سال جدید😍 دوره‌های جدید😍 ۳۵٪ تخفیف به همراه ۵ میلیون تومان هدیه 👈 (کلیک کنید)
۰ ثانیه
۰ دقیقه
۰ ساعت
۸۷ دیدگاه نظر نازنین کریمی مقدم
معرفی 14 تا از بهترین سایت‌های فریلنسری ایرانی و خارجی
معرفی 14 تا از بهترین سایت‌های فریلنسری ایرانی و خارجی

سایت‌های فریلنسری ایرانی و خارجی زیادی در حال فعالیت هستند که ما در این مقاله بهترین سایت‌ها در این زمینه را به شما معرفی خواهیم کرد.

فریلنسر کیست؟ این سوالی است که امروزه بسیاری از علاقه مندان به دنیای برنامه نویسی در جستجوی پاسخ آن هستند. در سال‌های اخیر و با فراگیر شدن استفاده‌ی مردم از اینترنت و گسترش کسب و کارهای آنلاین، پدیده ای به نام فریلنسری یا دورکاری بسیار رایج شده است. مسلما همه کارها به سختی کار در معدن نیستند، اما در مقایسه با کسی که در خانه نشسته و هم‌زمان با شنیدن موزیک موردعلاقه اش کسب درآمد می‌کند، شاید بیرون رفتن از خانه هم سخت به نظر برسد. اگر شما هم اهل دورکاری و فریلنسینگ هستید، آشنایی با کار فریلنسری و سایت‌های فری لنسری مهم، برایتان جالب و کاربردی است، پس در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

فریلنسر کیست؟

همان‌طور که گفته شد بسیاری از افراد دوست دارند بدانند فریلنسر چیست؟ فریلنسر (Freelancer) کسی است که همه‌ی قواعد زمانی و مکانی کار را به هم می‌ریزد. در سیستم او خبری از روش کاری سنتی و دفتر کار نیست و با قبول پروژه‌ی شما، فقط پایبندی زمانی پیدا می‌کند، که آن را به موقع تحویل دهد. در حالی که ممکن است، در هر ساعتی از شبانه روز و در هر شرایطی مشغول انجام آن باشد.

تعداد فریلنسرها روز به روز درحال افزایش است و شما می‌توانید به راحتی انجام پروژه‌های شخصی خود را به آن‌ها واگذار یا به اصطلاح برون سپاری کنید. اگر هم خودتان تخصص خاصی دارید می‌توانید از طریق برخی وب سایت‌ها پروژه هایی را مناسب تخصص تان پیدا کنید. سپس با درخواست کننده صحبت کرده و پس از انجام توافقات اولیه آن را برای انجام دادن دراختیار بگیرید. در گذشته دریافت پروژه‌های فریلنسری با سختی‌های زیادی از جمله پرداخت نشدن هزینه ها، تعیین نشدن صحیح تعهدات و... همراه بود، اما امروزه سایت‌های freelancer بسیاری زیادی برای آسان کردن این فرآیند ایجاد شده اند که در ادامه مطلب به برررسی آن‌ها می‌پردازیم.

بین مشاغل فریلنسری ، برنامه نویسی و شاخه‌های مربوط به دیجیتال مارکتینگ شانس زیادی برای دریافت پروژه دارند ، به همین دلیل به شما پیشنهاد می‌کنیم که برای آشنایی بیشتر با برنامه نویسی به صفحه آموزش برنامه نویسی سون لرن مراجعه کنید و با مشاوران ما در این راستا مشورت نمایید.

درآمد فریلنسری چقدر است؟

منابع بسیاری ممکن است، برای پروژه‌های متنوع، دستمزدهایی تعیین کنند که باعث دلسردی شما شود و یا برعکس، موجب انتظار نادرست شده و برخی فرصت‌ها را از بین ببرد. اگر قصد دارید فریلنسر باشید باید بدانید، از مزایایی بسیاری که در شرکت‌های برنامه نویسی در اختیار برنامه نویسان قرار می‌دهند، محروم خواهید بود، مزایایی مانند بیمه، پاداش و غیره. البته این موارد نیز به توافق طرفین بستگی دارد و ممکن است در بعضی از پروژه‌ها بتوانید از چنین مزایایی بهره مند شوید. به طور کلی درآمد فریلنسری به نوع پروژه، مهارت شما و طرف قرارداد شما بستگی داشته و قیمت مشخص و دقیقی نمی‌توان برای پروژه‌ها تعریف کرد.

سایت‌های فریلنسری ایرانی

حال که می‌دانید فریلنسر چیست و چه نوع مزایا و معایبی دارد، می‌خواهیم شما را با سایت‌های فریلنسری آشنا کنیم. سایت‌‌های معتبری در زمینه فریلنسینگ وجود دارند که اگر به آن‌ها سر بزنید می‌توانید از خدمات فریلنسینگ یعنی سفارش انجام پروژه و یا در اختیار گرفتن آن استفاده کنید. در این بخش سعی می‌کنیم تعدادی از بهترین سایت‌های فریلنسر گرافیک، تایپ، برنامه نویسی و ... ایرانی را بررسی کنیم:

پونیشا

پونیشا سایتی است یک سایت فریلنسری ایرانی معروف که می‌توانید به راحتی در آن به فریلنسینگ بپردازید و افرادی از سراسر ایران از این سایت استفاده می‌کنند. به گفته‌ی این سایت، "پونیشا یک بازار کار آنلاین نیست. در واقع یک کارخانه آنلاین است که با فراهم کردن ابزار مناسب برای انسان‌های با انگیزه، کمک می‌کند تا جهان به مکان بهتری برای زندگی تبدیل شود."

در این سایت فریلنسرها در زمینه‌های مختلفی به ارائه خدمات پرداخته و به راحتی می‌توانند نیاز شما به یک متخصص را برطرف کنند. این زمینه‌ها عبارتند از طراحی گرافیک، برنامه نویسی وب و موبایل، نویسندگی، دستیاری مجازی، پشیبانی تلفنی، فروش و بازاریابی و حسابداری و مشاوره. روند به این صورت هست که کارفرما پروژه‌ای را با مشخص کردن مبلغ مورد نظر خود توضیح می‌دهد و فریلنسرها بازه‌ی زمانی خود را پیشنهاد می‌دهند. یکی از نقدهایی که بر پونیشا وارد شده است، عدم مدیریت فضای رقابتی میان فریلنسرهاست. همان‌طور که در بخش قبل گفتیم، یکی از مشکلات فریلنسرینگ این است که درآمد فریلنسری به نوع پروژه، مهارت شما و طرف قرارداد شما بستگی داشته و قیمت مشخص و دقیقی نمی‌توان برای پروژه‌ها تعریف کرد. از طرفی پونیشا یکی از پرطرفدارترین سایت‌های فریلنسینگ است؛ لذا ممکن است در اثر عدم مدیریت صحیح، افرادی با پیشنهادهای غیرمعتبر به تعرفه‌ی شغلی ضربه بزنند و از طرفی ارزان بودن برابر با کیفیت بالا شود. به خاطر داشته باشید که هیچ خدمت ارزنده‌ای به سادگی به دست نمی‌آید.

با این وجود 500 هزار فریلنسر ماهر در پونیشا فعالیت می‌کنند و بیش از 240هزار پروژه‌ی موفق در آن انجام شده است که از ویژگی‌های مثبت پونیشا است. عضویت در پونیشا و 5 پیشنهاد اول برای انجام پروژه در آن رایگان است؛ اما باید توجه داشت که برای ارتقای حساب کاربری خود و همچنین استفاده از بعضی امکانات سایت باید هزینه‌ای را پرداخت کنید و 10 درصد درآمد فریلنسر متعلق به سایت است. از دیگر نقاط مثبت پونیشا می‌توان به رابط کاربری (UI) آن اشاره کرد که باعث رضایت کاربران و استفاده‌ی راحت از آن می‌شود.

" شما می‌توانید با ثبت نام در پونیشا به عنوان یک فریلنسر، نمونه‌کارها و رزومه‌ی خود را در معرض دید کارفرمایان سراسر ایران قرار دهید و به انجام پروژه‌های آنان بپردازید بدون آنکه نگران مشکلات پرداخت حقوق و دستمزد باشید."

کارلنسر

کارلنسر یکی از سایت‌های فریلنسینگ و دورکاری در ایران است که پروژه‌های مختلفی در بسیاری از زمینه‌ها مانند تولید محتوا، طراحی سایت، برنامه نویسی، طراحی گرافیک، سئو، تایپ، ترجمه، مدیریت پیج شبکه‌های اجتماعی و... جهت سفارش و انجام در آن وجود دارد.

برخلاف بسیاری از سایت‌های مشابه، هزینه‌ ثبت پروژه رایگان است و کمیسیونی هم از کارفرما گرفته نمی‌شود. همچنین 2% هزینه‌ی هر پروژه، پس از انجام موفق پروژه، به‌عنوان امتیاز به حساب کارفرما بازمی‌گردد.

همچنین تعدادی پیشنهاد رایگان به صورت ماهانه به فریلنسرها برای پیشنهاد دادن روی پروژه‌ها اختصاص داده می‌شود. بعد از پذیرش پیشنهاد شما از جانب کارفرما، پرداخت اولیه صورت گرفته و بعد از تأیید انجام شدن پروژه به طور کامل و اتمام آن، می‌توانید مبلغ نهایی را بعد از کسر کارمزد سایت به کارت خودتان انتقال دهید. از جمله مزایای کار با کارلنسر، تضمین کیفیت کار فریلنسرها، تضمین پرداخت هزینه و تسویه حساب پس از جلب رضایت کارفرما است. امکان گفتگوی کارفرما و فریلنسر نیز از طریق چت سایت کارلنسر وجود دارد. می‌توانید پروژه را مرحله‌ بندی کرده و بعد از پایان هر مرحله، نتیجه کار به وسیله کارفرما تأیید یا رد می‌شود. در صورت رد از جانب کارفرما، فریلنسر موظف به اجرای اصلاحات مدنظر کارفرما است. سیستم پشتیبانی آنلاین کارلنسر نیز به صورت تمام وقت پاسخگویی پرسش‌های تمامی مخاطبان از جمله فریلنسرها و کارفرماهای عزیز است.

ژاکت سرویس

ژاکت با بیش از 7 سال تجربه توانسته بیش از 1000 فریلنسر و بیش از 5000 کارفرما را با خود همراه کند. با وجود این آمار ژاکت سرویس بستری امن برای کارفرمایان و فریلنسرها ایجاد کرده که باعث کاهش چالش‌های استخدام فریلنسر و کار فریلنسری در ایران شده است. ژاکت سرویس دارای نماد اعتماد الکترونیک از وزارت صنعت، معدن و تجارت است و تمامی مجوزهای لازم برای فعالیت قانونی در این حوزه را در اختیار دارد.

وجود فریلنسرهای با تجربه در این مجموعه باعث ایجاد فضایی امن برای برون‎سپاری پروژه و رضایت دوجانبه کارفرما و فریلنسرها شده است. ژاکت سرویس مزایای بسیاری برای کارفرمایان و فریلنسرها در نظر گرفته و با ایجاد شرایطی عالی برای هردو طرف انقلابی در کار ریموت در ایران ایجاد کرده است. در ادامه به بررسی برخی از این مزایا می‌پردازیم. مزایای ژاکت سرویس برای فریلنسرها عبارتند از:

  • عضویت رایگان در ژاکت: عضویت در ژاکت سرویس کاملاً رایگان است؛ بنابراین فریلنسرها می‌توانند بدون پرداخت حق عضویت در این سایت عضو شده و بدون محدودیت خدمات تعریف کنند.
  •  تضمین واریز وجه: برای بسیاری از فریلنسرها پیش آمده که پس از تحویل پروژه، درآمدی به حسابشان واریز نشده باشد یا مبلغ پرداختی نسبت به توافقات انجام‌ شده کمتر باشد! در ژاکت سرویس با وجود تضمین واریز وجه، فریلنسرها می‌توانند در فضایی امن به فعالیت بپردازند؛ به‌عبارت ‎دیگر اگر درآمد شما توسط کارفرما واریز نشد، می‌توانید این مبلغ را از ژاکت سرویس دریافت کنید!

و مزایای ژاکت سرویس برای کارفرمایان عبارتند از:

  •  پرداخت امن: در این سرویس تا زمانی که پروژه توسط کارفرما تأیید نشود، مبلغی به فریلنسر پرداخت نمی‌‎شود. بنابراین فریلنسر متعهد می‎‌شود پروژه مربوطه را طبق نظر کارفرما آماده کند.
  • تنوع خدمات: در ژاکت سرویس بیش از 1000 فریلنسر فعال در حوزه‌های مختلفی مانند طراحی سایت، تولید محتوا، طراحی گرافیکی و ... فعالیت دارند که کارفرما می‌تواند خدمات موردنظر خود را انتخاب کرده و برای برون‌سپاری پروژه‌های موردنظر اقدام کند.

انجام میدم

 سایت انجام میدم یکی از محبوب‌ترین سایت‌های فریلنسری ایرانی است و تاکنون بیش از 230 هزار سفارش انجام کار در انجام میدم ثبت شده است. در انجام میدم، می‌توانید به صورت سریع و ساده و امن، کارهای خود را به متخصصین و فریلنسرها بسپارید. یا خدماتی را که می‌توانید اینترنتی تحویل دهید، به صورت بسته‌های خدمات برای فروش ارائه دهید و سفارش بگیرید. به این بسته‌های خدمات در انجام میدم "کاره" گفته می‌شود. گرافیک، تبلیغات و برنامه نویسی از جمله زمینه هایی هستند که از طریق این سایت می‌توانید در انجام آن‌ها مشارکت کنید. برخی از مزایای استفاده از انجام میدم عبارتند از:

  • مقایسه در بین بسته‌های مختلف خدمات براساس قیمت، سوابق فروشنده و نظر مشتریان قبلی
  • سپردن کار به کاربلدان درجه یک با اطمینان خاطر
  • پرداخت امن؛ انتقال وجه به فروشنده، فقط در صورت تکمیل کار
  • صرفه‌جویی در هزینه و زمان

پارسکدرز

پارسکدرز اولین وبسایت فریلنسری ایرانی است که کار خود را از سال 1386 شروع کرد و از قدیمی‌ترین استارتاپ‌های ایرانی محسوب می‌شود. امکانات پارسکدرز با ایجاد محیطی امن برای فریلنسرها ، ارتباطات بین مجریان و خریداران را بهبود می‌بخشد. خریداران (افرادی که نیاز دارند پروژه‌ای را برون‌سپاری کنند) درخواست‌شان را به صورت خصوصی یا عمومی ثبت می‌کنند تا توسط مجریان (کسی که توانایی و تخصص انجام آن پروژه را دارد) انجام شود. منظور از پروژه هر کاری است که می‌توان در بستر اینترنت انجام داد. خریداران درخواست پروژه‌ را در پارسکدرز ثبت می‌کنند و پس از تایید درخواست توسط پارسکدرز، مجریان (فریلنسرها یا آزادکاران) می‌توانند برای خریدار پیشنهاد قیمت ارسال کنند. خریدار می‌تواند با بررسی رزومه مجری در پارسکدرز، مجری مورد نظر را انتخاب کند. کلیه‌ی مراحل تایید پروژه، داوری و ... رایگان می‌باشد. پارسکدرز تنها درصدی از پروژه‌هایی که با موفقیت به پایان رسیده است دریافت می‌کند. پارسکدرز یک بازار کار آنلاین است که افراد از سراسر دنیا می‌توانند در آن فعالیت کنند.

همچنین درصورتی که نه خریدار باشید و نه مجری، با معرفی افراد جدید می‌توانید در سود اولین پروژه شریک شوید. این سود عبارت است از:

  • ۵۰٪ از سود اولین پروژه ای که کاربر به عنوان خریدار در سایت پارس کدرز قرار دهد (۵ درصد از کل مبلغ پروژه)
  • ۳۰٪ از سود پروژه‌های بعدی که کاربر به عنوان خریدار در سایت پارس کدرز قرار دهد (۳ درصد از کل مبلغ پروژه)
  • ۵۰٪ از هزینه ای که کاربر به عنوان مجری جهت ویژه نمودن حساب خود پرداخت می‌کند (3500 تومان

 

پارس فریلنسر

سایت پارس فریلنسر یکی دیگر از سایت‌های پرطرفدار برای تعامل بین کارفرماها و فریلنسرها می‌باشد. پارس فریلنسر تا اکنون امکانات و ویژگی‌های زیادی را راه اندازی کرده است، که هم به کارفرما و هم به فریلنسر کمک می‌کند، که به هدف خود برسند. به علت وسعت برنامه ها، ممکن است، این وب سایت برای یک تازه وارد کمی گیج کننده به نظر برسد. لذا راهنمای کوتاهی برای کاربران در سایت خود قرار داده، تا بتوانند پروسه‌های کار و کسب درآمد در پارس فریلَنسر را بررسی کنند. برخی از سیاست‌های کاری در پارس فریلنسر عبارتند از:

  • هزینه ثبت پروژه 6550 تومان، سفارش خدمات محلی رایگان و هزینه انتشار آگهی استخدام 10000 تومان می‌باشد.
  • کمیسیون پرداختی 2 درصد از مبلغ پرداخت امن می‌باشد. و در صورت پرداخت به روش صدور فاکتور کمیسیون دریافت نمی‌شود.
  • ارسال پیشنهاد روی پروژه‌ها رایگان است.
  • فقط جهت ارتباط با کارفرما در سیستم خدمات محلی نیاز به تهیه‌ی اعتبار است.

تبصره: در صورت لغو پروژه هزینه‌ی انتشار به حساب کارفرما برگشت داده می‌شود.

در پلتفرم پارس فریلنسر به 2 طریق می‌توان هزینه‌ی پروژه را پرداخت نمود.

  • پرداخت امن یا سپرده گذاری وجه. (کمیسیون 2درصد)
  • از طریق صدور فاکتور یا صورت‌حساب. (کمیسیون ندارد)

سایت‌های فریلنسری خارجی

بسیاری از برنامه نویسان به دلیل علاقه به کسب و کار ارزی و یا به عبارتی دیگر کسب درآمد دلاری، به سمت فریلنسری جذب شده اند. اگر شما هم علاقه‌مند به کسب درآمد دلاری هستید، بهتر است، به خوبی با سایت‌های فریلنسری خارجی آشنا شوید. در این بخش از مطلب قصد داریم سری به سایت‌های خارجی بزنیم و تعدادی از محبوب‌ترین سایت‌های فریلنسری خارجی را نیز معرفی کنیم.

فراموش نکنید که دسترسی به برخی سایت‌های خارجی به دلیل وجود برخی مشکلات ممکن است، از داخل ایران سخت باشد و در شرایط فعلی به دلیل مشکلات ثبت نام و احراز هویت کاربران ایرانی، استفاده از این سایت‌ها کاری بسیار سخت است. بنابراین اگر قصد شروع فریلنسری را دارید توصیه می‌کنیم تجربه‌ی خود را با سایت‌های خارجی شروع نکنید. و از سایت‌های ایرانی استفاده کنید تا بعدا با مشکلی مواجه نشوید. در نهایت اگر از داخل ایران قصد همکاری با این سایت‌ها را دارید بهتر است از قوانین و محدودیت‌هایی که ممکن است برای کاربران ایرانی وجود داشته باشد، اطلاع کامل پیدا کرده و سپس برای انجام پروژه اقدام کنید.

سایت Freelancer 

یکی از معروف‌ترین سایت‌های فریلنسینگ است که خدمات خود را در زمینه‌های بسیار مختلفی ارائه می‌دهد. سایت Freelancer یکی از منابع مهم برای فریلنسرهایی است که امکان انجام پروژه‌ها را به صورت بین المللی دارند. این سایت خارجی علاوه ‌بر درآمد دلاری، بستری مناسب برای فریلنسران است تا بتوانند با یکدیگر رقابت کنند و میزان تخصص و مهارت خودشان را اثبات کنند. امکان چت کارفرما و فریلنسر وجود دارد و کارفرما می‌تواند نظرات سایر پروژه‌های فریلنسر را بررسی کند تا از شایستگی او مطمئن شود.

در این سایت بیش از 21 میلیون کاربر فعال وجود دارد و پروژه‌های این سایت به ‌صورت مناقصه هستند: یعنی کار معرفی شده و سپس فریلنسران مبلغ درخواستی و زمان لازم خود را ثبت می‌کنند. همچنین باید بدانید که برای ثبت‌نام در این سایت نیاز نیست هزینه‌ای پرداخت کنید اما حدودا 10 درصد از قیمت هر پروژه متعلق به این سایت است.

سایت UpWork  

در سایت آپ ورک (UpWork) در هر ما می‌توانید 60 کانکشن به معنای 30 پروژه به صورت هم زمان داشته باشید. فضای تعاملی این سایت شما را به سفر در دنیای فریلنسینگ تشویق می‌کند. این سایت امکان همکاری با شرکت‌های مطرحی مانند مایکروسافت را نیز در اختیار شما قرار می‌دهد. اما توصیه میشود قبل از این که برای شرکت در کاری اقدام کنید، حتما اطلاعات قرار داده شده در مورد پروژه را به خوبی مطالعه کنید. چرا که تنها راه ارتباطی با کارفرما از طریق این پلتفرم امکان پذیر است.

سایت Toptal  

Toptal در لغت به معنی استعداد شکل گرفته است و شعار این سایت فریلنسری این است که به دنبال شناخت استعدادها است. Toptal شما را دست خالی برنمی‌گرداند و برای بسیاری از مهارت‌ها توانایی ارائه خدمات دارد. این سایت ادعا می‌کند که 3 درصد از بهترین استعدادهای فریلنسر جهان به عضویت این سایت در آمده‌‌اند و بزرگ‌ترین و معروف‌ترین شرکت‌ها هم به این سایت پروژه می‌دهند. سایت Toptal در زمینه‌های طراحی نرم‌افزار، برنامه نویسی، مدیریت مالی، طراح گرافیک، مدیریت محصول و مدیریت پروژه فعالیت می‌کند. در این سایت امکان دعوت شما به خارج از کشور برای کار هم وجود دارد و می‌توانید ویزای کاری بگیرید.

سایت گورو (Guru)

گورو (Guru) یک وب ‌سایت برای همکاری فریلنسرها و شرکت‌های در سراسر جهان است. این وبسایت فضایی تحت عنوان اتاق کار به هر کاربر اختصاص می‌دهد که مدیریت پروژه‍‌ها در آن بسیار لذت بخش و ساده است. برای استفاده از خدمات گورو کافی است تا ابتدا ثبت نام کرده و یک حساب کاربری ایجاد کنید. بعد از آن سیستم بر اساس مهارت و تجربه‌های کاری شما توصیه‌های شغلی مناسب را ارائه می‌دهد. فریلنسرها می‌توانند پروژه‌های مختلفی را قبول کنند:

  • پروژه‌های ساعتی: پروژه‌های ساعتی که کارفرما بر حسب ساعت کاری به فریلنسر دستمزد می‌دهد.
  • پروژه‌های استخدامی: پروژه‌های استخدامی که کارفرما به صورت ماهانه یا هفتگی دستمزد می‌دهد.
  • پروژه‌های با نرخ مشخص: پروژه هایی با نرخ مشخص که فریلنسر پرژه‌ای دستمزد می‌گیرد.
  • پروژه‌ها اساس دستور کار : کارفرما برای پروژه یک تعداد پروژه‌های کوچیک تعیین می‌کند و در آخر بابت انجام هر کدام از آن‌ها دستمزد می‌گیرد.

یکی از مهم‌ترین مزایای گورور این است که این وب ‌سایت به فریلنسرها تضمین پرداخت به موقع را با کیف پول رمزنگاری شده می‌دهد. برای واریز درآمد هم چندین روش پرداخت مانند پی پال، انتقال وجه به صورت مستقیم و... وجود دارد.

سایت Flexjobs

سایت Flexjobs یک پلتفرم آنلاین برای یافتن شغل است که موقعیت‌های شغلی را از طریق وبسایت‌های شرکت‌های کاریابی پیدا کرده و قبل از ارائه مستقیم هر یک در سایت، آنها را بررسی می‌کند. برای بیش از 50 زمینه شغلی در سایت FlexJobs موقعیت کاری وجود دارد؛ مانند برنامه نویسی، حسابداری، امور مالی، آموزش، اینترنت و تجارت الکترونیکی، گرافیک و... . جالب است بدانید که تمامی مشاغلی که در این سایت درج می‌شوند برای دورکاری یا کار در منزل نیستند و ممکن است به صورت حضوری (پاره وقت یا تمام وقت) درنظر گرفته شده باشند. Flexjobs علاوه بر لیست مشاغلی که ارائه می‌دهد، خدمات متنوع دیگری را نیز شامل می‌شود؛ از جمله:

  • برگزاری آزمون مهارت سنجی برای ارزیابی و ارتقای کارجویان
  • سیستم منتورینگ و مربی‌های راهنما
  • راهنمایی در زمینه نگارش رزومه
  • تخفیف برای اعضا

سایت Aquent 

یکی از سایت‌های تحسین شده در زمینه فریلنسینگ سایت Aquent است، که کیفیت بالای پروژه‌های تحویلی را عامل موفقیت خود می‌داند. یکی از ویژگی‌های این سایت این است که به فریلنسرهای تازه کار کمک می‌کند تا با تعریف مهارت‌های خود دستمزد مناسب هر کار را برای خود تخمین بزنند.

سایت 99Designs 

تمرکز سایت 99Designs بیشتر بر ارائه پروژه‌های طراحی است و مرجع مناسبی برای طراحان گرافیک محسوب می‌شود تا پروژه‌های هیجان انگیزی را به عهده بگیرند. پروژه‌های تعریف شده در این وبسایت اغلب برای طراحان بسیار حرفه‌ای تعریف شده ‌است و برای افراد کم‌تجربه مناسب نیست. پس اگر به این زمینه علاقمند هستید اما تجربه کافی ندارید، می‌توانید کار خود را در این سایت با پروژه‌های کوچکتر شروع کرده و مهارت خود را تقویت کنید و یا در نهایت، به سراغ سایتهای دیگر بروید.

سایت fiverr  

سایت Fiverr یکی دیگر از بهترین سایت‌های فریلنسری است که بیشتر برای تازه کارانی است که به‌دنبال جمع‌آوری نمونه کار هستند. فایور یکی از مشهورترین سایت‌های فریلنسری خارجی است که شما می‌توانید با معرفی مهارت‌ها و مبلغ پیشنهادی خود، برای گرفتن پروژه با سایر فریلنسرها رقابت کنید. این سایت سرویس‌های بسیار متنوعی در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. یکی از تفاوت‌های این سایت با سایر سایت‌های فریلنسری این است که فریلنسرها در Fiverr باید یک رزومه از خودشان ارائه دهند تا کارفرمایان آن‌ها را انتخاب کنند و در این سایت اگر کارفرما رضایت خودش را اعلام نکند، مبلغی به فریلنسر تعلق نمی‌گیرد و یکی دیگر از معایب سایت فایور پرداخت 20 درصدی از سهم هر پروژه به سایت است.

بیشتر بخوانید: دانلود رایگان کتاب راهنمای ورود به دنیای برنامه نویسی

توصیه هایی برای فریلنسرها

persian freelance websites 15

اگر قصد انجام کار به صورت فریلنسری را دارید باید رزومه ای قوی و خوب برای خود آماده کنید. که ممکن است کارفرما هرگز شما را نبیند، یک رزومه آراسته و مرتب کمک زیادی به شما در جذب کارفرمایان خواهد کرد. پس اگر پرسیده شود، یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت یک فریلنسر چیست، چیزی جز تجربه و داشتن رزومه کاری قوی نخواهد بود.

فریلنسری شغلی است که ممکن است گاهی پر از پروژه‌های خوش آب و رنگ باشد و گاهی هم بیابان و برهوت کامل. پس اگر با دوره‌ای مواجه شدید که پروژه‌ی مناسبی پیدا نمی‌کنید و یا درآمدتان بسیار کم است، نا امید نشوید و برای بهبود مهارت‌های خود تلاش کنید. زمینه‌های دیگری نیز هستند که شما توانایی کار در آن‌ها را دارید. همچنین به این نکته توجه کنید که مواجه شدن با کارفرمای بدحساب، کارکردن زیاد و حتی تنهایی کار کردن مشکلاتی هستند که در دنیای فریلنسینگ با آن‌ها مواجه خواهید شد. توصیه می‌کنیم با روحیه‌ای آماده، وارد این کار شده و آماده‌ی استقلال شغلی کامل باشید.

جمع بندی

فریلنسری یکی از جذاب‌ترین کارهایی است، که می‌توانید از طریق انجام کارهای مورد علاقه خود کسب درآمد کنید. علاوه بر این، در کنار انجام تخصص خود، می‌توانید مهارت‌های جدیدی نیز به دانش خود اضافه کرده و توانایی انجام پروژه‌های مختلفی را پیدا کنید. تجربه‌ی شما از کار با سایت‌های فریلنسری گرافیک برنامه نویسی تایپ و ... چیست؟ آیا تا به حال با سایت‌های مشابه پونیشا و انجام میدم و ... کار کرده‌اید؟ به نظر شما بهترین سایت دوکاری ایرانیان کدام سایت است؟ خوشحال می‌شویم که تجربه‌های خود را با ما و سایر کاربران سون لرن به اشتراک بگذارید.

اگر تو هم به برنامه نویسی علاقه داری و دوست داری به صورت فریلنس این کار رو انجام بدی پیشنهاد می‌کنیم در دوره آموزش برنامه نویسی مقدماتی سون لرن شرکت کنی تا بتونی مسیریادگیری برنامه نویسی رو بهتر انتخاب کنی.

۸۷ دیدگاه
ما همه سوالات و دیدگاه‌ها رو می‌خونیم و پاسخ میدیم
Benyamin ۰۷ دی ۱۴۰۲، ۱۴:۳۸

سلام و خداقوت خدمت دست اندرکاران تیم سون لرن همیشه موفق باشید من تازه میخوام برنامه نویسی فریلنسری رو شروع کنم اما بین دو حوزه نرم افزار و توسعه دهنده وب موندم هر دوتاشونو دوست دارم میخواستم بدونم برای فریلنسری کدومشون بهتره با تشکر

نازنین کریمی مقدم ۰۹ دی ۱۴۰۲، ۰۶:۳۷

درود پیشنهاد میکنم برای فریلنسری، بیشتر روی توسعه وب تمرکز داشته باشید. در حال حاضر موقعیتهای کاریش بیشتر از نرم افزار هست.

سعید ۲۵ آبان ۱۴۰۲، ۰۴:۵۷

تشکر میکنم از سون لرن عزیز.‌مقاله بسیار خوبی تولید کردی که می‌تونه برای ما فربلنسرها خیلی عالی باشه.‌البته که من یک سال پیش از طریق مقاله ویرگول یک خانم بلاگر وارد مسیر فریلنسری شدم و الان خودمو بیشتر از پیش تقویت کردم و به جایگاه خوبی رسیدم.‌از سایتهای مختلفی که شما هم در این مقاله خوب فریلنسری معرفی کردید؛ عضویت دارم و از هر کدوم چند تا پروژه خوب دریافت میکنم. خودم رو بیمه کردم و حق بیمه رو از طرف خودم پرداخت میکنم. لازم نیست از کسی اجازه و مرخصی بگیرم و برنامه سفر و خواب و غذا و استراحتمو خودم تعیین میکنم. از طرفی چون اهل شمال هستم معمولا سعی میکنم شبها کنار دریا کار کنم و این برای من فریلنسر خیلی جذابه. مرسی سون لرن عزیز

نازنین کریمی مقدم ۲۶ آبان ۱۴۰۲، ۲۰:۴۵

ممنون که با ما همراه هستید دوست عزیز

علی رضایی ۰۳ آبان ۱۴۰۲، ۱۵:۱۷

سلام مقاله خیلی خوبی بود اما بعضی از این سایت‌ها دیگه کار نمیکنند چون خودم فریلنسر هستم و خیلی از این سایت هاور امتحان کردم وای در کل سایتی ایرانی فریلنسری که الان دارم باهاش کار می‌کنم و درصدش خیلی پایینه سایت رایا پروژه هست شاید دوستانی که مثل من آزاد کار هستند این سایت براشون مفید باشه

نازنین کریمی مقدم ۰۶ آبان ۱۴۰۲، ۰۹:۰۲

ممنون که تجربه تون رو با دوستان سون لرنی به اشتراک گذاشتید.

۱۴ شهریور ۱۴۰۲، ۰۶:۳۰

سلام من یک پروژه دارم پروژه من اسمش ماشین زمان امیدوارم که قبول کنید توضیحاتو در پی وی خودم میدم با سپاس خداحافظ

۱۳ شهریور ۱۴۰۲، ۰۷:۲۱

درود بر تمامی دوستان. اگر دنبال درآمد دلاری هستید لینکهای زیر رو امتحان کنید و در مواقع بیکاری ازش درآمد کسب کنید. https://firefaucet.win/ref/1168913 https://orbisbux.com/?ref=essi2023 https://bitcoinptc.top/?ref=essi2023 https://www.coinpayu.com/?r=esmaeil2023 https://btcfree.win/?r=4685549 https://ethfree.win/?r=542378 https://dogefree.win/?r=445746 https://montiasa.com?Referral=M-2209611 https://whalesmining.com/?ref=essi2023 https://whalesmining.com/?ref=essi2023 https://bitcoinptc.top/?ref=essi2023 https://free-litecoin.com/login?referer=5628931 https://livefaucet.com/?r=5488 https://free-doge.com/?ref=335214 https://freeethereum.com/?ref=431365 https://bitcoinclix.net/?ref=essi1355 https://emeraldbux.com/?ref=essi2023 https://bitcoinad.pro/?ref=essi2923 https://app.stormgain.com/friend/BNS180974963 http://www.star-clicks.com/?ref=53577467 https://www.scarlet-clicks.info/?ref=e_n_2023 https://www.optimalbux.com/?ref=essi2023 https://www.gptplanet.com/?ref=essi2023 http://cointiply.com/r/dnEmw5

نازنین کریمی مقدم ۱۹ شهریور ۱۴۰۲، ۰۷:۰۷

درود ممنون که تجربیات تون رو با دوستان سون لرنی به اشتراک میگذارید.

feri ۱۱ آذر ۱۴۰۲، ۱۳:۳۶

سلام چجوری باید کار کنیم میشه توضیح بدین؟

نازنین کریمی مقدم ۱۸ آذر ۱۴۰۲، ۱۳:۱۶

درود در هر سایتی که انتخاب کردید ثبت نام میکنید و بعد از بین پروژه‌ها انتخاب میکنید. مراحل دقیق هر سایت داخلش نوشته شده.

۲۰ مرداد ۱۴۰۲، ۲۰:۵۳

سلام به همه من یک مدت تو این سایت‌ها فعالیت کردم معمولا کارفرماها فیک هستن و از خود سایت‌ها هستن. دروغی پیشنهاد میدن شمام میری پیشنهاد میخرید ( برای اینکه پیشنهاد بدید باید بخرید ) و پولتون رو دور میریزید بیخودی وقتتون رو حروم نکنید. به نظرم تو همون ای من پولم رو تو سایت کارلنسر و پونشیا حروم کردم شما نکنید اگرم فکر میکنید دروغ میگم خب برید پول بدید خودتون میبینید

نازنین کریمی مقدم ۲۲ مرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۰۹

درود ممنون از اینکه تجربه تون رو به اشتراک گذاشتید. به امید اینکه شرایط بهبود پیدا کنه....

۱۷ مرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۰۴

بهترین سایت به نظرم دانش یاب آتیه هست که جدیدا بالا اومده

۱۶ مرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۵۹

سلام وقت بخیر . میتونید یه سایت فریلنسری معرفی کنید که واریزی به پرفکت مانی داشته باشه ؟

۱۰ شهریور ۱۴۰۲، ۲۱:۵۰

نه

۲۰ تیر ۱۴۰۲، ۰۹:۰۳

سایت کاریتو کلا کار نمیکنه سایت بیت جاب هم هسا

۰۲ تیر ۱۴۰۲، ۰۷:۱۶

سلام با وجود مقاله کامل شما حیفم اومد نگم شاید بهتر باشه از سایت‌های داخلی هم حمایت کنید و اطلاع رسانی فریلنسری هنری ، هنر فریلنسری در هلدینگ هنر ایرانیان

۰۹ خرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۱۹

عالی

۱۲ دی ۱۴۰۱، ۲۲:۰۸

سلام سایت فریلنرسی هایراکسپرت هم خیلی خوبه به دوستان پیشنهاد میکنم به اونجا هم مراجعه کنن

۱۱ آذر ۱۴۰۱، ۱۰:۵۸

سلام و ممنون از مقاله ی خوب تون، یه نکته ای به نظرم رسید و اینکه بعضی از این پلتفرم‌های خارجی در همون مرحله ی اول، اجازه ثبت نام به کاربر ایرانی نمیدن. محدودیت تایید هویت برای بعضی از کشورها. و نکته دوم وقتی ما میتونیم درآمد ارز ی رو به ارز دیجیتال تبدیل و به کیف پول مون انتقال بدیم، چرا برای پلتفرم هایی که ارز دیجیتال رو پشتیبانی میکنن کار نکنیم، ماهیت بلاک چین و ارز دیجیتال ار بین بردن همین محدودیت‌ها و مرزهاست. با یه سرچ ساده دنبال این پلتفرم‌ها بگردید و بازار کار خودتون رو گسترش بدید. یکی از اون‌ها که اتفاقا تعداد قابل ملاحظه ای هم فریلنسر ایرانی داره اسمش CryptoTask هست. خودمون میدونیم برای ما رقابت زیاد آسون نیست اما ارزش اش رو داره. برای شروع عالیه و کارمزدشون نسبت به آپ ورک و فای ور خیلی پایین تره

۱۹ مرداد ۱۴۰۱، ۰۷:۰۵

بسیار عالی لطفا سایت فریلنسری هایر اکسپرت را نیز به لیست خود اضافه کنید. این سایت حدود 2 سال است که فعالیت می‌کند و به صورت حرفه ای در حال ادامه دادن است. فریلسنر‌ها و کارفرمایان زیادی در حال استفاده از هایر اکسپرت هستند. hireexperts.ir

۲۹ تیر ۱۴۰۱، ۲۰:۳۴

سلام من پیشنهاد میکنم به جای سایت‌های فریلنسری ایرانی برید سایت خارجی فریلنسری همه داریم به تومان در میاریم به دلار خرج میکنیم من خودم فروشگاه دارم مشتری ارزش جنس و قیمت و کیفیت نمیدونه همش باید سر و کله بزنی تو سایت فریلنسری ایرانی مشتریت ایرانی نباید انتظار پول زیاد داشته باشه چون خیلی‌ها هستن داخلش از همون ایران با مبلغ در حد جوراب کار میکنن باعث میشن بازار تو بهم بخوره ولی سایت خارجی اکثرا کف قیمت ثابت داره مثلا 5 دلار همون کار مثلا طراحی لوگو بقیه 20 دلار میگیرن راحت میتونی سفارش بگیری بدون فیلتر پرداختی با ارز دیجیتال کافیه 5تا پروژه انیمیشن بگیری 27 میلیون تومان بهت میدن در عرض فقط یک روز میتونی پروژه بهشون تحویل بدی من چند نمونه از سایت‌های ایرانی دیدم انگاری همه دستشون خالیه طرف بابت یک بازی اندروید گذاشته 100 هزار تومان شما چقدر میخوای بزاری تا باهاش رقابت کنی؟خارج کشور 50 دلارم براشون پول نیست وقتی کارت گرفت بعد 5 ستاره شدن و گرفتن 40 تا پروژه میتونی تا 30 دلار بگیری واقعا خوبه خوبی که داره اکثرا از کشور‌های اروپایی هستن و من راحت بابت قیمت چون ایران هستم میتونم باهاش رقابت کنم اسم سایت نمیگم واقعا شرمنده چون اگه کاربرای ایرانی اونجا اشباع بشه طرف میاد قیمت 20 تا پروژه حذف بک گراند 5 دلار میزنه اونوقت من باید جمع کنم برم یک سایت دیگه موفق باشید انتخاب با خودتون.

۱۱ شهریور ۱۴۰۱، ۱۷:۴۴

سلام وقتتون بخیر شما نیتونی کمکم کنی؟ تو سایت فریلنسر دات کام ثبت نام کردم الان میخوام حساب پی پالم رو به به سایت متصل کنم گیر افتادم میگه رمزت اشتباهه، برام پیامک تغییر رمز نمیفرسته

۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۵:۳۴

پس مشکل از سایت ایرانی نیست، از خود ایرانی هست که هرجا باشه گند میزنه به قیمت؟؟؟

۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۲:۱۳

سلام. من دانشجوی ارشد هستم و مشغول کارهای اپلای و مهاجرت. در کل وقت محدودی دارم و کارهای تمام وقت در توانم نیست که الان انجام بدم. باتوجه به مطالبی که درباره کارهای فریلنسری خوندم تصمیم گرفتم در چندین سایت عضو بشم و پروژه بگیرم و یه درآمدی داشته باشم. تا به اینجا که راضی بودم و خب باتوجه به شلوغی هایی که دارم میتونم بعضی هفته‌ها کار کمتر یا بیشتر بگیرم. امیدوارم این نصیحتی که میکنم به دردتون بخوره: اگه دانشجو هستین و وقت ندارید و یا اعتماد به نفس رفتن سرکار رو ندارید، سعی کنید چندین پروژه ی فریلنسری بگیرید. چون هم یه پولیه هم اینکه یه کم حستون بهتر میشه نسبت به خودتون. امیدوارم این حرفام بهتون کمکی کرده باشه. لیتک یکی از سایت هایی که خودمم درش عضوم رو اینجا میذارم که اگه خواستین سر بزنید: <a href="https://parsfl.ir/" target="_blank" rel="noopener nofollow ugc">پارس فریلنسر</a>

علی فدایی ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۰۴:۴۶

سلام ممنونم از مقاله خوبتون سایت متلب پروژه رو فراموش کردین یک سایت کاملا تخصصی در زمینه انجام پروژه متلب هست سابقه کار چندین ساله دارن http://matlabprozhe.com

۲۵ فروردین ۱۴۰۱، ۰۶:۴۰

مقاله خوبی بود ولی آپدیت نبود خیلی از این سایتها منقضی شده. من با جستجو ی سایت فریلنسر در گوگل به سه سایت پونیشا و کارلنسر و پل دیزاینرز و حامس ورکس دسترسی پیدا کردم و هر چهارتاش عالی بود

۰۹ فروردین ۱۴۰۱، ۰۸:۰۰

با سلام.‌متاسفانع ابن نوشته اپدیت نیست و اکثرا این سایتها تعطیل شده است و سایتهای فعال جدید مانند poldesigners.com و حامی ورکس که الان فعالیت‌های خوبی دارند در این لیست نمیشه دید.لطفا اپدیت

۲۶ بهمن ۱۴۰۰، ۱۶:۰۰

من هم سایت حامی ورکس معرفی میکنم، بدون پورسانت میتونی پروژه بگیری

رایا پروژه ۲۹ آبان ۱۴۰۰، ۱۰:۱۶

سلام ؛ ممنون مقاله بسیار عالی و کاملی بود ممنون از سایت خوبتون

Nazanin KarimiMoghaddam ۲۹ آبان ۱۴۰۰، ۱۰:۳۱

ممنون که با ما همراه هستید.

saeed ۱۸ آبان ۱۴۰۰، ۱۶:۱۳

سلام وب سایت <a href="https://karynet.ir" target="_blank" rel="noopener nofollow ugc">کارینت</a> هم تو حوزه فریلنسری خیلی خوبه.

حامد ۲۱ مهر ۱۴۰۰، ۱۶:۰۱

برای کسب درآمد به روش فریلنسری وب سایت پارس‌ فریلنسر فارسی و برای حرفه‌ای‌ها پارس‌فریلنسر انگلیسی را پیشنهاد می‌دهم. با سپاس از مقاله خوبتون

مهدی ۱۹ مهر ۱۴۰۰، ۱۳:۰۰

با سلام پیشاپیش ممنون از مطالب کارآمدتون و ممنون از پاسخگویی و پیگیری هاتون من می‌خوام به تازگی از طریق برنامه نویسی درآمد دلاری داشته باشم (با فریلنسینگ در وبسایت‌های خارجی) با برنامه نویسی آشنایی قبلی دارم در سطح زبان‌های c و اسمبلی و زایلوگ و سطح پایین ها... کمی هم html و css بلدم... می خواستم اگر هدفم دقیقا این باشه که «هر چه سریعتر به درآمد بالایی برسم»، شما برای یادگیری چه زبان یا مهارتی رو در حوزه برنامه نویسی پیشنهاد میدید: مثلا اینکه برم و زبان‌های پایتون و php و جاوااسکریپت یا فریمورک هاشون رو یاد بگیرم؟ یا مثلا برم و نحوه ساختن یک فروشگاه اینترنتی رو از صفر تا صد مثلا shopify رو یاد بگیرم؟ مثلا اول برم سراغ بک اند بهتره یا برم سراغ فرانت؟ با توجه به اینکه برنامه نویسی اصا خسته م نمیکنه و عاشق فرایند حل مسئله و دیباگینگ هستم... پیشاپیش ممنون از پیگیری‌های بی شائبه تون..

نازنین کریمی مقدم ۲۱ مهر ۱۴۰۰، ۰۹:۲۸

درود چون پیش زمینه برنامه نویسی دارید، توصیه میکنم با پروژه‌های ساده در زمینه هایی که علاقه دارید و بلد هستید شروع کنید و در عین حال سعی کنید در کار تجربه کسب کنید. برای مثال، فرض کنید شما با html و css میتونید دکمه و اینپوت و... طراحی کنید اما تاحالا یک یک فرم ثبت نام طراحی نکردید. وقتی شروع به کار کنید سرعتتون بیشتر میشه تو یادگیری. دقت کنید که بک اند فریلنسینگ معمولا چندین سال طول میکشه. یعنی چون کارش زیاده اونی که پروژه رو بهتون واگذار میکنه ممکنه به شما به چشم نیروی دورکار نگاه کنه. اینکه چه زبان یا حوزه ای رو انتخاب کنید کاملا به علایق خودتون بستگی داره. خودم تجربه چندین حوزه رو داشتم (هوش و وب و گرافیک و...) پیشنهاد میکنم در بستری که دلاری کار میکنید یه بررسی کنید که چه پروژه هایی بیشتر هستند- زمان کمتری میخواهند- برنامه نویس کمتری براشون وجود داره (هندیا واقعا تو یه حوزه هایی بیچاره کردن بس که پول کمی میگیرند و کار به ما نمیرسه) - مبلغ بیشتری دارند. بر اساس این موارد ترجیحات خودتون رو لیست کنید و با این روش مطمئن باشید سریعتر موفق میشید. میتونید بعد از اینکه حوزه اصلی تون رو پیدا کردید (مثلا فرانت) و پروژه‌های کوچکشو گرفتید، در کنار مینی پروژه‌های اسمبلی و... که بهشون مسلط هستید رو هم قبول کنید. اما تمرکزتون رو حوزه اصلیه باشه. رزومه خوبی بنویسید و تمامی موارد رو هرچند دانش کمی دارید توش بیارید. رزومه در کاریابی خیلی موثره. (میتونید از لینکدین شروع کنید)

رضا ۲۲ شهریور ۱۴۰۰، ۱۰:۰۵

اگه از سایت parscoders پروژه سفارش دادین مواظب باشید مجری رو به دقت انتخاب کنید اگه کارتون به داوری کشید یه 20% پولتو بهتون برمیگردونند

سعید ۲۴ مرداد ۱۴۰۰، ۱۸:۰۱

سلام یک وب سایت خوب فریلنسری دیگه هم هست تازه شروع کرده اما پشتیبانیش واقعا عالیه. ? Karynet.ir

Hojjat93 ۰۱ خرداد ۱۴۰۰، ۰۵:۳۲

ممنون از شما، سایت‌های فریلنسری خارجی که با بیت کوین کار می‌کنن رو معرفی می‌فرمایید؟

نازنین کریمی مقدم ۰۲ خرداد ۱۴۰۰، ۲۰:۳۵

درود معروفترینشون Cryptogrind هست. برای مشاهده سایر بسترها میتونید به مقاله <a href="https://www.webemployed.com/freelance-websites-pay-bitcoin/" target="_blank" rel="noopener nofollow ugc">درآمد فریلنسرینگ با بیت کوین</a> مراجعه کنید.

ساناز ۲۹ فروردین ۱۴۰۰، ۰۷:۴۸

یک دو سه پروژه رو از قلم انداختید. من 5 ساله دارم باهاشون کار میکنم. تیم خوبی دارن

مهدی ۲۷ فروردین ۱۴۰۰، ۲۲:۱۹

سایت‌های ایرانی ای که من تا حالا با هاشون آشنا شدم هزینه ی خیلی کمی رو بابت کار کردن می‌پردازن . تازه یه پروژه کامل و خوب را به یک نفر نمی‌سپارن و باعث میشه نشه ازشون رزومه خوب بدست آورد. اما اخیرا یه وب سایت به نام بومران راه اندازی شده که تا حد زیادی این مشکلات را رفع کردهف پرداختی منصفانه داره و می‌تونید ازش رزومه خوبی جمع کنین به علاوه ی اینکه بیمه هم می‌کنه. من خودم از انجام پروژه برای این سایت راضی بودم.

پدرام مقیمی ۲۶ فروردین ۱۴۰۰، ۱۱:۲۴

کارلنسر تو سال جدید بخش خدمات هم اضافه کرده شبیه سایت فایور که میشه خدمت فروخت. خیلی باحال شده. دیگه نیازی نیست با قیمت پایین کار کنید

حامی ورکس ۱۸ فروردین ۱۴۰۰، ۱۶:۳۸

ما هم سایت حامی ورکس رو تاسیس کردیم که به زودی خبر‌های خوبی از ما خواهید شنید

فاطمه ۰۸ اسفند ۱۳۹۹، ۱۶:۱۲

با سلام و احترام ممنون از مقاله خوبتون،واقعا راهی برای کار با سایت‌های خارجی نیست؟ دوستان اگر تجربه ای در این زمینه دارید، به اشتراک بذارید،ممنون

بابک ۲۵ بهمن ۱۳۹۹، ۱۲:۵۷

بومران هم یک پلتفرم فریلنسری دیجیتال مارکتینگه که هم بیمه میکنه هم قرارداد میبنده. boomrun,org

سعید ۱۲ بهمن ۱۳۹۹، ۲۰:۲۵

واقعا پونیشا رو توصیه نمیکنم. به شدت متضرر شدم

مهرداد ۲۳ دی ۱۳۹۹، ۲۰:۲۲

سلام و درود جدیدا ی سایت اومده فک کنم ب اسم دوری جاب خوبه خوبیش اینه ک نیاز ب ثبت نام ندارش داخلش مستقیم تمام پروژه‌ها رو بهت نشون میده و رایگان میتونی استفاده کنی اما بدی هم داره ): بدیش این هست ک نمشه از اونی ک قراره کار بگیری ضمانت یا پول از قبل گرفت ولی در کل خوبه چون بدون درد سر و رایگان میذاره تمام اگهی‌ها رو ببینیم امیدوارم رایگان بمونههه(:::

بومران ۰۲ دی ۱۳۹۹، ۰۶:۵۶

سلام وقت به خیر یه درخواست داشتم میشه لطف کنید پلتفرم فریلنسری دیجیتال مارکتینگ بومران را به لیست خود اضافه کنید. ممنون boomrun.org

سهیل ۰۹ آذر ۱۳۹۹، ۰۷:۰۹

من بین سایت‌های فریلنسری که جدیدا راه اندازی شدن و پلتفرم خوبی داره سایت پروکار رو بهتون پیشنهاد می‌کنم حتما یه سری بزنین

صبا ۰۷ آبان ۱۳۹۹، ۰۹:۵۶

ممنون از شما. سایت‌های فریلنسری خارجی هستن که با payeer کار کنن ؟ یا همه پی پال رو قبول میکنن؟

نازنین کریمی مقدم ۰۷ آبان ۱۳۹۹، ۱۹:۴۱

سلام. تعداد سایتهای مفیدی که با payeer کار میکنند نسبت به پی پال خیلی کمتره. در هر صورت امکان وریفای حساب payeer هم فقط برای افراد غیر ایرانی وجود داره. پیشنهاد میکنم اول سایتی که قصد دارید توش فعالیت جدی داشته باشید انتخاب کنید و بعد این موارد رو روش بررسی کنید.

مهرداد ۰۶ آبان ۱۳۹۹، ۱۴:۴۱

سلام خواهشا یک راهی برای فعالیت تو سایت‌های فریلنس خارجی ارائه بدید. با این قیمت دلار، کار کردن تو سایت‌های ایرانی ظلم، یه پروژه تمام عیار برنامه نویسی میخوان با یک و نیم میلیون اگه این برده داری نیست پس چیه؟ همچین پروژه ای باید حداقل پنجاه میلیون باشه که با پراید صد و پنجاه میلیونی بیارزه کارکردن. من سایت peopleperhour ثبت نام کردم، اکانتم تایید شد، پروپوزال هم میتونم ارسال کنم ولی اخیرا دیدم یک پیغامی میگه که تا آدرس محل سکونت، اطلاعات حساب بانکی و اطلاعات مالیاتی وارد نکنی امکان ایجاد صورتحساب نداری. بخدا گیر کردیم، لطفا یه راهنمایی بکنید. اصلا نمیشه به ریال پول درآورد به دلار خرج کرد.

نازنین کریمی مقدم ۰۷ آبان ۱۳۹۹، ۰۸:۵۸

سلام. کلا روند سایت‌های خارجی به این صورت هست که برای ساخت حساب ارزی مثل پی پال نیاز به وریفای کردن داره. یعنی تا شما حسابتان را وریفای نکنید نمی‌توانید با حساب پی پال تان کار کنید. برای وریفای کردن هم به شماره تلفن و یک آدرس محل سکونت نیاز دارید. توصیه میکنم در اولین راهکار و مطمئن ترینش، با یک <strong>فرد مطمئن</strong> در خارج از کشور کار کنید و از مشخصاتش برای وریفای کردن و مشکلات این چنینی کمک بگیرید. دومین راهکار استفاده از شرکتهای واسطه و سایتهای این چنینی هست. من تا به حال از این روش استفاده نکردم و نمیتونم سایتی رو توصیه کنم. اما عبارت ساخت حساب پی پال و ... رو که سرچ بزنید، نام چندین سایت رو جزو نتایج میاره. حتما حتما از صحت و اعتبارشون مطمئن شید و از افرادی که باهاشون کار کردند مشاوره بگیرید. باز اگه کسی از دوستان تجربه ای در این زمینه داره خوشحالیم میشیم که به اشتراک بذاره.

۲۸ آذر ۱۴۰۰، ۱۰:۴۸

من خواهرم میخواست توی سایت اتسی ثبت نام کنه و برای اینکه بتونه تایید هویت کنه توی پارسکدرز یه پروژه تعریف کرد و یه نفر اون پروژه رو انچام داد که همه این کارها دیگه توش بود.خودش بهش شماره تلفن و ادرس و همه این‌ها رو داد

علی ۲۷ مهر ۱۳۹۹، ۱۵:۳۵

ممنون بابت آشنایی با سایت‌های فریلنسر فقط یه سوالی داشتم در هنگام دریافت هزینه از پروژه ای باید شماره کارت بانکی بدی تا پول رو واریز کنه ؟ میترسم به جای ارسال تمام پول کارت بانکی رو بکشه ممنون میشم جواب بدید

نازنین کریمی مقدم ۳۰ مهر ۱۳۹۹، ۰۸:۴۸

سلام. بله سایتهای فریلنسری نیاز به شماره حساب یا شماره کارت دارند تا بتونند حقوق پروژه رو بهتون پرداخت کنند. اما نیازی به نگرانی نیست چون تا رمز کارت شما رو نداشته باشند، نمیتونند پول کارت رو بیرون بکشنند. با این حال برای جلوگیری از هرگونه استرسی، توصیه میکنم که از کارت جدا برای کارهای فریلنسری استفاده کنید.

سحر ۰۸ مهر ۱۳۹۹، ۰۸:۵۱

سایت‌های فریلنسری ایرانی فقط از جیب خودشون و کارفرما حمایت میکنن، هدفی برای حمایت فریلنسر ندارن. اینکه مثل حراجی بیایم با قیمت پایین یه پروژه رو بگیریم منصفانه نیست و کار رو بی لرزش میکنه . پروژه باید کارشناسی بشه قیمت براش گذاشته بشه بعد بیاد داخل سایت قرار بگیره ، اون وقت از میون اونها فریلنسر‌ها انتخاب کنن . اینجوری همه منفعت یکسانی میبرن.

نازنین کریمی مقدم ۰۸ مهر ۱۳۹۹، ۲۰:۴۲

درود بر شما. با حرفتون موافقم. متاسفانه از فضای فریلنسری سواستفاده زیادی میشه و معمولا نیروی برنامه نویس به بیگاری گرفته میشه. البته محدود به سایتهای ایرانی نیست در برخی سایتهای خارجی هم نیروهای ارزون (بخصوص از هند) تا حدودی بازارکار رو خراب کردند. به هرحال تا قیمت گذاری مناسبی وجود نداره، خود ما برنامه نویسها نباید به هر شرایطی راضی باشیم تا سایرین هم برای حرفه مون ارزش قائل شوند.

هلیا ۳۱ شهریور ۱۳۹۹، ۱۳:۲۷

عالی بود، مرسی

نازنین کریمی مقدم ۰۲ مهر ۱۳۹۹، ۰۷:۵۴

ممنون که با ما همراه هستید.

علیرضا محسنی ۱۳ شهریور ۱۳۹۹، ۰۹:۳۱

من تقریبا با همه ی این سایتا کار کردم و با قوانین و سیاست هاشون آشنا هستم. از پارس کدرز و کارلنسر بیشتر از همه تجربه مثبتی داشتم تا بقیه. هر چند فریلنسری با سایت‌های خارجی خیلی بیشتر میصرفه تو ایران. ولی اونم داستان زیاد داره سر تحریما :)

خودکارشو ۲۵ تیر ۱۳۹۹، ۱۶:۵۹

سلام ، ما به تازگی سایت فریلنسری "خودکارشو" رو با امکانات کامل و عالی راه اندازی کردیم. اولای راه هستیم. لطفاً با بازدید و ثبت نام در سایت خودکارشو، از ما حمایت کنید. ممنونم

علیرضا ۲۲ تیر ۱۳۹۹، ۱۶:۵۳

کارلنسر سایت خوبیه و من تجربه چندین پروژه موفق باهاشون داشتم . تیم پشتیبانیشون هم واقعا دقیق و مشتری مدار هستن

پریسا مومن زاده ۲۲ تیر ۱۳۹۹، ۱۵:۳۷

ممنون از بلاگ خوب تون. من سایتای ایرانی، با انجام میدم و کار لنسر کار کردم تاحالا و سایتای خارجی هم با آپ ورک (با واسطه یکی از دوستانم تو مالزی البته) و هر 3تاشون خوب بودن. سایتای خارجی یه مقدار گیر اکانت و پرداخت و این چیزا هست که راحت حساب رو میبندن. وگرنه از نظر دلاری خب خیلی میصرفه

سپنتا ۲۱ تیر ۱۳۹۹، ۱۳:۳۲

کارلنسر چه سایت خوبیه. خیلی ساده‌تر و بهتر از بقیه اس. انجام میدم هم دوس دارم البته. (شبیه فایور هست) ممنون از معرفی این سایت ها

ساحل ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۳:۳۳

دوستان کسی میتونه راهنمایی کنه که پرداخت امن چی هست و چطور باید انجام بدیم من تازه میخوام پروژه بگیرم و با این مورد مشکل دارم

hosseom ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۰۰:۳۲

سلام من به چندتا از سایت‌های فریلنسر خارجی سر زدم هیچ کدوم به کاربران ایرانی اجازه فعالیت نمیدن! چطور میشه با وجود این محدودیت با اونها کار کرد؟ اگه میشه یک توضیحی در این مورد بفرمایید. با تشکر

محمد ۱۸ فروردین ۱۳۹۹، ۰۹:۰۲

ممنون از مقاله خوبتون با سایت ورکفا هم کار کردم من راضی بودم workfa.com

ریحانه یزدانی ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۴:۵۸

سلام خیلی ممنون که تجربه تونو با ما به اشتراک گذاشتین حتما میتونه برای سایر دوستان مفید باشه

Mehdi ۲۶ اسفند ۱۳۹۸، ۰۹:۴۸

با تشکر از شما خانوم یزدانی به خاطر مقاله خوبتون. به نظر من هر کاری مزایا و معایب خودش رو داره و فریلنسری هم از این قاعده مستثنی نیست. اما فریلنسری تو ایران واقعا به درد نمیخوره به طوری که باید باکمترین پول (مثلا 500 هزار تومن ) سایتی در حد آمازون طراحی بکنی که این واقعا بی ارزش کردن فریلنسر‌ها و برنامه نویسای ایرانیه

ریحانه یزدانی ۲۷ اسفند ۱۳۹۸، ۱۴:۴۷

سلام ممنون از شما که برای خوندن این مقاله وقت گذاشتین. بله فریلنسری مشکلات خودش رو هم داره مخصوصا اگر کارفرما با مراحل انجام پروژه ای که از فریلنسر خواسته آشنایی نداشته باشه. اما بسیاری از شرکت‌ها هم هستن که یه توافق دوطرفه ایجاد میکنن و میتونن به خوبی با فریلنسرهای حرفه ای تعامل کنن.

شایان فرهتگی ۲۵ اسفند ۱۳۹۸، ۰۶:۳۹

سلام مقاله خوبی بود ، در حال حاضر سایت بین المللی هست که بشه از داخل ایران باهاش همکاری کرد ؟ ( منظور verify کردن هست ، سایتی که بشه با ادرس و مشخصات الکی ثبت نام کرد و فقط با یک اکانت paypal درامد رو دریافت کرد ؟ ) ممنون

مهدی ۰۹ اسفند ۱۳۹۸، ۰۲:۳۲

تجربه من در کار فریلنسینگ میگه که اگه میخوای مفت کار کنی و برای دانشت هیچ ارزشی قاعل نیستی برو فریلنسینگ پیشنهادمم به دوستان اینه که تو گوگل یه سرچی در مورد معایب فریلنسینگ بکنین و تجربه دوستانو ببینین کاملا متوجه میشین اوضاع چجوریه

arzhang ۱۰ بهمن ۱۳۹۸، ۱۴:۳۱

سلام من به 5 زبان زنده جهان مسلط هستم میخواهم برای fiverr کار کنم ولی توی سایت وقتی به قسمت translate میرم مترجم‌های خود سایت رو نشون میده هیچ قسمتی که بشه از طریق اون درخواست مترجمی داد نبود ، لطفا راهنمایی کنید.

۱۶ دی ۱۴۰۰، ۰۷:۳۲

اگر زبان انگلیسی یکی از این 5زبان زنده باشه، میتونید همین سوال رو به انگلیسی بپرسید ;)

محمد ۳۰ دی ۱۳۹۸، ۰۹:۲۳

منم پارس فریلنسر رو پیشنهاد میکنم کاملا رایگان هست و همچنین به فریلنسرهای فعال وام قرض الحسنه پرداخت میکنه. parsfreelancer.ir/loan اگه کارفرما هستید و پروژه دارید با کد تخفیف enginethemes بیست درصد از هزینه پروژتون رو پارس فریلنسر پرداخت میکنه. همچنین هزینه پروژه تون رو می‌تونین اقساطی پرداخت کنید parsfl.ir/rent

الی ۱۷ آبان ۱۳۹۸، ۲۰:۴۹

کاش در مورد اینکه با چه سایتهای خارجی میشه کار کرد هم تحقیق کرده بودید.لطفا اگه میدونید کدوم سایتهای آنرو هم پوشش میدن بهم بگید. ممنون

مهرداد ۰۷ آبان ۱۳۹۸، ۲۱:۲۹

سلام.مهارتهای ما راحت به دست نیومدن که اینقد ارزون بفروشیمشون. برای یه پروژه سنگین برنامه نویسی ۵۰۰هزار بزارن کف دست ما.ارزش علمی ما خیلی بیشتر می‌ارزه.با تشکر

ریحانه یزدانی ۰۸ آبان ۱۳۹۸، ۰۶:۱۷

سلام بله همینطوره. البته افراد بیشتر به دلیل انعطاف زمانی سراغ فریلنسیتگ میرن. اگه امکان کار حضوری و تمام وقت باشه که درآمدش مناسب با توانایی شما خواهد بود.

سئو ۳۱ شهریور ۱۳۹۸، ۰۹:۳۵

مقاله خوبی بود کاش مثال‌های درآمدی مختلفم از سایت‌های مختلف و پروژه هاشون می‌زدی تا جذاب‌تر بشه

ریحانه یزدانی ۰۸ آبان ۱۳۹۸، ۰۶:۲۳

سلام بله چنین مثال هایی میتونست مطلب رو جذابتر کنه ولی قصد ما بیشتر معرفی چنین بسترهایی بود. ممکنه ذکر درآمد سایت‌های خارجی و ایرانی، باعث مقایسه و سرخوردگی فریلنسرهای داخلی بشه.

رحمان ۲۹ شهریور ۱۳۹۸، ۱۳:۳۰

مقاله عالی بود تشکر

ریحانه یزدانی ۰۸ آبان ۱۳۹۸، ۰۶:۱۵

ممنون از شما :)

Amir ۲۰ شهریور ۱۳۹۸، ۱۳:۰۲

تو سایت‌های ایرانی برای یه پروژه قیمت‌های خیلی پایینی پیشنهاد میشه و همیشه چندتا از همکاران عزیز با کمترین مبلغ این پروژه هارو انجام میدن ، سایت‌های فریلنسری ایرانی فقط ارزش کار برنامه نویسارو اورده پایین، تا به امروز هم من از کسی نشدیم که از کار کردن با این سایت‌ها راضی بوده باشند

ریحانه یزدانی ۲۳ شهریور ۱۳۹۸، ۱۰:۴۸

سلام بله متاسفانه مشکلاتی از این دست هم وجود داره. اما داشتن مهارت‌های فریلنسری در مواردی که امکان کار حضوری و تمام وقت برای افراد وجود نداره میتونه خیلی کمک کننده باشه.

۱۷ اسفند ۱۴۰۱، ۱۰:۴۷

این همکاران عزیز که می‌فرمایید فقط در سایت‌های فریلنسری حضور دارن؟ !!!

  • فریلنسر کیست؟
  • درآمد فریلنسری چقدر است؟
  • سایت‌های فریلنسری ایرانی
  • پونیشا
  • کارلنسر
  • ژاکت سرویس
  • انجام میدم
  • پارسکدرز
  • پارس فریلنسر
  • سایت‌های فریلنسری خارجی
  • توصیه هایی برای فریلنسرها
  • جمع بندی
اشتراک گذاری مقاله در :