سال جدید😍 دوره‌های جدید😍 ۳۵٪ تخفیف به همراه ۵ میلیون تومان هدیه 👈 (کلیک کنید)
۰ ثانیه
۰ دقیقه
۰ ساعت
۶۵ دیدگاه نظر زهرا فرحمند
آموزش نصب لاراول: نصب و راه اندازی Laravel در سه سوت!
آموزش نصب لاراول: نصب و راه اندازی Laravel در سه سوت!

آموزش نصب لاراول 8: بعضی از برنامه نویسان به هنگام شروع کار با لاراول کمی دچار سردرگمی می‌شوند. به خصوص آن هایی که تجربه کار با خط فرمان را ندارند، بیشتر ممکن است به دام دستورات مختلف نصب لاراول بیفتند. اما واقعیت اینجاست که شما با چند حرکت کوتاه می‌توانید به راحتی لاراول را نصب کرده و با آن کدنویسی کنید. ممکن است راه اندازی یک وبلاگ ساده برای کسی که به اندازه کافی با لاراول دست و پنجه نرم کرده است یکی دو ساعت بیشتر طول نکشد. در ادامه با آموزش مرحله به مرحله نصب لاراول با وب سایت آموزش برنامه نویسی سون لرن همراه باشید.

آماده شدن برای نصب Laravel

ما در این مقاله آموزش نصب لاراول و ملزومات آن را به شیوه ای ساده به شما آموزش داده ایم. در پایان این مطلب شما قادر خواهید بود یک پروژه ساده لاراول را روی سیستم خود راه اندازی کرده و صفحه اول آن را روی سرور محلی خود بارگزاری کنید.

دانلود لاراول

آموزش نصب لاراول - موارد لازم برای نصب لاراول در ویندوز

­­قبل از شروع به نصب Laravel احتیاج به فراهم کردن یک سری ملزومات دارید. البته در ساده‌ترین حالت می‌توان با نصب دو عدد از آن‌ها شروع کرد! در این قسمت آن‌ها را معرفی کرده و قدم به قدم نصب می‌کنیم.

نصب گیت بش Git Bash

اگر قصد دارید در سیستم عامل ویندوز با فریمورک لاراول کار کنید احتیاج به یک خط فرمان دارید که بتوانید در آن دستورات ترمینال لینوکس را اجرا کنید. البته می‌توانید به جای این کار از خط فرمان پیش فرض خود ویندوز (Command Prompt) استفاده کنید. اما شکی نیست که با نصب گیت بش، راحت‌تر خواهید بود. چرا که گیت بش امکانات کار با ابزار کنترل ورژن گیت (Git) را هم فراهم کرده است. به همین دلیل حتی با وجود استفاده از سیستم عامل لینوکس یا مک، می‌توانید برای راحتی کارتان از آن استفاده کنید.

برای دانلود گیت بش کلیک کنید.

وب سایت گیت لینک دانلود نسخه متناسب با سیستم عامل شما را به طور خودکار در اختیارتان قرار می‌دهد. کافی است روی لینک دانلود کلیک کرده و گیت بش را مانند یک نرم افزار عادی نصب کنید.

نصب کامپوزر

برای نصب لاراول در این مقاله از روش کامپوزر استفاده می‌کنیم. در ضمن باید تمام پکیج‌های لاراول را با کامپوزر نصب و بروزرسانی کنیم. برای نصب کامپوزر کافی است به سایت رسمی getComposer مراجعه کنید و از مستندات آن روش نصب را پیگیری کنید. در صورتی که برای نصب کامپوزر احتیاج به راهنمایی بیشتری دارید می‌توانید مقاله ما با عنوان "آموزش نصب کامپوزر" را بخوانید.

نصب ادیتور متن

شکی نیست که برای کدنویسی با زبان برنامه نویسی PHP احتیاج به یک ادیتور دارید. برای برنامه نویسی PHP می‌توانید از ابزارهای ساده ای مثل نوت پد هم استفاده کنید. اما لاراول از هزاران فایل تشکیل شده است. تصور کنید بخواهید برای ایجاد تغییر در همه این فایل‌ها از نوت پد استفاده کنید! احتمالا انتخاب شما هم نصب یک ادیتور یا IDE مناسب باشد. بهترین نرم افزار‌ها برای این کار PHPStorm، VSCode و Sublime text هستند. اما شما می‌توانید ادیتورها و IDE‌های دیگری را به تناسب سلیقه تان انتخاب کنید.

آموزش نصب لاراول در ویندوز

نصب لاراول بسیار ساده‌تر از آن است که به نظر می‌آید. ابتدا گیت بش را باز کرده و به مسیر مورد نظرتان برای نصب بروید. به یاد داشته باشید که برخلاف برنامه‌های PHP دیگر، در لاراول احتیاجی ندارید حتما پروژه را در پوشه htdocs یا www کامپیوتر خود بریزید (احتمالا برای کار با PHP، استک‌های XAMPP یا  نرم افزارهای مشابه را نصب کرده اید و با شیوه اجرا کردن فایل‌های PHP آشنایید!). پروژه لاراولی می‌تواند هر جای کامپیوتر شما اجرا شود. ما در اینجا لاراول را در دسکتاپ نصب می‌کنیم. برای رفتن به مسیر نصب لاراول دو راه داریم. روش اول این است که از دستور CD خط فرمان استفاده کنیم و به مسیر نصب منتقل شویم:

دانلود laravel

اما روش دوم این است که پوشه مورد نظرمان را باز کرده و کلیک راست کنیم. اگر گیت بش را نصب کرده باشیم در منویی که باز می‌شود یک گزینه Git Bash Here وجود دارد که روی آن کلیک می‌کنیم. با این کار خط فرمان Git Bash در مسیر مورد نظرمان باز می‌شود.

آموزش دانلود و نصب laravel

در این مرحله باید با دستور ساده زیر فرمان دانلود فایل‌های فریمورک لاراول را بدهیم:

composer create-project --prefer-dist laravel/laravel blog

در صورتی که همه چیز درست پیش رفته باشد، فایل‌های لاراول شروع به دانلود می‌کنند. در پایان این مراحل ، اگر لاراول به درستی نصب شده باشد یک APP KEY مخصوص برای وب اپلیکیشن شما ساخته می‌شود:

آموزش نصب لاراول 8 در ویندوز

برای شروع، کافی است پوشه لاراول را در ادیتور خود باز کنید. در قسمت بعدی به توضیح مختصری از ساختار کلی لاراول خواهیم پرداخت.

ساختار کلی فایل‌های لاراول

شروع کار با لاراول بسیار ساده است. ما در اینجا ساختار کلی فایل‌ها و پوشه هایی که برای شروع به آن‌ها احتیاج دارید به شما معرفی می‌کنیم. اگر دقیقا طبق راهنمای بخش قبل عمل کرده باشید، حالا لاراول را در ادیتور یا IDE کامپیوتر خود باز کرده اید. ابتدا از مسیر routes>web.php به فایل روتر اصلی لاراول بروید. در این فایل لیست آدرس‌های مختلف پروژه خود را تعریف می‌کنید. به این آدرس‌ها روت می‌گوییم. مثلا اگر پروژه شما دارای صفحاتی مثل صفحه اصلی، تماس با ما و درباره ما باشد، آدرس‌های آن‌ها در این فایل ذخیره می‌شود.

آموزش لاراول

مسیر '/' مسیر اصلی پروژه است. یعنی اگر دامنه اصلی پروژه را در مرورگر وارد کنید دقیقا به مسیر / منتقل می‌شوید. برای تعریف محتوایی که در این صفحه باز می‌شود دو راه داریم. راه اول همان راهی است که در روت به طور پیشفرض تعریف شده است. یعنی استفاده از یک تابع کال بک (Callback function).  متد view مسیر ویویی که قرار است پس از باز شدن آدرس نمایش داده شود یعنی welcome.blade.php را نشان می‌دهد. به یاد داشته باشید تمام فایل‌های ویو یک پسوند .blade دریافت می‌کنند.

حال تابع کال بک را پاک کنید و کد روت را به این شکل در آورید:

Route::get('/', 'HomeController@index');

در این روت، HomeController کلاس کنترلری است که در صورت ارسال ریکوئست به مسیر / باز خواهد شد. Index نام متدی از این کنترلر است که وظیفه فراخوانی ویو مورد نظر را دارد. اما اگر به مسیر app>http>controllers بروید، خواهید دید که چنین کنترلری وجود ندارد. بنابراین باید آن را بسازیم!

دوباره خط فرمان را باز کنید. به مسیر پروژه که در اینجا blog است بروید. سپس دستور زیر را وارد کنید:

آموزش نصب لاراول 8

دوباره به مسیر app>http>controllers بروید. همانطور که مشاهده می‌کنید کلاس HomeController.php ساخته شده است. آن را باز کنید و متد index را به آن اضافه کنید تا به شکل زیر در آید:

namespace App\Http\Controllers;
use Illuminate\Foundation\Bus\DispatchesJobs;
use Illuminate\Routing\Controller as BaseController;
use Illuminate\Foundation\Validation\ValidatesRequests;
use Illuminate\Foundation\Auth\Access\AuthorizesRequests;
class Controller extends BaseController
{
    use AuthorizesRequests, DispatchesJobs, ValidatesRequests;
    public function index() {
        return view('welcome');
    }
}

برای مشاهده یا تغییر در فایل ویو به مسیر resources>views>welcome.blade.php بروید. همانطور که می‌بینید کدهای فرانت اند پروژه در این فایل ویو نوشته شده اند:

آموزش دانلود و راه اندازی laravel

حالا نوبت به مرحله هیجان انگیز اجرای پروژه رسیده است. دوباره خط فرمان را در پوشه پروژه باز کرده و دستور زیر را در آن وارد کنید:

php artisan serve

اگر همه مراحل را به درستی انجام داده باشید پس از اجرای دستور serve یک آدرس و پورت به پروژه شما اختصاص داده می‌شود که در اینجا https://127.0.0.1:8000 یا همان localhost:8000 است. این آدرس را در مروگر باز کنید:

آموزش اجرای لاراول

این هم از این! می‌توانید برای شروع کمی با آدرس‌های روت یا فایل‌های ویو بازی کنید تا با ساختار فایل لاراول بیشتر آشنا شوید.

پس از نصب لاراول چه مراحلی طی کنیم؟

در این مقاله به شما نشان دادیم راه اندازی و نصب لاراول برای ساخت یک پروژه لاراولی تا چه حد ساده است. آموختیم که جهت نصب لاراول در ابتدا احتیاج به نصب نرم افزارهایی مثل کامپوزر داریم. پس از نصب نرم افزارهای مورد نیاز، مراحل راه اندازی لاراول شروع می‌شود. البته انجام دادن مرحله نصب پیش نیازها فقط برای بار اولی است که لاراول را روی کامپیوتر خود اجرا می‌کنید. دیدید که با درک ساختار فایل‌های ویو، مدل و کنترلر به راحتی می‌توانید یک پروژه را اجرا کنید. البته در این مقاله با دیتابیس سر و کار نداشتیم بنابراین از توضیح فایل‌های مدل صرف نظر کردیم.

اگر به یادگیری بیشتر لاراول علاقه مند هستید، مطالعه‌ی سایر مقالات لاراول سون لرن را به شما پیشنهاد می‌کنیم. امیدواریم از این مقاله لذت برده و از آن استفاده کرده باشید. خوشحال می‌شویم نظرات، تجربیات و سوالات خود را در رابطه با آموزش نصب لاراول با ما در میان بگذارید.

اگر به یادگیری بیشتر لاراول علاقه داری می‌توانی در دوره آموزش لاراول کاربردی (بسته پروژه محور) شرکت کنی، این دوره شامل ۱۲ پروژه کاربردی و پر استفاده در دنیای واقعی است، که تمامی پروژه‌ها به صورت کامل برنامه‌ نویسی خواهند شد، تا دانشجو بتواند با روند ایجاد و تکمیل پروژه به صورت کامل آشنا شود.
۶۵ دیدگاه
ما همه سوالات و دیدگاه‌ها رو می‌خونیم و پاسخ میدیم
ُسیاوش ۲۲ آذر ۱۴۰۲، ۱۲:۴۸

سلام موقع کار با برنامه این خطارو دائم میگیرم ParseError syntax error, unexpected token "else" (View: /home/domainname/domains/domainname.ir/public_html/core/Modules/Course/Resources/views/Fronted/lesson.blade.php)

نازنین کریمی مقدم ۰۶ دی ۱۴۰۲، ۱۲:۳۰

درود احتمالا در کدتون یک else اضافه دارید یا یک آکولاد را اشتباه بستید.

۱۵ خرداد ۱۴۰۲، ۰۷:۱۲

در قسمت اخر می‌نویسم php artisan serve قسمت http://127.0.0.1.8000 اما به جای نصب که تمام بشه warn خطا میده

نازنین کریمی مقدم ۲۱ خرداد ۱۴۰۲، ۰۸:۱۴

درود متن دقیق خطا رو بفرستید.

۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۷:۱۱

سلام. له من فایل رو نمیاره!! homeController.php

نازنین کریمی مقدم ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۰:۰۱

درود تاپیک <a href="https://stackoverflow.com/questions/38994417/class-app-http-controllers-homecontroller-does-not-exist" target="_blank" rel="noopener nofollow ugc">نبود homecontroller</a> رو بررسی کنید.

۲۱ فروردین ۱۴۰۲، ۰۵:۴۹

سلام صفحه اول سابت میاد اما بعد از کلیک رو هر گزینه ۴۰۴not fund مباد میشه لطفا مشکل رو اطف کنید بگید

نازنین کریمی مقدم ۲۲ فروردین ۱۴۰۲، ۰۶:۲۱

درود اگر منظورتون سایتی هست که خودتون کد زدید، برای باقی صفحات باید پیج بسازید و سیستم آدرسدهی و روتینگ رو چک کنید.

۱۹ اسفند ۱۴۰۱، ۱۱:۱۹

سلام در حین آموزش نباید از کلمات تخصصی استفاده کنید

نازنین کریمی مقدم ۲۰ اسفند ۱۴۰۱، ۰۵:۰۴

درود یک برنامه نویس باید با کلمات تخصصی این حوزه آشنا باشید و بهتره که این کار رو کم کم شروع کنید.

۰۵ اسفند ۱۴۰۱، ۱۷:۳۸

سلام وقت بخیر موقع نصب لاراول به این ارور میخورم.چیکار باید بکنم؟ https://s2.uupload.ir/files/test_adi9.jpg

نازنین کریمی مقدم ۰۵ اسفند ۱۴۰۱، ۲۰:۴۸

درود <a href="https://stackoverflow.com/questions/41274829/php-error-the-zip-extension-and-unzip-command-are-both-missing-skipping" target="_blank" rel="noopener nofollow ugc">این تاپیک</a> رو بررسی کنید.

سید احسان عظیمی ۱۹ بهمن ۱۴۰۱، ۱۲:۱۴

ممنون از آموزش خوبتون

یاسین فرجی ۲۴ بهمن ۱۴۰۰، ۱۱:۳۶

سلام وقتتون بخیر مراحل بالا رو انجام دادم اما گیت این ارور رو میده Your requirements could not be resolved to an installable set of packages

نازنین کریمی مقدم ۲۴ بهمن ۱۴۰۰، ۱۱:۴۱

درود این دستور رو امتحان کنید: composer update --ignore-platform-reqs

۲۱ شهریور ۱۴۰۲، ۱۹:۲۴

با درود، باید این گزینه رو هم هنگام نصب در خط فرمان اضافه کنید: --with-all- dependencies

ابراهیم حداد ۲۷ دی ۱۴۰۰، ۰۸:۰۸

سلام وقت بخیر، من تازه دوره متخصص لاراول رو شروع کردم. آیا میشه لاراول رو بصورت آفلاین روی سرور محل کارم نصب کنم؟ قبلا سرور PHP رو نصب کرده و بصورت Pure کار می‌کردم. حالا می‌خوام لاراول رو نصب کنم.

نازنین کریمی مقدم ۲۸ دی ۱۴۰۰، ۱۱:۲۴

درود بله اگر میتونید فایلهای نصبی رو با فلش به سیستم جدید انتقال بدید، به اینترنت نیازی ندارید.

فاطمه ۰۱ آذر ۱۴۰۰، ۰۶:۱۶

throw new BindingResolutionException(&amp;quot;Target class [$concrete] does not exist.&amp;quot;, 0, $e); این خطامربوط به چیه؟وقتی ادرس 127.0.0.1:8000روواردمیکنم Illuminate\Contracts\Container\BindingResolutionException Target class [HomeController] does not exist. C:\Users\pc\Desktop\blog\vendor\laravel\framework\src\Illuminate\Container\Container.php:879 چجوری خطامورفع کنم؟

Nazanin KarimiMoghaddam ۰۳ آذر ۱۴۰۰، ۰۷:۲۴

درود <a href="https://github.com/andersao/l5-repository/issues/351#issuecomment-288900391" target="_blank" rel="noopener nofollow ugc">این راهکار</a> رو مطالعه کنید.

فاطمه ۰۱ آذر ۱۴۰۰، ۰۵:۱۷

php -v bash: php: command not found چجوری مسیرphpروپیداکنم؟

Nazanin KarimiMoghaddam ۰۳ آذر ۱۴۰۰، ۰۶:۱۰

درود بسته به اینکه ویندوز هستید یا لینوکس دستورش متفاوته. باید در ترمینال یا cmd یکی از دستورهای زیر رو بزنید: whereis php where php which php

فاطمه ۳۰ آبان ۱۴۰۰، ۱۳:۲۶

ممنون ازراهنماییتون واقعاراضیم ازنحوه اموزشتون

Nazanin KarimiMoghaddam ۰۳ آذر ۱۴۰۰، ۰۵:۴۹

خواهش میکنم دوست عزیز خوشحالم مشکلتون برطرف شد :)

فاطمه ۲۹ آبان ۱۴۰۰، ۱۳:۱۹

سلام خسته نباشید چجوری بررسی کنم که ایکس دیباگ نصب شده یانه؟واینکه یک قالب اماده روچجوری رولاراول پیاده سازی کنیم؟

Nazanin KarimiMoghaddam ۳۰ آبان ۱۴۰۰، ۰۶:۰۴

درود برای بحث xdebug پاسخهای <a href="https://stackoverflow.com/questions/14046501/check-if-xdebug-is-working" target="_blank" rel="noopener nofollow ugc">این لینک</a> و برای بحث قالب آماده در لاراول <a href="https://mauriciorodrigues-74512.medium.com/how-to-add-template-manually-in-laravel-d26735859244" target="_blank" rel="noopener nofollow ugc">این لینک</a> رو مطالعه کنید. پاینده باشید.

فاطمه ۱۲ آبان ۱۴۰۰، ۱۱:۲۳

واردکردم ولی بازم مثل قبلهTarget class [HomeController] does not exist.این بذای چیه؟

Nazanin KarimiMoghaddam ۱۲ آبان ۱۴۰۰، ۱۱:۵۶

درود <a href="https://laracasts.com/discuss/channels/laravel/laravel-8-error-target-class-homecontroller-does-not-exist" target="_blank" rel="noopener nofollow ugc">این راهکارها</a> رو تست کنید به امید خدا اوکی میشه.

فاطمه ۱۰ آبان ۱۴۰۰، ۱۲:۵۹

همه مراحل روانجام دادم تومرحله اخرکه ادرس127.0.0.1:8000روواردمیکنم یه سری کدبالامیاره درحالی که بایدلاراول روبالابیاره میشه کمکی بکنین مشکلموحل کنم

Nazanin KarimiMoghaddam ۱۱ آبان ۱۴۰۰، ۰۵:۴۴

درود ممکنه اون پورت به دلایلی برای شما مشغول باشه. بجای 8000 با پورت دیگری اجرا و تست کنید. مثلا: php artisan serve --port=9000

فاطمه نهتانی ۰۷ آبان ۱۴۰۰، ۱۲:۲۱

سلام من بااین مشکل برخوردمیکنم میشه بگین چجوری مشکلم رفع بشه؟ $ php artisan make:controller HomeController وقتی کد رومیزنم میگه کهCould not open input file: artisan

نازنین کریمی مقدم ۰۷ آبان ۱۴۰۰، ۲۳:۵۳

درود این خطا زمانی بوجود میاد که فایل artisan.php در مسیری که دستور رو وارد می‌کنید وجود نداشته باشه. بررسی کنید اگر فایلش نیست، مجددا در مسیر دیگه ای نصبش کنید و بعد این فایل رو در مسیر پروژه فعلی تون کپی کنید.

فاطی ۲۷ مهر ۱۴۰۰، ۱۴:۲۲

عالی بود

sadat ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۱:۵۵

Your requirements could not be resolved to an installable set of packages. سلام وقتتون بخیر .موقع نصب این خط را برمیگردونه ممنون میشم راهنماییم کنید

نازنین کریمی مقدم ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۴:۳۳

سلام. راه حلهای <a href="https://stackoverflow.com/questions/41790281/erroryour-requirements-could-not-be-resolved-to-an-installable-set-of-packages" target="_blank" rel="noopener nofollow ugc">این پست استک اورفلو</a> رو دنبال کنید. احتمالا با نصب پکیج مشکلتون حل میشه.

امیر ۲۴ اسفند ۱۳۹۹، ۰۸:۲۱

سلام ببخشید اسم تمی که استفاده کردید چیه و روش نصبشم ممنون میشم بگید

نازنین کریمی مقدم ۲۴ اسفند ۱۳۹۹، ۱۰:۰۵

سلام. اگه اشتباه نکنم تم <a href="http://www.phpstorm-themes.com/theme/spacegray-dark" target="_blank" rel="noopener nofollow ugc">spacegray </a>هست.

علی ۰۳ اسفند ۱۳۹۹، ۱۶:۲۰

آموزش نصب لاراول رو خیلی خوب توضیح داده بودید. ممنون از وب سایت سون لرن.

Gandom ۳۰ آذر ۱۳۹۹، ۰۷:۰۷

باسلام! درباره نصب پروژه لاراول که کار شده هم باید همین طریقه رو پیش ببریم؟ البته روی سیستم کاربران بخوایهیم این کار را انجام بدیم

نازنین کریمی مقدم ۰۹ دی ۱۳۹۹، ۱۰:۵۳

سلام. یعنی پروژه تون تکمیل شده؟ یا روی سیستم کاربر قصد دارید روند توسعه رو ادامه بدید؟

سعید جعفری ۲۵ آذر ۱۳۹۹، ۰۷:۴۹

ممنون بله متوجه شدم

سعید جعفری ۲۴ آذر ۱۳۹۹، ۱۸:۳۶

یه سوال سیست مرو ری استارت کردم الان برای دوباه اجرا شدن چه باید کرد ؟ ممنونم

نازنین کریمی مقدم ۲۵ آذر ۱۳۹۹، ۰۷:۰۸

درود. شما برای هر بار اجرا گرفتن باید خط فرمان رو در پوشه برنامه باز کنید و دستور php artisan serve رو توش بنویسید تا برنامه در لوکال هاست تون بالا بیاد.

Saeed Jafari ۲۴ آذر ۱۳۹۹، ۱۶:۳۶

با یه بررسی درست شد اشکال از rout بود مرسی از شما

نازنین کریمی مقدم ۲۴ آذر ۱۳۹۹، ۱۷:۴۲

خواهش میکنم. خداروشکر که مشکلتون حل شد. موفق باشید :)

Saeed Jafari ۲۴ آذر ۱۳۹۹، ۱۵:۴۷

use App\Http\Controllers\HomeController; Route::get('/home', [HomeController::class, 'index'])-&gt;name('home'); این دو خط کد رو توی فایل web.php قرار دادم جالب شد الان اررور 404 میزنه 404 | not found

نازنین کریمی مقدم ۲۴ آذر ۱۳۹۹، ۱۶:۱۲

اگر ارور 404 میگیرید مشکل از روتر هست. اما قبلش بنظرم باز رو ارور قبلی تمرکز کنید. شما دو راه دارید: 1. بهترین جواب لینک رو هم تست کنید. 2. بجای این دو خط چندین نوع دیگه هم میتونید ایمپورت کنید. در اولین پاسخ لینکی که براتون دادم، دوباره یک لینک گذاشتند که نوتیشنهای مختلف رو قرار داده. بعد اگر خطای جدیدی گرفتید، عینا در گوگل سرج کنید مشکلتون حل میشه.

Saeed Jafari ۲۴ آذر ۱۳۹۹، ۱۱:۳۷

دوباره نصب کردم این بار ای پی پورت میزنم : C:\Program Files\Ampps\www\laravel\blog\ Illuminate\Contracts\Container\BindingResolutionException Target class [HomeController] does not exist. http://127.0.0.1:8000/

نازنین کریمی مقدم ۲۴ آذر ۱۳۹۹، ۱۴:۲۳

باید ایمپورتش کنید: <code>use App\Http\Controllers\HomeController; Route::get('/home', [HomeController::class, 'index'])->name('home');</code> اینجا یکم کد بهم میریزه، برای مشاهده بهتر این لینک رو ببینید: <a href="https://laracasts.com/discuss/channels/laravel/laravel-8-error-target-class-homecontroller-does-not-exist" target="_blank" rel="noopener noreferrer nofollow ugc">خطای کلاس هدف در لاراول</a>

Saeed Jafari ۱۸ آذر ۱۳۹۹، ۰۴:۴۰

با سلام و وقت بخیر من روی سیستم هم ومپ دارم و هم امپ نصب رو روی امپ انجام دادم همه مراحل اوکی بود یک فولدر به نام october که داخلشblog هست ساختم Apple@user MINGW64 /c/Program Files/Ampps/www/october/blog $ php artisan serve Starting Laravel development server: http://127.0.0.1:8000 ولی یا این آی پی پورت چیزی برای من باز نمیشه .... ممنون میشم راهنمایی کنین با تشکر

نازنین کریمی مقدم ۲۴ آذر ۱۳۹۹، ۱۰:۱۹

درود. پورت تون رو به این صورت تغییر بدید: php artisan serve --port=9000 و با آدرس http://127.0.0.1:9000 ببینید براتون میاد یا نه؟

میلاد ۱۵ مهر ۱۳۹۹، ۱۶:۲۶

سلام وقت بخیر موقع نصب لاراول بهم اخطار زیر رو میده باید چیکار کنم؟ [ErrorException] copy(C:\xampp\htdocs\blog-milad\vendor/symfony/console/b34b04e4fde10fb494f6ef796a925055): failed to open stream: Invalid argument

نازنین کریمی مقدم ۰۷ آبان ۱۳۹۹، ۱۹:۵۰

سلام. این خطا معمولا به این دلیل ایجاد میشه که سیستم امنیت ویندوز، فایل رو به صورت تروجان شناسایی میکنه و بهش اجازه نصب نمیده. شما میتونید راه حل‌های پیشنهادی رو از بخش <a href="https://stackoverflow.com/questions/64232928/laravel-symfony-console-installation-failed-because-of-invalid-argument" target="_blank" rel="noopener noreferrer nofollow ugc">پاسخهای این سوال در سایت stackoverflow</a> به صورت مرحله به مرحله دنبال کنید.

Omid Mohamadi ۲۲ مرداد ۱۳۹۹، ۰۹:۰۰

سلام مرسی از مقاله خوبتون من یه مشکل دارم توی اجرا زمانی که توی خط فرمان بهم ادرس و شماره پورت رو میده توی مرورگر میزنم localhost refused to connect میزنه مشکل از کجاست؟

نازنین کریمی مقدم ۱۷ آبان ۱۳۹۹، ۱۱:۲۸

سلام. این خطا معمولا وقتی ایجاد میشه که سرور شما به درستی در خط فرمان اجرا نشده باشه. اگر با ریست مجدد سرور برطرف نشد، راهکارهای <a href="https://postontop.com/fix-the-localhost-refused-to-connect-problem-arisen/" target="_blank" rel="noopener noreferrer nofollow ugc">این لینک</a> رو به کار بگیرید.

ناهید ۳۰ خرداد ۱۳۹۸، ۰۸:۲۲

سلام برای هرپروژه ای که بخواهیم کار کنیم باید این مسیرها را دوباره تکرار کنیم

محمدرضا کیانی ۰۱ خرداد ۱۳۹۸، ۱۹:۰۳

سلام ممنون از مقاله ای که گذاشتید. تم PHPstorm چی هست؟ می‌شه فایل تم رو بدید؟

وحید صالحی ۰۲ خرداد ۱۳۹۸، ۰۷:۴۱

php storm نیست دوست عزیز محیط visual studio code هست.

محمدرضا کیانی ۰۲ خرداد ۱۳۹۸، ۱۰:۰۷

خیلی شبیه PHPstorm هست!! اشتباه نمی‌کنید ؟ لطفا این تم رو می‌دید که روی vs نصب کنم؟

Daniel Yousefi Far ۰۳ خرداد ۱۳۹۸، ۲۱:۳۸

اسم تم Material UI Theme هست. که با رفتن به قسمت افزونه می‌تونی اسم افزونه رو جستجو و نصب کنی.

زهرا فرحمند ۰۴ خرداد ۱۳۹۸، ۰۵:۵۴

سلام آقای کیانی عزیز. توی این مقاله از تم Material UI پی اچ پی استورم (PHPStorm) استفاده کردم. می‌تونید از مخزن افزونه‌ها در قسمت Preferences به راحتی نصبش کنید :)

حسین ملهم ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۵:۱۲

با درود بیکران و مهر بسیار بسیار مقاله عالی بود. دست شما درد نکنه. موفق و پیروز باشید

زهرا فرحمند ۰۴ خرداد ۱۳۹۸، ۰۵:۵۶

درود. بزرگوارید جناب ملهم گرامی :)

soheil1985 ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۳:۲۶

با سلام و ممنون از آموزشتون لطفا روش اتصال phpmyadmin رو هم در این روش آموزش بدید سپاس

زهرا فرحمند ۰۴ خرداد ۱۳۹۸، ۰۵:۵۷

سلام سهیل عزیز. منظورتون از اتصال phpmyadmin دقیقا چیه؟ بالا آوردنش روی مرورگر؟

  • آماده شدن برای نصب Laravel
  • آموزش نصب لاراول - موارد لازم برای نصب لاراول در ویندوز
  • نصب گیت بش Git Bash
  • آموزش نصب لاراول در ویندوز
  • ساختار کلی فایل‌های لاراول
  • پس از نصب لاراول چه مراحلی طی کنیم؟
اشتراک گذاری مقاله در :