:: فقط تا پایان فروردین 👈 ۳۵٪ تخفیف ویژه به همراه هدیه 5 میلیون تومانی
۰ ثانیه
۰ دقیقه
۰ ساعت
۵ دیدگاه نظر محمدرضا سیمجور
بهترین آموزش جاوا اسکریپت: منابع آموزش JavaScript
بهترین آموزش جاوا اسکریپت: منابع آموزش JavaScript

جاوا اسکریپت یک زبان برنامه نویسی بسیار ساده است که یادگیری آن نسبت به سایر زبان‌های برنامه نویسی از جمله پایتون و c++ آسان‌تر است، سازنده این زبان برنامه نویسی Brendan Eich می‌باشد. در این مطلب قصد داریم برخی از مهمترین منابع یادگیری این زبان را به شما معرفی کنیم.

سایت سون لرن

ما برای اینکه آموزش جاوا اسکریپت را برای شما آسان‌تر کنیم تصمیم به این گرفتیم که پیکج آموزش جاوا اسکریپت را تولید کنیم این آموزش ویدئویی را میتوانید با هزینه خیلی کم تهیه کرده و با آموزش JavaScript مبتدی آشنا شوید.

سایت W3schools

بهترین منبع آنلاین برای یادگیری زبان جاوا اسکریپت را می‌توان سایت W3schools دانست، این وب سایت بیشتر برای افراد مبتدی طراحی شده است تا بتوانند در مدت کوتاهی آشنایی‌های اولیه با این زبان را بدست آورند. در این سایت هر مفهوم توسط مثال‌های متعددی توضیح داده شده است.

جاوا اسکریپت

سایت Codecademy

این سایت در واقع یک پلتفرم آنلاین برای یادگیری برنامه نویسی است که منابع زیادی را برای کاربران قرار داده است. این سایت به شما کمک می‌کند که زبان جاوا اسکریپت را به خوبی یاد بگیرید و بتوانید به درستی از آن استفاده کنید. برای این که بتوانید در این سایت برنامه نویسی یاد بگیرید باید یک اکانت در این سایت ایجاد کنید.

جاوا اسکریپت

سایت Learn JS

اگر می‌خواهید عمق برنامه نویسی با این زبان را بیاموزید و سپس آن را یاد بگیرید این سایت بهترین مکان برای شما است، این موضوع که شما یک برنامه نویس حرفه ای هستید یا خیر اصلا مهم نیست این وب سایت به شما مطالب بسیار آموزنده ای را می‌آموزد.

سایت javaScript.info

سایتی است که یک آموزش آنلاین و رایگان را برای یادگیری برنامه نویسی به زبان جاوا اسکریپت به شما ارائه می‌دهد. محتوای این سایت به قدری خوب است که در سراسر دنیا دارای طرفداران زیادی می‌باشد. این وب سایت یکی از بهترین پلتفرم‌های آنلاین برای یادگیری برنامه نویسی برای مبتدیان می‌باشد.محتوای این سایت به دو دسته تقسیم شده است، یکی یادگیری کد زدن به زبان جاوا اسکریپت و دیگری اجرای دستورات این زبان و طبقه بندی اطلاعات.

جاوا اسکریپت

سایت Tutorials Point

این سایت یکی دیگر از منابع آموزشی زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت می‌باشد که یک آموزش آنلاین و رایگان را در اختیار شما قرار داده است، هر دو دسته افراد مبتدی و حرفه ای می‌توانند از این وب سایت برای یادگیری زبان جاوا اسکریپت استفاده کنند، این وب سایت یک نقشه راه بسیار خوب را برای یادگیری جاوا اسکریپت طراحی کرده است، در این وب سایت تمامی مفاهیم حیاتی به شما آموزش داده می‌شوند.

جاوا اسکریپت

HTML Dog

این سایت تمامی مفاهیم مربوط به جاوا اسکریپت را پشتیبانی می‌کند، مطالب این وب سایت به صورت کاملا رایگان در اختیار شما قرار می‌گیرند و شما می‌توانید با مراجعه به این وب سایت کار خود را به عنوان یک برنامه نویس جاوا اسکریپت شروع کنید. مطالب این وب سایت به سه دسته مبتدی، متوسط و پیشرفته تقسیم شده اند که امکان آموزش برای تمامی افراد را فراهم می‌کند و شما نیز می‌توانید بر اساس تعیین سطح خود شروع به یادگیری زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت کنید.

راهنمای جاوا اسکریپت موزیلا

راهنمای جاوا اسکریپت مرورگر موزیلا به شما یک خلاصه بسیار مفید و خوب از این زبان برنامه نویسی می‌دهد و به شما آموزش می‌دهد که چگونه می‌توانید از آن استفاده کنید. این یک راهنمای جامع است که مطالب را به صورت خلاصه در چند قسمت تقسیم بندی کرده است و شما می‌توانید به راحتی به اطلاعات هر بخش دسترسی داشته باشید.

سایت javaScript for cats

این آموزش به شما کمک می‌کند که به صورت عمیق زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت را یاد بگیرید و بتوانید به راحتی از آن استفاده کنید، این وب سایت به شما یک برنامه منظم می‌دهد که بتوانید اقدام به یادگیری زبان جاوا اسکریپت کنید. مطالب این وب سایت به صورت کاملا خلاصه و مفید ارائه شده اند و برای هر مفهوم مثال‌های متنوعی قرار داده شده است.

سایت JavaScript.com

یکی از جدیدترین وب سایت هایی که برای آموزش این زبان برنامه نویسی به وجود آمده است این سایت می‌باشد که طرفداران بسیار زیادی دارد؛ این سایت یک سایت آنلاین و رایگان است که آموزش‌های آن توسط تیم pluralsight طراحی شده اند و مخصوص افراد مبتدی در زمینه برنامه نویسی می‌باشد. به جرات می‌توان گفت تمامی مفاهیمی که شما در این زبان برنامه نویسی به آن نیاز دارید در این وب سایت به شما آموزش داده می‌شود.

جاوا اسکریپت

سایت Guru99

این سایت در واقع یک سایت مخصوص افراد مبتدی است که بتوانند این زبان برنامه نویسی را به خوبی یاد بگیرند، این سایت تمامی مطالب آموزشی را به صورت رایگان و آنلاین در اختیار خوانندگان قرار می‌دهد و مطالب آن به دو دسته تقسیم بندی می‌شوند؛ مطالب و مفاهیم پایه ای زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت و آموزش‌های پیچیده‌تر در این زبان. شما می‌توانید به کمک این وب سایت تمامی مطالب مورد نیاز برای جاوا اسکریپت را تنها در 5 روز یاد بگیرید. این سایت همچنین دوره‌های رایگانی را نیز برای خوانندگان برگزار می‌کند که می‌توانید در آنها نیز شرکت کنید.

سایت EchoEcho.com

اگر به دنبال یک پلتفرم برای یادگیری کد زدن به این زبان هستید این سایت می‌تواند کمک بسیار زیادی به شما در این زمینه کند، این وب سایت آموزش‌های بسیار مفیدی را برای شما در این زمینه فراهم کرده است. شما در این وب سایت علاوه بر آشنایی با ابزارهای مختلف جاوا اسکریپت به مفاهیم این زبان نیز به خوبی آشنا می‌شوید. محتوای این وب سایت به صورت کلی به بخش‌های مختلفی تقسیم بندی می‌شود، به عنوان مثال اگر شما در این زمینه مبتدی هستید می‌توانید با بخش اصول اولیه کار به این زبان شروع کنید. برخی از بخش‌های این وب سایت Form validation، Browser detection و ابزارهای جاوا اسکریپت و همینطور Animated Buttons  می باشد که می‌توانید از آنها نهایت استفاده را ببرید.

اگر می‌خواهید بیشتر درباره برنامه نویسی جاوا اسکریپت مطالعه کنید مقالات زیر را دنبال کنید 

۵ دیدگاه
ما همه سوالات و دیدگاه‌ها رو می‌خونیم و پاسخ میدیم
۰۵ فروردین ۱۴۰۲، ۲۲:۱۲

سلام می‌خواستم بگم که آیا برای دوره جاوااسکریپت درس‌های تون به شکل کتاب یا جزوه ای باشد و آنرا از کجا دریافت می‌تونیم

نازنین کریمی مقدم ۰۶ فروردین ۱۴۰۲، ۰۶:۰۸

درود خیر امکانش وجود نداره. مطالب به صورت ویدیو قرار گرفته و میتونید فیلمها رو در پنل خودتون مشاهده کنید.

حسین گودرزی ۲۷ شهریور ۱۴۰۰، ۱۷:۰۲

سلام درخواست یک مرجع به صورت کتاب یا جزوه برای جاوااسکریپت دارم. ممنون

نازنین کریمی مقدم ۳۱ شهریور ۱۴۰۰، ۱۱:۱۵

درود به شخصه استفاده از کتاب و جزوه رو پیشنهاد میکنم چون اینترنت به روزتر هست. اما با این حال اگر پیش زمینه برنامه نویسی ندارید کتاب A Smarter Way to Learn JavaScript از Mark Myers برای شروع بسیار مناسب هست.

سمیرا مروت ۲۴ فروردین ۱۳۹۹، ۱۹:۰۸

یک سایت بسیار عالی و آموزنده تشکر

  • سایت سون لرن
  • سایت W3schools
  • سایت Codecademy
  • سایت Learn JS
  • سایت javaScript.info
  • سایت Tutorials Point
  • HTML Dog
  • راهنمای جاوا اسکریپت موزیلا
  • سایت javaScript for cats
  • سایت JavaScript.com
  • سایت Guru99
  • سایت EchoEcho.com
اشتراک گذاری مقاله در :