سال جدید😍 دوره‌های جدید😍 ۳۵٪ تخفیف به همراه ۵ میلیون تومان هدیه 👈 (کلیک کنید)
۰ ثانیه
۰ دقیقه
۰ ساعت
۶۵ دیدگاه نظر محمد انوری
کم کردن حجم عکس : آسان‌ترین روش کاهش حجم عکس آنلاین
کم کردن حجم عکس : آسان‌ترین روش کاهش حجم عکس آنلاین

یکی از دغدغه‌های اصلی وب مستران و صاحبان سایت این است که چگونه حجم عکس را کم کنیم . گاهی وقت‌ها تصاویر بیشتر از هزاران کلمه حرف دارند. به همین دلیل است که میزان استفاده و محبوبیت آن‌ها در دنیای وب بیش از پیش افزایش یافته است. این روزها تب تکنولوژی به شدت بالا گرفته و تاثیر آن را در صنعت گرافیک به وضوح می‌بینیم. اما یکی از مشکلات اصلی استفاده از تصاویر در صفحات، بالا بودن حجم آن‌ها است. البته یک فرمول ساده وجود دارد که می‌گوید هر چقدر کیفیت تصاویر را بالا ببریم حجم آن‌ها هم بالا می‌رود. ما تصمیم گرفتیم این قانون را زیر پا گذاشته و به شما روش کاهش حجم عکس آنلاین و آفلاین  را آموزش دهیم.

انواع تصاویر دیجیتال

ابتدا قصد داریم تا شما را با انواع فرمت‌های تصاویر دیجیتال آشنا کنیم. زیرا کم کردن حجم عکس‌ها نیازمند آشنایی با فرمت‌های تصاویر می‌باشد. تصاویر در دنیای دیجیتال به دو دسته کلی تقسیم می‌شوند که عبارتند از :

  1. تصاویر پیکسلی (bitmap images)
  2. تصاویر وکتوری یا برداری (vector images)

به طور خلاصه تفاوت تصاویر برداری و پیکسلی به این صورت است که تصاویر پیکسلی از نقاط ریزی به نام پیکسل تشکیل شده‌اند که از کنار هم قرار گرفتن این نقاط، تصاویر شکل می‌گیرند. اما در تصاویر وکتوری ما با ریاضیات و فرمول‌های ریاضی سروکار داریم. یعنی خطوط در آن‌ها تشکیل یک بردار داده و اطلاعات مربوط به تصویر در داخل آن بردارها تعریف می‌شوند. هر دو نوع این تصاویر مورد قبول جامعه گرافیک بوده و به طور عمده توسط گرافیست‌ها به طراحی و استفاده می‌شوند. اما در حال حاضر استفاده از تصاویر وکتوری نسبت به تصاویر پیکسلی از کاربرد کمتری در وب برخوردار است.

رایج‌ترین فرمت‌های تصاویر در دنیای وب

کم کردن حجم عکس

فرمت‌‌های مختلفی برای تصاویر دیجیتال وجود دارد.  هر کدام از این فرمت‌ها مزایا و معایب خودشان را دارند. مثلا اگر با دوربین عکاسی حرفه‌ای تصویری را ثبت کنید، فرمت آن احتمالا raw یا tiff خواهد بود. یا تصاویر متحرکی که در سایت‌ها یا شبکه‌های اجتماعی می‌بینید معمولا در فرمت gif مورد استفاده قرار می‌گیرند. ما در دنیای وب به طور عمده با سه نوع فرمت سروکار داریم :

  1. فرمت Png : به طور کلی تصاویر با فرمت png کیفیت بالایی دارند. زیرا در این فرمت از فشرده سازی نسبتا کمتری صورت می‌گیرد. استفاده از این فرمت بیشتر برای تصاویری کاربرد دارد که به صورت transparent یا شفاف استفاده می‌شوند. همچنین این فرمت از طیف رنگی بسیار زیادی پشتیبانی می‌کند.
  2. فرمت Jpeg یا jpg : نیازی نیست تا حتما گرافیست باشید تا این فرمت را بشناسید. زیرا این فرمت یکی از رایج‌ترین فرمت‌های تصاویر دیجیتال است. علت محبوبیت این فرمت در دنیای وب، فشرده‌سازی بالا و کیفیت قابل قبول آن می‌باشد.
  3. فرمت Gif : امروزه استفاده از تصاویر متحرک در شبکه‌های اجتماعی و سایت‌ها بسیار رونق پیدا کرده است. اکثر این تصاویر متحرک در فرمت gif هستند، اما از این فرمت می‌توان برای تصاویر ثابت هم استفاده می‌شود.
  4. فرمت Svg (Scalable Vector Graphic) : تصاویر در این فرمت به صورت برداری و مقیاس پذیر هستند. امروزه استفاده از این تصاویر در دنیای وب رو به گسترش است. مزیت استفاده از این تصاویر مقیاس پذیری و حجم بسیار پایین آن‌ها است.

چرا در دنیای وب کم کردن حجم عکس بسیار با اهمیت است؟

کم کردن حجم عکس به صورت آنلاین

 بعد از ظهور کامپیوتر و فراگیر شدن آن، مشکل کمبود حافظه تبدیل به یکی از دغدغه‌های اصلی کاربران شد. با اینکه تکنولوژی‌‌های ذخیره‌ سازی در این سال‌ها نیز پیشرفت زیادی داشتند و حجم تجهیزات ذخیره‌ سازی بالا رفتند، اما هنوز هم مشکل حافظه برقرار است. تصاویر با حجم بالا به سرعت حافظه را پر می‌کنند.

همچنین استفاده از عکس‌های با کیفیت در دنیای اینترنت باعث مصرف زیاد پهنای باند و در نتیجه کاهش سرعت بارگذاری سایت‌ها می‌شود. مدت‌ها قبل گوگل اعلام کرد که سرعت بارگذاری سایت، یک پارامتر بسیار مهم در سئو و در نتیجه رتبه‌ بندی سایت‌‌ها می‌باشد. از طرفی دیگر می‌دانیم که حجم اینترنت بیشتر کاربران محدود است. حالا اگر سایتی داشته باشیم و صفحات آن را با عکس‌های حجیم و سنگین پر کنیم، قطعا این پارامتر با ارزش را از دست می‌دهیم و علاوه بر مصرف پهنای باند ما و کاربران، باعث کاهش سرعت سایت و در نهایت سئو آن می‌شود.

چه ابزارهایی برای کم کردن حجم عکس وجود دارند؟

امروزه الگوریتم‌‌های مختلفی برای کاهش حجم تصاویر بدون افت کیفیت طراحی شده‌ است. برنامه‌ نویس‌‌ها می‌توانند این الگوریتم‌ها را در شکل‌های مختلفی به کار بگیرند. مثلا یکی از ابزارهای رایج کاهش حجم تصاویر نرم‌افزارهای فشرده ساز هستند. یعنی می‌توانید یکی از نرم‌افزارهای این حوزه را انتخاب کرده و روی دستگاه خود نصب کنید.

یکی دیگر از ابزارهای کاهش حجم تصاویر، سایت‌ها هستند. امروزه کاربردهای وب‌ سایت‌‌ها بسیار متنوع شده‌ است و تقریبا هر حوزه‌ای را پوشش می‌دهند. مزیت اصلی کاهش حجم عکس آنلاین، راحتی کار با این سایت‌ها است. کافیست تصویر خود را به سایت موردنظر بدهید و خودش ترتیب کار را می‌دهد. در این مقاله 8 سایت قدرتمند و عالی را برای کاهش حجم عکس معرفی خواهیم کرد.

یکی دیگر از این ابزارها نرم افزار فتوشاپ است. فتوشاپ در دنیای تصاویر جادوگری می‌کند و هنوز هم رقبایی مثل Gimp نمی‌توانند به محبوبیت آن برسند. فتوشاپ ابزارهای خوبی برای کاهش حجم عکس دارد. در ادامه این مطلب با تک تک این روش‌ها آشنا خواهیم شد تا بتوانیم به راحتی به کاهش حجم تصاویر خود بپردازیم.

ممکنه شما هم به برنامه نویسی علاقه‌مند باشید و دوست داشته باشید از این راه کسب درآمد میلیونی کنید ، ما در دوره الفبای برنامه نویسی برای شما کاربران عزیز همین صفحه از سایت سون لرن کد تخفیف galefba50 را قرار دادیم تا بتوانید دوره الفبا را تنها با مبلغ 50 هزار تومان خریداری کنید و وارد دنیا شیرین و پردرآمد برنامه نویسی شوید.

چگونه حجم عکس را کم کنیم؟

کم کردن حجم عکس به صورت آنلاین

سایت compressor.io | یکی از بهترین سایت‌های کاهش حجم عکس

compressor.io یکی از بهترین سایت‌‌های کاهش حجم تصاویر است. برای استفاده از این سایت، بعد از ورود باید روی گزینه TRY IT کلیک کنید. در صفحه جدید می‌توانید عکس خود را Drag & Drop کنید یا از قسمت SELECT FILE عکس خود را انتخاب کنید. فقط یک نکته مهم را در نظر داشته باشید. این سایت از دو حالت فشرده‌سازی بدون افت کیفیت (Lossless) و با افت کیفیت (Lossy) پشتیبانی می‌کند. برای تصاویر png و jpg خود می‌توانید ساختار Lossless را انتخاب کنید.

سایت squoosh.app | منعطف و پایدار در کم کردن حجم عکس

کاهش حجم عکس به صورت آنلاین

squoosh.app سایت خوبی است، فقط شاید شروع کار با این سایت کمی گیج کننده باشد. با کلیک روی گزینه Select An Image و آپلود عکس، سایت خودش تصویر را برایتان فشرده می‌کند. بعد از ارسال عکس از باکس سمت چپ نوع فشرده‌ سازی را مشخص کنید که با انتخاب هر الگوریتم، میزان فشرده‌سازی به درصد نشان داده می‌شود. اگر نمی‌خواهید خودتان را درگیر کنید و یا نمی‌دانید الگوریتم بهینه‌ کدام است، اجازه دهید سایت خودش بهترین روش فشرده سازی را انتخاب کند. پس از فشرده سازی شما از باکس سمت راست روی آیکون دانلود کلیک کرده و تصویر فشرده شده خود را تحویل بگیرید.

سایت imageresizer | متنوع در تغییر سایز آنلاین

این سایت بسیار قدرتمند و انعطاف‌پذیر است. imageresizer به جز فشرده‌ سازی، ابزارهای بسیار متنوعی در اختیارتان قرار می‌دهد که کار با تصاویر را لذت‌ بخش می‌کند. مثلا به شما اجازه تغییر سایز (Resize) تصاویر یا چرخاندن آن‌ها را می‌دهد. می‌توانید میزان فشرده‌سازی یا فرمت خروجی تصویر را مشخص کنید. بعد از انجام کارهای موردنظر برای ذخیره سازی عکس‌ها گزینه Save And Download را بزنید تا تصویر بهینه شده را ببینید. با انتخاب گزینه Download Image می‌توانید آن را دریافت کنید. و کم کردن حجم عکس انلاین را خیلی راحت انجام دهید.

سایت imagecompressor.com | ابزاری مفید برای کاهش حجم عکس آنلاین

کاهش حجم عکس به صورت آنلاین

از نظر تیم ما کار با این سایت بسیار شیرین بود و تجربه کاربری خوبی داشتیم. بعد از ورود به سایت گزینه Upload Files دم دست شما است و با کلیک روی آن می‌توانید تصویر موردنظرتان را برای سایت ارسال کنید. پس از ارسال عکس، سایت بهترین الگوریتم را برای آن انتخاب کرده و عکس را فشرده می‌کند. بعد هر دو تصویر را کنار هم قرار داده و با زدن گزینه Download All به شما اجازه دریافت تصویر را می‌دهد. سایت imagecompressor قابلیت جالبی دارد و به شما اجازه می‌دهد هر دو تصویر را با هم مقایسه کنید.

سایت picresize | یکی از زیباترین سایت‌های کم کردن حجم عکس

picresize یکی از قدیمی‌ترین سایت‌ها برای کاهش حجم تصاویر است. در بالای سایت می‌توانید تعداد عکس‌ هایی را که تاکنون با این سرویس ویرایش شده اند مشاهده کنید. این سرویس امکانات متنوعی برای ویرایش تصاویر در اختیار کاربران قرار می‌دهند. در این سایت سه حالت برای ارسال تصویر به سایت وجود دارد. اولی ارسال عکس از کامپیوتر، دومی وارد کردن آدرس اینترنتی عکس(URL) و در نهایت هم ارسال چندگانه تصویر است. متناسب با نوع نیازتان می‌توانید از هر کدام از این روش‌ها استفاده کنید. با زدن گزینه Continue To Edit Picture صفحه جدیدی برایتان باز می‌شود و می‌توانید تصویر را ویرایش کنید. بعد از اعمال تغییرات گزینه Im Done, Resize My Picture را بزنید تا وارد صفحه دانلود شوید.

در سایت picresize برای ذخیره عکس در کامپیوتر گزینه Save To Disk را بزنید

سایت compressnow | یک ابزار قدرتمند برای کاهش حجم تصاویر با کم‌‌ترین افت کیفیت

سایت compressnow در سه فرمت jpg و png و gif تصاویر را از شما دریافت می‌کند. سپس از شما می‌پرسد که تصویرتان چقدر فشرده شود. با انتخاب درصد و زدن گزینه Comperes Now کار فشرده‌سازی تصویر آغاز می‌شود. با استفاده از این وب سایت شما می‌توانید به طور همزمان ده تصویر را ویرایش کنید. البته حجم تصاویر ارسالی شما نباید بیشتر از 9 مگابایت باشد. این سایت ادعا می‌کند که تصاویر شما در این سرویس ذخیره نشده و بعد از 30 دقیقه به طور خدکار حذف خواهند شد. تعامل با این سایت راحت بوده و به جزء دو گزینه Upload Image و Comperes Now چیز دیگری نمی‌بینید.

خیلی از سایت‌هایی که برای کاهش حجم تصاویر معرفی می‌شوند در واقع ابعاد تصاویر را تغییر داده و معمولا افت کیفیت زیادی دارند. به خاطر همین در سون لرن اشاره‌ای به آن‌ها نکردیم

کم کردن حجم عکس با استفاده از فتوشاپ

کم کردن حجم تصاویر با فتوشاپ

نرم افزار فتوشاپ یکی از قدیمی‌ترین و البته محبوب‌ترین ابزارهای طراحی در میان گرافیست‌‌ها است. یک تکنیک جالب در این نرم افزار وجود که گاهی حجم تصاویر را تا 90% کاهش می‌دهد. مخصوصا اگر صاحب سایت هستید و می‌ خواهید تصاویر خود را برای وب بهینه کنید، این قابلیت فتوشاپ حسابی به کمکتان خواهد آمد. روش پیاده سازی این تکنیک به صورت زیر می‌باشد :

  1. ابتدا تصویر خود را در نرم افزار فتوشاپ وارد کنید.
  2. از منوی اصلی گزینه File را انتخاب کرده و وارد زبانه Export شوید.
  3. حالا گزینه Save For Web را انتخاب کنید ( کلید ترکیبی آن Alt+ Shift + Ctrl + S است )
  4. با زدن گزینه Save عکس با یک سری بهینه‌سازی پیش‌فرض ذخیره می‌شود. همچنین می‌توانید به صورت دستی، این تنظیمات را مطابق با نیازهای خود تغییر دهید.

تنظیمات متنوعی برای استفاده از این تکنیک در نظر گرفته شده است که اشاره کوتاهی به هر کدام از آن‌ها می‌کنیم :

  1. اول از همه می‌توانید فرمت عکس را مشخص کنید که Gif باشد یا Jpeg یا Png
  2. گزینه Quality کیفیت عکس را مشخص می‌کند. معلوم است هر چقدر این عدد بالاتر باشد، کیفیت تصویر شما بالاتر رفته اما در مقابل حجم آن هم زیاد می‌شود.
  3. با کم کردن Blur حجم عکس شما کاهش پیدا می‌کند اما تصویر یک حالت مات (بلوری) به خود می‌گیرد.
  4. در قسمت Image Size می‌توانید ابعاد تصویر را تغییر دهید.

بیشتر ابزارهای این بخش به مرور زمان قدرت خودشان را نشان شما می‌دهند. فقط کافیست یکبار تنظیمات آن را امتحان کنید تا به حالت ایده آل خود دست یابید. در ضمن شما میتوانید از سرویس تخت وب فتوشاپ آنلاین هم استفاده کنید تا در وقت و هزینه خود صرفه جویی کنید. با آموزش گرافیک به سادگی می‌توانید حجم تصاویر خود را کاهش دهید.

آموزش کاهش حجم عکس به کمک نرم افزار

کاهش حجم عکس به صورت آنلاین

این نرم افزارها بودند که به رشد کامپیوتر کمک کردند. هر نرم افزار جدید که تولید می‌شود یک قابلیت جدید ارائه شده و بعضی از مشکلات موجود را حل می‌کند. نرم افزارهای متنوعی برای کم کردن حجم عکس طراحی شده‌اند که با کم‌ترین افت کیفیت تصویر شما را فشرده می‌کنند. در ادامه تعدادی از برنامه‌های کم کردن حجم عکس برای کامپیوتر را معرفی می‌کنیم.

1 - نرم افزار Caesium

Caesium یک نرم افزار رایگان و قدرتمند است که بدون افت کیفیت و با کمک گرفتن از الگوریتم‌‌های پیشرفته تصاویر را فشرده می‌کند. در آزمایش‌هایی که تیم ما انجام داد بعضی از عکس‌ها تا 80% کاهش حجم داشتند و کیفیت آن‌ها تا حد بسیار زیادی حفظ شد. از این نرم افزار در جاهای مختفی استفاده می‌شود. مثلا برای کاهش حجم عکس اسکن شده، فشرده‌ سازی تصاویر قبل از آپلود در سایت و یا کم کردن حجم عکس برای ارسال به یک سایت خاص که محدودیت حجم دارد از این نرم افزار استفاده می‌شود.

2 - نرم افزار JPEG Imager

نرم افزار JPEG Imager رایگان نیست و برای استفاده باید آن را خریداری کنید. این برنامه تصاویر JPG را از شما گرفته و نسخه فشرده و کم حجم آن را تحویلتان می‌دهد. ما یک نقشه راه کوچک برای استفاده از این نرم افزار آماده کردیم که امیدوارم به شما برای استفاده از این نرم افزار کمک کند.

  1. بعد از نصب نرم افزار عکس مورد نظر خود را به برنامه اضافه کنید ( از قسمت File و زدن گزینه Open )
  2. از منوی اصلی نرم افزار Compress را انتخاب کرده و از زیر منو دوباره گزینه Compress را بزنید.
  3. حالا می‌بینید که یک کپی از تصویر در سمت راست قرار می‌گیرد. در واقع این کپی همان نسخه فشرده‌شده عکس است که به شما اجازه می‌دهد تصاویر را با هم مقایسه کنید.
  4. از قسمت Image می‌توانید با ابزارهای مختلف برنامه کار کرده و تغییرات خودتان را در عکس اعمال کنید.
  5. و زمانی که کارتان تمام شد، در زبانه File گزینه Save as را بزنید تا تصویر در مکانی که شما مشخص می‌کنید ذخیره شود.

3 - نرم افزار Fotosizer

نرم افزار Fotosizer هم نیز رایگان نیست. Fotosizer نسبت به دو نرم افزار قبلی قدیمی‌تر است اما به عنوان یک نرم افزار کاهش حجم عکس عملکرد قابل قبولی دارد. شاید رابط کاربری نرم افزار کمی گیج کننده باشد بنابراین یک توضیح کوتاه درباره بهینه کردن تصاویر داشته باشم. اول عکس خود را داخل برنامه Drag کنید. تنظیمات مدنظر خود را از منوی سمت راست اعمال کنید و در آخر از بخش Destination Setting مسیر ذخیره عکس را مشخص کنید. با کلیک روی گزینه start که در پایین و سمت راست نرم افزار قرار دارد عکس در مسیری که مشخص کردید ذخیره می‌شود.

آموزش کم کردن حجم عکس در Paint

Paint یکی از محبوب‌ترین نرم افزارهای مایکروسافت است. یک ویرایشگر تصویر ساده و دوست داشتنی که بسیاری از کاربران قدیمی ویندوز با آن خاطره دارند. این سرویس قرار بود توسط مایکروسافت بازنشست شود که به خاطر اعتراض و مخالفت کاربران این تصمیم لغو شد. اگر هنوز هم از این برنامه استفاده می‌کنید بهتر است برای کم کردن حجم تصاویر خود از همین برنامه کمک بگیرید.

Paint الگوریتم خاص یا مجزایی برای تغییر سایز عکس ندارد و با کم کردن پیکسل و یا کم کردن ابعاد، عکس را فشرده می‌کند. طبیعی است که در این روش کمی افت کیفیت داشته باشیم. اما کار به سرعت انجام می‌شود. مراحل کار به این شکل است:

  1. عکس خود را در نرم افزار Paint باز کنید.
  2. از منو home را انتخاب کرده و وارد بخش Resize شوید.
  3. اینجا دو حالت برای تغییر سایز عکس به شما پیشنهاد داده می‌شود یکی گزینه Percentages (درصد) و دیگری گزینه Pixels (پیکسل) که اجازه می‌دهد ابعاد تصویر را یا به پیکسل یا به درصد کم و زیاد کنید. این کار به طور مستقیم در حجم عکس تاثیر می‌گذارد.

کم کردن حجم عکس در گوشی آیفون و اندروید

در زیر به معرفی اپلیکیشن‌های اندروید و آیفون می‌پردازیم که به واسطه آنها می‌توانید حجم تصاویر خود را در گوشی کم کنید .

اپلیکیشن کاهش حجم عکس PicTools

بدون تردید یکی از حرفه ای‌ترین اپلیکیشن‌های کاهش دهنده حجم عکس در گوشی برنامه PicTools است ، این برنامه علاوه بر اینکه می‌تواند حجم تصاویر را کم کند ، قابلیت تغییر در فرمت تصاویر را هم دارد و می‌تواند سایز تصاویر را در گوشی همراه کم کند.

اپلیکیشن کاهش دهنده حجم عکس Photoczip

این برنامه جزو قدیمی‌ترین اپلیکیشن‌های کاهش دهنده حجم عکس در اندروید است . از دیگر امکانات این اپلیکیشن تغییر فرمت تصاویر ، انتخاب محل ذخیره سازی تصاویر ، حذف و یا ویرایش متادیتا تصاویر  و ... است . این برنامه UI بسیار ساده ای دارد و به همین دلیل امروزه کمتر مورد استقبال قرار می‌گیرد.

اپلیکیشن کاهنده حجم عکس Pixlr

برنامه Pixlr یک کاهش دهنده حجم عکس بسیار حرفه ای در اندروید است کار کردن با این برنامه بسیار ساده است و فقط کافیست با چند کلیک تصویر خود را انتخاب کنید و نهایتا حجم آن را در گوشی خود کم کنید . در این برنامه می‌توانید از دوربین خود عکس بگیرید و همان تصویر را ویرایش کنید و حجم آن را به سادگی کم کنید.

اپلیکیشن Adobe Photoshop Express

اگر به دنبال یک برنامه حرفه ای برای کاهش حجم تصاویر در اندروید و آیفون خود هستید نسخه اکسپرس برنامه فتوشاپ ادوبی یکی از بهترین گزینه‌ها برای شماست. این برنامه امکان آپلود تصاویر از سیستم‌های کلاد ، لایت روم و ... را به سادگی می‌دهد . فیلتر هایی که روی این برنامه طراحی شده است به شما امکان تغییر تن تصاویر و ... را می‌دهد که از قابلیت‌ها جذاب این برنامه به حساب می‌آید. این برنامه قابلیت عکس برداری با دوربین گوشی را هم دارد.

جمع بندی و نتیجه‌گیری

همانطور که دیدید تاکنون ابزارها، نرم افزارها و سایت‌های زیادی با هدف فشرده سازی و کاهش حجم عکس‌ها توسعه داده شده اند. در این مطلب تمام ابزارهایی که به منظور کاهش حجم تصاویر بدون افت کیفیت معرفی شد، توسط تیم سون لرن بررسی شده و با دقت انتخاب شده‌اند. پس می‌توانید با خیال راحت از آن‌ها استفاده کنید. تعداد ابزارهای این لیست می‌توانست بیشتر باشد، اما برای ما کیفیت مهم‌تر از کمیت بوده و سعی کردیم بهترین‌ها را معرفی کنیم. لطفا تجارب خود را پس از استفاده از این سرویس‌ها در بخش نظرات با ما و سایر خوانندگان در میان بگذارید.

۶۵ دیدگاه
ما همه سوالات و دیدگاه‌ها رو می‌خونیم و پاسخ میدیم
مهرداد ۱۵ آبان ۱۴۰۲، ۰۶:۲۴

سلام مقاله خوبی بود

سارا ۱۵ مهر ۱۴۰۲، ۲۰:۱۸

سلام ببخشید برای سایت آموزشیار ثبت نام دانشگاه گفته عکس حجمش کمتر از ۵۰ کیلو بایت باشه نمی‌دونم چیکار کنم اصلا نمیشه میشه راهنمایی کنید لطفا

نازنین کریمی مقدم ۲۴ مهر ۱۴۰۲، ۰۵:۴۸

درود میتونید عکس رو با برنامه پینت باز کنید و از گزینه resize استفاده کنید تا زمانی که به حجم دلخواه تون دربیاد.

سیدعلی ۰۴ آبان ۱۴۰۲، ۰۵:۴۹

دقیقا منم همین مشکل و داشتم

۲۲ اسفند ۱۴۰۱، ۱۱:۱۳

سلام وقت بخیر لطفا سایت زیر را نیز برای ویرایش کیفیت عکس معرفی کنید! BIRME - Bulk Image Resizing Made Easy 2.0 (Online & Free) https://www.birme.net ممنونم

۲۷ دی ۱۴۰۱، ۱۰:۱۲

ممنون ?

۱۸ دی ۱۴۰۱، ۱۱:۲۰

عالی ممنون

۰۷ آذر ۱۴۰۱، ۱۲:۵۴

عاالی

۲۲ مهر ۱۴۰۱، ۰۴:۱۴

سلام و درود مقاله تون عالی. بود من میخوام اندازه عکسمو ۶۰۰ مگپسل کنم از طریق برنامه پوینت و منوی ری سایز انجام دادم ولی واسه حجم ۲۴۰ کلوبایت نتونستم لطفا راهنماییم کنید فرمت عکسم jpg هستش

نازنین کریمی مقدم ۲۳ مهر ۱۴۰۱، ۰۷:۱۵

درود اون دیگه خیلی حجم کمیه آخه :) میتونید عکس رو با برنامه PAINT باز کنید و از اونجا resize کنید.

۲۴ مرداد ۱۴۰۱، ۲۲:۰۰

خیلی خیلی عالی بود یکی از بهترین مقاله‌های وب فارسی ?

۱۹ فروردین ۱۴۰۱، ۱۴:۵۳

خیلی ممنون. عالی بود. ولی دوستان میتونند از paint هم برای کاهش حجم استفاده کنند و همجنین نرم افزار واتساپ. موفق باشید.

۱۶ بهمن ۱۴۰۰، ۰۸:۱۷

عالی بود . ممنون. کارم راه افتاد

۲۱ دی ۱۴۰۰، ۰۷:۲۴

ممنون عالی بود

۱۶ دی ۱۴۰۰، ۲۰:۱۲

عالی بود

مصطفي تختي ۰۱ آبان ۱۴۰۰، ۰۷:۲۱

با سلام و احترام ضمن تشكر و سپاس قلبي آرزوي سلامتي و موفقيت روز افزون را از خداوند منان براي شما بزرگواران آرزومندم. بسيار عالي،كارآمد و مفيد بود.

نازنین کریمی مقدم ۰۱ آبان ۱۴۰۰، ۱۰:۲۷

درود خوشحالیم مقاله براتون مفید بوده دوست عزیز :)

نعمتی ۲۴ مهر ۱۴۰۰، ۱۳:۰۳

خیلی عالی بود در کمترین زمان مشکلم حل شد

نازنین کریمی مقدم ۲۶ مهر ۱۴۰۰، ۰۰:۲۶

ممنون که با ما همراه هستید.

ilia ۱۹ مهر ۱۴۰۰، ۰۶:۰۲

سلام اگه بخواهیم از سایتها استفاده کنیم که بازهم دیتای زیادی مصرف میشه، اینطور نیست؟ برای اندروید من از اپ photo & picture resizer استفاده میکنم. خیلی ساده و عالیه. عکسهارو حتی بصورت گروهی تا هرچقدر بخواهید سریع کمپرس و ریسایز میکنه بدون افت کیفیت. ویدئو هم کمپرس میکنه. از همونجا شر کنید. دوربین هم در خودش فعاله پیشنهاد می‌کنم https://play.google.com/store/apps/details?id=com.simplemobilephotoresizer

نازنین کریمی مقدم ۲۱ مهر ۱۴۰۰، ۰۹:۳۲

درود این روشی که معرفی کردیم بیشتر به درد افرادی میخوره که میخوان در اداره یا دانشگاهی ثبت نام آنلاین کنند و تصویر مدرک یا عکسشون خیلی پرحجمه سایت قبول نمیکنه، یا افرادی که میخوان محتوای یک سایت یا شبکه اجتماعی تولید کنند. اینا مصرف دیتا براشون مهم نیست و مهم سریع رسیدن به یک تصویر کم حجمه. روش شما به درد کسی میخوره که میزان مصرف دیتا براشون مهم هست و مفید هم هست. ممنون از پیشنهادی که داشتید.

نارتک ۰۷ مهر ۱۴۰۰، ۱۲:۴۹

ابزار <a href="https://www.nartech.ir/img.aspx" target="_blank" rel="noopener nofollow ugc">نارتک </a>هم ابزار ساده ایست

۰۱ اسفند ۱۴۰۰، ۱۰:۴۴

اندازه عکس رو تغییر میده که خوب نیست

مارال ۰۲ مرداد ۱۴۰۰، ۰۸:۱۸

عالی بود معرکه بود

محسن ۰۴ تیر ۱۴۰۰، ۱۳:۱۳

عالی

ع ۱۸ خرداد ۱۴۰۰، ۲۱:۰۵

خوب

مظفر جمالی ۱۵ خرداد ۱۴۰۰، ۱۵:۳۰

عالی

محمد مهدی ۱۵ اسفند ۱۳۹۹، ۱۰:۳۴

با سلام و احترام اموزش عالی بود .خیلی به من کمک کرد صمیمانه سپاسگزارم

ابراهیم پورفرهانی ۱۳ اسفند ۱۳۹۹، ۲۱:۱۷

خوب بود ممنون به زبان ساده بیان شده اگر یک مورد به شکل فیلم اجرا بشه بهتر خواهد بود ضمنا اولین بار است نظر میدهم

نازنین کریمی مقدم ۱۷ اسفند ۱۳۹۹، ۰۶:۴۱

درود. ممنون که با ما همراه هستید.

ایمان ۰۵ اسفند ۱۳۹۹، ۱۴:۴۸

ممنون از راهنماییتون

را ۲۴ بهمن ۱۳۹۹، ۰۹:۰۴

سلام.ارائه تان بسیارجالب بود. استفاده کردم.کارمون راه افتاد. ممنون

نوید ۰۳ دی ۱۳۹۹، ۱۲:۳۸

سلام خیلی کارمو راه انداختید ممنونم ازتون

یوسف ۲۷ آذر ۱۳۹۹، ۱۲:۲۹

به نام خدا سلام و ممنون از این مقاله واقعا کارمو راه انداختcompressor.io حجم 2مگ رو به 780 kb تغییر داد. ممنون ازشما

سام انوشه ۲۲ آذر ۱۳۹۹، ۱۷:۰۸

خیلی ممنون مطلب خیلی جالبی بود موفق باشید

Lelouch Lamprough ۳۰ مهر ۱۳۹۹، ۰۶:۱۰

ممنون بابت پست خوبتون خیلی مفید بود

نازنین کریمی مقدم ۳۰ مهر ۱۳۹۹، ۰۹:۱۲

ممنون که با ما همراه هستید :)

امیرحسین ۲۷ مهر ۱۳۹۹، ۱۰:۲۰

مقاله به درد بخوری بود هیچ مقاله ای انقدر به من کمک نکرده بود ممنون

نازنین کریمی مقدم ۳۰ مهر ۱۳۹۹، ۰۹:۱۲

سلام. خوشحالیم که مقاله براتون مفید بوده.

فاطمه ۱۱ مرداد ۱۳۹۹، ۱۲:۱۰

متشکر از اطلاعاتتون

حسین ۲۵ تیر ۱۳۹۹، ۰۶:۲۶

خیلی خوب بود از همش بهتر اون شعر سعدی آخر

ریبوار عزیزنژاد ۰۱ خرداد ۱۳۹۹، ۱۱:۲۵

درود به شما . بابت معرفی برنامخ خوب و کاربردی خیلی ممنون . برای بهینه سازی تصاویر ساز ترجیح میدم همیشه بجای پلاگین از فتوشاپ استفاده کنم ولی اینبار از سایت شما با برنامه Caesium آشنا شدم بصورت دسته جمعی عکس‌ها رو کم حجم میکنه که خیلی هم عالیه

فائقه نامور ۰۷ خرداد ۱۳۹۹، ۱۱:۳۱

خواهش می‌کنم خوشحالیم که براتون مفید بوده.

مهدی بری ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۵:۰۷

سلام

محمد احمدی طایفه ۳۰ فروردین ۱۳۹۹، ۱۰:۵۴

سلام خیلی ممنون از نرم افزارهایی که معرفی کردید نرم افزار Caesium رو امتحان کردم و خیلی مفید بود.

حسین ۱۷ اسفند ۱۳۹۸، ۱۰:۴۲

خیلی مفید بود،،،توضیحات سایت شما برام خوب بود،،تشکر

خریدار ۱۸ دی ۱۳۹۸، ۱۰:۰۶

سلام با همه اینه برای یه فروشگاه اینترنتی حجم و ابعاد تصویر محصولات رو چی پیشنهاد میکنید؟که هم کیفیت خوب باشه هم سرعت سایت دچار مشکل نشه. ممنون

رضا ۲۹ مرداد ۱۳۹۸، ۱۳:۰۳

سلام. ممنون بابت مقاله. سایت tinypng.com هم هست که خب فیلتره.

محمد انوری ۲۴ شهریور ۱۳۹۸، ۱۰:۲۳

سلام رضا جان ... ممنون از تو که خوندی مقاله رو ... مرسی از سایتی که به کاربرای سون لرن معرفی کردی ... امیدوارم موفق باشی ...

پژمان ۱۹ مرداد ۱۳۹۸، ۰۴:۴۸

Big Like بیزحمت یه دونه آیکون لایک (بدون دیسلاک) کنار کامنتها بذارید. ممنون

محمد انوری ۱۹ مرداد ۱۳۹۸، ۰۵:۲۸

سلام پژمان جان مرسی بابت نظرت ... حتما این موضوع رو به تیم فنی سون لرن اطلاع میدم ... موفق باشی

fateme afshar ۱۷ مرداد ۱۳۹۸، ۱۳:۲۶

سلام وقتتون به خیر من همیشه تو سایت حتی اگه عکس رو با یک نرم افزار برداری مثل ایلاستریتور طراحی میکردم تبدیل میکردم به png پس میشه با همون فرمت هم عکس گذاشت تو سایت؟

محمد انوری ۱۹ مرداد ۱۳۹۸، ۰۶:۳۷

سلام خانم افشار ... بله هیچ مشکلی نداره ... png یکی از فرمت‌های رایج و پرکاربرد وب هست ... موفق باشید ...

حسین ملهم ۱۷ مرداد ۱۳۹۸، ۱۳:۰۰

با درود بیکران مقاله بسیار کاربردی و ارزشمندی بود. از زحمات نویسنده و تیم مجرب سون‌لرن سپاسگزارم. موفق و پیروز باشید

محمد انوری ۱۹ مرداد ۱۳۹۸، ۰۶:۳۱

درود فراوان به شما آقا حسین عزیز ... بسیار ممنونم ازتون ... من و تیم سون لرن هم از شما سپاسگزاریم که همراه ما هستید ... موفق باشید ...

محمد ۱۷ مرداد ۱۳۹۸، ۰۶:۳۲

سلام باcssنمیشه اندازه شو کوچک کرد؟

محمد انوری ۱۹ مرداد ۱۳۹۸، ۰۶:۳۵

سلام محمد جان ... چرا با CSS هم میشه این کار رو انجام داد ... به کمک صفاتی مثل height و Width می‌تونی ابعاد تصویر رو کوچیک و بزرگ کنی ... موفق باشی ...

میلاد احمدی ۲۴ اسفند ۱۳۹۷، ۱۰:۲۶

دمتون گرم خیلی کاربردی بود

محمد انوری ۱۹ مرداد ۱۳۹۸، ۰۶:۲۸

خواهش می‌کنم میلاد جان ... خداروشکر که برات مفید بود ...

مصطفی طباطبایی ۱۰ اسفند ۱۳۹۴، ۰۸:۳۶

خیلی به کارم اومد

محمد انوری ۱۹ مرداد ۱۳۹۸، ۰۶:۲۸

خوشحالم که به کارت اومد مصطفی جان ...

Pouriya Ariyafar ۰۶ اسفند ۱۳۹۴، ۱۴:۴۷

نرم افزار Caesium هم برای کاهش حجم عکس‌ها فوق العاده هست

محمد رضا محمدی ۱۸ مرداد ۱۳۹۸، ۱۱:۱۰

سلام امکانش هست لینکش رو بذارید؟

محمد انوری ۱۹ مرداد ۱۳۹۸، ۰۶:۲۶

سلام محمدرضا جان ... انجام شد ... بعد از کامنت شما لینک‌ها رو اضافه کردیم ... موفق باشید

محمد انوری ۱۹ مرداد ۱۳۹۸، ۰۶:۳۲

سلام پوریا جان … ممنونم ازت بابت نظری که گذاشتی … منم تو لیست نرم افزارها بهش اشاره کردم … آره قبول دارم که کارش خیلی خوبه ... موفق باشی

  • انواع تصاویر دیجیتال
  • چرا در دنیای وب کم کردن حجم عکس بسیار با اهمیت است؟
  • چه ابزارهایی برای کم کردن حجم عکس وجود دارند؟
  • چگونه حجم عکس را کم کنیم؟
  • کم کردن حجم عکس با استفاده از فتوشاپ
  • آموزش کاهش حجم عکس به کمک نرم افزار
  • کم کردن حجم عکس در گوشی آیفون و اندروید
  • جمع بندی و نتیجه‌گیری
اشتراک گذاری مقاله در :