کی بهتر از خود مدرس میتونه بهت مشاوره بده؟🤔 ۳۵٪ تخفیف + یک جلسه رایگان با خود مدرس🔥
۰ ثانیه
۰ دقیقه
۰ ساعت
۲۰ دیدگاه نظر نازنین کریمی مقدم
روش‌های کسب درآمد از برنامه نویسی جاوا اسکریپت
روش‌های کسب درآمد از برنامه نویسی جاوا اسکریپت

هر برنامه نویسی علاقه دارد تا در کنار یادگیری یک زبان برنامه نویسی و کدنویسی با آن، بتواند از آن زبان درآمدی به دست آورد. کسب درآمد از جاوا اسکریپت نیز یکی از دغدغه‌های مهم توسعه دهندگان این زبان است. از طرفی، هر زبان برنامه نویسی براساس کاربرد، استراتژی‌های کسب درآمد مخصوص به خود را دارد. زیرا هر زبان ویژگی‌های خاصی را دارد که می‌توان از آن برای توسعه‌ در زمینه‌های مختلف استفاده کرد. در این مقاله می‌خواهیم کاربردهای مختلف زبان جاوا اسکریپت و روش‌های کسب درآمد از برنامه نویسی با آن را بررسی کنیم. در ادامه با وب سایت آموزش برنامه نویسی سون لرن همراه باشید. پیشنهاد می‌کنیم قبل از شروع مقاله "بهترین زبان برنامه نویسی برای کسب درآمد " را مطالعه کنید

فواید جاوا اسکریپت چیست و چرا باید جاوا اسکریپت را یاد بگیریم؟

زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت به ما این امکان را می‌دهد تا به سادگی برای پلتفرم­‌های مختلف برنامه نویسی کنیم. اگر نمی‌دانید پلتفرم چیست، می‌توانید در مقاله‌ی «چگونه برنامه نویسی را شروع کنیم» با آن آشنا شوید. جاوا اسکریپت ویژگی‌های زیادی برای توسعه دهندگان دارد که آن را بسیار انعطاف پذیر کرده است. به همین دلیل، راه‌های کسب درآمد از برنامه نویسی جاوا اسکریپت، متنوع و زیاد است. در ادامه به این روش‌ها می‌پردازیم.

بیشتر بخوانید: پیش نیازهای آموزش جاوا اسکریپت

روش‌های کسب درآمد از جاوا اسکریپت

همانطور که در بخش‌ قبل گفتیم، با یادگیری زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت می‌توانید در زمینه‌های متنوعی فعالیت داشته باشید. علاوه بر آن، در صورتی که تجربه‌ی بالایی در استفاده از این زبان، در کنار سایر زبان‌های طراحی سایت مانند HTML و CSS را داشته باشید، به راحتی می‌توانید درآمد بالایی کسب کنید. در ادامه سعی می‌کنیم تا برای آشنایی شما، به برخی از این موارد مهم و کاربردی اشاره کنیم.

کسب درآمد از برنامه نویسی جاوا اسکریپت با ایجاد رابط کاربری پیشرفته

اگر برنامه نویس وب هستید، یادگیری جاوا اسکریپت برای شما الزامی است. با استفاده از جاوا اسکریپت، شما می‌توانید رابط­‌های کاربری پیشرفته‌تری ایجاد کنید و میزان تعامل کاربران را بالا ببرید. چراکه رابط­‌های کاربری پیشرفته‌­تر، باعث برقراری بهتر کاربران با محصول و در نتیجه افزایش فروش و محبوبیت پروژه‌­های شما می‌شود.

ساخت نرم افزار با جاوا اسکریپت

کتابخانه‌­ها و فریمورک­‌هایی مثل Angular ،Vue.js ،React و... کار شما را برای برنامه نویسی بخش فرانت اند یک پروژه بسیار آسان می­‌کنند. همچنین هر ماه ابزارها، کتابخانه‌ها و فریمورک‌های جدیدی به این مجموعه اضافه می‌شود. وجود این ابزارهای مختلف به شما کمک می‌کند تا رابط­‌های کاربری خیره ­کننده‌ای را برای مشتریان خود ایجاد کنید.

علاوه بر موارد بالا، جاوا اسکریپت به شما این امکان را می‌دهد تا وب سایت­‌های تک­‌ صفحه‌ای SPA (Single Page Application) ایجاد کنید. با استفاده از SPA­ها صفحه ثابت مانده و محتوای جدید در آن لود می‌شود. در نتیجه دیگر نیازی نیست تا کاربر بعد از هر ­بار کلیک بر روی لینک‌­های موجود در صفحه، منتظر بارگزاری مجدد صفحه بماند. با این روش، میزان رضایت کاربر افزایش یافته و تجربه کاربری یا UX به شدت بهبود می‌­یابد.

کسب درآمد از جاوا اسکریپت با ایجاد برنامه‌های وب سمت سرور

جاوا اسکریپت با استفاده از ابزار قدرتمند Node.js می‌تواند برای ساخت اپلیکیشن‌­های پیشرفته سمت سرور مورد استفاده قرار بگیرد. Node.js بخاطر ساختار جاوا اسکریپتی خود، به ابزاری ایده‌­آل برای سوکت نویسی بدل شده است. طبق بررسی سایت Stackoverflow، فریم ورک Node.js پراستفاده‌­ترین فناوری سال 2017 اعلام شده است.

شرکت‌­های بزرگی مانند گیتهاب، لینکدین، اوبر در خارج از کشور و نیز شرکت­‌هایی مانند دیوار در ایران، تمام یا بخشی از برنامه نویسی سمت سرور خود را با Node.js انجام داده‌­اند. این ویژگی باعث می‌شود که تقاضای نیروی کار در زمینه Node.js روز به روز افزایش پیدا کند. برای آشنایی بیشتر، می‌توانید مقاله‌ی Node.js چیست و چه کاربردی دارد را مطالعه کنید.

کسب درآمد از برنامه نویسی جاوا اسکریپت با ایجاد اپلیکیشن‌های موبایل

به لطف انعطاف پذیری جاوا اسکریپت، می‌توانید با استفاده از آن اپلیکیشن‌های موبایل ایجاد کنید. ابزار React Native به شما برای این کار کمک می‌کند. برخلاف سایر ابزارهای برنامه نویسی کراس پلتفرم، فلسفه‌ی React Native یک بار کدنویسی برای همه پلتفرم‌­ها نیست. بلکه فلسفه‌ی آن یک بار یاد گرفتن برنامه نویسی برای همه پلتفرم­‌ها می‌باشد. این مورد باعث می‌شود که React Native بسیاری از کمبودهای سایر ابزارهای کراس پتلفرم مانند رابط کاربری غیر بومی را نداشته باشد.

برنامه نویسی موبایل با جاوا اسکریپت

با ایجاد برنامه‌های تلفن همراه توسط جاوا اسکریپت، شما می‌توانید ایده­‌های خود را به راحتی فقط با یادگیری یک زبان برنامه نویسی پیاده کنید. همینطور در بسیاری از پروژه­‌های فریلنسری، کارفرما تقاضای یک اپلیکیشن موبایل را به همراه وب سایت خود دارد. با استفاده از قدرت جاوا اسکریپت، شما به راحتی می‌توانید این پروژه‌­ها را که عموما قیمت بالایی دارند قبول کنید.

کسب درآمد از جاوا اسکریپت با ایجاد برنامه‌های دسکتاپ

با استفاده از جاوا اسکریپت می‌توانید نرم افزارهای پیشرفته‌ی تحت دسکتاپ بنویسید. شاید این مورد کمی عجیب و دور از ذهن به نظر برسد، اما به هر حال اتفاقی است که با ابزارهای مثل electron.js ممکن شده است.

نرم افزارهای معروفی مانند ویژوال استودیو کد (Visual Studio Code) و پیام‌رسان واتساپ (Whatsapp Messenger) با جاوا اسکریپت توسعه یافته­‌اند.

کسب درآمد از javascript با توسعه‌ی فریمورک‌های جدید

جاوا اسکریپت یک زبان برنامه نویسی فانکشنال (Functional Programing Language) است و به دلیل استانداردهای آن، می‌توان با آن پیاده سازی‌های متنوعی را انجام داد. به همین دلیل هر فردی می‌تواند فریمورک‌های جدید و سفارشی خود را به مجموعه فریمورک‌های جاوا اسکریپت اضافه کند. یکی از راه‌های کسب درآمد از JavaScript، توسعه‌ی یک فریمورک جدید است.

ممکن است با خود بگویید که وقتی این همه فریمورک وجود دارد، ساخت یک فریمورک جدید کار بیهوده‌ای است. در جواب این سوال باید گفت که هر یک از فریمورک‌های جاوا اسکریپت مزایای مخصوص به خود را دارند و هر یک از این مزایا می‌توانند باعث جذب کاربران شوند. برخی از دلایل محبوبیت یک فریمورک عبارتند از:

  • سادگی کدنویسی با آن

  • بهینه بودن در استفاده از منابع

  • بالا بودن سرعت اجرای آن

  • سرعت بالای یادگیری آن

  • سفارشی کردن برای یک کاربرد خاص

  • طراحی رابط کاربری خاص

کسب درآمد از برنامه نویسی جاوا اسکریپت با بهبود فریمورک‌ها

همانطور که بارها اشاره کردیم، جاوا اسکریپت فریمورک‌های زیادی دارد. به عنوان یکی از راه‌های کسب درآمد از جاوا اسکریپت، شما می‌توانید یکی از این فریمورک‌ها را انتخاب کنید، کدهایی برای بهبود آن‌ها بنویسید و امکانات بیشتری را به آن‌ها اضافه کنید. این امکانات می‌توانند در قالب کتابخانه یا پکیج به فریمورک مورد نظر اضافه شوند.

در صورتی که کتابخانه‌های شما به اندازه‌ی کافی حرفه‌ای باشند، می‌توانید آن‌ها را به قیمت خوبی بفروشید یا با دریافت حق اشتراک، آن را در اختیار سایر برنامه نویسان قرار دهید.

ساخت یک وب سایت در مورد جاوا اسکریپت یا فریمورک‌های آن

بحث‌های بی‌شمار در سایت ردیت، ثابت می‌کند که یادگیری جاوا اسکریپت برای بسیاری از برنامه نویسان تازه وارد، می‌تواند به یک کابوس تبدیل شود. با این حال، این به آن معنی است که یک فرصت برای شما وجود دارد تا بتوانید این کابوس را حل کنید.

استخدام جاوا اسکریپت

اگر با زبان جاوا اسکریپت کار می‌کنید، می‌توانید با ساخت یک وب سایت به دیگران کمک کنید. برخی از موضوعاتی که می‌توانند در وب سایت شما مطرح شوند، عبارتند از:

  • معرفی و آموزش جاوا اسکریپت

  • معرفی فریمورک‌های جاوا اسکریپت

  • آموزش Angular ،Vue.js ،React و...

  • حل مسائل و مشکلات پیرامون جاوا اسکریپت

  • معرفی قابلیت‌های جدید جاوا اسکریپت

بیشتر بخوانید: بهترین آموزش جاوا اسکریپت: منابع آموزش JavaScript

کسب درآمد از جاوا اسکریپت با آموزش برنامه نویسی

ممکن است که ساخت یک وب سایت و وبلاگ نویسی برایتان مشکل باشد یا نگران ادبیات نوشتاری خود باشید. یک راه دیگر برای کسب درآمد از جاوا اسکریپت، تبدیل شدن به یک معلم برنامه‌نویسی جاوا اسکریپت است. برای شروع می‌توانید به صورت آفلاین آموزش خود را شروع کرده و رفته رفته با افزایش اعتماد به نفس و بالا رفتن تجربه، آموزش خود را به صورت آنلاین انجام دهید.

برای آموزش آفلاین، می‌توانید در یک موسسه‌ی آموزشی و یا خصوصی، به صورت حضوری کار را شروع کنید. قدم بعدی ساخت ویدئوهای کوتاه آموزشی است. ساخت ویدئو کمک می‌کند تا ضمن تقویت شیوه‌ی آموزشی خود با مسائل آموزش آنلاین نیز آشنا شوید. در نهایت با آموزش آنلاین می‌توانید در هرجایی به آموزش مشغول شده و حتی فروش آن را در سایت Udemy در نظر بگیرید.

اگر هنوز در مورد مسیر آموزش مطمئن نیستید، چند فیلم کوتاه را در یوتیوب منتشر کنید تا ببینید آن‌ها چطور عمل می‌کنند. برنامه‌نویسی با کانال یوتیوب می‌تواند یک راه الهام‌بخش برای شروع باشد.

استخدام برنامه نویس جاوا اسکریپت در شرکت‌های برنامه نویسی

در گذشته میزان نیازمندی به برنامه نویسان React و Node.js به اندازه زبان­‌هایی مانند PHP نبود. اما با افزایش محبوبیت و نیازمندی به جاوا اسکریپت (به خصوص در ایران)، امروزه شاهد تقاضای بسیار زیاد بازار کار برای برنامه نویسان جاوا اسکریپت هستیم. یک بررسی کلی در سایت‌­های کاریابی ایرانی، گواه بر این موضوع است. استخدام در یک شرکت به عنوان برنامه نویس جاوا اسکریپت یا یکی از فریمورک‌های آن، یکی از روش‌های تضمینی کسب درآمد از برنامه نویسی جاوا اسکریپت است. آیا هنوز هم در انتخاب جاوا اسکریپت به عنوان زبان برنامه نویسی خود مردد هستید؟ اگر چنین است، کافی است که به یکی از سایت‌های کاریابی محبوب سر زده و از میزان نیازمندی مطمئن شوید.

کسب درآمد از javascript با انجام کارهای فریلنسری

­جاوا اسکریپت زبانی است که سال­‌ها از عرضه‌ی آن می‌گذرد و در جهان محبوبیت بسیار بالایی دارد. هر کسب‌ و کاری برای شروع، نیازمند پلتفرمی است که بتواند محصول خود را با استفاده از آن عرضه کند. پس حداقل برای یکی از زمینه‌های وب، یا اپلیکیشن در جستجوی نیروی کار مسلط بر جاوا اسکریپت خواهد بود.

به عنوان فریلنسر جاوا اسکریپت، راه‌های درآمد زیادی از جاوا اسکریپت وجود دارد. رفع مشکلات موجود، اضافه کردن یک پلتفرم شماره‌ی دو و یا طراحی یک سیستم کاملا جدید تنها نمونه‌ی کوچکی از تنوع انتخاب است.

برنامه نویسی اندروید با جاوا اسکریپت

فایل قرارداد برنامه نویسی فریلنسری

دانلود فایل قرارداد برنامه نویسی فریلنسری در 14 ماده قانونی به صورت رایگان، تهیه شده در مجموعه آموزش برنامه نویسی سون لرن

کسب درآمد از JavaScript با شرکت در مسابقات مربوط به جاوا اسکریپت

شاید تصور کنید که به هیچ وجه نباید به قصد کسب درآمد در یک مسابقه شرکت کرد، اما مسابقات زیادی در حوزه‌ی برنامه نویسی برگزار می‌شوند که جوایز نقدی و غیرنقدی زیادی دارند. یکی از راه‌های کسب درآمد از جاوا اسکریپت، شرکت در این رقابت‌ها است. کارفرمایان زیادی برای جذب نیروی کار خود یک مسابقه برگزار کرده و نفرات برتر را استخدام می‌کنند. برخی از سایت‌های برگزارکننده‌ی این رقابت‌ها عبارتند از:

اما حتی اگر یک مسابقه را برنده شوید و نخواهید که استخدام شوید، تجربه‌ی شرکت در مسابقات می‌تواند به شما در پیمودن بسیاری از راه‌ها (برای مثال به عنوان یک فریلنسر) کمک کند. جدا از جایزه، به عنوان عضوی از توسعه دهندگان جاوا اسکریپت در آن‌ها شرکت کنید تا تخصص خود را بسازید و در نهایت از جاوا اسکریپت پول درآورید.

کسب درآمد از برنامه نویسی جاوا اسکریپت با شروع کسب و کار

همه‌ی شما ممکن است ایده‌ی خاص خود را برای کسب و کار داشته باشید. برای شروع، می‌توانید از استخدام برنامه نویسان جاوا اسکریپت چشم پوشی کرده و اپلیکیشن و یا وب سایت منحصربه‌فرد خود را با استفاده از جاوا اسکریپت توسعه دهید. برای نمونه:

  • سایت‌های کاریابی برای اتصال کارجویان به کارفرمایان

  • سایت‌های فروشگاهی

  • یک موتور جستجوی سفارشی

  • سایت‌های ارائه کننده‌ی یک ابزار مفید، مانند تغییر فرمت فایل‌ها به یکدیگر

  • سایت‌های کارگزاری انجام معاملات در بورس و فارکس

  • سایت‌های بازی و سرگرمی

  • سایت‌های نمایش تبلیغات

  • سایت‌های فروش هاست و دامنه

  • سایت‌های دانلود محتوا

  • و...

هر ایده‌ی جدیدی که به نظر شما مفید باشد، می‌تواند گزینه‌ی خوبی برای شروع کسب درآمد باشد.

بیشتر بخوانید: دانلود رایگان کتاب راهنمای ورود به دنیای برنامه نویسی

درآمد برنامه نویسان جاوا اسکریپت در ایران

باید توجه داشته باشید که در ایران منبع مشخصی برای اعلام درآمد برنامه نویسان جاوا اسکریپت وجود ندارد. اما با بررسی در سایت‌های کاریابی و اعلام میزان حقوق دریافتی توسط خود برنامه نویسان جاوا اسکریپت، می‌توان این طور نتیجه گرفت که یک توسعه دهنده‌ی جاوا اسکریپت می‌تواند ماهانه بین 5 تا 15 میلیون تومان و حتی بیشتر، درآمد داشته باشد.

بازار کار جاوا اسکریپت در خارج از ایران

بسته به میزان تجربه، یک توسعه دهنده‌ی جاوا اسکریپت می‌تواند سالیانه بین 82 هزار تا 107 هزار دلار و حتی بیشتر، درآمد داشته باشد. کمترین میزان برای برنامه نویسان با سابقه‌ی کمتر از دو سال کاری و بیشترین میزان برای برنامه نویسان با سابقه‌ی بیشتر از 10 سال است.

درآمد برنامه نویسان جاوا اسکریپت در آمریکا

از لحاظ میزان درآمد، جاوا اسکرپیت در رده‌ی پنجم کشور ایالات متحده قرار دارد و برنامه نویسان به طور میانگین سالانه 107 هزار دلار دستمزد می‌گیرند.

درآمد برنامه نویسان جاوا اسکریپت در کانادا

در کانادا زمینه‌های شغلی زیادی برای جاوا اسکریپت وجود دارد. علاوه بر آن، حقوق برنامه نویسان نسبت به سایر کشورها بالاست. هر توسعه دهنده‌ی جاوا اسکریپتی به طور میانگین 120 هزار دلار در سال و ساعتی 61.5 دلار درآمد دارد.

درآمد برنامه نویسان جاوا اسکریپت در انگلیس

در انگلستان نسبت به کشورهای آمریکای شمالی، برنامه نویسان جاوا اسکریپت درآمد کمتری دارند. هر برنامه نویس به طور میانگین سالانه تا 60 هزار دلار دستمزد می‌گیرد که تقریبا نصف درآمد آمریکا و کانادا است. با این حال از لحاظ درآمدی، جاوا اسکریپت در انگلستان در رتبه‌ی چهارم قرار دارد.

درآمد برنامه نویسان جاوا اسکریپت در استرالیا

جاوا اسکریپت در لیست زبان‌های برنامه نویسی پولساز استرالیا در رده‌ی هشتم قرار دارد. برنامه نویسان جاوا اسکریپت در استرالیا سالانه 43 هزار دلار درآمد کسب می‌کنند.

بیشتر بخوانید: ۸ روش تضمینی برای کسب درآمد از وردپرس و داشتن درآمد دلاری

راه‌های کسب درآمد از برنامه نویسی جاوا اسکریپت

ممکن است که میزان و نوع کسب درآمد برنامه نویسی در هر حوزه تخصصی یکی از مهم‌­ترین دل مشغولی­‌های شما باشد. ما در این مقاله تلاش کردیم تا به این نیاز در مورد زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت پاسخ دهیم و راه‌های کسب درآمد از جاوا اسکریپت را معرفی کردیم. شاید جالب به نظر برسد که جاوا اسکریپت یکی از محبوب­‌ترین زبان برنامه نویسی دنیا است و در عین حال، یکی از پردرآمدترین زبان­‌های برنامه نویسی نیز می‌باشد. با استفاده از این زبان برنامه نویسی می‌توانید به آسانی در شرکت‌های مختلف استخدام شوید. علاوه بر آن، می‌توانید پروژه­‌های بزرگ و کوچک فریلنسری دریافت کنید و ایده‌­های خود را به بهترین نحو پیاده ­سازی کنید. خوشحال می­‌شویم سوالات، نظرات و تجربیات خود را در رابطه با کسب درآمد از زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت با ما و سایر کاربران در میان بگذارید.

اگر به یادگیری بیشتر در زمینه جاوا اسکریپت علاقه داری، با شرکت در دوره آموزش جاوا اسکریپت در کمتر از یک سال به یک متخصص JS همه فن حریف تبدیل می‌شوی که آماده‌ی استخدام، دریافت پروژه و یا فول-استک شدن هستی.

۲۰ دیدگاه
ما همه سوالات و دیدگاه‌ها رو می‌خونیم و پاسخ میدیم
۲۰ بهمن ۱۴۰۱، ۱۱:۴۹

آیا برنامه نویسی با جاوااسکریپت به صورت ۳ لایه هست؟

نازنین کریمی مقدم ۲۳ بهمن ۱۴۰۱، ۰۸:۱۴

درود منظورتون از سه لایه چیه؟ :)

۲۴ خرداد ۱۴۰۱، ۱۴:۲۴

سلام واقعا ممنون از این پست عالی. من یه دانش اموز سال یازدهم رشته کامپیوتر هستم و چند وقتی بود که میخواستم یاد بگیرم جاوااسکریپت رو ولی هی به خودم میگفتم: که چی، به چه درد میخوره، و غیره. ولی الان با دیدن این مطلب کاملا اعتماد به نفس یادگرفتنش رو دارم :) مخصوصا با اموزش‌های رایگانی که در سطح وب پیدا کردم مثل یوتیوب و غیره کاملا کارم آسون شده:))))) بازم ممنون.

۰۸ فروردین ۱۴۰۱، ۱۷:۴۴

سلام می خواستم بدونم با جاوااسکریب هرماه چقدر می‌شه پول دراورد؟؟

نازنین کریمی مقدم ۰۹ فروردین ۱۴۰۱، ۱۴:۲۵

درود کاملا بستگی به مهارت و میزان تجربه تون داره. میانگین روی ۶ تا ۸ میلیون هست. توصیه میکنم چند آگهی کاریابی متناسب با شرایط خودتون رو بررسی کنید.

۲۶ آذر ۱۴۰۰، ۱۹:۱۴

سلام آموزش react native ندارید ؟

نازنین کریمی مقدم ۲۷ آذر ۱۴۰۰، ۰۸:۱۹

درود در بخش مقالات عبارت react رو که سرچ کنید به مقالات معرفی و آموزشیش میرسید. اما درمورد اینکه الان دوره ری اکت فعال هست یا نه میتونید از طریق پشتیبانی سایت یا تلگرام سوالتون رو مطرح کنید تا بهتر کمک تون کنند.

۲۶ آذر ۱۴۰۰، ۱۹:۱۲

سلام . توی مقاله اشاره کردید که هر روز تکنولوژی و ابزار‌های جدیدی به فریم ورک‌های جاوا اسکریپت اضافه میشه. در اصل آپدیت میشه. میخواسم بدونم چجوری به اخبار و تکنولوژی‌های جدیدی که برای این زبان و فریم ورک هاش میاددسترسی پیدا کنیم . خود آکادمی سون لرن تمام موارد جدید رو به آموزش‌ها اضافه میکنه ؟؟

نازنین کریمی مقدم ۲۷ آذر ۱۴۰۰، ۰۸:۰۶

سلام میتونید از سایتهای معتبر انگلیسی daily news اش استفاده کنید اما به شخصه توییتر رو توصیه میکنم که سریعتره. برای مثال در همین حوزه کانال JavaScript Daily یک منبع سریع و قابل اطمینان هست.

Saeed Nourollahi ۲۶ آذر ۱۴۰۰، ۱۶:۵۳

خیلی عالی بود سپاس

فرهاد ۲۰ بهمن ۱۳۹۹، ۲۰:۴۴

گیت هاب که روی Rails هست inked In هم جاوا .

نازنین کریمی مقدم ۲۲ بهمن ۱۳۹۹، ۰۰:۲۰

درود. حق با شماست این چیزی هست که ما در آنالیزشون میبینیم. اما خود توسعه دهندگان در مصاحبه‌ها گفتند که بخشی از کارشون رو با نود انجام دادند و به همین دلیل ما بهشون اشاره کردیم. ممنون که با ما همراه هستید

علی ۱۸ بهمن ۱۳۹۹، ۱۵:۲۰

کسب درآمد از جاوا اسکریپت روش خوبی برای پولدار شدنه.

نازنین گودرزی ۱۸ بهمن ۱۳۹۹، ۱۵:۲۱

بله درسته. ممنون از توجه و همراهی شما.

meysam ۰۷ بهمن ۱۳۹۸، ۱۱:۳۱

جاوا اسكريپت واقعا يه زبان همه كاره هست دقت كنيد كل دنياي مجازي رو تحت سلطه خودش در آورده من كه عاشق اين زبان هستم و روز به روز علاقه مند‌تر ميشم . بازي سازي ، نرم افزار و وب سايت ديگه چي بهتر از اين البته نمي گم بقيه بدتر هستند اما جاوا اسكريپت و پايتون يه چيز ديگري هستند.

Mostafa ۰۷ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۲:۰۷

اوایل خواستم php یاد بگیرم ولی با مقاله‌های زیادی که خوندم هدفم شده js امیدوارم پشیمون نشم

زهرا فرحمند ۰۸ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۰۶:۳۲

امیدوارم موفق بشید مصطفی عزیز :)

محمد امامی ۰۷ فروردین ۱۳۹۸، ۱۱:۵۹

مرسی خیلی خوب بود

فلاح نژاد ۱۹ اسفند ۱۳۹۷، ۱۸:۲۲

جاوااسکریپت واقعا زبان فوق العاده ای هست و برنامه نویسی باهاش خیلی لذت بخشه امیدوارم همونطور که در اروپا و آمریکا جاوااسکریپت بازار وب رو گرفته بتونه بازار ایران رو هم بگیره. واقعا چرا php توی ایران محبوبه؟! تمام کارایی که با php میشه انجام داد با nodejs هم قابل انجامه :\

۰۶ آذر ۱۴۰۱، ۰۴:۵۱

php به خاطر وردپرس کاربرد داره و استفاده میشه، وگرنه هیچ حرفی برای گفتن دربرابر پایتون و جاوا و جاوااسکریپت نداره

  • فواید جاوا اسکریپت چیست و چرا باید جاوا اسکریپت را یاد بگیریم؟
  • روش‌های کسب درآمد از جاوا اسکریپت
  • کسب درآمد از برنامه نویسی جاوا اسکریپت با ایجاد رابط کاربری پیشرفته
  • کسب درآمد از جاوا اسکریپت با ایجاد برنامه‌های وب سمت سرور
  • کسب درآمد از برنامه نویسی جاوا اسکریپت با ایجاد اپلیکیشن‌های موبایل
  • کسب درآمد از جاوا اسکریپت با ایجاد برنامه‌های دسکتاپ
  • کسب درآمد از javascript با توسعه‌ی فریمورک‌های جدید
  • کسب درآمد از برنامه نویسی جاوا اسکریپت با بهبود فریمورک‌ها
  • ساخت یک وب سایت در مورد جاوا اسکریپت یا فریمورک‌های آن
  • کسب درآمد از جاوا اسکریپت با آموزش برنامه نویسی
  • استخدام برنامه نویس جاوا اسکریپت در شرکت‌های برنامه نویسی
  • کسب درآمد از javascript با انجام کارهای فریلنسری
  • کسب درآمد از JavaScript با شرکت در مسابقات مربوط به جاوا اسکریپت
  • کسب درآمد از برنامه نویسی جاوا اسکریپت با شروع کسب و کار
  • درآمد برنامه نویسان جاوا اسکریپت در ایران
  • بازار کار جاوا اسکریپت در خارج از ایران
  • راه‌های کسب درآمد از برنامه نویسی جاوا اسکریپت
اشتراک گذاری مقاله در :