کی بهتر از خود مدرس میتونه بهت مشاوره بده؟🤔 ۳۵٪ تخفیف + یک جلسه رایگان با خود مدرس🔥
۰ ثانیه
۰ دقیقه
۰ ساعت
۱۵۸ دیدگاه نظر نازنین کریمی مقدم
ویژوال استودیو کد : آموزش دانلود، نصب و فعالسازی Visual Studio Code
ویژوال استودیو کد : آموزش دانلود، نصب و فعالسازی Visual Studio Code

آموزش کار با نرم افزار ویژوال استودیو کد: در آموزش کد ادیتور Sublime text در مورد این کد ادیتور محبوب و مزایای آن صحبت کردیم. Sublime text در سیستم عامل‌های مختلف (ویندوز، مک‌او‌اس و لینوکس) نصب می‌شد اما دارای دو مشکل بزرگ بود: زبان فارسی را در محیط ویرایشگر پشتیبانی نمی‌کرد و رایگان نبود. به همین دلیل بسیاری از توسعه دهندگان به جای استفاده از آن، به سراغ ویژوال استودیو کد می‌روند.

ویژوال استودیو کد (Visual Studio Code) که به اختصار VS Code نیز نامیده می‌شود، یکی از محبوب‌ترین کد ادیتورهای حال حاضر جامعه‌ی برنامه نویسان است. فقط کافی است که یک بار ویژوال استودیو کد را نصب کرده و با آن کدنویسی کنید. تجربه‌ی برنامه نویسی با VُS Code به قدری سریع، آسان و لذت بخش است که حاضر نیستید به ویرایشگر دیگری فکر کنید.

به همین دلیل در این مقاله، سعی کرده‌ایم تا به آموزش کار با نرم افزار ویژوال استودیو کد بپردازیم. اگر به یادگیری نحوه کدنویسی با ویژوال استودیو کد علاقه دارید و می‌خواهید ویژگی‌ها و ترفندهای ویژوال استودیو کد را بهتر بشناسید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

ویژوال استودیو کد یا visual studio code چیست؟

همان طور که اشاره کردیم، ویژوال استودیو کد یک کد ادیتور متن باز می‌باشد که با زبان‌های برنامه نویسی جاوا، جاوا اسکریپت، تایپ اسکریت، HTML و CSS نوشته شده است. هرچند که نخستین نسخه‌ی ویژوال استودیو کد در سال 2015 منتشر شده است، اما سرعت رشد جامعه‌ی کاربران آن به قدری بالاست که امروزه به عنوان یکی از سه کد ادیتور برتر و پراستفاده‌ی جهان شناخته می‌شود. ویژوال استودیو کد در سیستم عامل‌های مختلف (ویندوز، مک‌او‌اس و لینوکس) قابل نصب است؛ به همین دلیل به آن یک کد ادیتور چند سکویی یا cross platform گفته می‌شود و یکی از علت‌های محبوبیت آن، همین است.

مایکروسافت، این کد ادیتور را به صورت رایگان در اختیار عموم قرار داده است؛ پس لازم نیست نگران لایسنس و... باشید. همچنین متن فارسی در محیط ویرایشگر بدون هیچ مشکلی دیده می‌شود که خبر خوشی برای توسعه دهندگان فارسی زبان است. برنامه نویسانی که از ویژوال استودیو کد استفاده می‌کنند، معتقدند که دارای امکانات بی‌نظیری است که آن‌ها را از استفاده‌ی یک ویرایشگر دیگر و یا حتی یک IDE بی‌نیاز می‌کند. برخی از این امکانات عبارتند از:

  • حجم کم نرم‌افزار (زیر 100 مگابایت) و سرعت بالای آن
  • کاربرپسند بودن
  • قابلیت ناوبری و جابه جایی سریع میان فایل‌ها، نمادها و کدها
  • پشتیبانی از اغلب زبان‌های برنامه نویسی مانند جاوا، جاوا اسکریپت، Go، html، CSS، پایتون و...
  • پشتیبانی از زبان‌های نشانه‌گذاری
  • افزونه‌های عالی و کاربردی برای هر یک از زبان‌های برنامه نویسی
  • تنظیمات اختصاصی و قابلیت‌های شخصی‌سازی گسترده برای هر پروژه
  • کلید‌های میانبر بسیار کاربردی
  • نصب پکیج برای استفاده از اسنیپت‌های پیش‌فرض مخصوص هر زبان برنامه نویسی
  • پشتیبانی از فناوری‌های گیت
  • پشتیبانی عالی مایکروسافت از این کد ادیتور
  • وجود یک جامعه‌ی گسترده‌ی فعال
  • تغییر تم رنگی محیط ویرایشگر (همانند ویژوال استودیو)

تفاوت ویژوال استودیو و ویژوال استودیو کد چیست؟

ویژوال استودیو یک IDE است؛ IDE نرم‌ افزاری است که از ابزارها و امکانات کاملی برخوردار است و در توسعه‌ی برنامه‌ها به کمک برنامه نویسان می‌آید. ویژوال استودیو به عنوان یک IDE شامل موارد زیر است:

  • یک ویرایشگر کد منبع: برای نوشتن کد
  • یک کامپایلر: برای تفسیر کد
  • یک دیباگر (Debugger): برای اشکال‌زدایی برنامه

البته توجه کنید که یک IDE می‌تواند ویژگی‌ها و امکانات بسیار دیگری نیز داشته باشد. این ویژگی‌ها برای هر IDE متفاوت است.

در طرف دیگر، ویژوال استودیو کد به عنوان یک کد ادیتور قرار دارد. کد ادیتور نرم‌ افزاری شبیه به ویرایشگر متن است که برخی ویژگی‌ها به آن اضافه شده است. پس ویژوال استودیو کد، یک IDE نیست چرا که همانطور که گفتیم یک IDE برخلاف کد ادیتور، دارای بسیاری از ابزارهای توسعه‌ی نرم‌ افزار است.

در ویژوال استودیو کد، براساس زبانی که با آن برنامه می‌نویسیم، کلمات کلیدی متمایز شده (یا با تغییر رنگ و یا با پررنگ‌تر شدن این تفاوت مشخص می‌شود) و کد ادیتور برخی پیشنهادات را برای اتمام یک خطر کد ارائه می‌دهد. ویژوال استودیو کد، اتم (Atom) و Sublime Text از محبوب‌ترین‌های کد ادیتورها هستند و ما در این مقاله به آموزش کار با نرم افزار ویژوال استودیو کد می‌پردازیم.

براساس امکانات زیاد، IDE نرم افزار حجیم‌تری نسبت به یک کد ادیتور است؛ به همین دلیل حجم ویژوال استودیو بالای 20 گیگابایت است اما فایل نصبی ویژوال استودیو کد به زحمت به 70 مگابایت می‌رسد. علاوه بر آن، این امکانات زیاد باعث می‌شود که سرعت ویژوال استودیو بسیار کمتر از ویژوال استودیو کد باشد.

البته نبود امکانات سبب نمی‌شود تا ویژوال استودیو کد قدرت خود را از دست دهد. تقریبا تمامی زبان‌های برنامه نویسی در ویژوال استودیو کد قابل کدنویسی هستند، اما ویژوال استودیو قابلیت اجرای برنامه‌های نوشته شده به تمامی زبان‌ها را ندارد. برای مثال جاوا در ویژوال استودیو کد با تنظیماتی قابل کدنویسی است، اما در ویژوال استودیو قابل اجرا نمی‌باشد.

سیستم لازم برای نصب و اجرای ویژوال استودیو

حداقل سیستم لازم برای نصب و اجرای ویژوال استودیو کد عبارت است از:

  • سیستم عامل مورد نیاز: ویندوز، لینوکس، مک
  • ویندوز: 7/8/10
  • لینوکس: Debian, Ubuntu, Red Hat, Fedora, SUSE و زیر شاخه‌های آنها
  • مک: +macOS 10.10
  • رم : 1 گیگابایت
  • سی پی یو (CPU): پردازنده دو هسته ای
  • کارت گرافیک (GPU): رزولوشن 720 در1280
  • فضای موردنیاز: حدود 250 مگابایت

آموزش نصب و راه اندازی ویژوال استودیو کد

در ادامه‌ی آموزش کار با نرم افزار ویژوال استودیو کد، به صورت گام به گام و تصویری آن را نصب کرده و یک برنامه‌ی نمونه را اجرا می‌کنیم.

گام اول – دانلود برنامه ویژوال استودیو کد

اگر بخواهید با استفاده از دستورات در شل یا محیط ترمینال لینوکس ویژوال استودیو کد را نصب کنید، مراحل طولانی را پیش رو خواهید داشت. پس آسان‌ترین کار دانلود مستقیم نرم افزار و نصب آن است. در بخش‌های قبل گفتیم که ویژوال استودیو کد نرم افزاری رایگان است، پس سعی کنید از سایت رسمی ماکروسافت آن را دانلود کنید و نیازی به لایسنس و... نیست. پس برای دریافت این کد ادیتور به بخش دانلود ویژوال استودیو کد مراجعه کرده و نسخه‌ی مربوط به سیستم عامل خود را مطابق با شکل زیر دانلود کنید:

صفحه دانلود نرم افزار ویژوال استودیو کد

یکی از نکات جالب این است که هنگامی که وارد وب سایت می‌شوید، سایت به طور خودکار تشخیص می‌دهد که با چه سیستم عاملی در حال کار هستید.

گام دوم – نصب ویژوال استودیو کد

روی فایل دانلود شده کلیک کنید و شرایط استفاده از ویژوال استودیو کد را تایید کنید:

تایید قوانین استفاده از ویژوال استودیو کد

 سپس نام پوشه نصبی ویژوال استودیو کد نشان داده می‌شود که توصیه می‌کنیم آن را تغییر ندهید. بعد از زدن دکمه‌ی Next صفحه‌ی زیر را می‌بینید:

تنظیمات نصب ویژوال استودیو کد

همانطور که می‌بینید، در این بخش باید تنظیمات کلی ویژوال استودیو را مشخص کنید. در ادامه هر یک از این گزینه‌ها را توضیح می‌دهیم.

گزینه‌ی اول: Create a desktop icon

با انتخاب این گزینه، در دسکتاپ شورتکاتی برای ویژوال استودیو کد ساخته می‌شود.

گزینه‌ی دوم: Add "Open with Code" action to Windows Explorer file context menu

با انتخاب این گزینه، هر زمانی که بخواهید فایلی را باز کنید، یک گزینه تحت عنوان Open with Code به منوی راست کلیک فایل‌ها اضافه می‌شود که کار شما را برای باز کردن فایل‌ها با ویژوال استودیو کد راحت‌تر می‌کند. اگر به صورت پیوسته از ویژوال استودیو کد برای برنامه نویسی استفاده می‌کنید، توصیه می‌کنیم تا این گزینه را انتخاب کنید.

گزینه‌ی سوم: Add "Open with Code" action to Windows Explorer directory context menu

این گزینه هم مثل گزینه قبلی عمل می‌کند، ولی با این تفاوت که زمانی که روی مسیر فایل‌ها یا همان دایرکتوری آن‌ها کلیک کنید، گزینه‌ی Open with Code در منوی راست کلیک آن نمایان می‌شود. این قابلیت برای باز کردن فایل‌های یک پروژه بسیار مفید است. برای این کار کافی است به مسیر فایل‌های اصلی در سیستم عامل خود رفته و سپس از راست کلیک، گزینه‌ی Open with Code را انتخاب کنید. می‌بینید که در ویژوال استودیو کد شاخه‌ی اصلی پروژه باز شده و از آن‌جا می‌توانید به فایل‌های مورد نیاز دسترسی داشته باشید.

گزینه‌ی چهارم: Register Code as an editor for supported file types

انتخاب این گزینه سبب می‌شود فایل‌هایی که توسط ویژوال استودیو کد پشتیبانی می‌شوند، به طور پیشفرض با آن باز شوند. مانند فایل‌های متنی، پایتون، C# ،CSS ،HTML و... .

گزینه‌ی پنجم: (Add to PATH (requires shell restart

با انتخاب این گزینه ویژوال استودیو کد در PATHهای ویندوز ذخیره می‌شود. توصیه می‌کنیم این گزینه را هم انتخاب کنید، چراکه غیر فعال بودن این حالت باعث بروز مشکلاتی می‌شود.

اگر پس از اینکه تنظیمات خود را در این پنجره اعمال کردید گزینه Next را بزنید، تصویر زیر را می‌بینید:

مرور تنظیمات نصب ویژوال استودیو کد

در این پنجره اطلاعات و تنظیماتی که هنگام نصب درنظر گرفتید، به شما نمایش داده می‌شود. حال اگر روی Next کلیک کنید، فرایند نصب آغاز می‌شود. پس از اتمام نصب ویژوال استودیو کد، یک پنجره با پیام موفقیت آمیز بودن نصب نشان داده می‌شود. در پایین نیز گزینه Launch Visual Studio Code برای اجرا شدن آن در دسترس است.

آموزش کدنویسی در نرم افزار visual studio code

برای شروع آموزش ویژوال استودیو کد، در ابتدا زبان برنامه نویسی خود را تعیین کرده و افزونه‌های مربوط به آن را با استفاده از بخش Extentions نصب کنید (درمورد راه‌های مختلف این کار در بخش‌های بعدی صحبت می‌کنیم). سپس از منوی بالای کد ادیتور، تب File را باز کرده و گزینه New File را انتخاب کنید. حال برای تعیین نوع فایل، مطابق شکل زیر در پایین سمت راست صفحه بر روی گزینه Plain Text کلیک کنید:

انتخاب زبان برنامه نویسی در ویژوال استودیو کد

همانطور که می‌بینید، در بالا انواع زبان‌های برنامه نویسی نمایش داده می‌شود. اگر زبان موردنظر خود را پیدا نکردید، در بالا جستجو کنید و آن را انتخاب کنید. حالا می‌توانید برای نوشتن برنامه‌ی خود را در ویرایشگر شروع به کدنویسی کنید. برای مثال، ما یک پیام Hello world ساده را با استفاده از زبان پایتون نوشتیم.

برای ذخیره‌ی فایل از منوی بالا و تب File، گزینه‌ی Save as را انتخاب کنید و نام فایل و محل ذخیره‌ی آن را مشخص کنید:

ذخیره فایل در ویژوال استودیو کد

نحوه اجرای کد در ویژوال استودیو کد

به صورت کلی، اجرای کد در ویژوال استودیو کد بستگی به زبان برنامه نویسی انتخاب شده دارد. برای مثال برای اجرای یک کد نوشته شده با زبان HTML باید در صفحه دو بار کلیک کنید و یا برای اجرای کد نوشته شده به زبان پایتون، باید آن را در بخش ترمینال Run کنید. معمولا در راست کلیک شما گزینه‌ای برای اجرای برنامه وجود دارد که می‌توانید از آن استفاده کنید. مثلا برای اجرای کد پایتون چنین گزینه‌ای را می‌بینید:

vscode10

همچنین با استفاده از منوی سمت چپ و تب چهارم (Run) نیز می‌توانید عملیات اجرا و خطایابی (Debug) کد را انجام دهید که بسته به هر زبانی تنظیمات مخصوص به خود را دارد.

افزونه‌ی Code Runner کمک می‌کند تا کدهای نوشته شده با زبان‌های برنامه نویسی مختلف را با یک کلیک اجرا کنید. این افزونه در سیستم عامل‌های مختلف دارای کلیدهای میانبر می‌باشد. برای کار با Code Runner می‌توانید به راهنمای آن در صفحه‌ی فروشگاه VScode مراجعه کنید.

کلیدهای میانبر در ویژوال استودیو کد

کلیدهای میانبر یکی از اصلی‌ترین امکاناتی هستند که به برنامه نویسان کمک می‌کنند تا سریع‌تر کدنویسی کنند. برخی از میانبرهای مهم در VScode عبارتند از:

  • کامنت کردن خط موردنظر / + Ctrl
  • از کدهای خط موردنظر کپی گرفته و زیر آن قرار می‌دهد Ctrl + shift + D
  • جابه‌جا کردن محتوا Ctrl + shift
  • بازگردانی کار انجام شده Ctrl + Z
  • انجام دوباره کار انجام شده Ctrl + Y
  • با هر بار فشار دادن کلیدهای جهت‌نما یک کاراکتر انتخاب خواهد شد Shift + Left or Right Arrow Keys
  • جستجو Ctrl + F
  • ذخیره کردن متن Ctrl + S
  • تمام متن از محل قرارگیری Cursor تا ابتدای متن انتخاب می‌شود Shift + Ctrl + Home
  • Cursor را به ابتدا کلمه قبلی منتقل می‌کند Ctrl + Left Arrow
  • Cursor را به آغاز کلمه بعدی منتقل می‌کند Ctrl + Right Arrow

آموزش نرم افزار ویژوال استودیو کد 

در این بخش نحوه کار با visual studio code را توضیح می‌دهیم. نخستین باری که ویژوال استودیو کد را باز می‌کنید، صفحه‌ی زیر را می‌بینید:

محیط اولیه ویژوال استودیو کد

در سمت چپ چندین تب وجود دارد که در ادامه کاربرد هر یک را توضیح می‌دهیم.

تب اول: Explorer

در این بخش می‌توانید در اسامی فایل‌های پروژه جستجو کنید تا بتوانید اصلاحات موردنظر را روی آن‌ها انجام دهید.

تب دوم: Search

مشابه با قابلیت بالاست، با این تفاوت که عبارات درون فایل‌ها را جستجو می‌کند.

تب سوم:  Source Control

این بخش برای افرادی مناسب است که می‌خواهند از راه دور کدنویسی کنند. چراکه در ویژوال استودیو کد نیز می‌توان یک پروژه را به برنامه‌های کنترل نسخه پروژه مانند Git متصل کرد.

تب چهارم: Run

عملیات اجرا و خطایابی (Debug) کد از این بخش انجام می‌شود. برای مثال هنگام اجرای یک کد HTML با استفاده از این بخش می‌توانید مرورگر پیش فرض را گوگل کروم انتخاب کنید.

تب پنجم: Extentions

بهترین مزیت استفاده از ویژوال استودیو کد این است که می‌توان افزونه‌های زیادی را با استفاده از سیستم مدیریت افزونه‌ها نصب کرد. درمورد این قابلیت در بخش بعدی به طور مفصل صحبت می‌کنیم.

تب ششم: Accounts

تنظیمات مربوط به حساب کاربری در این بخش انجام می‌شود.

تب هفتم: Manage Setting

اگر روی این قسمت کلیک کنید، با تصویر زیر مواجه می‌شوید:

بخش تنظیمات محیط ویرایشگر ویژوال استودیو کد

در این بخش تمامی تنظیمات مربوط به محیط کد ادیتور قابل مشاهده و ویرایش است. کلیدهای میانبری که در بخش قبل معرفی کردیم به خاطر دارید؟ با انتخاب گزینه‌ی Keyboard Shortcuts می‌توانید لیست کامل آن‌ها را مشاهده کنید.

آموزش نصب افزونه در VS Code

برای کار با visual studio code باید به نصب افزونه‌ها مسلط باشید. جستجو و نصب افزونه‌ها در ویژوال استودیو کد بسیار آسان است. با کلیک بر روی آیکون Extensions در نوار Activity در سمت چپ ویژوال استودیو کد می‌توانید افزونه‌ی موردنظر خود را نصب کنید. همچنین اگر کلیدهای ترکیبی cmd + shift + x (روی مک) یا ctrl + shift + x (روی ویندوز) را فشار دهید، پنل View: Extensions ظاهر می‌شود. سپس برای نصب هر افزونه‌ی دلخواه کافی است تا روی دکمه‌ی Install کلیک کنید.

از Command Palette نیز می‌توان برای نصب افزونه‌ها به طور هم‌زمان استفاده کرد. در این روش ابتدا با cmd + shift + p (برای مک) یا ctrl + shift + p (برای ویندوز)، این بخش را باز کرده و سپس عبارت «Install extensions» را تایپ کنید و گزینه Extensions: Install Extensions را انتخاب نمایید.

توجه داشته باشید که در برخی موارد، بعد از نصب یک افزونه‌ی جدید، باید ویژوال استودیو کد را restart کنید تا افزونه فعال شود. به همین دلیل توصیه می‌شود که بعد از هر نصب، یک بار کد ادیتور خود را باز و بسته کنید.

بهترین افزونه‌های ویژوال استودیو کد

برخی از مهم‌ترین افزونه‌های کاربردی در ویژوال استودیو کد که برای اغلب زبان‌های برنامه نویسی مشترک هستند، به شرح زیر می‌باشد:

افزونه‌ی Quokka

با نصب افزونه Quokka، هم‌‌زمان با تایپ کردن کد در ویرایشگر، کدها اجرا شده و خروجی به شما نشان داده می‌شود. اگر کد دارای خطا یا هشدار باشد نیز همان‌جا به شما نمایش داده شده و شما را راهنمایی می‌کند.

افزونه‌ی Better Align

بعد از نصب افزونه‌ی Better Align می‌توانید بخش‌های تعریف متغیر، declarationهای مختلف و به طور کلی کدهای نوشته شده در یک فایل را هم‌تراز کنید. این باعث می‌شود تا راحت‌تر بتوانید نظرات و بخش‌های مختلف کد را دنبال کنید.

افزونه‌ی Polacode

با استفاده از Polacode‌ می‌توانید از کد خود اسکرین‌شات‌ بگیرید و آن را به اشتراک بگذارید. این افزونه تم و فونت شما را حفظ می‌کند. ممکن است دموهای تصویری موجود در اینترنت را دیده باشید که بخشی از کد را نشان می‌دهند. این دموها اغلب با استفاده از Polacode تولید شده‌اند.

افزونه‌ی Path Intellisense

با نصب افزونه‌ی Path Intellisense کار با مفاهیم فایل بسیار آسان‌تر می‌شود. این افزونه برای نشان دادن فایل‌های موجود در یک مسیر مشخص استفاده می‌شود و هنگامی که بر روی پروژه‌ای کار می‌کنید که تعداد زیادی فایل در آن وجود دارد، بسیار مفید خواهد بود.

افزونه‌ی Browser Preview

افزونه‌ی Browser Preview برای بازکردن یک مرورگر واقعی درون ویرایشگر ویژوال استودیو کد و برای عیب‌یابی و بررسی تغییرات، به جای چک کردن آن‌ها روی مرورگر مورد استفاده قرار می‌گیرد. در نتیجه از جابه‌جایی مداوم بین محیط ویرایشگر و مرورگر جلوگیری می‌کند.

افزونه‌ی Settings Sync

با نصب افزونه‌ی Settings Sync، می‌توانید تنظیمات را همراه با پروژه‌ی موردنظر در گیت‌هاب آپلود کنید تا سایرین بتوانند از آن تنظیمات روی سیستم خود استفاده کنند.

افزونه‌ی Git Lens

با استفاده از این افزونه‌ی Git Lens می‌توانید بفهمید که خط مورد نظر از کد، توسط چه کسی و در چه تاریخی تغییر کرده است، تاریخچه‌ی کامیت‌ها را بررسی کنید و... .

کدنویسی بهتر با افزونه‌ها در ویژوال استودیو کد

سبک بودن و سریع بودن ویژوال استودیو کد باعث شده است تا اغلب توسعه دهندگان وب از این کد ادیتور استفاده کنند. به همین منظور سه مقاله‌ی جدا با عناوین بهترین افزونه‌های vscode  و بهترین افزونه‌های ویژوال استودیو کد برای php را برای شما در نظر گرفتیم.

چرا VS Code را انتخاب کنیم؟

در این مقاله با ویژوال استودیو کد و ویژگی‌های آن آشنا شدیم و تلاش کردیم تا آن را از جنبه‌های مختلف بررسی کنیم. علاوه بر آن، به آموزش کار با نرم افزار ویژوال استودیو کد نیز پرداختیم. ویژوال استودیو کد یک کد ادیتور بسیار قدرتمند است و برای توسعه دهندگانی مناسب است که به دنبال یک کد ادیتور کم حجم و پرسرعت هستند.

ویژوال استودیو کد در میان توسعه دهندگان بسیار محبوب است و از زبان‌های برنامه نویسی زیادی پشتیبانی می‌کند. روز به روز بر تعداد افزونه‌ها‌ی کاربردی در ویژوال استودیو کد افزوده می‌شود و کار با این کد ادیتور را حتی لذت بخش‌تر از قبل می‌کند. مایکروسافت حتی به فکر افراد تازه وارد بوده و راهنماهای تصویری بسیار خوبی را قبل از شروع کار با ویژوال استودیو کد در نظر گرفته است؛ پس نیاز نیست از شروع کار با آن بترسید! اگر سوالی در مورد نرم افزار ویژوال استودیو کد دارید یا تجربه‌ی کار با آن را دارید، آن را در بخش نظرات با ما و سایر کاربران سون لرن به اشتراک بگذارید.

اگر به یادگیری بیشتر در زمینه‌ی برنامه نویسی پایتون علاقه داری، یادگیری زبان پایتون بسیار ساده است. و با شرکت در دوره‌ی متخصص آموزش جنگو در آینده می‌تونی اپلیکیشن موبایل و دسکتاپ بسازی و وارد حوزه‌ی هوش مصنوعی هم شوی.
۱۵۸ دیدگاه
ما همه سوالات و دیدگاه‌ها رو می‌خونیم و پاسخ میدیم
ابوالفضل ۲۶ اسفند ۱۴۰۲، ۰۲:۵۱

سلام خدمت شما ببخشید بنده یه مشکل ریز دارم برای زبان پی اچ پی برای اینکه کدها ران بشه باید یه سری تنظیمات رو تغییر بدیم تو وی اس کد: اول میره داخل تنظیمات بعد سه نقطه بالا سمت راست بعد گزینه Opens json etting. برای من این گزینه نیست چون نسخه جدید وی اس کد رو دارم و آموزش قدیمی است میشه بگید باید چیکار کنم خیلی ممنون میشم🙏🙏🙏

نازنین کریمی مقدم ۲۸ اسفند ۱۴۰۲، ۲۰:۱۳

درود این آموزش گام به گام رو هم بررسی کنید ببینید مشکل تون حل میشه؟ https://wpwebinfotech.com/blog/run-php-file-in-visual-studio-code/

علیرضا اسلامی ۰۶ بهمن ۱۴۰۲، ۱۲:۵۷

سلام.ممنون که وقت گذاشتید و این مطالب عالی را نوشتید.من یه مشکلی که دارم این هست که وقتی در ویژوال بیسیک میخواهم دستوری را تایپ کنم بعد از گذاشتن نقطه باید لیستی از آیتمهای قابل انتخاب را نشان دهد ولی اینکار را انجام نمیدهد و باید خودم دستی تایپ کنم مثلا وقتی audiosource را مینویسم و " . " و بعد حرف p را میزنم باید لیستی نشان دهد و من play را انتخاب کنم اما اینگونه نیست.مشکل از کجاست به نظرتون؟ممنون

نازنین کریمی مقدم ۰۷ بهمن ۱۴۰۲، ۰۷:۳۹

درود بعد از نوشتن . دکمه‌های ctrl+space رو بزنید باید موارد رو بهتون پیشنهاد بده و اگر نشد، از بخش اکستنشنها IntelliSense مربوط به بیسیک رو نصب کنید.

مهدی ۲۳ دی ۱۴۰۲، ۱۶:۴۸

با سلام و خسته نباشید من با vscode مشکلی دارم اینه که زمانی که میخوام کدهای html رو با ویژگی live server تست و طراحی کنم و خروجی همون کدها رو در مرورگر ببینم ، زمانی که میخوام همون کدها در سایت آنلاین اجرا میکنم خروجی متفاوتی از خروجی vscode رو بهم میده - این یعنی چی؟؟ متوجه نمیشم چرا اینجوریه؟؟ نمیدونم تونستم منظورم رو درست بیان کنم - من وارد سایتی میشم که بتونم بصورت آنلاین خروجی کدهام رو ببینم، ولی خروجی نهایی یا ناقصه و یا متفاوت از اون چیزیه که vscode نشون میشده - لطفا راهنمایی بفرمایید

نازنین کریمی مقدم ۲۴ دی ۱۴۰۲، ۰۶:۵۴

درود مشکل عجیبی هست... پیشنهاد میکنم تاپیک زیر رو ببینید شاید بهتون کمک کنه: https://stackoverflow.com/questions/75637309/why-does-my-file-load-correctly-through-live-server-but-not-through-my-browsers

rf4 ۱۰ دی ۱۴۰۲، ۱۷:۵۸

ظاهراً در ترمینال vscode با زبان lua در خروجی utf-8 را ساپورت نمیکنه خروجی با زبان کاملا نا مفهوم نشان داده می‌شود، البته من تمام فونت هایی نظیر fira code به بخش editor و هم terminal encoding اضافه کردم و هر دو رو utf-8 قرار دادم ، حتی در قسمت json فایل editor تمام این موارد را چک کردم اما باز مشکل حل نشد، راه حلی دارید؟

نازنین کریمی مقدم ۱۳ دی ۱۴۰۲، ۱۲:۱۳

درود حقیقتا بنده با این زبان کار نکردم اما معمولا ویژوال کد مشکلی در نمایش utf-8 نداره. تنها راه حلی که به ذهنم میرسه همون جیسون ادیتوره که اونم میفرمایید تست کردید. کامنت تون رو تایید میکنم اگر فردی تجربه ای داشت بتونه کمک تون کنه.

روح اله خاکپور ۱۰ دی ۱۴۰۲، ۱۲:۲۸

درود بر شما من vs code ورژن 1.85 رو نصب کردم. منتهی وقتی برنامه پایتون مینویسم و ران و دیباگ رو میزنم، فقط در ترمینال ران میشه و در debug console هیچ چیزی نمایش داده نمیشه. در واقع انگار debug console عملیاتی نیست یا متصل نیست چون وقتی روش کلیک میکنم فضای داخلش خالیه. ممنون میشم اگر راهنمایی بفرمایید.

نازنین کریمی مقدم ۱۳ دی ۱۴۰۲، ۱۲:۱۵

درود میتونید از راهکارهای این تاپیک کمک بگیرید: https://stackoverflow.com/questions/62601561/debug-console-doesnt-show-any-output

سبحان ۲۰ آذر ۱۴۰۲، ۱۲:۵۶

سلام و عرض ادب بنده با ویندوز۷ برنامه سی رو اجرا کردم ارور بی اعتبار بودن فایل و عدم کامپایل رو میزنه در صورتی که کامپایلر minGW رو نصب و داخل extention‌ها هم cرو نصب کردم

نازنین کریمی مقدم ۲۲ آذر ۱۴۰۲، ۱۱:۴۶

درود حقیقتا یکم با ویندوز 7 کارها سخت هست و چنین خطاهای عجیبی رو دریافت خواهید کرد. پیشنهاد میکنم در گام اول ویندوز رو به ده ارتقا بدید تا چند سال براتون کار کنه و سر نصب موارد بعدی به دردسر نیفتید.

مهدی ۱۹ آذر ۱۴۰۲، ۱۶:۰۲

سلام وقت بخیر بنده وی اس کد رو نصب کردم و اکستنشن پایتون رو هم اضافه کردم اما وقتی اجرای دستور میزنم این رو میاره در ترمینال : PS C:\Users\Y.C> & c:/Users/Y.C/AppData/Local/Programs/Python/Python312/pythonw.exe e:/??????/??????.py مشکل چیه ؟

نازنین کریمی مقدم ۲۰ آذر ۱۴۰۲، ۰۴:۵۷

درود احتمالا در جایی از کد خطای نگارشی دارید (پرانتزی جا مونده یا سینتکس تغییر کرده و...) https://stackoverflow.com/questions/20294393/random-pythonw-exe-has-stopped-working-crashing

mahdie ۱۹ آبان ۱۴۰۲، ۱۶:۲۳

سلام وقتی کد رو اجرا میکنم این دوتا ارور رو میده [{ "resource": "/f:/mmm", "owner": "C/C++: IntelliSense", "code": "1696", "severity": 8, "message": "#include errors detected. Please update your includePath. Squiggles are disabled for this translation unit (F:\\mmm).", "source": "C/C++", "startLineNumber": 1, "startColumn": 1, "endLineNumber": 1, "endColumn": 20 }] [{ "resource": "/f:/mmm", "owner": "C/C++: IntelliSense", "code": "1696", "severity": 8, "message": "cannot open source file \"iostream\". Please run the 'Select IntelliSense Configuration...' command to locate your system headers.", "source": "C/C++", "startLineNumber": 1, "startColumn": 1, "endLineNumber": 1, "endColumn": 20 }]

نازنین کریمی مقدم ۲۰ آبان ۱۴۰۲، ۰۹:۴۸

درود باید کامپایلر مناسب اون زبان رو نصب کنید. https://github.com/microsoft/vscode-cpptools/issues/1863

فاطمه ۱۸ آبان ۱۴۰۲، ۲۰:۲۵

سلام و وقت بخیر vs code روی ویندور8.1 نصب نمیشه؟؟ اگر لینکی دارید ممکنه برام بفرستید؟

نازنین کریمی مقدم ۲۰ آبان ۱۴۰۲، ۱۰:۴۸

درود از خود microsoft store در ویندوزتون عبارت vscode رو سرچ کنید و برنامه رو نصب کنید.

۲۶ شهریور ۱۴۰۲، ۰۹:۳۸

سلام خسته نباشید ، من ویژوال استادیو کد و کامپایلر پایتون رو نصب کردم ، اکستنشن مورد نیاز روهم نصب کردم ، اما وقتی میخوام کد پایتون رو اجرا کنم ترمینال باز نمیشه یعنی هیچ واکنشی نسبت به کلید f5 و یا کلید ران نداره ، چیکار کنم ؟

نازنین کریمی مقدم ۲۲ مهر ۱۴۰۲، ۰۸:۵۷

درود آیا خطای خاصی میده؟

محمد فخری ۰۷ شهریور ۱۴۰۲، ۱۴:۱۰

سلام ببخشید شما آموزشی در بارهای c#در محیط ویژوال استودیو دارید

نازنین کریمی مقدم ۰۸ شهریور ۱۴۰۲، ۰۵:۲۴

درود تاجایی که اطلاع دارم خیر اما برای اطمینان با مجموعه تماس بگیرید اگر دوره ای باشه بهتون معرفی میکنند.

۲۸ فروردین ۱۴۰۲، ۱۷:۲۶

سلام من برنامه و تازه نصب کردم و کد میخاد فقد میشه عدد نوشت حروف نمیشه و نمیشه کلن چرااا؟؟؟؟

نازنین کریمی مقدم ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۷:۲۱

درود برنامه رو حذف و از سایتهای معتبر مجدد دانلود کنید.

۱۹ فروردین ۱۴۰۲، ۱۵:۱۴

ممنون از مطلب کسانی که میخوان برنامه نویسی رو جدی کار کنن باید لینوکس نسخه جدید اوبنتو رو نصب کنه ببخشید باید چگونه من در vscode اوتپوت رو بگیرم وقتی میخوام فقط از طرف اوتپوت خروجی رو بگیرم میزنه ارور و فقط من از قسمت ترمینال میتونم ران کنم میشه مشکلش رو بگید

نازنین کریمی مقدم ۱۹ فروردین ۱۴۰۲، ۱۵:۵۵

درود متن خطایی که میگیرید رو بفرستید.

۱۱ فروردین ۱۴۰۲، ۰۸:۴۶

سلام روز بخیر .من تو نصب اکستنشن به مشکل خوردم این ارور رو میده Error while installing ‘Live Server’ extension. Please check the log for more details. با فیلتر شکنم میرم همینه میگه باید vsix نصبکنی ولی یجوری میشه اصلا نصب نمیشه فقط هم برای پایتون مشکل داره بقیه اکستنشن‌ها مشکلی نداره

نازنین کریمی مقدم ۱۳ فروردین ۱۴۰۲، ۱۳:۰۹

درود فیلترشکن خودتون رو تغییر بدید. این یکی انگار کمی قطعی داره. ویژوال استودیو کد رو ببیندید و فقط بعد از اتصال وی پی ان باز کنید. اگر رفع نشد به طور مستقیم فایل vsix افزونه رو از انجمن استک دانلود کنید و در بخش extensions ویژوال کدتون ایمپورت کنید.

۳۰ بهمن ۱۴۰۱، ۱۸:۴۷

سلام. چرا وقتی کد را اجرا می‌کنم به جای terminal توی output ران میشه؟

نازنین کریمی مقدم ۰۱ اسفند ۱۴۰۱، ۰۵:۱۲

درود به این شکل هست که در ترمینال دستور اجرا رو میزنید و در بخش اوت پوت میتونید خروجی رو ببینید.

۲۹ بهمن ۱۴۰۱، ۲۲:۲۱

سلام خسته نباشید، vs code رو نصب کردم، افزونه‌ها و کامپایلر mingwهم برای برنامه نویسی ++C ولی ارور launch :program enter neme program for exampleمیده

نازنین کریمی مقدم ۳۰ بهمن ۱۴۰۱، ۰۶:۳۰

درود <a href="https://stackoverflow.com/questions/47872250/cant-compile-code-launch-program-program-path-does-not-exist" target="_blank" rel="noopener nofollow ugc">این تاپیک</a> استک رو بررسی کنید.

۲۶ بهمن ۱۴۰۱، ۱۷:۰۸

سلام ببخشید من به یک مشکلی خوردم vs code رو که نصب کردم برای c++ خیلی چیز‌های دیگ لازم داشت من همرو دانلود کردم مثل مینگ دبلیو و ... ولی مشکل داشت و خروجی نمیداد بیرون موفق میزد ولی هیچ خروجی نداشت بعد اینکه دیلیت کردم دوباره همرو نصب کنم به طرز خیلی فجیهی سیستم کند شده یا بهتر بگم ویندوز کند شده ممکنه راهنمایی کنید

نازنین کریمی مقدم ۲۶ بهمن ۱۴۰۱، ۲۳:۳۶

درود پیشنهاد میکنم از برنامه هایی مانند c cleaner استفاده کنید. احتمالا فایلهای نهانی دارید که همچنان بی فایده در سیستم باقی موندند.

۲۰ بهمن ۱۴۰۱، ۱۱:۰۲

سلام خسته نباشید ببخشید چطوری میشه توی vs code کد هامونو مرتی کنیم؟؟؟؟ ممنون میشم پاسخ بدین

نازنین کریمی مقدم ۲۳ بهمن ۱۴۰۱، ۰۸:۱۵

درود در ویندوز :Alt + Shift + F در مک : Alt + Option + F در لینوکس: Ctrl + Shift + I

۲۶ دی ۱۴۰۱، ۱۰:۱۰

سلام من به یک مشکلی بر خوردم که من vsکد رو نصب کردم همچیز اوکی بود ولی برای اضافه کردن افزونه‌ها به مشکل خوردم ارور میده ایا مشکل ضعف اینترنت است یا از مرورگر یا باید ف ی ل‌تر شکن نصب کنم کلا چند روزه رو مخه ممنون میشم زود‌تر جواب بدین

نازنین کریمی مقدم ۲۶ دی ۱۴۰۱، ۱۰:۱۹

درود در حال حاضر برای نصب افزونه باید از vpn استفاده کنید و راه دیگری نداره متاسفانه :(

۰۹ دی ۱۴۰۱، ۱۵:۰۲

سلام خسته نباشید من یه کدی نوشتم برای برنامه اندرویدی ولی یادم نیست با چه زبانی نوشتم وقتی که کدهایش رو میارم اصلا معلوم نیست چی نوشته شده است لطفا راه نماییم کنید اگه زحمتی نیست یک ایمیل به من بدهید که در انجا عکسش رو ارسال کنم ممنون

نازنین کریمی مقدم ۱۰ دی ۱۴۰۱، ۰۵:۲۶

درود احتمالا به زبان جاوا یا کاتلین نوشتید.کافیه سه خط از کدتون رو اینجا بفرستید تا بتونم کمکتون کنم.

۱۳ آذر ۱۴۰۱، ۰۹:۳۸

سلام و خداقوت بابت مطالب مفیدتون ببخشید آیا vs کد ر ویندوز 7 قابلیت اجرا نداره چون من هرچه میخوام نصبش کنم ارر میده میشه علتش را بفرمایید. ممنون

نازنین کریمی مقدم ۱۳ آذر ۱۴۰۱، ۱۰:۳۱

درود باید ورژن مناسب با ویندوز 7 رو نصب کنید. برای مثال<a href="https://en.softonic.com/downloads/visual-studio-for-windows-7" target="_blank" rel="noopener nofollow ugc"> این سایت</a>.

۲۷ آبان ۱۴۰۱، ۰۸:۵۶

باسلام کلید میانبر اجرای کد در ترمینال زبان پاییتون رو اگر کسی میدونه بزاره ممنون!

نازنین کریمی مقدم ۲۸ آبان ۱۴۰۱، ۰۹:۵۲

درود بی زحمت <a href="https://jasonmurray.org/posts/2020/vscodeplay/" target="_blank" rel="noopener nofollow ugc">آموزش میانبر اجرای پایتون</a> رو بررسی کنید.

۲۶ آبان ۱۴۰۱، ۱۷:۲۳

سلام وقت به خیر من برنامه رو نصب کردم ولی هیچ اکستنشنی رو نصب نمی‌کنه و خطایی مبنی بر log میده و میگه اینترنت رو چک کنید قندشکن هم نصب کردم ولی باز همون ارور رو میده لطفا راهنمایی کنید

نازنین کریمی مقدم ۲۶ آبان ۱۴۰۱، ۱۹:۳۴

درود فایل لاگ رو چک کنید ببینید اونجا چه خطایی میده، متن خطا رو بفرستید تا بتونم کمک تون کنم.

۲۲ آبان ۱۴۰۱، ۲۰:۰۵

سلام وقت بخیر من اون قسمت زمان نصب باید تیک اون 4 گزینه بزنیم نزدم الان راهی هست درست کنم یا باید برنامه پاک کنم دوباره نصب کنم (کلی پروژه روش دارم) چون به میان بر هایی که برای باز کردن فایل بمون میده نیاز دارم

نازنین کریمی مقدم ۲۳ آبان ۱۴۰۱، ۰۶:۴۵

درود متاسفانه سریعترین و راحتترین راهش نصب مجدد هست. با این وجود <a href="https://stackoverflow.com/questions/37306672/visual-studio-code-open-with-code-does-not-appear-after-right-clicking-a-folde" target="_blank" rel="noopener nofollow ugc">تاپیک اصلاح تنظیمات ویژوال استودیو کد</a> رو هم بررسی کنید.

۲۲ آبان ۱۴۰۱، ۱۰:۲۴

سلام من هر بار تلاش کردم پایتون رو روی vs code نصب کنم ارور داد چیکار کنم؟بخاطر نته؟

نازنین کریمی مقدم ۲۲ آبان ۱۴۰۱، ۱۶:۵۴

درود متن دقیق خطا رو بفرستید تا بتونم کمک تون کنم.

۲۱ آبان ۱۴۰۱، ۱۷:۵۵

سلام من موقع ران کردن برنامه با این خطا recognize directory برخورد میکنم میشه راهنمایی کنید

نازنین کریمی مقدم ۲۱ آبان ۱۴۰۱، ۱۸:۳۹

درود بی زحمت متن کامل خطا رو میفرستید تا بتونم کمک تون کنم؟

۱۵ آبان ۱۴۰۱، ۱۳:۱۴

سلام . میشه نحوه سینک کردن html با css رو تو وی اس کد بگین

نازنین کریمی مقدم ۱۶ آبان ۱۴۰۱، ۰۶:۱۹

درود باید از افزونه برای اینکار استفاده کنید و خودکار نمیشه سینک کرد.

هادی چراغی ۲۲ مهر ۱۴۰۱، ۲۳:۱۳

سلام وقت به خیر من برنامه رو نصب کردم ولی هیچ اکستنشنی رو نصب نمی‌کنه و با لیست بزرگی از ارور‌ها در log روبرو میشم لطفا راهنمایی میکنید

نازنین کریمی مقدم ۲۳ مهر ۱۴۰۱، ۰۷:۱۳

درود به دلیل محدودیت‌های فعی نت باید با قندشکن اقدام کنید.

۱۲ مهر ۱۴۰۱، ۰۹:۵۹

سلام وقتتون بخير. ببخشيد من روي سيستمم ويندوز 7 دارم و تو لينك كه براي دانلود ميرم، ويندوز 7 را نداره. 8 و 10 و 11 نوشته براي ويندوز. نصب هم كه كردم كامل نصب ميشه ولي هرچي امتحان ميكنم باز نميشه. اين يعني اينكه روي ويندوز 7 اجرا نميشه؟ بايد چه كار كنم؟ (پيشنيازهاي نصب را سيستمم داره، رم هم 4 گيگ هست)

نازنین کریمی مقدم ۱۶ مهر ۱۴۰۱، ۱۲:۲۲

درود به این دلیل هست که ماکروسافت پشتیبانی برنامه‌ها رو از ویندوز 8 به بعد ارائه میده. باید تست کنید و اگر نتیجه نداد، با جستجوی vscode for windows 7 از سایتهای دیگه دریافتش کنید.

۲۷ شهریور ۱۴۰۱، ۰۶:۱۸

سلام من ویژوال رو نصب می‌کنم اما اجرا نمیشه حذف و نصب هم کردم حتی همه c++هارو هم نصب کردم اجرا نمیشه چکار کنم؟

نازنین کریمی مقدم ۲۷ شهریور ۱۴۰۱، ۰۷:۰۷

درود مشخصات سیستم تون رو بفرمایید؟

۲۴ شهریور ۱۴۰۱، ۰۸:۲۱

سلام وقتی توی بخش extensions چیزی سرچ کنم این خطا رو میده error while fetching extensions,XHR failed

نازنین کریمی مقدم ۲۷ شهریور ۱۴۰۱، ۰۷:۰۹

درود به دلیل تنظیمات پروکسی هست.<a href="https://stackoverflow.com/questions/70177216/visual-studio-code-error-while-fetching-extensions-xhr-failed" target="_blank" rel="noopener nofollow ugc"> این لینک</a> رو مطالعه کنید.

۲۱ شهریور ۱۴۰۱، ۰۶:۰۳

سلام این برنامه به صورت افلاین اجرا میشه؟ و اینک نت بسیار زیادی مصرف میکنه متاسفانه

نازنین کریمی مقدم ۲۱ شهریور ۱۴۰۱، ۱۰:۲۶

درود به صورت آفلاین اجرا میشه و میتونید کلا نت رو قطع کنید.

۲۰ شهریور ۱۴۰۱، ۱۵:۴۸

با عرض سلام من هنگام نصب extention‌ها به مشکل برخوردم. با زدن دکمه install در هر extention یک فایل رواز نت دانلود میکنه ولی extention در vscodeنصب و اجرا نمیشه. اگر مقدور هست راهنمایی بفرمایید

نازنین کریمی مقدم ۲۱ شهریور ۱۴۰۱، ۰۴:۴۷

درود باید بعد از نصب ویژوال رو ببندید و مجددا باز کنید تا تنظیمات جدید اعمال بشه. و سعی کنید از درون خود ویژوال برای نصب پکیج استفاده کنید.

۲۰ شهریور ۱۴۰۱، ۰۶:۴۵

سلام ممنون بابت توضیحاتتون من در خروجی گرفتن مشکل دارم مثلا خروجی ران میشه و چاپ میشه اما وقتی میخوام داخل خروجی چیزی وارد کنم نمیشه خروجی چیزی دریافت نمیکنه

نازنین کریمی مقدم ۲۰ شهریور ۱۴۰۱، ۰۷:۱۰

درود خطا میده؟ چی میشه که دریافت نمیکنه؟

۱۷ شهریور ۱۴۰۱، ۰۵:۲۹

سلام خوقت بخیر من vs code رو نصب کردم و بعدش اکستنشن code runner رو اضافه کردم و خروجی کد هامو از output میگرفتم اما جدیدا کد رانر اجرا نمیشه و مجبورم از ترمینال استفاده کنم دلیلش چیه؟! احساس میکنم غیرفعال شده چون تو قسمت my extentions کد رانر کم رنگ‌تر از سایر اکستنشن هاست ولی بازم نمیدونم ممنون میشم پاسخ بدید *&amp;#39;*

نازنین کریمی مقدم ۱۹ شهریور ۱۴۰۱، ۰۴:۳۴

درود حذف نصب و مجددا نصبش کنید.

۱۴ شهریور ۱۴۰۱، ۱۳:۵۳

سلام ممنون از توصیحات خوبتون یه سوال داشتم داخل برنامه ویژوال من دکمه رلن وجود نداره برای برگردوندن runباید چی کار کنم؟؟

نازنین کریمی مقدم ۱۴ شهریور ۱۴۰۱، ۱۵:۲۷

درود احتمالا تنظیمات اجرا بهم خورده یا منوی کناری رو به اشتباه بستید. میتونید از منوی بالا گزینه run رو بزنید و start debugging و سایر موارد مربوط به اجرا هستند.

۱۳ شهریور ۱۴۰۱، ۱۰:۰۲

سلام vscode رو از سایت اصلی دانلود کردم بعد رو ویندوز 7 نصب کردم ولی هر چی ران میکنم باز نمیشه نسخه هماهنگ با سیستمم 64 بیت رو دانلود کردم

نازنین کریمی مقدم ۱۴ شهریور ۱۴۰۱، ۰۴:۱۶

درود چه خطایی میگیرید که باز نمیشه؟

۰۱ شهریور ۱۴۰۱، ۰۹:۵۷

وقت بخیر چند وقت هستش که یکمشکلی دارم وقتی در vs code میخاهم بنویسم چه برنامه جدید چه قدیمی تا یک حرف تایپ میکنم به پایین صفحه میرود عامت نوشتنم ونمیتوانم در کد اصلی برنامه ی خودمو بنویسم و به یک باره با نوشتن یک تگ یا یک حرف به پایین صفحه میروم حتی بار‌ها پاک کردم نرم افزار اما این مشکل برطرف نشد.. ممنون میشم راهنماییم کنید برای حل این مشکل

نازنین کریمی مقدم ۰۲ شهریور ۱۴۰۱، ۰۴:۱۰

درود این مشکل اغلب بخاطر استفاده از یسری پکیج به وجود میاد و شما راهی ندارید جز اینکه دونه به دونه هرچی نصب کردید غیرفعال و حذف کنید تا ببینید کدومشون مشکل سازه. درضمن هنگام حذف نصب نرم افزار دقت کنید که کش و وابستگیهاش رو هم حذف کنید و بعد یکبار سیستم رو ریست کنید. بعد مجددا نصبش کنید. <a href="https://stackoverflow.com/questions/70681528/how-can-i-prevent-vs-code-from-jumping-to-the-bottom-of-a-file-after-formatting" target="_blank" rel="noopener nofollow ugc">این تاپیک</a> رو هم ببینید ممکنه براتون مفید باشه.

۱۹ مرداد ۱۴۰۱، ۱۲:۱۳

سلام مطلب مفید بود من یک مشکل دارم فریمور مارلین برای پرینترهای سه استفاده می‌شود چون فریمور متن باز هست میشه از طریق این نرم افزار نسبت به مشخصات دستگاه آن را تنظیم کرد حال مشکل من اینجاست که در پروژ وقتی LCDفعل میشه کامپایلر خطا میده ووقتی غیر فعال میشه خطا نداریم وپورژ کامپایل می‌شه

نازنین کریمی مقدم ۱۹ مرداد ۱۴۰۱، ۱۸:۳۶

درود دقیقا چه خطایی میده؟

۱۰ مرداد ۱۴۰۱، ۱۹:۲۷

سلام و عرض ادب. من مشکلی برام پیش اومده و از اونجایی هم که شما کار با vscode رو بلدید گفتم از شما بپرسم.مال من Launch Visual Studio Code رو نشون نمیده.ممنون میشم راهنماییم کنید?

نازنین کریمی مقدم ۱۰ مرداد ۱۴۰۱، ۲۳:۲۳

درود یکبار نرم افزار رو پاک کرده، سیستم رو ریست و مجددا نرم افزار رو نصب کنید.

۰۷ مرداد ۱۴۰۱، ۱۱:۵۹

سلام.ببخشید میشه ادرس دهی نسبی رو توضیح دهید ایا هنگام وارد کردن ادرس فایل فقط انتخاب گزینه relative path کافیه?

نازنین کریمی مقدم ۰۸ مرداد ۱۴۰۱، ۰۳:۳۴

درود <a href="https://stackoverflow.com/questions/42856054/how-do-i-tell-visual-studio-code-about-the-relative-path" target="_blank" rel="noopener nofollow ugc">این تاپیک</a> رو مطالعه فرمایید.

۰۴ مرداد ۱۴۰۱، ۰۸:۰۹

سلام ببخشید برا من دکمه run که سمت راست بالای صفحه است رو نمیاره

نازنین کریمی مقدم ۰۵ مرداد ۱۴۰۱، ۰۵:۰۰

درود احتمالا به این دلیل هست که تنظیمات اجرا روی اون زبان انجام نشده. از منوی بالا گزینه Run رو انتخاب کنید و میتونید از دو مورد اول استفاده کنید یا از کلید f5 مستقیم برنامه رو اجرا کنبد.

۳۰ تیر ۱۴۰۱، ۰۵:۵۰

سلام ، خسته نباشید . من هر کدی رو تو vs می‌نویسم و ران می‌کنم هیچ خروجی به من نمی‌ده حتی پروژه hello world . ممنون می‌شم راهنمایی کنید .

نازنین کریمی مقدم ۳۰ تیر ۱۴۰۱، ۱۳:۵۲

درود چه خطایی میگیرید؟

۲۷ تیر ۱۴۰۱، ۱۱:۳۵

سلام من وقتی اد فایل رو میزنم و مینویسم index.html هیچی نمیاره و اون آیکون کناریش قرمز نمیشه کلا نمیشناسه چکار باید انجام بدم ؟

نازنین کریمی مقدم ۲۸ تیر ۱۴۰۱، ۰۴:۱۲

درود روی نوار سمت چپ راست کلیک کرده و بررسی کنید که گزینه Explorer تیک خورده باشه.

۲۶ تیر ۱۴۰۱، ۲۰:۵۶

vscode همش اررور میده که باید textplain داشته باشی منم دانلود و انیبل میکنم اما همش همین اررور رو میده دیباگ نمیکنه باید چکار کنم

نازنین کریمی مقدم ۲۷ تیر ۱۴۰۱، ۰۶:۴۱

درود متن دقیق خطایی که میگیرید رو بفرستید تا بتونم کمک تون کنم.

۲۴ تیر ۱۴۰۱، ۱۵:۱۲

سلام من در ویژوال استودیو کد المنت image رو نوشتم ولی در کروم تصویر نشون نمیدهمشکل کجاستFailed to load resource: the server responded with a status of 404 (Not Found)

نازنین کریمی مقدم ۲۶ تیر ۱۴۰۱، ۰۳:۵۸

درود مشکل از آدرس تصویری است که در تگ بهش دادید، در اون آدرس تصویری وجود نداره و برای همین این خطا رو میده.

۱۷ تیر ۱۴۰۱، ۰۷:۳۴

سلام وقتتون بخیر امکان داره توی خود برنامه vs code مرورگر باز بشه دیگ برای چک‌کردن لازم نباشه صفحه ی جدید کروم باز بشه مقلا گوشه ی سمت راست یا سمت چپ برنامه صفحه باز بشه و همزمان با کد نویسی همه چیزو نشون بده ؟

نازنین کریمی مقدم ۱۸ تیر ۱۴۰۱، ۰۶:۱۲

درود بله باید از افزونه liveserver استفاده کنید.

۰۴ تیر ۱۴۰۱، ۱۳:۴۵

سلام وقتتون بخیر من می‌خوام برنامه vs code رو دانلود کنم ولی ولی متاسفانه پنجره اجازه دانلود برام نشون داده نمیشه مشکل از کجاست؟؟ لطفا راهنمایی کنید

نازنین کریمی مقدم ۰۶ تیر ۱۴۰۱، ۰۴:۴۹

درود نباید با چنین مشکلی مواجه بشید اما بهتره برای اطمینان از vpn استفاده کنید. اگر رفع نشد با مرورگر دیگری اقدام کنید.

۱۶ خرداد ۱۴۰۱، ۱۷:۳۱

سلام من نرم افزار vscode رو نصب کردم . من وقتی کد هایی که کمی طولانی ترند رو مینویسم و بعد debug میکنم زیر بعضی از کلمات،متغیر‌ها و یا فاصله‌ها خط موج دار قرمز میکشه و ارور میده و compile و run نمیشه

نازنین کریمی مقدم ۱۷ خرداد ۱۴۰۱، ۱۳:۰۱

درود یک نمونه کد که چنین خطایی میده رو قرار بدید لطفا.

۰۷ خرداد ۱۴۰۱، ۰۸:۴۸

سلام من vscode v رو نصب کردم ولی اسم و ورژن پایتون در قسمت پایین سمت چپ نمیاد مشکل از کجاس؟ممنونم

نازنین کریمی مقدم ۱۱ خرداد ۱۴۰۱، ۰۷:۱۵

درود ممکنه اصلا مشکلی نداشته باشه و صرفا اون ورژن VSCode جای دیگری نشون بده. بهتر است برای اطمینان از نصب پایتون و مشاهده ورژنش، از دستورات مربوطه در بخش ترمینال کمک بگیرید.

۰۲ خرداد ۱۴۰۱، ۱۴:۳۱

سلام فرق بین visual studioوvisual studio code چیه؟ من میخوام زبان ++c کار کنم نمیدونم کدوم محیط برای این زبان مناسبه لطفا منو راهنمایی کنید. باتشکر

نازنین کریمی مقدم ۰۳ خرداد ۱۴۰۱، ۰۵:۴۵

درود ویژوال استودیو مثل مادر ویژوال استودیو کد هست. در همین مقاله بخش تفاوت ویژوال استودیو و ویژوال استودیو کد چیست؟ به تفاوت این دوتا اشاره کردیم. اگر برنامه نویس حرفه ای هستید پیشنهاد میکنم از ویژوال استودیو استفاده کنید و اگر سیستم تون خیلی قوی نیست یا در ادامه دادن سی پلاس کمی دودل هستید و فعلا هدفتون یادگیری زبان هست، ویژوال استودیو کد رو انتخاب کنید.

۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۰۵:۲۲

من ویژال رو نصب کردم اما پنجره سمت چپ که برای تنظیمات کنترل‌ها هست رو نداره باید از کجا دوباره بیارمش؟ ممنون میشم پاسخ بدید

نازنین کریمی مقدم ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۲۰:۵۶

درود از منوی بالا تب view میتونید با تیک زدن موارد appearance و editor layout موارد موردنیازتون رو در محیط اضافه کنید.

۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۲۲:۱۵

سلام من visual studio code رو نصب کردم اما با ران گرفتن به این خطا میرسم: The terminal process failed to launch: Path to shell executable &amp;quot;%SystemRoot%\System32\WindowsPowerShell\v1.0\powershell.exe&amp;quot; does not exist. چجوری این خطا رو رفع کنم

نازنین کریمی مقدم ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۰۸:۱۵

درود <a href="https://stackoverflow.com/questions/64007072/the-terminal-process-failed-to-launch-path-to-shell-executable-c-windows-syst" target="_blank" rel="noopener nofollow ugc">این تاپیک</a> رو مطالعه بفرمایید.

۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۰۸:۲۷

[Running] python -u &amp;quot;c:\Users\T\Desktop\py\key1.py&amp;quot; سلام برای این خطا چکار باید کنم رفع بشه File &amp;quot;c:\Users\T\Desktop\py\key1.py&amp;quot;, line 1 from import pynput keyboard,mouse ^^^^^^ SyntaxError: invalid syntax [Done] exited with code=1 in 0.13 seconds

نازنین کریمی مقدم ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۰۸:۰۵

درود در خط اول یعنی from import pynput keyboard,mouse باید جای import و pynput رو با هم عوض کنید. درضمن چک کنید کتابخانه نصب باشه.

۲۲ فروردین ۱۴۰۱، ۱۶:۵۸

ویرایشگر VS Code با فریمورک Electron (فریمورک جاوا اسکریپت ) نوشته شده نه با جاوا... ظاهرا تشابه اسمی جاوا و جاوا اسکریپت باعث این اشتباه شما شده.... لطفا دقت کنید

نازنین کریمی مقدم ۲۴ فروردین ۱۴۰۱، ۱۳:۱۰

درود خیر مشکل نگارشی نداره و جاوا هم توش هست. برای اطلاع دقیقتر میتونید عبارت Which language is Visual Studio Code written in رو سرچ کنید و یا به اسناد ماکروسافت مراجعه کنید.

۲۹ بهمن ۱۴۰۰، ۰۹:۱۳

سلام وقت بخیر .ممنون از مطالب خیلی مفیدتون ??یه سوال داشتم من vs code نصب کردم کامل ولی هر بار که از برنامه خارج میشم دوباره وارد شم مجددا میخواد که نرم افزار instal کنم و تا حالا ۶ بار نصب کردم ولی بازم همون طور ممنون میشم راهنمایی کنید .

نازنین کریمی مقدم ۳۰ بهمن ۱۴۰۰، ۰۶:۰۸

سلام این مشکل اصلا عادی نیست. برنامه رو به طور کامل پاک کنید و مجددا سورسش رو از سایت‌های معتبر دانلود و نصب کنید.

۲۵ بهمن ۱۴۰۰، ۱۲:۰۳

سلام وقت بخیر بنده وقتی کد نوشته شده ( پایتون) رو run میکنم این خطا رو میده میشه لطفا راهنمایی کنید. Windows PowerShell Copyright (C) 2015 Microsoft Corporation. All rights reserved. PS C:\Users\mitra\AppData\Local\Programs\Microsoft VS Code\tools&amp;gt;

نازنین کریمی مقدم ۲۷ بهمن ۱۴۰۰، ۱۴:۱۱

درود حقیقتا این خطا نیست. صرفا داره ابزار اجرا رو نام میبره. مطمئن هستید کد اجرا نمیشه؟ شاید اجرا میشه و بعد از اتمامش اینو مینویسه. برای اطمینان بیشتر یدور کانفیگ اجرای پایتون و حتی اتصال پاورشل در ویژوال استودیو کد رو در نت جستجو کنید و مرحله به مرحله از درستی تنظیمات مطمئن بشید. باز اگر دوستان کسی در این مورد تجربه ای داره دست یاری به دوستمون برسونید.

۱۸ بهمن ۱۴۰۰، ۱۴:۰۷

merc az pasokhetun dar morede sync kardane vscode ba cmd tunestam okay konamesh faghat ye soale dg chera vaghti mikham bs4 o import konam error mide mige cannot import name beautifulsoup from bs4 ? ba inke man nasb kardam bs4 o -- python versione3.11.0a4 va bs4 4.10.0 ya erroresh bazi oghat module name mide

نازنین کریمی مقدم ۲۳ بهمن ۱۴۰۰، ۰۷:۱۶

درود مجددا با این دستور نصبش کنید: python3 -m pip install bs4

۱۷ بهمن ۱۴۰۰، ۱۹:۵۳

سلام . چرا وقتی میخوام از cmd به عنوان لایو سرور استفاده کنم . که وقتی کد میزنم تو vscode تو cmd یه اینتر بزنم کد اجرا شه نمیشه ؟ آدرس فایل هم درست دادم به cmd (پایتون)

نازنین کریمی مقدم ۱۸ بهمن ۱۴۰۰، ۰۷:۱۶

سلام بله کلا دردسر مچ کردن cmd به vscode یکم زیاده. اول یدور حذف نصب و نصب مجدد کنید و ویژوال رو باز و بسته کنید تا اعمال بشه و بعد چک کنید. البته در این حالت که رو cmd اجرا میگیرید، شاید بد نباشه live serve رو مستقیم همونجا نصب کنید. سرچ بزنید راهنمای کامل رو میاره. اما در کل براساس تجربه توصیه میکنم که به پایچارم کوچ کنید و زمان باارزشتون رو تلف نکنید.

۱۲ بهمن ۱۴۰۰، ۱۴:۱۸

من چرا وقتی زبانcssمینویسم تو کارم هیچ اتفاقی نمی‌افته

نازنین کریمی مقدم ۱۳ بهمن ۱۴۰۰، ۱۱:۲۷

درود شما هم راهکار کامنت قبلی رو در پیش بگیرید.

۰۸ بهمن ۱۴۰۰، ۱۷:۱۷

من اول توی لپتاپم vscode داشتم بعد از هر متد که می‌نوشتم مثلاً print و بعد نوشتن پرینت اینتر رو میزدم خودش پارانتز هاشو میزاشت ولی الان روی pc نصب کردم و با زدن اینتر هیچ اتفاقی نیفتاده خواهشاً راهنمایی کنید

نازنین کریمی مقدم ۰۹ بهمن ۱۴۰۰، ۱۱:۵۱

درود احتمالا اونجا یه پکیجی چیزی نصب بوده، پس بهترین کار اینه که بخش پلاگینهای لپ تاپ تون رو یه چک بزنید براساسش این سمت رو کامپیوتر نصبشون کنید. اگر دسترسی ندارید براساس زبانی که دارید کدنویسی میکنید snippet مخصوص رو نصب کنید. <a href="https://stackoverflow.com/questions/51308647/autocomplete-not-working-well-in-visual-studio-code" target="_blank" rel="noopener nofollow ugc">این لینک</a> رو هم ببینید. مراحل نصب پلاگین و... رو هم در مقاله کامل گفتیم. یسری مورد هم در بخش بهترین افزونه‌ها نام بردیم که پیشنهاد میکنم ازشون استفاده کنید تا کدنویسی براتون راحتتر و جذابتر بشه.

۰۳ بهمن ۱۴۰۰، ۲۲:۰۰

سلام من قبلا از search extension دانلود میکردم اما الان نمیشه وبه من اینو میگو.. Erro while fetching extensions. Xhr failed میگه نمیدونم باید چیکار کنم لطفا کمکم کنید

نازنین کریمی مقدم ۰۴ بهمن ۱۴۰۰، ۱۶:۰۱

درود 1. اگر وی پی ان روشن دارید خاموش کنید و ویژوال رو یدور باز و بسته کنید و دوباره تست کنید. 2. اگر راه بالا جواب نداد مجبورید یک ورژن پایینتر رو نصب کنید. رو برخی ورژنهای جدید این مشکل دیده شده و تنها راه فعلی تغییر ورژن هست.

۱۰ دی ۱۴۰۰، ۰۰:۰۸

سلام من می‌خوام از کتابخانه opencvدر vscodeاستفاده کنم میشه راهنمایی کنید

نازنین کریمی مقدم ۱۱ دی ۱۴۰۰، ۱۰:۰۵

درود میتونید به <a href="https://medium.com/analytics-vidhya/vs-code-with-opencv-c-on-windows-10-explained-256418442c52" target="_blank" rel="noopener nofollow ugc">این آموزش</a> مراجعه کنید که راهنمای قدم به قدم و حتی خروجی گیتهاب هم داره. پایدار باشید.

۰۸ دی ۱۴۰۰، ۰۵:۱۷

سلام وقت بخیر قبلا که کد‌های html خودم را اجرا میکردم (لایو سرور ) به درستی اجرا میشدن و هیچ خطایی نداشتم اخیرا وقتی میخوام اجرا کنم در پایین صفحه در کادر آبی رنگ port:5500مینویسه و کد‌ها اجرا نمیشن.ممنون میشم پاسخ بدین

نازنین کریمی مقدم ۱۱ دی ۱۴۰۰، ۱۴:۰۴

درود ارور رایجی هست و نگرانش نباشید. <a href="https://github.com/ritwickdey/vscode-live-server/issues/54#issuecomment-370248447" target="_blank" rel="noopener nofollow ugc">این راهکار</a> و یا سایر نظرات همون صفحه رو ببینید، ایشالا مشکلتون رفع میشه.

۲۴ آذر ۱۴۰۰، ۱۹:۱۱

سلام من live server رو نصب کردم چطور میتونم همزمان که کد مینویسم تغییرات رو در مرور گر ببینم چون وقتی کد مینویسم پنجره مرورگر بسته میشه و من مدام باید بین پنجره مرورگر و محیط vscod جابجا شم

نازنین کریمی مقدم ۲۷ آذر ۱۴۰۰، ۰۸:۳۸

درود توصیه میکنم برای راحتی کار صفحه تون رو دو قسمت کنید تا نیاز به جابجایی نداشته باشید. همچنین<a href="https://marketplace.visualstudio.com/items?itemName=ritwickdey.LiveServer" target="_blank" rel="noopener nofollow ugc"> این راهنمای تصویری live server </a>رو ببینید تا منظورمو دقیقتر متوجه بشید.

۲۳ آذر ۱۴۰۰، ۱۷:۲۵

با سلام.من vscode را نصب کردم و آدرس دهی به گوگل کروم به درستی داده شد.اما کدها در کروم اجرا نمیشوند و صفحه کروم خالی است.لطفا راهنمایی کنید

نازنین کریمی مقدم ۲۴ آذر ۱۴۰۰، ۰۸:۵۲

سلام F12 رو روی مرورگر بزنید و ببینید آیا در کنسول خطایی میده یا نه؟

۲۲ آذر ۱۴۰۰، ۰۷:۰۹

سلام مقاله عالي بود ممنون چطوري براي كدنويسي زبان پايتون رو انتخاب كنيم؟؟ براي من گزينه اي براي انتخاب زبان نداره ، از كجا بايد انتخاب كنيم؟؟

نازنین کریمی مقدم ۲۳ آذر ۱۴۰۰، ۰۶:۴۳

سلام آیا سرفصل <strong>آموزش کدنویسی در نرم افزار visual studio code </strong>رو در همین مقاله مطالعه کردید؟ همون پاراگراف اولش درمورد اینکه نوع فایل رو چطور پایتون کنید توضیح دادیم.

۲۲ آذر ۱۴۰۰، ۰۴:۴۸

آفرين مقاله خوبی بود ????

۱۶ آذر ۱۴۰۰، ۱۴:۱۹

سلام. وقتی اون تیک رو میزنم تا اشکالاتشو پیدا کنه، رو حالت چکینگ میمونه، چیکار باید بکنم؟

نازنین کریمی مقدم ۱۷ آذر ۱۴۰۰، ۰۵:۴۴

درود آیا مراحل رو طبق <a href="https://code.visualstudio.com/docs/editor/debugging" target="_blank" rel="noopener nofollow ugc">راهنمای رسمی ویژوال استودیو کد در دیباگ کردن</a> طی کردید؟

۱۶ آذر ۱۴۰۰، ۰۶:۳۹

سلام.وقتی میخوام اجرا کنم برنامه رو میاره cs-scrip is busy باید چیکار کنم؟

Nazanin KarimiMoghaddam ۱۶ آذر ۱۴۰۰، ۰۷:۲۱

درود به نظرات زیر<a href="https://stackoverflow.com/questions/51942436/cs-script-is-busy-despite-not-running-anything-else" target="_blank" rel="noopener nofollow ugc"> این سوال</a> توجه کنید. انشاالله رفع میشه.

fatemeh ۰۹ آذر ۱۴۰۰، ۰۸:۴۷

سلام من میخوام افزونه روی vscodeنصب کنم اما نمیتونم نصب کنم هر افزونه ایی رو سرچ میکنم نمیاره؟علتش چیه؟ واینکه برای کار کردن ،نصب افزونه با vscodeباید به اینترنت وصل باشم؟

Nazanin KarimiMoghaddam ۱۰ آذر ۱۴۰۰، ۰۸:۴۱

درود بله برای نصبش نیاز به اینترنت دارید. اگر همچنان با نت نمیتونید نصب کنید بفرمایید تا با کمک هم حلش کنیم.

امیر محمد ۰۶ آذر ۱۴۰۰، ۱۸:۰۳

سلام . مشکل من این که بخش نوار سیتینگ که در سمت چپ باید باشد برای من سمت راست هست میخواهم برگردونم ولی نمیدونم چجوری

Nazanin KarimiMoghaddam ۰۷ آذر ۱۴۰۰، ۰۶:۵۶

درود شما از منوی بالای ادیتور روی View بزنید. دو گزینه Appearance و Editor Layout برای تغییر ظاهر محیط براساس نیازتون هست.

سعید غضنفری ۰۲ آبان ۱۴۰۰، ۰۹:۳۹

سلام من میخوام زبان برنامه نویس رو انتهاب کنم ولی اون نوار پایین گه بع رنگ بنفش هست مال من نداره نمیدونم چرا ا

نازنین کریمی مقدم ۰۳ آبان ۱۴۰۰، ۱۳:۵۳

درود شما ابتدای بخش "آموزش کدنویسی در نرم افزار visual studio code" رو مطالعه کنید، یه شکل گذاشتیم که داره زبان برنامه نویسی عوض میشه. یعنی اون نوار رو ندارید؟

محمدعلی گورابی ۱۶ مهر ۱۴۰۰، ۱۰:۲۵

سلام من برای نامه ی vscodeرو به همراه کامپایلر mingw برای تمرین برنامه نویسی c++ نصب کردم اما در بخش terminal برنامه vscod همش می‌نویسه try the new cross platform power shell و حتی بعد از نوشتن کد مربوط به کامپایل ادرس یه پوشه رو می‌نویسه و میگه undefined reference to winmain برای حل این مشکل باید چی کار کنم ؟

Shm ۱۳ مهر ۱۴۰۰، ۱۵:۱۸

سلام موقع ران کردن پروژه کدا خودکار مرتب میشن میخوام این ویژگی خاموش کنم چجوری؟

نازنین کریمی مقدم ۱۳ مهر ۱۴۰۰، ۲۱:۵۰

درود ببینید تا جایی که من تجربه دارم این امکان به طور پیش فرض روی vscode فعال نیست. مطمئن هستید که افزونه خاصی رو نصب نکردید؟ اگر از افزونه استفاده میکنید میتونید همه رو غیرفعال کنید تست کنید تا مطمئن شید.

amir ۲۸ شهریور ۱۴۰۰، ۱۵:۳۳

سپاس و درود فراوان بر شما که این مقاله رو به صورت جامع و کامل تهیه کردید واقعا خیلی مفید بود.

نازنین کریمی مقدم ۳۱ شهریور ۱۴۰۰، ۱۱:۱۰

ممنون که با ما همراه هستید.

پریسا یادکوری ۲۰ شهریور ۱۴۰۰، ۰۸:۲۵

باسلام. من در ابتدای کار با خطای plain text روبرو میشم. باید چی کار کنم؟

نازنین کریمی مقدم ۲۰ شهریور ۱۴۰۰، ۱۳:۰۰

درود اگر ممکنه متن خطا رو به انگلیسی بفرستید و همچنین <a href="https://gitmemory.com/issue/microsoft/vscode/125594/855915279" rel="nofollow ugc">این لینک</a> رو هم ببینید.

غلامرضا ۲۷ تیر ۱۴۰۰، ۰۹:۳۱

سلام ممنون از مطالب ارزشمند شما. یه مقداری توی انتخاب ادیتورهای مربوط به طراحی صفحات وب وسواس پیدا کرده ام .تنوع اونا زیاده یکی را میخواهم که همون ادیتور را یاد بگیرم و برنامه هامو با اون بنویسم و مجبور به تغییر ادیتور نباشم کدوم بهتره؟

نازنین کریمی مقدم ۰۳ مرداد ۱۴۰۰، ۲۲:۱۹

درود من خودم با VSCode کار میکنم و باهاش راحتم، اما امکانات php storm هم خیلی زیاده. توصیه میکنم از مقاله <a href="https://7learn.com/programming/best-ide-for-programming" rel="noopener" target="_blank">بهترین IDE برای طراحی وب و برنامه نویسی</a> بخش وب رو مطالعه کنید.

مهندس نفیسی ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۰:۳۵

بسیار عالی. استفاده کردم. اگر براتون مقدور است آموزش عملی کار با ویژوال استودیو کد رو با یکی از زبانها ترجیحا جاواسکریپت یا پایتون هم بگذارید.

نازنین کریمی مقدم ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۰:۲۹

درود. خوشحالیم که مقاله براتون مفید بوده. آموزش عملی کار با VSCode رو چون در قالب مقاله نمیگنجه و درخواستهای زیادی برای ویدیو داشتیم، در دوره‌های متخصص تهیه کردیم و الان هم در دسترس هست.

سام انوشه ۲۴ اسفند ۱۳۹۹، ۱۳:۴۰

بسیار عالی خیلی ممنون فقط اینکه در اخر " چرا VS Code را انتخا کنیم؟ " انتخاب را اشتباه تایپ کردید

نازنین گودرزی ۲۴ اسفند ۱۳۹۹، ۱۴:۳۵

ممنون از توجه و همراهی شما. اصلاح شد.

  • ویژوال استودیو کد یا visual studio code چیست؟
  • تفاوت ویژوال استودیو و ویژوال استودیو کد چیست؟
  • سیستم لازم برای نصب و اجرای ویژوال استودیو
  • آموزش نصب و راه اندازی ویژوال استودیو کد
  • آموزش کدنویسی در نرم افزار visual studio code
  • آموزش نرم افزار ویژوال استودیو کد 
  • آموزش نصب افزونه در VS Code
  • بهترین افزونه‌های ویژوال استودیو کد
  • چرا VS Code را انتخاب کنیم؟
اشتراک گذاری مقاله در :