید بهترین راه حل به نظرم اینه که از اسکریپت استفاده کنید!

raoof ۱۲ خرداد ۱۳۹۱، ۰۳:۲۹

ببخشید من همش مزاحم میشم ولی این کارم کردم ولی بازم کار نکرد یعنی جای کد رو خالی میزاشت ولی عکسو نشون نمیداد.؟؟؟

raoof ۱۱ خرداد ۱۳۹۱، ۰۴:۱۲

سلام ببخشید دوباره مزاحم شدم من کدو در ارسال مطلب گزاشتم ولی کدو نشون میده نه عکسو در قسمت HTML هم نمیدونم کجا بزارمش؟؟؟

لقمان آوند ۱۱ خرداد ۱۳۹۱، ۰۶:۲۰

دوست عزیز توی صقحه ارسال مطلب روی ویرایش HTML کلیک کنید و در اون قسمت کد رو کپی کنید .

raoof ۰۹ خرداد ۱۳۹۱، ۱۷:۳۴

من الان انم

raoof ۰۹ خرداد ۱۳۹۱، ۱۷:۳۴

اگه بخام تو قسمت HTML بزارمش کجا باید برم؟؟؟ لطفا ایمیلتونو بدین؟

لقمان آوند ۱۰ خرداد ۱۳۹۱، ۰۵:۵۶

در کنترل پنل مدیریت وردپرستون ، از قسمت نمایش ، ویرایش پوسته رو بزنید و در فایلی که می‌خواید (مثلا آخر فایل header) بزارید .

raoof ۰۹ خرداد ۱۳۹۱، ۱۷:۲۴

این مطلبو خوندم قبلا ولی میخام بدونم این کدو کجا بزارم که نشون بده فایل فلشو تو قسمت ارسال مطلب یا تو قسمت کد نویسی کجا برام بگید لطفا ممنون؟؟

لقمان آوند ۰۹ خرداد ۱۳۹۱، ۱۷:۳۱

تو قسمت html ارسال مطلب و توی قالب هردوجا می‌تونید بزارید ...

raoof ۰۹ خرداد ۱۳۹۱، ۱۲:۲۲

سلام من طراحی بنر و هدر میکنم ولی همیشه درست میکردم میدادم به مشتری ولی الان چند وقتی هست ک سایت کار میکنم سیستمم وردپرس هست نمیدونم چجوری بزارم فایل فلش رو در سایتم به عنوان نمونه کار که متحرک باشه اگر میشه برام بگید چجوری میتونم این کارو کنم؟؟؟ البته میدونم باید با کد بزارم برام بگید کدو کجا بزارم و چجوری؟؟؟ ممنون میشم اگه زود جواب بدین.یا علی سر میزنم

لقمان آوند ۰۹ خرداد ۱۳۹۱، ۱۷:۱۴

<a href="https://7learn.com/web-programming-languages/html/%D9%82%D8%B1%D8%A7%D8%B1-%D8%AF%D8%A7%D8%AF%D9%86-%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%B9-%D9%85%D8%AA%D9%86-%D9%85%D8%AA%D8%AD%D8%B1%D9%83-%D8%AF%D8%B1-%D8%B5%D9%81%D8%AD%D8%A7%D8%AA-%D9%88%D8%A8" target="_blank" rel="nofollow">این مطلبو</a> بخونید .

Deathmaster ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۰۶:۰۱

جناب آوند،فرق ASP.net با PHP چیه؟ از نظر سختی نه از نظر طراحی؟

لقمان آوند ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۰۶:۴۲

سلام ASP.net رو مایکروسافت ساپورت میکنه . روی سرورهای لینوکسی (که اکثر سرورهای سایت‌های دنیا هستند) قابل اجرا نیستند ، کدهاش سریعتر از php اجرا میشن ، با microsoft visual stedio برنامه رو توسعه میدند و ... Php منبع بازه ، رو سرورهای لینوکسی و ویندوزی قابل اجرا هستند ، توسعه برنامه‌ها با PHP هم راحتتره . در گوگل با واژه‌های PHP vs ASP.NET یه سرچ بکن بیشتر بدونی ...

dws-dxd ۰۷ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۱۱:۳۸

agha loghman salamon alaykom belakhare manam site gereftam www.tikdownload.ir

لقمان آوند ۰۸ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۱۵:۵۸

سلام بهرام جان خوشحال شدم . برات آرزوی موفقیت می‌کنم .

hamid7 ۰۳ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۱۶:۳۴

عالی بود :oops:

bahram ۲۳ فروردین ۱۳۹۱، ۰۹:۳۹

salam agha loghman omidvaram be ja beyari agha loghman webe jadidamo bebin www.downloadina.tk ghalebesh edame matlab nadare va man hamin ghaleb ro doost daram - az sisteme modireyate mohtavaye nukelearn estefade mikonam va yeki az hosthaye raygan ke mishe goft kami shabihe website hast be nazare shoma az koja edame matlab behesh ezafe konam? va che kodi too koja bezaram? mamnoon misham age javab bedin

لقمان آوند ۲۷ فروردین ۱۳۹۱، ۰۲:۴۷

سلام دوست عزیز من با نیوک لرن کار نکردم . باید به خود سایتش مراجعه کنی و اونجا ببینی این امکانو داره و اگه داره آموزشش رو پیدا کنی یا اینکه در انجمن اونجا بپرسی .

وحید ۰۲ فروردین ۱۳۹۱، ۲۳:۳۹

کدام هاستینگ را پیشنهاد می‌کنید من می‌خوام یه سایت طراحی کنم که یه بشه اعضا در اون ثبت نام کنند و همچنین خرید اینترنتی در اون توسط سرور بانک صورت بگیره

لقمان آوند ۰۷ فروردین ۱۳۹۱، ۱۷:۲۹

سلام در همه ی هاستینگ‌های موجود میشه اینکارا رو کرد . من از hostdl گرفتم و بسیار راضیم . البته یکم گرونه . میهن وب هاست و هاست ایران هم خوبن . قیمتاشون به صرفه تره .

mohsen122 ۲۳ اسفند ۱۳۹۰، ۰۹:۳۶

لطفا اگه میشه آموزش بدید که چطور میتونم دکمه گوگل پلاست رو در گوشه صفحه وبلاگم قرار بدم که اگر بازدید کننده صفحه وبلاگم را بالا و پایین کرد دکمه جابه جا بشه مثل سایت خود شما

لقمان آوند ۲۴ اسفند ۱۳۹۰، ۰۷:۰۰

سلام سعی میشه در آینده مطلبی مربوط به این موضوع در سایت قرار داده بشه ...

mohsen122 ۲۲ اسفند ۱۳۹۰، ۱۱:۴۵

من یک قالب با فتوشاپ CS5 طراحی کردم اما نمیدانم که چگونه باید ان را در وبلاگم قرار دهم؟

لقمان آوند ۲۲ اسفند ۱۳۹۰، ۱۳:۰۲

Salam Ghaleb bayad shamele codhaye servise weblogdehitoon bashe ke loxblog hast Ax haye morede niaz ghaleb ro ye jayi uploud konid va az addresseshoon to ghaleb estefade kon

mohsen122 ۲۲ اسفند ۱۳۹۰، ۱۱:۴۴

اگه میشه یک آموزش در قالب PDF برای طراحی قالب وبلاگ تهیه کنید.

لقمان آوند ۲۲ اسفند ۱۳۹۰، ۱۲:۴۰

سلام اگر وقت شد سعی می‌کنم این کار رو انجام بدم .

Hadi Shabani ۱۹ اسفند ۱۳۹۰، ۱۴:۰۰

برای من بسیار عالیست .تشکر.

00maryamgh ۱۵ اسفند ۱۳۹۰، ۰۸:۱۹

سلام منظورتون از قالب مناسب چیه؟ برای اینکه رو موبایل باشه هیچ اقدامی نباید انجام بدم؟ بالاخره باید موبایل و کامپیوتر فرق داشته باشه دیگه؟

لقمان آوند ۱۵ اسفند ۱۳۹۰، ۰۹:۳۲

خیر وردپرس که نصب کنید خودش قالب مخصوص موبایل داره و نیاز به کمی ویرایش داره فقط .

00maryamgh ۱۰ اسفند ۱۳۹۰، ۰۶:۲۴

یه سوال دیگه: من به جاوا و html میتونم بنویسم؟یا واسه موبایل فرق داره؟

لقمان آوند ۱۰ اسفند ۱۳۹۰، ۰۶:۴۴

مراحلی که من بهتون پیشنهاد دادم نیازی به کدنویسی نداره . وردپرس رو که نصب کردید میتونید از یک تم مخصوص موبایل استفاده کنید و برای ویرایشش هم می‌تونید کدهای html و جاوااسکریپت به کار ببرید .

00maryamgh ۱۰ اسفند ۱۳۹۰، ۰۶:۱۹

با تشکر واسه هاست و دامنه چطور اقدام کنم؟( سوالم خیلی ناشیانه:( است )

لقمان آوند ۱۰ اسفند ۱۳۹۰، ۰۶:۴۳

سلام کافیه تو گوگل یه سرچ در مورد فروش هاست و دامنه یا خدمات هاستینگ انجام بدید . به <a href="http://www.mihanwebhost.com" target="_blank" rel="nofollow">اینجا</a> هم میتونید سری بزنید .

00maryamgh ۰۹ اسفند ۱۳۹۰، ۲۱:۳۵

من باید یک وب سایت کوچک درست کنم ولی بر روی موبایل،امکانش هست که راجع به زبان و محیط برنامه نویسی راهنماییم کنید،تجربه ای ندارم و واقعا نمیدونم از کجا شروع کنم

لقمان آوند ۱۰ اسفند ۱۳۹۰، ۰۵:۴۱

سلام پیشنهاد من انجام این مراحله : - خرید دامنه (نام سایت) و هاستینگ برای میزبانی سایت - نصب یک سیستم مدیریت محتوا (پیشنهاد : وردپرس) - طراحی یا نصب یک قالب مناسب کارتون - شروع به افزودن مطلب به سایت

restless ۰۷ اسفند ۱۳۹۰، ۱۷:۲۶

ممنون لقمان جان که اینقد به فکردوستداران برنامه نویسی هستی،ازخداپنهون نی،ازشماچه پنهون،من HTML - CSS - Java Script - ASP.Net روبلدم،البتهPHP فک کنم 40 درصد و جاوااسکریپت رو هم40 درصد بلدباشم،ASP.Net روهم شاید60درصد،ولی اچ تی ام ال و سی اس اس و حول حوش 90 درصد هستم خداروشکر،درکل قربون معرفتت،بامعرفت!!! :wink:

لقمان آوند ۰۷ اسفند ۱۳۹۰، ۱۸:۴۶

میثم جان این مطلب برای شما علما نیست :smile: دوستان زیادی هستند که دوست دارند طراح وب بشن ولی نمیدونند از کجا و چطور شروع کنند ...

kiansoft2000 ۰۷ اسفند ۱۳۹۰، ۰۶:۴۳

با سلام واقعا عالي بود! خلاصه و مفيد مدتها بود كه كه سايتهاي مختلف دنبال اين ميگشتم كه يكي به زبان ساده بگه كه بابا مراحل طراحي وب چيه و از چه ابزاري استفاده ميشه.

لقمان آوند ۰۷ اسفند ۱۳۹۰، ۰۶:۵۶

ممنون از دیدگاه مثبتت . موفق باشی .

fereshteh ۰۷ مهر ۱۳۹۸، ۰۹:۰۱

عالی بود مختصر و مفید... دوست دارم بیشتر طراحی سایت رو یاد بگیرم

  • برای یادگیری طراحی سایت چه چیزهایی نیاز است؟
  • انتخاب حوزه کاری
  • بهترین زبان برنامه نویسی وب برای شروع فرانت اند
  • بهترین زبان برنامه نویسی وب برای شروع بک اند
  • ابزارهای مورد نیاز برای یادگیری طراحی سایت
  • ویرایشگرهای کدنویسی برای یادگیری طراحی سایت
  • نرم افزارهای گرافیکی
  • جمع بندی
اشتراک گذاری مقاله در :