:: فقط تا پایان فروردین 👈 ۳۵٪ تخفیف ویژه به همراه هدیه 5 میلیون تومانی
۰ ثانیه
۰ دقیقه
۰ ساعت
۲۴۳ دیدگاه نظر مهدی علامه
آموزش برنامه نویسی با بهترین زبان‌های برنامه نویسی 2023
آموزش برنامه نویسی با بهترین زبان‌های برنامه نویسی 2023

آموزش برنامه نویسی در حال حاضر یکی از گزینه‌های هر فرد علاقمند به علوم کامپیوتر است. در سال‌های اخیر به دلیل رشد روز افزون استارتاپ‌ها و کسب و کارهای نوین میزان استخدام برنامه نویسان، به خصوص برنامه نویسان وب و گوشی‌های هوشمند در ایران افزایش یافته است. به همین دلیل افراد زیادی به یادگیری زبان‌های برنامه نویسی علاقه‌مند شده اند. اگر شما هم جزو این افراد هستید به شما تبریک می‌گوییم، زیرا در این مطلب قصد داریم 0 تا 100 برنامه نویسی را با شما در میان بگذاریم تا بتوانید اولین گام خود را برای آموزش برنامه نویسی بردارید. پس با وب سایت آموزش برنامه نویسی سون لرن در ادامه این مقاله همراه باشید تا با مقایسه بهترین زبان‌های برنامه نویسی سال 2020 شما را در انتخاب پر درآمدترین زبان برنامه نویسی ایران و محبوبترین آنها راهنمایی کنیم.

برنامه نویسی چیست و چه کاربردی دارد؟

آموزش برنامه نویسی
برنامه نویسی به زبان ساده به معنی برقراری ارتباط و آموزش دادن یک سیستم کامپیوتری برای انجام وظایف مشخصی است. با استفاده از فرآیند برنامه نویسی ما می‌توانیم با سیستم‌های کامپیوتری صحبت کنیم تا وظایف آن‌ها را برایشان مشخص کنیم. این ارتباط میان انسان و سیستم به واسطه زبان‌های برنامه نویسی صورت می‌گیرد. این زبان‌ها مجموعه ای از حروف و عبارت‌های مشخص هستند که هم برای انسان ها  و هم برای کامپیوترها قابل فهم هستند.
زبان‌های برنامه نویسی دقیقا مانند زبان‌های فارسی، انگلیسی و به طور کلی زبان‌های انسانی هستند. آن‌ها قوائد نوشتاری، واژگان اختصاصی و دستورات خاص خود را دارند. پس اولین قدم برای آموزش برنامه نویسی یادگیری زبان مشترک بین انسان‌ها و کامپیوترها می‌باشد. البته معمولا زمانی که در صحبت‌های روزانه از عبارت برنامه نویسی کامپیوتر صحبت می‌کنیم، منظورمان فرآیند توسعه یک نرم افزار است.

برنامه نویس کیست و چه کاری می‌کند؟

حال که با تعریف برنامه نویسی آشنا شدید، می‌خواهیم بدانیم که به چه کسی برنامه نویس می‌گویند؟ برنامه نویس کسی که به خوبی می‌تواند با سیستم‌های کامپیوتری صحبت کند! او به خوبی مشکلات و مسائل اطراف خود را شناسایی می‌کند تا با استفاده از توانایی‌های یک کامپیوتر آن‌ها را حل کند. بنابراین می‌توان اینگونه برداشت کرد که وظیفه اصلی برنامه نویسان حل مسئله با استفاده از سیستم‌های کامپیوتری است است.
کامپیوترها و یا به عبارتی بهتر مجموعه ای از سخت افزارها مانند مغزی قدرتمند، محاسبه گر و البته خام هستند. زیرا آن‌ها به صورت پیش فرض هیچ وظیفه و کاری برای انجام دادن ندارند. بنابراین باید کسی که زبان آن ها، محدودیت‌ها و توانایی‌های آن‌ها را به خوبی می‌شناسد، مجموعه ای از وظایف و دستورات را به آن‌ها بدهد تا انجام دهند. این دستورات و وظایف در حقیقت همان نرم افزارها و اپلیکیشن‌ها هستند.

یادگیری برنامه نویسی

زمانی که صحبت از یادگیری برنامه نویسی می‌شود، در ذهن بسیاری از افراد سوالاتی گوناگون شکل می‌گیرد. اگر شما هم جزو این افراد هستید، قطعا با سوالاتی مانند پر درآمدترین زبان برنامه نویسی چیست؟، کدام زبان آینده بهتری دارد؟، آموزش کدنویسی برای چه پلتفرمی بهتر است؟ و... دست و پنجه نرم کرده اید. اما نگران نباشید! زیرا همانطور که می‌دانید این موضوع دغدغه بسیاری از افراد فعال در حوزه نرم افزار مخصوصا کسانی است که قصد ورود به این حوزه را دارند.

آن‌ها همیشه به دنبال این هستند که بدانند کدام یک از زبان‌ها بهترین زبان برنامه نویسی برای شروع است و به همین دلیل است که این موضوع همیشه یکی از بحث برانگیزترین و داغ‌ترین موضوعات در حوزه نرم افزار می‌باشد. زیرا پاسخ به اینگونه سوالات قطعا کاری ساده نیست و باید از ابعاد مختلفی مورد بررسی قرار گیرد. از طرفی دیگر با توجه به سرعت چشمگیر پیشرفت فناوری، ظهور و تکامل زبان‌های جدید در دنیای امروز، برای باقی ماندن در این رقابت به روز بودن امری غیرقابل اجتناب است، به ویژه برای کسانی که به طور حرفه ای در این حوزه مشغول به فعالیت هستند.

بنابراین برای اینکه بتوانیم بهترین زبان برنامه نویسی را انتخاب کنیم باید بر اساس بروزترین اطلاعات توانایی ها، کاربردها و محدودیت‌های هر یک از آن‌ها را بشناسیم. به عبارتی ساده‌تر باید بدانیم که هر زبان با توجه به توانایی هایش، در چه زمینه هایی بهترین کاربرد را دارد. برای اینکه این موارد را بشناسیم از شما دعوت به همراهی در ماجراجویی در سرزمین زبان‌های برنامه نویسی می‌کنم. اما قبل شروع این ماجراجویی باید ابتدا شما را با شیوه‌های کدنویسی، پیش نیازهای یادگیری و حوزه‌های مربوط به آن آشنا کنیم.

 

مسیر آموزش برنامه نویسی

برای آموزش برنامه نویسی بهتر است قبل از هر چیز، چشم انداری صحیح از مسیر پیش روی خود داشته باشیم. زمانی که نسبت به مسیر پیش روی خود آگاه باشید، دقیقا می‌دانید که از کجا باید شروع و برای رسیدن به مقصد به کدام سمت باید حرکت کنید. در ادامه این مطلب گام به گام در مسیر انتخاب و یادگیری یک زبان، بر اساس اهداف و موقعیت شما حرکت خواهیم کرد. این گام‌ها عبارتند از :

  • گام اول : آشنایی ابتدایی با مفاهیم
  • گام دوم : آگاهی از مسیر پیش رو
  • گام سوم : شناخت حوزه‌های برنامه نویسی
  • گام چهارم : انتخاب زبان برنامه نویسی
  • گام پنجم : آشنایی با شیوه‌های مختلف کدنویسی
  • گام ششم : شناخت پیش نیازهای زبان
  • گام هفتم : شروع آموزش برنامه نویسی و پیش به سوی متخصص شدن!

انتخاب حوزه برنامه نویسی

یکی از سخت‌ترین انتخاب‌ها برای برنامه نویسان انتخاب حوزه تخصصی است. زیرا هیچ توسعه دهنده ای دوست ندارد تنها به یک حوزه خاص محدود شود. آن‌ها دوست دارند بتوانند به صورت همزمان به طراحی وب، اپلیکیشن‌های موبایل و حتی نرم افزارهای تحت دسکتاپ بپردازند! اما برای کسانی که قصد دارند برای اولین بار کدنویسی را یاد بگیرند و تجربه کنند، این تصور خطرناک است.

زیرا هر کدام از این زمینه‌ها پیش نیازها و مسیرهای آموزشی متفاوتی دارند. بنابراین بهترین راه برای آموزش برنامه نویسی انتخاب یکی از حوزه‌ها به عنوان حوزه تخصصی ما است. سپس بعد از اینکه در یکی از این زمینه‌ها تبدیل به توسعه دهنده ای با تجربه شدیم، می‌توانیم به یادگیری حوزه‌های دیگر بپردازیم. زیرا در این صورت یادگیری سایر دوره‌ها برای ما آسان‌تر خواهد شد. برخی از رایج‌ترین حوزه‌های کدنویسی در ایران عبارتند از:

  • برنامه نویسی وب
  • برنامه نویسی اندروید
  • برنامه نویسی ios
  • برنامه نویسی دسکتاپ
  • برنامه نویسی ماشین
  • و...

بهترین زبان‌های برنامه نویسی 2020:

حال که با مفاهیم اولیه برنامه نویسی، حوزه‌های مختلف برنامه نویسی و شیوه‌های آن آشنا شدید، بگذارید به سراغ بخش هیجان انگیز این مطلب برویم. در این بخش ما شما را با خود به دنیای زبان‌های برنامه نویسی خواهیم برد تا تجربه ای بی نظیر را به دست آورید. پس اگر آماده اید، برویم تا با شروع این ماجراجویی داستان هر زبان را بشناسیم و به اهداف اصلی، توانایی‌ها و محدودیت‌های آنها پی ببریم.

آموزش زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت

ماجراجویی ما با سفر به دنیای یکی از محبوب‌ترین و داغ‌ترین زبان‌های حال حاضر یعنی جاوا اسکریپت آغاز می‌شود. زمانی که صحبت از محبوبیت زبان‌های برنامه نویسی به میان می‌آید، بی شک نام جاوا اسکریپت همواره در لیست محبوب‌ترین زبان‌های برنامه نویسی به چشم می‌خورد که طبق نتایج سایت StackOverFlow این زبان توانسته با اکتساب 69.8 درصد رأی کاربران، به عنوان محبوب‌ترین زبان در جایگاه نخست قرار گیرد.

امروزه همه کسانی که قصد دارند به عنوان یک توسعه دهنده نرم افزار فعالیت کنند، جاوا اسکریپت را به عنوان یک گزینه همه فن حریف در اختیار دارند. اگر شما یکی از این افراد هستید اجازه دهید به شما بگویم که قرار است از این زبان خیلی استفاده کنید و زمانی که می‌گویم خیلی زیاد منظورم همیشه است. بله، شاید همیشه خدا از این زبان استفاده نکنید ولی تقریبا 90 درصد اوقات از آن استفاده خواهید کرد و به همین دلیل تعجبی ندارد اگر بگویم جاوا اسکریپت از لحاظ کاربرد بقیه زبان‌های برنامه نویسی را با خاک یکسان می‌کند.

درست است که شما با یادگرفتن این زبان هیچوقت هکر نخواهید شد و درحوزه هوش مصنوعی شانسی نخواهید داشت و نمی‌توانید به سمت کار با بیگ دیتا بروید ولی اگر بخواهید بک اند کار کنید Nodejs به کمک شما می‌آید و برای فرانت اند شما فریمورک‌های بزرگی همچون React , Angular, Vue را در لیست خود دارید، حتی اگر بخواهیم از کتابخانه جی کوئری هم چشم پوشی کنیم! با این حال اگر بخواهید اپلیکیشن‌های تحت دسکتاپ و موبایل را هم تولید کنید فریمورک هایی همچون Electron و React Native را در اختیار دارید که چیزی برای شما کم نمی‌گذارند.

تمام این فریمورک‌ها و کتابخانه هایی که مبتنی بر زبان جاوا اسکریپت هستند به اندازه کافی قوی هستند و نسبتا از پیچیدگی کمی برخوردارند. پس اگر قصد دارید به یک متخصص جاوا اسکریپت تبدیل شوید و به فکر راه اندازی یک استارتاپ هستید، می‌توانید با استفاده از این زبان به تنهایی نقش یک تیم فنی را تا زمان بزرگ شدن استارتاپ بازی کنید! محبوبیت و کاربردی بودن این زبان در حوزه‌های مختلف با یکدیگر دست به دست هم می‌دهند تا آن را به یکی از بهترین زبان‌های برنامه نویسی برای یادگیری تبدیل کنند. بنابراین اگر دوست دارید به یک برنامه نویس همه فن حریف تبدیل شوید بهترین زبان برنامه نویسی برای شروع، جاوا اسکریپت می‌باشد.

بیشتر بخوانید: روش‌های کسب درآمد از برنامه نویسی جاوا اسکریپت

برنامه نویسی جاوا اسکریپت

آموزش زبان برنامه نویسی پایتون

مگر می‌شود در این ماجراجویی به دنیای بی انتهای برنامه نویسان وارد شد و به ماری به نام پایتون برخورد نکرد؟ اما این مار برخلاف مارهای دنیای ما، بسیار دوست داشتنی است و یکی از بهترین همراهان ما در دنیای برنامه نویسی خواهد بود. اگر بخواهم به اولین و مهمترین ویژگی این زبان اشاره کنم قطعا به «سادگی و آسانی» آن اشاره خواهم کرد که به همین دلیل پایتون به یکی از بهترین گزینه‌ها برای انتخاب کسانی تبدیل شده است که قصد دارند برای اولین بار برنامه نویسی کنند.

پایتون را خیلی سریع می‌توانید یاد بگیرید و به سرعت کدنویسی را با آن شروع کنید. اما اشتباه نکنید، سادگی پایتون به معنای ضعیف بودن آن نیست بلکه پایتون یک زبان سطح بالا است که از شی گرایی و برنامه نویسی ساختار یافته به طور کامل پشتیبانی می‌کند. همچنین از پایتون به عنوان یکی از بهترین زبان‌های برنامه نویسی هک یاد می‌شود و برای آن فرقی نمی‌کند که هدف شما از آن ایجاد وب اپلیکیشن و برنامه نویسی دسکتاپ است و یا مدیریت سرورهای شبکه و یا حتی توسعه هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی، این زبان به بهترین نحو از عهده تمام آن‌ها بر خواهد آمد و به ‌جرات می‌توان ادعا کرد که در دیگر زمینه‌های برنامه‌نویسی هم شما را تنها نخواهد گذاشت.

بیشتر بخوانید: زبان برنامه نویسی پایتون چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

همچنین در حال حاضر پایتون در شرکت‌ها و سازمان‌های معتبری مانند گوگل، یاهو، یوتیوب، آی بی ام بسیار پر استفاده است که با این اوصاف یادگیری پایتون نه تنها به سکوی پرتابی برای شما به دنیای برنامه‌نویسی تبدیل می‌شود بلکه می‌تواند شما را تا رسیدن به موقعیت‌های شغلی در معتبرین شرکت‌های داخلی و خارجی نیز یاری کند.

برنامه نویسی

آموزش زبان برنامه نویسی php

نوبتی هم که باشد نوبت می‌رسد به این که شما را دعوت به تماشا و ورود به دنیای پی اچ پی کنم. این فیل‌ها در دنیای ما با نام پی اچ پی شناخته می‌شوند. زبان پی اچ پی، یک زبان اسکریپتی است که اساس و بنیان ایجاد آن، برای طراحی صفحات پویای وب بوده است. از نقاط قوت این زبان می‌توان به وجود فریمورک‌های بسیار قدرتمند و محبوبی هم چون لاراول و سیمفونی، دارا بودن بیش از 80% از سهم بازار وب، متن باز و رایگان بودن، جامعه بزرگ و پشتیبانی خوب اشاره کرد.

البته ناگفته نماند که این زبان به همان اندازه که طرفداران زیاد و پر و پا قرصی دارد، منتقدان زیادی هم داشته است که انتقاداتی از جمله کثیف بودن نوع کدنویسی، پایین بودن سرعت اجرا و حتی پشتیبانی نکردن از شی گرایی را به آن وارد می‌کردند. اما این زبان با بروزرسانی‌های بسیار عالی که در طی سال‌های اخیر داشته است، توانسته به خوبی از این انتقادها به منظور پیشرفت خود استفاده کند و تقریبا تمام ضعف‌های خود را از بین ببرد تا اکنون بتوانیم شاهد پیشرفت‌های خیره کننده ای از این زبان قدرتمند باشیم تا جایی که پی اچ پی بعد از اضافه کردن قابلیت پشتیبانی از شی گرایی، تمام تمرکز خود را بر روی بهینه سازی کدنویسی و سرعت اجرای کدهای خود معطوف کرده است.

همچنین پی اچ پی توانسته است خود را به عنوان یکی از محبوب‌ترین زبان در حوزه آموزش طراحی وب معرفی کند. پس انتخاب با شماست اگر میخواهید به صورت مستقل و آزاد کد نویسی کنید و به دنیای برنامه نویسی وب علاقه مند هستید، پی اچ پی یک انتخاب ایده آل از میان زبان‌های تحت وب برای شما خواهد بود.

از طرفی هم باید به این نکته توجه کنیم که علاوه بر اینکه تقریبا 32% سایت‌های جهان با سیستم مدیریت محتوای وردپرس که مبتنی بر پی اچ پی است، ساخته شده اند بیش از 70% وب سایت‌های موجود در ایران از جمله لیدرهای بازار وب (اسنپ، اسنپ فود، نت برگ، دیجیکالا، الوپیک و ... ) زبان پی اچ پی را به عنوان زبان اصلی خود انتخاب نموده اند و همین امر باعث شده بازار برنامه نویسان به شدت نیازمند نیروی متخصص پی اچ پی باشد. پس اگر PHP را انتخاب کنید در حال حاضر یک فرصت بسیار ویژه برای شما وجود دارد تا جذب بازار کار در این حوزه شوید.

اگر علاقه مند به آشنایی بیشتر و یادگیری زبان پی اچ پی هستید به شما توصیه می‌کنم که فرصت را از دست ندهید و حتما به راهنمای جامع زبان پی اچ پی مراجعه کنید.
بیشتر بخوانید: PHP چیست و چه کاربردی دارد؟ آشنایی با زبان برنامه نویسی PHP

برنامه نویسی

آموزش زبان جاوا

اگر تا اینجای سفر خسته شده اید می‌توانم به شما یک فنجان قهوه پیشنهاد دهم ولی قبل از آن باید به شما هشدار دهم که این قهوه یکی از تلخ‌ترین نوشیدنی هایی است که تجربه خواهید کرد و شاید اولین بار که این قهوه را بنوشید شدت تلخی آن باعث شود که دیگر به طرف آن نروید ولی اگر صبر داشته باشید و تلخی آن را در ابتدا تحمل کنید چنان به آن عادت خواهید کرد که دیگر نمی‌توانید از این نوشیدنی شگفت انگیز دست بکشید.

همانطور که می‌دانید این قهوه همان زبان جاوا است. جاوا مناسب‌ترین انتخاب برای کسانی است که عاشق یک زبان برنامه نویسی قانونمند با ساختاری استاندارد هستند و بی شک می‌توان ادعا کرد که این زبان یکی از محبوب‌ترین زبان‌های برنامه نویسی دنیا شناخته می‌شود که طبق آخرین آمار انجمن برنامه نویسان TIOBE ، جاوا به لحاظ کارایی و استفاده، دارای بالاترین امتیاز در سرتا سر دنیا می‌باشد و رتبه اول را از آن خود نموده است.

یکی از مهمترین ویژگی‌های زبان جاوا بهره مندی از ماشین مجازی جاوا ( JVM ) است که این زبان را با هر پلتفرمی سازگار می‌کند. پس تصمیم با شماست اگر می‌خواهید توسعه دهنده بک اند، برنامه نویس اپلیکیشن‌های اندرویدی و حتی میکروپروسسورها شوید و یا به مدیریت Big Data بپردازید، جاوا یک انتخاب بسیار مطمئن برای شما خواهد بود.

بیشتر بخوانید: پیش نیاز‌های یادگیری برنامه نویسی اندروید

بنابراین اگر قصد ورود به دنیای برنامه نویسی، مخصوصا برنامه نویسی اپلیکیشن‌های اندرویدی را دارید و می‌خواهید به یک متخصص اندروید تبدیل شوید وقت آن رسیده که حتما مفهوم شعار معروف زبان جاوا را که می‌گوید "یک ‌بار بنویسید، همه‌ جا اجرا کنید" را تجربه کنید و از کدنویسی با این زبان قدرتمند و همه فن حریف که آن را به عنوان بهترین زبان برنامه نویسی اندروید می‌شناسند، لذت ببرید.

برنامه نویسی

آموزش زبان برنامه نویسی C#

در این بخش از سفر قصد دارم که یکی از اعضا خانواده محبوب و البته صاحب قدرت در دنیای برنامه نویسی را به شما معرفی کنم. پس اگر قصد دارید از نفوذ و قدرت این خانواده در دنیای برنامه نویسی برای پیشرفت و ترقی خود استفاده کنید باید بگویم که ابتدا باید آن‌ها را به خوبی بشناسید و یکی از آن‌ها را به عنوان دوست و همراه خود در این سفر انتخاب کنید.

نام این عضو از خانواده C ،C# است که به عنوان پسر جوانتر این خانواده از او یاد می‌شود. اما جوانی این زبان به مفهوم خامی و ضعیف بودن آن نیست بلکه این پسر جوان توانسته است از تمام خصوصیات و تجارب پدر و برادر بزرگتر خود یعنی C و C++ به بهترین شکل الگو بگیرد و استفاده کند تا امروزه به عنوان یکی از قدرمندترین زبان‌های برنامه نویسی شناخته شود. C# یک زبان برنامه نویسی شی گرا و سطح بالا است که توسط مایکروسافت در سال 2000 ساخته شده است.

شاید در ابتدا C# از لحاظ ساختاری خیلی به C++نزدیک بود اما کم کم راه خود را از آن جدا کرد و توسعه یافت، تا جایی که تفاوت‌های آنها بیشتر و بیشتر شد تا به امروز که می‌توان ادعا کرد که اگر شما C# را به عنوان زبان برنامه نویسی خود انتخاب کنید، میتوانید از آن به عنوان یک میانبر به دنیای برنامه نویسی استفاده کنید چرا که C# این امکان را برای شما فراهم می‌کند که در حوزه‌های مختلف نرم‌افزاری از جمله ساخت اپلیکیشن‌های اندرویدی، ساخت اپلیکیشن‌های مبتنی بر iOS ، برنامه نویسی وب وحتی نرم افزارهای دسکتاپی برنامه نویسی کنید.

سی شارپ

آموزش زبان برنامه نویسی سی پلاس پلاس

اکنون زمان آن رسیده تا شما را با پسر ارشد خانواده C که یکی از فرمانده‌های با سابقه دنیای برنامه نویسی است، آشنا کنم. فرمانده ای که از آن همیشه به عنوان الگویی موفق و الهام بخش برای دیگر زبان‌های برنامه نویسی یاد می‌شود و بسیاری از زبان‌های حال حاضر از آن مشتق گرفته شده اند. اما با این حال همه فکر می‌کردند به دلیل اینکه تا به ‌حال چند دهه از عمر این زبان برنامه نویسی گذشته است، دیگر زمان بازنشتگی آن فرا رسیده، اما این فرمانده باتجربه در میدان نبرد با زبان‌های تازه به دوران رسیده نشان داد که "هنوز دود از کنده بلند می‌شود".

نام این فرمانده C++ است و از سال 1985 فعالیت خود را آغاز کرده است. این زبان سطح میانی توانسته است در طی سال‌های فعالیت خود از طریق به کارگیری در شرکت‌های بزرگی همچون مایکروسافت، اوراکل، ادوبی و... به شهرت فراوانی دست یابد.همچنین یادگیری برنامه نویسی معمولا در دانشگاه‌ها تحت عنوان درسی آموزش برنامه نویسی سی پلاس پلاس به دانشجویان در رشته‌های فنی مهندسی تدریس می‌شود. شاید خیلی‌ها بر این باور بودند که این زبان برنامه نویسی قدیمی شده است و دیگر کاربردی ندارد اما شاید هیچ کس انتظار این را نداشت که این زبان دوباره قیام کند و بتواند در حوزه واقعیت مجازی از دیگر زبان‌ها پیشی بگیرد و هم چنان محبوبیت خود را حفظ کند.

بیشتر بخوانید: پیش نیاز‌های یادگیری برنامه نویسی چیست ؟ [مقاله جامع و کاربردی]

تقریبا تمام سیستم‌های سطح پایین مانند سیستم عامل، سیستم‌های ماشینی و ... با استفاده از زبان C++ نوشته شده اند. پس اگر می‌خواهید یک برنامه نویس در سطح سیستم باشید و یا به برنامه نویسی در حوزه بازی‌های رایانه ای بپردازید، زبان C ++ برای شما گزینه بسیار مناسبی است.

برنامه نویسی با سی پلاس پلاس

آموزش زبان برنامه نویسی روبی

هر کس که برای اولین بار به دنیای برنامه نویسی پا می‌گذارد در فکر پیدا کردن گنج و برداشتن غنیمتی از آن برای خود است. بنابراین اگر شما هم با این افراد هم عقیده اید و شیفتهی جواهرات و سنگ‌های قیمتی هستید، باید مسیر حرکت سفرمان را به سمت سرزمینی عوض کنم که به داشتن یاقوت‌های قرمز رنگش مشهور است، یاقوت‌های زیبایی که آنها را در دنیای برنامه نویسی روبی می‌نامند. زبان برنامه نویسی روبی برای اولین بار در سال 1995 به جامعه برنامه نویسان با شعار "بهترین دوست برنامه نویس" معرفی شد. روبی زبانی شی گرا و سطح بالا است که امروزه به عنوان یکی از محبوب‌ترین زبان‌های برنامه نویسی جهت ساخت و توسعه وب اپلیکیشن و وب سرویس‌ها شناخته می‌شود.

از طرفی اگر بخواهم به مزایای این زبان برنامه نویسی اشاره کنم باید به سینتکس بسیار ساده و روان آن که شباهت زیادی به زبان‌های محاوره انسانی دارد اشاره کنم که یادگیری آن را برای برنامه نویسان بسیار ساده کرده است. این امر باعث شده است که روبی به یکی از بهترین گزینه‌ها برای کسانی که می‌خواهند برای اولین بار پا به دنیا برنامه نویسی گذارند تبدیل شود.

با این حال از این نکته نباید غافل شد که گستره فعالیت‌های این زبان در مقایسه با زبان‌های دیگر برنامه نویسی در حوزه توسعه وب چندان وسیع نیست و از فرصت‌های شغلی کمتری نسبت به زبان هایی مثل پی اچ پی بهره مند است. پس انتخاب با شما است، اگر میزان موقعیت‌های شغلی برای شما از اهمیت پایین‌تری برخوردار است، می‌توانید روبی را به عنوان زبان برنامه نویسی خود انتخاب کنید.

Ruby

آموزش زبان برنامه نویسی سوئیفت

اگر در طول این سفر به آسمان نگاه کرده باشید حتما چشمتان به پرنده ای زیبا و سفید رنگ افتاده است. این پرنده در دنیای ما به عنوان زبان برنامه نویسی سوئیفت شناخته می‌شود. ‍‍‍‍‍‍سوئیفت یک زبان برنامه‌نویسی کامپایلری است که به منظور توسعه‌ی نرم افزارهای مبتنی بر سیستم عامل‌های انحصاری شرکت اپل یعنی iOS ، macOS، watchOS و tvOS توسط این شرکت در سال 2014 ساخته شده است.

شرکت اپل این زبان برنامه نویسی را با هدف جلوگیری از خطا‌های برنامه نویسی، سهولت بخشیدن به برنامه نویسی برای سیستم عامل‌های خود و افزایش سطح امنیت نسبت به زبان هایی مثل Objective-C طراحی کرده و توسعه داده است. همچنین زبان برنامه نویسی سوئیفت طوری طراحی و ساخته شده است که بتواند قابلیت همراهی زبان Objective-C و حتی زبان C را در خود داشته باشد که همین امر باعث شده است تا این زبان بتواند نام خود را در بین محبوب‌ترین زبان‌های برنامه نویسی به ثبت برساند. بنابراین اگر شما هم با توجه به رشد روز افزون و محبوبیت زیاد محصولات شرکت اپل تصمیم گرفته اید به سمت توسعه نرم افزارهای مبتی بر سیستم عامل‌های این شرکت بروید زبان سوئیفت بهترین انتخاب برای شما خواهد بود.

انواع زبان برنامه نویسی موبایل

آموزش زبان برنامه نویسی کاتلین

در این بخش از سفر تصمیم گرفتم که شما را به جزیره ای به نام کاتلین دعوت کنم، جزیره ای که ممکن است کسانی که علاقه مند به برنامه نویسی اپلیکیشن‌های اندرویدی هستند، عاشقش شوند و با ورود به آن دیگر قصد برگشتن از آن جا را نداشته باشند. نام این جزیره تقریبا ناشناخته از جوانی جویای نام که قصد دارد جا پای جای زبان برنامه نویسی جاوا بگذارد، انتخاب شده است.

کاتلین برای اولین بار در سال 2011 توسط شرکت JetBrains به جامعه برنامه نویسان معرفی شد و پنج سال بعد، درسال 2016 اولین نسخه پایدار از این زبان ارائه شد. کاتلین یک زبان متن باز قدرتمند و شی گرا است که به گفته سرپرست تیم توسعه دهندگان آن، قرار است از جاوا بهتر عمل کند. عاملی که باعث شده است کاتلین مورد توجه برنامه نویسان این حوزه قرار گیرد و بتواند نام خود را در بین محبوب‌ترین زبان‌های برنامه نویسی ثبت کند، این است که در سال 2017 شرکت گوگل، این زبان برنامه نویسی را به عنوان زبان دوم برنامه نویسی سیستم عامل اندروید، معرفی کرده است.

بیشتر بخوانید: پیش نیاز‌های یادگیری برنامه نویسی اندروید

با توجه به اینکه بسیاری از توسعه دهندگان با تجربه در این حوزه ریسک مهاجرت از زبان برنامه نویسی جاوا به کاتلین را پذیرفته اند و بر این عقیده بودند که قبول این ریسک ارزشش را دارد. اگر شما هم با این افراد هم عقیده هستید می‌توانید با قبول این ریسک و به امید دست یابی به موقعیت‌های شغلی مناسب در آینده، زبان کاتلین را به عنوان زبان مورد استفاده خود انتخاب کنید.

زبان کاتلین

آموزش زبان برنامه نویسی GO

قبل از اینکه ماجراجویی ما به اتمام برسد باید شما را با خرس آبی سرزمین برنامه نویسی آشنا کنم. خرسی که نامش Golang است و از عبارت Go Language اقتباس شده، ولی همه آن را به اختصار Go صدا می‌زنند. زبان برنامه نویسی Go که توسط شرکت گوگل ساخته شده است برای اولین بار در سال 2009 به دنیای برنامه نویسان وارد شد.

این زبان متن باز، شی گرا و سطح پایین است که از سینتکسی تمیز و روان بهره می‌برد. زبان Go شما را قادر می‌کند تا با استفاده از آن هر نوع نرم افزاری را پیاده سازی کنید. پس اگر قصد انتخاب یک زبان برنامه نویسی بهینه در زمینه‌های وب، سرور و شبکه را با در نظرگرفتن قابلیت مقیاس پذیری بالا دارید، می‌توانید از زبان Go برای این منظور استفاده کنید.

زبان گو

انواع شیوه‌های برنامه نویسی

برنامه نویسی شی گرایی رویه ای چیست؟

قبل از ظهور برنامه نویسی شی گرا ، برنامه‌ها اغلب به شکل Procedural یا رویه ای نوشته می‌شدند. اما به تدریج و با بزرگ شدن نرم افزارها این روش محدودیت هایی را برای برنامه نویسان ایجاد کرد. آن‌ها با استفاده از این روش مجبور به تکرار کدها به صورت مکرر می‌شدند. زیرا در این روش توابع در قسمت‌های مختلف به صورت نامرتب و تو در تو یکدیگر را صدا می‌زدند و برنامه به اصلاح به یک کد Spaghetti تبدیل می‌شد.

 کد اسپاگتی به کدی اطلاق می‌شود که در آن توابع و قطعات کد مختلف به هم وابسته و در هم ریخته اند و در نتیجه ایجاد تغییر در یک تابع باعث به هم ریختن توابع زیادی می‌شود. همانطور که اشاره شد، برنامه نویسی رویه ای شیوه ای از کدنویسی است که در آن برنامه‌ها به توابع مختلف تقسیم می‌شوند. در این شیوه، متغیرهایی به منظور ذخیره سازی اطلاعات تعریف می‌شوند. سپس توسط این توابع عملیات‌های مورد نظر  روی آن‌ها انجام می‌گرفت.

برنامه نویسی شی گرایی چیست؟

OOP یا Object Orient Programming شیوه ای از کدنویسی است که موجودیت‌های نرم افزار را به صورت شی یا Object می بیند. شی گرایی در برنامه نویسی می‌تواند مشکلات زیادی را برای شما حل کند و باعث ساده‌تر شدن فرآیند کدنویسی شود. از آنجایی که مفاهیم شی گرایی به شدت به دنیای واقعی نزدیک است، درک آن برای برنامه نویس آسان خواهد بود. در شی گرایی برخلاف روش‌های کدنویسی دیگر مانند رویه ای به جای دست و پنجه نرم کردن با تعداد زیادی متغیر و توابع، مستقیما با اشیا (Objects) کار می‌کنید.

با کدنویسی به روش شی گرا علاوه بر اینکه مدیریت و نگهداری کدهای شما راحت‌تر می‌شود، میزان و زمان کدنویسی هم به مقدار زیادی کاهش خواهد یافت. مزیت دیگری که کدنویسی شی گرا در اختیار شما قرار می‌دهد این است که شما به راحتی می‌توانید از کدهایی که یک بار نوشته اید در پروژه‌های دیگر استفاده کنید و این قابلیت می‌تواند به شدت میزان کدنویسی شما را کاهش دهد.

بیشتر بخوانید: شی گرایی یا Object Oriented Programming چیست؟

پیش نیاز‌های برنامه نویسی

پیش نیازهای برنامه نویسی

پیش نیاز برنامه نویسی به دو دسته پیش نیازهای فنی و غیرفنی تقسیم می‌شوند. در مورد پیش نیازهای غیرفنی در مقاله ای جداگانه به صورت خیلی کامل‌تر تحت عنوان "پیش نیازهای یادگیری برنامه نویسی" توضیح داده شد. از جمله مهمترین پیش نیاز‌های غیرفنی برای ورود به دنیای برنامه نویسی می‌توان به داشتن انگیزه و هدف گذاری مناسب، آشنایی با زبان انگلیسی، آشنایی با مفاهیم الگوریتم و ریاضیات، تایپ کردن، آشنایی با کامپیوتر و اینترنت اشاره کرد.

ممکن است بعضی از پیش نیازهای غیرفنی یا عمومی مانند داشتن انگیزه و زمان کافی را به صورت پیش فرض داشته باشید. البته این موارد مانند پیش نیازهای فنی نیاز به تقویت و پرورش دارند. زیرا در بعضی مواقع اهمیت آن‌ها نسبت به پیش نیازهای فنی به مراتب بیشتر است.

پیش نیازهای فنی برای یادگیری برنامه نویسی ، متناسب با زبانی که انتخاب می‌کنید شامل موارد مختلفی می‌شود. پس ابتدا شما باید با یکی از زبان‌های برنامه نویسی به خوبی آشنا شوید. پس از انتخاب زبان برنامه نویسی مورد نظر باید متناسب با آن بهترین شیوه کدنویسی را آموزش ببینید. مثلا از پیش نیازهای زبان‌های سمت سرور می‌توان به HTML و CSS اشاره کرد. بنابراین اگر بخواهیم به صورت کلی پیش نیازهای اساسی ( فنی و غیرفنی ) برای یادگیری برنامه نویسی را جمع بندی کنیم، به صورت زیر مطرح می‌شوند:

بیشتر بخوانید: پیش نیاز‌های یادگیری برنامه نویسی چیست ؟ [مقاله جامع و کاربردی]
  • هدف گذاری، داشتن وقت و انگیزه کافی
  • آشنایی با زبان انگلیسی، الگوریتم و ریاضیات
  • آشنایی مقدماتی به منظور کار با کامپیوتر و اینترنت
  • فراگیری مفاهیم مربوط به شیوه‌های کدنویسی مانند شی گرایی

شاید با خودتان تصور کنید که باید پیش نیازهای برنامه نویسی زیادی را برای توسعه یک نرم افزار آموزش ببینید! اما در حقیقت بسیاری از این پیش نیازهایی که به آن‌ها اشاره شد، نیاز به آموزش اختصاصی ندارند. زیرا شما می‌توانید به تدریج و در طول یادگیری یک زبان برنامه نویسی به صورت موازی، پیش نیازهای لازم را تقویت کنید، مانند آشنایی با زبان انگلیسی، مفاهیم کامپیوتر و... . بنابراین اگر اراده کنید با تلاش و تمرین می‌توانید بدون نگرانی به یادگیری برنامه نویسی بپردازید.

مدت زمان یادگیری برنامه نویسی چقدر است؟

مدت زمان یادگیری برنامه نویسی اندروید

اگر بخواهیم به این سوال پاسخ دهیم میتوانیم بگوییم که زمان خاصی برای حرفه ای شدن در تخصصی مثل برنامه نویسی وجود ندارد. نمی‌توان گفت که مثلا اگر شما الان کدنویسی را شروع کنید، دقیقا در x ماه و y روز و z ساعت دیگر به یک برنامه نویس حرفه ای تبدیل می‌شوید! زیرا مدت زمان یادگیری برنامه نویسی و سرعت حرفه ای شدن در هرکاری کاملا به شما و شرایط شما بستگی دارد. شما میتوانید در ۳ ماه در یک زبان برنامه نویسی حرفه ای شوید و یا میتوانید همین کار را در ۳ سال انجام دهید. سرعت طی کردن این مسیر کاملا دست شماست!

ممکن است شخصی زمان آزاد زیادی داشته باشد و بتواند روزانه ۸ ساعت مفید برای یادگیری و تمرین برنامه نویسی وقت بگذارد. از آن طرف شخص دیگری باشد که دانشجو یا شاغل است و روزانه ۴ ساعت میتواند یادگیری و تمرین مفید داشته باشد. طبیعی است که نفر اول، زودتر به هدفی که دارد میرسد و زودتر میتواند مسیر تبدیل شدن به یک برنامه نویس حرفه ای را طی کند.

بهترین ابزار‌های توسعه برنامه نویسی

ابزارهای توسعه نرم افزار

با توجه به سرعت تغییرات و پیشرفت تکنولوژی در دنیای امروز، برنامه نویسان باید به بروزترین و بهترین ابزارهای یادگیری برنامه نویسی مجهز شوند. محیط‌های توسعه برنامه نویسی و ویرایشگر‌های متن به عنوان ابزارهای اصلی برنامه نویس از این موضوع پیروی می‌کنند. در زمان انتخاب ابزار توسعه برنامه نویسی شما دو گزینه برای انتخاب خواهید داشت، IDE‌ها و Text Editor ها!

 بسیاری از برنامه نویسان تفاوت بین آن‌ها را نمی‌دانند. هر یک از این ابزارها مزایا و معایبی دارند که باید با توجه به اهدافی که برنامه نویس دارد یکی از آن‌ها را انتخاب کند. زیرا برای مثال اگر قصد برنامه نویسی اندروید را داشته باشید نمی‌توانید از PhpStorm استفاده کنید و باید از ابزارهای مناسبی مثل Android Studio که برای این هدف ساخته شده اند استفاده کنید. بنابراین اگر قصد دارید با بهترین ابزارهای توسعه محیط‌های کدنویسی آشنا شوید به شما توصیه می‌کنیم که از مطلب " بهترین ابزار‌های توسعه برنامه نویسی (IDE یا Text Editor) " دیدن کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین IDE برای طراحی وب و برنامه نویسی

پر درآمدترین زبان‌های برنامه نویسی

پر درآمدترین زبان برنامه نویسی در ایران بدون شک زبانی است که برنامه نویس در آن زبان و مفاهیم مربوط به آن حرفی برای گفتن دارد.  سوالاتی مانند من کدام زبان برنامه نویسی را یاد بگیرم تا بتوانم به راحتی درآمد میلیونی داشته باشم یک سوال اشتباه است که اکثر علاقه مندان به برنامه نویسی که به تازگی با کد نویسی آشنا می‌شوند، به دنبال پاسخ آن هستند.

اما از نظر ما پولساز‌ترین زبان برنامه نویسی زبانی است که بر اصول و قوائد آن مسلط باشید. یعنی بتوانید با استفاده از آن اپلیکیشن‌های و کدهایی عالی خلق کنید. پس صرفا زمان خود را بر روی یادگیری یک زبان خاص سرمایه گذاری نکنید، بلکه سعی کنید مفاهیم و کانسپت‌های مربوط به دنیای کد نویسی را یاد بگیرید. با این دیدگاه می‌توانید در کمترین زمان ممکن به هر زبان برنامه نویسی مسلط شوید.

بیشتر بخوانید: چگونه در شرکت‌های برنامه نویسی استخدام شویم؟

توجه داشته باشید که هدف از یادگیری کد نویسی، این نیست که  برنامه نویس زبان پایتون یا برنامه نویس زبان جاوا شوید، بلکه هدف این است که به یک برنامه نویس خوب تبدیل شوید. زیرا زبان‌های برنامه نویسی مختلف صرفاً به مثابه ابزاری برای انجام کارهای ما هستند. یک برنامه نویس خوب با هر زبانی می‌تواند یک محصول منحصر به فرد تولید کند. این در حالی است که یک برنامه نویس بی تجربه، حتی اگر بهترین و سریع‌ترین زبان کد نویسی دنیا را در اختیار داشته باشد، باز هم نمی‌توان تضمین کرد که برنامه ای که ایجاد می‌کند اثربخش و عالی باشد.

هر زمان که خواستید برنامه نویسی را شروع کنید مطالعه کنید:

  1. پیش نیاز‌های آموزش برنامه نویسی
  2. ابزار توسعه برنامه نویسی
  3. برنامه نویسی را از کجا شروع کنیم؟
  4. فرانت اند چیست؟ و مهارت‌های توسعه دهنده Front End چیست؟
  5. Backend چیست و برنامه نویس بک اند کیست؟
  6. وب سرویس چیست؟ ‏
  7. پروتکل FTP چیست و چه کاربردهایی دارد؟
  8. پروتکل HTTP چیست؟
  9. پروتکل https چیست؟
  10. DNS یا دی ان اس چیست؟
  11. سرور چیست؟
  12. پایگاه داده چیست؟
  13. باگ چیست؟
  14. PHP چیست؟
  15. یادگیری php : پیش نیاز یادگیری php
  16. جاوا اسکریپت چیست؟
  17. مسیر شروع یادگیری جاوا اسکریپت
  18. برنامه نویسی اندروید چیست؟
  19. مدت زمان یادگیری و پیش نیاز برنامه نویسی اندروید

پایان ماجراجویی:

قطعا افراد مختلف در هر سفر، تجارب مختلفی به دست می‌آورند. اگر این ماجراجویی اولین سفر شما به دنیا بزرگ برنامه نویسان بوده است، امیدوارم با استفاده از تجربه ای که به دست آورده اید، به خوبی با زمینه‌ها و جنبه‌های مختلف برنامه نویسی آشنا شده باشید و بتوانید به پرسش "چگونه برنامه نویسی را شروع کنیم؟" پاسخ دهید.

زیرا اگر شما پاسخ این سوال را بدانید قطعا می‌توانید بهترین زبان را با توجه به اهدافتان انتخاب کنید. همچنین اگر هم اکنون شما عضوی از خانواده بزرگ برنامه نویسان هستید در نتیجه قطعا با مبانی برنامه نویسی آشنا هستید. پس به ما بگویید از چه زبانی استفاده می‌کنید و علت استفاده از آن چیست؟ چه تجاربی را تاکنون در این مسیر کسب کرده اید؟ چه پیشنهادات و نصیحت هایی برای افراد مبتدی و تازه وارد دارید؟ در بخش نظرات همین صفحه منتظر به اشتراک گذاشتن تجاربتان هستیم...

 
۲۴۳ دیدگاه
ما همه سوالات و دیدگاه‌ها رو می‌خونیم و پاسخ میدیم
نادر ۲۴ مهر ۱۴۰۲، ۲۲:۵۳

سلام وقت بخیر ممنون از توضیحات خوبتون بنده میخوام رو برد الکترونیکی که دارای صفحه نمایشکرهست مثل عیب یاب خودرو کد نویسی و برنامه نویسی کنم اما اطلاعاتم در حد صفر هست بیزحمت بفرمایید بنده از کجا و در چه گرایشی از شاخه برنامه نویسی مطالعه کنم ممنون میشم جواب بنده رو بدید

نازنین کریمی مقدم ۲۶ مهر ۱۴۰۲، ۰۷:۳۹

درود شما باید از شاخه الکترونیک خودرو و دیاگ وارد بشید، اول ساختار فنی و مکانیکی قطعه رو بشناسید و بعد روی میکروپردازنده شون برنامه نویسی کنید. اینکه با چه زبانی کدنویسی میکنید بسته به قطعه داره اما در کل از زبانهای سطح پایین مثل اسمبلی و avr استفاده میشه.

۰۶ اسفند ۱۴۰۱، ۱۶:۵۸

سلام خسته نباشید من ۱۴ سالمه و عشق علاقه زیادی به برنامه نویسی دارم ۴ ساله برنانه نویسی میکنم ولی هر روز از یک شاخه به شاخه دیگه برنامه نویسی میپرم از بازی سازی تا انیمیشن سازی تا ساخت نرم افزار سایت و هک امنیت و زبان‌های برنامه نویسی من عاشق برنامه نویسی هستم ولی اینکه مثلا امروز میرم html css ولی فردا میرم سی پلاس پلاس نمی‌دونم میشه راهنمایی کنید چیکار کنم چه زبونی انتخاب کن و چجوری شاخه به شاخه نپرم راهنمایی شما بشدت برام مهمه چون دارم از برنامه نویس‌های کهنه کار میپرسم لطفا راهنمایی کنید ممنون ‌.

نازنین کریمی مقدم ۰۷ اسفند ۱۴۰۱، ۰۶:۴۴

درود این تنوع طلبی تون کاملا طبیعیه و مشکلی نداره. شما تا 18 سالگی وقت دارید حوزه ای که بهش بیشتر از بقیه علاقه دارید رو پیدا کنید. در این بازه با هر زبانی کار میکنید، حتما یک پروژه کوچک رو برای خودتون انجام بدید تا به عنوان نمونه کار براتون بمونه. بعدا در استخدام و کاریابی تاثیر زیادی داره. پیشنهاد میکنم که تمرکزتون رو روی کنکور بگذارید تا دانشگاه خوبی قبول شید. در آینده تون خیلی تاثیر داره.

۲۳ آذر ۱۴۰۰، ۲۱:۵۵

سلام و عرض ادب خدمت همه دسدندکاران سایت خوبتون من علاقه زیادی به برنامه نویسی یا هک کردن دارم و نمیدونم برای شروع کار باید چیکار کنم یا چه زبان هایی رو باید بلد باشم و حتی از کجا باید یاد بگیرم این زبان هارو خلاصه میخواستم اگ میشه اطلاعاتی در خصوص برنامه نویسی و هک کردن چیزی میدونید بگید و میشه به شماره من پیام بدید که بتونم مدام در ارتباط باشم تا سریع‌تر پیشرفت کنم؟

نازنین کریمی مقدم ۲۴ آذر ۱۴۰۰، ۰۸:۵۲

سلام بر اساس سیاست‌های سایت سون لرن در خصوص هک و هکر شدن نمی‌تونم کمکی به شما کنم، اما همونطور که در آخرین کامنت راجبش حرف زدیم شما باید با پایتون و سی کار کنید و قدم اول تون یادگیری این دو زبان هست. توصیه میکنم سرفصلهای معتبر این زمینه رو از نت یادداشت کنید و مرحله به مرحله پیش برید چون زمینه گسترده ای هست.

۲۱ آذر ۱۴۰۰، ۱۸:۰۸

سلام ببخشید من تازه میخواستم برنامه نویسی رو شروع کنم و واقعیتش علاقه ی زیادی به بحث ساختن ویروس‌های رایانه ای و پیدا کردنقاط ضعف سایت‌های مختلف دارم.میخواستم بدونم بنظره شما با چه زبانی شروع کنم که در راستای کارم باشه و در ادامه نیاز به یادگیری چه زبان‌های دیگه دارم که بتونن در این مسیر به من کمک کنند..

نازنین کریمی مقدم ۲۲ آذر ۱۴۰۰، ۰۶:۰۹

سلام اول اینکه ویروس ساختن آخر و عاقبت نداره دوست عزیز :)))) اما جدای شوخی کاری که شما بهش علاقه مند هستید مربوط به امنیت و هک میشه و بسته به اینکه هدف سیستم عامل باشه یا وب سایت، باید با اغلب زبانها آشنا بشید. اما به طور کلی بهتره به پایتون و سی مسلط باشید.

عباس ۳۰ آبان ۱۴۰۰، ۱۷:۳۰

سلام . ممنون از زحماتی که میکشین. من میخوام کسب در آمد کنم و باید چه زبانی یاد بگیرم ؟ و شما اون زبان رو کامل یاد میدین؟

Nazanin KarimiMoghaddam ۰۳ آذر ۱۴۰۰، ۰۵:۴۷

درود اول باید زمینه کاری تون رو انتخاب کنید. پیشنهاد میکنم مقاله <a href="https://7learn.com/blog/start-programming-book" rel="noopener" target="_blank">دانلود رایگان کتاب راهنمای ورود به دنیای برنامه نویسی</a> رو ببینید بهتون کمک میکنه. دوره هایی که داریم از صفر تا صد هست و میتونید سرفصلهاشون رو از منوی بالای سایت بررسی کنید.

امیر شاهی ایرانی ۱۷ آبان ۱۴۰۰، ۰۲:۴۸

درود و خدا قوت خیلی ممنوناز توضیحات عالیتون خیلی مفید و متفاوت بود شاید به جرعت میتونم بگم بهترین سایت از نظر طراحی و مطالب مفید همین بود... من از هر سایتی یه ایرادی میگیریم اما عالی بود از طراحی تا اجرا ...البته چندتا نقد هم هست ولی مهم نیست موفق باشید

Nazanin KarimiMoghaddam ۱۷ آبان ۱۴۰۰، ۰۵:۲۹

درود ممنون که با ما همراه هستید. ما از نقد شما هم خوشحال میشیم چون کمک میکنه نکات غلط رو شناسایی و نکات مثبت رو تقویت کنیم.

محمد صالح کریمی ۰۵ آبان ۱۴۰۰، ۱۱:۴۴

ببخشید من تازه میخام برنامه نویسی یاد بگیرم اما نمیدوم از کجا باید شروع کنم و بسیار مشتاق هستم اگر میشه یک راهنمای از بنده کنید و یا اگر مشاوره ای بود به من بگید

نازنین کریمی مقدم ۰۷ آبان ۱۴۰۰، ۲۳:۴۹

درود مقاله در سایت و در این حوزه زیاد داریم که میتونید بهش مراجعه کنید. از جمله: <a href="https://7learn.com/blog/start-programming-book" rel="noopener" target="_blank">دانلود رایگان کتاب راهنمای ورود به دنیای برنامه نویسی</a>

cpp ۲۸ تیر ۱۴۰۰، ۰۸:۴۶

ارزش c++ متوسط؟ فعلا در سایت‌های رتبه بندی رتبه 4 و محبوبیت ان 3 برابر c# است در ضمن کسی که میخواهد به خودش برنامه نویس بگیوید با زبانی برای بچه‌ها مثل پایتون نمیشود به قول مدیر عامل مایکروسافت زبان c++ برای بچه‌ها نیست.

نازنین کریمی مقدم ۰۳ مرداد ۱۴۰۰، ۲۰:۵۴

درود حقیقتا باید به تاریخ نگارش مقاله دقت کنید :) هرچند من با ارزش متوسط موافقم. شما دقت کنید پایتون چندساله با رشد خیلی زیادی اومده بالا و در رتبه بعدی جاوا اسکریپت خیلی پرتقاضاست. شما باید ببینید هدفتون دقیقا چیه. در حال حاضر در ایران پروژه‌ها و درخواستهای شغلی پایتون و جاوااسکریپت و php و C# خیلی بیشتر از C++ هست و در حوزه پژوهش پایتون و جاوا و بعد C++ (بیشتر در حوزه رباتیک) پرکاربردند. اگر شک دارید میتونید به سایتهای کاریابی سر بزنید. در خارج از کشور بسته به نیازشون، نوع پلتفرمهای موردعلاقه مردمشون و حتی سخت افزارهایی که دارند، ممکنه یادگیری یک زبان برنامه نویسی دارای ارزش متفاوتی باشه.

مهدی ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۰۵:۱۴

سلام من 16 سالمه عاشق برنامه نویسی هستم و میخوام با پایتون شروع کنم چون خیلی قابلیت و ساده است اما به یک راهنمایی نیاز دارم ممنون میشم کمکم کنید من میخوام بدونم پیش نیازه ش چیه مثلا رو چه چیزهای کامپیوتر باید اشنا باشیم مثلا سخت افزار نرم افزار شبکه و چیز‌های دیگ من مدرک نتورک پلاس برای شبکه دارم میخوام توی دوره ی سخت افزار A+ هم شرکت کنم همه ی اینا رو بلدم اما باید مدرک شون و داشته باشم برای نرم افزار چه دوره ای هست که مدرک داشته باشه بعد من اصطلاهات مفاهیم چیز‌های خیلی اولیه برنامه نویسی رو کجا میتونم یاد بگیرم؟؟

نازنین کریمی مقدم ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۲۳:۲۶

سلام. خوشحالم که برنامه نویسی رو از الان شروع کردید. پایتون در خیلی جاها کاربرد داره که اصلی ترینشون 1. در بحث وب 2. در بحث کارهای <a href="https://7learn.com/blog/what-is-ai" rel="noopener" target="_blank">هوش مصنوعی</a> 3. برنامه نویسی سخت افزار هست. برای مطالعه بیشتر میتونید به مقاله <a href="https://7learn.com/blog/python-usage" rel="noopener" target="_blank">8 کاربرد پایتون در حوزه‌های مختلف تکنولوژی</a> رجوع کنید. یادگیری پایتون پیش زمینه خاصی نمیخواد و در اصل این خود پایتون هست که پیش زمینه خیلی از کارهاست، پس نگران نباشید. به موازات یادگیری پایتون توصیه میکنم مبانی کامپیوتر و الگوریتمها رو یاد بگیرید. منبع و کتاب در نت زیاد هست اما من کتاب آقای قمی رو توصیه میکنم که روش حل تمرینها هم موجوده. توصیه میکنم همون مسائل رو در پایتون کدنویسی کنید.

امیررضا رمضانی ۲۶ فروردین ۱۴۰۰، ۱۱:۲۵

عالیه

مجتبی ۲۹ بهمن ۱۳۹۹، ۰۷:۴۴

امکانش هست دوزبان پایتون واندروید رو همزمان با هم شروع کنیم ؟ با برنامه نویسی بیگانه نیستم ودر حد دانشگاه با برنامه نویسی آشنا هستم

نازنین کریمی مقدم ۲۹ بهمن ۱۳۹۹، ۱۵:۳۱

سلام. بله میتونید همزمان شروع کنید. البته به شرطی که صرفا بخواید پایتون یاد بگیرید و وارد بحث هوش و یادگیری ماشین نشید. خودم توصیه میکنم اینکارو نکنید. چون سبک کدزنی و شیوه تفکر دو زبان یکم متفاوت هست و بهتره که تمرکزتون رو در ابتدا روی یکی بگذارید و بعد به سراغ دیگری برید.

رسا رجایی ۲۷ بهمن ۱۳۹۹، ۰۸:۴۳

سلام من ده سالمه و میخوام برنامه نویسی اندروید یاد بگیرم.پایتون و جاوا رو انتخاب کردم.به نظر شما بهت است که جاوا یاد بگیرم و یا پایتون رو یاد بگیرم؟تازه کار هستم و میتونم الگوریتم بنویسم{به زبان خودم}و الان میخوام زبان انتخاب کنم؟

نازنین کریمی مقدم ۲۹ بهمن ۱۳۹۹، ۱۵:۵۱

سلام. خوشحالم که از الان برنامه نویسی رو شروع کردید. با توجه به سنی که دارید، توصیه میکنم با پایتون شروع کنید. دردسر نصب و بالاآوردن یک برنامه با پایتون خیلی راحتتره و کمک میکنه که تمرکز بیشتری روی برنامه نویسی بگذارید. از برنامه‌های ساده (تشخیص اعداد زوج یا میانگین چند عدد و...) شروع کنید و به مرور به سراغ برنامه‌های پیچیده‌تر (مرتب کردن لیست و...) برید. در نهایت برنامه نویسی مثلا موبایل رو با فریمورکهای پایتون (مثل کیوی و...) شروع کنید.

سامان محمدپور ۲۶ دی ۱۳۹۹، ۲۲:۰۱

با نهایت احترام خدمت دوست عزیزی که جاوااسکریپت رو زبان برنامه نویسی نمیدونن، توصیه میکنم یک مقداری دانش اطلاعات زبان‌های برنامه نویسیتون رو بالا ببرید . با تشکر

امیرصدرا اتحاد ۱۶ دی ۱۳۹۹، ۱۷:۰۷

خیلی عالی و مفید

امین ۱۱ دی ۱۳۹۹، ۱۸:۳۴

سلام برنامه نویسی بهترین کار دنیاست من ۱۲ سالمه از ۱۰ سالگی به خاطر ساخت بازی شروع کردم و الان کلی چیز بلدم (برنلمه نویسی آدم رو منطقی میکنه)

نازنین کریمی مقدم ۱۱ دی ۱۳۹۹، ۱۹:۵۵

سلام. خوشحالیم که از الان هدف خودتون رو مشخص کردید :) بله دقیقا برنامه نویسی به ما فکر کردن درست رو یاد میده، انشالله روزی برسه که آموزشش در سطح مدارس اجباری بشه. با آرزوی موفقیت برای شما

Leila Alipour ۰۸ دی ۱۳۹۹، ۱۵:۳۰

سلام.میخواستم بپرسم داشتن علم ریاضی قوی در برنامه نویسی چه تاثیر و کاربردی داره؟ یعنی کسی که ریاضیش اونقدر خوب نیس نمیتونه برنامه نویسی انجام بده؟

نازنین کریمی مقدم ۰۸ دی ۱۳۹۹، ۲۳:۰۴

درود. دوست عزیز شما در مرحله اول باید قدرت تحلیل مساله قوی داشته باشید. چون قراره با برنامه نویسی یک مشکل رو حل کنید و یک منطق رو به گونه ای پیاده سازی کنید که هر دفعه مجبور به اجرای دستی نباشید. علاوه بر اون، شما باید این منطق رو به منطق ریاضی در قالب یک زبان برنامه نویسی کدنویسی کنید. برای همین هست که باید بیشتر تفکر و درک ریاضی خوبی داشته باشید. اطلاعات ریاضی پیشرفته مثل مشتق و انتگرال اصلا برای برنامه نویسی نیاز نیست.

مسلم ۲۵ آذر ۱۳۹۹، ۰۵:۲۸

سلام دوست عزیز جاوااسکریپت زبان برنامه نویسی نیست، بلکه زبان نشانه گزاری هست، بد نیست قبل از نوشتن مقاله کمی مطالعه کنید تا کاربرانتون رو گمراه نکنید.

نازنین کریمی مقدم ۲۵ آذر ۱۳۹۹، ۰۸:۲۸

درود. نکته اول: شما اگر منبعی که گفته باشه جاوااسکریپت زبان برنامه نویسی نیست رو اینجا بفرستید، میتونیم روش بحث کنیم. زبانهای نشانه گذاری یا markup language‌ها زبانهای توصیفی هستند که معمولا با تگ نوشته میشه. مثل HTML و XML جاوا اسکریپت یک زبان برنامه نویسی هست و این موضوع به وضوح با جمله JavaScript is a lightweight, interpreted programming language. در سراسر نت مشخص شده. علاوه بر اون کلی فریمورک براش ساخته شده و... . حتما مقاله <a href="https://7learn.com/blog/what-is-javascript" rel="noopener noreferrer" target="_blank">جاوا اسکریپت چیست</a> رو مطالعه کنید. نکته دوم: حالا اینکه زبان نشانه باشه و یا زبان برنامه نویسی، در اهمیت یادگیریش تاثیر میذاره؟ ما نباید HTML یاد بگیریم؟ در نهایت همه این زبانها برای برنامه نویسی استفاده میشوند. توصیه میکنم بعد از اتمام مطالعاتتون :))) حتما کدنویسی رو شروع کنید تا با هر زبان بهتر آشنا بشید.

Surena Fayazi ۲۷ آبان ۱۳۹۹، ۱۹:۵۳

سلام وعرض ادب میخواستم بدونم برای مهاجرت به کشور‌های اروپایی یادگیری کدوم یک از زبان‌های برنامه نویسی پیشنهاد می‌شه ؟

نازنین کریمی مقدم ۲۷ آبان ۱۳۹۹، ۲۲:۱۷

سلام. در حال حاضر این سه زبان بسیار محبوب هستند: پایتون (برای علوم داده و بک اند) جاوا اسکریپت (برای فرانت اند) جاوا

امیرحسین ۲۰ آبان ۱۳۹۹، ۲۳:۳۵

سلام . پردرآمدترین زبان‌های برنامه نویسی در ایران کدام هستند؟؟

نازنین کریمی مقدم ۲۷ آبان ۱۳۹۹، ۱۱:۰۳

درود. ببینید متاسفانه ما آمار رسمی برای جامعه برنامه نویسان ایرانی نداریم. گزارشهایی سالانه در جاب ویژن و... منتشر میشوند که مرجعشون میزان بودجه ای هست که یک کارفرما برای کارش اعلام میکنه، یا اظهارات خود برنامه نویس در نظرسنجیها که خب مشخص نیست تا چه حد حقیقت رو بازگو میکنند. اما در حالت کلی، برای مثال در حوزه وب، برنامه نویسان سمت بک اند (سی شارپ/جاوا/دات نت و...) حقوق بیشتری میگیرند. از طرفی کار برای برنامه نویسان سمت فرانت بیشتر هست و حقوق پایه از دو میلیون شروع میشه. در علوم مربوط به داده کاوی هم زبانهایی مثل پایتون بسیار پرطرفدار هست و مارکت‌های پرمخاطب مثل اسنپ و دیجی کالا و... حقوق بالایی رو برای تحلیلگرها در نظر گرفته اند که بسته به نوع کار این حقوق متفاوت هست. همین قضیه درمورد بازی سازی هم صدق میکنه.

Mohibullah ۱۲ آبان ۱۳۹۹، ۰۷:۲۲

واقعا من لذت میبرم که مطالب را در سایت شما دریافت کردم اگر امکان ایجاد باشد درس ابتدایی جدا درس‌های وسط جدا ودرس‌های advance جدا شود بسیار خوب میشود دیگر سایت شما حرف ندارد .

نازنین کریمی مقدم ۱۲ آبان ۱۳۹۹، ۱۱:۱۲

سلام. ممنون که با ما همراه هستید. پیشنهادتون رو حتما در تیم بررسی کرده و در صورت امکان اجراییش می‌کنیم.

بنیامین ۲۶ مهر ۱۳۹۹، ۱۴:۴۶

سلام من واقعا لذت میبرم از این همه مطالبی که دارید فقط یه سوال داشتم راستش در رابطه با برنامه نویسی ویژوئال استدیو هست چجوری میتونم وقتی رویه باتون کلیک میکنم فیلم پخش بشه چه کدی باید بنویسم اصلا میشه با این برنامه خیلی ممنون میشم کمکم کنید من تازه دارم یاد میگیرم برنامه نویسی رو. ممنون میشم کمکم کنید

نازنین کریمی مقدم ۲۶ مهر ۱۳۹۹، ۲۳:۳۱

سلام. ویژوال استودیو یک محیط برنامه نویسی هست و میشه با زبانهای مختلفی توش کدنویسی کرد. شما باید اول مشخص کنید که با چه زبانی برنامه مینویسید و سپس سوال خودتون رو در آموزشهای مربوط به آن زبان مطرح کنید.

محمد ۱۴ مهر ۱۳۹۹، ۲۱:۵۳

سلام و وقت بخیر خدمت اساتید بزرگوار.بنده حدود دویال پیش شروع به یادگیری زبان سی کردم و چون هدفم یادگیری اندروید بود بعد از آشنایی مختصری با قواعد زبان سی و اصول تقریبا اولیه برنامه نویسی شروع کردم به یادگیری جاوا ولی علیرغم علاقه فوق العاده زیاد به برنامه نویسی پیشرفت چندانی نداشتم و به ناچار بعد از شیش ماه کلا مجبور به کنارگذاشتن برنامه نویسی شدم.باتوجه به اینکه تکنسین الکترونیک هستم و حدود38سال سن دارم و دوباره میخوام باقدرت و از راه درست شروع کنم برنامه نویسی رو تا هم بتونم دانش برنامه نویسی رو یادبگیرم و هم اگه خداعمر داد بتونم بعدها بتونم باهاش کسب درامد کنم.حالا سوالی که دارم اینه که به نظرتون چطور و از کجا شروع کنم و این شاخه به اون شاخه هم نکنم و امیدوار به نتیجه گیری باشم.ممنون میشم پاسخ بدید.

نازنین کریمی مقدم ۱۵ مهر ۱۳۹۹، ۰۹:۳۹

سلام. سوال شما به طور کامل در مقاله <a href="https://7learn.com/blog/learn-android-development" rel="noopener noreferrer" target="_blank">بهترین روش یادگیری برنامه نویسی اندروید</a> پاسخ داده شده. بعد از انتخاب روش یادگیری، از منوی مقالات پیشنهادی در کنار همون مقاله میتونید مقدمات و پیشنیازها رو فراهم کرده و با قدرت بیشتری شروع به یادگیری مجدد برنامه نویسی کنید.

آسایش ۱۲ مهر ۱۳۹۹، ۱۳:۲۰

سلام خسته نباشید.میخاستم بدونم برای اموزش چند زبان برنامه نویسی میتونم ب یک زبان تسلط کامل داشته باشم و با اون اموزش زبان‌های دیگه ای رو شروع کنم؟ یازدهم شبکه و نرم افزار رایانه هستم

نازنین کریمی مقدم ۱۲ مهر ۱۳۹۹، ۱۴:۵۶

سلام. ببینید کلا روند یادگیری برنامه نویسی چه تو دانشگاه و چه خودآموز به این صورت هست که با یک زبان برنامه نویسی شروع میکنید و مفاهیم اصلی برنامه نویسی مثل شی گرایی و اصطلاحات و ... رو یاد میگیرید و به اون زبان هم مسلط می‌شوید. در دانشگاه معمولا از زبانهای سی شارپ، جاوا و سی پلاس پلاس به همین منظور استفاده می‌کنند. بعد از اون دو حالت پیش میاد: 1. به سراغ زبانهای برنامه نویسی مشابه می‌روید که زمان خیلی کمی رو برای تسلط بر نوشتارش میگذارید. مثلا اگر قبلا جاوا یاد گرفتید، یادگیری سی شارپ عملا در کمتر از یک هفته امکان پذیر هست. 2. علاقه مند به یادگیری زبانهای متفاوت هستید (مثل پایتون که خیلی با جاوا فرق میکنه) و در این حالت چون با مفاهیم برنامه نویسی مثل حلقه و شرط و ... آشنا هستید دچار مشکل نخواهید شد و با چند منبع درست یک تا دو ماه به سطح دانش خوبی میرسید. شما یازدهم شبکه و نرم افزار هستید، مسیرهای زیادی پیش رو دارید که توصیه میکنم برحسب علاقه و بررسی درمورد درآمد هر شاخه یک زبان را انتخاب کنید و کار رو شروع کنید. کتاب توسعه برنامه نویسی و پایگاه داده رو خیلی جدی بگیرید. مهمترین کتاب برنامه نویسی تون هست و مطالب خوبی داره.

Pp ۰۸ مرداد ۱۳۹۹، ۰۴:۳۴

سلام مطالب سایتتون واقعااا مفیده با قدرت ادامه بدید میخواستم بدونم که من الان تازه میخوام برنامه نویسی اندروید رو شروع کنم و با یسری تحقیق نتیجه گرفتم که با پایتون انجامش بدم (یادگیری رو ) با روزی 3تا4 ساعت در چه مدت میتونم مسلط بشم به پایتون و چه مدت دیگه طول میکشه تا یک اپ درست کنم علاقم به برنامه نویسی زیاد حوصله زیاد دانش اموز ریاضی و تیز هوشان

نازنین کریمی مقدم ۳۰ شهریور ۱۳۹۹، ۱۶:۵۱

سلام. خیلی عالیه که علاقه تون رو از الان میشناسید و کار بسیار درستی کردید که از پایتون شروع کردید. پایتون یکی از زبانهای خیلی مهم در برنامه نویسی هست. با روزی 3 تا 4 ساعت و پایه ریاضی قوی، بنظرم نهایتا تا دو ماه باید تسلط کافی بدست آورده باشید. اما توصیه میکنم که برای برنامه نویسی اندروید از پایتون استفاده نکنید. چون پایتون بیشتر برای علوم پردازشی به کار میره و ممکنه سر طراحی محیط اذیت کننده باشه. شاید بهتر باشه برای اندروید به سراغ جاوا و اندروید استودیو برید که بیشتر استفاده می‌شوند.

mr.cpu ۰۴ تیر ۱۳۹۹، ۱۳:۲۰

سلام ! من میخوام با برنامه نویسی درامد داشته باشم کودومش زودتر به درامد میرسه؟ برای برنامه نویسی تایپ 10انگشتی لازمه؟

نازنین کریمی مقدم ۳۰ شهریور ۱۳۹۹، ۱۶:۵۴

درود. توصیه میکنم از برنامه نویسی وب شروع کنید. مسیر راحتتری رو نسبت به سایر زمینه‌ها خواهید داشت و درآمدش هم نسبتا خوب است. در کنارش کار با وردپرس را هم یاد بگیرید، هرچند وردپرس خیلی برنامه نویسی نداره اما به شدت پولساز هست. برای برنامه نویسی نیاز به تایپ ده انگشتی دارید اما نگران نباشید، بعد از مدت کوتاهی به آن مسلط می‌شوید.

Amirreza Nemati ۳۱ خرداد ۱۳۹۹، ۱۵:۳۰

سلام نظرتون در مورد زبان برنامه نویسی Visual Basic چیه؟ اگه بخواهید این زبان رو بین زبان‌های فوق که توضیحش رو دادید قرار بدهید در کجای لیست قرار میدهید؟ و ارزش یادگیری این زبان چقدر است؟ ممنون از مطالب خوبتون.

فائقه نامور ۱۹ مرداد ۱۳۹۹، ۱۷:۰۸

سلام ممنون از توجه شما موردی که اشاره فرمودید به تیم تولید محتوا انتقال داده می‌شود. تا مطلبی با عنوان visual basic به این مقاله اضافه شود.

امیررضا ۳۱ خرداد ۱۳۹۹، ۱۵:۲۲

میخواستم نظر شما رو در مورد زبان برنامه نویسی Visual Basic بدونم، اگه بخواهیم این زبانو بین زبان‌های فوق که معرفی کردید قرار دهیم، چندمین آن میشود؟ و ارزش یادگیری این زبان چقدر است؟ ممنون بابت مطالب خوب شما.

نازنین کریمی مقدم ۳۰ شهریور ۱۳۹۹، ۱۷:۱۹

درود. هرسال یک رنگینگ جهانی براساس میزان استفاده از زبانهای برنامه نویسی منتشر میشه که میتونید اون رو با جستجوی این عبارت پیدا کنید: programing language ranking 2020 امسال ویژوال بیسیک رتبه‌ی 17 ام رو داره که نشون میده اهمیتش کمتر از بقیه زبانهاست و ارزش یادگیری کمی داره. بزرگترین مزیت یادگیری ویژوال بیسیک اینه که زبان ساده ای هست و به همین دلیل در گذشته در مدارس ما هم تدریس میشد (الان رو اطلاع ندارم هنوز هست یا نه؟) و اینکه با نرم افزارهای آفیس مثل ورد منطبقه و برای ماکرونویسی ازش استفاده میشه.

saeed ۲۰ خرداد ۱۳۹۹، ۰۸:۱۶

ممنون از معرفی مختصر و مفیدی که در مورد زبان‌های برنامه نویسی ارائه کردید. فقط یک سوال دارم : آیا اطلاع دارید که نرم افزارهایی مثل Archicad – 3DMax – ETABS – SAP — SAFE – AutoCad با چه زبان برنامه نویسی ساخته شده ؟

نازنین کریمی مقدم ۳۰ شهریور ۱۳۹۹، ۱۷:۱۰

درود. نرم افزارهایی مانند 3dmax با چند زبان پیاده سازی می‌شوند. در واقع لایه منطق به یک زبان. لایه ی رابط کاربری یا همان UI با زبانی دیگر و به همین صورت تا آخر. زبانهای مبنی بر .Net مثل vb.net هم این قابلیت رو دارند که این کار رو انجام بدهند، اما دارای عملکرد و سرعت کمتری در پردازش نسبت به حالت قبل هستند. برای اطلاع از اینکه در هر نرم افزاری از چه زبانی کمک گرفته شده، میتونید از گوگل کمک بگیرید. مثلا برای 3dmax میتونید بنویسید: what language 3dmax written in به هرحال تا خود شرکت اعلام نکنه هیچوقت نمیتونیم مطمئن باشیم که پشت یک برنامه چه کدهایی نوشته شده :)

ava ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۱:۳۶

سلام ممنون از مطالب خوبتون بعد از یادگیری زبان برنامه نویسی باید دوباره آموزش‌های خاصی ببینیم تا بتونیم یه برنامه ساده بنویسیم یا یادگیری زبانش کافیه؟

محمد ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۱:۳۱

سلام میخواستم بدونم که با سی پلاس پلاس وجاوا برای چه سیستم عامل هایی میتوان برنامه نوشت ؟وهمچنین با کدام یک ازاین‌ها می‌توان سایت طراحی کرد؟

Amin khalaj ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۲۱:۲۳

سلام من 14 سالمه و بشدت به شبکه و نرم افزار و برنامه نویسی علاقه دارم میخواستم بدونم تو این سن از چه زبان برنامه نویسی باید شروع کنم؟

alireza ۰۲ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۰:۳۴

میخوام‌یه‌برنامه‌بسازم

مهدی ۲۵ فروردین ۱۳۹۹، ۰۶:۲۵

سلام بسیار عالی و کامل ممنون از سایت بسیار خوب شما

nr ۱۶ فروردین ۱۳۹۹، ۲۲:۱۹

سلا و خسته نباشید به نظر شما کدوم برنامه‌نویسی برای شخصیت دادن به هوش مصنوعی مناسب است؟

Mohammad ۲۵ اسفند ۱۳۹۸، ۰۹:۲۷

خیلی ممنون عالی بود خیلی کمکم کرد :)

امیرحسین معصومی ۰۳ دی ۱۳۹۸، ۱۳:۱۱

ببخشید. من خیلی وقته توی حوضه ی طراحی وبسایت کار میکنم ولی هیچ راه مناسبی برای کسب درآمد بدست نمیارم. حتی بدلیل سن پایینم نمیتونم ویدیوی آموزشی ریکورد کنم. لللللطططفففا کمکم کنید. چیکار کنم؟؟؟

حسین حسین‌پور ۲۰ آبان ۱۳۹۸، ۱۰:۳۱

سلام؛ خدمت‌تون سؤالی داشتم و اون اینکه چرا دیگر در بازار کتاب ایران، اثری از کتاب‌های زبان برنامه‌نویسی «دِلْفی» وجود نداره؟ آیا این زبان، بطور مطلق حذف شده است؟ تا همین سال‌های گذشته بسیار از این زبان برنامه‌نویسی استفاده می‌شد امّا امروزه گویا منفور شده است! درباره‌ی این زبان برنامه‌نویسی در اینترنت خیلی جستجو کردم و متوجّه شدم که شرکت «بورلند» اون رو به شرکت دیگه‌ای واگذار کرده و گویا همین مسأله باعث شده خیلی از برنامه‌نویسان دیگر کمتر یا اصلاً از این زبان استفاده نکنند! آیا دیگه این زبان برنامه‌نویسی، روزآمد نخواهد شد؟ یا پاسخگوی نیازهای کنونی برنامه‌نویسان نیست؟ اگر بخواهم این زبان برنامه‌نویسی را یاد بگیرم عملی اشتباه انجام می‌دهم؟ یا بهتر است به سراغ زبان برنامه‌نویسی «سی شارپ» بروم؟ آیا منابعی برای یادگیری این زبان وجود دارند؟ آیا کاستی‌هایی در این زبان هست که همه آن را فراموش کرده‌اند؟ لطفاً بنده را راهنمایی فرمایید. با تشکّر

نوید ۱۶ آبان ۱۳۹۸، ۰۸:۰۲

سلام. ایا برنامه نویسی محدودیت سنی داره

لقمان آوند ۱۶ آبان ۱۳۹۸، ۱۲:۰۷

الان توی دنیا برای یادگیری برنامه نویسی به کودکان هم سرمایه گذاری زیادی انجام شده.. از سن 6 سالگی می‌شه با زبان هایی مثل اسکرچ شروع کرد. و از سنین بالاتر از 12 سال هم میشه زبان‌های پیشرفته‌تر رو یاد گرفت.

a.t ۰۲ آبان ۱۳۹۸، ۱۱:۲۳

سلام،یه سئوال فنی برای یادگیری python چه پیش نیازهایی لازم به فرض صفر بودن فرض که نه شک نکن صفرم ولی علاقه دارم میخوام حرفه ای یادش بگیرم این زبانو، زبان انگلیسی درحد متوسط هستم دارم استارتش میزنم برای آیلتس با کامپیوتر خوب بلدم کار کنم؟

Rymen ۰۷ آبان ۱۳۹۸، ۲۱:۵۳

ب هیچی نیاز نداری فقط دوره الگوریتم و فلوچارت نویسی ک خیلی سادن رو رد کن دوما برنامه نویسیو یاد نگیر درکش کن

یونس ۲۳ آبان ۱۳۹۸، ۰۸:۱۹

سلام خوبید من میخواهم یه ربات تلگرامی. برای فروگشته خود بسازم و هیچ مهارتی با برنامه نویسی ندارم لطفا من را رهنمای کنید که از کجا و با کدام برنامه شروع کنم

Mehdi ۲۷ مهر ۱۳۹۸، ۱۸:۳۰

چرا گفتین ارزش یادگیری JavaScript بیشتر از PHP هست؟ JavaScript به تنهایی چه کاربردی داره الان بازار دسته PHP هست پس شانس استخدام شدنشم بیشتره!

erfan ۲۷ مهر ۱۳۹۸، ۰۷:۰۹

سی شارپ که یادگیریش آسونه چرا میگین نسبتأ سخت

علی ۲۳ مهر ۱۳۹۸، ۰۸:۴۷

خیلی هم عالی??

ali ۲۲ مهر ۱۳۹۸، ۲۲:۱۰

سلام تشکر ازشما وسایت خوبتون میخاستم راهنماییم کنید برای برنامه نویسی باید چه توانایی هایی داشته باشی ؟ باید تو محاسبات ریاضی قوی باشی؟

عبدالملک ۲۱ مهر ۱۳۹۸، ۰۸:۰۴

دمتون گرم توضیحاتتون عالی بود

.... ۰۸ مهر ۱۳۹۸، ۱۴:۵۷

برنامه نویسی کامپیوتر بهتره من میخوام کم یاد بگیرم

مهدیار ۰۵ مهر ۱۳۹۸، ۲۰:۰۲

سلام من میخوام در آینده برنامه نویسی اندروید رو دنبال کنم و به سی شارپ تسلط دارم. به نظر شما سی شارپ آینده دارد یا برم سراغ جاوا؟

nazli ۳۱ شهریور ۱۳۹۸، ۱۶:۲۴

سلام ممنون از مطالب خوبتون. میخواستم بدونم سایتهای بزرگی مانند فیسبوک و آمازون یا اکسپدیا از چه زبان برنامه نویسی استفاده می‌کنند؟

مهدی علامه ۰۱ مهر ۱۳۹۸، ۱۷:۳۵

سلام معمولا این سایت‌ها از چندین زبان و تکنولوژی استفاده میکنند مثلا سایتی مثل فیسبوک زبان اصلی اش php است.

محمود ۱۳ شهریور ۱۳۹۸، ۰۵:۰۸

سلام و درود بر شما.من تو حوزه درمان و توانبخشی فعالیت میکنم و دوست دارم برنامه نویسی که مرتبط با حوزه کاری خودم هست رو یاد بگیرم برای طراحی نرم افزار هایی که برای سنجش و اندازه گیری بکار میرود.مثل دستگاههای اسکن پا و غیره.بر اساس مطالعاتی که انجام دادم پایتون و متلب بنظرم مناسب آمد.ممنون میشوم راهنمایی بفرمایید

ناشناس ۱۰ شهریور ۱۳۹۸، ۱۷:۰۳

زبان سی شارپ چه طور؟ آیا اون هم جزع بهترین‌ها است؟

فرشاد ۰۲ شهریور ۱۳۹۸، ۱۲:۲۱

سلام برای وارد شدن به دنیای هوش مصنوعی -یادگیری عمیق - یادگیری ماشین چه زبانی رو پیشنهاد میدید ؟ کتاب فارسی هم اگه داریم معرفی بفرمایید .با تشکر

رضا کیانی ۰۲ شهریور ۱۳۹۸، ۱۱:۱۱

سلام و خسته نباشید خدمت شما قربان من می‌خواهم طراح قالب‌های وب بشوم ممنون می‌شوم راهنمایی کنید چه زبان‌های برنامه نویسی باید یاد بگیرم و بعد از آن ایا درآمد طراحی قالب وب خوب هست یا نه ممنون می‌شوم جواب دهید

سروش ۲۷ مرداد ۱۳۹۸، ۱۷:۴۸

مطالب عالی بود. سپاس

علیرضا نیکبخت ۲۳ مرداد ۱۳۹۸، ۱۹:۱۰

سلام. من یه پسر 13 ساله هستم که می‌خوام کل برنامه نویسی‌ها رو یاد بگیرم. 4 مورد ICDL رو بلدم. میخوام تمام کالکشن آفیس و adobe رو هم کامل یاد بگیرم. آیا شدنی هستش؟

مهدی علامه ۲۸ مرداد ۱۳۹۸، ۰۳:۵۶

سلام علیرضای عزیز بله با پشتکار و تمرین شدنی هست ولی بهت پیشنهاد می‌کنم روی یک حوزه تخصصی تمرکز کن و این موارد از حوزه برنامه نویسی جدا هستند

مرتضی حرمتی ۱۹ مرداد ۱۳۹۸، ۱۴:۴۰

من تقریبا برنامه نویسی رو از سال 95 شروع کردم ... نزدیک یک وسال ونیم دوره خودم میچرخیدم و ازین شاخه به اون شاخه یا ازین زبان به اون زبان میپریدم ... تنها خوبی که واسم این یکسال و نیم داشت مسلط شدن به فرونت اند بود چون همه جا یکی بود (تقریبا) .... اومدم سراغ php و دوره‌های آموزشی استاد آوند رو خریداری کردم ( راستیتش انقدر دوره بی خود رفته بودم که دیگه حالم بد میشد بخوام پول کلاس بدم ) وقتی php استاد آوند رو گرفتم عالی بود ، عالی ... ولی هنوز ساختار‌های mvc و فریمورک‌های پی اچ پی رو بلد نبودم تا توی دوره حضوری php شرکت کردم ... فوق العاده بود ... استاد بدون واقعا یک اپسیلون بالا و پایین کردن مطالب همه چی رو آموزش میدادن و حتی تایم کلاس که 4 تا 7 بود واسمون ارزو شده بود برگرده به 7 که بریم دیگه. :)) ولی ایشون خاضعانه حداقل مارو همیشه تا یه ربع به هشت نگه می‌داشتند ... بدون کم و کاست تمام انرژیشون رو میزاشتن ... و ما فوق العاده قوی شدیم حتی دیگه به راحتی خودمون فریمورک مینوشتیم ... بعد ازون دوره لاراول رو گرفتم استاد علی محمدی نابغه ای برای علاقمند کردن دانشجو به هرچیزی که تدریس میکنن هستن و بدون شک نابغه در وردپرس و لاراول هستند ( اینارو خودم دیدم که میگم بقیه دروسشون رو خبر ندارم ولی خب آدم باید چنتا تدریس ببینه ؟ تا به کارشون ایمان بیاره )..انقدر قشنگ تدریس کردن دوره لاراول مجازی رو، اصلا نفهمیدم کی رفتم سراغ دوره لاراول در دنیای واقعی واستاد گرامیم آقای مهندس سامی و الانم دارم از ایشون به روز‌ترین متود‌های برنامه نویسی لاراول رو یاد میگیرم و لذت میبرم از این تیم فوق العاده .... راستیتش گفتم یه توضیحی اجمالی بهتون داده باشم که توی سون لرن خودتم نخوای یاد میگیری و علاقمند میشی ... شخصیت برجسته استاد آوند و دلسوزی‌های ایشون مخصوصا به بچه‌ها هیچ وقت از یادم نمیره وهمیشه هنوز که هنوز بعد یکسال که گذشته از دوره پی اچ پی باهاشون در ارتباطم و دنبال یک فرصت کوچولو برای جبران لطف ایشون هستم ... حالا هرکسی که ازم سوال میکنه کجا برم چیکار کنم فقط و فقط میگم سون لرن .فوق العاده اید سون لرنی‌ها دمتون گرم :)) ، راستی اصلا نگران این نباشید که کار پیدا کنید بعدش یا نه ... چون راحت‌تر از هرچیزی که فکرشو بکنید میان سراغتون به شرطی که با استاد هم قدم به جلو برید .... هر شرکت برنامه نویسی که بخواد شما رو استخدام کنه بدونه شک اگر از خوبا باشن ...فقط کافیه بگین از استاد آوند و سون لرن یاد گرفتید و تایید ایشون پشتتون باشه ... و حتما اینو یادتون باشه که واسه فری لنسر شدن حداقل باید 6 ماه کار توی یه شرکت قوی با حداقل حقوق رو به جون بخری ...چون خرد جمعی همیشه برتر از فردیه ... و اینکه قدرت پیشرفت حداقل ده برابر میشه

منا ۱۶ مرداد ۱۳۹۸، ۰۵:۳۴

سلام وقتتون بخیر و شادی میخواستم تشکر کنم بابت مطالب مفیدتون

محمد ۱۵ مرداد ۱۳۹۸، ۰۶:۴۹

سلام عرض ادب سپاسگذارم بابت مطالب مفیدتون صادقانه میگم عالی بود.

داریوش ۱۵ مرداد ۱۳۹۸، ۰۶:۲۴

آیا کسی میتونه من در راهنمایی کنه چطور میتونم سرعت ورد پرس بالا ببرم

محمد امین ۲۶ تیر ۱۳۹۸، ۰۷:۰۹

سلام من یک زبان برنامه نویسی میخوام که بیشتر به درد طراحی و برنامه ریزی ماشین‌های صنعتی بخوره ، پیشنهادتون چیه ؟؟ به نظرتون از لحاظ جامع بودن ++c برای شروع و یادگیری چطوره ؟؟؟

مریم ۱۴ مرداد ۱۳۹۸، ۱۱:۳۰

سلام و عرض ادب به نظر منم برای شروع و یادگیری زبان برنامه نویسی C مناسب است

فرشاد ۲۱ تیر ۱۳۹۸، ۱۵:۴۸

سلام .بازار کار ایران داره به چه سمتی میره ؟ طراحی وب یا موبایل ؟

مهدی علامه ۳۰ تیر ۱۳۹۸، ۰۴:۵۵

هر دوی این بازارها در حال توسعه و پیشرفت هستند

فاطمه برخوری مهنی ۲۰ تیر ۱۳۹۸، ۱۲:۱۸

سلام خسته نباشید من میخوام برنامه نویسی موبایل اندروید شروع کنم و هیچی بلد نیستم نمیدونم از کجا باید شروع کنم چه کتابی باید بگیرم اگه میشه راهنماییم کنین

مهدی علامه ۲۰ تیر ۱۳۹۸، ۱۳:۱۰

سلام دوست عزیز برای شروع برنامه نویسی اندروید می‌تونید از خوندن مقاله‌های زیر شروع کنید و بعد از اون یک دوره آموزشی خوب رو برای ادامه راه انتخاب کنید. <a href="https://7learn.com/blog/android-programming"><strong>برنامه نویسی اندروید چیست؟</strong></a> <a href="https://7learn.com/blog/android-programming-requirements"><strong>پیش نیازهای یادگیری برنامه نویسی اندروید</strong></a> <a href="https://7learn.com/blog/learn-android-development"><strong>بهترین روش یادگیری برنامه نویسی اندروید</strong></a> <a href="https://7learn.com/blog/make-money-android"><strong>کسب درآمد از برنامه نویسی اندروید</strong></a>

فاطمه برخوری مهنی ۱۸ تیر ۱۳۹۸، ۱۷:۵۷

سلام خسته نباشید من میخوام برنامه نویسی موبایل در حوزه اندروید شروع کنم و هیچی بلد نیستم میشه راهنمایی کنید از کدوم بخش کلاس‌های غیر حضوریتون استفاده کنم؟

لقمان آوند ۱۸ تیر ۱۳۹۸، ۱۸:۴۶

سلام پیشنهاد می‌کنم اول آموزش جاوا از سایت سکان آکادمی که رایگان هست رو ببینید (آموزش متنی). بعد دوره اندروید رو ببینید در سون لرن

Aفshین۹۷۲۱ ۱۵ تیر ۱۳۹۸، ۱۴:۳۷

سلام روزبخیر،راستش من تو انتخاب زبان مناسب با خودم دربرنامه نویسی وشروع وروش‌های یادگیری غیرکلاسی موندم چون تعریفها گنگ هستند،میخواستم بدونم برای ساخت نرم افزارهای امنیتی،صنعتی،تجاری وساخت سیستم عامل مخصوص موبایل وکامپیوتر چه زبانی مناسب است؟_تدریس غیرحضوری درسایت شما چگونه،کی،تاچه زمانی وباچه هزینه انجام می‌شود؟باتشکر

مهدی علامه ۲۰ تیر ۱۳۹۸، ۱۳:۱۶

سلام دوست عزیز در مورد شرایط دوره‌های مجازی و دریافت مشاوره رایگان در مورد انتخاب مسیر آموزشی میتونید با شماره پشتیبانی سایت تماس بگیرید. با تشکر

alimohammadi ۰۳ تیر ۱۳۹۸، ۲۱:۵۷

سلام اقای علامه میخاستم درباره مدت زمان یادگیری زبان‌های برنامه نویسی بپرسم واینکه میشه چند زبان رو کنار هم یاد گرفت؟ تشکر

مهدی علامه ۰۴ تیر ۱۳۹۸، ۰۵:۵۹

سلام دوست عزیز یادگیری برنامه نویسی به موارد زیادی مرتبط است، آشنایی با زبان انگلیسی، منطق ریاضی و.... ولی به صورت کلی زمانی بین 6 تا یکسال برای آموزش برنامه نویسی مناسب است. بعد از طی کردن این فرآیند، یادگیری زبان‌های بعدی به مراتب ساده‌تر و سریع‌تر می‌شود. خواهش می‌کنم?

عرفان ۰۳ تیر ۱۳۹۸، ۱۸:۵۳

سلام و خسته نباشید یک سوال داشتم من در کلاس‌های سی شارپ در شهر خودم شرکت کردم ولی هدفم برنامه نویسی با زبان جاوا بود گفتن برای رفتن به جاوا چون مبتدی هستم باید سی شارپ بیاموزم ولی الان میخوام کاتلین بیاموزم نظرم عوض شد ایا کاتلین با زبان سی شارپ شباهتی داره

مهدی علامه ۲۰ تیر ۱۳۹۸، ۱۳:۱۹

سلام دوست عزیز زبان‌های برنامه نویسی سطح بال اکثرا از یک سری اصول مشخص پیروی می‌کنند و مشابه هم هستند. البته برخی کانسپت‌ها در بعضی از زبان‌ها متفاوت است. منظور شما از شباهت، نوع سینتکس هست؟

امین ۰۲ تیر ۱۳۹۸، ۱۴:۰۷

با تشکر ویژه از مدیریت سایت بابت ارائه مطالب کاربردی

اسما ۰۱ تیر ۱۳۹۸، ۱۳:۳۲

سلام.من میخوام زبان سی شارم رو به صورت تخصصی یاد بگیرم .شما دوره‌های اموزشی غیرحضوری برای سی شارپ دارید؟

مهدی علامه ۰۲ تیر ۱۳۹۸، ۰۳:۵۷

سلام دوره مجازی آموزش سی شارپ وجود دارد برای اطلاعات بیشتر لطفا به پشتیبان سون لرن پیام بدید

محمد ۳۱ خرداد ۱۳۹۸، ۱۲:۳۴

سلام نظر شما در مورد GOچیه بین نود جی اس و گو باید یکی رو انتخاب کنم سمت بک اند وب به نظر شما کدوم قدرت مانوربیشتری داره؟

علی ۲۷ خرداد ۱۳۹۸، ۰۸:۴۷

سلام من می‌خوام از برنامه نویسی پول دربیارم و در زمینه ی طراحی سایت و نرم افزار و روبات کار کنم با این صحبت هایی که استاد در فیلم گفتن با یاد گرفتن زبان جاوا همه این کار هارو میشه انجام داد

ehdasgostar3 ۲۶ خرداد ۱۳۹۸، ۱۹:۳۷

سلام ببخشید شما کلاس‌های اموزش برنامه نویسی هم میذارید؟ و اگه بله مدرک هم دارن این کلاس ها؟

مهدی علامه ۲۷ خرداد ۱۳۹۸، ۰۳:۴۵

سلام دوست عزیز سایت سون لرن هم کلاس‌های حضوری و هم دوره‌های غیر حضوری را برگزار می‌کند بله، در انتهای دوره‌ها مدرک داده میشه برای اطلاعات بیشتر می‌تونید به پشتیبانی سایت پیام بدید

امیر ۲۶ خرداد ۱۳۹۸، ۰۷:۲۴

سلام ممنون از سایت و مطالب خوبتون.من تازه میخوام برنامه نویسی رو یاد بگیرم .اهدافم از یادگیری طراحی وب و بعد اپ‌های موبایل هست بهتره با کدوم زبان برنامه نویسی آشنا بشم و اینکه در آینده بتونم ازش کسب درآمد داشته باشم.

مهدی علامه ۲۷ خرداد ۱۳۹۸، ۰۳:۵۱

سلام امیر عزیز یکی از زبان‌های مناسب برای اینکه بتونید هم اپ موبایل درست کنید و هم به طراحی وب بپردازید، جاوا اسکریپت است تشکر

sazokar ۲۱ خرداد ۱۳۹۸، ۱۹:۱۵

عالی بود بازم از این آموزش‌های خوب بذارید با تشکر

پوریا ۱۹ خرداد ۱۳۹۸، ۰۱:۰۸

چرا perl رو نگفتی لقی

alimohammadi ۱۲ خرداد ۱۳۹۸، ۰۲:۳۴

خیلی مطالب مفیدی بودن ممنون خسته نباشید

alimohammadi ۱۱ خرداد ۱۳۹۸، ۰۲:۰۶

سلام خیلی ممنون از مطالب مفیدتون

ایمان ۱۰ خرداد ۱۳۹۸، ۰۰:۵۰

سلام .ممنون بابت مطالب مفیدتون.من تازه میخوام برنامه نویسی رو شروع کنم.هدف از شروع اینه که اولا ؛ کلا با برنامه نویسی آشنا بشم دوم اینکه در آینده بتونم ازش کسب درآمد داشته باشم.میخواستم نظر شما را در این خصوص بدونم ک کدام زبان بهتر است و به درد آینده میخوره.و اون زبان رو چگونه شروع کنم و اگه میشه کتاب‌ها و منابع اون رو معرفی کنید.ممنون میشم.

مهدی علامه ۱۲ خرداد ۱۳۹۸، ۰۴:۴۵

سلام ایمان عزیز برای اینکه در زمینه برنامه نویسی موفق بشی و زمان کمتری برای رسیدن به درآمد زایی طی کنی، باید حوزه برنامه نویسی مورد نظرت رو هم انتخاب کنی چون دنیای برنامه نویسی، دنیای بسیار بزرگی است و باید قبل از ورود به اون دقیقا بدونیم چرا و به چه دلیل می‌خواهیم وارد این دنیا شویم! پس اول ببین به چه حوزه ای علاقه مندی : طراحی وب، موبایل و... بعد از اون می‌تونم خیلی دقیق بهترین مسیر یادگیری را در اختیارت بزارم تشکر

امیرحسین ۰۹ خرداد ۱۳۹۸، ۲۰:۵۵

سلام خسته نباشید. من واقعا موندم چه زبان برنامه نویسی رو یاد بگیرم تو سایت‌های مختلف رفتم و مقاله‌های مختلفی خوندم.همه جا میگن بر اساس هدفتون زبان مورد نظرتون رو انتخاب کنید. اما من نمی‌دونم هدفم چیه و نمی‌دونم در آینده دقیقا قراره چه کار کنم. بیشتر تعریف زبان‌های جاوااسکریپت و پی اچ پی و پایتون و سی شارپ رو شنیدم. نمی دونم کدوم رو یاد بگیرم. البته نمی‌دونم چرا زبان پایتون با این که هیج شناختی ازش ندارم و حتی یک خط کد هم باهاش ننوشتم صرفا اسمش بهم خوش اومده. لطفا فقط یک زبان بگید که بازار کار خوبی داشته باشه تا شروع کنم و تو رو خدا نگید با توجه به هدفت انتخاب کن. چون هدف خاصی ندارم. هدفم اینه پول در بیارم! خیلی ممنونم.

مهدی علامه ۱۲ خرداد ۱۳۹۸، ۰۴:۵۰

سلام امیرحسین متاسفانه یا خوشبختانه دقیقا جواب ما هم انتخاب یک زبان بر اساس هدف است! چون جواب صحیح این است. مثل این میمونه که بخوای پیچ یک وسیله رو سفت کنی و بگی برام مهم نیست با چه ابزاری، هر چی دارید بدید و یکی که هیچ آگاهی در اون زمینه نداره به تو یک اره برقی بده !!? در حالی که تو تنها به یک پیچ گوشتی نیاز داشتی. پس انتخاب یک زبان باید با توجه به هدفت باشه مثلا قصد داری برنامه نویس وب بشی یا موبایل یا .... اما می‌تونی زبان هایی مثل پایتون، جاوا اسکریپت و جاوا را یاد بگیری، چون با این نوع زبان‌ها تقریبا توی هر حوزه ای می‌تونی شروع به کدنویسی کنی

جمیله یزدان پناه ۰۷ خرداد ۱۳۹۸، ۰۵:۲۱

سلام من چند سالی است که برنامه نویسی در دانشگاه تدریس میکنم البته برنامه نویسی جاوا اما تا حال برای درامد ازآن استفاده نکرده ام صرف تدریس در دانشگاه و حل مشکلات دانشجویان عزیز پرداختم و حال تصمیم دارم برای درامد از آن استفاده کنم و چیز‌های از خود بسازم و عرضه کنم میشود مرا رهنمایی کنید.ممنون از سایت پرمحتوا و معتبر تان.

احمدرضا ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۲۰:۰۶

سلام استاد ممنون که مطالب مفیدتون رو در اختیار ما گذاشتین میشه بهم بگین تقریبا چند روزه میتونم زبان جاوا اسکریپت رو یاد بگیرم ؟

زینب ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۰۹:۵۶

برای موفقیت تو برنامه نویسی چه برای طراحی سایت چه ساخت اپلیکیشن نیاز هست یکی از رشته‌های دانشگاهی تو زمینه کامپیوتر بریم یا از طریق همین کلاس‌ها هم میتونیم همه مطالب و یاد بگیریم واینکه نداشتن مدرک دانشگاهی تاثیری در موفقیت کاری شخص داره منظورم اینه که خوب من کلاس برم و مدرک بگیرم ولی مدرک دانشگاهی نداشته باشم کسی راضی میشه کارشو به من بسپاره

مهدی علامه ۱۲ خرداد ۱۳۹۸، ۰۴:۵۴

سلام دوست عزیز قطعا داشتن مدرک از پیش نیازهای موفقیت در این حوزه نیست و نخواهد بود ولی شاید در روند کار بتواند کمک کننده باشد. ولی در دنیای برنامه نویسی مهارت، داشتن تجربه و سابقه کار و همچنین نمونه کار خوب بسیار تاثیر گذار‌تر است. برای ورود به بازار کار فرقی نمیکنه که خودت یاد گرفتی، دانشگاه رفتی و یا کلاس‌های خصوصی و.... آنچه اهمیت دارد میزان مهارت شماست اما تفاوتی که کلاس‌های خصوصی و آنلاین دارند این است که شما را زودتر به موفقیت و مهارت مورد نیاز می‌رسانند

زهره فرزام ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۳:۵۵

سلام من دانشگاه الکترونیک خوندم و به برنامه نویسی خیلی علاقه دارم و قصد رفتن از ایرانو دارم. نمیدونم با این شرایط بهتره زبان‌های تخصصی رشتم مثل vhdl رو کار کنم یا زبان هایی مثل سی شارپ یا جاوا رو یاد بگیرم بهتره؟

مهدی علامه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۰۴:۲۲

سلام دوست عزیز انتخاب زبان بستگی به اهداف شما داره، که قصد دارید در آینده در چه زمینه هایی برنامه نویسی کنید همچنین باید فاکتورهایی مثل بازار کار در کشور مقصد و... را بررسی کنید.

الهام ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۰۶:۳۶

سلام من در رشته مدیریت مالی تحصیل کردم و حیطه کاری ام بورس و پیش بینی قیمت سهمه . میشه راهنمایی کنید چه برنامه نویسی برای این رشته کاربردی‌تر است. ممنون

زینب ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۰۴:۴۱

کسی مثل من که اینقدر آماتور هست اول باید کدوم زبان برنامه نویسی رو یاد بگیره که هم تو طراحی وب وهم آپ به دردش بخوره...ببخشید بعضی کلمات رو درست نمی‌نویسم مشکل از کیبورد هست ....

زینب ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۰۴:۰۳

سلام ممنون از سایت خوبتون من سالهاست شیفته برنامه نویسی هستم ولی هیچ وقت سمتش نرفتم الان که تصمیم دارم حرکتی بکنم نمیدونم دقیقا باید چه کار کنم باید چه چیزهایی رو یاد بگیرم .... امکان دانشگاه رفتن رو فعلا ندارم آیا این ممکنه باعث بشه تو زمینه موفق نشم ...واینکه اصطلاحاتی رو که به کار میبرید توی مطالبتان رو متوجه نمیشم و همین گیجم میکنه خلاصه اینکه فقط علاقه دارم و وقت ولی نمیدونم از کجا شروع کنم و چه کنم ممنون میشم راهنمایی کنید...اینم بگم از ساخت وب واپ خوشم میاد و همچنین امنیت شبکه ولی از کدوم باید شروع کنم نمیدونم اصلا راهی هست که هردو رو باهم یاد بگیرم ....

مهنوش ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۰۸:۰۰

سلام.من حدودا ده سال پیش در رشته مهندسی نرم افزار فارغ التحصیل شدم و دیگه کلا گذاشتمش کنار و الان هیچی ازش تو ذهنم نیست.الان قصد مهاجرت دارم و میخام حداقل در یکی از زبانهای برنامه نویسی خودم رو قوی کنم با توجه به اینکه به زمینه‌های طراحی و گرافیکی هم علاقه دارم.دوتا سوال از شما دارم اول اینکه بازار کار کارهای گرافیکی و طراحی در خارج از کشور چطوره؟ و دوماینکه شما چه زبانی روپیشنهاد میدین که پایه ای اموزش ببینم ممنون

لقمان آوند ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۹:۱۷

سلام برای خارج از کشور زبون هایی مثل جاوااسکریپت، جاوا، پایتون و php گزینه‌های مناسبی هستند. دوره‌های متخصص سون لرن رو ببینید در این زمینه

a ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۲۲:۲۲

سلام. من پارسال برنامه نویسی اندروید رو با جاوا شروع کردم. تا حدودی مباحث پیش نیاز جاوا برای اندروید رو یاد گرفتم. اما بعد یه مدت مباحث جاوا یجورایی برام سخت و گیج کننده شده بود توی برنامه نویسی اندروید. چند ماهی کلا رها کردم و یجورایی زده شدم. اما الان دوباره تصمیم گرفتم شروع کنم اندروید رو. الان موندم که دوباره با جاوا شروع کنم یا کاتلین که جدید اومده و سینتکس ساده‌تری داره یا اصلا با زبان دیگه ای شروع کنم؟! یسوال دیگه اینکه با کاتلین میشه برنامه واسه ios هم نوشت یا نه؟! ممنون.

مصطفی قدیمی ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۰۵:۳۹

سلام وقت بخیر شما بهتره از سمت جاوا شروع بکنی خیلی پایه ای‌تر هست و در آینده براتون بهتر خواهد بود

احسان ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۰۴:۴۲

سلام کدوم زبان برنامه نویسی بهتر برا ثروت مند شدن؟

کیوان علی محمدی ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۰۸:۱۳

سلام. همچین زبانی وجود نداره.

محمد ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۲۳:۰۲

خیلی خوب هست که این مطلب رو برای دیگران آماده میکنید. اگر کسی با زبان انگلیسی مشکلی نداره همین جا بگه تو چه حوزه‌ای میخواد فعالیت کنه شاید بتونم منابعی در حد توان خودم معرفی کنم. تخصصم بیشتر در مورد ریاضیات, علوم رایانه نظری , هوش مصنوعی و بیگ دیتا هست. موفق باشید.

فاطمه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۲۰:۳۵

سلام . مرسی بخاطر مطالب خوبتون . من میخوام برنامه نویسی رو یاد بگیرم یکی بهم پیشنهاد داد بین سی شارپ و جاوا ، جاوا رو انتخاب کنم ، و دلیلش این بود که جاوا کار کم داریم و ... اما مطالب رو که میخونم خیلیا گفتن سی شارپ. از طرفی خودمم میترسم جاوا سخت و نامفهوم باشه برام ، میخواستم با شما مشورت کنم که کدومش (قصدم اینه اول با یه زبان مثل جاوا یا سی شارپ شروع کنم به تسلط که رسیدم وارد کار با پایتون شم اما اول میخوام اصول برنامه نویسی رو با یه زبان دیگه شروع کنم) حالا میشه کمکم کنی که جاوا یا سی شارپ برای شروع؟ لطفا درصد سختی و آسونی رو هم در نظر بگیر و بهم بگو . بازم ممنونم بخاطر مطالب مفید

جواد ۰۶ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۲۱:۰۴

سلام و خسته نباشین بابت مطالب زییباتون ممنون برای برنامه نویسی اندروید سمت جاوا بریم یا کاتلین آشنایی نسبی با جاوا دارم و جاهایی خوندم ک کاتلین خیلی کار رو ساده‌تر و خلاصه‌تر کرده و بهتره شما پیشنهادتون چیه؟

سینا خوش سیر ۰۵ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۶:۳۷

ممنون از مطلب خوبتون. سایت بسیار خوبی دارید.

AmirAli ۰۵ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۱:۱۸

سلام. من می‌خواهم اپلیکیشن‌های روی دسکتاپ و بازی برنامه نویسی کنم کدوم زبان بنظرتون خوبه؟؟

مهدی علامه ۲۷ خرداد ۱۳۹۸، ۰۳:۵۴

برای اپلیکیشن دستکتاپ و طراحی بازی زبان هایی مثل سی شارپ، سی پلاس پلاس، پایتون و... می‌تونند گزینه‌های مناسبی باشند.

یا مهدی ۰۳ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۲۲:۱۳

سلام من مهندسی نرم افزار دارم. چند سال از گرفتن مدرکم میگذره. برنامه نویسی خوبی داشتم و خیلی علاقه دارم. میخوام برای خودم توی خونه کار کنم. بخاطر همین نمیدونم چه حوزه ی کاری بازارش بهتره؟ وب سایت، اندروید، دسکتاپ، ...؟؟؟؟ پروژه ی کاردانیم طراحی یک سایت با زبان asp و پروژه ی کارشناسیم طراحی یک سایت اینبار با زبان php بود. به طراحی سایت و app برای اندروید بیشتر علاقه دارم. بنظر شما کدوم بهتره؟؟؟ ضمنا اگه وارد برنامه نویسی طراحی سایت بشم بهتر نیست یباره از cms بجای کد نویسی استفاده کنم؟؟؟؟ منظورم اینه که آیا cms میتونه جایگزین php یا asp باشه؟؟؟ با تشکر

لقمان آوند ۰۴ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۷:۳۰

سلام برنامه نویسی به زبان php, javascript و یا برای اندروید الان بازار کار خوبی داره. وردپرس هم به همین شکل اگر می‌خواید با cms‌های آماده کار کنید.

مصطفی ۰۲ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۲۲:۲۸

سلام راستش من بین زبان php و java spدو دل هستم یه اشناییت کوچیک با php دارم که زیاد جذبم نکرد در واقع هدفم هم برنامه نپیسی وب هست هم اینکه بتونم بازی و اپلیکیشن موبایل برنامه نویسی کنم پیشنهاد شما چیه ؟؟

مهدی علامه ۲۰ تیر ۱۳۹۸، ۱۳:۲۰

با توجه به اهدافتون زبان هایی مثل زبان جاوا اسکریپت یا پایتون می‌تونه در این مسیر کمکتون کنه

محمد ۰۲ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۶:۵۱

با سلام بهترین زبان برای نوشتن برنامه‌های کلاینت سرور تحت شبکه چیه؟

مهدی علامه ۲۷ خرداد ۱۳۹۸، ۰۳:۵۳

سلام محمد عزیز همانطور که در مقاله اشاره کردیم، بهترین زبانی وجود نداره بهترین زبان، زبانیه که مناسب با اهداف شما انتخاب بشه

محمد ۰۲ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۶:۴۷

با سلام و خسته نباشید من قبلا برنامه نویسی اندروید کار کردم و جاوا رو در حد متوسط بلدم حالا میخواهم برای محل کارم یه سیستم نوبت دهی و پیجینگ (تحت دسکتاپ و روی شبکه داخلی) بنویسم که کمتر از 50 کاربر داره برای نوشتن چنین سیستمی غیر از جاوا چه زبان‌های دیگه ای رو باید یاد بگیرم و بهترین منابع آموزشی رو از کجا بگیرم در مورد برنامه نویسی سمت سرور هیچ اطلاعاتی ندارم لطفا راهنماییم کنید

مهدی علامه ۲۰ تیر ۱۳۹۸، ۱۳:۲۲

سلام دوست عزیز برای اینکار می‌تونید از آموزش‌های موجود در سایت استفاده کنید همچنین می‌تونید بخش سمت سرور پروژه خودتون را به شخصی که در این زمینه تخصص داره واگذار کنید تا زمان کمتری از شما صرف آموزش شود با تشکر

بابک ۳۱ فروردین ۱۳۹۸، ۲۳:۰۳

سلام ممنون از این پست. ممنون میشم زمان بگذارید مطلب بنده رو بخونید و جواب جامعی بهم بدید. بنده یک راهنمایی کلی از شما میخواهم مطالب زیادی را بالا و پایین کردم در رابطه با این زمینه و اولین شخصی هستید که مستقیما نظر ازش میخوام. بنده 26 سالم هست و به 3 زمینه علاقه دارم. از برنامه نویسی هم واقعا غیر از 4 خط کد متلب که برای دانشگاه بوده چیزی سر در نمیارم (البته اگه بشه اسمش رو برنامه نویسی گذاشت) و تازه میخواهم شروع کنم. سه زمینه علاقه مندیم هم: 1.اینترنت اشیا 2.وب سرویس یا همون وب اپلیکیشن (بک اند) 3.طراحی سایت (فرانت اند) علت علاقه مند شدن هم اینکه ایده طراحی دو استارت آپ در ذهنم میگذرد. یکی از آنها در حوزه اینترنت اشیا هست و دیگری هم طراحی یک سایت استارت آپی. مشکلی هم ندارم که چند زبان برنامه نویسی یاد بگیرم(البته با توجه به یک نقشه راه خوب) .اما داستان این است که میخواهم وارد بازار کار هم بشوم با یادگیری برنامه نویسی کسب درآمد هم داشته باشم تا زمانی که قوی‌تر میشم و پروژه هام رو پیاده میکنم.(اکثرا پروژه‌ها هم شامل همان برنامه نویسی می‌شود) حالا سوالاتی دارم که البته تا حدی هم مشخص هستند: 1- برای اینترنت اشیا چه برنامه نویسی هایی باید یاد بگیرم؟ ( تا حدودی میدانم پایتون و وب سرویس(چه با پایتون چه php) و آردوینو. اما جواب جامع را نمیدانم) و اینکه جاوا اسکریپت و فریمورکهایش هم می‌شود در بخش وب سرورش استفاده کرد؟ 2- نظرتان درباره lamp چیست؟ 3- فریمورکی مانند لاراول چطور؟ 4- که سوال کلی‌تر همه اینها میشود'' با شرایطی که گفتم بهینه‌ترین حالت موجود برای زبانهای برنامه نویسی که میتوانم یاد بگیرم چه زبانهایی هست؟ میدانم که خیلی پراکنده و شاید ناآگاهانه سوالاتم را مطرح کردم در وهله اول معذرت میخوام و اینکه این را بگذارید پای دانش کم بنده در این زمینه.

مهدی علامه ۲۰ تیر ۱۳۹۸، ۱۳:۲۸

سلام بابک عزیز به نظر من برای اینکه بتونم به سوالاتت پاسخ بدم اول باید هدفت رو به خوبی مشخص کنی تا بر اساس اون راهنماییت کنم. چون اهدافی که گفتی یک مقدار پراکنده هستند! راه اندازی استارتاپ و ورود به بازار کار زمانی که سه هدف متفاوت فرانت، بکند و اینترنت اشیا خیلی از هم پراکنده و با فاصله هستند. با توجه به این موضوع ترسیم یک نقشه راه مناسب برای شما سخت می‌شود. پس اول از همه سعی کنید تا یک مسیر راه انتخاب و تمرکز خودتون را بر روی آن بگذارید. بعد از این کار خیلی راحت‌تر میشه در مورد تکنولوژی‌های که در موردشون سوال پرسیدید اظهار نظر کرد. با تشکر

دانشجو ۳۱ فروردین ۱۳۹۸، ۱۲:۴۸

سلام و خدا قوت ممنون از پاسخگویی کاملتون خواستم بپرسم رابط کاربری پایگاه داده اس کیو ال چیست؟و چطور بین پایگاه و داده ورودی کاربر میتوان ارتباط برقرار کرد؟

مهدی علامه ۲۰ تیر ۱۳۹۸، ۱۳:۳۱

سلام دوست عزیز خواهش می‌کنم برای دریافت پاسختون از شما درعوت میکنم مقاله پایین را مطالعه کنید <a href="https://7learn.com/blog/what-is-dbms"><strong>سیستم مدیریت پایگاه داده (DBMS) چیست؟</strong></a>

سید جواد مهدوی ۳۰ فروردین ۱۳۹۸، ۲۰:۱۷

سلام ای کاش کاربرد هر زبان رو در زندگی و در پلتفرم‌ها میگفتید و از کلمات ساده و غیر پیچیده استفاده میکردید اینطوری قابل فهم‌تر بود مرسی بابت راهنمایی هاتون {CSS}

مهدی علامه ۳۱ فروردین ۱۳۹۸، ۰۵:۳۹

سلام دوست عزیز در این مقاله سعی شده در مورد توانایی‌ها و امکانات زبان‌های برنامه نویسی توضیح داده شود. اگر جایی از مقاله برای شما ابهام ایجاد کرده است، مطرح کنید تا به اصلاح آن بپردازیم مرسی بابت بازخوردتون

fatemeh ۲۹ فروردین ۱۳۹۸، ۰۶:۰۲

سلام ،،من یه سال نهمی هستم ،،کدوم رشته بهترین انتخاب برای رسیدن به برنامه نویسی هست؟

لقمان آوند ۲۹ فروردین ۱۳۹۸، ۰۸:۴۹

سلام می تونید مهندسی کامپیوتر نرم افزار رو انتخاب کنید.

آرین ۲۸ فروردین ۱۳۹۸، ۱۹:۲۷

سلام . من مدتی هست که زبان C++ رو یاد گرفتم و میخوام که برنامه ای در حوزه درسی خودم یعنی مهندسی عمران بنویسم . تنها مشکلی که دارم فارسی نوشتن در برنامه هست. آیا اصلا C++ فارسی ساپورت میکه و اگه نمیکنه کدوم زبان میتونه از زبان فارسی ساپورت کنه؟

لقمان آوند ۲۹ فروردین ۱۳۹۸، ۰۵:۲۲

سلام بله میشه. یه سرچ ساده بکنی روش هاش رو می‌بینی.

aLireza ۲۸ فروردین ۱۳۹۸، ۱۲:۴۳

سلام. بنده رشته کامپیوتر هستم. البته هنرستان! با سی شارپ مقداری آشنایی دارم البته بیشتر از سطح هنرستان ولی نه اینکه کاملا بلد باشم و کار کرده باشم! قصد دارم برنامه نویسی موبایل انجام بدم. بیشتر اندروید اما خیلی دوست دارم که Ios هم کار کنم. و اینکه میخوام توانایی ساخت وب اپ رو هم داشته باشم. بعدی اینکه علاقه به بازی سازی هم دارم! پس تا اینجا به یه زبان یا چند زبان احتیاج دارم که برنامه نویسی موبایل و بک اند وب (برای وب اپ) رو بتونن انجام بدن و در بازی سازی هم قدرت کافی رو داشته باشن. دوتا انتخاب هست. سی شارپ رو کامل یاد بگیرم بعد با تکنولوژی‌های asp.net core و xamarin این کار هارو انجام بدم. یا اینکه برم سمت کاتلین (چون علاقه ای به جاوا ندارم) و به دلیلی سینتکس مشابه سویفت رو هم یاد بگیرم. اما اگه این سمت برم برای برنامه نویسی سرور (برای وب اپ) و بازی سازی باید چیکار کنم؟ میشه با کاتلین ان کار هارو انجام داد؟ اگه بله چطوری و اگه نه لطف کنید نزدیکترین و آسانترین زبان ممکن که بتونه اون دوکار رو (سرور و بازی) انجام بده رو بفرمایید. یعنی ترجیحا بیشتر از سه زبان نشه کلا! در ضمن من بیشتر سعی دارم فریلنسر کار کنم و بازار کار و درخواست‌های زبان برای یکی دوسال دیگه به بعد واسم مهمه. ببخشید طولانی شد. باتشکر از پاسخ‌های دلسوزانه تون.

مهدی علامه ۳۱ فروردین ۱۳۹۸، ۰۵:۲۳

سلام علیرضا عزیز سوال شما را در اولین سون کست (پادکست) با موضوع چگونه برنامه نویسی را شروع کنیم بررسی خواهیم کرد. در سون کست این موارد رو به صورت خیلی دقیق جواب خواهیم داد. با تشکر

امین ۲۵ فروردین ۱۳۹۸، ۰۳:۱۶

سلام در زمینه رباتیک و صنایع هوا فضایی و موشک و اینچیزا کدام زبان استفاده میشود من با سی و میکرو‌ها کار کردم برای مهاجرت

مهدی علامه ۳۱ فروردین ۱۳۹۸، ۰۵:۲۷

سلام امین عزیز سوال شما را در سوت کست (پادکست) مطرح خواهیم کرد تا اساتید به آن پاسخ دهند. با تشکر

امین ۰۹ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۹:۱۲

لینک سوت کستی که سوال رو پرسیدن بزارید

مهدی علامه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۰۴:۴۴

https://7learn.com/blog/podcast-how-to-start-programming

fatima ۲۴ فروردین ۱۳۹۸، ۰۶:۳۰

خیلی ممنون از ویدئو راهنماتون. سپاس فراوان

حمیدرضا ۲۴ فروردین ۱۳۹۸، ۰۴:۴۶

سلام ممنون بسیار مفید بود

مهدی علامه ۳۱ فروردین ۱۳۹۸، ۱۳:۳۹

سلام حمیدرضا عزیز از اینکه این مطلب مورد توجه شما قرار گرفته خیلی خوشحالم

محمد ۲۳ فروردین ۱۳۹۸، ۰۸:۴۵

علم برنامه نویسی فراتر از این چیزاییه که اینجا شما کامنت میدین !! اصلا انگار واقعا تاحالا هیچ کاری نکردید در برنامه نویسی

مهدی علامه ۳۱ فروردین ۱۳۹۸، ۰۵:۲۶

سلام محمد عزیز در این مطلب سعی شده زبان‌های برنامه نویسی معرفی شوند و آموزش داده نشده. حق با شماست، برنامه نویسی چالش‌های خاص خودش را داره که در سایر مقالات به آن‌ها پرداخته ایم. اگر تمایل دارید جزییات بیشتری در مورد برنامه نویسی بدونید می‌توانید سایر مقالات سایت را بررسی کنید با تشکر

مححد ۲۳ فروردین ۱۳۹۸، ۰۵:۵۵

هم مطالبو هم نظرات خیلی مفید بود ن هیچ دانشی در مورد برنامه نویسی ندارم و وقتی به کد‌ها نگاه میکنم متوجه میشم چه کاری میکنند ر وقت هم رفتم دنبال برنامه نویسی نتونستم ادامه بدم و همون چند روز اول برام کسل کننده بود در حالی که کار من جوری هست اگر خودم برنامه نویسی میکردم خیلی موفق‌تر بودم به نظرتون سن من که 30 سال هست دیگه امیدی به یاد گیری هست ؟

مهدی علامه ۳۱ فروردین ۱۳۹۸، ۰۵:۲۹

سلام محمد عزیز خیلی خوشحال شدم که این مقاله برات مفید واقع شده. خیر، برای یادگیری اصلا دیر نیست. خیلی از افراد در سنین بالاتر شروع به برنامه نویسی کرده اند و اکنون موفق شدند. تشکر

محمد ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۲۲:۵۳

صد در صد میتونید یاد بگیرید. علاقه و پشتکار میخواد.

Alisina Kazemi ۲۲ فروردین ۱۳۹۸، ۲۰:۵۶

با سلام و خسته نباشید به اعضای تیم سون لرن ! یه سوال داشتم واسه اینکه بتونیم یه وبسایت کامل بدون هیچ نقصی بسازیم باید کدام زبان‌ها را یاد گرفت ؟ من خودم دانشجوی HTML و CSS و PHP شما بودم واقعا عالی بود( مدرس آقای آوند ) ! ولی نیاز هست که تو دوره جاوا اسکریپت هم شرکت کنم ؟ و کلا چند تا زبان دیگه باید یاد بگیرم تا بتونم یک وبسایت کامل درست کنم ! من حدودا 14 سالمه و از همین سن شروع به یادگیری رشته مورد علاقم کردم و وبسایت شما به من خیلی کمک کرد بازم ممنونم از وبسایت عالیتون !!!

مهدی علامه ۳۱ فروردین ۱۳۹۸، ۰۵:۳۶

سلام دوست عزیز سوال شما را در سون کست (پادکست) مطرح خواهم کرد تا بهترین پاسخ دریافت کنید. با تشکر

Invisible ۲۲ فروردین ۱۳۹۸، ۱۵:۱۱

سلام خسته نباشید خواستم ببینم بهترین زبان برنامه نویسی برای رشته مهندسی پزشکی کدوم زبان‌ها هستن ؟ من تازه شروع کردم و دارم سی پلاس پلاس رو یاد میگیرم زبان هایی که تو این رشته به دردم بخوره کدوم‌ها هستن ؟

مهدی علامه ۳۱ فروردین ۱۳۹۸، ۰۵:۵۱

سلام دوست عزیز سوال شما را در سون کست (پادکست) مطرح خواهم کرد تا پاسخ آن‌ها را دریافت کنید. با تشکر

Seyed Reza Bazyar ۲۲ فروردین ۱۳۹۸، ۰۶:۲۱

عجیبه! c++ رو گفته "نسبتا سخت" php رو گفته "نسبتا آسان" جاوااسکریپت رو گفته "آسان" دقیقا برعکس گفتید!

مهدی علامه ۳۱ فروردین ۱۳۹۸، ۰۵:۴۳

سلام دوست عزیز سخت و یا آسان بودن زبان‌های برنامه نویسی یک امر نسبی است. اما به صورت کلی زبان‌های خانواده C به دلیل سطح پایین بودن از سختی بیشتری نسبت به زبان‌های سطح بالا برخوردارند. همچنین میزان دشواری کار با هر زبان برنامه نویسی بر اساس تجربه کار با آن‌ها بیان شده است. تشکر

نازمحمد گری ۲۱ فروردین ۱۳۹۸، ۱۲:۳۵

با عرض سلام و خسته نباشید / تشکر می‌کنم از مطالب مفیدی که ارائه کرده اید / گفته شده که می‌توانیم با استفاده از جاوا اسکریپت می‌توانیم برنامه‌های ویندوزی و حتی بازی طراحی کنیم می‌خواستم بپرسم برای این کار به جز جاوا اسکریپت به چه ابزارهای دیگری نیاز داریم و اینکه اگه ممکن هست برنامه ای که با استفاده از جاوا اسکریپت برای ویندوز نوشته شده است را معرفی نمایید / با تشکر

مهدی علامه ۳۱ فروردین ۱۳۹۸، ۰۵:۴۹

سلام دوست عزیز برای اینکه از زبان جاوا اسکریپت به منظور ساخت اپلیکیشن‌های ویندوزی استفاده کنید باید از فریم ورک‌های این زبان استفاده کنید. کتابخانه ی الکترون برای این منظور استفاده می‌شود. برنامه vscode، واتس اپ، slack و... با استفاده از این فریم ورک ساخته شده اند. تشکر

نازمحمد گری ۳۱ فروردین ۱۳۹۸، ۱۲:۴۰

با سلام / با تشکر از پاسخ شما / آیا امکان این هست که منابع آموزشی در رابطه با یادگیری کتابخانه الکترون معرفی نمایید با تشکر

سینا ۲۱ فروردین ۱۳۹۸، ۱۰:۲۴

محتوای وب سایت جدیدا داره خیلی بهتر میشه ;)

مهدی علامه ۲۲ فروردین ۱۳۹۸، ۰۵:۱۱

سلام سینا جان خیلی خوشحالم که محتوای جدید سایت نظر شما را جلب کرده. در سال 98 کلی اتفاق خوب قرار در 7learn اتفاق بیفته، پس حتما با ما همراه باشید. تشکر

محمد ۱۶ فروردین ۱۳۹۸، ۰۶:۴۸

چرا زبان جاوا اسکریپت رو با زبان‌های دیگه مقایسه می‌کنید؟ توی حوزه‌ی خودش کاربرد داره!. ربطی به بقیه‌ی زبان‌ها هم نداره. من خودم تجربه‌ی چندین ساله با ++C دارم، ولی اینکه جاوا اسکریپت چی داره که گفتین از دیگر زبان‌های برنامه نویسی بالاتره خدا میدونه!!!. ممنون از مطالبتون ولی علمی‌تر باشه.

مهدی علامه ۱۷ فروردین ۱۳۹۸، ۰۶:۰۷

سلام محمد عزیز مرسی بابت نظری که با ما در یون گذاشتی صحیح است هر زبان برنامه نویسی در حوزه ی مربوط به خودش کاربردی است و زبانی بهترین زبان برنامه نویسی است که در جای درست و متناسب با اهداف شما انتخاب شود. اما در مورد اینکه گفتین این مطلب علمی نیست و بر چه اساسی گفته شده زبان جاوا اسکریپت محبوب‌ترین زبان برنامه نویسی است، می‌تونید آمار سایت Stackoverflow را در لینک زیر بررسی کنید. https://insights.stackoverflow.com/survey/2018#technology تشکر

امین ۱۵ فروردین ۱۳۹۸، ۲۳:۵۴

سلام و عرض و ادب خدمت اساتید عزیز ببخشید من یه سوالی خیلی وقته ذهنمو درگیر کرده حقیقتا من تازه واردم و حدود پنج شیش ماهی هست دارم برنامه نویسی رو دنبال میکنم و هدفم اینه که تو زمینه وب و اندروید به جایی برسم به جاوا اسکریپت و فریم ورک جی کوئری تسلط نسبی دارم و خیلی از این تکنولوژی خوشم اومده ولی خب به زبان سی شارپم علاقه دارم از طرفیم ازین شبهه دارم که آیا چند سال آینده زبان سی محبوبیتشو از دست میده یانه سوال کلی : بین سه زبان پایتون، جاوا اسکریپت و سی شارپ یکی رو مفخوام انتخاب کنم و تمام وقتمو صرفش کنم ممنون میشم اگه کمک کنید

مهدی علامه ۱۷ فروردین ۱۳۹۸، ۰۷:۲۱

سلام امین جان به نظر بنده باید سعی کنی انتخابت بر اساس اهداف و انتظاراتی که از زبان برنامه نویسی داری، باشه. چون محبوبیت زبان‌های برنامه نویسی روز به روز در حال تغییر است. ولی اگر محبوبیت یک زبان برای شما در اولویت هست باید به این نکته اشاره کنم که در حال حاضر زبان جاوا اسکریپت محبوب‌ترین زبان دنیا به حساب می‌آید. تشکر

دانشجو ۱۵ فروردین ۱۳۹۸، ۱۲:۰۵

سلام بنده SQL Server رو بلدم توی بازار کار چه کاری میتونم انجام بدم؟ و اینکه اگر بخوام در رابطه با همین موضوع اطلاعاتم رو گسترش بدم باید چکار کنم؟زبان برنامه نویسی هست که بتونه کمکم کنه؟

مهدی علامه ۱۷ فروردین ۱۳۹۸، ۰۶:۳۶

سلام دوست عزیز شما می‌تونید در طراحی دیتابیس مشغول به کار شوید. افزایش مهارت‌های خودتون در این زمینه با استفاده از دوره‌های آموزشی امکان پذیر است. البته کسب تجربه و طراحی دیتابیس‌های مختلف می‌تونه بهترین راه برای مواجه شدن با چالش‌های جدید باشه. برای یادگیری زبان برنامه نویسی باید حوزه مورد نظرتون برای فعالیت را مشخص کنید. تشکر

محمد رجا ۱۵ فروردین ۱۳۹۸، ۱۱:۳۳

با سلام من میخوام وبسایت بسازم میخواستم بدونم چه زبان‌های برنامه نویسی برای وبسایت خوبه ؟؟ خودم هم HTML بلدم

مهدی علامه ۱۷ فروردین ۱۳۹۸، ۰۶:۱۱

سلام محمد جان برای حوزه وب زبان‌های جاوااسکریپت و PHP در ایران بسیار پرکاربرد هستند و پیشنهاد شخصی بنده به شما یادگیری این دو زبان برای طراحی سایت است. البته با زبان‌های دیگر هم مثل جاوا، پایتون و... می‌تونید به طراحی سایت بپردازید و انتخاب هر یک از آنها بستگی به اهداف شما دارد. تشکر?

محمد ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۲۲:۵۰

پی اچ پی, جاوا و پایتون و دیتا بیس و فریم ورک‌های مرتبط.

مجید ۱۳ فروردین ۱۳۹۸، ۱۹:۳۲

سلام ،زبان جاوااسکریپت را میشه باهاش بازی ساخت

مهدی علامه ۱۷ فروردین ۱۳۹۸، ۰۶:۱۲

سلام مجید جان بله از زبان جاوا اسکریپت می‌تونی برای بازی سازی استفاده کنی.?

امیر سهیل ۱۰ فروردین ۱۳۹۸، ۱۹:۱۴

سلام یه سوال داشتم من ۴ ماه دیگه کنکور دارم و میخواهم رشته مهندسی نرم افزار برم و بعد برنامه نویس بشم اما زبان انگلیسی من خیلی خوب نیس وضعیف است ایا من میتونم برنامه نویس بشم ؟؟کتابی هست که زبان‌های کامپیوتر و برنامه نویسی را یاد بدهد ؟؟؟

مهدی علامه ۱۰ فروردین ۱۳۹۸، ۲۱:۳۴

سلام امیر جان بله، قطعا با مطالعه، تمرین و پشتکار می‌تونی به برنامه نویسی موفق تبدیل بشی، چون این مهارت‌ها همگی اکتسابی هستند. برای انتخاب کتاب برنامه نویسی، یک سری کتاب‌ها در حوزه برنامه نویسی به صورت عمومی هستند. اما اگر برای یادگیری برنامه نویسی دنبال کتاب می‌گردی، بهتره اول حوزه ای مشخص رو برای برنامه نویسی انتخاب کنی. تشکر

پژمان ۱۰ فروردین ۱۳۹۸، ۰۸:۰۰

سلام خدمت شما استاد بزرگ. من قصد دارم برنامه نویسی رو یاد بگیرم برای برنامه نویسی دیوایس‌های اکترونیکی.به طور مثال کیلومتر‌های دیجیتال خودرو‌ها یا ساعت‌های هوشمند و... بین زبان‌های برنامه نویسی که معرفی کردید خودم احتمال میدم که زبان #C یا ++C بهترین انتخاب برای هدفم میباشد. حال اگه میشه من رو توی این زمینه راهنمایی کنید. با تشکر.

مهدی علامه ۳۱ فروردین ۱۳۹۸، ۰۵:۵۲

سلام پژمان عزیز سوال شما را در سون کست مطرح می‌کنم تا پاسخ آن را دریافت کنید. با تشکر

محمد ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۲۲:۴۷

سی پلاس پلاس و تکنولوژی‌های مرتبط با embedded systems

مرتضی ۰۹ فروردین ۱۳۹۸، ۱۷:۵۱

سلام میخواستم بدونم کدوم زبان برنامه نویسی میتونه تو خارج از کشور به درد بخوره الان موندم کدوم رو یاد بگیرم

مهدی علامه ۱۷ فروردین ۱۳۹۸، ۰۶:۲۰

سلام مرتضی جان انتخاب زبان برای کار در کشور‌های خارجی باید متناسب با کشوری که قصد دارید به آن مهاجرت کنید انتخاب شود. ولی به صورت کلی زبان‌های برنامه نویسی جاوا، جاوا اسکریپت، پایتون و... می‌تونند انتخاب‌های خوبی باشند.

توحید ۰۹ فروردین ۱۳۹۸، ۰۷:۵۷

سلام استاد من میخوام برنامه نویسی یاد بگیرم شما میتوانید واسه من کتاب معروف کنین که بهتر بتونم یاد بگیرم

مهدی علامه ۱۷ فروردین ۱۳۹۸، ۰۶:۳۹

سلام توحید عزیز چه زبان برنامه نویسی مد نظرتون هست؟ قصد دارید در چه حوزه ای برنامه نویسی کنید؟ برای انتخاب کتاب یا دوره آموزشی ابتدا باید زبان یا حوزه مورد نظرتون را انتخاب کنید.

عباس ۰۸ فروردین ۱۳۹۸، ۰۷:۴۷

بدترین زبون برای ساخت برنامه گرافیکی میتونه پایتون باشه؟

مهدی علامه ۱۷ فروردین ۱۳۹۸، ۰۶:۲۹

سلام عباس عزیز خیر زبان پایتون بدترین زبان برای ساخت برنامه‌های گرافیکی نیست.? البته اگر منظورتون رو از نرم افزارهای گرافیکی دقیق‌تر بیان کنید، بنده بیشتر راهنماییتون می‌کنم با تشکز

Farzad ۲۶ اسفند ۱۳۹۷، ۱۷:۴۰

مهدی جان اگر من بخواهم یک برنامه ارتباطاتی جهانی را بنویسم بهترین زبان کدام است

مهدی علامه ۲۷ اسفند ۱۳۹۷، ۰۷:۲۰

سلام فرزاد عزیز بستگی به نیازها و ویژگی‌های پروژه باید زبان برنامه نویسی را انتخاب کنید. حتی شاید نیاز شود از چندین زبان برنامه نویسی برای چندین پلتفرم برنامه را گسترش دهید. اما می‌تونید از زبان هایی مثل جاوا اسکریپت یا پایتون استفاده کنید. چون این نوع زبان‌ها توانایی پیاده سازی نرم افزارهای مولتی پلتفرم را دارن

محمد ۱۶ فروردین ۱۳۹۸، ۰۶:۵۰

در درجه‌ی اول ++C و بعد سایر زبان‌ها.

مهدی علامه ۱۷ فروردین ۱۳۹۸، ۰۵:۴۱

محمد عزیز به نظر بنده هر زبان رو باید بر اساس اهداف مورد نظر خود انتخاب کنید و همونطور که اشاره کردم هیچ زبانی به الزاما از زبان‌های دیگر برتر نخواهد بود. تشکر

محمد ۲۵ اسفند ۱۳۹۷، ۱۰:۱۱

سلام در آينده قصد ورود به نرم افزار هاي موبايل و ابزار هاي پوشيدني دارم(در حال حاضر تسلط نسبي به جاوااسکريپت دارم) تا حد نسبتا خوبي هم با سي شارپ کار کردم اما براي ورود به اندرويد بيشتر گفته ميشه جاوا! 1.با توجه به اينکه سي شارپ رو تا حدودي کار کردم از نظر شما با زامارين وارد اين حوزه بشم يا برگردم برم سراغ جاوا و اندرويد استوديو؟ 2.تفاوت نوشتن کد(يا نوع برنامه هاي قابل توليد) با زامارين و اندرويد استوديو در چه حد هست؟(مقاله جدا راجب اين مورد هم ميتونين بذارين؟) 3.در نهايت هم اگر توصيه اي کاربردي براي اينجانب دارين ممنون ميشم راهنماييم کنين. در حال حاضر دانشجوي کارشناسي کامپيوتر هستم و در يک دو سال آتي قصد مهاجرت دارم(کانادا) لطفا بر اساس بازار کشور مقصد اگر اطلاعي دارين راهنمايي هاي خودتون رو در مورد سوالات بالام بفرماييد ممنون از وبسايت خوبتون و اينکه راهنماييمون ميکنين

لقمان آوند ۲۸ اسفند ۱۳۹۷، ۱۹:۴۱

سلام اگر قصد مهاجرت دارید توصیه می‌کنم برای همون جاوا وقت بزارید. اگر C# رو خوب کارکرده باشید انتقال به جاوا نباید زیاد وقت ببره. یه مدت وقت بزارید و یاد بگیرید. سعی کنید برای کانسپت‌ها و مفاهیم مستقل از زبان وقت زیاد بزارید.

محمد ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۲۲:۴۵

خارج از ایران زبانهایی مثل جاوا و سی شارپ و تکنولوژی‌های مرتبط با اونها معمولا سمت تجاری استفاده میشن و بازار کار بدی ندارند. ولی برای ابزارهای پوشیدنی پایتون هم کمک می‌کنه.

Ali ۲۰ اسفند ۱۳۹۷، ۱۶:۰۴

سلام چند تا سوال داشتم یه بار از یکی شنیدم که برنامه نویسی رو با زبان c شروع کن چون درک برنامه نویسی خوبی بهت میده واقعا تاثیر داره؟ مشکلی نداره برای مثال از پایتون یا جاوا یا جاوا اسکریپت شروع کنیم و سوال بعدیم اینه که از چه منابعی برای شروع استفاده کنم کتاب یا فیلم آموزشی یا... مشکلی هم با زبان انگلیسی ندارم و اینکه از کجا کتاب‌های معتبر رو پیدا کنم؟(چه کتاب هایی بخونم؟) شما برای شروع پایتون یا جاوا اسکریپت چه کتابی رو پیشنهاد می‌دین؟ ممنون از سایت خوبتون

مهدی علامه ۳۱ فروردین ۱۳۹۸، ۰۵:۴۶

سلام علی جان مرسی از مطرح کردن این سوالات حتما سوالاتت رو در سون کست (پادکست) مطرح می‌کنم تا پاسخ آن‌ها را دریافت کننید. تشکر

محمد ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۲۲:۴۱

تو اکثر دانشگاههای خارج از ایران اول با پایتون شروع میکنند. یادگیری سریع و راحت و درک سطح بالا از برنامه نویسی. در مرحله بعد سی پلاس پلاس و جاوا چون زمان بر هستند. مثلاً پایتون مدیریت حافظه رو به صورت خودکار انجام میده در مقایسه با سی و سی پلاس پلاس.

Ramin ۱۸ اسفند ۱۳۹۷، ۲۲:۲۳

اقای علامه من اگه بخوام هکر حرفه ای بشم باید با کدوم زبان کار کنم و همچنین چه زبانی برای طراحی وب سایت بهترین کمک رو به من میده لطفا راهنمایی کنید

مهدی علامه ۱۹ اسفند ۱۳۹۷، ۰۸:۲۴

سلام رامین عزیز بر اساس سیاست‌های سایت سون لرن در خصوص هک و هکر شدن نمی‌تونم کمکی به شما کنم اما در مورد سوال دوم شما، زبان PHP برای طراحی سایت محبوب‌ترین زبان سمت سرور محسوب میشه تشکر

sanaz ۱۶ اسفند ۱۳۹۷، ۱۴:۳۶

مطالب قشنگی بود استفاده کردم

مهدی علامه ۱۶ اسفند ۱۳۹۷، ۲۰:۴۳

خوشحالم که از این مطلب استفاده کردید?

parham ۱۳ اسفند ۱۳۹۷، ۰۸:۱۸

سلام من به مشکلی برخوردم که میدونم خیلی‌ها قبل من هم بهش برخوردند نمیدونم آیا برای برنامه نویسی اندروید و IOS و مطمعنا وب اپلیکیشن در ادامه ی آنها ایا زبانی مثل Python کافی خواهد بود و یا اینکه هر کاری بکنم آخرش باید باز با جاوا دست و پنجه نرم کنم. اتفاقی که برای من افتاده در این چند سال بهم یک java phobia داده که منو هی از جاوا دور میکند و به سمت زبان‌های دیگر میفرستد حالا نظر شما برای منی که میخواهم یک برنامه نویس حرفه ای بشم چیه ؟ با تشکر از سایت بینظیرتون

مهدی علامه ۱۴ اسفند ۱۳۹۷، ۰۸:۱۲

سلام پرهام جان هر دو زبان پایتون و جاوا می‌تونن برای مقاصد مولتی پلتفرم استفده بشن، البته پایتون سینتکس راحت‌تری داره و یادگیری اون سریع‌تر هست از طرفی دیگه جاوا اسکریپت هم می‌تونه گزینه مناسبی برای این کار باشه چون به راحتی می‌تونی با JS برای هر سیستمی برنامه بنویسی تشکر

محمد ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۲۲:۳۶

برای وب میتونید به راحتی از پایتون و فریم ورک هاش مثل جنگو و فلاسک استفاده کنید. البته به دیتا بیس و تکنولوژی‌های برای فرونت عند مثل اچ تی ام ال, سی اس ای, جاوا اسکریپت و بوت استرپ نیاز دارید.

star ۱۰ اسفند ۱۳۹۷، ۱۶:۴۷

سلام ممنون از مطالب خوب و مفیدی که گذاشتید اما کاش در مورد aspp.net هم مطلب میذاشتید البته من در سایت‌های دیگه مطالب زییادی دیدم اما می‌خواستم ببینم با توجه به این همه برنامه asp.net برتری نسبت به این برنامه‌ها داره و از لحاظ درامد در ایران خوب هست یا در کشورهای دیگه نسبت به این برنامه هایی که شما راجع بهشون صحبت کردید ممنون میشم اگه راهنمایی کنید؟

مهدی علامه ۱۱ اسفند ۱۳۹۷، ۰۶:۲۴

سلام، تشکر در این مقاله سعی بر این بود که بهترین زبان‌های برنامه نویسی که آینده ای بهتر خواهند داشت و رو به پیشرفت هستند رو معرفی و بررسی کنیم اینکه کدام زبان در کدام کشور پرکاربرد‌تر است، کشور به کشور متفاوت هست ولی در حوزه وب در ایران زبان PHP کاربرد بیشتری نسبت به ASP دارد

Haytham ۰۹ اسفند ۱۳۹۷، ۰۴:۵۳

با سلام آیا C++ در ایران ارزش یادگیری داره؟‌ خیلی‌ها می‌گن تو ایران کاربرد نداره خیلی جا‌ها سی شارپ استفاده می‌کنند ولی من علاقه ای به این زبان ندارم سوال دومم هم اینه که آیا C++ رو برای هر هدفی می‌شه استفاده کرد ؟‌مثلا ساخت اپلیکیشن

مهدی علامه ۱۱ اسفند ۱۳۹۷، ۰۶:۲۰

با سلام دوست عزیز هر زبان برنامه نویسی ارزش یادگیری داره اگر برای هدفی خاص استفاده بشه از زبان C++ بیشتر برای برنامه نویسی بازی، نرم افزارهای مدیریت حافظه و... استفاده میشه از این زبان برای اهداف مختلف میتونید استفاده کنید ولی نسبت به زبان‌های دیگه نسبتا سخت‌تر است

محمد ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۲۲:۳۱

سی پلاس پلاس چون زبان سریع و قدرتمندی هست برای برنامه‌های سیستمی و ریل تایم خوبه.

Mahdi ۳۰ بهمن ۱۳۹۷، ۱۷:۰۱

ببخشید من میخواستم ویروس نویسی رو یاد بگیرم میشه راهنمایی کنید

مهدی علامه ۰۱ اسفند ۱۳۹۷، ۰۶:۱۳

سلام دوست عزیز، با توجه به اینکه هدف ویروس یا بدافزار تخریب و صدمه به کاربران هست متاسفانه بر اساس سیاست‌های سایت در این زمینه نمیتونم کمکتون کنم ولی اگر علاقه مند به حوزه ی امنیت هستید میتونید در مورد شبکه مطالعه کنید

محمد ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۲۲:۲۹

پایتون, سی پلاس پلاس و شبکه !

Mehdi ۲۷ بهمن ۱۳۹۷، ۲۰:۲۹

سلام. ایا سی شارپ ارزش متخصص شدن توی ایران رو داره؟

مهدی علامه ۲۸ بهمن ۱۳۹۷، ۰۴:۲۲

سلام دوست عزیز، به نظر من باید این موضوع رو با توجه به هدفت بررسی کنی. اگر می‌خواهی یک ایده رو پیاده سازی کنی و سی شارپ مناسب‌ترین زبان برای پیاده سازی اون هست یا اگر قصدت یادگیری سی شارپ برای استخدام در شرکت‌های برنامه نویسیه و… شرایطش برای هر موقعیتی متفاوته (ولی در کل زبان قدرتمند و کاربردی است)

محمد ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۲۲:۲۷

سی شارپ اکثر سمت مایکروسافت هست و فکر می‌کنم تو ایران نیاز بهش زیاد هست. احتمالا باید دات نت و ای اس پی دات نت و ماکروسافت اس کیو ال سرور رو هم یاد بگیرید.

سید حسین موسوی ۲۵ بهمن ۱۳۹۷، ۰۶:۳۵

سلام ممنون برای ساخت سیستم عامل برای کامپیوتر و موبایل کدام زبان استفاده میشود.

مهدی علامه ۲۵ بهمن ۱۳۹۷، ۱۳:۰۵

همانطور که در مقاله بالا اشاره شده زبان‌های جاوا اسکریپت، پایتون، سی شارپ و... رو میتونی برای برنامه نویسی دستکتاپ و موبایل به کار بگیری ( جاوا اسکریپت بازار کار خوبی توی ایران داره )

محمد ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۲۲:۲۳

اکثر سیستم عامل‌های کامپیوتر با زبان سی و سی پلاس پلاس نوشته شده. همچنین کرنل و کامپایلر ها. چون اندروید هم بر اساس لینوکس هست متعاقباً سی و سی پلاس پلاس. اما برنامه‌های اندروید اکثرا جاوا هست و جدیدا گوگل کاتلین رو عرضه کرده.

سید حسین موسوی ۲۴ بهمن ۱۳۹۷، ۱۵:۴۸

با سلام خدمت شما من دوست دارم که برنامه نویسی برای کامبیوتر شوم یعنی هم برنامه و هم بازی بسازم باید چه زبانی از برنامه نویس رو یاد بگیرم. یعنی چگونه یک برنامه نویس نامحدود شوم. با تشکر

مهدی علامه ۲۴ بهمن ۱۳۹۷، ۲۰:۱۱

سلام دوست عزیز، با زبان هایی مثل سی شارپ و پایتون می‌تونی برای اهداف مختلف از جمله بازی سازی، نرم افزار، موبایل و... برنامه نویسی کنی (زبان‌های دیگه ای هم وجود دارند) با جاوا اسکریپت هم میتونی هم برای دسکتاپ و هم برای موبایل و وب برنامه نویسی رو شروع کنی (با توجه به هدف زبان مورد نظرتو انتخاب کن)

محمد ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۲۲:۱۸

چون بازی‌ها معمولا ریل تایم هستند بنظر من شما احتیاج به گرافیک و زبان سریعی مثل سی پلاس پلاس دارید. البته با پایتون هم میشه البته نه به اندازه سی پلاس پلاس. به کتابخانه‌های مثل اوپن جی ال هم ممکنه احتیاج داشته باشید.

shop.panaone.com ۲۴ بهمن ۱۳۹۷، ۱۰:۲۳

مطلب خیلی مفیدی بود، ممنون

مهدی علامه ۲۴ بهمن ۱۳۹۷، ۲۰:۰۵

خواهش می‌کنم، خوشحالم که این مطلب مورد استفادتون قرار گرفته

Work Ondox ۲۳ بهمن ۱۳۹۷، ۱۲:۱۵

سلام، من برنامه نویسی رو میخوام تازه شروع کنم؟ RoadMapی هست که از صفر چطور شروع کنم اصولی که فقط صرفاً کدنویسی یاد نگیرم و واقعاً برنامه نویسی رو از پایه و تفکرش با الگوریتم یاد بگیرم؟ قصد من البته بعدش این هست که به بحث دیتا وارد بشم اما خیلی دوست دارم راهنمایی شما رو بشنوم با توجه به پیراهن هایی که خیلی بیشتر از خیلی‌ها پاره کردید توی این راه ممنون با تشکر یکی از فالوورهات

مهدی علامه ۲۴ بهمن ۱۳۹۷، ۲۰:۰۲

سلام دوست عزیز اگر قصد داری بیشتر در مورد برنامه نویسی بدونی و مسیرتو پیدا کنی حتما مقالات راهنمای جامع برنامه نویسی رو دنبال کن که اولین بخشش رو می‌تونی توی لینک زیر مطالعه کنی https://7learn.com/blog/what-is-programing

محمد ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۲۲:۱۳

صرفاً یادگیری یک زبان برنامه نویسی نمیتونه به شما کمک کنه. به نظر من اول باید مشخص کنید که تو کدوم حوضه دنیای <a href="https://7learn.com/blog/what-is-information-technology" rel="noopener" target="_blank">آی تی</a> میخواهید فعالیت کنید. مثلاً, توسعه اپلیکیشن‌های وب, توسعه اپلیکیشن‌های موبایل, شبکه, دادهای بزرگ, گرافیک, بازیهای یارانه‌ای, مدیریت سیستم‌های کامپیوتری, علوم کامپیوتر نظری و غیره. هر کدوم از این حوزه‌ها شامل چند تا زیر شاخه هست. مثلاً هوش مصنوعی شامل یادگیری ماشین, بینایی ماشین, استخراج اطلاعات از داده و غیره هست. یا توسعه اپلیکیشن‌های تحت وب شامل فروند و بک عند هست. من فرض رو بر این میزارم که همون‌طور که شما گفتید میخواهید در حوزه دیتا فعالیت کنید. خوب, شما نیاز دارید که اینها رو یاد بگیرید: ۱- زبان برنامه نویسی پایتون یا ‌‌‌آر یا متلب ۲- ساختمان داده ۳- الگوریتم‌ها ی مرتبط ۴- آمار و احتمالات ۵- تا حدودی یادگیری ماشین (تحت نظارت و غیر تحت نظارت و تقویتی) ۶- کتابخانه هایی مثل نامپای, سای پای, پاندا, مت پلات لایب,اسی کیت لرن, تنسر فلو اگر شما بگید در کدوم حوزه میخواهید فعالیت کنید من بیشتر میتونم کمک کنم.

  • برنامه نویسی چیست و چه کاربردی دارد؟
  • برنامه نویس کیست و چه کاری می‌کند؟
  • یادگیری برنامه نویسی
  • مسیر آموزش برنامه نویسی
  • انتخاب حوزه برنامه نویسی
  • بهترین زبان‌های برنامه نویسی 2020:
  • انواع شیوه‌های برنامه نویسی
  • پیش نیاز‌های برنامه نویسی
  • مدت زمان یادگیری برنامه نویسی چقدر است؟
  • بهترین ابزار‌های توسعه برنامه نویسی
  • پر درآمدترین زبان‌های برنامه نویسی
  • پایان ماجراجویی:
اشتراک گذاری مقاله در :