۴۹۱ دیدگاه نظر زهرا فرحمند
پیش نیاز‌های یادگیری برنامه نویسی چیست ؟ [مقاله جامع و کاربردی]
پیش نیاز‌های یادگیری برنامه نویسی چیست ؟ [مقاله جامع و کاربردی]

پیش نیاز‌های آموزش برنامه نویسی: برخلاف تصورت برای یادگیری آسان برنامه نویسی و برنامه نویس شدن به یه سیستم گران قیمت با چند مانیتور بزرگ یا به یه زیرزمین تاریک پر از سیم‌های به هم پیچیده احتیاج نیست. در واقع اکثر ملزومات برنامه نویسی، در درون شماست. در این مقاله قصد داریم به شما نشان دهیم برای شروع برنامه نویسی دقیقا به چه چیزهایی احتیاج دارید و چه چیزهایی را باید یا بهتر است که بلد باشید. در ادامه با وب سایت آموزش برنامه نویسی سون لرن همراه شوید.

تعریف برنامه نویسی به زبان ساده

قبل از ورود به پیش نیاز یادگیری برنامه نویسی بهتر است یک تعریف مختصر از برنامه نویسی ارائه دهیم . کامپیوترها زبانی را بجز زبان و منطق ریاضی نمی‌شناسند . بنابرین به زبان ساده می‌توان گفت برنامه نویسی روش حل مسئله برای کامپیوتر به زبان ریاضیات است. زبان‌های برنامه نویسی به دو سطح زبان سطح بالا و پایین تقسیم بندی می‌شوند هرچه زبان سطح پایین‌تر باشد به مغز کامپیوتر ما نزدیک‌تر است و هرچه دورتر می‌شویم از مغز کامپیوتر ما فاصله بیشتری می‌گیرد. به نحوی زبان‌های سطح بالا همانند PHP ، جاوا ، C ، C# و ... برای صحبت کردن با کامپیوتر نیازمند این هستند که به زبان‌های سطح پایین مانند اسمبلی تبدیل شوند. اگر نیازمند اطلاعات جامع‌تری در رابطه با برنامه نویسی هستید به مقاله برنامه نویسی چیست مراجعه نمایید.

پیش نیاز برنامه نویسی

قبل از شروع به یادگیری برنامه نویسی باید یک سری توانایی‌ها را در خود پرورش داده و با پیش نیازهای آموزش برنامه نویسی آشنا شوید. یادگیری این توانایی‌ها قبل از شروع کار علاوه بر این که پیش‌نیاز برنامه نویسی محسوب می‌شود، کمک می‌کند تا به زبان برنامه نویسی مورد نظر خود زودتر مسلط شده و راحت‌تر به جواب سوالاتتان برسید. در ادامه این پیش‌نیاز‌ها را به شما معرفی می‌کنیم.

هدف گذاری و انگیزه یادگیری برنامه نویسی

اولین و مهم‌ترین پیش نیاز برای شروع برنامه نویسی، داشتن هدف است! قبل از شروع برنامه نویسی باید بتوانید به این سوال جواب دهید: "چگونه برنامه نویسی را شروع کنیم؟" اگر بتوانید به این سوال به صورت روشن جواب دهید، یعنی می‌توانید به سراغ گام‌های بعدی بروید. جواب دادن به این سوال از آن جهت مهم است که می‌تواند آغازگر قدم گذاشتن شما به یک دنیای بزرگ و بی انتها باشد. خیلی وقت‌ها در برنامه نویسی به مسائل یا مشکلات پیچیده‌ای برخورد می‌کنید که گاهی لازم است ساعت‌ها و روزها برای حل آن‌ها زمان بگذارید و این شرایطی است که گاهی تحمل یا دوست داشتن آن نیاز به عشق دارد! عشق به چه چیزی؟ به هدف!

آشنایی با زبان انگلیسی

زبان انگلیسی زبان اول علم در دنیاست، به این معنا که برای پیشرفت و تحقیق در اکثر حرفه‌ها و تخصص‌ها شما احتیاج به درصدهای متفاوتی از آشنایی با این زبان دارید. متاسفانه منابع فارسی برای برنامه نویسی معمولا محدود هستند و اگر برای پیدا کردن جواب یک سوال به فارسی جستجو کنید، این احتمال زیاد است که ناامید و دست از پا درازتر و عصبانی مرورگر خود را ببندید!

معمولا برنامه نویس‌های دنیا تجربیات خود را در بلاگ‌های خود و یا در قسمت مقالات سایت‌های معتبر به زبان انگلیسی با دنیا به اشتراک می‌گذارند. همینطور برنامه نویسان زبان‌های مختلف، سوالات و مشکلات خود را برای پاسخگویی توسط برنامه نویس‌های دیگر دنیا در انجمن‌های معتبر و معروفی مثل stackoverflow به اشتراک می‌گذارند.

یادگیری برنامه نویسی

برنامه نویسان دیگر به این سوالات جواب می‌دهند و در صورت ارائه راهنمایی‌های مفید از سایر کاربران امتیاز دریافت می‌کنند. این امتیازات به عنوان رزومه در پروفایل آن‌ها ضبط می‌شوند. پس برای یک برنامه نویس مهم است که در این انجمن‌ها فعال باشد.

با دانستن زبان انگلیسی شما حتی می‌توانید با سایر برنامه نویسان دنیا به طور شخصی مکاتبه داشته باشید و از تجربیات آن‌ها استفاده کنید. همینطور می‌توانید از طریق سایت‌های فریلنسری بین المللی با دریافت پروژه، درآمد دلاری داشته باشید.

البته لفظ آشنایی با زبان انگلیسی به هیچ وجه به این معنی نیست که لازم است به زبان انگلیسی مسلط باشید و به قول معروف مثل بلبل انگلیسی صحبت کنید! تنها کافیست بتوانید متن‌های تخصصی کامپیوتر و برنامه نویسی را بخوانید و درک کنید. معمولا این متن‌ها تعداد زیادی واژگان مشترک و تکراری دارند، بنابراین اگر شروع به خوندن این متن‌ها کرده و جسارت داشته باشید، می‌توانید در مدت کمی به درک و خواندن آن‌ها مسلط شوید.

بیشتر بخوانید: حوزه‌های برنامه نویسی : آشنایی کامل با حوزه‌های برنامه نویسی + (اینفوگرافیک)

آشنایی با الگوریتم

یکی از اصلی‌ترین پیش نیازهای آموزش برنامه نویسی، آشنایی با الگوریتم است. الگوریتم، یک روش ساخت یافته و مرحله به مرحله حل مسئله، یک زبان بینابینی بین زبان انسانی و زبان برنامه نویسی می‌باشد. افرادی که با دانش الگوریتم و فلوچارت آشنا هستند می‌دانند که چطور یک مسئله بزرگ را به بخش‌های کوچک و بعد به مراحل قدم به قدم قابل فهم برای کامپیوتر تقسیم کنند. این یعنی وقتی شما با یک مسئله مواجه می‌شوید، می‌توانید دقیقا در ذهن خود تصور کنید که مسئله چطور توسط کامپیوتر حل می‌شود و تقریبا همیشه می‌دانید باید از کجا شروع کنید. همینطور می‌دانید صرف نظر از نوع زبان برنامه نویسی، چگونه شیوه‌ای که برای حل مسئله در ذهنتان دارید را به کامپیوتر منتقل کنید.

الگوریتم چیست؟

برای اینکه کامپیوتر بتواند کاری را انجام دهد، باید یک نرم افزار کامپیوتری برای آن بنویسید. برای اینکه یک برنامه کامپیوتری بنویسید باید به صورت مرحله به مرحله و دقیق به کامپیوتر بگویید که دقیقا می‌خواهید چه کاری انجام دهید. سپس این وظیفه کامپیوتر است که تمام کاری که می‌خواهید را به صورت مرحله به مرحله انجام دهد.

حالا تنها مسئله اینجاست که این دستورات دقیق و مرحله به مرحله چگونه به دست می‌آیند و اصلا کامپیوتر چگونه باید این کارها را انجام دهد؟ اینجا جاییست که پای الگوریتم به میان می‌آید! مثلا در الگوریتم جمع دو عدد ما نیاز داریم به صورت زیر عمل کنیم:

  1. عدد a را بگیر
  2. عدد b را بگیر
  3. a+b را در c بریز
  4. c را نمایش بده

حالا فقط کافیست که این دستورات مرحله به مرحله که در واقع یک جور شبه کد یا سودوکد محسوب می‌شوند، به زبان برنامه نویسی مورد نظر ما ترجمه شوند.

بیشتر بخوانید: الگوریتم چیست؟ [جامع‌ترین مقاله در رابطه با الگوریتم]

همه این‌ها یعنی اینکه زبان برنامه نویسی و پلتفرمی که انتخاب می‌کنید، هرچه که باشد مهم نیست بلکه شیوه حل مسئله مهم است. پس قطعا بهتر است قبل از رفتن به سراغ یادگیری زبان برنامه نویسی برای راحت‌تر کردن کار خود و کوتاه‌تر کردن مدت یادگیری، با الگوریتم و حتی فلوچارت آشنا شوید.

ریاضیات

برای تصمیم گیری درست در برنامه نویسی و نوشتن شرط‌ها و حلقه‌ها با منطق درست، شما احتیاج به دانستن علم ریاضی دارید اما نمی‌توانیم بگوییم که احتیاج به مفاهیم پیچیده ریاضی مثل انتگرال یا دیفرانسیل دارید. معمولا تنها مبحثی از ریاضیات که در برنامه نویسی به آن احتیاج دارید منطق بولی و کمی احتمالات است.

بدون دانستن علم منطق، درک شرط‌های تو در تو در برنامه نویسی و نوشتن یک روند منطقی برای الگوریتم برنامه کمی مشکل و زمان‌گیر می‌شود.

تایپ

حتما کسانی را دیده‌اید که هنگام تایپ کردن کامپیوتر انگشت نشانه خود را به سمت کیبرد می‌گیرند و تقریبا هر سی ثانیه یک کلید را فشار می‌دهند. حالا فرض کنید با این وضعیت ملال آور برنامه هم بنویسند! بنابراین بهتر است قبل از شروع جدی به کدنویسی، حتما سعی کنید مهارت‌های تایپ خود را قوی کنید و چه بهتر که یاد بگیرید از هر دو دست خود برای کد نویسی کمک بگیرید.

البته اگر این مهارت را در خودتان نمی‌بینید احتیاجی نیست ذهنتان را درگیر این موضوع کنید چون معمولا به مرور زمان مهارت تایپ شما با کد زدن‌های زیاد قوی‌تر می‌شود.

بیشتر بخوانید: آموزش تایپ 10 انگشتی

آشنایی با کامپیوتر

برای برنامه نویسی احتیاج به حداقل آشنایی با کامپیوتر دارید. شاید احتیاجی به گفتن این پیش نیاز نباشد، اما به هر حال کار از محکم کاری عیب نمی‌کند! باید بتوانید پوشه‌های جدید بسازید یا حذفشان کنید. همچنین بتوانید ویرایشگر کامپیوتر خود را باز کنید و یا نرم افزارهای مختلف را نصب یا حذف کنید.

آشنایی با اینترنت

گفتیم که برای رسیدن به جواب سوالات خود احتیاج دارید به انجمن‌های برنامه نویسی مثل stackoverflow یا سایت‌های مقالات برنامه نویسی مراجعه کنید. پس همانطور که مشخص است احتیاج دارید بتوانید از اینترنت استفاده کنید. مسلما این احتیاج، اگر انتخاب شما برنامه نویسی وب باشد، قوی‌تر هم می‌شود! یعنی برای برنامه نویسی وب احتیاج دارید پای خود را فراتر از آشنایی بگذارید و با مفاهیم مقدماتی وب و شبکه هم تا حدودی آشنا شوید.

برای یادگیری برنامه نویسی به چه چیز هایی احتیاج داریم؟

شما قبل از شروع یادگیری برنامه نویسی به یک سری ابزار و وسایل کار احتیاج دارید. اما نگران نباشید چون همه این ابزارها به راحتی قابل تهیه هستند و یا حتی به طور پیشفرض آن‌ها را دارید. در ادامه لیست چیزهایی را که برای شروع کار لازم دارید و دلیل مهم بودن آن‌ها را معرفی می‌کنیم.

  • کامپیوتر و سیستم عامل: مسلما برای نوشتن برنامه‌های کامپیوتری، کامپایل و اجرای آن‌ها به کامپیوتر احتیاج دارید و کامپیوتر بدون سیستم عامل چیزی جز یک جسد نیست!

وسایل لازم برای برنامه نویسی

  • اینترنت: ممکن است انتخاب شما برای برنامه نویسی، زبان‌های تحت وب نباشد اما همیشه ممکن است به مشکلاتی برخورد کنید و احتیاج به کمک داشته باشید. باید بتوانید از طریق اینترنت برای پیدا کردن مشکل خود جستجو کنید و یا آن را در انجمن‌هایی مثل سایت stackoverflow بپرسید.
  • مرورگر یا browser: برای جستجو در اینترنت یا خوندن مقالات مرتبط به یک مرورگر مثل کروم یا فایرفاکس احتیاج دارید. اگر قصد ورود به حوزه برنامه نویسی وب را داشته باشید باید بتوانید برنامه‌های خود را روی مرورگر اجرا و تست کنید.
  • ویرایشگر متن یا text editor: برای اینکه بتوانید کدهای ساده را در کامپیوتر بنویسید، داشتن یک ویرایشگر متن تقریبا کافی به نظر می‌رسد. معمولا سیستم‌های عامل به طور پیشفرض یک ویرایشگر متن در خود دارند. مثلا ویندوز دارای ویرایشگر متن notepad، لینوکس Vim و مکینتاش textEdit است.
  • کامپایلر: نرم افزار شما باید بعد از نوشته شدن از زبان سطح بالای نزدیک به زبان انسان به زبان ماشین ترجمه شود و این کار را کامپایلرها انجام می‌دهند. اگر برای برنامه نویسی از یک IDE استفاده می‌کنید، آن IDE معمولا دارای یک کامپایلر نیز می‌باشد ولی اگر برای برنامه نویسی از یک ویرایشگر متن استفاده کنید، مجبور هستید از یک کامپیایلر به صورت جداگانه استفاده کنید.
  • IDE: بعد از پیچیده‌تر شدن زبان‌های برنامه نویسی، کم کم IDE‌ها پا به میدان برنامه نویسی گذاشتند. IDE مخفف عبارت Integrated Development Environment به معنی محیط یکپارچه توسعه (نرم افزار) است. IDE‌های پیشرفته از خیلی جهات کار برنامه نویسی را راحت‌تر می‌کنند. آن‌ها می‌توانند دارای راهنمای کد، ابزارهای تست و دیباگ کد و حتی کامپایلر باشند. مثلا برای برنامه نویسی به زبان جاوا می‌توانید از IDE نت بینز، برای برنامه نویسی اندروید از اندروید استودیو و برای برنامه نویسی به زبان PHP از PHPStorm استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین IDE برای طراحی وب و برنامه نویسی

چگونه برنامه نویسی یاد بگیریم تا بهترین باشیم؟

به نظر شما بزرگترین دغدغه ی یک برنامه نویس چه می‌تواند باشد؟ شاید بعضی‌ها فکر کنند دغدغه‌های برنامه نویسان صرف نظر از حوزه ی تخصصی آن‌ها در عباراتی از جمله "چگونه درآمد حاصل از برنامه نویسی خود را افزایش دهم؟"، "چگونه می‌توانم در یک شرکت معتبر استخدام شوم؟"، "بهترین زبان برنامه نویسی که میتوانم یاد بگیرم چیست؟"، "چگونه برنامه نویسی یاد بگیرم تا محدود به یک زبان نباشم؟" و ... خلاصه می‌شوند.

درست است که سوالاتی مشابه سوالات مطرح شده، ازجمله دغدغه هایی هستند که هر کسی بخواهد وارد دنیای برنامه نویسی شود و یا حوزه ی تخصصی خود را تغییر دهد با آن‌ها مواجه می‌شود اما برنامه نویسان فقط یک بار درگیر پاسخ به چنین سوالاتی می‌شوند و پس از آن با اطمینان به مسیر خود ادامه می‌دهند. اما سوال اصلی که یافتن جواب آن پیش نیاز اساسی برای پاسخ به تمام سوالاتی مشابه سوالات مطرح شده است  می‌توان در جمله زیر خلاصه کرد و بسط داد:

  • چگونه به برنامه نویسی بهتر تبدیل شوم؟ (تا بتوانم در یک شرکت معتبر استخدام شوم)
  • چگونه مهارت برنامه نویسی خود را افزایش دهم؟ (تا بتوانم درآمد بیشتر از برنامه نویسی کسب کنم)
  • چگونه به برنامه نویسی متخصص تبدیل شوم؟ (تا بتوانم ایده‌های خود را به واقعیت تبدیل کنم)
  • و...

بنابراین اگر شما هم جزو کسانی هستید که همیشه با این سوال در حال دست وپنجه نرم کردن هستند، باید شما را به خواندن ادامه این مقاله دعوت کنم تا یک بار برای همیشه به این سوال اساسی پاسخ دهیم و مسیر رسیدن به قله‌های برنامه نویسی را برایتان هموار و آسان کنیم.

بیشتر بخوانید: دانلود رایگان کتاب آشنایی با مهارت‌های نرم برای برنامه نویسان

چگونه در برنامه نویسی پیشرفت کنیم؟

برنامه نویس شدن و برنامه نویسی صرف نظر از هر موضوعی، مقوله ای است که تا زمانی که علاقه و عشق به آن وجود نداشته باشد کسی وارد آن نمی‌شود. از طرفی دیگر اگر کسی بدون علاقه ی کافی وارد حوزه برنامه نویسی شود، حتما با مشکلات بزرگی مواجه خواهد شد که همه ی آن‌ها دست به دست هم می‌دهند تا پشتکار و تلاش کافی برای پیشرفت در این زمینه را از دست بدهد.

از طرفی این یک امر بدیهی است که هر شخص به دنبال این باشد که در زمینه و موضوعی که به آن علاقه دارد به بالاترین مراتب آن دست پیدا کند و تا زمانی که این امر برای آن محقق نشده است، دست از تلاش بر ندارد و به راه خود با قدرت و انگیزه ی دوچندان ادامه دهد. برای مثال فوتبالیستی را در نظر بگیرید که روز به روز در تلاش است تا در تیم‌ها و لیگ‌ها حرفه ای‌تری به بازی بپردازد و هیچوقت از تمارین سختی که برای رسیدن به اهدافش انجام می‌دهد، خسته نمی‌شود.

برای برنامه نویسان هم این امر صادق است و مهمترین دغدغه ی یک برنامه نویس همیشه این بوده و است که چگونه به برنامه نویسی بهتر و یا به عبارتی دیگر چگونه به بهترین ورژن از خود در دنیای برنامه نویسی تبدیل شود. یکی از بهترین راه‌های پاسخ به این سوال بهرمندی از تجربه برنامه نویسان موفق می‌باشد که می‌توان آن را از دو منظر مختلف مورد بررسی قرار دهیم.

اول اینکه ببینیم برنامه نویسان اغلب مرتکب چه اشتباهات و خطاهایی شده اند و چگونه با آن مسائل برخورد کرده اند. با این کار می‌توانیم از این اشتباهات رایج درس بگیریم تا در مسیر خود دچار این اشتباهات نشویم و یا بدانیم چگونه با این مسائل برخورد کنیم. دوم اینکه ببینیم چه کارهایی را دیگران در مسیر فتح قله‌های برنامه نویسی انجام داده اند که باعث موفقیت آن‌ها شده است و به انجام آن‌ها بپردازیم.

در این بخش قصد داریم حالت اول را به صورت کامل بررسی و تشریح کنیم تا در ابتدا اول با اشتباهات رایج میان برنامه نویسان آشنا شویم تا دچار آن‌ها نشویم و سپس در مقاله ای جداگانه به حالت دوم می‌پردازم تا بدانیم در این مسیر باید چه کارهایی را انجام دهیم تا در کمترین زمان به برنامه نویسی حرفه ای تبدیل شویم.

1. علاقه نداشتن به برنامه نویسی

اولین و بزرگترین اشتباه یک شخص، ورود به حوزه ای است که به آن علاقه ای ندارد. شاید افراد زیادی را دیده باشید که به دلیل موقعیت اجتماعی و یا کسب درآمدی بهتر حوزه ی کاری خود را عوض می‌کنند و از شاخه ای به شاخه ی دیگر می‌پرند. اما اشتباه نکنید، برنامه نویسی مهارتی است که برای یادگیری و تقویت آن نیاز به زمان و پشتکار است که این موارد بدون داشتن علاقه ی کافی برای شما میسر نمی‌شود.

کسی که به برنامه نویسی علاقه مند است هر روز که از خواب بیدار می‌شود تا زمانی که می‌خواهد بخوابد، حتی در زمان خواب هم به برنامه نویسی فکر می‌کند و تمام حواس و تمرکز خود را برای پیدا کردن بهترین راه حل برای برنامه‌های خود جمع می‌کند. شخصی که عاشق برنامه نویس است هر روز که بر سر کار می‌رود آن روز برایش یک روز عالی در بهشت است و نه یک روز عذاب آور که به اجبار به محل کار رفته است. این شخص همیشه به برنامه نویسی در مرحله اول به دید یک تفریح شیرین و لذت بخش نگاه می‌کند تا اینکه صرفا از آن به عنوان شغلی برای کسب درآمد و گذران زندگی یاد کند.

2. نا امید شدن

یکی از مشکلاتی که همیشه در ابتدای این مسیر همراه شما خواهد بود، حس نا امیدی است. این حس را همه در اوایل کار خود و به ویژه در زمان مواجه با مسائل و مشکلات مختلف تجربه خواهند کرد. همه میدانند که یک برنامه نویس همیشه با مسائل و سوالات پیچیده ای سر و کار دارد و برنامه نویسی صرفا فقط نوشتن کد به یک زبان برنامه نویسی نیست، بلکه ارائه راه حلی است که با نوشتن کدهای آن زبان، پیاده سازی می‌شود.

بدیهی است که اگر در این مسیر راه حل و جواب مشکلات و مسائل را بدانید به راحتی با آن‌ها رو به رو می‌شوید، اما زمانی که به چالش‌های جدید برخورد می‌کنید، شاید دچار نا امیدی شوید. اما نکته ی کلیدی در برنامه نویسی این است که در این مسیر صبر داشته باشید و ناامید نشوید، چرا که باید تمام تمرکز خود را صرف پیدا کردن راه حل بهینه کنید و بدانید که بالاخره به جواب مسئله ی خود دست پیدا خواهید کرد.

برای اینکار باید روحیه ی چالش پذیری خود را روز به روز تقویت کنید و به قول معروف دل را به دریا بزنید. برای این منظور خود را همیشه درگیر چالش‌ها و مسائل جدید کنید تا روز به روز با حل مسائل جدید و پیچیده علاوه بر کسب تجربه و مهارت، روحیه ی خود را قوی کنید تا در مقابل ناامیدی ضد گلوله شوید.

3. مستندسازی نکردن تجارب و یافته‌های خود

معمولا تمام برنامه نویسانی که شروع به فراگیری یک زبان برنامه نویسی می‌کنند و یا در زمان کدنویسی با یک نکته ی جدید مواجه می‌شوند با خود این گونه می‌گویند : "حتما آن را یاد گرفته ام و به یاد خواهم داشت." اما بر اساس یک جمله ی معروف که می‌گوید : "کمرنگ‌ترین جوهرها از قوی‌ترین حافظه‌ها ماندگارتر است" این کار یکی از اشتباهات متداول در بین برنامه نویسان، به ویژه برنامه نویسان تازه وارد است.

همیشه افراد زیادی را دیده ام که زمانی که در حال یادگیری یک زبان برنامه نویسی هستند و یا به دنبال پیدا کردن راه حلی برای یک چالش جدید در این حوزه بوده اند، با شنیدن، خواندن و یا یافتن راه حل‌های جدید بر این باور بوده اند که آن‌ها را به صورت کامل یاد گرفته اند و با اعتماد به ذهن خود از یادداشت برداری آن‌ها خودداری کرده اند. اما با گذشت مدت زمانی نه چندان زیاد، به محض اینکه با آن موارد مجددا مواجه می‌شوند در میابند که توانایی پیاده سازی و حل آن‌ها را ندارند. چرا که این یک امر بدیهی است که یک برنامه نویس روزانه با چالش‌ها و مشکلات زیادی سر و کار داشته باشد که این امر باعث می‌شود که تسلط پیدا کردن به این موارد طالب زمان زیاد و تجربه ی کافی باشد.

بنابراین همیشه سعی کنید در ابتدای کار برای خود تمام نکات و یافته‌های خود را یادداشت برداری و مستندسازی کنید و حتما از کامنت گذاری برای کدهای خود استفاده کنید تا زمانی که این کار برای شما به یک عادت تبدیل شود. با این کار علاوه بر اینکه شما یک منبع مناسب برای خود ایجاد کرده اید، می‌توانید با اشتراک گذاری آن با دیگران، به روند آموزش آن‌ها کمک کنید.

بیشتر بخوانید: 11 دلیل برای برنامه نویس نشدن !

4. انتقادپذیر نبودن و نداشتن روحیه کار تیمی

برنامه نویسانی که مسیر پیشرفت را در نظر می‌گیرند، این واقعیت را می‌پذیرند که یکی از سریعترین و مطمئن‌ترین راه‌ها برای پیشرفت و یادگیری در دنیای برنامه نویسی، پذیرفتن انتقادات و استفاده از تجارب برنامه نویسان موفق و با سابقه‌تر از خود می‌باشد.

اعضای یک تیم برنامه نویسی دقیقا مانند اعضای یک تیم فوتبال می‌باشند و هر نفر وظایف خاص خود را دارد که باید انجام دهد. از طرفی نحوه ی انجام وظایف هر شخص بر کل سیستم و تیم برنامه نویسی تاثیرگذار است. به همین دلیل یک برنامه نویس باید همواره در تلاش باشد تا خود را با تیم برنامه نویسی خود همگام و هماهنگ سازد و اگر احساس می‌کند در این راه نیاز به کمک دارد، باید بی پروا از کمک دیگر اعضای تیم استفاده کند.

چرا که فرایند برنامه نویسی و ساخت یک نرم افزار یک مسیر واحد و یکتا ندارد و برنامه نویسان همواره در مسیر توسعه ی یک نرم افزار با تصمیم‌گیری‌های متعدد و گوناگونی همراه می‌باشند تا بتوانند راه حل بهینه را انتخاب کنند زیرا امکان دارد که برای پیاده سازی آن نرم افزار راه‌های بسیار مناسب‌تری وجود داشته باشد که به ذهن شما در آن زمان خطور نکرده باشد. بنابراین برنامه نویسان موفق همیشه به دنبال دریافت نظرات دیگر برنامه نویسان و کاربران در مورد عملکرد نرم افزار خود هستند تا با استفاده از بازخوردهایی که دریافت می‌کنند کدهای نوشته شده و نرم افزارهای خود را بهبود دهند.

5. کدنویسی کثیف

یکی از نشانه‌های یک برنامه نویس حرفه ای و متخصص، کثیف نبودن کدهایی است که نوشته است. شاید برخی ابتدا به این نکته بسیار مهم توجه نمی‌کردند و تمام هدف خود را بر روی اجرای صحیح نرم افزار نهایی خود متمرکز می‌ساختند ولی کدنویسی تمیز و دوری از کثیف کد نوشتن به یکی از ویژگی هایی تبدیل شده است که برای شرکت‌ها و تیم‌های برنامه نویسی جهت استخدام برنامه نویس، بسیار حیاتی و با اهمیت است.

بنابراین همیشه باید به این نکته به خصوص در کارهای تیمی توجه کنید که باید برای انسان‌ها کدنویسی کنیم و نه برای کامپیوتر، چرا که یک برنامه نویس حرفه ای کدهای خود را به صورت قابل فهم و به صورت کامنت گذاری شده می‌نویسد و همیشه در تلاش است که بهترین و قابل فهم‌ترین نام‌ها را در کدهای خود به کار گیرد. البته به این نکته توجه کنید که نباید آنقدر درگیر بهینه کردن کدهای خود شویم که به یک وسواس در کدنویسی تبدیل شود و به جای اینکه کدهای خود را بهینه‌تر کنیم، علاوه بر صرف زمان بیشتر به پیچیدگی و دشواری آنها اضافه کنیم.

6. عدم تقویت مهارت‌های نرم (Soft Skills)

 

منظور از مهارت‌های نرم یا Soft Skills مجموعه ویژگی‌ها و خصوصیات فردی یک شخص است که باعث تقویت موقعیت‌های شخصی، کاری و... می‌شوند، از جمله کنترل اضطراب، صبور بودن و... که جزو ویژگی هایی هستند که صفات کلی شخص را تعریف می‌کنند. شاید تعجب کرده باشید که ارتباط خصوصیاتی مثل صبور بودن و یا خوش اخلاقی با برنامه نویسی در چیست و چطور این نوع ویژگی‌ها می‌توانند در حرفه و تخصص شما به کار آیند. ولی از آنجایی که شما در یک تیم برنامه نویسی قرار است مشغول به کار شوید و یا حتی اگر به صورت مستقل و فریلنسری (دورکاری) مشغول به کار باشید، باید با مشتریان خود در تعامل باشید باید بتوانید به صورت مناسب با افراد دیگر ارتباط بر قرار کنید.

چرا که وقتی شما به یک تیم برنامه نویسی ملحق می‌شوید باید به آن‌ها به دید یک خانواده نگاه کنید زیرا قرار است که حداقل نیمی از زمان هر روز خود را با آن‌ها سپری کنید و در مسیر توسعه ی یک نرم افزار هر روز با یکدیگر به چالش‌های متفاوتی برخورد می‌کنید که باید با همکاری یکدیگر بهترین روش را برای حل آن‌ها انتخاب کنید. پس همیشه در تلاش باشید که روابط و مهارت‌های ارتباطی خود با دیگران را در مسیر حرفه ای شدن تقویت کنید.

بیشتر بخوانید: Soft Skill چیست؟ مهارت هایی که زندگی شما را متحول می‌کنند

7. انعطاف پذیر نبودن در مقابل تغییر

Programming-Skills

انعطاف پذیری یکی از مهمترین ویژگی‌های یک برنامه نویس محصوب می‌شود چراکه برنامه نویسی حرفه ای تلقی می‌شود که همواره آمادگی این را داشته باشد که در مواقع نیاز متناسب با وظیفه خود و کاری که انجام می‌دهد، بهترین زبان، فریمورک و ابزارهای برنامه نویسی را انتخاب کند. بنابراین از اینکه همیشه متکی به یک روش، زبان و یا ابزار خاص باشید، سعی کنید که همیشه به روز باشید و با تکنولوژی‌های دیگر آشنا باشید تا در مواقع نیاز از آن‌ها برای پیشبرد اهدافتون استفاده کنید.

برنامه نویس شدن صرفا یادگیری یک زبان برنامه نویسی نمی‌باشد بلکه باید بر کانسپت‌ها و اصول آن تسلط پیدا کرد. بنابراین شاید نیاز شود که در میانه ی راه زبان برنامه نویسی خود را عوض کنید و چیزهای جدیدی را آموزش ببینید. زیرا یک برنامه نویس در طول زمانی که مشغول به این حرفه می‌باشد ساعت‌های زیادی را با ابزار‌ها و کدهای مختلف سر و کار دارد که این تکنولوژی‌ها روز به روز در حال پیشرفت و تغییر می‌باشند و باید همیشه بهترین ابزار، روش‌ها و زبان‌های برنامه نویسی را انتخاب کنید. به عبارتی دیگر نباید نتیجه ی نهایی کار را نباید فدای عدم اطلاع و یا عدم آگاهی از روش‌های مناسب‌تر کرد.

چگونه برنامه نویسی را شروع کنیم تا شکست نخوریم؟

قطعا در مسیر تبدیل به برنامه نویسی حرفه ای و متخصص با چالش‌ها و اشتباهات گوناگونی برخورد خواهیم کرد که این موارد از شخصی تا شخصی دیگر متفاوت هستند. اما برخی اشتباهات و ضعف‌ها به صورت کم و بیش برای تمام برنامه نویسان به خصوص برنامه نویسانی که تازه پا به عرصه ی برنامه نویسی گذاشته اند وجود دارند که در این مقاله سعی شد که با مهمترین آن‌ها آشنا شوید و راه حل مواجه با آن‌ها را بیاموزید. اگر شما هم در مسیر برنامه نویسی خود به مشکلاتی دیگر مواجه شده اید که فکر می‌کنید از قلم افتاده اند و می‌توانند به دیگر علاقه مندان به برنامه نویسی کمک کنند، حتما در پایین این پست آن‌ها را کامنت کنید تا به موارد بالا اضافه شوند.

۴۹۱ دیدگاه
ما همه سوالات و دیدگاه‌ها رو می‌خونیم و پاسخ میدیم
محمد ۰۷ بهمن ۱۴۰۲، ۱۷:۱۷

سلام.من 17 سالمه دوازده حسابداری هستم .میخواهم به حوزه هوش مصنوعی ,ربات و برنامه نویسی وارد بشم البته میخواهم به خارج کشور برم و اینا رو اونجا انجام بدم .برای همین بهتر الان از کجا شروع کنم ؟ و برای اینا در حالت پیشرفتشون ریاضیات در چه مقطعی نیاز هست ؟ در کل نمیخوام در اینده در یک شرکت مشغول به کار بشم بلکه میخوام یک نواوری و ایده در این مورد پیاده سازی کنم برای پیشرفته شدن و یا این طور بگم قادر به انجام این ایده‌ها چقدر زمان گذاشت ؟

نازنین کریمی مقدم ۰۸ بهمن ۱۴۰۲، ۱۱:۳۷

درود بفرمایید که برای مقطع خاصی میخواید خارج برید؟ و اینکه میخواید کاری برید یا تحصیلی؟

محمد ۱۲ بهمن ۱۴۰۲، ۱۰:۴۶

نه برای مقطع خاصی نمیخوام .کاری فکر کنم سخت باشه برای همین تحصیلی بهتر میتونه باشه به نظر من .

نازنین کریمی مقدم ۱۵ بهمن ۱۴۰۲، ۰۷:۱۶

درود شما باید در رشته کامپیوتر برای مقطع ارشد یا دکتری اپلای کنید. پس با توجه به اینکه حسابداری میخونید باید بررسی کنید چطوری میتونید به این مسیر برسید. برای اپلای نیاز دارید تا رنک دانشگاه مبدا بالا باشه بنابراین باید به دانشگاه‌های برتر دولتی تهران فکر کنید. در کنارش بهتره با زمینه‌های مختلف برنامه نویسی آشنا بشید و یادگیری یک زبان مرتبط با حوزه موردعلاقه تون رو شروع کنید و نمونه کار جمع کنید.

زهرا ۰۵ دی ۱۴۰۲، ۱۶:۵۹

سلام.برای برنامه نویسی بهتره ریاضی کاربردی بخونم یا آمار؟ یا اصلا فرقی ندارن؟

نازنین کریمی مقدم ۰۶ دی ۱۴۰۲، ۱۲:۲۳

درود در مرحله اول بهتره مهندسی کامپیوتر و در علوم پایه بهتره که علوم کامپیوتر بخونید. اگر امکان قبولی در این دو رشته رو ندارید سرفصلها و دروس ریاضی و آمار رو بررسی کنید و نزدیکترین به کامپیوتر رو انتخاب کنید. در نهایت برای ارشد میتونید در کنکور رشته کامپیوتر شرکت کنید.

Fatemeh ۰۴ دی ۱۴۰۲، ۱۳:۴۱

سلام من 22سالمه و تو هنرستان حسابداری خوندم دانشگاه هم تاکاردانی حسابداری خوندم و الان به برنامه نویسی علاقه پیداکردم میخواستم بپرسم آیا با کاردانی حسابداری میتونم کارشناسی مهندسی کامپیوتر بگیرم و اینکه اصلا من اگر حتی اگر از اول مهندسی کامپیوتر رو تو دانشگاه شروع کنم اصلا دانشگاه برای من مفید خواهد بود چون من بیشتر دنبال یادگیریم تا مدرک داشتن و اینکه میخوام تو زمینه هوش مصنوعی برنامه نویسی کنم آیا زبان پایتون مناسب هست و چقد باید روزانه زمان بذارم برای حرفه ای شدن تو این زمینه؟

نازنین کریمی مقدم ۰۹ دی ۱۴۰۲، ۱۳:۱۲

درود حقیقتا هوش مصنوعی در حال حاضر در ارشد مهندسی کامپیوتر در حال تدریس هست و اگر بخواید آکادمیک پیش برید باید از کاردانی به کارشناسی و نهایتا کارشناسی ارشد فکر کنید. حالا اینکه این مسیر با کاردانی حسابداری به چه صورت خواهد بود رو باید خودتون تحقیق کنید یا لااقل از یک مشاور آگاه کمک بگیرید، چون به شخصه اطلاعات بروزی در این زمینه ندارم. اما سن تون اونقدری هست که بخواید آکادمیک پیش برید و هنوز زمان دارید. درمورد انتخاب زبان، بله پایتون بسیار مناسب هست. هرچقدر زمان بذارید زودتر حرفه ای میشید. با فول تایم بودن بعد از حدود یک و نیم ماه کامل مقدمات رو یاد میگیرید و میتونید به طور تخصصی یادگیری در زمینه هوش با پایتون رو استارت بزنید.

مجید ۰۴ دی ۱۴۰۲، ۱۱:۵۸

درود بر شما . خسته نباشید و ممنون از پاسخگو بودنتان . من ۵۱ ساله هستم. هدفم از برنامه نویسی این است که به روز باشم و اگر روزی کسب و کار مجازی راه اندازی کردم خودم اختیار برنامه و امنیت آن را عهده دار باشم و محتاج برنامه نویس نباشم ‌. سوال اولم این است آیا من می‌توانم برنامه نویسی را از این سن شروع کنم ( مهندس الکترونیک هستم و با کامپیوتر بیگانه نیستم ) ؟ سوال بعدی این است شما چه پلتفرمی را پیشنهاد می‌دهید ؟ موبایل ؟ وب ؟ یا پی سی ؟ یا ترکیبی از اینها؟ سوال سوم هم این است با توجه به پیشنهادی که برای سوال دوم می‌دهید از کجا و با چه برنامه ای شروع کنم ؟ خیلی ممنون از شما

نازنین کریمی مقدم ۰۹ دی ۱۴۰۲، ۱۲:۲۸

درود بله برای یادگیری هیچ وقت محدودیت وجود نداره. با توجه به مواردی که گفتید پیشنهاد میکنم سمت ساخت وب سایت با وردپرس برید که یادگیریش سریع و راحته، امکان افزودن خلاقیت و ساخت قالبهای مختلف باهاش بیشتره و میتونید صفرتاصد کسب و کارتون رو در بسترش بسازید. باز هم میتونید تحقیق کنید و بهترین تصمیم رو بگیرید.

سمانه صیف ۰۲ دی ۱۴۰۲، ۱۸:۳۰

با سلام و احترام.من ۳۹ ساله هستم،مترجمی زبان خوندم و درحال حاضر شاغل نیستم و مشاغل قبلیم در حوزه برنامه نویسی نبوده.میخواستم ببینم شانسی برای یادگیری برنامه نویسی دارم و آیا ورود به این حوزه به صلاح من هست؟همه هدفم اینه که بتونم از توی منزل کار کنم. ممنون که وقت میذارید و بادقت پاسخگو هستید.

نازنین کریمی مقدم ۰۹ دی ۱۴۰۲، ۱۲:۳۳

درود از لحاظ سنی که محدودیت ندارید و مشکلی نخواهید داشت بخصوص که هدفتون فریلنسری هست. منتها باید اول یک زمینه برنامه نویسی رو انتخاب کنید و در اون حرفه ای بشید. میزان موفقیت شما وابسته به این انتخاب + سختکوشی شماست. پیشنهاد میکنم سایتهای کاریابی فریلنسری رو بررسی کنید و با زمینه‌های برنامه نویسی محبوب یا اونهایی که با علایق و روحیات شما سازگار هست آشنا بشید. بعد یادگیری رو شروع کنید.

Hadi18123 ۳۰ آذر ۱۴۰۲، ۰۹:۰۰

سلام من سنم ۱۶ هست میخوام بدونم برای اپ از چه زبانی شروع کنم بهتره اطلاعاتم در حد صفره یادگیری چطوریه دروه‌های اینترنتی هست یت باید آموزشگاه هی چیزی رفت

نازنین کریمی مقدم ۰۲ دی ۱۴۰۲، ۱۷:۵۴

درود باید ببینید که علاقه دارید برای کدوم سیستم عامل برنامه بنویسید: اندروید، اپل، وب اپ (اپلیکیشن تحت وب) یا چند پلتفرمی (یکبار کد بنویس روی هر سیستم عاملی خروجی بگیر) اندروید: جاوا یا کاتلین اپل: سویفت یا مک او اس وب اپ: جاوا اسکریپت چند پلتفرمی: فلاتر (دارت)، ری اکت نیتیو و زامارین (سی شارپ) برای یادگیری هر یک از موارد بالا دوره‌های اینترنتی وجود داره و نیاز نیست آموزشگاه حضوری برید.

لیلا محمدی ۲۴ آذر ۱۴۰۲، ۱۶:۴۳

سلام من ۲۰ سالمه و رشتم تجربی بود ولی دانشگاه نرفتم درس ریاضیمم خوب بود و به کامپیوتر هم علاقه دارم دوست دارم برنامه نویسی رو یاد بگیرم ولی میدونم نمیتونم بخونم برای قبولیه دانشگاه دولتی. با مدرک دانشگاه آزاد و یادگیری برنامه نویسی میشه مهاجرت کرد؟

نازنین کریمی مقدم ۰۹ دی ۱۴۰۲، ۱۲:۰۳

درود با مدرک دانشگاه آزاد به صورت تحصیلی نمیتونید مهاجرت کنید چون معتبر نیست. اما میتونید به صورت کاری مهاجرت کنید، یا ارشد رو در دانشگاه دولتی بخونید و برای دکتری مهاجرت کنید. پیشنهاد میکنم در حال حاضر تحصیل در رشته کامپیوتر دانشگاه آزاد رو شروع کنید و بعد از دو ترم به صورت همزمان مشغول به کار بشید تا سابقه کار براتون ایجاد شه. بعد تصمیم بگیرید که میخواید تحصیلی مهاجرت کنید یا کاری.

مهدی ۱۵ آذر ۱۴۰۲، ۱۹:۴۹

سلام خسته نباشید من 15 سالمه و میخوام بین برنامه نویسی برای اپلیکیشین اندروید و بازی سازی یکی روشروع کنم و تقریبا دو سال هست که درحال خوندن مقالات و اطلاعات جدیدم اما دو دل هستم که کدوم رو برم اینده بهتری دارم .پیشنهاد شما چیه ............. در ضمن ممنون از سایت خوبتون

نازنین کریمی مقدم ۰۹ دی ۱۴۰۲، ۱۲:۲۵

درود هر دو زمینه بسیار جذاب و کاربردی هست. اگر روحیه تون با کار تیمی سازگار هست، یا علاقه دارید بجز برنامه نویسی در سایر حوزه‌ها (گرافیک - موزیک و...) هم کمی دانش خودتون رو بالا ببرید بازی سازی و در اون صورت برنامه نویسی اندروید رو استارت بزنید.

فرناز ۱۳ آذر ۱۴۰۲، ۰۹:۳۶

سلام من 32 سالم هست و کارمندم خیلی دوست دارم برنامه نویسی یاد بگیرم و قصد مهاجرت دارم. بنظرتون روی پایتون کار کنم و روزی چند ساعت وقت بذارم میتونم حرفه ای بشم؟

نازنین کریمی مقدم ۲۰ آذر ۱۴۰۲، ۰۴:۴۹

درود به دلیل شرایط سنی که دارید باید زودتر دست به کار بشید و نهایت دو سه سال فرصت دارید. حوزه آیتی یا هوش یا بک اند میتونه براتون مناسب باشه. موقعیتهای کاری کشور مقصد رو بررسی کنید و براساس اینکه کدوم از لحاظ سنی براتون بیشتره یکی رو انتخاب کنید. ترجیحا در هنگام یادگیری در جایی به عنوان کارآموز مشغول بشید تا سابقه کار براتون ایجاد شه وگرنه شانس مهاجرت کاری براتون کمتر میشه.

پوریا ۰۶ آذر ۱۴۰۲، ۰۳:۵۳

سلام استاد.من 32 سالمه.متاهل هستم.دیپلم ریاضی فیزیک و کاردانی برق دارم.من الان در زمینه برق فعالیت دارم یعنی طراحی مدارات و برنامه نویسی. PLC به زبان Lader و FBD انجام میدم.تو برق فعلا اول راهم. برای حرفه ای شدن که یه PLC MAN حرفه ای شم 3 سال زمان لازم دارم. در کل عاشق برنامه نویسی و نحلیل و طراحی هستم. از طرفی باتوجه به متاهل بودنم باید حتما ی بخش فکرمم رو درآمد خوب هم باشه. الان از سما کمک میخوام با توجه به برنامه نویسی کامپیوتر و برنامه نویسی plcکدوم رو انتخاب کنم.کدومشون خارج از بحث علاقه درامد بالاتر و همیشگی دارند.خیلی برام مهمه

نازنین کریمی مقدم ۱۰ دی ۱۴۰۲، ۰۶:۵۸

درود بابت تاخیر در پاسخگویی عذر میخوام. شما میتونید در بحث برنامه نویسی زبان ++C/C، میکروکنترلر ARM و پایتون یادگیری تون رو شروع کنید. اما اینکه در حال حاضر کدوم بهتره یا با روحیه تون سازگارتر هست رو خودتون که در اون فیلد هستید باید تشخیص بدید.

زمان ۰۳ آذر ۱۴۰۲، ۰۶:۲۴

سلام و درود بر شما و ممنون بابت مطالبی جامع و مفیدتون، خسته نباشید... من ۲۱ سالمه یک افغان مهاجرم تو ایران سه سال قبل از سال اول دانشگاه ترک تحصیل کردم و از کشورم مهاجرت کردم الان فقط یه کارگر ساده ام ولی به چند زبان خارجی تسلط نسبی دارم از جمله انگلیسی و با کمپیوتر و کاربرد آن هم بلدیت کامل دارم ریاظیاتمم بد نیست الانم که کنار شغل آزاد که فقط کار جسمی و فزیکیه اوقات فراغت کافی هم دارم که بی هدف داره میگذره به برنامه نویسی خیلی علاقه دارم و می‌خواهم یادبگیرم ولی نظر به شرایط فعلی هدفی مشخصی برای این منظور ندارم... ولی هیچ آشنایی با برنامه نویسی و زبان‌های برنامه نویسی ندارم اگر لطف کنید بگید که که از کجا و چگونه شروع کنم و همچنان آیا برای من مناسبه یا نه؟!... ممنون!

نازنین کریمی مقدم ۰۹ دی ۱۴۰۲، ۱۴:۰۲

درود بابت تاخیر در پاسخگویی عذر میخوام. نگفتید که مهاجر قانونی هستید یا خیر، در گام اول باید ببینید که مدارک کافی برای استخدام به صورت شرکتی و یا کار فریلنسری رو دارید؟ چون اگر نداشته باشید نمیتونید کار کنید. در گام بعد باید ببینید که امکان تهیه یک لپ تاپ متوسط رو دارید؟ چون با گوشی نمیشه یادگیری رو پیش برد. با فرض اینکه شرایط بالا اوکی هست، باید یک زمینه رو انتخاب کنید و توش حرفه ای بشید (پیشنهاد بنده به شما وب و فرانت اند هست که موقعیت‌های فریلنسری زیادی داره و سیستم خیلی گرونی نیاز نداره) این سوال شما رو کاربران زیادی داشتند و دوره الفبا برای همین تدوین شده و هزینه کمی داره: برای اطمینان هم میتونید دوره الفبا رو تهیه کنید، با حوزه‌های مختلف و شرایط کاری هرکدوم در این دوره آشنا میشید و میتونید متوجه بشید که آیا برنامه نویسی اصلا براتون مناسب هست یا خیر.

Mohammad ۲۸ آبان ۱۴۰۲، ۲۰:۲۵

سلام امیدوارم حالتون خوب باشه من ۱۹سالمه تا به امسال به اصرار خانواده تجربی میخوندم اما به برنامه نویسی خیلی علاقه داشتم واسه همین رشته دانشگاهمو مهندسی کامپیوتر زدم فقط من در مورد کامپیوتر در حد استفاده شخصیم اطلاعات دارم خیلی معمولی . میخواستم بهم کمک کنید که من از چه راهی وبا چه زبان برنامه نویسی شروع کنم که راحت‌تر یاد بگیرم

نازنین کریمی مقدم ۱۰ دی ۱۴۰۲، ۰۷:۰۴

درود اگر دانشگاه قبول شدید نگران نباشید، سه ترم اول رو با دروس دانشگاه پیش برید. دروس جوری طراحی شده که شما که صفر کیلومتر هستید به یک حرفه ای تبدیل بشید. معمولا با یادگیری زبانهای خانواده سی الگوریتم و مبانی کامپیوتر رو یاد میگیرید و بعد برای برنامه نویسی پیشرفته یک زبان شی گرا مثل جاوا رو بلد میشید. بعد از اون یکم با ساختمان داده و ... آشنا میشید و در ترم‌های بالاتر میتونید یک زمینه رو انتخاب کرده و توش حرفه ای بشید.

فرهاد ۲۶ آبان ۱۴۰۲، ۰۹:۲۷

سلام خسته نباشید من ۱۷ سالمه و تا حدودا ۹ماه دیگه میرم سربازی درس هم تا نهم خوندم دو سه سالی هست‌ ول کردم خواستم بدونم برای یادگیری برنامه نویسی از طریق درس باید خوند حتما یا کلاس‌های آزاد هم بری مدرک بگیری فایده داره آیا؟ و اینکه کدوم زبانو برم که از نظر درآمد و آینده شغلی مخصوصا درآمد بهتره نسبت به بقیه زبان ها

نازنین کریمی مقدم ۱۰ دی ۱۴۰۲، ۰۷:۲۰

درود. بابت تاخیر در پاسخگویی عذر میخوام. خیر بدون دانشگاه هم میشه برنامه نویسی رو یاد گرفت (از طریق دوره‌های آنلاین و مطالب موجود در نت) منتها سن شما اونقدری هست که به کسب مدرک امید داشته باشید و مسلما وجود داشتن مدرک مزایایی داره و بهتر از هیچی هست. شما با مدرک کارشناسی میتونید به ارشد فکر کنید و مهاجرت کنید و همچنین شانس بیشتری در کاریابی دارید. درمورد اینکه چه زمینه ای رو انتخاب کنید، در هر حوزه ای حرفه ای بشید کار هست. یسری زمینه‌ها مثل هوش - وب - اپ پولسازتر هستند اما باید ببینید چقدر با علایق شما سازگار هستند و از لحاظ زمان یادگیری براتون مناسب هست یا خیر. پیشنهاد میکنم برای صرفه جویی در زمان، اول تصمیم بگیرید میخواید درس بخونید یا خودآموز پیش برید. اگر اولی رو انتخاب کردید تا زمان سربازی روی یادگیری دروس تمرکز کنید. در غیر این صورت دوره الفبا رو ببینید و براساس مطالبی که آموزش داده شده یک زمینه رو انتخاب و یادگیری رو شروع کنید.

علی ۲۴ آبان ۱۴۰۲، ۰۹:۰۴

با سلام و خسته نباشید من ترم یک مهندسی کامپیوتر هستم و 18 سالمه و خیلی به موضوع برنامه نویسی علاقه مندم و درموردش کلی مقاله از جمله همین مقاله رو خوندم ولی نمیدونم دقیقا چطوری شروع کنم و وارد بازار کار بشم و به مرور زمان حرفه ای بشم میخواستم بدونم چه زبانی برای شروع مناسبه و اینکه از چه دوره هایی و آموزش هایی به مرور زمان استفاده کنم تا بازخورد مناسبی داشته باشن و اینکه آیا آموزش‌های رایگان برای این موضوع جوابگو هستند ؟

نازنین کریمی مقدم ۱۰ دی ۱۴۰۲، ۰۷:۲۲

درود. بابت تاخیر در پاسخگویی عذر میخوام. این سوالات برای هر کسی پیش میاد. نگران نباشید، سه ترم اول رو با دروس دانشگاه پیش برید. دروس جوری طراحی شده که شما که صفر کیلومتر هستید به یک حرفه ای تبدیل بشید. معمولا با یادگیری زبانهای خانواده سی الگوریتم و مبانی کامپیوتر رو یاد میگیرید و بعد برای برنامه نویسی پیشرفته یک زبان شی گرا مثل جاوا رو بلد میشید. بعد از اون یکم با ساختمان داده و ... آشنا میشید و در ترم‌های بالاتر میتونید یک زمینه رو انتخاب کرده و توش حرفه ای بشید. سعی کنید بعد از گذروندن واحد کارآموزی، به طور رسمی مشغول به کار بشید.

نیلوفر ۲۳ آبان ۱۴۰۲، ۱۲:۵۸

سلام امیدوارم عالی باشید من ۱۶ سالمه و به طراحی سایت و برنامه نویسی علاقه دارم ولی خیلی با ریاضیات اوکی نیستم میخاستم بپرسم ریاضیاتش درچه حده؟ و اینکه حتما باید از طریق مدرسه یاد بگیریم یا میشه توی آموزشگاه‌ها هم این کار رو انجام بدیم؟ خیلی ممنون میشم راهنماییم کنید🙏❤️

نازنین کریمی مقدم ۲۳ آبان ۱۴۰۲، ۲۰:۴۹

درود اگر درک گسسته و احتمالات براتون آسان باشه برنامه نویسی رو راحتتر یاد میگیرید. از هر دو روش میتونید پیش برید اما اگ در هدفتون راسخ هستید بهتره تلاش کنید تا در دانشگاه خوب در رشته کامپیوتر قبول بشید تا شانستون برای مهاجرت یا پیداکردن فرصتهای شغلی بهتر راحتتر باشه.

پرستو گرامی پور ۲۰ آبان ۱۴۰۲، ۱۸:۲۵

سلام من ۳۴ سالمه و کارشناسی حسابداری دارم . مدیر مالی هستم . قصد مهاجرت به استرالیا رو دارم و تصمیم دارم یرای کسب درامد وارد حیطه برنامه نویسی بشم. علاقه هم دارم. ولی هیچ اطلاعاتی ندارم و نمیدونم چه دوره ای به دردم میخوره .ممنون میشم راهنماییم کنید.

نازنین کریمی مقدم ۲۳ آبان ۱۴۰۲، ۲۰:۱۰

درود براساس اینکه تجربه برنامه نویسی ندارید و هدفتون مهاجرت هست پیشنهاد میکنم پایتون یاد بگیرید که یادگیریش سریع و بدون پیشنیاز هست. در گام بعد وارد بحث علم داده و یادگیری ماشین بشید که در حوزه مالی کاربرد داره. درضمن سعی کنید فولتایم زمان بذارید چون شرایط سن لب مرزی دارید.

صادق ۱۳ آبان ۱۴۰۲، ۱۷:۳۷

درود و سپاس از مطالب خوبتون، من24سالمه برنامه نویسی رو میخام از صفر تا صد یاد بگیرم و پرس و جو کردم و متوجه شدم آینده پایتون بهتره(به خصوص بحث مهاجرت).شما پیشنهاد میکنید کدوم شاخه اش روبرم و شما خودتون دوره‌اش رو دارید؟🙏

نازنین کریمی مقدم ۲۳ آبان ۱۴۰۲، ۲۰:۴۴

درود پایتون هم در بحث هوش مصنوعی و هم در وب (بک اند) قوی هست انتخاب بیشتر بستگی به علاقه تون داره. برای هر دو مبحث هم دوره داریم که میتونید از بخش دوره‌ها بررسی کنید. اگر براتون مقدور هست پیشنهاد میکنم مدرک مرتبط (مثلا ارشد یا کارشناسی کامپیوتر) از دانشگاه دولتی خوب بگیرید و برای مقاطع بالاتر اپلای کنید. اینجوری در مخارجتون صرفه جویی میشه و امکان گرفتن بورسیه رو خواهید داشت.

Abolfazl ۱۲ آبان ۱۴۰۲، ۱۷:۰۰

سلام وقت بخیر من 16 سالمه و میخوام از ماه آینده برنامه نویسی رو شروع کنم . و هیچی راجب این زمینه نمیدونم بهم گفتن دوره پایتون و برم. بعد از پایتون چندتا دوره دیگ باید یاد بگیرم که قشنگ مسلط شم و وارد بازار کارشم و این که حتما باید زبان انگلیسیم قوی باشه؟ ممنون میشم راهنمایی کنید🙏

نازنین کریمی مقدم ۲۳ آبان ۱۴۰۲، ۲۰:۲۱

درود شما در گام اول باید انتخاب کنید که در چه حوزه ای میخواید برنامه نویسی کنید، هدفتون از یادگیری برنامه نویسی چی هست (مهاجرت - کار در داخل کشور - فریلنسری و...) و بعد براساسش زبان برنامه نویسی رو انتخاب کنید. اتفاقا اگر قصدتون آشنایی با برنامه نویسی هست پایتون اصلا مناسب نیست و بهتره به سراغ زبانهایی مثل سی یا سی پلاس پلاس برید که در اغلب مدارس و دانشگاه‌ها همراه با درس مبانی برنامه نویسی تدریس میشه.

سارا ۱۵ مهر ۱۴۰۲، ۲۲:۰۲

سلام من طراحی صنعتی خوندم و مدتی ui,uxکار کردم,اما میخام برنامه نویسی رو رو یاد بگیرم و هیچی ازش نمیدونم صفره صفر!برای شروع کدوم دوره تون رو پیشنهاد میدین؟ امکان رفع اشکال و سوال هم وجود داره,درواقع برای مهاجرت میخام حرفه ای یاد بگیرم

نازنین کریمی مقدم ۲۹ مهر ۱۴۰۲، ۱۳:۰۵

درود براساس پیش زمینه ای که دارید اگر فرانت اند وب رو انتخاب کنید موفق‌تر و سریعتر خواهید بود چون به ui/ux هم نزدیک هست. باید با html و css و جاوا اسکریپت استارت بزنید. بعد از این مرحله فرصتهای مهاجرت رو شناسایی کنید و همزمان ری اکت رو پیش ببرید (اگر زیر سی سال دارید میتونید بک اند پایتون رو هم بعدش یاد بگیرید تا فرصتهای بیشتری برای اپلای داشته باشید.) دوره‌های ما با پشتیبانی هستند یعنی هم بچه‌های دوره و هم منتورها کمک تون میکنند. برای شروع هم باید به سراغ دوره طراحی وب با تدریس جناب صالحی برید.

Maryam ۱۴ مهر ۱۴۰۲، ۱۳:۳۰

سلام من 22سالمه رشتم تجربی بود الان میخوام مهندسی کامپیوتر بخونم منتها موندم ک کنکور ریاضی بدم (هم باید دیپلم بگیرم هم ترمیم کنم کلن زیادم حوصلم نمیکشه)یا همینطوری دانشگاه آزاد ثبت نام کنم شما چ پیشنهادی میدین ؟مدرک دانشگاه آزاد معتبره ؟؟هزینش حدودا چقد میشه؟؟

نازنین کریمی مقدم ۳۰ مهر ۱۴۰۲، ۱۰:۲۰

درود مدرک دانشگاه آزاد عملا به درد نمیخوره فقط یک امتیاز مثبت هست نسبت به کسانی که با مدرک غیرمرتبط وارد بازارکار شدند. هزینه اش هم در حال حاضر ترمی حداقل 3 میلیون هست. اگر میتونید کنکور شرکت کنید و دانشگاه دولتی تهران قبول بشید برای اپلای تحصیلی و پیداکردن فرصتهای شغلی در شرکتهای برند بسیار مفید خواهد بود. درغیر این صورت مدرک آزاد در کنار کسب مهارت (یعنی همزمان با تحصیل کار کنید) هم ترکیب مناسبی هست.

مرتضی ۱۱ مهر ۱۴۰۲، ۲۱:۴۶

سلام من ۳۷ سالم و می‌خوام برنامه نویسی رو یاد بگیرم.و هدفم ورود به دنیای امنیت و سایبری هستش. لطفاً راهنمایی کنید از کجا شروع کنم و پیش نیازها ی ورود به دنیای امنیت و سایبری چیه. با تشکر🙏

نازنین کریمی مقدم ۳۰ مهر ۱۴۰۲، ۱۰:۱۶

درود نقشه راه امنیت و سایبری: https://roadmap.sh/cyber-security

امیرحسین ۰۷ مهر ۱۴۰۲، ۱۴:۲۶

سلام،من میخواستم برنامه نویسی شروع کنم ولی اطلاعاتم صفر ولی خیلی علاقه دارم مثل چیزای نرم افزار ،سخت افزار ( گوشی، یا ...) و زیاد سنی هم ندارم ۱۶ سن دارم به نظر خودم از الان شروع کنم تا ۲۰ سالگیم همه چیو بلد میشم،میشه راهنمایی کنید چطور شروع کنم؟

نازنین کریمی مقدم ۳۰ مهر ۱۴۰۲، ۱۰:۱۴

درود بله سن خوبی دارید پیشنهاد میکنم اگر واقعا به برنامه نویسی به عنوان شغل آینده نگاه میکنید سعی کنید در دانشگاه این رشته رو ادامه بدید. در گام اول بهتره یک حوزه از برنامه نویسی (وب یا اپ یا هوش و...) رو انتخاب کنید و بگید تا بنده بهتر راهنمایی تون کنم.

ستاره ۰۴ مهر ۱۴۰۲، ۲۳:۰۶

سلام خسته نباشید برای یادگیری جاوا ریاضی گسسته خیلی مهم و کاربردی ؟

نازنین کریمی مقدم ۲۶ مهر ۱۴۰۲، ۰۷:۴۹

درود خود گسسته که نه اما تفکر حل مساله قوی میخواد. برای مثال شما باید بتونید راه حل رو به چند مرحله بشکونید و هر مرحله رو کدنویسی کنید.

سید محمدمهدی حسینی ۰۲ مهر ۱۴۰۲، ۱۹:۰۵

سلام وقتتون بخیر من دانشجوی ترم سه مهندسی پزشکی هستم و میخواستم بدونم کدام زبان برنامه نویسی را بخوانم و من به برنامه نویس علاقه ای ندارم وفقط میخوام اون درس را قبول شم و مجبورم که وارد زبان برنامه نویسی شوم چون ترم پیش من این زبانو برداشتم و استادمون به ما زبان متلب را درس داد ومن چیزی از این مطالبها متوجه نمیشدم وحتی خودم فیلم هایی در کانال تلگرام بود را نگاه کردم و نتیجه ای نداشت و حتی مسائل ساده هم نمیتونستم حل کنم و در امتحان هم نمره ی خوبی نگرفتم و مجبور شدم این ترم دوباره بردارم و بیام از شما سوال کنم که باید از کجا شروع کنم برنامه نویسیو وبا کدام زبان شروع کنم اگر میشه بهم کمک کنید منتظر جوابتون هستم🙏

نازنین کریمی مقدم ۲۹ مهر ۱۴۰۲، ۱۲:۵۳

درود اگر این ترم هم همون متلب تدریس میشه، پیشنهاد میکنم یک جزوه مبانی کامپیوتر و الگوریتم از نت دانلود کنید و همزمان آموزش متلب رو از صفرتاصد تهیه کنید. نیازی به یادگیری زبان دیگری نخواهید داشت.

افسون ۰۲ مهر ۱۴۰۲، ۰۵:۳۰

باسلام من ۲۶ سالمه و توی یه دوره ی ۱۱۰ ساعته پایتون آنلاین که ازطرف دانشگاهم )پیام نور)قراره برگزار بشه ثبت نام کردم من ترم ۳ عمران پیام نورم و ترم ۵ زبان که توی جهاد برگزارمیشه... زبانم در حد متوسطه و علاقه وافری بهش دارم وقبول دارم ریاضی ضعیفه اما در تلاشم ریاضیم بهبود پیدا کنه چون قراره خیلی بیشتر با ریاضی سروکار داشته باشم من دو سال پیش مدرک ICDL گرفتم .. از کار با کامپیوتر الان حقیقتش ورد و اکسل و پاور پوینت و اکسل بلد نیستم واصلا از ویندوزم سر در نمیارم راحت بگم بتونم یه پوشه توی دسکتاپم بسازمو مثلا برم سراغ آهنگایی که دانلود کردم یا ولی تو اینا باز بیشتر باورد سعی میکنم کار کنم بخاطر اینکه سرعت تایپم بیشتر بشه و اینو توی چندین سایتم تمرین کردم ... کلا کار با سیستم و برنامه نویسی رو دوست دارم بنظرشما با این حال یادگیری پایتون انتخاب درستی بوده؟ ممنون میشم اگر منو در زمینه‌ها راهنمایی کنین

نازنین کریمی مقدم ۲۹ مهر ۱۴۰۲، ۱۰:۳۷

درود در گام اول باید یاد بگیرید که با کامپیوتر دوست باشید. یعنی سعی کنید از ویندوز سردربیارید و با ورد و... کار کنید. درسته اینا ربطی به برنامه نویسی ندارند اما باید بلد باشید و عجیب میشه اگر اینا رو ندونید :) در گام بعدی باید ببینید که هدفتون از یادگیری برنامه نویسی اصلا چی هست؟ اگر این سوال رو جواب بدید بنده بهتر میتونم کمک تون کنم.

۲۳ شهریور ۱۴۰۲، ۰۱:۴۳

سلام و درود امیدوارم حالتون خوب باشه راستش رشته ام ریاضی فیزیکه، کنکور رو هم دادم و انتخاب رشته هم کردم. راستش اولویت اول من مهندسی عمرانه چون علاقه زیادی بهش دار،. اما از طرفی علاقه زیادی به بازی سازی دارم و دوست دارم در کنار حرفه اصلی و با کمک اون وارد دنیای بازی سازی بشم و یک گروه کوچیک راه بندازم. تا جایی که بنده تحقیق کردم فهمیدم در کنار طراحی خوب و علاقه به بازی ویدیویی، باید برنامه نویسی،‌ ریاضیات گسسته و کدنویسی خیلی خوبی هم داشته باشیم. راستش بنده در طراحی خوبم و اگه تلاش کنم خیلی بهتر هم میشم و از طرفی تونستم با شطرنج یک بازی بسازم. سوال من اینه که میتونم برنامه نویسی رو بدون دانشگاه برای ورود به این حرفه شروع کنم و بصورت حرفه ای یاد بگیرم، از لحاظ ریاضی هم خدارو شکر مشکلی ندارم.

نازنین کریمی مقدم ۲۹ مهر ۱۴۰۲، ۱۰:۳۴

درود بله بدون دانشگاه هم میتونید برنامه نویسی رو به طور حرفه ای یاد بگیرید و مشکلی نخواهید داشت. برقرار باشید.

۱۶ شهریور ۱۴۰۲، ۱۲:۵۶

سلام.من رشته تحصیلی در دانشگاه علوم کامپیوتر رو گذروندم.البته سال ۹۲ .چند سال مشغول به کار در بانک هستم.میخوام برنامه نویسی رو دوباره از ابتدا یاد بگیرم.چون خیلی وقت هست از محیط اون دور بودم.قصدم اموزش کامل زبان‌های برنامه نویسی حوزه وب و موبابل هست.تصمیم دارم تا خارج از ایران بازار کار داشته باشه برای مهاجرت.زبان انگلیسی ام عالی هست.ممکن است راهنمایی بفرمایید از کجا شروع کنم

نازنین کریمی مقدم ۱۹ شهریور ۱۴۰۲، ۱۰:۳۹

درود در حال حاضر زبان پایتون به یکی از ملزمات برای مهاجرت تبدیل شده چون فرصتهای شغلی زیادی داره. برای وب بخش بک اند هم کاربرد داره. اما جاوا هم مناسب هست ... این زبان چه در بخش موبایل و چه در بخش بک اند وب عالیه. اول کشور هدفتون رو مشخص کنید و براساسش موقعیتهای کاری رو دربیارید و در نهایت بین جاوا یا پایتون تصمیم بگیرید.

۱۰ شهریور ۱۴۰۲، ۱۳:۳۵

سلام ببخشید من ۱۸ سالمه و بخاطر بیماری پدرم مجبور شدم درسو بزارم کنار و کار کنم والان میخوام برنامه نویسی یاد بگیرم خیای علاقه دارم که یاد بگیرم آیا میتونم بدون دانشگاه رفتن یاد بگیرم ریاضی وزبانم هردو ضعیف ? ممنون میشم جواب بدین

نازنین کریمی مقدم ۱۹ شهریور ۱۴۰۲، ۱۰:۴۵

درود بدون دانشگاه باید دوره آنلاین ببینید و یا خودآموز از یوتیوب و سایر منابع رایگان موجود در سطح نت استفاده کنید که با توجه ریاضی و زبان ضعیف براتون خیلی سخت میشه. با مجموعه تماس بگیرید راهنمایی تون میکنند تا در یک مسیر مشخص یادگیری رو پیش ببرید. به امید اینکه شرایط باعث نشه هیچ علاقه مندی زمینه کاری موردنظرشو رها کنه.

۰۴ شهریور ۱۴۰۲، ۱۶:۵۹

من می‌خواهم زبان برنامه نوسی یاد بگیرم اما نمی‌دانم کجا باید شروع کنم چیگونه پیش بروم . اگر لطف کنید راه نمایی کنید ممنون میشم.

نازنین کریمی مقدم ۱۹ شهریور ۱۴۰۲، ۰۶:۳۵

درود شما در مرحله اول باید حوزه ای که میخواید توش کار کنید (وب - موبایل - ...) رو انتخاب کنید و بفرمایید تا براساسش بتونم بهتر راهنمایی تون کنم.

۲۱ مرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۱۸

سلام خانم کریمی. اکثر نظرات رو خوندم و جامع سوالات من بود اما به صورت جدا از هم. در مقالتون فهمیدم که زبان انگلیسی و تایپ سریع پیش نیاز هستند.اما در ادامه قصد دارم که به دانشگاه آزاد و رشته کامپیوتر بروم. در یک آموزشگاه که مدرک icdl رو میگیرفتم،گفت که باید برای برنامه نویس خوب شدن چند دوره از برنامه نویسی هارو (شبیه به سی شارپ و پایتون و ...) یاد بگیرم و بعد از انتخاب مسیر به صورت تخصصی به سمت یک برنامه نویسی خاص برم. حالا سوال من این هست که ترتیب دوره هایی که باید یاد بگیرم چیست؟ و اگر بخوام برنامه نویسی امنیت رو یاد بگیرم،به ترتیب چه دوره هایی رو یاد بگیرم؟

نازنین کریمی مقدم ۱۰ شهریور ۱۴۰۲، ۱۷:۵۵

درود بله آموزشگاه مسیر مناسبی رو بهتون پیشنهاد داده هرچند اگر به دنبال یادگیری مفاهیم برنامه نویسی هستید بهتره از سی شارپ بجای پایتون شروع کنید چون پایتون به نسبت ساده‌تر هست و ممکنه سختگیری‌های موجود رو باهاش کمتر تجربه کنید. پس اول مبانی کامپیوتر و الگوریتم، بعد یادگیری مباحث کلی برنامه نویسی و در نهایت یادگیری در مسیر هدف که برای شما امنیت هست. امنیت شاخه بسیار گسترده ای هست و در زمینه‌های زیادی مثل سیستم عامل یا شبکه یا سایت و... میتونید فعالیت داشته باشید. شما باید با انواع حملات و زبانهای برنامه نویسی تا حدودی آشنا باشید تا بتونید باهاشون مقابله کنید. در این خصوص بهتره به انگلیسی security programming roadmap رو سرچ بزنید، چون امنیت یکی از به روز‌ترین حوزه هاست و چیزی نیست که بشه یک منبع دقیق و جامع معرفی کرد، باز کامنت تون اینجا میمونه اگر دوستی پیشنهادی داشت براتون میذاره.

۱۶ مرداد ۱۴۰۲، ۰۵:۳۱

سلام من 18 سالمه از سال یازدهم ترک تحصیل کردم به دلیل رشته ای که علاقه نداشتم اصلا برنامه نویسی پایتون شروع کردم اموزشگاه ثبت نام کردم میخواستم ببینم مدرکی که میگیرم از اموزشگاه فنی حرفه ای به دردم میخوره و این که خیلی‌ها میگن پایتون داخل خونه با استفاده از سایت‌ها و یوتیوب میتونستی یاد بگیری بهتر بود میخواستم راهنمایی کنین نظر شما چیه ممنونم

نازنین کریمی مقدم ۱۹ شهریور ۱۴۰۲، ۰۸:۴۷

درود خیر مدرک آموزشگاه در حالت عادی امتیاز خاصی نداره مگر اینکه آموزشگاه خیلی معتبر باشه. یعنی بنده تاحالا ندیدم که مدرک نقطه عطفی برای استخدام باشه و بیشتر مهارت مهم هست. این ترم رو که ثبت نام کردید پیش برید، اما بعد از اتمام پیشنهاد میکنم در گام اول یک رزومه از کارهایی که بلد هستید درست کنید و همزمان با یادگیری خودآموز برای موقعیتهای کارآموزی درخواست بدید. درضمن بهتره که تحصیل رو رها نکنید شما هنوز جوان هستید و مدرک در سیستم کشورما مهم هست و فرصتهای زیادی رو در اختیارتون قرار میده. رشته کامپیوتر در خیلی دانشگاه‌ها بدون کنکور پذیرش داره و دربدترین حالت میتونید پیام نور بخونید که صرفا مدرک رو داشته باشید.

۱۱ مرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۰۰

سلام من 17 سالمه و رشته مورد نظر من ریاضی فیزیک هست من علاقه دارم به کامپیوتر و برنامه نویسی میشه من را راهنمایی کنید

نازنین کریمی مقدم ۱۹ شهریور ۱۴۰۲، ۰۹:۵۲

درود تمرکزتون رو روی دروس مدرسه و کنکور بذارید تا دانشگاه خوبی قبول بشید. رشته مهندسی کامپیوتر و بعد از اون علوم کامپیوتر هدفتون باشه. تابستان بعد که کنکور دادید مبانی کامپیوتر و برنامه نویسی رو استارت بزنید. جزوه هاش در سطح نت هست. بعد از قبولی دو سال اول طبق برنامه دانشگاه پیش برید و بعد از اون، زمینه کاری خودتون در برنامه نویسی رو انتخاب کنید و بر اون اساس مطالب رو حرفه ای‌تر یاد بگیرید.

۰۵ مرداد ۱۴۰۲، ۰۸:۰۵

سلام وقت بخیر، من امسال وارد دانشگاه میشم اما هدفم تحصیل در رشته کامپیوتر نیست. به احتمال زیاد در رشته ی علوم پایه فیزیک درس خواهم خوند. برای پروژه‌های دانشگاه تقریبا به آشنایی مقدماتی با کدنویسی نیاز دارم. خواستم بدونم شما چه توصیه ای دارید؟ چطور کدنویسی را در حد نیاز رشته ام یادبگیرم؟

نازنین کریمی مقدم ۱۰ شهریور ۱۴۰۲، ۱۲:۳۹

درود بستگی داره در اون شاخه به چه زبانی بخواید کار کنید، برای بعضی پایتون هست، برای بعضی متلب و... برای این کار شما کافیه فقط زبان موردنظر و همچنین مباحث مبانی کامپیوتر و الگوریتم رو بلد باشید و به یادگیری بیشتری نیاز نخواهید داشت.

mani chenari ۰۱ مرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۴۰

سلام برای شروع برنامه نویسی وب پایتون بهتره یا جاوا اسکریپت(از لحاظ مدت زمان یادگیری.درجه سختی )

نازنین کریمی مقدم ۱۹ شهریور ۱۴۰۲، ۰۸:۵۶

درود وب به دو بخش فرانت اند و بک اند تقسیم میشه. برای درآمد بیشتر و سردرگم نشدن بهتره اول یکی از این دو رو انتخاب کنید و توش حرفه ای بشید. برای بخش فرانت اند: html و css و جاوا اسکریپت برای بک اند: پایتون

۳۰ تیر ۱۴۰۲، ۰۳:۲۷

سلام من لیسانس پرستاری دارم اما دوست دارم شغلی داشته باشم که قابلیت دورکاری داشته باشه و دوره‌های کد نویسی رو میخوام شرکت کنم آیا لازمه لیسانس مهندسی کامپیوتر داشته باشم یا باگذرندون دوره‌ها میتونم مشغول به کار بشم

نازنین کریمی مقدم ۱۹ شهریور ۱۴۰۲، ۱۰:۰۴

درود قبل از هرچیزی از سایتهای کاریابی مثل جاب ویژن و جابینجا فرصتهای شغلی دورکار برنامه نویسی رو بررسی کنید و ببینید که مطابق میلتون هست؟ مدرک در هر کدوم چقدر نیازه؟ و... کلا شما با دوره آنلاین میتونید مهارت کسب کنید اما اینکه کارفرما براش مدرک مهم باشه یا نه یک چیز قطعی نیست و به خود شرکت بستگی داره.

۲۵ تیر ۱۴۰۲، ۱۷:۱۴

سلان من می‌خواهم به رشته کامپیوتر بروم یه نصیحت برای مصاحبه به بکنید لطفا

نازنین کریمی مقدم ۲۸ تیر ۱۴۰۲، ۱۸:۴۶

درود مصاحبه برای کجا دقیقا؟

۲۴ تیر ۱۴۰۲، ۱۴:۲۹

با سلام خسته نباشین من 19 سالمه و رشته تحصیلیم انسانی هس و به برنامه نویسی علاقه دارم من میخواستم که تو دانشگاه رشته کامپیوتر بخونم و در کنار اون برنامه نویسی رو به صورت خود اموز یاد بگیرم و نمیدونم از کجا شروع کنم اگه میشه یه راهنمایی کنین.

نازنین کریمی مقدم ۲۸ تیر ۱۴۰۲، ۱۹:۳۴

درود برای اینکه چقدر امکان انتخاب رشته کامپیوتر رو دارید با یک مشاور تحصیلی مشورت کنید چون این رشته پیش فرض در شاخه ریاضی فیزیک قرار داره. اگر قبول شدید دو ترم اول تمرکز روی دروس دانشگاه باشه و بعد سعی کنید که یک حوزه انتخاب کنید و توش حرفه ای بشید. اگر با حوزه‌های برنامه نویسی آشنا نیستید مباحث دوره <a href="https://7learn.com/course/programming-alphabet" target="_blank" rel="noopener nofollow ugc">الفبای برنامه نویسی</a> رو بررسی کنید.

۲۲ تیر ۱۴۰۲، ۱۰:۵۰

سلام من رشته انسانی مهر میرم دوازدهم می‌خواستم بعد از کنکور انسانی به صورت جدا از دانشگا ه برنامه نویسی پایتون یادبگیرم و اولین سوال پیش نیاز یادگیری پایتون چیه یک جا رفتم گفتم باید اولی برنامه نویسی سایت رو یادگیری تا بتونی برنامه نویسی پایتون یاد بگیری و دوره آموزشی هم پیدا کردم و گفتن مدرک هم میدن ایا باش رکت در دوره آموزشی می‌تونم برنامه نویسی رو یاد بگیرم زبان در حد مدرسه هست ولس ۲ الی ۳ ترم رفتم زبان

نازنین کریمی مقدم ۲۸ تیر ۱۴۰۲، ۱۸:۵۴

درود خیر یادگیری پایتون هیچ پیشنیازی نداره و اون آموزشگاه هایی که اینو گفتن صرفا قصد گمراه کردن و پول گرفتن از شما رو دارند. در کل دوره‌های آنلاین رو بهتون پیشنهاد میکنم نسبت به دوره حضوری خیلی بهتره. اما در کل پایتون در زمینه‌های مختلف کاربرد داره که بزرگترینش عبارتند از وب و هوش مصنوعی. بعد از اینکه مقدمات پایتون رو یاد گرفتید اگر دیدید از پس برنامه نویسی برمیاید، بهتره یکی از این دو حوزه رو انتخاب کنید و توش حرفه ای بشید.

۱۹ تیر ۱۴۰۲، ۱۷:۵۷

سلام. وقتتون بخیر. ببخشید بنده همین چند روز پیش کنکور دادم و رشته دبیرستانیم هم ریاضی فیزیک هستش ، میخواهم مهندسی کامپیوتر دانشگاه آزاد بخونم ، میخوام علاوه بر دانشگاه ، در کلاس‌های بیرون از دانشگاه برنامه نویسی یاد بگیرم ، اولش طبیعتا باید اون الگوریتم و فلوچارت و مبانی برنامه نویسی کلاسش رو ثبت نام کنم ، ولی نمیدونم بعد از دوره مبانی برنامه نویسی با چه زبانی شروع کنم و بعدش به ترتیب چه زبان هایی رو در کلاس‌های بیرون از فضای دانشگاه شرکت کنم و یادبگیرم ، ترتیب یادگیری زبان هارو نمیدونم کدوم ترتیب بهترین ترتیبه ، و اصلا نمیدونم از بین n تا زبان برنامه نویسی که وجود داره ، کدوم زبان‌ها اولویت داره یادگیرش ، ممنون میشم واقعا که راهنماییم کنید چون من تازه میخوام به این عرصه ورود کنم و آنچنان اطلاعاتی ندارم‌.

نازنین کریمی مقدم ۲۳ تیر ۱۴۰۲، ۱۸:۱۶

درود تمرکز رو در دو ترم اول روی دروس دانشگاه بگذارید و سعی کنید علاقه تون رو پیدا کنید. بعد به دنبال دوره در راستای علاقه تون باشید. هیچ زبان برنامه نویسی اولویت خاصی بر دیگری نداره و صرفا باید براساس هدفتون به دنبال یادگیری باشید.

۱۱ تیر ۱۴۰۲، ۱۰:۲۰

سلام . مشخصات فنی سیستم عامل کامپیوترم طوری هست که عملا نمیشه نرم افزار‌های مربوط به برنامه نویسی ر و نصب کرد. (میشه ولی عملکردش ضعبف و کند میشه ) فعلا نه میتونم ارتقا بدم نه جدیدترشو بخرم. چون در حال اموزش هستم نیاز دارم به طریقی مفاهیم رو عملی روی کدها پیاده سازی کنم. چه کار میشه کرد با این وجود ؟ مثلا سایت شبیه ساز کامپلایر یا.. وجود دااره که بشه ازشون برای تمرین کدنویسی استفاده کرد ؟

نازنین کریمی مقدم ۱۱ تیر ۱۴۰۲، ۱۳:۳۴

درود بفرمایید که در چه زمینه ای کد میزنید؟

۱۱ تیر ۱۴۰۲، ۰۸:۵۸

سلام ، وقتتون بخیر، من ۳۰ سالمه، دبیرستان ریاضی فیزیک خوندم و لیسانس حسابداری دارم، علاقه زیادی به ریاضی ، حل مسئله و سودوکو دارم، و با تحقیقی که کردم احساس میکنم برنامه نویسی شغلیه که دوست دارم تا آخرعمر داشته باشم، من تازه میخوام شروع به یادگیری کنم، و باتوجه به سنی که دارم، به نظرتون میتونم یادبگیرم و سه سال سابقه کار از خودم رد کنم و با ویزای کاری به اروپا مهاجرت کنم؟ اگر بخوام برم دانشگاه و مدرک مثلا مهندسی کامپیوتر بگیرم خیلی زمان میبره و سنم میره بالا و دیگه نمیتونم مهاجرت کنم، نظرتون چیه؟ اگه مدرک قابل ترجمه از جهاددانشگاهی یا فنی حرفه ای بگیرم، برای مهاجرت اوکی هست؟ خیلی ممنون میشم راهنماییم کنید، و اینکه من خانه دار هستم و یک فرزند کوچک دارم، به نظرتون روزی چندساعت باید زمان بزارم که بتونم نهایتا دوساله یاد بگیرم که بتونم جایی مشغول به کار بشم؟ و اینکه برای مهاجرت برنامه نویسی وب بهتره؟

نازنین کریمی مقدم ۱۹ شهریور ۱۴۰۲، ۱۱:۳۸

درود بابت تاخیر در پاسخگویی عذرمیخوام. یکم برای یادگیری از صفر و مهاجرت کاری سن تون زیاد هست. مدرک جهاد و فنی حرفه ای به درد مهاجرت نمیخوره. یک فرزند هم دارید پس نمیتونید تمام وقت تون رو به یادگیری اختصاص بدید. لذا پیشنهاد میکنم گزینه مهاجرت کاری رو کلا کنار بگذارید. شاید بد نباشه مهاجرت تحصیلی رو هم بررسی کنید. البته در مقطع ارشد... چون همونطور که اشاره کردید لیسانس خیلی طولانیه و برای شما مناسب نیست. روزی سه تا پنج ساعت برای یادگیری مناسب هست. اما باتوجه به شرایط تون پیشنهاد میکنم یک زمینه رو انتخاب و در همون مسیر حرفه ای بشید. مثلا اگر برنامه نویسی وب رو انتخاب کردید بین فرانت اند و بک اند یکی رو انتخاب کنید.

۳۱ خرداد ۱۴۰۲، ۱۶:۱۵

سلام و خسته نباشید ...من ۱۵ سالمه و امسال برای تابستون در کلاس‌های پایتون ثبت نام کردم ولی گفتن پیش نیاز برنامه نویسی icdl هست من از icdl ورد و پاور پوینت رو کامل و ویندوز رو تا حدی بلدم و اکسل و اکسس هم کلا بلد نیستم ! دو هفته فرصت دارم برای یادگیری ... به نظرتون با این شرایط می‌تونم به برنامه نویسی هم برسم ؟

نازنین کریمی مقدم ۰۴ تیر ۱۴۰۲، ۰۹:۵۰

درود اینکه بعضی از آموزشگاه‌ها icdl رو اجباری میکنند برای کسب پول بیشتر هست. برنامه نویسی هیچ ارتباطی به icdl نداره. نگران نباشید. پیشنهاد میکنم در این دو هفته یک مرور کلی با استفاده از منابع رایگان نت روی اکسل داشته باشید. صرفا برای آشنایی و مطمئن باشید هیچ ارتباطی به یادگیری پایتون نخواهد داشت.

۳۰ خرداد ۱۴۰۲، ۱۷:۰۲

سلام خسته نباشید ببخشید که ۱۶ سالمه به دلایل خاصی نتونستم رشته ریاضی بخونم ولی الان انسانی میخونم و خیلی به برنامه نویسی علاقه دارم و الان دوره‌های آموزشی برنامه نویسی رو می‌خوام بردارم آیا از این راه در برنامه نویسی موفق میشم یا ن

نازنین کریمی مقدم ۰۴ تیر ۱۴۰۲، ۱۰:۰۳

درود بله شدنی هست اما سعی کنید حین یادگیری پروژه‌های کوچک بزنید و نمونه کار جمع کنید. بعد از رسیدن به 18 سالگی هم سریعا در جایی مشغول به کار بشید تا سابقه کار براتون ایجاد بشه.

۲۹ خرداد ۱۴۰۲، ۲۱:۱۵

سلام من دانشجو هستم میخواستم بدون توی دوره کارشناسی چه زبان‌هایی لازم است.

نازنین کریمی مقدم ۲۹ خرداد ۱۴۰۲، ۲۲:۲۴

درود در کارشناسی بستگی به چارت دانشگاه داره اما اغلب با زبانهای سی یا سی پلاس پلاس، جاوا، اسمبلی و زبانهای ریزپردازنده، html و css و احتمالا پایتون آشنا میشید.

۲۸ خرداد ۱۴۰۲، ۲۲:۲۳

سلام من دانشجوی ترم 2 رشته مهندسی کامپیوتر هستم و مشکلم اینه که مطالبی استاد تدریس میکنه رو متوجه میشم اما کاربرد اش رو نمیدونم چیه و نمیدونم چطوری تو سوالات و یا کد نویسی ازشون استفاده کنم لطفا راهنمایی ام کنید

نازنین کریمی مقدم ۲۹ خرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۵۳

درود یه مثال میزنید که مثلا چه مواردی هستند؟

۲۵ خرداد ۱۴۰۲، ۱۸:۲۲

سلام من چهل و چهار سالمه، شاغل هستم، به برنامه نویسی علاقه دارم آیا میتونم شروع کنم یانه؟ سنم بالا نیست برای یادگیری؟ از کجا شروع کنم

نازنین کریمی مقدم ۲۵ خرداد ۱۴۰۲، ۱۹:۲۶

درود بله برای یادگیری برنامه نویسی هیچ وقت دیر نیست چون هم منابع زیادی داره و هم علمی هست که با منطق و حل مساله سروکار داره و چیز عجیب یا دردسرسازی توش وجود نداره. برای اینکه دقیقا از کجا شروع کنید باید اول مشخص کنید که با چه هدفی قصد یادگیری برنامه نویسی رو دارید و اینکه آیا به زمینه خاصی علاقه مند هستید یا نه تا بتونم بهتر کمک تون کنم.

۲۴ خرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۴۰

سلام من 16 سالمه می‌خواهم از طریق رشته ریاضی به برنامه نویسی برسم و اگر الان شروع کنم خوبه؟ آیا درآمد خوبی دارد؟

نازنین کریمی مقدم ۲۵ خرداد ۱۴۰۲، ۱۹:۳۷

درود بله سن مناسبی دارید. اگر مهارتهای لازم رو کسب کنید درآمد خوبی خواهید داشت و با یک مدرک معتبر مرتبط حوزه برنامه نویسی شانس کاریابی بهتری هم دارید. پس روی کنکور وقت بگذارید و تلاش کنید تا در دانشگاه خوبی قبول بشید : اینطوری نیمی از راه را طی کرده اید.

۲۰ خرداد ۱۴۰۲، ۲۰:۴۸

سلام من میخواهم از طریق هنرستان این رشته رو میخوام شروع کنم ۱۵سالم هست اینده ی خوبی دارد

نازنین کریمی مقدم ۲۱ خرداد ۱۴۰۲، ۰۵:۰۳

درود بله اما اگر در هدف خود راسخ هستید بهتره که از رشته ریاضی اقدام کنید.

۲۰ خرداد ۱۴۰۲، ۰۹:۱۹

سلام من ۲۲سالمه و دانشجوی امارم از یه طرفم می‌خوام برنامه نویسیو یاد بگیرم چون بهش علاقه دارم دو یا سه واحد برنامه نویسی تو دانشگاه خوندم می خواستم ببینم برای اینکه اینده که می‌خوام وارد بازار کار بشم به ههمین رشته میشه اکتفا کرد یا باید کامپیوتر بخونم

نازنین کریمی مقدم ۲۱ خرداد ۱۴۰۲، ۰۸:۱۳

درود خیلی بستگی به شرایط اون زمان که دنبال کار هستید و اینکه چه شهری هستید و... داره. اما اغلب ممکنه فقط دقت کنید که در دو سال اول درآمد پایه خواهید داشت. میتونید فعلا خودآموز شروع به یادگیری کنید و نمونه کار جمع کنید. بعد از مدتی رزومه بفرستید. اگر حس کردید که مدرک نامرتبط براتون یک امتیاز منفی هست میتونید ارشد رو کامپیوتر بخونید و بعد از اون دیگه مشکلی نخواهید داشت.

۱۶ خرداد ۱۴۰۲، ۲۰:۲۸

سلام من ۱۴ سالمه .آیا این سن برای شروع برنامه نویسی خوبه. ریاضی متوسط بلدم و زبان در حد ابتدایی .

نازنین کریمی مقدم ۲۱ خرداد ۱۴۰۲، ۰۵:۰۷

درود بله سن عالی دارید و نگران زبان نباشید در طول فرآیند یادگیری کلمات مهم و پرتکرار در برنامه نویسی رو یاد خواهید گرفت. اگر برنامه نویسی رو به عنوان شغل آینده تون درنظر گرفتید بهتره از طریق رشته ریاضی و بعد مهندسی یا علوم کامپیوتر در کارشناسی تحصیل تون رو ادامه بدید.

۱۶ خرداد ۱۴۰۲، ۰۸:۴۹

سلام ببخشید من شونزده سالمه چطور کار با کامپیوترمو بهتر کنم

نازنین کریمی مقدم ۲۵ خرداد ۱۴۰۲، ۱۹:۵۷

درود در کار با کامپیوتر بهتر هست که کلاسهای مبانی ICDL رو بگذرونید. بعدا به درد دانشگاه و تحقیقاتی که دارید هم میخوره.

۱۵ خرداد ۱۴۰۲، ۲۰:۰۲

سلام من رشتم تجربی بود در انتخاب رشته اشتباه کردم برای همین مجبور شدم به دانشگاه با سوابق تحصیلی مهندسی کامپیوتر برم... دانشگاه‌های ازاد پیام نور علمی و کاربردی و غیرانتفاعی از این دست دانشگاه‌ها هستن در ضمن نمیتونم دوباره کنکور بدم برای دانشگاه دولتی و علاقه ای به ارشد ندارم و لیسانس کافیه به نظرم به نظرتون مدرک دانشگاه‌ها و نوع مدرک و اینکه از کدام دانشگاه باشه خیلی تاثیر داره در روند برنامه نویس موفق شدن؟(اندروید با جاوا و کاتلین رو دارم یاد می‌گیرم) شما پیشنهادتون چیه؟

نازنین کریمی مقدم ۲۴ خرداد ۱۴۰۲، ۰۶:۳۸

درود اگر به برنامه نویسی علاقه دارید و میخواید در این حوزه مشغول بشید داشتن مدرک مرتبط مهمه که شما این شرط رو دارید. باقیش به سطح مهارت تون بستگی داره و اینکه سعی کنید حین تحصیل مینی پروژه‌های کاملی بزنید تا بتونید در رزومه تون بیارید.

۱۵ خرداد ۱۴۰۲، ۰۶:۲۷

سلام وقت بخیر من ۱۷سالمه رشتع یازدهم تکنیک رو میخونم میخوام کنکور رشتمو به برنامه نویسی تغییر بدم و ریاضیم ضیعفه و بیرون کلاس برنامه نویسی برم بنظرتون ریاضی هم میگن یا ن یعنی دیفرانسیل. ریاضی گسسته یا فقط تو دانشگاه تدریس میشه خواهشا جواب بدید

نازنین کریمی مقدم ۲۱ خرداد ۱۴۰۲، ۰۸:۲۲

درود برای برنامه نویسی از ریاضیات شاخه گسسته رو نیاز خواهید داشت و سایر زمینه‌ها تا حدودی نامرتبط هست. در دانشگاه نهایتا 12 واحد ریاضی عمومی و دیفرانسیل دارید و بعد از اون تمرکز روی مفاهیم کدنویسی و کامپیوتر هست.

۱۴ خرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۰۶

سلام وقت بخیر من کلاس یازدهم رشته تکنیک هستم و میخوام در کنکور رشته خودمو به برنامه نویسی تغییر بدم و ریاضی ضیعفی دارم و اینکه بیرون کلاس پایتون همراه با اموزش ریاضی هست؟ یعنی ریاضی هم آموزش میدن که در کنکور به مشکل برنخورم خواهش میکنم راهنمایی کنید

نازنین کریمی مقدم ۲۱ خرداد ۱۴۰۲، ۰۸:۲۷

درود اینکه چه چیزهایی گفته میشه بستگی به دوره ای که انتخاب میکنید داره اما در نود و نه درصد موارد خیر تدریس نمیشه. دقت کنید که یسری دوره آنلاین هست که همراهش مباحث آمار و علم داده گفته میشه، اونا برای شما در کنکور مفید نیست اما کمک میکنه تا در اون حوزه برنامه نویس بهتری بشید.

محمد رازقندی ۱۳ خرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۲۴

سلام،۳۵ سالمه و دیپلمه هستم،میخواستم بدون شانسی دارم تو حوزه فریلنسری برنامه نویسی رو یاد بگیرم و شروع به کار کنم؟با توجه به سنم و مدرک تحصیلیم دیر نیست!؟

نازنین کریمی مقدم ۲۱ خرداد ۱۴۰۲، ۰۸:۲۵

درود در حوزه فریلنسری شما با هر سنی میتونید مشغول باشید و مدرک اصلا مهم نیست. در اینجا باید مهارت بالایی داشته باشید. توصیه میکنم وردپرس رو بررسی کنید و اگر به برنامه نویسی علاقه دارید و وقتتون بیشتره سراغ وب برید.

۰۸ خرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۱۴

سلام ۱۸ سالمه پایه ی دوازدهم هستم رشته ی تجربی ، می‌خواستم بدونم برای برنامه نویسی چه مدرک خاصی باید داشته باشی ، و برای یاد گرفتن چه اقدامی باید انجام بدم ؟

نازنین کریمی مقدم ۰۹ خرداد ۱۴۰۲، ۱۷:۱۶

درود برای برنامه نویسی باید از شاخه ریاضی و رشته علوم کامپیوتر یا مهندسی کامپیوتر اقدام کنید. یسری دانشگاه‌ها هستند که بدون کنکور و براساس سوابق تحصیلی جذب نیرو میکنند که سطح جالبی ندارند اما برای گرفتن مدرک بد نیستند. بهتره با یک مشاور تحصیلی در این خصوص مشورت کنید. برای یادگیری خودآموز میتونید پیش برید اما بهتره اول یک زمینه برنامه نویسی رو انتخاب کنید تا بهتر بتونم کمک تون کنم.

۰۱ خرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۱۳

سلام وقتتون بخیر من 15 سالمه و اوایل امسال قرار بود که توی مدرسه مون برنامه نویسی یاد بدن و من توی اولین مرحله یعنی الگوریتم مشکل داشتم که کلا تدریس برنامه نویسی منحل شد ولی خودم خیلی به کامپیوتر علاقه دارم به نظرتون اگه شروع کنم با مشکل مواجه میشم؟ ممنون میشم راهنماییم کنید

نازنین کریمی مقدم ۰۲ خرداد ۱۴۰۲، ۰۸:۲۳

درود خیر سن مناسبی دارید و میتونید شروع کنید. از کتب مبانی برنامه نویسی و الگوریتم یادگیری رو شروع کنید و بعد از یک ماه یک زبان برنامه نویسی رو انتخاب کنید تا الگوریتم‌ها رو کدنویسی کنید و نتیجه رو ببینید. مقاله <a href="https://7learn.com/blog/what-is-algorithm" rel="noopener nofollow" target="_blank">الگوریتم چیست</a> رو هم بررسی کنید. اونجا کتاب آقای قمی رو معرفی کردیم که برای شروع بسیار مفید هست.

۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۳:۱۴

سلام من ۱۹ سالمه رشته ام تجربی بود و معدلم هم بالای ۱۹ عاشق کامپیوتر ،ریاضی و فیزیک بودم و هستم ولی متاسفانه در انتخاب رشته اشتباه کردم اما الان دوست دارم برنامه نویسی رو یادبگیریم کلاس زبان هم میرم اما نمیدونم از کجا شروع کنم اگه در کلاساش ثبت نام کنم خودشون بهم مشاور میدن ؟

نازنین کریمی مقدم ۰۲ خرداد ۱۴۰۲، ۰۸:۵۴

درود وضعیت تحصیلی شما الان به چه صورت هست؟ آیا در دانشگاه مشغول تحصیل در شاخه‌های تجربی هستید یا هنوز کنکور ندادید یا قبول نشدید؟ با توجه به این موضوع میتونم بهتر راهنمایی تون کنم.

۰۲ خرداد ۱۴۰۲، ۰۹:۵۸

کنکور اون رشته ای که میخواستم نشد و در حال حاضر دانشگاه نمیرم فعلا زبان میخونم

نازنین کریمی مقدم ۰۲ خرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۱۳

متوجه شدم. از طریق آموزش خودآموز یا شرکت در دوره‌ها هم میشه برنامه نویس شد اما سختیش زیاده و نداشتن مدرک یک امتیاز منفی هست که هنوز میتونید جبرانش کنید. با توجه به سنی که دارید پیشنهاد میکنم یکسال در کنار زبان روی کنکور وقت بگذارید تا بتونید وارد دانشگاه بشید. خیلی از دانشگاه‌ها براساس سوابق تحصیلی و بدون کنکور هم جذب دانشجو میکنند اما بهتره که نیروتون رو بگذارید و دانشگاه خوب قبول بشید. اگر به هر دلیلی نتونستید یا مایل نبودید مدرک داشته باشید حتما حین آموزش به صورت کارآموز مشغول به کار بشید و نمونه کار جمع کنید تا شانس استخدام رسمی رو داشته باشید.

نازنین کریمی مقدم ۰۲ خرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۱۴

متوجه شدم. از طریق آموزش خودآموز یا شرکت در دوره‌ها هم میشه برنامه نویس شد اما سختیش زیاده و نداشتن مدرک یک امتیاز منفی هست که هنوز میتونید جبرانش کنید. با توجه به سنی که دارید پیشنهاد میکنم یکسال در کنار زبان روی کنکور وقت بگذارید تا بتونید وارد دانشگاه بشید. خیلی از دانشگاه‌ها براساس سوابق تحصیلی و بدون کنکور هم جذب دانشجو میکنند اما بهتره که نیروتون رو بگذارید و دانشگاه خوب قبول بشید. اگر به هر دلیلی نتونستید یا مایل نبودید مدرک داشته باشید حتما حین آموزش به صورت کارآموز مشغول به کار بشید و نمونه کار جمع کنید تا شانس استخدام رسمی رو داشته باشید.

۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۰۹:۳۶

من 16 سالمه و میخوام کار برنامه نویسی رو در حوزه وب شروع کنم ولی نمیدونم (سمت سرور) را با زبان جاوا شروع کنم یا (سمت کاربر) را با زبان جاوا اسکریپت؟

نازنین کریمی مقدم ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۰۹:۵۱

درود پیشنهاد میکنم از سمت کاربر شروع کنید. اینطوری میتونید وقتی در حال یادگیری بک اند هستید از فرانت اند هم درآمد کسب کنید.

۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۰:۱۱

سلام من 22سالمه و امسال لیسانس علوم تربیتی میگیرم. میخواستم بدونم برای مهاجرت در مورد برنامه نویسی باید مدرک دانشگاهی مرتبط هم داشته باشیم ؟یا سابقه کاری رسمی؟فریلنسری و اینا کافی نیست؟ فکر میکنید اگه فوق مهندسی کامپیوتر بگیرم و در طی این دو سال پروژه‌های غیر رسمی و فریلنسری انجام بدم شرایط مناسبی برای مهاجرت هست یا نیازی به مدرک دانشگاهی نیست ؟ و این که من تازه پایتون و شروع کردم .فکر میکنید برای شروع خوبه ؟

نازنین کریمی مقدم ۰۲ خرداد ۱۴۰۲، ۰۸:۵۷

درود حقیقتا اگر بتونید ارشد رو در رشته کامپیوتر بخونید و همزمان هم کار کنید (که نمونه و سابقه کار داشته باشید) و بعد از اون برای دکتری اقدام به مهاجرت کنید بهتر هست و مسیر مشخص تره. البته در مقطع ارشد و دکتری یک شاخه آموزش فناوریهای نوین در علوم تربیتی هم هست که یجورایی ترکیبی با هوش مصنوعی هست و میتونه براتون مناسب باشه اونم بررسی کنید. درمورد سوال دوم تون هم بله پایتون انتخاب مناسبی هست.

۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۰۸:۴۵

سلام میخواستم سوال کنم من 15سالم هست به به کامپیوتر وربرنامه نویسی علاقه دارم ریاضی هم ان چندان خوب نیست ودوره‌ها کلاس زبان را شروع کردم ومیتوانم در این رشته شروع به یادگیری کنم

نازنین کریمی مقدم ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۰۹:۵۲

درود بله مشکلی نداره و میتونید شروع کنید. اگر واقعا بهش علاقه دارید بهتره که در همین راستا در رشته مهندسی کامپیوتر تحصیل کنید.

۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۵:۳۸

سلام مطالب خوبی بود ممنونم. ما بهمون تو دانشگاه بنظرم مسیر درستی یاد ندادن. اول c++ یاد دادن. بعد تو کارگاه هر چی دلمون خواست یاد دادن. بعد جسته گریخته data base یعنی هر چی نگاه میکنم یه مسیر درست نیست که بگم اوکی از اینجا استارت میزنم قشنگ و حرفه ای یادش میگیرم. بدون توجه به اون تئوریها که دیگه یادم رفته. شما تو این زمینه پیشنهادی دارین؟

نازنین کریمی مقدم ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۰۶:۲۳

درود کلا دانشگاه بیشتر برای آشنایی شما با حوزه‌های مختلف برنامه نویسی هست تا بتونید در آینده مسیر راه خودتون رو مشخص کنید. پیشنهاد میکنم یک حوزه رو انتخاب کنید و مقاله نقشه راه مرتبط با اون رو بررسی کنید.

۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۷:۳۷

سلام ممنون از مطالب آموزندتون من چند تا سوال دارم من ریاضی و آمارم خوبه ولی مشکل زبان انگلیسی دارم کتابی هست که بتونم اصطلاحات کامپیوتری رو یاد بگیرم و اینکه با کامپیوتر اونقدر آشنا نیستم و تازه می‌خوام شروع کنم قبل از برنامه نویسی سایتی هست بتونم از صفر تا صد کار با کامپیوتر رو یاد بگیرم

نازنین کریمی مقدم ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۴:۴۴

درود راستش خوندن کتاب لغات تخصصی زبان انگلیسی در برنامه نویسی خیلی توصیه نمیشه چون بیشتر موجب اتلاف زمان تون میشه.لغات موردنیاز رو در هنگام یادگیری برنامه نویسی به صورت ناخودآگاه یاد خواهید گرفت. اما اینکه بتونید اگر به مشکلی خوردید در انجمنهای برنامه نویسی بپرسید، این میشه تقویت انگلیسی عمومی و بهتره که کتب یادگیری زبان عمومی رو مطالعه کنید.

۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۳:۴۷

سلام و وقت بخیر ببخشید میخواستم بپرسم که چه مقدار برنامه نویسی در مشاغل پزشکی دخالت داره؟و اینکه میشه هم مدرک پزشکی و برنامه نویسی رو باهم داشت؟

نازنین کریمی مقدم ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۹:۱۰

درود شما میتونید هر دو حوزه رو با هم پیش برید اما چون پزشکی مربوط به رشته تجربی و برنامه نویسی مربوط به ریاضی هست بعیده بتونید همزمان مدرک دانشگاهی هردو شاخه رو داشته باشید. از مباحث هوش مصنوعی - علم داده و ماشین لرنینگ - در پزشکی استفاده میشه.

۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۰۸:۳۰

سلام من ۱۶ سالم هست و تجربی میخونم، ریاضیم در حد دهم خوبه و زبان انگلیسی هم تقریبا مسلط هستم، ایا سن خوبی هست برای شروع و میتونم موفق باشم ؟

نازنین کریمی مقدم ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۹:۱۲

درود بله سن شما بسیار مناسب هست. اما دقت کنید که سال سرنوشت سازی برای کنکور پیش رو دارید. پس اگر جدی هستید جوری برنامه ریزی کنید که به درستون آسیب نزنه.

Ali ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۰۸:۲۳

سلام وقت بخیر ببخشید بنده میخواهم یک تخصصی یاد بگیرم هوش مصنوعی یا بک اند اما به دلیل پایه خیلی ضعیفی که در ریاضی دارم نمیتونم برم سمت هوش مصنوعی درواقع میترسم موفق نشم ببخشید آیا برای هوش مصنوعی چاره ای غیر ریاضی هست؟ یا درآمد بک اند به اندازه هوش مصنوعی هستش با تشکر

نازنین کریمی مقدم ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۶:۱۵

درود باز اگر دو دل هستید میتونید مبانی اولیه رو شروع کنید اما در کل متاسفانه اگر پایه ریاضی و بخصوص آماری قوی نداشته باشید در هوش اذیت میشید. درآمد بک اند در صورتی که حرفه ای بشید یجاهایی از هوش بالاتر میره. کلا میزان درآمد براساس حرفه ای بودن شما تعیین میشه نه زمینه برنامه نویسی.

۰۳ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۰۵:۵۱

سلام خسته نباشید برای الگوریتم و افزایش قدرت حل مسیله چیکار کنیم ؟ ایا خوندن کتاب‌های الگوریتم مناسب هستن یا نه ؟

نازنین کریمی مقدم ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۶:۱۳

درود بله راهکار خوبی هست در مقاله <a href="https://7learn.com/blog/what-is-algorithm" rel="noopener nofollow" target="_blank">الگوریتم چیست</a> چندین کتاب مفید رو معرفی کردیم. همچنین بهتره که از <a href="https://7learn.com/blog/10-puzzle-websites-to-sharpen-your-programming-skills" rel="noopener nofollow" target="_blank">17 سایت برای افزایش توانایی حل مسائل برنامه نویسی</a> هم کمک بگیرید. معجزه میکنه :)

۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۲۱:۲۰

سلام برنامه نویسی نرم افزار خواستی داره یا بخشی از سیستمه بخوای ی کد بنویسی باید از کجا شروع کنی

نازنین کریمی مقدم ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۷:۲۶

درود باید اول حوزه برنامه نویسی و بعد براساسش یک زبان انتخاب کنید و در محیط مخصوص بهش کدنویسی کنید. توصیه میکنم به دوره <a href="https://7learn.com/course/programming-alphabet">الفبای برنامه نویسی</a> مراجعه کنید.

۳۱ فروردین ۱۴۰۲، ۰۹:۵۴

سلام. میخواستم ببینم دانشجوهای غیر رشته کامپیوتر هم می‌تونن برنامه نویسی یاد بگیرن؟ مثلا فارغ التحصیل تجربی

نازنین کریمی مقدم ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۶:۱۱

درود بله همه میتونن برنامه نویسی رو یاد بگیرند. مثل تمامی زمینه‌ها اینکه چقدر حرفه ای بشید بستگی به میزان وقتی داره که صرف میکنید.

۲۹ فروردین ۱۴۰۲، ۱۳:۰۲

سلام و درود من ۱۸سالمه و مهندسی برق میخونم تصمیم گرفتم برنامه نویسی رو شروع کنم میخواستم بدونم میتونم از راه برق و برنانه نویسی وارد زمینه هوش مصنوعی بشم؟ ممنون از شما??

نازنین کریمی مقدم ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۷:۱۶

درود بله شدنی هست و خیلیا این کار رو میکنند. کافیه دروس اصلی برنامه نویسی مثل ساختمان داده و الگوریتم رو مطالعه کرده و در کنکور ارشد هوش شرکت کنید.

۲۸ فروردین ۱۴۰۲، ۲۱:۰۷

سلام خسته نباشید من ۱۶سالمه زبان هم تا حدودی بلدم میتونم شروع کنم پایتون رو یا برام سخته؟ سنم کم نیست؟

نازنین کریمی مقدم ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۷:۱۷

درود سن شما برای یادگیری بسیار مناسب هست و اگر تلاش کنید آینده خوبی خواهید داشت.

۲۶ فروردین ۱۴۰۲، ۲۲:۵۵

سلام خسته نباشید به تازگی رفتم کلاس کامپیوتر زبانم خوب نیست ریاضی هم همینطور ایا مناسبه برم یا نه

نازنین کریمی مقدم ۲۸ فروردین ۱۴۰۲، ۱۴:۲۴

درود دقت کنید که کلاس کامپیوتر با کلاس برنامه نویسی فرق داره. کلاس کامپیوتر صرفا مهارتهای ICDL رو یاد میده اما برنامه نویسی کلا با کدنویسی سروکار داره. زبان و ریاضی تون به اولی ربطی نداره اما برای دومی مهم هست و در صورتی که مایل به بهبودشون نباشید کارتون برای برنامه نویسی سخت خواهد بود.

۲۶ فروردین ۱۴۰۲، ۰۱:۵۰

سلام خسته نباشید، من ۲۹سالمه میخوام شروع کنم به یادگیری برنامه نویسی دیپلم مدیریت دارم، زبان تا حدودی بلدم اما تازه میخوام شروع کنم به یادگیری کلی زبان به نظرتون برای شروع از چه مرحله ای استارت بزنم، همین طور دخترم ۱۲ سالشه و میخوام دخترمم وارد این کار کنم برای یادگیری ممنون میشم راهنمایی کنید

نازنین کریمی مقدم ۲۶ فروردین ۱۴۰۲، ۰۵:۵۱

درود هم شما هم دختر عزیزتون اول باید حوزه موردعلاقه تون رو انتخاب کنید و بعد براساسش مقالات نقشه راه رو مطالعه کنید و بنده کمک تون کنم که چه زبانهایی مناسب هست. آیا با زمینه‌های برنامه نویسی آشنا هستید؟

۲۹ فروردین ۱۴۰۲، ۲۳:۳۲

درمورد برنامه نویسی خودم خیلی زیاد نمیدونم اما کلیپ‌های اموزشی استادان مختلف رو میبینم، اما دخترم که ۱۲سالشه علاقه داره به یادگیری کلی کامپیوتر من هم میخواستم ازتون مشاوره بگیرم که به نظرتون کلاس برنامه نویسی ببرمش یا نه اول کامپیوتر نمیخوام وقتش رو از دست بده به نظرتون تو رشته کامپیوتر چه چیزی اینده شغلیش بهتره ممنون میشم راهنمایی کنید

نازنین کریمی مقدم ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۷:۴۵

درود درآمد کاملا بستگی به میزان حرفه ای شدن داره اما در حال حاضر وب و هوش مصنوعی بسیار پردرآمد هست. کلاس کامپیوتر ربطی به برنامه نویسی نداره و مطالب مازاد توش زیاد گفته میشه اما بنظرم برای شروع با محیط کلی کامپیوتر بهتر هست که دوره کوتاه مثلا ده جلسه ای رو بگذرونه و بعد یک دوره برنامه نویسی شرکت کنه. اینکه چه زبانی باشه بستگی به این داره که به چه زمینه ای علاقه داره. این در مود خودتون هم صدق میکنه. پیشنهاد میکنم یه سرچ کلی بزنید یا اگر میخواید در وقتتون صرفه جویی بشه دوره <a href="https://7learn.com/course/programming-alphabet" rel="noopener nofollow" target="_blank">شروع برنامه نویسی</a> رو ببینید اونجا معرفی دوره‌های مختلف رو داریم و اینکه برای هر هدفی - مهاجرت مثلا - چه چیزی خوب هست. بعد یک زمینه رو انتخاب کنید و مجدد پیام بدید تا براساسش بتونم راهنمایی کنم.

۲۶ فروردین ۱۴۰۲، ۰۰:۱۰

با سلام خواستم بدونم برای یادگیری زبان پایتون آیا نیازی به پیش زمینه در باره زبان‌های دیگه هم هست یا خیر اگر تازه وارد باشیم می‌توانیم با پایتون شروع کنیم

نازنین کریمی مقدم ۲۶ فروردین ۱۴۰۲، ۰۵:۴۹

درود خیر پایتون هیچ پیشنیازی نداره میتونید استارت بزنید. برای اطلاع بیشتر میتونید به مقاله <a href="https://7learn.com/blog/what-is-python" rel="noopener" target="_blank">پایتون چیست</a> سری بزنید.

۲۳ فروردین ۱۴۰۲، ۲۳:۴۸

سلام عذر میخوام بنده برای استخدام در سازمان بازنشستگان اقدام کردم و بهم گفتن که برنامه نویسی کاممیوتر رو اگر بلد باشی میتونی برای استخدام تست بدی خواستم راهنمایی کنین که اینجور موارد معمولا چه زبان برنامه نویسی و اصلا چی نیاز دارن که بصورت فشرده آماده بشم؟

نازنین کریمی مقدم ۲۴ فروردین ۱۴۰۲، ۲۰:۳۲

درود باید ببینید در دفترچه استخدام چه مهارتهایی درج شده چون هر سازمانی نیازمندیهای مخصوص خودش رو داره.

۲۲ فروردین ۱۴۰۲، ۱۵:۴۰

با سلام و درود.من هدف اصلیم طراحی وب هست.به نظرتون کدوم دوره برنامه نویسی می‌تونه کمکم کنه بیشتر؟

نازنین کریمی مقدم ۲۳ فروردین ۱۴۰۲، ۱۴:۵۲

درود دوره طراحی وب رو باید شروع کنید چون html و css پایه این حوزه هستند.

۲۱ فروردین ۱۴۰۲، ۱۹:۴۸

سلام بنده۲۶سالمه و چهار ساله لیسانس مدیریت بازرگانی رو گرفتم ومفاهیم و دروس از یادم رفته.تسلط کامل هم به زبان انگلیسی دارم .قصدمهاجرت به زودی دارم.توصیه شما برای یادگیری سریعتر برنامه نویسی چیه

نازنین کریمی مقدم ۲۲ فروردین ۱۴۰۲، ۰۶:۲۳

درود پیشنهاد میکنم پایتون یاد بگیرید. بحث ماشین لرنینگ و علم داده هم به رشته تون مرتبط هست و هم در خارج از کشور بسیار پرطرفداره.

۲۰ فروردین ۱۴۰۲، ۰۷:۳۳

سلام وقت شما بخیر من 27 سالمه و رشتم دیپلم علوم انسانی بوده ریاضیاتی که الان بلدم در حد جمع و تفریق و تقسیم هست چون ده ساله از درس و کتاب دور بودم برای همین تصمیم گرفتم برای برنامه نویسی ریاضیات از پایه بخونم به نظر شما کتاب‌های ریاضیات دبیرستان بین هندسه 1 و 2 و حسابان و ریاضیات گسسته و امار من کدوم بخونم؟ من همه اموزش‌های این هارو خریدم ولی باز هم میترسم خواهش میکنم راهنماییم کنین چون میخوام پایه برنامه نویسیم قوی بشه

نازنین کریمی مقدم ۲۰ فروردین ۱۴۰۲، ۰۸:۳۰

درود روی گسسته و آمار و کمی هم حسابان بحث مثلثات تمرکز داشته باشید اوکی هست.

۱۹ فروردین ۱۴۰۲، ۱۷:۰۰

سلام بنده 17 سالمه در رشته تجربی و می‌توانم پرستاری بخونم &amp;quot;از بچگی علاقه شدیدی به کامپیوتر و هک کردن داشتم و خیلی خوب تایپ می‌کنم و اینگلیسی را بلدم و شنیدم با برنامه نویسی می‌توان مهاجرت کرد ایا بنظر شما پرستاری رو بخونم یا برنامه نویسی رو شروع کنم بعد کشور‌های اروپایی کدام زبان برنامه نویسی را بیشتر میخواهند و چه زبانی پر درامد‌تر است

نازنین کریمی مقدم ۲۰ فروردین ۱۴۰۲، ۰۶:۰۶

درود در هر حوزه ای موفق باشید امکان اپلای رو خواهید داشت. میتونید در کنار پرستاری برنامه نویسی رو شروع کنید و ببینید بهش علاقه دارید یا خیر. در اروپا پایتون، جاوا و جاوا اسکریپت بسیار پرطرفدار هست.

۱۸ فروردین ۱۴۰۲، ۰۵:۵۰

سلام و عرض ادب خدمت شما من 37 سال سن دارم و کارمند هستم و دوست دارم بتونم برنامه هایی برای خرید و فروش یا ربات و همینطور ساخت فروشگاه و اینجور چیزها بنویسم با چی شروع کنم

نازنین کریمی مقدم ۱۹ فروردین ۱۴۰۲، ۱۵:۱۱

درود بهتره که وردپرس و زبان php رو یاد بگیرید. وردپرس خیلی ساده هست و باهاش راحت میتونید سایت فروشگاهی بسازید. با php هم سازگار هست و خود ربات و... به راحتی با php پیاده سازی میشه.

۱۵ فروردین ۱۴۰۲، ۰۹:۰۵

سلام وقت بخیر من ۱۸ سالمه و رشتم تجربی هستش و زبان انگلیسی در حد متوسط بلدم و ریاضیمم خوبه من مقاله هارو مطالعه کردم و خوب راستش نمیدونم دقیقا دوست دارم تو کدوم حوزه برنامه نویسی رو شروع کنم ممکنه شما با شرایط من راهنماییم کنید و اینکه کلاس آنلاین برای شروع بهتره یا حضوری ممنون

نازنین کریمی مقدم ۱۹ فروردین ۱۴۰۲، ۱۶:۰۶

درود پیشنیازها رو دارید اما قبل از اینکه کلاس آنلاین یا حضوری برید باید اول با حوزه‌ها آشنا بشید و بتونید انتخاب کنید در چه زمینه ای میخواید مشغول باشید. در غیر این صورت وقت و پول تون هدر میره. بی زحمت مقالات همین دسته برنامه نویسی + دوره <a href="https://7learn.com/course/programming-alphabet" rel="noopener nofollow" target="_blank">الفبای برنامه نویسی</a> رو بررسی کنید.

۱۱ فروردین ۱۴۰۲، ۰۶:۲۴

سلام و دورود بنده مکانیک یک کارخانه هستم ۲۷ سالمه به کارم علاقه ندارم و فکر می‌کنم راهمو اشتباه انتخاب کردم میخوام برنامه نویسی رو شروع کنم به نظر شما امکانش هست فعلا کنار کارم شروع کنم تا شغل قبلی رو به مرور بیخیالش بشم؟مدرکم دیپلم و با کامپیوتر آشنای کمی دارم

نازنین کریمی مقدم ۱۴ فروردین ۱۴۰۲، ۰۷:۱۴

درود بله بهتره که هر چه سریعتر حوزه تون رو انتخاب کنید و به صورت پاره وقت مشغول به کار بشید چون در شرایط شما سابقه کار خیلی مهم هست. به 30 سالگی که برسید اگر سابقه نداشته باشید امکان استخدام رسمی رو از دست خواهید داد.

۱۹ فروردین ۱۴۰۲، ۱۲:۲۰

بقول یکی از اساتید بزرگ : بهترین برنامه نویسان اونایی هستن ک شغل دیگه‌ای دارن . مثل یک لوکوموتیوران قطار که یک برنامه‌ای مینویسه ک قطار بصورت خودران هدایت بشه .

۰۶ فروردین ۱۴۰۲، ۰۹:۴۳

با سلام. بنده دکتری مدیریت منابع انسانی دارم و کارمند شرکت سهامی بیمه ایران با بیش از 20 سال سابقه در بخش فنی بیمه هستم و زبان انگلیسی در حد خوب می‌دانم و قصد مهاجرت دارم. علاقمند به یادگیری برنامه نویسی دارم. سوال بنده این است که چه زبان برنامه نویسی را یاد بگیرم که مناسب و کاربردی برای رشته مدیریت منابع انسانی باشد و چه زبان برنامه نویسی را یادبگیرم که مناسب و کاربردی برای کارهای بیمه گری باشد. اگر چند زبان برنامه نویسی که مناسب کشور‌های اروپایی و انگلیسی زبان باشد، بسیار ممنون می‌شوم معرفی نمایید. اگر احیانا&amp;quot; زبان برنامه نویسی در این دو زمینه ( مدیریت منابه انسانی - رشته علوم بیمه و بیمه گری ) وجود ندارد، لطفا بنده را راهنمایی کنید که یادگیری چه زبان برنامه نویسی ، گستردگی شغلی فراوانی در کشورهای اروپایی - آمریکایی دارد؟ با تشکر.

نازنین کریمی مقدم ۰۷ فروردین ۱۴۰۲، ۱۳:۲۸

درود حوزه مد نظرتون خیلی خاصه و باید برنامه‌های بیمه ای موجود در کشور مقصد رو بررسی کنید. بسته به سلیقه کارفرما ممکنه با پایتون یا جاوا یا سی شارپ نوشته شده باشند. برای مهاجرت زبان پایتون مناسب هست، چون یادگیریش سریع و بی دردسر هست و از نظر کاریابی و پروژه گیری هم طرفدار زیاد داره.

۰۲ فروردین ۱۴۰۲، ۱۴:۴۷

سلام وقت بخیر من یه سوال داشتم من می‌خوام برنامه نویس اندروید بشم و یه لپتاپ خریدم رم 12 و حافظه 512 ssd و ویندوز 10 من با این لپتاپ می‌خوام برنامه نویسی اندروید کنم آیا با این سیستم میشه برنامه نویسی اندروید کار کرد یا نه و یه سوال دیگه ایا درآمد برنامه نویس اندروید چقدر ه تو ایران

نازنین کریمی مقدم ۰۵ فروردین ۱۴۰۲، ۱۱:۵۴

درود بله جوابگو هست و در صورتی که بین سه تا شش سال سابقه کاری داشته باشید در حالت استخدام کامل درآمد حداقل بالای ده میلیون خواهید داشت.

۲۹ اسفند ۱۴۰۱، ۰۹:۴۵

سلام من ارشد آنالیز ریاضی دارم ولی با توجه به اینکه رشته ام بازار کار زیادی نداره میخوام برنامه نویسی رو شروع کنم بنظرتون از کجا شروع کنم؟

نازنین کریمی مقدم ۰۱ فروردین ۱۴۰۲، ۱۰:۴۶

درود بهتره پایتون و حوزه ماشین لرنینگ رو استارت بزنید نسبتا مرتبط با رشته تون هم میشه و درآمد خوبی داره.

۲۴ اسفند ۱۴۰۱، ۱۲:۴۳

درود و خسته نباشید من 35 سالمه و علاقه زیادی به کامپوتر دارم از بچگی عاشق کامپیوتر و برنامه نویسی و هک کردن بودم اما دنبالش نرفتم الان میخوام شروع کنم اما نمیدانم از کجا و آیا دیر نیست؟ چند وقت پیش تو اینستا شخصی رو دیدم که دوره آموزشی دارن و میفروشن الان یه پکیج رو میفروشن (برنامه نویسی-طراحی وب-و اپیلیکیشن اندروید و آیفون) اما نمیدونم خریدش درست هست یا نه لطفا راهنمایی کنید

نازنین کریمی مقدم ۲۵ اسفند ۱۴۰۱، ۱۲:۵۰

درود قبل از خرید باید بدونید که برنامه نویسی حوزه‌های مختلف داره و باید ببینید اول به چه کاری علاقه مند هستید تا بنده اون حوزه و زبانهای برنامه نویسی پولسازش رو بهتون معرفی کنم. بعد براساسش میتونید فلان دوره خاص رو از اون فرد یا هر فرد دیگری خریداری کنید.

۲۲ اسفند ۱۴۰۱، ۱۶:۴۹

سلام وقتتون بخیر ببخشید من میخام وارد حوزه برنامه نویسی وب بشم و خیلی خیلی بهش علاقه دارم ولی نمیدونم باید از کجا و چطور شروع کنم نمیدونم کلاس‌های آنلاین خوبن یا حضوری نمیدونم پیش نیاز هاش به طور کامل چی هستن و در کل هیچی از برنامه نویسی نمیدونم به جز چنتا مورد پیش پا افتاده من خیلی به این زمینه علاقه دا م اما دقیقا نمیدونم از کجا واردش بشم و چطور ممنون میشم راهنماییم کنید

نازنین کریمی مقدم ۲۴ اسفند ۱۴۰۱، ۰۵:۱۱

درود مقاله <a href="https://7learn.com/blog/front-end-road-map" rel="noopener nofollow" target="_blank">نقشه راه فرانت اند</a> + کامنتهای پایین اون مقاله رو مطالعه کنید.

۱۸ اسفند ۱۴۰۱، ۱۳:۰۸

بله فعلاً کلاس نهم هستم و می‌خوام رشته کامپیوتر بردارم و دیپلم که گرفتم کار کنم و یه سوال من قبل این که دیپلم بگیرم میتونم تو شرکتی استخدام بشم و برنامه نویسی کنم ؟

نازنین کریمی مقدم ۲۰ اسفند ۱۴۰۱، ۰۵:۰۶

درود به دلیل شرایط سنی تا قبل از 18 به صورت رسمی معمولا استخدام نمیکنند و بیمه براتون رد نمیشه.

۱۵ اسفند ۱۴۰۱، ۱۷:۳۵

سلام من اصلا نمدونم ک تو چه زمینه ای از برنامه نویسی علاقه دارم به برنامه نویسی علاقه دارم اما نمدونم کدوم شاخه برم چطور میتونم راه خودمو پیدا کنم؟

نازنین کریمی مقدم ۱۶ اسفند ۱۴۰۱، ۰۷:۰۱

درود شما باید دوره <a href="https://7learn.com/course/programming-alphabet" rel="noopener nofollow" target="_blank">آموزش برنامه نویسی</a> و مقالات اخیر سایت رو دنبال کنید تا بتونید علاقه تون رو پیدا کنید و بعد شروع کنید.

۱۵ اسفند ۱۴۰۱، ۱۵:۲۸

سلام وقت بخیر من می‌خوام برنامه نویسی اندروید یاد بگیرم ولی برام خیلی سخته یاد گرفتنش به نظرتون چیکار کنم و یه سوال دیگه من می‌خوام دیپلم بگیرم و ترک تحصیل کنم اگه دیپلم گرفتم و ترک تحصیل کردم میتونم تو شرکتی استخدام بشم و برنامه و اینا بنویسم ؟

نازنین کریمی مقدم ۱۶ اسفند ۱۴۰۱، ۰۶:۵۵

درود دیپلم در چه شاخه ای مشغول تحصیل هستید؟

۱۴ اسفند ۱۴۰۱، ۱۲:۲۸

سلام من رشته ریاضی هستم و در اینده قصد داردم که مهندسی عمران بخونم ولی همچنین دوس دارم که برنامه نویسی رو به عنوان شغل دوم بلدباشم و از طریق این دوشغل درامد کسب کنم ایا این شدنیه که از طریق برنامه نویسی که شغل دومم میشه درامد خوبی داشته باشم؟؟؟

نازنین کریمی مقدم ۱۶ اسفند ۱۴۰۱، ۰۷:۰۳

درود بله اگر نمونه کار خوب داشته باشید میتونید به عنوان شغل دوم و به صورت فریلنسری به برنامه نویسی مشغول باشید.

۱۴ اسفند ۱۴۰۱، ۰۸:۳۶

سلام وقت بخیر من ۲۰ سالمه و دیپلم تجربی دارم ولی میخواستم در رشته مهندسی کامپیوتر تحصیل کنم برای مهاجرت ، از اونجایی هم که امسال کنکور جوری شده که برای شرکت در کنکور ریاضی باید دیپلم ریاضا داشته باشی نمیتونم به راحتی در داشنگاه سراسری احصیل کنم و مجبورم بدون کنکور برم ، نظرتون درمورد اینکه در غیر انتفاعی تحصیل کنم تاثیری در اپلای کردن داره؟

نازنین کریمی مقدم ۲۰ اسفند ۱۴۰۱، ۰۵:۳۴

درود خیر غیرانتفاعی تاثیری در مهاجرت نداره چون رنک دانشگاه خیلی پایینه.

۱۳ اسفند ۱۴۰۱، ۲۲:۴۵

سلام من دانشجو مهندسی کامپیوتر هستم و ۱۹ سالمه به برنامه نویسی وب علاقه مند هستم اما یه مشکلی دارم اینه که نمیدونم از کجا یاد بگیرم بعضیا میگن باید بیرون کلاس بری و مدرک بگیری تا راحت استخدام بشی بعضیا میگن نه تو انلاین هم میتونی یاد بگیری بعد الان بیرون که میخوای کلاس بری یکی از شرط هاش داشتن مدرک icdl آیا واقعا این مدرک نیازه ؟ بعد چون علاقه ای به فتوشاپ و رنگ شناسی ندارم دوست دارم backend کار کنم ، آیا php زبان خوبیه؟ یا برم سراغ پایتون و c#؟ و اینکه اگه جایی رو حضوری بخواین در تهران پیشنهاد کنید برای یادگیری کجا رو پیشنهاد میکنید؟

نازنین کریمی مقدم ۱۴ اسفند ۱۴۰۱، ۰۵:۴۱

درود icdl نیازی نیست اصلا ربطی به برنامه نویسی نداره این مباحث :)) فعلا تا ترم 5 ام تمرکزتون رو روی مباحث دانشگاه بذارید. مدرک خاصی برای استخدام لازم ندارید و مدرک لیسانس تون برای کاریابی کافی خواهد بود. سعی کنید با مبانی پایتون و php آشنا بشید و ببینید با کدوم راحت هستید، همون رو انتخاب کنید و پیش برید. برای یادگیری یک مبحث خاص پیشنهاد میکنم از دوره‌های آنلاین استفاده کنید. دوره حضوری در تهران به دلیل ترافیک و رفت و آمد و... تایم زیادی رو ازتون میگیره و خسته کننده هست. کارآموزی تون رو در همون راستا ادامه بدید و در نهایت همونجا استخدام رسمی بشید.

۱۳ اسفند ۱۴۰۱، ۱۵:۳۹

بنده مقطع نهم دوره اول متوسطه هستم برای انتخاب رشته می‌خوام از رشته ریاضی ادامه تحصیل بدم گزینه‌های بنده برای برنامه نویسی چیه چون شخصا علاقه زیادی به برنامه نویسی دارم

نازنین کریمی مقدم ۱۴ اسفند ۱۴۰۱، ۰۵:۳۶

درود در ریاضی شما از دو رشته مهندسی کامپیوتر و علوم کامپیوتر میتونید برنامه نویسی رو یاد بگیرید.

۰۹ اسفند ۱۴۰۱، ۰۵:۵۶

سلام بنده 20 سال سن دارم و با مدرک هنرستانی الکترونیک تحصیل و رها کرده و در حال حاضر سربازم تا یکسال آینده دو سوال ذهن منو به شدت مشغول کرده 1= تو این یکسال چه فعالیتی داشته باشم تا به آینده من در حوزه برنامه نویسی کمک کنه 2= چه رشته تحصیلی بعد سربازی ادامه بدم من حدود 4 سال رزومه کاری در پسیو شبکه دارم ولی از برنامه نویسی چیز زیادی یاد ندارم و فقط یک ماشین حساب در دوران کودکی برنامه شو نوشتم خوشحال میشم بنده رو راهنمایی کنید در ضمن با یک نفر مشورت کردم گفت تو این تایم زبان انگلیسی یاد بگیر و بعد برو پیگیر برنامه نویسی شو بازم نظر شما برام قابل توجه خواهد بود . با سپاس فراوان

نازنین کریمی مقدم ۰۹ اسفند ۱۴۰۱، ۰۹:۴۵

درود با توجه به مدرک و سابقه کاری تون توصیه میکنم به سمت آیتی برید. بنظرم براتون راحتتر از مسیر برنامه نویس شدن هست و درآمدش هم اندازه و حتی شاید بالاتر بره. در مدت سربازی انگلیسی رو پیش برید و مفاهیم تئوری شبکه رو مرور کنید. بعد از سربازی حتما به عنوان کارآموز مشغول بشید. در دو سال اول خیلی به فکر درآمد نباشید در سالهای بعدی جبران خواهد شد. در کارآموزی مباحث سیسکو و ماکروسافت رو حرفه ای بشید و در آزمونهای بین المللی شرکت کنید تا مدرک رسمی رو داشته باشید. بعدها میتونید پایتون یاد بگیرید (اگر خیلی به برنامه نویسی علاقه دارید) و در شغلتون تاثیر مثبت خواهد داشت. چون سابقه کاری خوبی دارید + سن عالی+ سربازی رو گذروندید، با یکم تلاش به راحتی به یک جایگاه تضمین شده دست پیدا خواهید کرد. برقرار باشید

۰۸ اسفند ۱۴۰۱، ۱۶:۱۹

سلام من 32 سالم هست . ارشد ریاضی تحقیق در عملیات دارم. میخواستم برنامه نویسی رو شروع کنم . ولی نمیدونم از چه زبانی شروع کنم . برای تقویت رزومه ام برای مهاجرت احتیاج به یادگیری برنامه نویسی دارم . میشه راهنمایی کنید که از چه زبانی شروع کنم ؟

نازنین کریمی مقدم ۰۹ اسفند ۱۴۰۱، ۰۵:۰۶

درود بهتره که به سراغ پایتون و مباحث <a href="https://7learn.com/blog/what-is-ai" rel="noopener" target="_blank">هوش مصنوعی</a> بخصوص ماشین لرنینگ برید.

۰۷ اسفند ۱۴۰۱، ۰۸:۲۲

سلام خسته نباشید من ۱۸ سالمه دانشجو رشته روان شناسی هستم ولی قصد دارم خودم برنامه‌نویسی بخونم و ازین طریق مهاجرت کنم از کجا باید شروع کنم و چطور مدرکی برای مهاجرت داشته باشم؟

نازنین کریمی مقدم ۰۷ اسفند ۱۴۰۱، ۱۸:۲۵

درود اگر میخواید بین رشته ای کار کنید: یکی از دو حوزه زیر رو انتخاب کنید و نمونه کار جمع کنید و نهایتا برای مقاطع بعدی اپلای کنید (در شاخه علوم شناختی و...) شما میتونید به حوزه فناوریهای نوین مثل vr و ar وارد بشید و با مباحث روانشناسی ترکیب کنید. کارهای قشنگی در این بخش میشه انجام داد. یا میتونید به سمت <a href="https://7learn.com/blog/what-is-ai" rel="noopener" target="_blank">هوش مصنوعی</a> برید. اگر نمیخواید بین رشته ای کار کنید: یک زمینه از برنامه نویسی (مثل حوزه‌های مرتبط با زبان پایتون) رو انتخاب کنید، حداقل 4 سال سابقه کار رسمی و حرفه ای داشته باشید و بعد کاری مهاجرت کنید.

۰۴ اسفند ۱۴۰۱، ۱۶:۱۸

با موبایل هم میشه برنامه نویسی ساده رو شروع کرد؟

نازنین کریمی مقدم ۰۵ اسفند ۱۴۰۱، ۰۱:۳۳

درود با محیطهای آنلاین میشه بخش وب و یا مقدمات برنامه نویسی یک زبان رو استارت زد اما خیلی خیلی سخت میشه.

۲۸ بهمن ۱۴۰۱، ۲۲:۴۷

سلام خسته نباشید.من 19 سالمه و به برنامه نویسی علاقه دارم ولی رشته ی دانشگاهیم آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان هستش .میخواستم بدونم بنظرتون حوزه ای رو انتخاب کنم که بتونم یجورایی با شغلم مرتبطش کنم یا نه .مثلا برنامه نویسی اندروید یاد بگیرم و اپ‌های آموزشی مناسب مقطع ابتدایی روهم بتونم بسازم یا اینکه کلا بیخیالش شم و فرانت کار کنم.(چون علاقم بیشتر سمت فرانت و اندروید هستش)و اینکه بنظرتون میشه به عنوان شغل دوم بهش نگاه کنم یا فرصت بیشتری رو نیاز داره؟

نازنین کریمی مقدم ۳۰ بهمن ۱۴۰۱، ۰۶:۲۹

درود هر دو مسیر براتون مناسب هست اما پیشنهاد میکنم اولی رو انتخاب کنید و در ارشد و دکتری شاخته فناوری در آموزش عالی و تدریس رو دنبال کنید.

۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ۱۱:۲۰

سلام خسته نباشید ببخشید من الان 18 سالمه و اینکه تا هشتم دبیرستان درس خوندم و اینکه تقریبا 6 ماه شده توی شاخه فرانت اند دارم اموش میبینم و تاینکه وقتی شروع به کار کنم مشکلی درمورد تحصیل ندارن؟؟؟؟ و اینکه خودم از اتباع هستم و این موضوعخیلی ذهنمو درگیر کرده ممنوم از شما

نازنین کریمی مقدم ۲۶ بهمن ۱۴۰۱، ۲۳:۳۹

درود اگر سابقه کار داشته باشید به مشکل نخواهید خورد. بعد از یادگیری هر چه زودتر در جایی به صورت رسمی استخدام بشید و در صفحات اجتماعی مثل لینکدین فعال باشید. همزمان به صورت فریلنسری مشغول بشید تا نمونه کار عملی هم داشته باشید. اگر بتونید حساب پی پال بسازید که کلا میتونید تمرکزتون رو فریلنسری بذارید و دلاری درآمد داشته باشید.

۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ۰۷:۲۸

سلام...من ۲۶ سالمه و میخوام برنامه نویسی رو شروع کنم با هدف مهاجرت.به نظرتون این امکان پذیره؟میتونم موفق بشم؟و نمیدونم چطوری باید شروع کنم.فعلا یه مدتیه پایتون رو شروع کردم.خودم هم هنرمند سه بعدیم با نرم افزار مایا کار میکنم و آشنایی کاملی با کامپیوتر دارم.اگه امکان داره راهنمایی کنید

نازنین کریمی مقدم ۲۶ بهمن ۱۴۰۱، ۲۳:۴۴

درود میزان تحصیلات تون و رشته تحصیلی و همچنین وضعیت سربازی رو هم میفرمایید؟

۲۰ بهمن ۱۴۰۱، ۲۳:۳۵

سلام وقتتون بخیر ممنونم به خاطر مقاله مفیدتون میخواستم بدونم تو ای سن ۲۰ سالگی که رشتم نقاشی هست ولی میخوام درکنار رشته هنریم برنامه نویسی شروع کنم و ریاضی هم بلد نیستم ولی زبانم خوبه علاقه هم دارم به این کار آیا میتونم موفق بشم ؟ یا یک برنامه نویس خوب بشم ؟..

نازنین کریمی مقدم ۲۳ بهمن ۱۴۰۱، ۰۸:۴۷

درود بله پیشنیازها رو دارید و برای شروع به مشکل نمیخورید. چون رشته تون هنر هست، توصیه میکنم زمینه هایی مثل UI/UX و یا فرانت اند وب فعالیت کنید. براتون هم از نظر درآمدی و هم از نظر علاقه فک کنم مناسبتر باشه.

۱۸ بهمن ۱۴۰۱، ۱۵:۴۰

بابا باریکلا خیلی جامع و مفید بود ادامه بده

۱۲ بهمن ۱۴۰۱، ۱۷:۰۷

سلام من ۱۷ سالمه دهمم رشته تجربی ریاضیم خوبه کارمو کامل راه میندازه ولی خب دوس نداشتم رشته ریاضی برم ولی خیلی برنامه نویسی دوست داشتم میخام بدونم الان میتونم یطوری برنامه نویسی یاد بگیرم که از درسم عقب نیوفتم و کنارش برنامه نویسی یاد بگیرم و تا قبل دانشگاه در امد کسب کنم(در امد خیلی زیاد و دلاری نه کلا درامد تقریبا عادی) شما نظرتون چیه و چی پیشنهاد میکنید به من

نازنین کریمی مقدم ۱۴ بهمن ۱۴۰۱، ۲۰:۴۳

درود بله میتونید به صورت خودآموز در یک زمینه مطالب رو یاد بگیرید و فریلنسر باشید، از سال بعد کارآموزی برید و در نهایت به صورت استخدامی در این حوزه مشغول بشید. چون شرایط سنی تون مناسب هست درصورتی که سابقه کاری و بیمه در <a href="https://7learn.com/blog/what-is-programming">برنامه نویسی</a> براتون رد بشه، با کمی تلاش در سالهای آینده میتونید در این حوزه مشغول بشید و مشکلی بابت درآمد نخواهید داشت.

۱۱ بهمن ۱۴۰۱، ۲۱:۳۲

سلام وقتتون بخیر میخواستم بپرسم بجز دانشگاه چه راه هایی رو برای یادگیری برنامه نویسی توصیه میکنید؟و اینکه نظرتون در مورد یادگیری در آموزشگاه‌های فنی و حرفه ای چی هست؟ ممنون

نازنین کریمی مقدم ۱۲ بهمن ۱۴۰۱، ۰۷:۲۸

درود بهترین راه جایگزین استفاده از دوره‌های آنلاین برنامه نویسی + استفاده از فیلمهای رایگان موجود در نت (مثلا در یوتیوب) هست. دوره حضوری اغلب رفت و آمد و هماهنگیش دردسره و وقت مفید رو ازتون میگیره.

۱۰ بهمن ۱۴۰۱، ۲۰:۵۳

سلام من ۱۵ سالمه و دوسدارم تو حوضه بک‌اند فعالیت کنم &amp;quot;با کدام زبان برنامه نویسی از صفر شوع کنم؟&amp;quot;یسریا میگن پایتون سطح بالاست و راحتره و یسریا میگگ بهتره با سی پلاس پلاس شروع کن چون سطح پایین تره و قابل راحتر قابل درک هستش.ممنون از سایت خوب و مفیدتون

نازنین کریمی مقدم ۱۱ بهمن ۱۴۰۱، ۰۵:۳۳

درود توصیه میکنم با پایتون شروع کنید. هم راحت هست و هم دست تون رو تو خیلی از کارها باز میذاره.

۰۷ بهمن ۱۴۰۱، ۱۵:۲۸

سلام و درود... میخواستم بدونم بین هوش مصنوعی و هک و امنیت کدوم رو انتخاب کنم و چه زبانی برای اون توصیه می‌کنید

نازنین کریمی مقدم ۰۸ بهمن ۱۴۰۱، ۰۵:۳۶

درود بستگی به روحیه خودتون داره. هردو پرطرفدار هستند و درآمد خوبی دارند. زبان مورد نیاز <a href="https://7learn.com/blog/what-is-ai">هوش مصنوعی</a> پایتون و هک و امنیت هم بسته به حوزه امنیتی (سیستم عامل یا شبکه) باید زبانهای دیگر رو هم بلد باشید.

۰۷ بهمن ۱۴۰۱، ۱۰:۲۷

سلام بعد از اتمام دوره‌ها و یادگیری برنامه نویسی ( حالا تو هرکدوم از حوزه هاش ) این مجموعه بازار کاری رو هم معرفی میکنه ؟ منظورم اینه که مثلا من بعد از اینکه برنامه نویسی رو یاد گرفتم باید جایی باشه که بتونم از شروع به کار کنم ... ممنونم .

نازنین کریمی مقدم ۰۸ بهمن ۱۴۰۱، ۰۵:۴۴

درود اغلب بچه‌ها وقتی پروفایل کاربری میسازند و مهارتها رو تو رزومه میارن، کار پیدا میکنند و مجموعه در این خصوص کمک شون میکنه. درضمن اگر جزو دانشجوهای نمونه باشید خود مجموعه هم عضوگیری میکنه. برای اطمینان بیشتر از چگونگی روند میتونید با بخش فروش تماس بگیرید تا بهتون توضیحات بیشتری بدهند.

۰۵ بهمن ۱۴۰۱، ۱۸:۵۵

سلام وقتتون بخیر. من رشتم ریاضی-فیزیک هست و در درس ریاضی و هندسه و زبان تقریبا هیچ مشکلی ندارم. از برنامه نویسی هیچی نمیدونم و کم کم میخام شروغ کنم برای فهمیدنش میخام ببینم در مبحث ریاضی از کجا شروع کنم؟ مرتبط‌ترین مسئله ریاضی به برنامه نویسی که ما در سال دهم باهاش مواجهیم چیه؟ و طبق گقته هاتون باید از منطق هم یچیزایی بدونیم؟چه چیزایی و ایا با خوندن کتابای منطق دبیرستان حل میشه؟ ممنون میشم جواب بدید.

نازنین کریمی مقدم ۰۸ بهمن ۱۴۰۱، ۰۵:۵۳

درود نزدیک‌ترین مبحث بهش در دبیرستان درس گسسته بخش آمار و احتمالات و جایگشتها هست. کلا برنامه نویسی یه شاخه ای هست که شبیه به هیچ یک از چیزهایی نیست که در مدرسه یاد میگیریم. یه کتابی هست به اسم مبانی علم رایانه که اونجا مقدماتی گفته میشه و جزو کتب دبیرستان هست (سالهای بعدی فک کنم داشته باشید) درمورد ورود به حوزه نگران نباشید اگر تمرکزتون رو روی دروس فعلی بگذارید و کنکور رو خوب بدید، بدون هیچ پیشنیازی در دانشگاه از صفر برنامه نویسی رو یاد میدن و مشکلی نخواهید داشت.

۰۵ بهمن ۱۴۰۱، ۰۱:۳۲

سلام خسته نباشید من 21سالمه رشته دبیرستان انسانی ۲.۳بار کنکور انسانی دادم و قبول نشدم انچنان ب درس خوندن علاقه ندارم و به کامپیوتر علاقه دارم من میخاستم زبان برنامه نویسی پایتون شرو کنم ریاضیم در حد مدرسس خیلیم قوی نبودم توش انگلیسیمم در حد مدرسس میخاسم ببینم میتونم برم و زبان پایتون یاد بگیرم یا واقعا ریاضی و زبان انگلیسی قوی میخاد

نازنین کریمی مقدم ۰۸ بهمن ۱۴۰۱، ۰۵:۴۸

درود ریاضی که نه اما مهارت حل مساله قوی میخواد. اگر شما با سودوکو حل کردن اوکی هستید یعنی این مهارت رو دارید. زبان انگلیسی هم بله باید قوی باشه تا بتونید سوالات تون رو در نت سرچ کنید یا در انجمنهای پرسش و پاسخ بپرسید. پیشنهاد میکنم پایتون رو استارت بزنید ببینید کشش دارید یا نه.

۳۰ دی ۱۴۰۱، ۱۰:۱۲

سلام خسته نباشید من ۲۰ سالمه و دیپلم انسانی دارم به کامپیوتر و برنامه نویسی علاقه دارم کامنتا و مقاله رو خوندم و میخام بدونم چجوری باید برنامه نویسی رو شرو کنم با کامپیوتر اشناییت متوسطی دارم و به نظر شما اگر توی خونه بخام دور کاری انجام بدم کدوم شاخه برنامه نویسی برام مناسب تره

نازنین کریمی مقدم ۰۱ بهمن ۱۴۰۱، ۰۶:۲۳

درود برای فریلنسری یا دورکاری وردپرس، طراحی وب و اپ موبایل پرتقاضاترین حوزه‌ها هستند. شما باید اول از بین اینا حوزه کاری رو مشخص کنید و براساسش دوره آموزش زبان مربوط به اون حوزه رو ببینید. بهتره که مقالات اخیر وبلاگ + دوره سرفصلهای <a href="https://7learn.com/course/programming-alphabet" rel="noopener nofollow" target="_blank">آموزش برنامه نویسی</a> رو هم مطالعه فرمایید.

۱۹ دی ۱۴۰۱، ۲۳:۲۴

سلام من می‌خوام برنامه نویسی فول یاد بگیرم بهترین بخش که درامد بالاتری از همه داره و در شرکت‌های خارج از کشور بتونم کار کنم کدام است و می‌خواستم بدونم که ایا کلاس خصوصی هم میزارین ۲ نفر هستیم می‌خوایم کاملا خصوصی کار کنیم ممنونم پاسخ بدین.

نازنین کریمی مقدم ۲۱ دی ۱۴۰۱، ۰۶:۰۹

درود با مجموعه تماس بگیرید تا هم مشاوره مفصلتری بگیرید و هم راهنمایی تون کنند.

۱۶ دی ۱۴۰۱، ۱۸:۲۷

سلام من چهل سالم هست و هیچ آشنایی با برنامه نویسی و زبان ندارم آیا میتونم برنامه نویسی رو یاد بگیرم ممنون میشم راهنمایی کنید

نازنین کریمی مقدم ۱۷ دی ۱۴۰۱، ۰۶:۱۰

درود بله خداروشکر برنامه نویسی مهارتی هست که برای تمام سنین مناسبه. برای شروع بهتره زمینه‌های مختلف رو بشناسید، یکی رو که به هدف و علاقه تون نزدیک هست انتخاب کنید و در مسیر یادگیری اون شاخه قرار بگیرید. سایر پرسش و پاسخهای این صفحه رو هم مطالعه فرمایید.

۱۴ دی ۱۴۰۱، ۲۱:۱۹

سلام من ۱۷ سالم رشتم کامپیوتر فنی هست من دوست دارم برنامه نویس حرفه ای بشم من به زبانHTMLمسلط هستم زبانHTML خیلی راحت بود ولی بقیه بهم میگن بری واسه زبان‌های دیگه بخوای برنامه نویس شی نیاز به ریاضی قوی داری من توی ریاضی خیلی ضعیفم ولی انگلیسی کلی بلدم دیپلم زبان دارم الان به نظر شما کلاس برم ++c یاد بگیرم با PHP خیلی هم علاقه دارم به برنامه نویسی اینا راهنمایم کنین لطفا

نازنین کریمی مقدم ۱۶ دی ۱۴۰۱، ۱۴:۱۵

درود خیر ریاضی نیاز نداره نگران نباشید. بیشتر مهارت حل مساله میخواد که در طول زمان خودتون مثل html یادش میگیرید. چون html بلدید درضمن توصیه میکنم css و جاوا اسکریپت رو هم یاد بگیرید تا در حوزه فرانت وب فعالیت کنید. مقالات <a href="https://7learn.com/blog/front-end-road-map" rel="noopener nofollow" target="_blank">نقشه راه فرانت اند</a> و... رو بررسی کنید.

۱۲ دی ۱۴۰۱، ۱۳:۳۶

سلام وقت بخیر ? من ۲۴ سالمه و‌بدون شرکت کردن در کلاسی در زمینه ی NFT و متاورس و بلاکچین در اندازه ی خودم اطلاعاتی کسب کردم تا بتونم کار کنم بعد از مینت کردن اولین آن اف تی پیشنهادهای کاری که داشتم خارج ار کشور الان در جایگاهی هستم که فکر می‌کنم یه چیزی رو از قلم انداختم و آن هم برنامه نویسی هست و هیچ چیز در این باره نمی‌دانم ممنون میشم کمکم کنید ??

نازنین کریمی مقدم ۱۳ دی ۱۴۰۱، ۱۱:۳۷

درود بستگی داره در کدوم بخش میخواید مشغول بشید اما در کل زبان سالیدیتی اصلی‌ترین زبان برنامه نویسی برای رمزارزهاست.

۱۰ دی ۱۴۰۱، ۱۳:۱۸

من ۳۳ سالمه. سابقه کار دارم منتها اداری بوده مرتبط با برنامه نویسی نبوده. فرقی نمیکنه برام حضوری باشه یا غیر حضوری. ممنون از پاسخگوییتون

نازنین کریمی مقدم ۱۱ دی ۱۴۰۱، ۱۸:۵۳

درود زمینه‌های مناسب برای شما وب - موبایل - هوش مصنوعی هست. به آیتی هم میتونید فکر کنید اگر کشش کار تمام وقت و حضوری رو دارید. در هر یک از این زمینه‌ها که علاقه داشته باشید و متخصص بشید کار پیدا خواهید کرد، منتها سن و همچنین نداشتن سابقه کار براتون یک امتیاز منفی هست و شانس استخدام رسمی براتون کم هست. لذا پیشنهاد میکنم که زمینه ای رو انتخاب کنید که بازارکار فریلنسری خوبی داشته باشه. اونجا دیگه این بحث مهم نیست اما نکته منفیش اینه که باید در ابتدای کار به پول کم و کار زیاد قانع باشید تا نمونه کار براتون جمع شه و بعد بتونید اقدام کنید. اگر بتونید با مجموعه تماس بگیرید بخش مشاوره بهتره راهنمایی تون میکنه. مقالات اخیر وبلاگ + دوره <a href="https://7learn.com/course/programming-alphabet" rel="noopener nofollow" target="_blank">الفبای برنامه نویسی</a> رو هم بررسی کنید. برقرار باشید

۰۹ دی ۱۴۰۱، ۲۱:۳۰

سلام. وقت بخیر من لیسانس نرم افزار هستم ولی بعد از دانشگاه و بچه دار شدن کار برنامه نویسی انجام ندادم میخواستم اگه ممکنه راهنماییم کنید که تو چه حوزه ای بازار کار بهتری هست؟ و اینکه میخوام تو یه زبانی که متخصص کمه، متخصص بشم که بازار کار خوبی داشته باشم ممنون راهنماییم کنید.

نازنین کریمی مقدم ۱۰ دی ۱۴۰۱، ۰۵:۲۷

درود بفرمایید که چندسالتون هست، سابقه کار دارید و اینکه قصد دارید حضوری کار کنید یا غیرحضوری؟ با توجه به پاسختون میتونم بهتر کمک تون کنم.

۰۶ دی ۱۴۰۱، ۰۰:۴۴

سلام ببخشید از بین زبان‌های جاوا اسکریبت و PHP و سی شارپ برای هدف زیر کدام مناسب‌تر هست ؟ هدف اصلی : برنامه نویسی وب هست و ویژگی هایی که برام مهمه اینا هستن 1- یادگیری آسان 2- آینده دار بودن ( تو سایت تیوبی بشدت افت داره PHP ) 3- بازار کار مناسب در ایران به صورت فریلنسری 4- فول استک شدن تو برنامه نویسی وب به صورتی که یک سایت رو تمام کمال بتونم تحویل بدم

نازنین کریمی مقدم ۰۷ دی ۱۴۰۱، ۰۵:۲۶

درود جاوا اسکریپت در بخش فرانت اند موارد 1 و 2 و 3 رو کامل پوشش میده. برای بخش بک اند هم چندتا فریمورک خوب مثل اکسپرس داره که با یادگیریش میتونید خودتون رو فول استک بنامید. هرچند توصیه میکنم برای بخش بک اند یک زبان دوم مثل پایتون هم بلد باشید چون همونطور که فرمودید هدف فریلنسری هست.

۰۶ دی ۱۴۰۱، ۰۰:۴۰

سلام و عرض ادب احترام خدمت شما من 21 سالم هست و تو دبیرستان به اجبار و چشم هم چشمی‌های خانواده رفتم رشته انسانی با اینکه به رشته‌های فنی ( کامپیوتر ) علاقه داشتم. اما چون دیدشون به صورتی بود که فنی هرکی بره تنبله نرفتم. بعد شکست تو کنکور وارد حوزه طراحی سایت شدم و با وردپرس آشنا هستم. اما خوب با المنتور طراحی کردن خیلی با برنامه نویس بودن فرق داره! تو زمینه زبان‌های مختلف برای شروع تحقیق کردم اول میخواستم برم سمت هوش مصنوعی و پایتون که بخاطر اینکه گفتن بشدت ریاضیات قوی میخواد و منم از ریاضیات و حل مسائل خیلی سخت بیزاری دارم و رفتم سمت برنامه نویسی وب سوالم اینجا هست که : 1- من با مسلط نبودن ب زبان انلگیسی و ریاضیات در حد دانش آموزان ریاضی و عدم علاقه به ریاضی ( اغراق آمیز بشه اگر بدم میاد مسائل حوصله سر بر و... ) میتونم موفق بشم تو برنامه نویسی وب با این روحیات ؟ 2- برای برنامه نویسی شنیدم یک زبان رو یادگرفتن به صورت حرفه ای بهتر از اینه چند زبان یاد بگیریم و من از اونجایی ک هم میخوام فرانت رو پیاده کنم هم بک اند زبان جاوا اسکریبت مناسب هست ؟ 3- همه جا میگن زبان پایتون برای شروع خوبه ولی خوب تو وب بخصوص فرانت حرفی برای زدن نداره و بیشتر ماشین لرنیگ و... کاربرد اش هست میخواستم بدونم زبان جاوا اسکریبت یادگیری اش در چه حده برای شروع؟

نازنین کریمی مقدم ۰۷ دی ۱۴۰۱، ۰۵:۳۵

درود 1. حقیقتش رو بخواید، برنامه نویسی بیشتر دید حل مساله خوب (مثل وقتی که پازل حل میکنید یا سودوکو) میخواد و به مسائل پیچیده ریاضی وارد نمیشه. اگر این روحیه رو نداشته باشید موفق نمیشید و در غیر این صورت موردی نداره. بنده دیدم افرادی که زبان انگلیسی شون ضعیف بوده و با آموزش فارسی پیش رفتند، به شرطی که در این راه زبان انگلیسی تون رو هم قوی کنید (صرفا در محدوده مطالبی که یاد میگیرید) مشکلی نخواهید داشت. چون یسری از مشکلات خودتون رو باید با سرچ انگلیسی حل کنید و در انجمنهای فارسی پشتیبانی بسیار ضعیفتره. 2. بله برای فرانت جاوا اسکریپت مناسب هست و البته درکنارش html+css 3. زبان پایتون برای شروع وقتی خوبه که مربوط به زمینه تون باشه. الان که فرانت اند رو انتخاب کردید همین جاوا اسکریپت انتخاب مناسب‌تری هست. توصیه میکنم مقاله<a href="https://7learn.com/blog/front-end-road-map" rel="noopener nofollow" target="_blank"> نقشه راه فرانت اند </a>رو هم مطالعه کنید.

۰۵ دی ۱۴۰۱، ۱۶:۵۵

سلام من رشته حسابداری هستم و به برنامه نویسی علاقه دارم میخواستم بدونم چطوری باید برم داخل این کار و راه‌های در امدش چیه چگونه پیشرفت کنم و چطور در آمدی داره و بعد چند وقت ب اونجای ک میخوام برسم 18 سالم است..

نازنین کریمی مقدم ۰۵ دی ۱۴۰۱، ۱۷:۲۶

درود برنامه نویسی زمینه‌های مختلفی داره و شما باید براساس علاقه و هدف زمینه و زبان برنامه نویسی رو انتخاب کنید. توضیحات <a href="https://7learn.com/course/programming-alphabet" rel="noopener nofollow" target="_blank">دوره الفبای برنامه نویسی</a> + مقالات اخیر وبلاگ + کامنتهای همین صفحه رو مطالعه کنید مرحله به مرحله سوالات تون رو پاسخ دادیم.

۲۵ آذر ۱۴۰۱، ۱۵:۰۹

سلام خسته نباشید من به تازگی میخوام وارد برنامه نویسی بشم میخواستم بپرسم در زمینه برنامه نویسی فرانت اند کارفرما قالب و شکل اصلی سایت رو به برنامه نویس میده و برنامه نویس فقط باید برای اونها کد نویسی کنه یا اینکه خود برنامه نویس باید تک تک عناصر و رنگ‌های سایت رو طراحی کنه و الگویی نداره.

نازنین کریمی مقدم ۲۵ آذر ۱۴۰۱، ۱۵:۳۸

درود اغلب خود کارفرما باید قالب اصلی رو در ورق یا عکس بکشه و به برنامه نویس بده و فرد براساس اون طراحی المان‌ها رو کدنویسی کنه. اما هستند کارفرامایانی که دستتون رو باز میگذارند و فقط نیازمندی شون رو بیان میکنند و شما براساس سلیقه هم طراحی چینش و هم کدنویسی رو انجام میدید.

۲۳ آذر ۱۴۰۱، ۱۰:۱۵

سلام ببخشید من با یک نفر ک پایتون و جاوارو یاد گرفته بود حرف زدم بد‌تر گمراه شدم برنامه نویسی برای چ کار هایی بهتره شخصا برای یادگیری میخوام فقط اما خب اگ برای کار بخوام بهترین برنامه چیه از کجا باید شروع کنم و کل دوره یادگیری پایتون و جاوا ب طور کامل چقدر طول میکشه

نازنین کریمی مقدم ۲۳ آذر ۱۴۰۱، ۱۸:۱۴

درود برنامه نویسی زمینه‌های مختلفی داره و شما باید براساس علاقه و هدف زمینه و زبان برنامه نویسی رو انتخاب کنید. توضیحات دوره <a href="https://7learn.com/course/programming-alphabet" rel="noopener nofollow" target="_blank">الفبای برنامه نویسی</a> و مقالات اخیر وبلاگ رو مطالعه کنید مرحله به مرحله سوالات تون رو پاسخ دادیم.

۱۹ آذر ۱۴۰۱، ۱۲:۴۶

سلام وقت بخیر من رشته دبیرستانم ریاضی و رشته دانشگاهیم کتابداری بود. الان ۳۴ سالمه و خانه دار با یک بچه کوچیک هستم. میخوام برنامه نویسی یاد بگیرم تا بتونم سایت اینترنتی و اپلیکیشن انذروید بسازم. هیچی راجع به این دانش نمیدونم. مطالبی در نت خوندم و دیدم نوشتن از زبان سی باید شروع کنم. میتونید کمکم کنید که از کجا باید شروع کنم؟ چه آموزشی بخرم؟ چه برنامه ای نصب کنم؟ یک چیزی که واقعا از صفر شروع بشه و عملی بتونم باهاش تمرین کنم

نازنین کریمی مقدم ۲۳ آذر ۱۴۰۱، ۰۹:۵۱

درود شما باید مقالات اخیر وبلاگ + توضیحات دوره <a href="https://7learn.com/course/programming-alphabet" rel="noopener nofollow" target="_blank">الفبای برنامه نویسی</a> رو مطالعه کنید. در اونجا ما کامل مراحل رو توضیح دادیم و مسیر راه رو مشخص کردیم تا بتونید به هدف تون برسید.

۱۹ آذر ۱۴۰۱، ۰۷:۵۴

سلام و درود سوالم اینه که کدوم گرایش برای مقطع ارشد مهندسی کامپیوتر خوبه ادامه بدیم که مرتبط با برنامه نویسی باشه. ممنون از لطف شما

نازنین کریمی مقدم ۱۹ آذر ۱۴۰۱، ۱۰:۳۷

درود شاخه نرم افزار تمرکز بیشتری روی اصول برنامه نویسی داره + هوش مصنوعی هم برنامه نویسی هوش مصنوعی رو تدریس میکنند که کلا مفیده چون این حوزه تو کارشناسی خیلی روش مانور داده نشده.

۱۱ آذر ۱۴۰۱، ۱۶:۰۱

درود من سال اول رشته کامپیوتر فنی حرفه ایی ام ولی الان یکم دو دلم راجع به رشته ام. به برنامه نویسی علاقه دارم phyton هم تا حدودی بلدم و به انگلیسی کاملا مسلطم. ولی واقعا استرس بدی دارم که تغییر رشته بدم به ریاضی یا نه.

نازنین کریمی مقدم ۱۳ آذر ۱۴۰۱، ۰۹:۳۴

درود در ریاضی باید تمرکزتون رو روی نتیجه گرفتن در کنکور بگذارید تا رتبه خوبی بیارید، وگرنه تغییر رشته عملا فایده ای نداره. بهتره تا دیر نشده با یک مشاور درسی آگاه و بی طرف مشورت کنید و بعد تصمیم بگیرید.

۱۱ آذر ۱۴۰۱، ۰۰:۰۵

سلام من 15 سالمه کلاس نهمم به برنامه نویسی علاقه زیادی دارم ولی تا حالا با کامپیوتر کار نکردم همش با گوشی و ترموکس و اینا انگلیسیمم بد نیس زبان انگلیسیمم بد نیس میخام برم تو حوضه هک و امنیت بنظرتون از کجا باید استارت بزنم ؟

نازنین کریمی مقدم ۱۳ آذر ۱۴۰۱، ۰۹:۳۰

درود باید اول سیستم بگیرید. احتمالا باید پایتون و سی و مبانی شبکه رو بلد باشید. حجم مطالب زیاد و پراکنده هست. پس بهتره که یک دوره هک و امنیت رو انتخاب کنید و طبق سرفصلهای اون جلو برید.

۱۰ آذر ۱۴۰۱، ۲۳:۲۳

سلام من ۱۷ سالمه و رشته تجربی هستم به برنامه نویسی هم علاقه دارم ریاضیاتم هم خوبه و زبان انگلیسی هم متوسط هستم فقط هیچی درباره برنامه نویسی نمیدونم به نظرتون میشه از ویدیو هایی که تو اینترنت گذاشته میشه(به صورت رایگان) استفاده کرد یا باید حتما سر کلاس برم؟

نازنین کریمی مقدم ۱۳ آذر ۱۴۰۱، ۰۹:۲۹

درود اگر دوره کامل باشه و با ویدیو مطالب رو متوجه میشید، نیاز به دوره حضوری نیست و اوکیه.

۰۴ آذر ۱۴۰۱، ۱۶:۳۱

سلام من ۱۸ سالمه میخوام برنامه نویسی هوش مصنوعی یاد بگیرم باید از کجا شروع کنم یاد بگیرم

نازنین کریمی مقدم ۰۵ آذر ۱۴۰۱، ۲۱:۳۷

درود باید اول زمینه تون رو انتخاب کنید و پایتون رو هم شروع کنید. مقاله <a href="https://7learn.com/blog/python-libraries-for-ai" rel="noopener nofollow" target="_blank">هوش مصنوعی چیست</a> رو مطالعه کنید.

۰۳ آذر ۱۴۰۱، ۱۶:۳۴

سلام ممنون از مطالب عالیتون من دانش اموز پایه نهم هستم و به برنامه نویسی علاقه دارم اما کار با کامپیوتر رو خوب بلد نیستم نیاز به کلاس برنانه نویسی هست و تاثیر میزاره؟ خواستم بدونم چ رشته ای برای ابتدای کار بهتره (کامپیوتر یا ریاضی فیزیک ) و اینکه منظورتون از رتبه خوب کنکور چنده؟

نازنین کریمی مقدم ۰۵ آذر ۱۴۰۱، ۱۹:۲۴

درود اگر تابحال با کامپیوتر کار نکردید سعی کنید تابستان سال آینده رو به یک کلاس آشنایی با کامپیوتر اختصاص بدید. اگر قبلا کار کردید اما نگران هستید که همه چیز رو در ویندوز یاد نگرفتید اشکالی نداره، دانش عمومی کافیه و نیاز نیست حرفه ای باشید بعدا حین کدنویسی یاد میگیرید. پیشنهاد میکنم در دبیرستان ریاضی فیزیک و بعد مهندسی یا نهایتا علوم کامپیوتر رو ادامه بدید. در حال حاضر سطح تدریس دانشگاه‌های فنی حرفه ای پایینه و در صورت انتخابش مسیر سخت‌تر و آینده کمتر تضمین شده ای خواهید داشت. منظور از رتبه خوب نهایتا زیر 2500 هست تا سراسری قبول شید. (البته سال به سال متغیره باید بررسی کنید)

۲۳ آبان ۱۴۰۱، ۲۰:۱۵

درود من دانش اموز۱۴ ساله هستم وقتی کامنت هارو خوندم شما به بعضی‌ها رشته ریاضی و به دیگری رشته کامپیوتر پیشنهاد کردید. من به برنامه نویسی علاقه دارم و امسال هپ انتخاب رشته دارم. برای برنامه نویسی که قصد دارم شغل ایندم باشه رشته ریاضی فیزیک بهتره یا کامپیوتر؟ ??

نازنین کریمی مقدم ۲۴ آبان ۱۴۰۱، ۱۱:۱۵

درود اگر میخواید امکان اپلای و کاریابی راحتتر داشته باشید بهتر هست دبیرستان ریاضی فیزیک و بعد در دانشگاه مهندسی یا علوم کامپیوتر بخونید. روی کنکور تمرکز کنید تا رتبه خوبی بگیرید و بتونید دانشگاه سطح اول قبول بشید.

۲۳ آبان ۱۴۰۱، ۱۵:۲۴

سلام و وقت بخیر مطالب رو مطالعه کردم مفید بود بنده 25 سالمه لیسانس حقوق هم دارم ولی علاقم کامپیوتر وحوزه‌های برنامه نویسیه میخوام شروع کنم ولی نگرانی دارم اینکه با کسانی که توحوزه کامپیوتر کار کردن صحبت کردم اکثرشون میگن برنامه نویس باید مخ باشه و خلاقیت به خرج بده این یه مقدار مبهم و نگران کنندست برام میتونید خلاصه بگید بهم که برنامه نویس شدن چه پیش زمینه ای میخواد؟ بیشتر نگران این هستم که اون خلاقیته رو نداشته باشم (این دیدگاه روپاسخ بدید لطفا قبلیه کامل نبود ممنون)

نازنین کریمی مقدم ۲۴ آبان ۱۴۰۱، ۱۱:۱۳

درود حقیقتا برنامه نویسی ربطی به مخ بودن نداره. صرفا یه روتین فکر کردن هست که با تمرین بدست میاد و خیلی کم دیدم افرادی که نتونستن این کار رو انجام بدن (بیشتر این حالت پیش میاد که افراد به طور ذاتی به حل مساله علاقه ندارن). اگر به سودوکو و معما علاقه دارید و ازشون سر در میارید، برنامه نویسی رو هم میتونید یاد بگیرید. مقاله <a href="https://7learn.com/blog/11-signs-showing-you-should-not-be-a-programmer" rel="noopener nofollow" target="_blank">11 دلیل برنامه نویس نشدن</a> رو مطالعه کنید. اگر اون موارد رو نداشتید مشکلی نخواهید داشت.

۱۸ آبان ۱۴۰۱، ۱۶:۱۳

سلام ببخشید میخواستم ببینم برای ساخت بازی کدوم زبان رو یاد بگیریم بهره؟

نازنین کریمی مقدم ۲۰ آبان ۱۴۰۱، ۱۴:۲۲

درود برای بازی سازی بهتر هست که یک موتور انتخاب کنید و براساس آن زبان مخصوص رو یاد بگیرید. برای مثال یونیتی سی شارپ و آنریل سی پلاس پلاس. مقاله <a href="https://7learn.com/blog/game-engines" rel="noopener nofollow" target="_blank">موتورهای بازی سازی</a> را مطالعه کنید.

۱۵ آبان ۱۴۰۱، ۱۸:۱۱

سلام. من دانشجوی مهندسی کامپیوترم تو دانشگاه تبریز. و الان کد نویسی رو با برنامه جاوا شروع کردیم ولی الان هنوز خیلیامون تو مبحث فلوچارت مشکل داریم. بنظر شما خیلی باید روی فلوچارت فوکوس کنیم یا بعداً تو محیط کدنویسی میتونیم کامل یادش بگیریم؟ و میخواستم نظرتونو راجب دانشگاهمون هم بدونم!!!

نازنین کریمی مقدم ۱۶ آبان ۱۴۰۱، ۰۶:۲۳

درود دانشگاه تبریز سطح 2 حساب میشه و پیشنهاد میکنم بعد از گذروندن واحد کارآموزی تون به صورت رسمی کار کنید تا براتون سابقه کار رد بشه. از لحاظ تدریس هم بالاخره هر دانشگاهی استاد خوب و بد داره و این مورد که میفرمایید توی دانشگاه‌های دیگر هم پیش میاد. منتها خود استاد + حل تمرین اونقدر تکلیف میده تا شما با فلوچارت و.. کاملا دوست بشید. پیشنهاد میکنم جاوا رو پیش برید و همزمان از کتابهایی مثل clrs یا الگوریتم و فلوچارت آقای قمی کمک بگیرید.

۱۳ آبان ۱۴۰۱، ۱۹:۴۰

سلام بر شما من دیپلوم برق دارم و العان هم دانشجوی مهندسی پزشکی هستم اما خب علاقه اصلی من برنامه نویسی هست چند ماهی هست آموزش زبان c رو شروع کردم میخاستم ببینم امکان موفق شدن هست که از برنامه نویسی برای بخش‌های مختلف مهندسی پذشکی در آینده استفاده کنم

نازنین کریمی مقدم ۱۵ آبان ۱۴۰۱، ۰۶:۱۳

درود بنده خیلی در این حوزه مسلط نیستم اما بله در کل متلب، پایتون و سی از گذشته برای چنین کارهایی استفاده میشده. اگر آشنایی قبلی با برنامه نویسی نداشتید یا سابقه کاری ندارید پیشنهاد میکنم که به سراغ پایتون برید حتما چون زمینه کاری و پژوهشی بیشتری داره.

۱۱ آبان ۱۴۰۱، ۱۷:۰۰

سلام خوبین؟ من دانش اموز پایه نهم هستم و انتخاب رشته دارم چند ماه دیگه میخوام برنامه نویسی رو یادبگیرم اما تفاوت رشته ریاضی و رشته کامپیوتر چیه؟ از هر دو میشه بزنامه نویسی رو یادگرفت؟ من تقریبا ب زبان انگیلیسی مسلط هستم میتونم بگم ریاضیم هم خوبه بهترین رشته کدومه؟

نازنین کریمی مقدم ۱۳ آبان ۱۴۰۱، ۱۵:۳۴

درود ریاضی برنامه نویسی نداره و همون مسائل ریاضی و جبر و آمار به صورت پیشرفته‌تر آموزش داده میشه. کامپیوتر تمرکزش روی برنامه نویسی و آشنایی با سخت افزار و... است. با توجه به وضع فعلی جامعه توصیه میکنم تمرکزتون رو روی قبولی مهندسی کامپیوتر در دانشگاه‌های برتر (شریف تهران امیرکبیر علم و صنعت و...) بگذارید. مقاله <a href="https://7learn.com/blog/complete-introduction-of-computer-engineering-and-master-majors" rel="noopener nofollow" target="_blank">رشته مهندسی کامپیوتر</a> رو هم مطالعه کنید تا با دید مناسب وارد این حوزه بشید.

۱۰ آبان ۱۴۰۱، ۱۱:۰۵

سلام من لیسانس مکانیک به تازگی گرفتم به نظرتون میتونم ب عنوان برنامه نویس فرانت یا بک اند در شرکت‌ها استخدام بشم؟ چون ایجور که خوندم نود درصد شرکت‌ها مدرک کامپیوتر میخواهند

نازنین کریمی مقدم ۱۳ آبان ۱۴۰۱، ۱۵:۳۸

درود اگر رزومه رو درست بنویسید به صورتی که خیلی رو مدرک تون مانور ندید و بیشتر روی مهارتهای کامپیوترتون تمرکز کنید شدنی هست. شرکتها در مرحله بررسی رزومه اگر ببینند که شما رشته نامرتبط هستید ازتون دعوت به مصاحبه حضوری نمیکنند. اینجور وقتها یه ترفند اینه که شما رشته رو بنویسید: مهندسی دانشگاه فلانجا. بعد در مصاحبه حضوری بدرخشید و بعد بهشون واقعیت رو بگید. اگر از شخصیت و مهارتهای شما خوششون بیاد و البته در ابتدای کار درخواست حقوق بالا نداشته باشید (بالاخره رشته نامرتبط بوده و در اولویت بعدی نسبت به محصلان کامپیوتر قرار میگیرید) شانس استخدام دارید.

۰۸ آبان ۱۴۰۱، ۱۸:۳۴

سلام وقت بخیر، دیپلم انسانی دارم، تو دوتا رشته ی انسانی هم فارغ‌التحصیل شدم، انیمیشن سازی رو دوست دارم، تو دانشگاه آزاد بخوام رشته نرم افزار بخونم میتونم پیشرفت کنم یا مهارت کافی رو تو دانشگاه آزاد نمیتونم به دست بیارم؟ و بازار کار رشته نرم افزار در حال حاضر توی ایران در چه وضعیه؟

نازنین کریمی مقدم ۰۹ آبان ۱۴۰۱، ۱۹:۵۰

درود رشته نرم افزار هیچ ربطی به انیمیشن سازی نداره و شما برای کار در حوزه انیمیشن باید در کارشناسی هنر و یا ارشد انیمیشن سازی شرکت کنید. البته انیمیشن سازی از اون شاخه هاست که مهارت و داشتن نمونه کار توش حرف اول رو میزنه. میتونید از سایتهای کاریابی آنلاین بررسی کنید که بدون تحصیلات مرتبط و صرفا نمونه کار آیا نیرو جذب میکنند یا خیر.

۲۵ مهر ۱۴۰۱، ۰۵:۰۴

سلام سلام مطلب مفید و کاملی بود ولی جدای از این نکات یه سوال دیگه داشتم من به بازی سازی علاقه دارم.میتونید بهترین موتور‌های بازی سازی رو معرفی کنید (من خودم شنیدم یونیتی موتور خیلی خوبیه)و بگید که آیا سایتتون کارشناسی داره که توی زمینه این موتورای بازی سازی آموزش بده یا نه؟و اگه نه،از کجا میتونم پیدا کنم؟

نازنین کریمی مقدم ۲۵ مهر ۱۴۰۱، ۰۶:۲۶

درود مقاله <a href="https://7learn.com/blog/game-engines" rel="noopener nofollow" target="_blank">موتور‌های بازی سازی چیست؟ و چه ویژگی هایی دارد؟ </a>رو مطالعه کنید. ما در حال تدوین دوره بازی سازی با یونیتی هستیم اما تا اون زمان میتونید از سایر منابع استفاده کنید. عبارت بازی سازی رو در بخش سرچ سایت جستجو کنید و از مقاله نقشه راه منابع رو مطالعه کنید.

۱۸ مهر ۱۴۰۱، ۱۰:۰۷

سلام ببخشید ایا زبان پایتون برای ساخت اپ موبایل مناسب است ؟ می توان با تلفن همراه با زبان پایتون برنامه نوشت یا لازم هست از کامپیوتر یا لب تاب استفاده کرد ؟ چه مهارت‌های کامپیوتری برای برنامه نویسی لازم است ؟ با موبایل چطور؟

نازنین کریمی مقدم ۱۹ مهر ۱۴۰۱، ۱۲:۰۱

درود بله با پایتون هم میتونید اپ موبایل بسازید. هرچند گرفتن خروجی روی ویندوز یکمی دردسر داره اما شدنیه. برای برنامه نویسی حتما باید از لپ تاپ یا کامپیوتر استفاده کنید. توصیه میکنم برای دیدن لیست مفاهیم پایه ای برنامه نویسی به توضیحات دوره <a href="https://7learn.com/course/programming-alphabet">آموزش برنامه نویسی</a> و برای پایتون به مقالات موجود در سایت مراجعه کنید.

۱۷ مهر ۱۴۰۱، ۱۹:۱۹

سلام میخواستم بدونم برای شروع از پایه برنامه نویسی باید چه کار هایی رو انجام بدم (۱۳ سالمه و انگلیسی هم کامل بلدم

نازنین کریمی مقدم ۱۹ مهر ۱۴۰۱، ۱۱:۵۶

درود اول چندتا از کامنتهای پایین رو بخونید. این سوال خیلی از دوستان بوده و در جوابشون چندتا منبع و راهکار پیشنهاد شده که براتون مفید خواهد بود. اگر قصد دارید مدرک تون مرتبط باشه رشته ریاضی فیزیک رو انتخاب کنید و تمرکزتون روی کنکور باشه. با دانشگاه رده بالا خیلی راحتتر آینده تون رو میسازید. برای یادگیری برنامه نویسی از پایه باید زمینه فعالیت تون رو انتخاب کنید. در همین راستا بهتره که مقالات اخیر وبلاگ رو بخونید + توضیحات <a href="https://7learn.com/course/programming-alphabet" rel="noopener nofollow" target="_blank">دوره آموزش برنامه نویسی</a>.

۱۳ مهر ۱۴۰۱، ۱۷:۴۸

سلام خوب هستید راستش من کلاس نهم هستم و سال بعد انشالله قراره برم دهم و رشته کامپیوتر برنامه نویسی علاقه دارم . میخواستم بدونم لب تاب یا کامپیوتر لازم هست بخرم ؟ لب تاب می‌زارن داخل مدرسه ببریم ؟ ممنون میشم راهنمایی کنید

نازنین کریمی مقدم ۱۶ مهر ۱۴۰۱، ۱۲:۴۶

درود ضمن تبریک توصیه میکنم که هدفتون رو روی قبولی کنکور بگذارید. در مدارس اغلب اجازه بردن لپ تاپ ندارید اما در دانشگاه بهش نیاز خواهید داشت. لذا در صورتی که بودجه جواب میده لپ تاپ تهیه کنید.

۰۶ مهر ۱۴۰۱، ۱۲:۴۴

سلام من میخوام در زمینه امنیت و جلو گیری از هک و هک کردن و ساخت اپ کار کنم و یاد بگیرم چیکار کنم و از کجا شروع کنم.

نازنین کریمی مقدم ۰۹ مهر ۱۴۰۱، ۱۰:۳۳

درود برای هک باید یادگیری پایتون و موارد مربوط به شبکه رو شروع کنید و بعد به سراغ سیستم عامل و خانواده سی برید. برای ساخت اپ بستگی به پلتفرم داره. برای وب اپ از جاوا اسکریپت، برای اندروید از جاوا و کاتلین و برای مک و آیفون از سوییفت و مک او اس استفاده میشه. ضمن اینکه خود پایتون هم در این زمینه میتونه استفاده شه.

۳۱ شهریور ۱۴۰۱، ۰۷:۰۸

سلام تشکر از متن عالی . نده 42 ساله هستم و تحصیلاتم دیپلم ریاضی و لیسانس مدیریت ریسک ارشد مهندسی مالیه . کارشناس سیستم بانکی هستم . سال هاست با شرکت‌های برنامه نویسی و بچه‌های نرم افزار در بانک ارتباط کاری مستمر دارم برای طراحی و پیاده سازی سامانه‌های بانکی و محصولات و خدمات نوین بانکی . کار اصلی من هم مدیریت پروژه هاست . زمان بندی و گانت چارت پروژه طراحی می‌کنم و با تشکیل تیم‌های مختلف کار طراحی سامانه‌های بانکی را پیش می‌برم . چون کارشناس تجزیه و تحلیل فرایند هستم تجربه خوبی در الگوریتم سازی و تهیه فلوچارت فرایند‌ها و روش‌ها دارم . در واقع اول بنده و تیمم در بانک فرایبند و فلوچارت یک فعالیت را به صورت ریز تهیه می‌کنیم سپس برنامه نویسان شروع به کار بر روی آن می‌کنند و در طول انجام پروژه بنده باید نتایج حاصل را کنترل کنم البته بعد از اتمام کار و تهیه سامانه یا نرم افزار به صورت تجربی user friendly بودن آن را هم چک می‌کنیم . اما هیچ وقت وارد حوزه برنامه نویسی نشدم . علاقه زیادی دارم ولی فرصت یا بهتره بگم جرات این کارو نداشتم . به نظرتون با این سن و سال و این تجربه می‌تونم وارد بشم ؟

نازنین کریمی مقدم ۰۹ مهر ۱۴۰۱، ۱۱:۱۰

درود برای یادگیری برنامه نویسی هیچوقت دیر نیست و مطالب به صورتی هست که یاد میگیرید، اما باید ببینید که هدف تون از یادگیری برنامه نویسی چی هست؟ درآمد یا تغییر حال و هوا و... با توجه به توضیحاتی که دادید یادگیری UI و UX براتون بسیار مفید هست. بخصوص که UX همون چک کردن user friendly بودن هست، بعدا میتونید بگید سابقه کار چندساله در این حوزه رو داشتید و درآمد خوبی از این راه کسب کنید. آگهیهای کاریابی از سایتهای آنلاین مثل جابینجا و جاب ویژن رو بررسی کنید و با پیش دید کامل وارد حوزه بشید.

۲۷ شهریور ۱۴۰۱، ۱۶:۴۳

سلام خوب هستین امید وارم که روز خوبی داشته باشید من یه دانش آموز ۱۳ ساله ام که به برنامه نویسی علاقه دارم و حدود سه سال زبان انگلیسی خوندم و کار با کامپیوتر هم بلدم منم میتونم برنامه نویسی یاد بگیرم

نازنین کریمی مقدم ۲۸ شهریور ۱۴۰۱، ۰۴:۳۵

درود بله البته که میتونید، در سن مناسبی هم هستید. پیشنهاد میکنم مقالات اخیر وبلاگ و همچنین توضیحات دوره الفبای <a href="https://7learn.com/course/programming-alphabet" rel="noopener nofollow" target="_blank">آموزش برنامه نویسی</a> رو مطالعه کنید. زمینه خودتون رو که انتخاب کردید، میتونید یادگیری برنامه نویسی رو شروع کنید.

۲۵ شهریور ۱۴۰۱، ۱۵:۵۶

سلام وقت بخیر بنده درنظر دارم برنامه نویسی وب 3 بلاکچین رو یاد بگیرم و ار لحاظ دانش رنامه نویسی هم صفر هستم از کجا شروع کنم و پیش برم که بصورت کامل و جامع این علم رو از ریشه یاد بگیرم درواقع نقطه شروع یادگیری من از کجا باش ممنون میشم راهنمایی کنید

نازنین کریمی مقدم ۲۷ شهریور ۱۴۰۱، ۰۴:۵۷

درود باید solidity و js رو حتما یاد بگیرید. <a href="https://www.developerupdates.com/blog/programming-languages-for-web-3" target="_blank" rel="noopener nofollow ugc">این لینک</a> رو مطالعه فرمایید و سعی کنید با یک دوره آموزشی پیش برید.

۲۴ شهریور ۱۴۰۱، ۱۲:۱۷

سلام میخواستم بدونم برای برنامه نویسی اپلیکیشن چه برنامه ای رو بهتره یاد بگیرم

نازنین کریمی مقدم ۲۷ شهریور ۱۴۰۱، ۰۷:۰۸

درود اگر میخواید روی وب اپها تمرکز داشته باشید باید جاوا اسکریپت رو بلد باشید. اگر اندروید دوست دارید جاوا یا کاتلین اگر هدف اپل هست سوییفت و امثالهم

۲۳ شهریور ۱۴۰۱، ۲۱:۲۳

سلام خسته نباشید من ۲۱ سالمه هنرستان رشته طراحی وب بودم و الان دانشگاه پیام نور درس میخونم و دوث دارم برنامه نویسی رو ادامه بدم و به طراحی سایت علاقه دارم که خوب برنامه هایی مثل ,c++,Java,html,python,رو خوندم و متوجه شدم که به طراحی سایت علاقه بیشتری دارم پیشنهادتون برای یادگیری چه زبان برنامه نویسی هست؟؟؟

نازنین کریمی مقدم ۲۷ شهریور ۱۴۰۱، ۰۷:۱۳

درود طراحی سایت شامل دو بخش فرانت اند و بک اند هست. پیشنهاد میکنم فعلا روی یکی شون تمرکز داشته باشید. فرانت اند: html - css - java script بک اند: python - php - java

۲۲ شهریور ۱۴۰۱، ۱۷:۱۳

سلام من 17 سال سن دارم و از ریاضی فقط ضرب و تقسیم جمع و تفریق بلدم و بقیه ریاضیات رو از یادم رفته من میتوانم چیز هایی که در برنامه نویسی لازم است رو بخونم یا باید کتاب‌های ریاضی رو بخونم؟

نازنین کریمی مقدم ۲۳ شهریور ۱۴۰۱، ۰۵:۲۸

درود سعی کنید مهارت حل مساله و انگلیسی رو تقویت کنید. ریاضی از این نظر که مهارتهای حل مساله بهبود پیدا کنه مهمه، نه اینکه چندتا فرمول رو حفظ کنید. نزدیک‌ترین درس ریاضی به برنامه نویسی گسسته هست اونم صرفا برای اینکه این طرز تفکر رو قوی کنه. پیشنهاد میکنم به دوره<a href="https://7learn.com/course/programming-alphabet" rel="noopener nofollow" target="_blank"> آموزش برنامه نویسی</a> سر بزنید تا متوجه بشید چقدر برنامه نویسی براتون مناسب هست.

۲۰ شهریور ۱۴۰۱، ۰۵:۱۱

سلام وقت بخیر من دبیرستان رشته تجربی بودم میخواستم بدونم اگر الان بخوام برم دانشگاه رشته کامپیوتر به مشکل بر میخورم اخه هی میگن سخته نمیتونی از پسش بر نمیای برنامه نویسی سخته ریاضیاتش‌ سخته و من الان بین دوراهی قرار گرفتم نمیدونم چی کار کنم ممنون میشم راهنماییم کنید کسی بوده اصلا با این شرایط که موفق شده تو این رشته؟

نازنین کریمی مقدم ۲۰ شهریور ۱۴۰۱، ۰۶:۱۷

درود از اونجایی که دیپلم تجربی دارید احتمالا قصد تحصیل در رشته‌های بدون کنکور رو دارید که خب سطح آموزش نسبتا پایینی دارند. پس به این مورد دقت کنید. ریاضی دانشگاه عبارت است از ریاضی پایه 1 و 2 (مبحث انتگرال و مشتق و...) - دیفرانسیل، ریاضیات گسسته و آمار (در حد کمی پیشرفته‌تر از دبیرستان) و ریاضیات مهندسی. در اصل فقط 6 درس ریاضی داره و اصلا سخت نیست و بیشتر جو دادن هست. برنامه نویسی اما بیشتر درمورد حل مساله هست و این رو شما مرحله به مرحله در درسهایی که پاس میکنید یاد میگیرید. اگر با حل پازل و معما و... آشنا هستید و ازشون لذت میبرید برنامه نویسی براتون مناسب هست. در چند روز آینده درمورد سخت بودن یا آسان بودن برنامه نویسی مقاله ای منتشر میکنیم پس وبلاگ رو چک کنید.

۱۰ شهریور ۱۴۰۱، ۱۹:۴۳

سلام میشه راهنمایی کنید . آموزش هایی که در سطح نت هست نهایتاً پروژه‌های خیلی ساده مثلا برنامه نویسی یک ماشین حساب و اسکنر و.. ... خیلی ساده یاد میدهند . ولی وقتی پروژه‌های بازار کار و نیاز رو که میبینی برای کسی که برنامه نویسی رو دوره دیده خیلی خیلی خیلی سخته . این چطوریه که یک فرد بعد از دوره برنامه نویسی میتونه اینقدر حرفه ای بشه که کسب درآمد کنه ؟

نازنین کریمی مقدم ۱۲ شهریور ۱۴۰۱، ۰۴:۳۲

درود به این علت هست که کسی که دوره رو گذرونده، اولا به طور کامل با مباحث مهم تئوری آشناست و در مصاحبه کاری به مشکلی برنمیخوره. دوما در طول دوره مینی پروژه‌های عملی زیادی رو انجام میده و با فضای پروژه‌های واقعی آشنا میشه.

۲۵ مرداد ۱۴۰۱، ۱۴:۳۷

سلام من ریاضی ضرب و تقسیم بلد نیستم می خواستم بدونم تو برنامه نویسی به مشکل بر می‌خورم یا نه . خیلی به برنامه نویسی علاقه دارم الان باید انتخاب رشته کنم . ممنون میشم اگه راهنمایی کنید ، جواب بدید

نازنین کریمی مقدم ۲۶ مرداد ۱۴۰۱، ۰۴:۲۲

درود در کل تفکر حل مساله بسیار مهم‌تر از ریاضی هست اما اگر واقعا درحد ضرب و تقسیم بلد نباشید به مشکل خواهید خورد.

۲۵ مرداد ۱۴۰۱، ۰۰:۰۸

سلام من تازه میخوام <a href="https://7learn.com/blog/what-is-programming" rel="noopener" target="_blank">برنامه نویسی</a> رو شروع کنم و هدف بلند مدت ام هم یادگیری هوش مصنوعی هستش ..من همه این مقاله رو خوندم و نکات مهم شو یادداشت برداری کردم ..برام مهم نیس چقد زمان میبره ولی میخوام ازتون بپرسم ک کدوم زبان برنامه نویسی رو یاد بگیرم ..ک بهم تو فهم و درک بهتر هوش مصنوعی. کمک کنه ....ب شدت ب برنامه نویسی و هوش مصنوعی مخصوصا ..علاقه دارم ..حتی شده چن سال زمان می‌ذارم تا توی رشته هوش مصنوعی موفق بشم ..فقط از شما راهنمایی میخوام ک از کجا شروع کنم ..خواهشا بهترین راه رو بهم نشون بدین ..ن ساده‌ترین راه رو ...من راه ساده رو نمیخوام ..سخت باشه ..ولی کاربردی و مهم باشه ... ممنون از شما ???

نازنین کریمی مقدم ۲۶ مرداد ۱۴۰۱، ۰۴:۳۹

درود بهترین زبان برای یادگیری هوش مصنوعی پایتون هست. باید اول پایتون رو یاد بگیرید و بعد به مباحث هوش بپردازید. مقاله <a href="https://7learn.com/blog/python-libraries-for-ai" rel="noopener nofollow" target="_blank">هوش مصنوعی چیست؟ معرفی کتابخانه‌های پایتون برای هوش مصنوعی</a> رو مطالعه کنید. برای دیدن اینکه دقیقا چی باید بلد باشید به <a href="https://7learn.com/course/data-science-expert" rel="noopener nofollow" target="_blank">سرفصلهای دوره علم داده</a> مراجعه کنید.

۲۲ مرداد ۱۴۰۱، ۱۸:۱۴

سلام،ببخشید اگه بخوایم یک وبسایت ازمایشی برای خودمون درست کنیم(جهت تمرین)،باید حتما هاست اجاره کنیم؟

نازنین کریمی مقدم ۲۴ مرداد ۱۴۰۱، ۰۵:۱۸

درود خیر نیازی به اجاره هاست نیست. هاست برای وقتی هست که کسی با کامپیوتر خودش بخواد به سایت تون وصل شه که تو تمرین به این مورد برنخواهید خورد.

۲۲ مرداد ۱۴۰۱، ۱۵:۳۰

سلام، وقتتون بخیر یادگیری متلب چه پیشنیاز هایی میخواد؟

نازنین کریمی مقدم ۲۴ مرداد ۱۴۰۱، ۰۵:۱۷

درود پیشنیاز خاصی نداره اما اگر مفاهیم اولیه برنامه نویسی رو بلد باشید سریعتر یاد میگیرید. برای دیدن این مفاهیم به سرفصل شروع مفاهیم در <a href="https://7learn.com/course/programming-alphabet" rel="noopener nofollow" target="_blank">دوره الفبای برنامه نویسی</a> مراجعه کنید و طبق اون پیش برید.

۲۲ مرداد ۱۴۰۱، ۰۶:۵۷

سلام قبل از اینکه دانشگاه شروع بشه ترجیح میدم برنامه نویسی رو با توجه به این که خیلی طول میکشه سریع‌تر یاد بگیرم بنظرم شما کدوم زبانش(Cیا پایتون یا..) رو یادبگریم تا تو دانشگاهم باهمون زبان ادامه بدم؟

نازنین کریمی مقدم ۲۲ مرداد ۱۴۰۱، ۰۷:۲۶

درود با توجه به اینکه اغلب دانشگاه‌ها اغلب با خانواده سی مثال سی، سی پلاس پلاس و یا سی شارپ شروع میکنند پیشنهادم یادگیری مبانی کامپیوتر و C هست. به هیچ عنوان با پایتون شروع نکنید که تنبل تون میکنه و یادگیریش برای دو ترم اول اصلا توصیه نمیشه.

۱۵ مرداد ۱۴۰۱، ۲۲:۴۸

سلام من به بازی سازی علاقه دارم اما ماشین یونیتی باید زبان برنامه نویس بلد باشم

نازنین کریمی مقدم ۱۷ مرداد ۱۴۰۱، ۰۷:۵۷

سلام بله باید سی شارپ رو یاد بگیرید.

۳۰ تیر ۱۴۰۱، ۱۲:۵۹

سلام. من 17 سالم هست و تقریبا چیزی از برنامه نویسی نمیدونم و حتی رشته م هم تجربی هست.از بچگی خیلی به کار با کامپیوتر و ساختن اپلیکیشن خودم و ... علاقه داشتم تا همین الان. درحال حاضر چند تا مطلب درباره برنامه نویسی خوندم و حس میکنم که علاقه دارم بهش. درحال حاضر برای من سوال هستش که مثلابرنامه نویسی هوش مصنوعی و گیم و .... چه تفاوتی باهم دارن؟ و چطور باید بفهمم که به کدومیکی از این رشته‌ها بیشتر علاقه دارم(چون چیزی از محیط برنامه نویسیشون و موقعیت شغلی آینده شون هم نمیدونم) و یه مشکل دیگه هم هست این که حس میکنم در درس ریاضی استعدادی ندارم ممکنه بخاطرش مشکلی پیش بیاد؟ همونطور که گفتم نمیدونم فرق برنامه نویسی هوش مصنوعی و وب و گیم و ... چی هست و علاقه م رو نتونستم شناسایی کنم و نمیدونم که با چه زبان برنامه نویسی باید شروع کنم تا کلیت این کار دستم بیاد؟ ممنون

نازنین کریمی مقدم ۰۱ مرداد ۱۴۰۱، ۰۴:۵۶

درود باید بگم که برنامه نویسی ربطی به ریاضی نداره و بیشتر تفکر حل مساله تون + کمی گسسته باید خوب باشه. بنظرم بهترین جواب برای شما دوره مقدماتی و آشنایی با حوزه‌های مختلف در <a href="https://7learn.com/course/programming-alphabet" rel="noopener" target="_blank">آموزش برنامه نویسی از صفر</a> هست. یه کتاب<a href="https://7learn.com/blog/start-programming-book" rel="noopener" target="_blank"> راهنمای ورود به برنامه نویسی </a>رو هم حتما مطالعه فرمایید.

۳۰ تیر ۱۴۰۱، ۰۷:۲۵

سلام من میخواستم دوره برنامه نویسی جاوا اسکریپت رو شروع کنم آیا پیش نیازی لازم هست که مطالعه کنم و اینکه صفر تا صد این برنامه حدودا چقدر زمان یادگیری نیاز داره ( البته با پشتکار قوی) به نظر شما اول از دوره‌های آموزشی آنلاین شروع کنم ؟ یا اینکه اول راه دیگه ای رو توصیه میکنید البته تا الان هیچ مطالعه ای راجع به برنامه نویسی نداشتم و لی علاقه دارم اینکار رو شروع کنم ممنون میشم پاسخ من رو بدید

نازنین کریمی مقدم ۰۱ مرداد ۱۴۰۱، ۰۴:۵۲

درود اگر آشنایی قبلی با html و css ندارید قبلش<a href="https://7learn.com/course/web-design-expert" rel="noopener" target="_blank"> دوره طراحی وب</a> رو بگذرونید. از این دو در آموزش js استفاده میشه و اینطوری با دید بهتری وارد جاوا اسکریپت میشید. زمان گذروندن دوره به خودتون بستگی داره. برای برخی سه ماهه برای برخی یکسال... به شخصه دوره‌های آنلاین رو بدلیل صرفه جویی در وقت و پشتیبانی قوی‌تر توصیه میکنم. دوره‌های حضوری خیلی پردردسر هستند و استاد اغلب کلاس رو کش میده تا ترم‌های بیشتری درس بده یا از حجم مطالب میزنه.

۲۵ تیر ۱۴۰۱، ۰۰:۳۸

سلام وقت بخیر من دانشجوی رشته برق ترم دوم هستم ولی درواقع به حوزه هوش مصنوعی علاقه دارم در کنار اون به iot هم علاقه مند بودم و میخواستم هر دو رو یاد بگیرم برای همین برق برداشتم و ارشد هم هوش مصنوعی بردارم تا الان چیز هایی که بلدم : زبان انگلیسی : متوسط به بالا تقریبا لینوکس : lpic 1 و از ادیتور vim استفاده میکنم و برای پایتون و سی و سی پلاس پلاس کافیگش کردم الگوریتم و فلوچارت : متوسط زبان سی و پایتون هم چندبار شروع کردم ولی ناقص ول کردم ولی بیسیکشون رو بلدم الان بازم بین دو راهی گیر کردم که کدوم زبان برنامه نویسی رو اول یاد بگیرم سی یا پایتون ؟ از طرفی پایتون فیدبک سریع میده و از طرفی سی هم دید خوب و برای embedded system بدرد بخوره الان پیشنهادتون چیه ؟ کدومو یاد بگیرم ؟ غیر از اینا چیا بهتره یاد بگیرم ؟ ممنون میشم راهنمایی کنید

نازنین کریمی مقدم ۲۶ تیر ۱۴۰۱، ۰۳:۵۷

درود باید ببینید در کدوم بخش میخواید فعالیت داشته باشید (شبیه سازی یا اجرا) و براساس اون تصمیم بگیرید. توصیه میکنم با توجه به فراگیری اول پایتون رو کامل کنید و بعد به سراغ خانواده سی برید. بخصوص که هم در iot و هم در هوش به کار خواهد آمد. سعی کنید از طریق مسابقاتی مثل ایران اوپن و امثالهم با بچه‌های این حوزه ارتباط بگیرید بهتون خیلی کمک میکنه و سرعت رو بالا میبره.

۱۰ تیر ۱۴۰۱، ۰۵:۳۷

سلام خانوم. واسه آشنایی با الگوریتم و مبانی کامپیوتر ک فرمودین از کجا و چطور آشنا بشم

نازنین کریمی مقدم ۱۱ تیر ۱۴۰۱، ۰۸:۵۳

درود انواع منابع رو در نظرات قبلی همین صفحه نام بردیم لطفا به همونا مراجعه کنید. اگر دودل هستید که اصلا برای برنامه نویسی مناسب هستید یا حوزه برنامه نویسی رو انتخاب نکردید، میتونید دوره <a href="https://7learn.com/course/programming-alphabet" rel="noopener" target="_blank">الفبای برنامه نویسی</a> رو شرکت کنید.

۰۹ تیر ۱۴۰۱، ۱۵:۲۷

سلام برای شروع برنامه نویسی اول باید کلاس icdl برویم؟

نازنین کریمی مقدم ۰۹ تیر ۱۴۰۱، ۲۰:۰۲

درود خیر این کلاس ربطی به برنامه نویسی نداره و بیشتر برای کارهای دفتری بدرد میخوره. برای <a href="https://7learn.com/course/programming-alphabet">آموزش رایگان برنامه نویسی از صفر</a> میتونید توی دوره الفبا برنامه نویسی ما شرکت کنید.

۰۶ تیر ۱۴۰۱، ۱۰:۳۰

سلام به نظر شما برنامه‌نویسی اندروید بهتره یا وب ؟؟

نازنین کریمی مقدم ۰۶ تیر ۱۴۰۱، ۲۱:۲۴

درود هردو مفید هستند و زمینه کاری زیادی دارند لذا انتخاب رو براساس علایق خودتون انجام بدید.

۰۵ تیر ۱۴۰۱، ۰۸:۳۸

سلام خسته نباشین می‌خواستم بدونم کدوم حوضه برنامه نویسی آینده بهتری داره ؟؟

نازنین کریمی مقدم ۰۶ تیر ۱۴۰۱، ۰۴:۵۳

درود اغلب حوزه‌ها در حال حاضر آینده خوبی دارند، اما وب و هوش مصنوعی سرعت رشدشون کمی بیشتره.

۰۴ تیر ۱۴۰۱، ۱۴:۱۹

سلام و دروود ! - برای کار به عنوان یک برنامه نویس به کامپیوتر با چه مشخصاتی ضرورت است و آیا با لپتاب هم میشود برنامه نویسی کرد و اینکه چه دستگاهای دیگری لازم است ، میشه توضیحات کامل بدین ،لطفا ؟

نازنین کریمی مقدم ۰۶ تیر ۱۴۰۱، ۰۴:۵۱

درود لپ تاپ بهتر از کامپیوتر هست چون قابل حمله. اما در صورتی که بودجه کافی ندارید میتونید با یه سیستم اولیه استارت بزنید و بعد به لپ تاپ کوچ کنید. یه مقاله درمورد سیستم مورد نیاز برای برنامه نویسی در سایت داریم با استفاده از سرچ میتونید مطالعه کنید. جواب سوالات تون کامل اونجا داده شده.

۳۰ خرداد ۱۴۰۱، ۰۹:۲۹

برای رشته منهدسی کامپیوتر گرایش نرم افزار / میخواستم بدونم غیر از تقویت زبان انگلیسی نیاز به تقویت زبان سی پلاس پلاس هست یا پایتون ؟؟؟

نازنین کریمی مقدم ۳۱ خرداد ۱۴۰۱، ۱۰:۱۷

درود اگر سال اول یا دوم هستید زبان + الگوریتم اگر تازه کنکور دادید و منتظرید نتایج بیاد همراه با موارد بالا سی پلاس پلاس رو شروع کنید. اگر ترم 6 به بعد هستید پایتون.

۲۹ خرداد ۱۴۰۱، ۰۶:۵۰

مطلب مفیدی بود من ۱۵ سالمه و میخواهم کار برنامه نویسی رو شروع کنم ، در زبان انگلیسی و ریاضیات و حتی کار با کامپیوتر هم مهارت دارم اما نمیدونم که باید از کجا شروع کنم اگر میشه من را راهنمایی کنید!؟(به کلاس نیازه؟)

نازنین کریمی مقدم ۳۱ خرداد ۱۴۰۱، ۱۰:۲۷

درود اول باید یک زمینه رو انتخاب کنید و بعد براساسش زبان مربوط رو یاد بگیرید. میتونید از <a href="https://7learn.com/blog/start-programming-book" rel="noopener" target="_blank">دانلود رایگان کتاب راهنمای ورود به دنیای برنامه نویسی</a> کمک بگیرید.

۲۷ خرداد ۱۴۰۱، ۱۶:۲۱

خیلی ممنون عالی بود واقعا مدتی بود سردرگم بودم که از کجا شروع کنم ?

۲۶ خرداد ۱۴۰۱، ۰۹:۰۰

سلام وقتتون بخیر.میخواستم بدونم برای برنامه نویسی که بخوام شروع کنم آیا مدرک icdl رو لازم دارم؟ بنده بلدم با کامپیوتر کارکنم و اینکه پدرم هم مهندس کامپیوتر هست.

نازنین کریمی مقدم ۳۱ خرداد ۱۴۰۱، ۱۰:۲۸

درود خیر این مدرک ربطی به برنامه نویسی نداره و بیشتر برای کارهای دفتری بدرد میخوره.

۲۳ خرداد ۱۴۰۱، ۰۸:۴۶

سلام برای برنامه نویسی اندروید باید از چه زبانی شروع کنم؟!

نازنین کریمی مقدم ۲۶ خرداد ۱۴۰۱، ۰۰:۳۲

درود جاوا یا کاتلین.

۱۲ خرداد ۱۴۰۱، ۲۱:۵۱

سلام من خیلی به برنامه نویسی علاقه دارم خواستم بدان از کدام زبان شروع کنم سی پلاس پلاس خوبه بروم یاد بگیرم یا نه

نازنین کریمی مقدم ۱۴ خرداد ۱۴۰۱، ۱۷:۵۲

درود بستگی به هدف تون داره. علاقه تون در چه زمینه ای هست؟

۱۲ خرداد ۱۴۰۱، ۱۰:۲۹

سلام من ترم ۲ مهندسی کامپیوتر دانشگاه پیام نور هستم ترم اول c++را بهمون گفتن وترم جاوا را نتونستم یاد بگیرم تابستان برای من دوره برنامه نویسی اندروید خوبه راهنمایی کنید

نازنین کریمی مقدم ۱۴ خرداد ۱۴۰۱، ۱۷:۴۷

درود اگر حین اندروید جاوا رو یاد بدهند بله، در غیر این صورت خیر.

۰۹ خرداد ۱۴۰۱، ۱۹:۵۴

سلام میشه لطفاً یه سایت معتبر برای دریافت کتاب آقای جعفر نژاد قمی معرفی کنید

نازنین کریمی مقدم ۱۱ خرداد ۱۴۰۱، ۰۷:۲۳

درود حقیقتا من تلاش کردم کتابی رو معرفی کنم که بتونید راحت دریافتش کنید (قدیما رایگان به صورت pdf در دسترس بود) اگر در حال حاضر در سطح نت رایگان موجود نیست، پیشنهاد میکنم از کتابفروشیهای آنلاین انقلاب یا بانک کتاب کمک بگیرید، یا سراغ سایر منابع برید. مطالعه منابع درس مبانی کامپیوتر دانشگاه تهران و امثالهم میتونه جایگزین خوبی باشه و شما رو از دردسر یافتن کتاب نجات بده.

۰۵ خرداد ۱۴۰۱، ۱۹:۰۸

سلام خانم دکتر ممنون از وقتی که برای مخاطبین مقالتون میذارید. من میخواستم دختر ۷ سالم برنامه نویسی یاد بگیره.میخوام بدونم باید اول چه کارهایی انجام بدم؟چون ب کامپیوتر علاقه داره و می‌خوام بهش کمک کنم بتونه آینده عالی داشته باشه

نازنین کریمی مقدم ۰۷ خرداد ۱۴۰۱، ۰۷:۴۴

درود بر شما سعی کنید ریاضی و انگلیسی رو تقویت کنید. ریاضی از این نظر که مهارتهای حل مساله بهبود پیدا کنه، نه اینکه چندتا فرمول رو حفظ کنه. تا 9 سالگی مبانی کامپیوتر (بخشهای مختلف سیستم و اینترنت و...) + اسکرچ رو شروع کنید (خیلی ساده هست، خودتون هم احتمالا بتونید یادش بدید) بعد از اون اگر کودک علاقه مند به یادگیری برنامه نویسی بود (علاقه خیلی مهمه وگرنه بعد از چندسال کار رو رها میکنه) در دوره‌های برنامه نویسی مقدماتی شرکت کنه. یسری سایت و دوره آموزش برنامه نویسی به کودک هم هست که سرچ کنید میاد اما به شخصه تجربه ای باهاشون نداشتم و نمیتونم توصیه دقیقی داشته باشم. برقرار باشید

۰۱ خرداد ۱۴۰۱، ۰۸:۱۲

سلام خانم کریمی من عاشق برنامه نویسی شدم و دوست دارم پایتون رو یاد بگیرم اما متاسفانه اصلا تا الان برنامه نویسی آموزش ندیدم میخواستم بدونم برای برنامه نویسی پایتون باید پیش نیاز یاد بگیرم و اگر بله از کجا باید پیشنیازشو یاد بگیرم لطفا راهنماییم کنید

نازنین کریمی مقدم ۰۱ خرداد ۱۴۰۱، ۱۲:۵۰

درود خیر پایتون پیشنیاز خاصی نداره و میتونید شروع کنید. فقط دقت کنید که بحث الگوریتم و مبانی کامپیوتر رو هم همزمان باهاش یاد بگیرید. در نظرات قبلی راجب این موضوع و منابعش زیاد نوشتم و میتونید بهشون مراجعه کنید.

۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۰۶:۲۳

خیلی عالیییییی

۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۷:۳۶

سلام خانم کریمی مقدم عزیز خیلی ممنون از مطالب باارزشتون ‌و اینکه با صبر و حوصله ما مخاطباندون رو راهنمایی میکنین ایشالا عوضش صدچندان بهتون برگرده من ۴۳ سالمه لیسانس ماشینهای کشاورزی و دیپلم ریاضیم،لیسانسمو که گذاشتم در کوزه آب بخوره چون هیچ علاقه ای اون زمان بهش نداشتم و به زحمت و با هزار تردید دروسشو پاس کردم ولی دوران دبیرستان نخبه ی شهرمون بودم تو تمام دروس و اهداف المپیادی و ثبت اختراعو کلی ماجرای دیگه داشتم ولیتنها به دلیل استرس و دو شب نخابیدن قبل کنکور و عدم استراحت و تمرکز کافی کنکورو از دست دادم و ناچا این رشته رو در مرکز استان خودمون ایلام قبول شدم و گذروندم.بعد از لیسانس سال ۸۲ بدون تقاضا برای کارهای دولتی به علت عدم علاقه علیرغم فرصت‌های کاری زیاد سعیک دم متکی به خود شغل دست و پا کنم،یکسال مدیریت رستوران خانوادگیمون،۶ ماه نتورک تو شرکت گلدکوئست علیرغم غیر قانونی بودن و حدود ۵ سال مربیگری والیبال چون در ورزشم خیلی نخبه بودم و النم حدود ۹ساله که بیکارم و حدود ۳،۴ سال هس که با داداشم ی سالن بدنسازی داریم و من روزی دو سه ساعت فقط میرم میشینم اونجا که بوفه و اگه احیانا بچه‌ها سئوالی داشتن برنامه ای خاستن جوابگو باشم،فردی هستم متکی به خود ولی الان سالهاست افسردگی و بیماری اعصاب و روان دارم،خودم فک میکنم برای ورود به دنیای برنامه نویسی دروس هنرستان رشته کامپیوتر یا برنامه نپیسی کامپیوتر اگه باشه،دروس دبیرستان رشته ریاضی و دروس دانشگاه رشته ی کامپیوتر نرم افزارو با توجه به مطالبی که در ساژت گذاشتین و‌خون ن دیدگاهای بچه‌ها و پاسخ‌های شما خودخوان مطالعه کنم.توصیه شما برای شروع و سپس متخصص شدن در برنامه نویسی و یاد گرفتن جند زبان چیه؟من هدفم درآمد بالای ۲۰ تومن و ر‌به رشده همراه با رشد و آپدیت شدن خودم.خوندن دروسی که اشاره کردم واسه متخصص شدن و مهارت کافی داشتن لازمه یا اینکه صفر تاصد هر زبانو از اینترنت سرچ و فرا بگیرم؟لطفا ۱۰ زبان برتر دنیای امروزم و موارد کاربرد هرکدوم رو بگین ممنون میشم.خیلی عذر میخاپ که پرگویی کردم و وقتتونو گرفتم و بسیار ممنون از صبوری و سعت صدرتون در پاسخگویی به سوالات ما همواره در سایه یزدان سلامت موفق ‌و بهروز باشید

نازنین کریمی مقدم ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۸:۵۹

درود از خوندن شرایط تون متاثر شدم امیدوارم از این به بعد چرخ زندگی بهتر براتون بچرخه. 1. در درجه اول باید واقع بین باشیم. سن شما + عدم تجربه در حوزه برنامه نویسی یه امتیاز منفی بزرگ هست که باعث میشه فعلا نتونید به درآمد بالای 20 میلیون در ماه برسید. این مبلغ برای افرادی هست که تجربه حرفه ای بالای 8 سال دارند. پس اگر فقط به هدف مالی فکر میکنید باید تجدید نظر داشته باشید. اما حس میکنم برنامه نویسی بجز درآمد، میتونه کمک کنه تا حال خوب داشته باشید. برنامه نویسی باعث بهبود تفکر میشه و تو روحیه تاثیر بسیار مثبتی میگذاره. از طرفی بعد از چند سال با کوشش و پشتکار میتونید درآمد فریلنسینگ و حتی دلاری داشته باشید و جنبه مالی نسبتا خوبی داره. باز میتونید به سایتهای کاریابی مثل جاب ویژن و جابینجا مراجعه کنید و نیازمندی هر موقعیت شغلی و درآمدی که بهش اختصاص دادند رو بررسی کنید. 2. در حال حاضر پایتون و جاوا اسکریپت دو زبانی هستند که به شدت پولساز هستند و در حوزه‌های بسیاری قابل استفاده اند. اما برای شروع توصیه میکنم از <a href="https://7learn.com/blog/start-programming-book" rel="noopener" target="_blank">دانلود رایگان کتاب راهنمای ورود به دنیای برنامه نویسی</a> کمک بگیرید و حوزه کاری خودتون رو مشخص کنید. براساس انتخاب تون مقالات اون شاخه رو مطالعه کنید تا مسیر رو متوجه بشید. 3. همزمان با انتخاب مسیر، مبانی الگوریتم و برنامه نویسی رو شروع کنید تا ببینید روحیه تون چقدر با برنامه نویسی سازگاره. در نظرات قبلی درمورد منابع و روشها نوشتم و میتونید به اونا مراجعه کنید. پاینده باشید

۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۰۴:۳۳

سلام، وقتتون بخیر خیلی استفاده کردم از مقاله خوبتون. من تا حالا برنامه‌نویسی کار نکردم ولی فکر می‌کنم که علاقه داشته باشم؛ مخصوصاً به حوزه هوش مصنوعی. به کامپیوتر و زبان انگلیسی بالاتر از حد متوسط تسلط دارم و ۲۷ سالمه. به نظر شما وارد یادگیری زبان پایتون بشم؟ اگر جواب مثبته، چه پیش‌نیازی برای این زبان لازمه تا یاد بگیرم. ممنون از لطفتون

نازنین کریمی مقدم ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۰۸:۴۸

درود بله میتونید ورود کنید و به دلیل تسلط بر زبان و کامپیوتر سریع یاد میگیرید. پایتون پیشنیاز خاصی نیاز نداره. با یک آموزش پایتون شروع کنید و بعد به سراغ مباحث علم داده برید. میتونید سرفصلها رو از بخش دوره‌ها بردارید و با منابع انگلیسی موجود در وب پیش برید.

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۰۱:۰۱

سلام و وقت بخیر. تشکر بابت مقاله عالیتون. آیا مطالعه کتاب آقای قمی ضرورت داره یا میشه با تسلط به مباحث الگوریتم و فلوچارت و تمرین کدنویسی یادگیری رو تکمیل کرد.

نازنین کریمی مقدم ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۰۸:۳۹

درود خیر شما با هر منبعی این مهارت رو تقویت کنید اوکی هست.

۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۵:۰۲

سلام من تمرکزم روی ساخت بازی موبایل در موتور بازی یونیتی هستش و متاسفانه اصلا برنامه نویسی بلد نیستم اما ویدئوهای آموزشی توی یوتیوب زیاد دیدم. سایت یونیتی پیشنهاد داده که حتما سی شارپ رو یاد بگیرید. منم رفتم آموزشگاه و اونا گفتن باید به زبان c مسلط باشی بعد بری سراغ سی شارپ... آیا حقیقت داره؟ مگه زبان سی و زبان سی شارپ جداگانه نیستن؟ چه ربطی داره به هم؟

نازنین کریمی مقدم ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۰۸:۱۴

درود هردو از یک خانواده هستند اما خیر نیازی نیست به سی مسلط باشید. خیلی از آموزشگاه‌ها دوره جدای سی شارپ دارند. این آموزشگاه احتمالا برای درآمد بیشتر مطالب رو تو دو دوره میگه. یه مدت انستیتو دوره آنلاین میگذاشت که مخصوص سی شارپ در یونیتی بود (یعنی خیلی از موارد برنامه نویسی تخصصی سی شارپ رو حذف کرده بود و جاش موارد مربوط به یونیتی رو قوی‌تر میگفت.) پیشنهاد میکنم یه بررسی کنید. همچنین اگر با انگلیسی رابطه خوبی دارید عبارت c# tut for unity رو سرچ بزنید منابع آنلاین خوبی در همین زمینه پیدا میکنید.

۱۹ فروردین ۱۴۰۱، ۱۷:۰۱

سلام وقتتون بخیر من میخوام برای سرگرمی و چون برام جالب هست برنامه نویسی یاد بگیرم به نظر شما کدوم نوع برای من مناسب‌تر هست ؟

نازنین کریمی مقدم ۲۰ فروردین ۱۴۰۱، ۱۷:۲۶

درود منظورتون از کدوم نوع دقیقا چیه؟

۱۱ فروردین ۱۴۰۱، ۱۹:۲۲

سلام و درود من 14 سالم هستش و Javaو HTML به صورت خود اموز یاد گرفتم . می‌خواستم بدانم برای کد نویسی نیاز به پیش زمینه ی دیگه ای هم هست یا خیر ؟ ممنون

نازنین کریمی مقدم ۱۲ فروردین ۱۴۰۱، ۱۸:۰۷

درود خیر موارد همین مقاله کافی هست.

۰۹ فروردین ۱۴۰۱، ۲۲:۵۳

سلام من دانشجو رشته کامپیوتر هستم من ++c را پاس کردم ولی چیزی ازش نمی‌دونم و این ترم برنامه نویسی پیشرفته جاوا داریم می‌خوام بدونم اگر میشه بدون نیاز به ++c جاوا رو شروع کرد یا نه؟

نازنین کریمی مقدم ۱۰ فروردین ۱۴۰۱، ۰۹:۰۱

درود برای ما که سر برنامه نویسی پیشرفته همه چیز رو از پایه دوباره مرور کردند و فکر نمیکنم به مشکلی بخورید، اما در کل سعی کنید درس به درس مطالب رو یاد بگیرید وگرنه در ترمهای بالاتر که دروس به هم مرتبط هستند گیر میفتید.

۰۸ فروردین ۱۴۰۱، ۰۹:۴۸

سلام وقتتون بخیرو شادی،من هدفم از برنامه نویسی سرعت بخشیدن به کارها و شغل هاست،و برنامه و یا سایت خودمو میخوام داشته باشم،بنظرشما سمت برنامه نویسی موبایل باید برم یا وب ؟ ممنون

نازنین کریمی مقدم ۰۹ فروردین ۱۴۰۱، ۱۴:۲۷

درود با توجه به هدفتون توصیه میکنم سمت وب اپلیکیشنها برید. خانواده جاوا اسکریپت یکی از انتخابهاتون میتونه باشه.

رامان زحمت کش ۲۵ اسفند ۱۴۰۰، ۱۹:۳۸

سلام به شما عزیز ، ممنون از پست خوبتون . من 11 ساله هستم و می‌خواهم برنامه نویسی سی پلاس پلاس را شروع کنم. ممنون میشوم که بگویید از کجا باید شروع کنم.

نازنین کریمی مقدم ۲۷ اسفند ۱۴۰۰، ۱۷:۵۸

درود بر شما دوست عزیز ۱. با کتب مبانی کامپیوتر و الگوریتم شروع کنید و بعد به سراغ برنامه نویسی سی پلاس پلاس برید. منابع رایگان زیادی در نت هست که برای شروع مناسب هستند (مثل کتاب آقای قمی که در نظرات قبلی زیاد راجبش گفتم) ۲. نیاز به یک محیط برنامه نویسی دارید که میتونید از سایتهای آنلاین یا ویژوال استودیو استفاده کنید. ۳.توصیه میکنم اگر برنامه نویسی رو به عنوان شغل آینده خودتون در نظر دارید تلاش کنید تا در رشته کامپیوتر در دانشگاه‌های خوب کشور تحصیل کنید. ۴. همچنین برای شروع برنامه نویسی میتونید از منابع ترم یک این دانشگاه‌ها کمک بگیرید چون کتب با فرض این نوشته شده که دانشجو هیچی برنامه نویسی بلد نیست.

۲۵ اسفند ۱۴۰۰، ۱۳:۳۱

سلام و وقت بخیر.. من علاقه زیادی به برنامه نویسی در زمینه اندروید دارم و طببق مقاله‌های شما بایداز زبان جاوا شروع کنم. در کنارش هم باید کتاب مبانی کامپیوتر و الگوریتم هارو هم بخونم. میخواهم که در کلاس‌های اموزشی شرکت کنم ولی متاسفانه شهر ما در این زمینه متخصص یا کلاسی نداره و من هم هیچ راهنما گری ندارم. خودتون کلاس انلاینی که بتونه به صورت هدفمند یاد بده و هزینه بالایی هم نداشته باشه سراغ داربن؟؟ ممنون میشم راهنمایی کنید چون من هدفم رو مشخص کردم ولی قدم اولم رو نمیدونم چطور بردارم؟

نازنین کریمی مقدم ۲۵ اسفند ۱۴۰۰، ۱۷:۰۱

درود پیشنهاد میکنم از دوره‌های آنلاین استفاده کنید. جدای بحث وجود دوره در شهرتون، کلا دوره غیرحضوری مزایای زیادی نسبت به حضوری داره: مثلا در شهرهای پرجمعیت دوره حضوری موجب اتلاف وقت و حتی هزینه زیادی میشه (رفت و آمد-کش دادن کلاس درس توسط استاد و...) دوره ای که ویدیویی ضبط شده این مشکلات رو نداره و میتونید فیدبک سایر شرکت کنندگان رو ببینید و براساس اون تصمیم بگیرید که آیا به دردتون میخوره یا نه. منتها چون هیچ راهنمایی اطرافتون ندارید، سعی کنید دوره ای انتخاب کنید که پشتیبانی داشته باشه. یعنی فقط شامل فیلم آموزشی نباشه و شما بتونید سوالات تون رو بپرسید و سریع جوابش رو بگیرید. با توجه به هدف تون میتونید با سرچ در نت دوره ی مناسب خودتون رو اضافه کنید. اگر هم مایل بودید میتونید دوره متخصص اندروید ما رو هم انتخاب کنید (اطلاعاتش در بخش دوره‌ها از منوی بالای سایت در دسترس هست و برای اطلاعات بیشتر میتونید با پشتیبانی سایت یا تلگرام تماس بگیرید)

۲۳ اسفند ۱۴۰۰، ۰۰:۰۲

سلام من الان دوازدهم هستم رشته کامپیوتر کاردانش به خاطر کرونا و انلاین شدن درس‌های تخصصی کامپیوتر رو درست نخونم شما پیشنهادی دارید کتابی یا دوره ای ببینم که داخل دانشگاه به مشکل نخورم یا مباحثی وجود داره که من باید قبل دانشگاه یاد بگیررم؟؟؟

نازنین کریمی مقدم ۲۳ اسفند ۱۴۰۰، ۱۰:۴۶

درود بهترین کار اینه که با یه سال بالایی موفق ارتباط بگیرید و از منابعی که در زمان حضوری استفاده میکرده کمک بگیرید. بعد از اون سراغ منابع سال اول دانشگاه مورد نظرتون برید و حتما حتما یادگیری تجربی داشته باشید، یعنی کد بنویسید و تمرینها رو عملی تست کنید.

۲۱ اسفند ۱۴۰۰، ۰۸:۰۵

وقت بخیر بنده رشته تحصیلیم نرم افزار بوده (هنرستان و دانشگاه تا مقطع کاردانی) اما سال ۸۷ فارغ التحصیل شدم و دیگه از برنامه نویسی و کلا نرم افزار فاصله گرفتم . الان میخوام زبان پایتون کار کنم . برای شروع کتاب مبانی برنامه نویسی جعفرنژاد فمی رو میخوام استارت بزنم . بعد از یادآوری فلوچارت و الگوریتم آیا برنامه نویسی پاسکال هم جهت یادآوری تمرین کنم یا مستقیم برم کتاب پایتون رو شروع کنم که بعدا هم بتونم سالیدیتی رو تمرین کنم . اگر جهت یادگیری بهتر راهنماییم کنید ممنون میشم

نازنین کریمی مقدم ۲۱ اسفند ۱۴۰۰، ۱۱:۰۱

درود بر شما نه نیازی به مرور پاسکال نیست و بهتر هست که بعد از مرور مباحث الگوریتم مستقیم به سراغ پایتون برید.

۱۲ اسفند ۱۴۰۰، ۱۴:۱۶

سلام روزتون به خیر من دانش آموز ریاضی فیزیک هستم و جزوه رشته‌های مد نظرم مهندسی کامپیوتر هستش ولی در حد خیلی عادی به کامپیوتر مسلط هستم و برنامه نویسی بلد نیستم ، زبانم عادیه ، ولی ریاضیات مخصوصا گسسته را نسبتا مسلط هستم ، اگر وارد این رشته بشوم ممکن است به مشکل بخورم؟

نازنین کریمی مقدم ۱۳ اسفند ۱۴۰۰، ۱۶:۵۹

درود درمورد یادگیری برنامه نویسی که اصلا نگران نباشید مهارتها از پایه در دانشگاه آموزش داده میشه. در رابطه با گسسته اگر در حدی هست که حل مسائل رو متوجه میشید، مشکلی نخواهید داشت هرچند توصیه میکنم کمی وقت بگذارید و پایه تون رو قوی کنید تا در دانشگاه به دردسر نیفتید.

۱۱ اسفند ۱۴۰۰، ۱۲:۲۸

درود و خسته نباشید، قبلا با موتور کار میکردم و تا اینکه برج ۷ دیسک کمر گرفتم و دکتر گفت کارتو عوض کن؛ دوست دارم یه شغل آینده دار داشته باشم، میخوام بدونم که با اینکه ۳۰ سالمه و مدرک تحصیلی هم ندارم و زبان انگلیسی هم خیلی کم میدونم و ریاضی و کامپیوتر و تایپ و الگوریتم بلد نیستم و یا اینکه چه زبان برنامه نویسی یاد بگیرم؛ خلاصه خیلی دوست دارم بدونم اصلا به صلاحم هست و میتونم از پسش بر میام؟ چطور بفهمم علاقه دارم؟ از کجا و چطور شروع کنم؟

نازنین کریمی مقدم ۱۳ اسفند ۱۴۰۰، ۱۷:۱۰

درود در مورد سن که اگر تلاشگر باشید نگرانی نداره، بنده فردی رو میشناختم با شرایط شما از همین سن وارد حوزه آیتی شد و الان درآمد خیلی خوبی داره. درمورد برنامه نویسی داشتن مهارت تحلیل مساله و دونستن زبان خیلی مهمه و باید این مهارتها رو در خودتون تقویت کنید، توصیه میکنم یکی از زمینه‌های برنامه نویسی مثل طراحی وب رو انتخاب کنید و یکی دو هفته یادگیری رو شروع کنید. ببینید که اصلا روحیه تون باهاش سازگار هست یا نه. اگر اوکی بود پیام بدید تا بتونم بیشتر در این حوزه راهنمایی تون کنم.

۰۵ اسفند ۱۴۰۰، ۱۰:۴۹

سلام من میخوام برنامه نویس وب بشم باید با چه زبانهایی شروع کنم که صفر تا صد صفحات وبسایت رو خودم کاربکنم؟

نازنین کریمی مقدم ۰۹ اسفند ۱۴۰۰، ۱۰:۰۴

سلام اگر هدفتون یادگیری برنامه نویسی وب هست، به طور کلی وب به دو دسته بک اند و فرانت اند تقسیم میشه و برای موفقیت بهتر هست که یکی از این دو شاخه رو انتخاب کنید و جلو برید. حجم مطالب زیاد هست و کیفیت کار در صورتی که همه بخشها رو بخواید خودتون کار کنید پایین میاد. اگر هدفتون اینه که صرفا یچیزی طراحی کنید بره، بهتره از وردپرس کمک بگیرید که دردسرش کمتره و یادگیریش کوتاه تره.

۰۳ اسفند ۱۴۰۰، ۱۷:۰۶

سلام ودرود.لذت بردم از مطالعه مطالب عالی و خوب که دید خوبی برای شروع برنامه نویسی بهم داد.آرزوی موفقیت برای شما و تمام دوستان که به پیشرفت ما کمک میکنن.

۲۸ بهمن ۱۴۰۰، ۰۹:۵۲

سلام.من امسال نهم هستم و انتخاب رشته دارم. میخواستم برنامه نویسی بخونم. به نظرتون از طریق رشته فنی و حرفه ای (شبکه و نرم افزار رایانه) بهتره برم یا رشته ریاضی؟

نازنین کریمی مقدم ۳۰ بهمن ۱۴۰۰، ۰۵:۵۵

درود از طریق رشته ریاضی + قبولی کنکور با رتبه زیر 2000 درموردش در نظرات پایینتر توضیحات زیادی داده شده حتما همه رو با دقت مطالعه کنید.

۱۷ بهمن ۱۴۰۰، ۰۵:۳۶

سلام خسته نباشد. ؟!یه سوالی هست که خیلی ذهنمو درگیر کرده (من کلاس یازدهم انسانی هستم . میخواستم تغییر رشته بدم به کامپیوتر (برنامه نویسی) و امسال که تموم بشه میرم کلاس دوازدهم ) 1●میخواستم بدونم اگه تغییر رشته بدم به مشکل بر میخورم ؟ خیلی کارم سخت میشه؟ 2●میخواستم بدونم کتاب دهم و یازدهم برنامه نویسی خیلی مهم هستند؟ و به مشکل بر میخورم اگه تغییر رشته بدم؟ خیلی کارم دشوار میشه؟

نازنین کریمی مقدم ۱۷ بهمن ۱۴۰۰، ۰۵:۵۰

سلام اگر هدفتون اپلای یا درآمد تضمینی هست باید رتبه تون در کنکور ریاضی زیر 2000 باشه. درغیر این صورت به پشتوانه مدرک تون نمیتونید خیلی کاری بکنید. اگر از سمت کاردانی بخواید اقدام کنید میدونم که سطح اساتید اونجا خیلی ضعیفتر از کارشناسی هست. بهتره با مشاور تحصیلی تون مشورت کنید و تصمیم بگیرید.

۱۰ بهمن ۱۴۰۰، ۱۸:۳۳

سلام مقاله ی خیلی خوبی بود میخواستم بدونم از کجا باید شروع کنم منظورم اینکه اول باید چی رو برم یاد بگیرم از کجا توی اینترنت چی باید سرچ کنم که از مبتدی یاد بگیرم تا حرفه ای

نازنین کریمی مقدم ۱۱ بهمن ۱۴۰۰، ۱۰:۲۹

درود با کتاب مبانی کامپیوتر و الگوریتم‌های آقای جعفرنژاد قمي کار رو شروع کنید. این کتاب تقریبا اولین چیزی هست که توسعه دهندگان باهاش مفاهیم حل مساله رو متوجه میشوند و در خیلی از مقاطع تحصیلی (چه هنرستان چه دانشگاه) طرفدار داره. بعد به سراغ منابع درس مبانی کامپیوتر رشته مهندسی کامپیوتر برید. سرچ بزنید موارد خوبی میبینید. بعد باید یک زمینه رو انتخاب کنید و توصیه میکنم مقاله <a href="https://7learn.com/blog/start-programming-book" rel="noopener" target="_blank">دانلود رایگان کتاب راهنمای ورود به دنیای برنامه نویسی</a> رو مطالعه کنید.

۰۲ بهمن ۱۴۰۰، ۱۶:۴۱

سلام وقت بخیر ممنون ک اینقدر دقیق وقت گذاشتید و مطالب رو نوشتید من ۲۲ سالمه کار با کامپیوترم خوبه در حد ویندوز عوض کردن ولی نمیدونم باید از کجا از چ‌قسمتی از چ زبانی مثلا از پایتون یا جاوا شروع کنم‌منبعی هست قدم ب قدم جلو بریم یا ی توضیحی بده از این گمراهی بیرون بیام

نازنین کریمی مقدم ۰۳ بهمن ۱۴۰۰، ۰۵:۳۹

سلام قبل از هرچیزی باید ببینید به چه زمینه ای علاقه دارید و براساس اون زبان خودتون رو انتخاب کنید. همچنین کامنتهای مقاله <a href="https://7learn.com/blog/what-is-programing" rel="noopener" target="_blank">برنامه نویسی چیست و به چه کسی برنامه نویس می‌گویند ؟</a> هم میتونه کمک بزرگی باشه و اونجا روند رو تا حد خوبی باز کردم.

۰۱ بهمن ۱۴۰۰، ۱۳:۴۳

سلام آیا برای برنامه نویسی پایتون میتوان از موبایل هم استفاده کرد؟

نازنین کریمی مقدم ۰۲ بهمن ۱۴۰۰، ۰۸:۱۶

درود روی موبایل میتونید از محیطهای آنلاین برنامه نویسی استفاده کنید. اما در کل کارتون خیلی سخت میشه و اصلا توصیه نمیکنم.

۲۲ دی ۱۴۰۰، ۱۹:۴۱

سلام من رشته مهندسی برق میخونم و سه واحد برنامه نویسی پاس کردم بعد از مدتی به این نتیجه رسیدم به برنامه نویسی علاقه دارم . مدت زمانی که برای یادگیری برنامه نویسی لازمه تا بشه باهاش کسب درامد کرد چقدره؟ و میتونم از آموزشگاه‌های خصوصی یاد بگیرم؟ ممنون

نازنین کریمی مقدم ۲۵ دی ۱۴۰۰، ۰۶:۴۴

سلام مدت زمان بستگی داره به زمینه ای که انتخاب میکنید، میزانی که برای برنامه نویسی وقت میذارید و بهش علاقه دارید. اما با توجه به زمینه فنی که دارید زمان یادگیری تون کوتاه‌تر از سایرین هست. بله میتونید از منابع آنلاین و حضوری استفاده کنید یا بهتر از اون، در کلاسهای رشته کامپیوتر دانشگاه تون رایگان حاضر بشید.

۱۸ دی ۱۴۰۰، ۲۱:۱۲

سلام وقتتون بخیر من اگه بخوام برنامه نویسی بخونم قبلش باید کلاسی بریم یا جایی اموزش ببنیم؟ باید چیارو بلد باشیم مثلا کلاسی هست؟ اگه بخوایم به طور جدی پیش بریم که بخوایم شغلمون بشه باید چیکار کنیم؟ ممنون میشم راهنمایی کنید خسته نباشید

نازنین کریمی مقدم ۱۹ دی ۱۴۰۰، ۰۵:۳۷

درود سوال تون جوابش در قالب کامنت نمیگنجه. بنظرم مقاله <a href="https://7learn.com/skill/programming" rel="noopener" target="_blank">نقشه راه برنامه نویسی</a> و سایر مقالات این شاخه میتونه به طور کامل پاسخ تون رو بده.

۰۵ دی ۱۴۰۰، ۰۴:۳۷

ممنون عالئ بود

۲۵ آذر ۱۴۰۰، ۱۴:۱۷

سلام خسته نباشید من به برنامه نویسی خیلی علاقه دارم ولی در الگوریتم ضعیف هستم لطفا پیشنهادی برای رفع ای مشکل بگید

نازنین کریمی مقدم ۲۷ آذر ۱۴۰۰، ۰۸:۱۶

درود این مشکل درک الگوریتم در شروع کار کاملا عادی هست و اصلا نگرانش نباشید. باید حداقل چندماه بگذره تا دیدتون رفته رفته بهش عادت کنه. پیشنهاد میکنم درکنار کتاب آقای قمی (که نظرات پایینتر گفتم) و جزوات رایگان موجود در نت، از سایت کوئرای فارسی هم استفاده کنید تا این مشکل حل بشه.

۱۷ آذر ۱۴۰۰، ۲۰:۳۴

با سلام.خانمی ۶۲ ساله هستم.دیپلم انسانی دارم و کارشناسی مترجمی زبان انگلیسی.پایه ریاضیم بسیار ضعیفه.قصد دارم برنامه نویسی یاد بگیرم.html and cssرا کمی کار کردم و برام قابل درک و اسان بود.ولی الگوریتم برام سخت و گیج کننده است.به نظر شما میتونم برنامه نویس بشم یا نه؟

نازنین کریمی مقدم ۱۸ آذر ۱۴۰۰، ۱۲:۵۵

درود بر شما ریاضی خیلی نقشی در برنامه نویسی نداره و بیشتر مهارت حل مساله و الگوریتمی فکر کردن مهمه. مزیت بزرگی که دارید این هست که به انگلیسی مسلط هستید: اینطوری هروقت به مشکل خوردید با سرچ رفعش میکنید. در نظرات همین صفحه پیشنهاد کردم با کتاب آقای قمی و جزوات رایگان موجود در نت شروع کنید. بی زحمت همون نظرات رو بررسی کنید تا با کمک منابع این مشکل الگوریتم حل بشه. اما این مشکل درک الگوریتم در شروع کار کاملا عادی هست و اصلا نگرانش نباشید. باید حداقل چندماه بگذره تا دیدتون رفته رفته بهش عادت کنه. به طور کلی برنامه نویسی یک شیوه فکر کردن هست و برای همین هرکسی میتونه یادش بگیره. پاینده باشید

۱۵ آذر ۱۴۰۰، ۰۹:۰۴

سلام ببخشید من می‌خوام سالیدیتی یاد بگیرم لطف می‌فرمایید بگید از کجا باید شروع کنم؟

Nazanin KarimiMoghaddam ۱۵ آذر ۱۴۰۰، ۰۹:۲۰

درود از<a href="https://www.tutorialspoint.com/solidity/index.htm" target="_blank" rel="noopener nofollow ugc"> این آموزش</a> برای شروع استفاده کنید و هرجا به مشکل خوردید با ویدیوهای یوتیوب رفعش کنید.

Aida ۱۰ آذر ۱۴۰۰، ۱۹:۵۰

سلام و واقعا ممنونم از پاسخگویی سریع و کاملتون . یه سری سوال دارم ... من برا شروع برنامه نویسی نیاز دارم که درباره فلوچارت , الگوریتم , منطق برنامه نویسی و ساختار زبان‌های برنامه نویسی اطلاعات داشته باشم و با فریم وورک‌ها آشنایی داشته باشم , کتاب , ویدیو یا هر چیز دیگه ای هست که بتونم باهاش این مباحث رو کامل یاد بگیرم ؟ و اینکه آیا C++ پیشنیاز داره یا نه ؟ اگه داره چیا هستن ؟ و اگه میشه لطفا کتاب یا هر منبع خوب دیگه ای که میشناسید برای آموزش پایتون و C++ معرفی کنید .

Nazanin KarimiMoghaddam ۱۳ آذر ۱۴۰۰، ۰۶:۴۷

درود خواهش میکنم دوست عزیز انجام وظیفه است :) با کتاب مبانی کامپیوتر و الگوریتم‌های آقای جعفرنژاد قمي کار رو شروع کنید. این کتاب تقریبا اولین چیزی هست که توسعه دهندگان باهاش مفاهیم حل مساله رو متوجه میشوند و در خیلی از مقاطع تحصیلی (چه هنرستان چه دانشگاه) طرفدار داره. بعد در صورت نیاز به سراغ منابع درس مبانی کامپیوتر رشته مهندسی کامپیوتر برید. سرچ بزنید موارد خوبی میبینید. C++ هیچ پیشنیازی نداره مگر همین که تفکرتون رو الگوریتمی کنید. در حقیقیت شما الگوریتم نوشته شده رو با سی پلاس پلاس به کد تبدیل میکنید. برای پایتون توصیه میکنم از سایت <a href="https://www.w3schools.com/python/default.asp" target="_blank" rel="noopener nofollow ugc">w3schools </a>برای شروع استفاده کنید. اما سی پلاس پلاس رو به فارسی سرچ بزنید دانلود کتاب C++ موارد رایگان خوبی میاره و با همونا جلو برید.

یسنا ۱۰ آذر ۱۴۰۰، ۰۶:۵۱

سلام ممنون از مطالب مفیدی که ارائه کردید.من تحصیلاتم در زمینه رشته انسانی هست و با ریاضی آشنایی ندارم .چطوری میتونم برای حل مسائل در برنامه نویسی الگوریتم و فلوچارت رو تقویت کنم.اگر کتابی برای آشنایی با این مبحث مناسب هست لطفا معرفی کنید.میخوام قبل از شروع برنامه نویسی الگوریتم رو به صورت پایه ای بخونم و یاد بگیرم.ممنون میشم .خانم نازنین کریمی بسیار توضیحات خوب و کاملی برای مخاطبان مطرح میکنند بسیار سپاس از ایشون

Nazanin KarimiMoghaddam ۱۰ آذر ۱۴۰۰، ۰۸:۴۶

درود خواهش میکنم دوست عزیز انجام وظیفه است :) از مباحث ریاضی شما نیاز به گسسته دارید و باقی موارد رو میتونید نادیده بگیرید. با کتاب مبانی کامپیوتر و الگوریتم‌های آقای جعفرنژاد قمي کار رو شروع کنید. این کتاب تقریبا اولین چیزی هست که توسعه دهندگان باهاش مفاهیم حل مساله رو متوجه میشوند و در خیلی از مقاطع تحصیلی (چه هنرستان چه دانشگاه) طرفدار داره. بعد در صورت نیاز به سراغ منابع درس مبانی کامپیوتر رشته مهندسی کامپیوتر برید. پاینده باشید

Aida ۰۹ آذر ۱۴۰۰، ۱۴:۴۹

سلام خسته نباشید من دانشجوی ترم اول کامپیوترم اولویت من یادگیری پایتون هست ولی دانشگاه سراغ اموزش خانواده C و جاوا میره . از طرفی میخوام بعد پایتون سراغ جاوا برم ولی اولویت هام به هم خورده الان . به نظر شما میشه این دو زبان رو کنار هم یاد گرفت ؟ برا یادگیری پایتون میتونم به صورت خود خوان اقدام کنم و جاوا رو هم دانشگاه تدریس میکنه ولی سوالم اینه که ایا مشکلی نیست اگه همزمان پیش ببرم این دو زبان رو ؟ چون عده ای میگن که مشکل ایجاد میکنه . و اینکه اگه میشه بگید برا یادگیری پایتون و جاوا چه پیش نیاز هایی وجود داره . چون گویا باید HTML و CSS رو بلد باشم . چیزای دیگه ای هم هستن که پیش نیاز باشن ؟ و اگه میشه برا هر کدوم منابع معرفی کنید لطفا . باش تشکر فراوان

Nazanin KarimiMoghaddam ۱۰ آذر ۱۴۰۰، ۰۹:۰۲

درود احساس تون رو کاملا درک میکنم اما توصیه اکید دارم که تا انتهای ترم دو به سراغ پایتون نرید. شما سال اول رو کامل طبق مباحث دانشگاه پیش برید. هدف دانشگاه اینه که به شما اصولی همه موارد رو بگه و زبانهای سی و جاوا برای اینکار بسیار مناسب هستند. پایتون یک زبان فانکشنال هست و توابع خیلی زیادی داره که شما رو تنبل میکنه و در این مرحله دیدتون رو بهم میریزه، وگرنه از لحاظ مهارتی شما یک برنامه نویس هستید و میتونید چندتا زبان رو با هم یاد بگیرید. برای یادگیری پایتون و جاوا پیشنیازی نداریم و html و css پیشنیاز زبان جاوا اسکریپت یا جاوا اسپرینگ هستند که کلا چیز دیگه ای هستند و برای فرانت اند به کار میروند.

علی ۰۳ آذر ۱۴۰۰، ۰۰:۱۰

ضمن عرض سلام وخسته نباشید فراوان خدمت شما ممنون از مطالب مفیدتون من لیسانس علوم سیاسی دارم ولی متأسفانه بازارکار ودرآمدشغلی متناسب با رشته ام ندارم...?? با صحبتی ک با یکی از دوستانم داشتم بهم مشورت داد اینکه برم و برنامه نویسی رو یاد بگیرم(خودش هم تازه شروع کرده و میگه بیا باهم شروع کنیم) اما دوتا مسئله واقعا ذهنم رو مشغول کرده ۱)اینکه من زیاد ب کامپیوتر وارد نیستم ۲)اینکه نمی‌دونم علاقمند هستم یا نه لطفا من رو دراین زمینه راهنمایی کنین که آیا پیش نیازی برای یادگیری برنامه نویسی لازمه؟؟!؟!! واینکه از کجا بفهمم میتونم در برنامه نویسی موفق باشم یانه؟؟؟ ممنونم منتظر جوابتون هستم❤️❤️❤️

Nazanin KarimiMoghaddam ۰۳ آذر ۱۴۰۰، ۰۶:۳۳

درود توصیه میکنم اول مقاله <a href="https://7learn.com/blog/11-signs-showing-you-should-not-be-a-programmer" rel="noopener" target="_blank">11 دلیل برای برنامه نویس نشدن !</a> رو مطالعه کنید تا ببینید برنامه نویسی براتون چقدر مناسبه. بعد اگر اوکی بودید موارد این مقاله رو یکی یکی استارت بزنید. عدم آشنایی با کامپیوتر که با چند هفته مطالعه و ویدیو دیدن رفع میشه، اما براساس تجربه میگم که تا یکی دوهفته دست به کد نشید متوجه نمیشید که واقعا علاقه دارید یا نه. باز اگه سوالی بود در خدمتم.

امیر حسین ۲۹ آبان ۱۴۰۰، ۱۸:۳۱

سلام. ممنون از مطالب مفیدتون. من کلاس نهم هستم و امسال انتخاب رشته دارم به برنامه نویسی علاقه بسیار دارم و دارم کلاسهاش رو میرم ولی ریاضیم تعریفی نیست نه اینکه هيچی بلد نباشم اما خوب خوبم نیستم زبانم هم بد نیست حالا میخوام بدونم دنبال رشته کامپیوتر برم یا نه ؟ ممنون میشم پاسخ بدهید

Nazanin KarimiMoghaddam ۳۰ آبان ۱۴۰۰، ۰۶:۱۰

سلام برای برنامه نویسی زبان و خود برنامه نویسی و مهارت حل مساله در قالب الگوریتم مهم هست. در ریاضی فقط یکم گسسته نیازتون میشه. اما براساس تجربه در این سالها بهتون توصیه میکنم که تا کنکور تمرکز خودتون رو روی درس بذارید. اگر در دانشگاه شریف-تهران-امیرکبیر-علم و صنعت-بهشتی-خواجه نصیر- صنعتی اصفهان و فردوسی مشهد قبول نشید، تحصیل در رشته کامپیوتر بی فایده هست. (مگر اینکه تلاش کنید ارشد رو در یکی از اینا قبول بشید) چون این دانشگاه‌ها به دلیل محیطی که دارند باعث رشد دانشجو میشوند و از اون سمت کارتون برای پیدا کردن شغل و یا اپلای خیلی راحت میشه. پایدار باشید

Aidyn ۲۹ آبان ۱۴۰۰، ۱۱:۴۲

با سلام و درود خدمت شما و تشکر میکنم از مطالب سایتتون ببخشید من از ۱۲ سالگی کامپیوتر استفاده میکنم و از اون موقع نصب ویندوز و مار با وورد پاورپوینت و غیره رو مسلطم عالیه به مد نویسی و برنامه نویسی هم علاقه خواصی دارم زبان انگلیسی هم خوب بلدم الان هم رشته ریاضی فیزیک هستم و میخواستم درس رو رها کنم و برم کلاس‌های آموزش برنامه نویسی چون از زمانی که کرونا اومد که من دهم بودم دیگه معلم‌ها درس ندادن و من تا الان هم که مردودی نداشتم خودش معجزس برا همین میخواستم ببینم آیا از طریق رفتن به کلاس میتونم برنامه نویسی رو کامل یاد بگیرم یا اینکه رو درسم تمرکز بکنم؟

Nazanin KarimiMoghaddam ۲۹ آبان ۱۴۰۰، ۱۳:۲۱

درود پیشنهاد میکنم اگر واقعا به برنامه نویسی علاقه دارید تمرکز خودتون رو روی درس بذارید و رتبه کنکورتون زیر 1000 بشه. میدونم مجازی سخته و شما هم خوشحالید مردود نشدید، اما باور کنید اگر بخواید میتونید بهترین نتیجه رو بگیرید. مدرک دانشگاه رده اول بهتون در کاریابی خیلی خیلی کمک میکنه. بدون درس هم بله میتونید برنامه نویس باشید و چه بسا برنامه نویس با مهارتی هم بشید و حقوق خوبی بگیرید اما <strong>در ابتدای کار</strong> در اولویت پایینتری نسبت به بچه‌های تحصیل کرده قرار میگیرید.

متین مبین ۲۴ آبان ۱۴۰۰، ۲۰:۴۲

سلام خیلی مطلبتون مفید بود اما یک سوال داشتم ، اینکه برنامه نویسی مراحل داره ؟ یعنی باید اول از سی شارپ شروع کرد و آروم آروم رفت جلو و یا نه مفاهیم ثابت هستند و فرقی نمیکنه که شما بعد از یادگیری مفاهیم کلی بری سراغ پایتون . من خودم پفاهیم کلی برنامه نویسی رو که شروع کردم رفتم سراغ پایتون و الان در حاال کدزنی به صورت متوسط توی اون هستم . یه راهنمایی بکنید ممنون میشم

Nazanin KarimiMoghaddam ۲۵ آبان ۱۴۰۰، ۰۶:۱۹

درود در قدم اول فهم درست الگوریتم، فلوچارت و حل مساله مهمه که در کامنتهای پایین درموردش صحبت کردیم. شما اسلایدهای درس مبانی برنامه نویسی رو یاد بگیرید، دیگه اغلب مفاهیم مثل اینکه متغیر چجوری تعریف کنیم و تابع چطور بنویسیم در اغلب زبانها یکی هست. در قدم بعدی باید یک زبان رو انتخاب کنید و استارت بزنید، در مراکز عالی و دانشگاه‌ها معمولا با خانواده سی و جاوا شروع میکنند چون دارای اغلب مفاهیم برنامه نویسی هستند و بعد دانشجو بسته به زمینه ای که علاقه داره خودش میره زبان مورد نیازش رو یاد میگیره (مثل پایتون، متلب و...) اما شما اگر حوزه مشخصی دارید میتونید از یادگیری یک زبان مرتبط با کار خودتون مثل پایتون هم شروع کنید و به مرور مفاهیم رو در همون یاد بگیرید و موردی نداره. تنها مشکلی که هست توابع و کتابخانه‌های پایتون هست که کار رو بسیار راحت میکنند و ممکنه شما رو یکم تنبل کنند. برای مثال یکی از تمرینهای معمول بچه‌های دانشگاه اینه که بدون استفاده از هیچ کتابخانه ای یک گره به درخت اضافه یا کم کنند. این باعث میشه مهارت حل مساله که گفتم تقویت بشه اما با پایتون و کتابخانه هایی که داره، حل این سوال خیلی آسونه. در کل بستگی به دیدتون داره بعضی معتقدند این کارها بیهوده است و نباید چرخ رو دوباره اختراع کنیم و برخی مخالف هستند. اما در مجموع توصیه میکنم در کنار پایتون مبحث ساختمان داده، الگوریتم و همچنین شی گرایی رو مطالعه کنید. این سه برای حرفه ای شدن شما لازم هستند.

مجتبی ایزدی ۲۴ آبان ۱۴۰۰، ۱۸:۲۳

سلام و عرض ادب و البته سپاس فراوان از مطلب بسیار مفیدی که نوشته اید.من آشنایی نسبی با کامپیوتر دارم ولی به شدت علاقه مند به یادگیری برنامه نویسی بخصوص برنامه‌های ویندوز هستم . امیدوارم بتونم از راهنمایی‌های خوبتون بهره ببرم و بالاخره از یک جایی شروع کنم.

Nazanin KarimiMoghaddam ۲۵ آبان ۱۴۰۰، ۰۵:۵۹

درود برشما به دلیل علاقه تون پیشنهاد میکنم زبانهای ماکروسافت و خانواده C ( مثل زبان سی شارپ، سی و سی پلاس پلاس و...) رو بررسی کنید و موقعیت‌های شغلی شون رو هم در سایتهای کاریابی چک بزنید. پاینده باشید.

عرفان ۱۹ آبان ۱۴۰۰، ۰۵:۰۸

سلام من کلاس یازدهم در رشته تعمیرات موبایل هستم میخواستم بدونم برای شروع برنامه نویسی این سن دیر نیست؟ نیاز به مسلط بودن به زبان خارجی دارد؟ اگه من در کلاس‌های برنامه نویسی شرکت کنم در زمان رفتن به دانشگاه میتوانم به رشته برنامه نویسی برم؟

Nazanin KarimiMoghaddam ۱۹ آبان ۱۴۰۰، ۰۶:۵۱

درود اول اینکه رشته تون بازارکار خوبی داره پس رهاش نکنید و عمل بسیار پسندیده ای هست که در کنارش برنامه نویسی یاد بگیرید. سن تون برای یادگیری برنامه نویسی مناسبه اما نیاز هست تا حد خوبی به انگلیسی مسلط باشید تا بتونید سوالات خودتون رو در وبسایت‌های پرسش و پاسخ انگلیسی پیدا کنید. برای بررسی امکان ورود به دانشگاه با یک مشاور تحصیلی صحبت کنید چون بنده خیلی به قوانین فعلی مسلط نیستم. اما در کل حواستون باشه که سطح اساتید دانشگاه‌های فنی حرفه ای پایینتر از سطح دانشگاه‌های سراسری ریاضی هست. اگر میخواید با مدرک کاردانی و یا از سمت فوق دیپلم برای استخدام به عنوان برنامه نویس اقدام کنید باید با بچه هایی که مدرک مهندسی کامپیوتر از شریف و تهران و امیرکبیر و... دارند رقابت کنید. اگر نمونه کار عملی داشته و به مباحث باشید، مشکلی پیش نمیاد در غیر این صورت ممکنه در مصاحبه‌های کاری رد بشید. اگر هدفتون اپلای کردن هست بهتره که تلاش کنید تا ارشد بخونید و برای دکتری خارج اقدام کنید.

Unknown ۱۷ آبان ۱۴۰۰، ۰۶:۳۴

سلام من شغل برنامه نویسی در کدوم رشته‌ها هستش؟

Nazanin KarimiMoghaddam ۱۷ آبان ۱۴۰۰، ۰۶:۴۰

درود رشته مهندسی کامپیوتر و علوم کامپیوتر در ریاضی فیزیک و همچنین برخی از کاردانش و هنرستان هم وارد میشوند که به شخصه توصیه نمیکنم.

F.B ۱۱ آبان ۱۴۰۰، ۱۸:۵۰

سلام ، ببخشید من کلاس نهم هستم و در انتخاب رشته واقعا بین ریاضی و تجربی موندم ، دوست دارم اگر برم سراغ ریاضی مهندسی کامپیوتر بخونم چون کار با گوشی و ترم افزار رو دوست دارم و به نظرم استعداد هم دارم ، پاور پوینت‌ها و کار‌های دیگه که باید انجام بدیم از هم کلاسی هام بالاتر و بهترم و به نظرم راحت میتونم سر در بیارم ، چون هر چیزی از همین کارهای با گوشی یاد گرفتم ، خودم تنها یاد گرفتم ولی بحث اینه که حتی خاموش و روشن کردن کامپیوتر بلد نیستم چون در دسترسم نیست از نظر زبان نسبت به هم سن هام پیر شروع کردم کلاس زبان رو ، ولی خوب ازشون عقب نمی‌مونم از طرفی هم به دروس تجربی علاقه دارم و هم ریاضی ، اما به نظرم استعدادم در زیست و درس‌های تجربی بشتره ، ریاضی علاقه دارم ولی خیلی بی دقت هستم و سرعتم پایینه ، میترسم ریاضی رو با هدف مهندسی کامپیوتر بخونم ولی رتبه کنکور خوبی نیارم میشه منو راهنمایی کنید و برام توضیح بدید ممنون ازتون

Nazanin KarimiMoghaddam ۱۲ آبان ۱۴۰۰، ۰۸:۲۵

درود چون در هر دو مهارت و علاقه دارید وابسته به نظر خودتون هست. در هر دو باید رتبه زیر 1000 بیارید (البته ممکنه سال کنکورتون کمتر هم بشه) برای سیستم هم نگران نباشید اگر قبول شدید با یکم تلاش میتونید خودتون رو به بقیه برسونید. برای کامپیوتر نهایتا یکی دوماه کلاس برید همه چی شو یاد میگیرید و کدزنی هم در دانشگاه از صفر آموزش میدن. اینکه میگم کنکور زیر هزار یعنی باید تلاش کنید شریف-تهران-امیرکبیر-علم و صنعت-بهشتی-خواجه نصیر-الزهرا و صنعتی اصفهان رو بیارید. دانشگاه‌های رده بعدی بنظرم سطح خوبی ندارند (ممکنه این رده بندی سالهای بعدی تغییر کنه) برای کنکور به ریاضی نیاز دارید و باید مشکل دقت رو برطرف کنید تا بتونید تست بزنید. مشکل سرعت بنظرم با کمی تست و تمرین حل میشه نگرانش نباشید. بعد از قبولی برای برنامه نویسی به تمام ریاضی احتیاجی ندارید و بیشتر باید کار با الگوریتم و حل مساله تون قوی باشه (اگر اشتباه نکنم تو کتاب کاروفناوری همه موارد هست و اون کتاب رو به شدت توصیه میکنم دید خوبی بهتون میده ک برنامه نویسی چیه.) بنظرم این نکته میتونه بهتون کمک کنه تا راحتتر تصمیم بگیرید: رشته تجربی مدت تحصیل و استرس و فشارش خیلی زیاده (حداقل 7 سال) اما بعدش درآمد خوبی خواهید داشت. رشته کامپیوتر فقط 4 سال هست و شما با مدرک در تهران خیلی راحت کار پیدا میکنید و البته حقوقش نسبت به یک پزشک پایینتره اما در حال حاضر از سایر مهندسیها اوضاع بهتری داره. باید ببینید شخصیتتون به کدوم بهتر میخوره و مسائل مالی چقدر براتون مهم هست.

اسماعیل ۰۹ آبان ۱۴۰۰، ۰۹:۰۰

مطلب خوب بود. ویدیم اموزشی هم داشته باشید عالی میشه

نازنین کریمی مقدم ۰۹ آبان ۱۴۰۰، ۱۲:۳۱

درود درخواستتون رو حتما بررسی میکنیم و ممنون که با ما همراه هستید.

مهیار ۰۸ آبان ۱۴۰۰، ۰۴:۲۳

سلام ممنون از مقاله که در اختیار ما گذاشتید بنده رشته کارشناسی (ناپیوسته)که قبول شدم مهندسی نرم افزار هست علاقه دارم به این رشته و برنامه نویسی و هوش مصنوعی ولی به نظرم مطالب برام سنگین هست البته با وجود مشغله کاری و فرزند زمان زیادی ندارم ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

نازنین کریمی مقدم ۰۸ آبان ۱۴۰۰، ۰۶:۰۰

سلام این سنگینی مطالب در شروع کارطبیعی هست و نگران نباشید. تقریبا از اواسط ترم دو اوضاع براتون عادی میشه. پیشنهاد میکنم که در ترم اول مهارت حل مساله و تبدیل اون به کد رو حسابی تمرین کنید. موفق باشید

نازنین ۰۴ آبان ۱۴۰۰، ۱۵:۲۰

سلام ممنون بابت مقاله مفیدتان ظرف چه مدت میشه برنامه نویسی رو یاد گرفت؟

نازنین کریمی مقدم ۰۵ آبان ۱۴۰۰، ۱۱:۰۲

درود واقعا از اون سوالاست که نمیشه بهش جواب داد! خیلی بستگی به سرعت خودتون داره و همچنین زمینه ای که انتخاب میکنید.

عمار ۲۵ مهر ۱۴۰۰، ۰۴:۳۶

سلام و ادب ؛ خییلی متن عالی و مفیدی بود و جواب سوالاتم رو گرفتم ؛ باید تشکر و قدر دانی ویژه از نویسندا به عمل بیارید حتما چراکه من که حوصله خوندن ندارم رو تا انتهای متن کشوند واقعا قلم فوق العاده ای دارید و نویسنده خوبی هستید موفق و پیروز باشید

نازنین کریمی مقدم ۲۶ مهر ۱۴۰۰، ۰۰:۱۵

درود خوشحالیم مقاله براتون مفید بوده دوست عزیز :)

امیر ۱۲ مهر ۱۴۰۰، ۲۱:۱۷

سلام من امسال مهندسی کامپیوتر قبول شدم و زبانی که تو دانشگاه بهمون میخوان یاد بدن c++ هستش و من تصمیم دارم به غیر از دانشگاه خودم هم برنامه نویسی رو شروع کنم به نظرتون برم همین زبان c++ رو یاد بگیرم یاد زبان دیگه ای پیشنهاد شما چییه؟

نازنین کریمی مقدم ۱۳ مهر ۱۴۰۰، ۲۱:۲۲

درود اگر تجربه برنامه نویسی تا قبل از این نداشتید، بهتون توصیه میکنم دو ترم اول رو مطابق با برنامه دانشگاه پیش برید و در اوقات فراغت در سایتهای رقابتی مثل کوئرا و کدفورسس و مسابقاتی مثل acm شرکت کنید. اگر تجربه داشتید و حوزه خاصی رو پیش رفتید، همون رو در کنار درسهای دانشگاه ادامه بدید.

علی ۲۶ شهریور ۱۴۰۰، ۱۶:۳۴

از بیان مطالبی که به اشتراک گذاشتید استفاده کردم و جای تشکر رو خالی دیدم هم مطالبتون چکیده ، مختصر و مفید و هم کارساز بود. امیدوارم بازهم ازتون مطلب جدید ببینم من عاشق برنامه نویسی و خودم یک تایپیست سریع هستم تنها قسمت عمده در کامپیوتر که علاقه شدیدی بهش داشتم و به دلایل مختلفی نتونستم حتی وارد الفباش بشم برنامه نویسی بود چرا که گرافیک رو با کرل و فتوشاپ و تایپ و.. رو با آفیس و .. و برنامه‌های دیگری رو امتحان کردم و تا حدودی یادگرفتم اما برنامه نویسی می‌شه گفت شده اون چیزی که اگر مرگم فرا برسه و هنوز در یادگیریش اقدامی نکرده باشم حتی به فرشته مر گ التماس کنم که به اندازه فراگرفتن این علم از قبض روحم صرفنظر کنه وگرنه پشت گوششو دید روح منم دید. از شوخی گذشته بسیار عاشقشم اما چون زمان زیادی ندارم پس می‌گردم دنبال راه هایی که بتونه مفهوم این کار رو قبل از همه چیز بهم تعلیم بده و بدونم در صورت شروع با چه چیزی طرفم و بهترین کار چیه ممنونم و امیدوارم موفق باشید بیک زاده

نازنین کریمی مقدم ۳۱ شهریور ۱۴۰۰، ۱۱:۴۳

درود برشما خوشحالیم مقالات براتون مفید بوده و ممنون که با ما همراه هستید :)

مهدی محمدیان ۰۶ شهریور ۱۴۰۰، ۱۶:۴۸

سلام وقتتون بخیر راستش من به شخصه، ی پیش زمینه ای با دنیای برنامه نویسی دارم و میدونم کلا ماجرا به چه نحویه اما من دانشجوی رشته ی دیگه ای (روانشناسی) هستم و خب میخواستم به عنوان یک منبع درآمد و یک ویژگی که با اون بتونم به خارج از کشور مهاجرت کنم نگاه میکنم ( مهاجرت تحصیلی یا شغلی). واقعیتش اولین چیزی که ذهنمو درگیر کرده اینکه نمیدونم به این حوضه واقعا علاقه مند هستم یا نه و اینکه با توجه به شرایطی که دارم آیا فکر میکنید ادامه دادن به اینکار مناسب هست یا خیر

نازنین کریمی مقدم ۱۳ شهریور ۱۴۰۰، ۲۰:۱۲

درود اول از همه، برای مهاجرت باید بگم که باید در دانشگاه‌های رده اول کشور مثل دولتیهای تهران - صنعتی اصفهان - فردوسی مشهد و... درس خونده باشید تا بتونید در دانشگاه‌های خوب خارج بورسیه شوید. برای قبولی در دانشگاه هم باید رتبه کارشناسی زیر 1000 و ارشد نهایتا زیر 150 باشه. برای مهاجرت شغلی باید دارای نمونه کار زیاد باشید. پس به طور معمول حداقل سه سال تمام وقت باید قبل از مهاجرت کار خوب داشته باشید. پس با توجه به موارد بالا، اول شرایط سنی تون رو در نظر بگیرید. اگر فقط از نظر علاقه و مهارت دودل هستید، میتونید با توجه به <a href="https://7learn.com/blog/start-programming-book" rel="noopener" target="_blank">کتاب راهنمای ورود به دنیای برنامه نویسی </a>یک زمینه رو انتخاب کنید و کار رو شروع کنید. (البته در کنار روانشناسی) بعد از حدود دو ماه خودتون متوجه میشید که مسیر درستی براتون هست یا خیر.

m.w.z ۲۲ مرداد ۱۴۰۰، ۱۱:۲۵

سلام من کنکور 99 مهندسی مکانیک قبول شدم ولی خب به برنامه نویسی و هوش مصنوعی علاقه دارم زبانم هم خوبه و چن وقت دیگه میخام آمون آلیتس بدم میخام بدونم برای یادگیری به صورت خود آموز باید از چه منابعی استفاده کنم و کلا چه مسیری رو باید پیش برم!

نازنین کریمی مقدم ۲۴ مرداد ۱۴۰۰، ۱۰:۴۵

درود توصیه میکنم قبل از هرکاری مقاله دانلود رایگان کتاب راهنمای ورود به دنیای برنامه نویسی رو مطالعه کنید و مطمئن بشید که به حوزه هوش علاقه دارید. بعد از اینکه مطمئن شدید به سراغ مقالات مرتبط با اون حوزه برید. برای مثال در سایت میتونید از بخش سرچ سایت، عبارت هوش یا عبارت پایتون رو جستجو کنید و مقالات شاخه پایتون رو مطالعه کنید. با بچه‌های کامپیوتر دانشگاه هاتون لینک بشید یا حداقل به طریقی سعی کنید بعضی درسهای مهم (برای مثال درس هوش مصنوعی) رو شرکت کنید. البته اینکه دانشگاه مجازی شده ممکنه کارتون رو سخت کنه اما تلاشتون رو بکنید. معمولا ترم اول در درس مبانی کامپیوتر الگوریتم و فلوچارت رو آموزش میدهند که روش بسیار اصولی و درستی هست. اگر این درس رو نداشتید، با کتاب مبانی کامپیوتر و الگوریتم‌های آقای جعفرنژاد قمي رو هم شروع کنید. این کتاب تقریبا اولین چیزی هست که توسعه دهندگان باهاش مفاهیم حل مساله رو متوجه میشوند و در خیلی از مقاطع تحصیلی (چه هنرستان چه دانشگاه) طرفدار داره. همزمان با یادگیری و تمرین کتابی که معرفی کردم، پایتون رو شروع کنید. مقاله <a href="https://7learn.com/blog/python-libraries-for-ai" rel="noopener" target="_blank">هوش مصنوعی چیست</a> را مطالعه کنید

R.K ۱۶ مرداد ۱۴۰۰، ۰۲:۳۰

سلام خسته نباشید من امسال کنکور دادم و خب مهندسی کامپبوتر رو توی اولویتم قرار دادم اما خب ممکنه که قبول نشم و ولی به برنامه نویسی علاقعه زیادی دارم . الان هم دارم به صورت خود آموز پایتون رو یاد میگیرم و در کنارش زبانم رو تقویت میکنم زبانم رو توی یک سال میتونم به حد تسط برسونم چون چند وقته از زبان دور بودم با یکم تلاش به سطح تسلط میرسم... خب سوال من اینه که اگه توی دانشگاه رشتم کامپیوتر نشد و کلا سمت دیگر رشته‌ها رفتم ... چطور برنامه نویسی رو ادامه بدم و از کدوم منابع استفاده کنم اینم بگم که حوضه فعالیتم هم میخام ساخت اپلیکیشن ادامه بدم.

نازنین کریمی مقدم ۱۷ مرداد ۱۴۰۰، ۱۲:۱۳

درود بنظرم انتخاب درستی کردید که زبانتون رو تقویت میکنید. بهترین کار همینه تا جواب کنکورتون بیاد. اگر رتبه در سهمیه تون زیر 1200 باشه سراسریهای تهران و خوبهای شهرستانها رو میارید وگرنه باید سراغ دانشگاه‌های رده پایینتر برید یا کلا بیخیال تحصیلات آکادمیک بشید. <strong>در کنار یادگیری سعی کنید مهارت حل مسئله تون رو بهتر کنید. چون اول کار هستید از سایت کوئرای فارسی کمک بگیرید و سوال حل کنید.</strong> پایتون توابع آماده زیادی داره و بسیار قوی هست و به دلیل وجود همین توابعش، در زمان شروع یادگیری برنامه نویس رو برای کدنویسی تنبل میکنه... برای همین در دانشگاه معمولا با زبانهای C،C++ و C# شروع میکنند و بعد سراغ جاوا و پایتون میروند. پس مسیر یادگیری شما خیلی به این بستگی داره که شما در دانشگاه قبول بشید یا نه. هرزمان که نتیجه تون مشخص شد پیام بدید تا براون اساس راهنماییتون کنم.

fff ۰۶ مرداد ۱۴۰۰، ۲۰:۴۷

سلام. من چند وقت پیش اومدم همینجا و ازتون راهنمایی خواستم که برنامه نویسی رو از کجا میتونم شروع کنم و پیشنهاد دادید که اول حوزه ی کاریم رو مشخص کنم... من بین زبان‌های مختلف جاوا اسکریپت رو انتخاب کردم حالا چند تا سوال: 1- یادگیری این زبان برای شروع کار سنگین نیست میتونه مناسب باشه؟ 2- کتاب الگوریتم و فلوچارت رو که پیشنهاد دادید تموم کنم بعد برم سراغ شروع؟ 3- گفتید که توی دانشگاه اول از الگوریتم و فلوچارت شروع می‌کنن بعد زبان هایی مثل ++C و #C ، الان کار درستیه من قبل مهر که ترم اوله برم سراغ جاوا اسکریپت یا فعلا روی زبانم که ضعیفه و الگوریتم کار کنم بهتره؟ خیلی ممنون ازتون

نازنین کریمی مقدم ۰۷ مرداد ۱۴۰۰، ۱۶:۰۷

درود 1. جاوا اسکریپت برای شروع اوکی هست و مطمئن باشید به مشکل نمیخورید. برای برنامه نویسی وب هم که جزو واجبات هست و بازار کار خیلی خوبی داره. 2. سعی کنید حدود یک هفته رو این کتاب وقت بگذارید و بعد همزمان با آموزش جاوا اسکریپت ادامه اش بدید. 3. تا جایی که من اطلاع دارم (حداقل در سرفصل آموزشی دانشگاه‌های تراز اول مثل تهران-شریف-بهشتی و...) در هیچیک از دروس جاوا اسکریپت رو یاد نمیدهند و خودتون اگر بخواید در حوزه وب برنامه نویسی کار کنید باید خودآموز یاد بگیرید. اما اینجا با توجه به شرایطی که گفتید، باید چندتا نکته اضافه کنم: - اگر هدف شما یادگیری برنامه نویسی به صورت خودآموز هست: چون حوزه‌ها گسترده هستند باید یک حوزه انتخاب کنید که گویا حوزه وب و فرانت اند رو انتخاب کردید، همین مسیر یادگیری جاوا اسکریپت اوکی هست و با خوندن مقالات سایت پیشنیازها و موارد لازم برای شروع رو پیدا میکنید. - اگر هدف شما تحصیل در رشته برنامه نویسی هست پیشنهاد میکنم در این زمان باقی مانده زبان خودتون رو قوی کنید و روی الگوریتم کار کنید. همزمان جویا بشید که در دانشگاهی که قبول شدید ترم اول چه زبانی تدریس میکنند و با اون شروع کنید.به مقاله روش‌های <a href="https://7learn.com/blog/10-puzzle-websites-to-sharpen-your-programming-skills" rel="noopener" target="_blank">افزایش توانایی حل مسئله</a> مراجعه نمایید.

fffffsssss ۰۵ مرداد ۱۴۰۰، ۱۲:۰۰

سلام. برای ساخت ربات من شنیدم برنامه نویسی هم لازمه بلد باشیم.... چه زبانی توی اون حوزه استفاده میشه؟

نازنین کریمی مقدم ۰۵ مرداد ۱۴۰۰، ۲۰:۴۵

سلام. بله بستگی به سطحی که در رباتیک میخواید کار کنید، ممکن هست به پایتون، برنامه نویسی میکرو و اسمبلی، سی و... نیاز داشته باشید. سعی میکنیم یه مقاله در همین حوزه تهیه کنیم.

masih ۰۱ مرداد ۱۴۰۰، ۱۹:۱۴

سلام مطالب سایت واقن مفید بود خیلی خسته نباشید سوال: 1- یادگیری html و css چی هستن و ضرورت یادگیریشون چیه 2-برنامه نویسی رو با یادگیری چ زبانی شروع کنیم بهتره؟

نازنین کریمی مقدم ۰۴ مرداد ۱۴۰۰، ۱۰:۳۶

سلام 1. HTML و CSS دو زبانی هستند که برای ساخت یک صفحه از وب سایت استفاده میشوند. با استفاده از HTML، می‌تونید المان‌های مختلف مانند دکمه، اسلایدر و... رو در یک صفحه قرار دهید. از CSS برای قالب‌بندی عناصر صفحه در HTML استفاده میشه. CSS میتونه به زیباتر شدن HTML کمک کنه. به عنوان مثال، فرض کنید با HTML یک صفحه‌ی ثبت نام ایجاد کردید و در اون دو اینپوت فیلد به همراه یک دکمه‌ی ثبت قرار دادید. با استفاده از CSS میتونید برای هر کدوم از المان‌ها رنگ، سایه و سایر ویژگی‌های استایلی رو تعریف کنید. <strong>پس اگر بخواید وارد برنامه نویسی وب بشید در قدم اول باید این دو زبان رو یاد بگیرید.</strong> 2. در مراکز آموزشی معتبر کشور معمولا برنامه نویسی رو با آموزش مقدماتی زبان C++ یا C# شروع میکنند و بعد به سراغ جاوا و پایتون و... میروند. البته براساس هدف بعضی از همان اول به سراغ زبان مربوط به حوزه انتخابی شون میروند و این قضیه متغیره.

fff ۱۰ تیر ۱۴۰۰، ۱۰:۰۲

سلام. من میخوام برنامه نویسی رو تازه شروع کنم و هدفم اینه که به خاطر رشته ی مورد علاقم "مهندسی کامپیوتر" یاد بگیرم. بنظرتون چه زبانی مناسب تره و از کجا شروع کنم؟ کتاب؟ فیلم آموزشی؟ ( ممنون میشم دقیق بگید )

نازنین کریمی مقدم ۱۳ تیر ۱۴۰۰، ۲۰:۲۹

سلام. توصیه میکنم قبل از هرکاری مقاله <a href="https://7learn.com/blog/start-programming-book" rel="noopener" target="_blank">دانلود رایگان کتاب راهنمای ورود به دنیای برنامه نویسی</a> رو مطالعه کنید. بعد از اون که حوزه کاری تون رو مشخص کردید بهتر میتونم راهنمایی تون کنم. همچنین در دانشگاه‌های معتبر کشور قبل از شروع برنامه نویسی الگوریتم و فلوچارت رو آموزش میدهند که روش بسیار اصولی و درستی هست. پس همزمان با مطالعه کتابچه بالا، کتاب مبانی کامپیوتر و الگوریتم‌های آقای جعفرنژاد قمي رو هم شروع کنید. این کتاب تقریبا اولین چیزی هست که توسعه دهندگان باهاش مفاهیم حل مساله رو متوجه میشوند و در خیلی از مقاطع تحصیلی (چه هنرستان چه دانشگاه) طرفدار داره.

mehran98 ۰۳ خرداد ۱۴۰۰، ۲۰:۳۸

سلام ممنوم بابت مقاله. بسیارخوب، مختصر و مفید بود اما به جوابم نرسیدم من توی حوضه ی وب شروع کردم و با دوره‌های اموزش html و css مشغولم و اینم میدونم که بعدش باید سراغ بوت استرپ و جاوا اسکریپت برم اما مشکلی که من دارم الان و واقعا ازش کلافه شدم اینکه من تا چه حد باید از html یا css v رو باید یادبگیرم ایامطالب یه دوره 20 ساعته برای این دو الفبا کافیه یا باید خودم گسترده‌تر و با سرچو خوندن مطالب w3schoolو سایت‌های شبیه به اون حرفه ای‌تر شم ؟یا اینکه به مطالب دوره بسنده کنم و برم boot و js؟ لطفا پاسخ بدید.ممنون

نازنین کریمی مقدم ۰۴ خرداد ۱۴۰۰، ۱۰:۴۷

سلام. بنظرم بعد از دوره 20 ساعته که فرمودید، یکی از فریمورکهای جاوا اسکریپت مثل ری اکت و یا انگولار یا.... انتخاب کنید و یادگیریش رو شروع کنید. چون به طور کلی برای حرفه ای شدن در مباحث طراحی وب (به خصوص Html , CSS) باید در طول زمان و انجام پروژه‌های مختلف عملی حرفه ای بشید. توصیه میکنم مقاله <a href="https://7learn.com/blog/front-end-road-map" rel="noopener" target="_blank">نقشه راه فرانت اند</a> رو هم مطالعه کنید.

M ۲۰ فروردین ۱۴۰۰، ۰۸:۲۰

ممنونم از پاسختون من سایت هایی که معرفی کردید را دیدم اونها فقط سوال مطرح میکنند ولی اموزش نمیدهند چطوری به جواب رسیدند و تحلیل کردن و.... در ضمن من هدفم برنامه نویسی سی شارپ هستش . که بتونم خوب تحلیل کنم و بعد اون را پیاده سازی کنم منظورم برنامه‌ها یا نرم افزارهای خیلی کاربردی بنویسم نمیدونم باید چیکار کنم من حتی نمیتونم مثلا برنامه ی اعداد اول یا برنامه ساده‌تر که دو عدد بگییره و دقتش برابر با 0.00001 بودش رو باهم مقایسه کنه براش لگوریتم طراحی کنم یا تحلیل کنم ؟ البته من فقط مثال زدم یا برنامه‌های بزرگتر اگر اشتباه نکنم تو سایتتون در مورد اموزش uml چیزی ندیدم یا مراحل توسعه نرم افزار و..... ؟ لطفا در این مورد مطلب بنویسید . مشکلی که مبینم فقط خیلی‌ها uml رو اموزش میدهند یک مثال ساده ساده حل میکنند مثلا کتابخونه یا ... ولی فرض کنید شما در شرکت کامپیوتری کار میکنند و یک نرم افزاری را تحلیل کنید و بعدش پیاده سازی کمید یعنی ون چیزی که در دنیای واقعی در شرکتهای نرم افزارهای برای توسعه ی نرم افار به زبان سی شارپ انجام میشه رو قدم به قدم با استفاده از uml توضیح بدهید و مثال حل کنید . مثلا یک پروژه نرم افزاری را ابتدا تعریف کنید و سپس بیایید قدم به قدم تا حتی مرحله ی پیاده سازی اش با زبان سی شارپ را اموزش بدهید هم کاربردی باشه و هم برای افراد مفید باشه . موضوع دیگه در مورد انواع معماری‌های نرم افزار یا اصلا معماری نرم افزار چیه ؟ و.....

نازنین کریمی مقدم ۲۰ فروردین ۱۴۰۰، ۱۲:۴۵

خواهش میکنم بنظرم بهتره که از کتاب مبانی کامپیوتر و الگوریتم‌های آقای جعفرنژاد قمي شروع کنید. این کتاب تقریبا اولین چیزی هست که توسعه دهندگان باهاش مفاهیم حل مساله رو متوجه میشوند و در خیلی از مقاطع تحصیلی (چه هنرستان چه دانشگاه) طرفدار داره. بعد به سراغ سایتهای اون مقاله برید. خیلیاشون حل مساله هم دارند که تو مقاله بهشون اشاره کردیم. قبلا یه دوره شی گرایی داشتیم که مفاهیم UML رو اونجا توضیح داده بودیم، اما به تازگی حذف شده تا آپدیت بشه. حتما نوشتن مقالاتش رو در تقویم کاری مون میذاریم. برای آشنایی بیشتر با معماری و الگوهای نرم افزار میتونید مقاله <a href="https://7learn.com/blog/what-is-design-pattern" rel="noopener" target="_blank">دیزاین پترن چیست</a> : الگوی طراحی یا Design Pattern چیست؟ رو مطالعه کنید

M ۱۹ فروردین ۱۴۰۰، ۱۵:۵۱

ممنونم از مقاله ی خوبتون لطفا به صورت مفصل در مورد روشهای حل مسایل برنامه نویسی یا روش‌های تحلیل پروژه ی برنامه نویسی برای افرادی که نمیتونند خوب تحلیل کنند یا الگوریتم طراحی کنند تو ذهنشون یا در کتاب بنویسید بزارید مثال بزنم مثال شما برنامه تبدیل حروف فارسی به اعدد یا رقم را میخواهید بنویسید ولی اولین بار اون شخص کد نویس میره سراغ کد نویسی یعنی ویزال استدیو رو باز میکنه بعدش دست به تایپ میشه درصورتی که ابتدا باید تحلیل کنه یا مراحل دیگه این مراحل و کارهای دیگه یک برنامه نویس مبتدی نمیده رو لطفا بگید

نازنین کریمی مقدم ۲۰ فروردین ۱۴۰۰، ۰۰:۰۶

درود. شما زیر یه مقاله دیگه هم کامنت مشابه داده بودید که اینجا مرتبط‌تر بود جوابشو مینویسم. برای افزایش مهارت حل مساله، توصیه میکنم با حل مسائل ساده در وب سایت هایی مثل کوئرا و... شروع کنید. ما در مقاله "<a href="https://7learn.com/blog/10-puzzle-websites-to-sharpen-your-programming-skills">17 سایت برای افزایش توانایی حل مسائل برنامه نویسی</a>" وب سایتهایی که میتونید ازشون استفاده کنید رو لیست کردیم. تفاوت یک برنامه نویس مبتدی و حرفه ای در این هست که قبل از شروع کدزنی سعی میکنه کار رو به بخشهای مختلف تقسیم کنه و به روشهای استاندارد و مطابق الگوهای طراحی کد بزنه.

رهام ۰۵ فروردین ۱۴۰۰، ۰۳:۵۹

ممنون از پاسختون. Html و CSS رو تقریبا بلدم. وردپرس رو هم تا حد قابل قبولی بلدم چون که کارم کلا با وردپرسه. منظورم یادگیریه زبونای برنامه نویسی مثل js بود که هم در فرانت سایت کاربرد داره هم فرانت اپلیکیشن‌.

نازنین کریمی مقدم ۰۵ فروردین ۱۴۰۰، ۱۴:۲۱

بسیار عالی همراه با یادگیری حرفه ای جاوا اسکریپت، سعی کنید به یکی از فریمورکهایی که داره هم مسلط بشید. ری اکت میتونه یه انتخاب جذاب و مناسب باشه. امیدوارم موفق باشید

رهام ۰۴ فروردین ۱۴۰۰، ۱۷:۳۰

ممنون از مطلب بسیار مفیدتون. الان دانشجوی ارشد متالورژیم و بخاطر بازار کار ضعیف و مبهم رشته، در حین تحصیل وارد حوزه طراحی سایت و سئو شدم. الان که دارم کار میکنم حس میکنم برنامه نویسی آینده شغلی بهتری ب نسبت سئو داره. تصمیم دارم front شروع کنم یاد بگیرم. نظرتون به عنوان ی برنامه نویس چیه؟

نازنین کریمی مقدم ۰۴ فروردین ۱۴۰۰، ۲۳:۴۴

درود. با توجه به اینکه تحصیلات مرتبط ندارید و از طرفی تجربه عملی در بخش طراحی سایت و سئو دارید، انتخاب فرانت برای شما بسیار منطقی هست. پس اوکیه :) اما بهتون پیشنهاد میکنم همزمان با فراگیری Html + CSS ، وردپرس رو هم یاد بگیرید. چون وردپرس یجورایی برنامه نویسی کمتری نیاز داره و یادگیریش سریعتره، سئو داره و خیلی سریعتر میتونید باهاش وارد بازار کار بشید. تقاضای کار وردپرس هم نسبتا زیاده و مطمئنم میتونید با یکم تمرین درآمد خوبی ازش داشته باشید.

امیر ۰۳ فروردین ۱۴۰۰، ۰۹:۲۰

سلام خسته نباشد یک سوال داشتم من میخواهم زبان برنامه نویسی پایتون شروع کنم اما یک سری میگن تا زبان هایی مثلc++زا بلد نیاشم نمیتونم ایا درست ؟و سوال دوم من ریاضیم خیلی ضعیفه اما زبانم خوبه با ریاضی ضعیف میشه برنام نویس خوبی شد اگر نه چه چیز هایی رو بایددر ریاضی قوی کنم تا در برنامه نویسی حرفه ای شد؟

نازنین کریمی مقدم ۰۳ فروردین ۱۴۰۰، ۲۳:۱۹

درود. سوال اول= خیر درست نیست. یادگیری پایتون هیچ ربطی به زبانهای دیگر مثل C++ نداره. اما توصیه شون به این دلیله که زبانهای دیگر نسبت به پایتون نیاز به کدنویسی بیشتری دارند و به همین دلیل برنامه نویس مفاهیم رو خیلی پایه ای‌تر یاد میگیره و کسی که پایتون یاد میگیره بعد میاد سر این زبانها، چون تنبل شده :) اذیت میشه. برای همین کسی که میخواد سایر زبانهای برنامه نویسی رو هم یاد بگیره، اول از اونها شروع میکنه و بعد به سراغ پایتون میاد. سوال دوم = برای برنامه نویسی مهارت حل مساله خیلی مهم هست و مسائل ریاضی مثل مشتق و انتگرال اصلا نیازی نیست. زبان انگلیسی برای نوشتن کد و سرچ مشکلات در گوگل خیلی مهمه که خداروشکر شما در اون قوی هستید. پس نگران نباشید.

پرهام ۲۵ اسفند ۱۳۹۹، ۰۸:۰۵

سلام من 15 سالم و تغربا زبانم خوبه میخوای ی برنامه نویس بشم براش یک شغل و نمیخوام رشته کامپیوتر برم ازکجا شروع کنم

نازنین کریمی مقدم ۲۵ اسفند ۱۳۹۹، ۱۷:۱۴

درود. قبل از هر کاری مشخص کنید که دوست دارید در چه زمینه ای برنامه بسازید (سایت – اپ – پردازش و…) بعد براساس شاخه ای که انتخاب کردید، یک زبان رو شروع کنید. <a href="https://7learn.com/blog/programming-fields" rel="noopener" target="_blank">اینفوگرافیک زبانهای مختلف</a> بهتون در این تصمیم گیری کمک میکنه. خیلیها شرایط شما رو دارند. برای همین ما <a href="https://7learn.com/blog/start-programming-book" rel="noopener" target="_blank">راهنمای ورود به دنیای برنامه نویسی</a> رو تدوین کردیم. حتما مطالعه کنید.

رسا رجایی ۲۹ بهمن ۱۳۹۹، ۱۶:۳۷

سلام ببخشید من دقیقا توضیح کامپیلر‌ها و IDE‌ها رو نفهمیدم میشه برام توضیح بدید؟

نازنین کریمی مقدم ۲۹ بهمن ۱۳۹۹، ۱۸:۲۲

سلام دوست عزیز بذارید از IDE شروع کنیم: فرض کنید شما میخواید یه متن ساده رو تو کامپیوتر تایپ کنید. اینجا به سراغ نرم افزارهایی مثل نوتپد یا ورد میرید. وقتی با نوتپد کار میکنید امکان زیادی ندارید اما وقتی تو ورد کار میکنید میتونید شکل insert کنید، فونتهای مختلف به متن بدید و... و کلا ورد بهتون یسری قابلیت پیشرفته‌تر میده تا راحتتر متن تون رو بنویسید. IDE هم حکم همین ورد رو برای زبانهای برنامه نویسی داره. شما میتونید توی همون نوتپد هم کد بنویسید، اما IDE امکانات پیشرفته‌تری بهتون میده. برای مثال تو خیلی از IDEها با زدن ctrl+space اسامی متغیرها در کدتون رو خودکار تکمیل میکنه. کامپایلرها: فرض کنید یک کد نوشتید که مثلا اعداد اول رو تشخیص بده. شما برای اینکه بتونید کد رو تست کنید، یه دکمه ران میزنید و برنامه شروع به اجرا میکنه و میتونید باهاش کار کنید. اما اینکه در پشت پرده چجوری اجرا میشه: کامپایلر شما اول میاد کدتون رو چک میکنه که جایی خطای نگارشی یا سینتکس ارور نداشته باشید. بعد کدتون رو از لحاظ منطقی (مثل عدد تقسیم بر 0) بررسی میکنه و در آخر اگر مشکلی نبود، برنامه اجرا میشه. این بحث درون متن هم به همین اشاره داره که اگر از محیط برنامه نویسی یا IDE یک زبان استفاده کنید، کامپایلر یا همون دکمه اجرای کد رو خود محیط داره و نیاز نیست کار خاصی کنید. در غیر این صورت باید کامپایلر رو جدا از جای دیگه ای استفاده کنید (مثلا کامپایلرهای آنلاین) و کدتون رو توش پیست و یا ایمپورت کنید.

آيلين ۲۰ بهمن ۱۳۹۹، ۰۸:۴۷

سلام وقتتون بخير ممنون از سايت خوبتون. من تو دانشگاه اميركبير متالورژي خوندم. حتي ارشد هم گرفتم. اما متاسفانه تو زمينه رشته تحصيلي ام بازار كار مناسبي وجود ندارد. بيس رياضي و زبان خوبي دارم. ميخواستم ازتون بپرسم بنظرتون ميتونم برنامه نويسي ياد بگيرم و از اون مهمتر وارد بازار كار بشم؟ چطور بايد شروع كنم و حدوداً چقدر زمان نياز هست تا به درآمد برسم؟ ممنون ميشم راهنمايي بفرماييد.

نازنین کریمی مقدم ۲۰ بهمن ۱۳۹۹، ۱۵:۱۰

درود. یکی از خوبیهایی که برنامه نویسی داره، اینه که هیچوقت برای یادگیریش دیر نیست. همینطور چون تکنولوژی با ما پیشرفت میکنه، در علوم به روز شما نهایتا یکی دو سال از بقیه عقب هستید. گفتید که بیس ریاضی و زبان خوبی دارید. پس اصلا نگران نباشید. برنامه نویسی رو هم میتونید یاد بگیرید. قبل از هر کاری مشخص کنید که دوست دارید در چه زمینه ای برنامه بسازید (سایت - اپ - پردازش و...) بعد براساس شاخه ای که انتخاب کردید، یک زبان رو شروع کنید. <a href="https://7learn.com/blog/programming-fields" rel="noopener" target="_blank">اینفوگرافیک زبانهای مختلف</a> بهتون در این تصمیم گیری کمک میکنه. خیلیها شرایط شما رو دارند. برای همین ما <a href="https://7learn.com/blog/start-programming-book" rel="noopener" target="_blank">راهنمای ورود به دنیای برنامه نویسی</a> رو تدوین کردیم. حتما مطالعه کنید. بد از یادگیری و تمرین میتونید وارد بازارکار بشید. حالتهای مختلفی داره: یا یکی دو ماه کارآموزی میکنید تا با محیط کاری آشنا بشید و بعد شروع به کسب درآمد میکنید، یا نمونه کار شخصی ایجاد میکنید و بعد وارد بازارکار میشید. توجه کنید که در سال اول ممکنه درآمد خیلی خوبی نداشته باشید (بین نصف تا دوسوم یک برنامه نویس با سابقه کار حقوق میگیرید) اما بعد از دو سال تضمین میکنم که فرصت‌های شغلی خوبی خواهید داشت. نکته آخر، ممکنه تکراری بنظر بیاد اما همه چیز به تلاش خودتون + قدرت سرچ خوب برای حل مشکلات برنامه نویسی بر میگرده.

ممد ۱۹ آذر ۱۳۹۹، ۲۲:۰۱

من یه برنامه نویسم و هم یه مدرس برنامه نویسی ^_^ خخ ولی باور کن نصف اینا رو هم بلد نیستم (البته باید بگم به خاطر برنامه نویسی زبانم خوب شده و اغات تخصصی رو خوب میتونم بفهمم) و دیگه ریاضی رو تا وقتی نخوای بری سمت هوش مصنوعی یا بخوای بری سمت برنامه نویسی سخت افزار یا هممم..یه چنین چیزهایی که با ریاضیات کار دارن نیازی به ریاضی نداری اشتایی با الگوریتم یکی از واجبات برنامه نویسی هست و میشه گفت منطق یه برنامه نویس هست و در اخر اشنایی با اینترنت و نحوه سرچ مطالب در آن اگر بخوایم الویت بندی کنیم و بگیم کدوم مهمتر از همس باید اشنایی سرچ در اینترنت رو در صدر جدول قرار بدیم امیدوارم هر انچه کهبهش علاقه مندید رو یادبگیرید تا بهترین انگیره رو برای ادامه کار داشته باشید

سیاوش ۱۲ آذر ۱۳۹۹، ۰۱:۰۷

باسلام اگر بخواهم برنامه نویسی یاد بگیرم برای محاسبات ریاضی، پردازش تصویر، هوش مصنوعی و ... پایتون مناسب است؟ مسیر مناسب یادگیری از صفر تا 100 چگونه باید باشد؟ لطفا ایمیل بزنید باتشکر

نازنین کریمی مقدم ۱۲ آذر ۱۳۹۹، ۰۶:۱۱

درود. بله پایتون برای این کارها مناسب هست. برای مسیر یادگیری: 1. اول خود زبان پایتون و برنامه‌های ساده را یاد بگیرید. از الگوریتمهای ساده (مثل تشخیص عدد اول) گرفته تا الگوریتمهای پیچیده‌تر (اونهایی که مربوط به آرایه‌ها هستند) = مقالات آموزشی آقای مولایی در سایت 2. مقاله <a href="https://7learn.com/blog/python-libraries-for-ai" rel="noopener noreferrer" target="_blank">هوش مصنوعی و کتابخانه هایش در پایتون</a> رو مطالعه کنید. 3. الگوریتمهای معمول هوش مصنوعی و شبکه‌های عصبی رو با پایتون پیاده سازی کنید. = مقالات آموزشی خانم ناصح (برای مثال آموزش <a href="https://7learn.com/blog/tensorflow-tutorial" rel="noopener noreferrer" target="_blank">تنسورفلو</a>) 4. یکی از شاخه‌های هوش مصنوعی رو در نظر گرفته و مسیر خودتون رو ادامه بدید. (برای مثال بین پردازش تصویر یا پردازش متن یکی رو انتخاب کنید چون حوزه گسترده است) اگه ایمیلتون رو به درستی داده باشید، به طور خودکار پاسخ براتون ارسال میشه.

ایلیار ۰۲ آذر ۱۳۹۹، ۱۳:۲۸

سلام خسته نباشید ببخشید من به این زمینه علاقه دارم ولی متاسفانه چیزی در رابطه با برنامه نویسی نمی‌دونم و می‌خواهم یادگیری رو شروع کنم . من در زمینه کامپیوتر اصول پایه ای را بلدم و مدرک در خصوص رشته‌های کامپیوتری ندارم ولی تمام امکانات لازم مانند مرورگر-اینترنت-سیستم عامل و ... به نظر شما یادگیری برای من ممکن است ؟ راستی من علاقه مند به زبان c++ هستم و بر زبان انگلیسی به طور کامل تسلط دارم.

نازنین کریمی مقدم ۰۲ آذر ۱۳۹۹، ۱۹:۰۶

درود خداوند. برای اطمینان بیشتر به شما، خودم رو مثال میزنم. منم در ابتدای راه هیچی بلد نبودم و دقیقا دانشم در حد ویندوز و سرچ گوگل بود. دانشگاه که قبول شدم، اصلا نمیدونستم برنامه نویسی چی هست! یک هفته قبل از شروع کلاسها یک کتاب مبانی برنامه نویسی و الگوریتمها و جزوه برنامه نویسی به زبان c++ قمی رو دانلود کردم و شروع کردم به روخونی این دوتا:) هفته بعد که دانشگاه شروع شد ویژوال استودیو رو نصب کردم و یه برنامه c++ تشخیص عدد زوج و فرد رو اجرا گرفتم و به همین راحتی برنامه نویسی رو شروع کردم. بعد از سه ماه کامل به تمامی مفاهیم برنامه نویسی c++ مسلط شده بودم. بنظرم شما اگر یک بازه زمانی رو برای خودتون مشخص کنید (برای مثال ساعت 8 تا 10 هر شب) و بهش پایبند باشید، موفق خواهید بود. بخصوص اینکه به انگلیسی هم مسلط هستید یک قدم از سایرین جلوتر هستید. میتونید در کنارش از وب سایتهای کمکی برای ایجاد انگیزه و حل بهتر مسائل استفاده کنید. برنامه نویسی خیلی جذاب و اعتیادآور هست. اولین برنامه رو که اجرا کنید، دیگه نمیتونید ازش جدا بشید :)

علیرضا ۱۹ آبان ۱۳۹۹، ۰۸:۵۹

جالب بود ممنون.

آریا ۱۴ مهر ۱۳۹۹، ۰۸:۵۶

به نظر من کسی که فقط پایه‌های زبان رو هم بلد باشه بیاد توی حوزه یادگیری و بخواد هرچی هست رو یاد میگیره و نیاز هم به اون زبان نیست

سعید ۲۴ خرداد ۱۳۹۹، ۱۴:۴۲

با سلام - من دیپلم ریاضی هستم و از تحصیل در دانشگاه خوشم نمی‌آید به نظر شما اگر چند زبان برنامه نویسی را مسلط شوم و مسایل جانبی اش را کار کنم می‌توانم بعد دو سه سال دیگر شغل و درآمدی داشته باشم؟ یا برای داشتن شغل و درآمد در این حوزه باید تحصیلات و مدرک آکادمیک داشت؟ تشکر فراوان

فائقه نامور ۲۱ مرداد ۱۳۹۹، ۰۹:۰۹

سلام ممنون از توجه شما برای تصمیم گیری برای تحصیل در رشنه کامپیوتر خواندن این مقاله را پیشنهاد می‌کنیم. https://7learn.com/blog/complete-introduction-of-computer-engineering-and-master-majors

Sali Nrm ۲۰ خرداد ۱۳۹۹، ۰۲:۰۵

کاملا بروز و قابل تفکر.

آرش رضائی ۲۷ فروردین ۱۳۹۹، ۱۹:۳۲

افق دید من فقط تکرار و تمرین هست ،..مغز وذهن اتوماتیک این افق را بسط و گسترش خواهد داد و وارد یک دگر دیسی نو و جدید خواهد شو و بعد دیگری در زمینه فعالیت بوجود خواهد آمد،...مانند نوشتن نرم افزار تولید بو ! بکارگیری رانش بحقیقت پیوستن افکار و ارتباطات با موجودات عالم دیگر،..اینکه روزی انسان باترکیب صفر و یک ها،..بتواند در عالم واقعی، یک انسان بوجود بیاورد که صاحب منطق هست... موضوع تنها یه برنامه نویسی ساده نیست ،..باید در مرور زمان و کسب تسلط و دیدگاه سطح بالا،. و با بکار گیری پلتفرم‌های جدید‌تر و کارا‌تر ، ابعاد جدید فکری و فرهنگی در انسان رشد و تعالی یابد ...و به برنامه نویسی و طراحی، در بُعد عالی‌تری نگرش بعمل آید

یگانه گودرزی ۱۶ اسفند ۱۳۹۸، ۱۱:۵۲

من قصد دارم برنامه نویس بشم فرانت اند و واقعا از مطالب خوبتون ممنونمممممم

MOHMAD ۱۱ اسفند ۱۳۹۸، ۱۲:۳۵

سلام.من میخوام برنامه نویسی رو شروع کنم.ولی مفهوم زبان برنامه نویسی و کد نویسی و کلا این که نمیدونم باید از کجا شروع کنم.

محمود ۲۱ آبان ۱۳۹۸، ۰۷:۳۲

سلام واسه برنامه نویسی و هوش مصنوعی چقدر ریاضی نیاز است

محمدرضا ۲۳ خرداد ۱۳۹۸، ۱۹:۴۹

بوت استرپ را یادتون رفت:)

علیرضا ۲۰ خرداد ۱۳۹۸، ۱۰:۵۷

سلام خسته نباشید. میخواستم بدونم برای طراحی وب و برنامه نویسی چه دوره هایی رو باید تهیه کنم؟

مهدی علامه ۲۱ خرداد ۱۳۹۸، ۰۵:۰۱

سلام دوست عزیز لطفا به پشتیبانی پیام بدید تا شما را راهنمایی کنند

علی فرمانی ۲۲ خرداد ۱۳۹۸، ۱۱:۱۶

اول باید مشخص کنید فرانت اند دوست دارین کار کنید یا بکند. اگه بکند هستیند ابتدا دوره طراحی وب html و css بگیرین پیش نیاز کل وب هست . بعدش دوره php بگیرید اگه فرانت اند ابتدا دوره طراحی وب html و css و بعد اون جاوا اسکریبت و در نهایت php

  • تعریف برنامه نویسی به زبان ساده
  • پیش نیاز برنامه نویسی
  • برای یادگیری برنامه نویسی به چه چیز هایی احتیاج داریم؟
  • چگونه برنامه نویسی یاد بگیریم تا بهترین باشیم؟
  • چگونه در برنامه نویسی پیشرفت کنیم؟
  • چگونه برنامه نویسی را شروع کنیم تا شکست نخوریم؟
اشتراک گذاری مقاله در :