:: فقط تا پایان فروردین 👈 ۳۵٪ تخفیف ویژه به همراه هدیه 5 میلیون تومانی
۰ ثانیه
۰ دقیقه
۰ ساعت
۰ دیدگاه نظر محمدرضا سیمجور
15 نکته جهت افزایش رتبه سئو در وردپرس
15 نکته جهت افزایش رتبه سئو در وردپرس

همانطور که می‌دانید یکی از بهترین روش‌ها برای طراحی سایت استفاده از سیستم وردپرس می‌باشد، افزایش رتبه سئو وردپرس همواره یکی از دغدغه‌های افرادی بوده است که طراحی سایت را به وسیله این سیستم انجام می‌دهند. اگر شما نیز جزو آن دسته از افراد هستید که می‌خواهید سایت شما در لیست موتورهای جست و جو در رتبه خوبی باشد بهتر است 15 نکته افزایش سئو وردپرس را که در ادامه آمده است مطالعه کنید.

تغییر آدرس محتواها

یکی از مهم‌ترین نکاتی که برای افزایش سئو وردپرس باید به یاد داشته باشید این است که لینک‌های خود را ویرایش کنید، معمولا سیستم وردپرس از یک الگوی خاص برای نمایش آدرس سایت و محتواها استفاده می‌کند، این روش به هیچ وجه توصیه نمی‌شود چرا که موتورهای جست و جو نمی‌توانند آن را تشخیص دهند برای این که سایتتان بهتر در موتورهای جست و جو دیده شود بهتر است از نام مطالب و نوشته هایتان در آدرس مطلب و محتوای خود استفاده کنید.

افزایش سئو وردپرس

سعی کنید از پلاگین نقشه سایت XML در وب سایت خود استفاده کنید

یکی از مهم‌ترین نکاتی که معمولا در سرچ موتورهای جست و جو تشخیص داده می‌شود استفاده از یک نقشه سایت می‌باشد، برای افزایش سئو وردپرس حتما باید از این نقشه در وب سایت خود استفاده کنید، برای این کار می‌توانید از افزونه Google XML Sitemaps در وردپرس استفاده کنید.

افزایش سئو وردپرس

از لینک‌های خارجی استفاده نکنید

یکی از مواردی که باعث می‌شود سایت شما در موتورهای جست و جو به خوبی نمایش داده نشود استفاده زیاد از وب سایت‌ها و لینک‌های خارجی می‌باشد، در صورتی که قصد افزایش سئو وردپرس را دارید بهتر است کمتر از لینک‌های خارجی در وب سایت خود استفاده کنید تا موتورهای جست و جو بهتر سایت شما را تشخیص دهند.

استفاده از افزونه‌های مخصوص سئو در وردپرس

خوشبختانه نرم افزار وردپرس افزونه‌های بسیار زیادی را برای افزایش سئو وردپرس در نظر گرفته است، یکی از این افزونه‌ها که می‌توانید از آن برای افزایش سئو وردپرس استفاده کنید افزونه WordPress Seo Yoast می‌باشد، یکی دیگر از این افزونه‌ها افزونه All In One Seo Pack است که کمک بسیار زیادی در افزایش کیفیت سئو شما می‌کند.

افزایش سئو وردپرس

صفحات با عنوان‌های یکسان را noindex کنید

اگر در صفحات وب سایتتان از عنوان یکسان استفاده کنید این کار باعث می‌شود تا عناوین و یا محتواهای تکراری برای شما ثبت شود که این مورد اصلا برای سئو مناسب نیست و ممکن است مشکلات بسیار زیادی را در ساختار پیوندهای یکتای شما به وجود بیاورد، بنابراین بهتر است برای افزایش سئو وردپرس از این عامل دوری کنید.

از پلاگین‌های کش برای بالا بردن سرعت لود کردن سایت استفاده کنید

یکی از ضروریات افزایش سئو وردپرس استفاده از پلاگین‌های کش می‌باشد، استفاده از این پلاگین‌ها باعث می‌شود تا سرعت لود شدن وب سایت شما برای کاربران سریع‌تر شود و در نتیجه باعث افزایش سئو وردپرس می‌شود. در صورتی که تعداد درخواست‌ها به وب سایت شما بیشتر شود باعث افزایش سئو وردپرس و سایت شما می‌شود.

استفاده از cdn

یکی از بهترین روش‌ها برای افزایش سئو وردپرس استفاده از cdn می‌باشد، این ابزار یک ابزار فوق العاده برای طراحان سایت می‌باشد علی الخصوص برای کسانی که مقادیر زیادی از اطلاعات را تحت عنوان محتوای استاتیک نگهداری می‌کنند.

افزایش سئو وردپرس

استفاده از یک هاست مطمئن

یکی دیگر از ویژگی هایی که باعث افزایش رتبه در سئو وردپرس می‌شود استفاده از یک هاست مطمئن می‌باشد، با استفاده از یک هاست ایمن و سریع می‌توانید رضایت کاربران خود را افزایش دهید و به این ترتیب تعداد درخواست‌های ورود به سایت شما افزایش می‌یابد و به این ترتیب وب سایت شما در موتورهای جست و جو بهتر دیده می‌شود.

افزایش سئو وردپرس

نظرات اسپم را بلاک کنید

اگر قصد افزایش سئو وردپرس را دارید تا بتوانید در لیست موتورهای جست و جو در رتبه‌های بالاتری باشید باید نظرات اسپم را بلاک کنید، البته یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد نسخه‌های جدید وردپرس این است که در آن کمتر شاهد نظرات اسپم هستیم. برای این که از دریافت نظرات اسپم جلوگیری کنید می‌توانید از افزونه وردپرسی Akismet استفاده کنید.

افزایش سئو وردپرس

در مطالب جدید به مطالب قدیمی لینک دهید

یکی دیگر از روش‌های بسیار خوب برای افزایش سئو وردپرس این است که در مطالب جدیدی که وارد می‌کنید به متن‌های قدیمی خود لینک دهید تا بتوانید جست و خیزی در وب سایت خود ایجاد کنید و مطالب قدیمی خود را نیز دوباره به نمایش بگذارید. به این وسیله موتورهای جست و جو رتبه بندی سایت و مطالب قدیمی شما را نیز بالاتر می‌برند.

غیر فعال کردن بایگانی نویسنده

نکته بسیار مهم در افزایش سئو وردپرس این است که صفحه بایگانی نویسنده خود را غیر فعال کنید، برای این کار می‌توانید از یکی از بهترین افزونه‌های وردپرس یعنی Yoast استفاده کنید.

تصاویر سایت را بهینه سازی کنید

بی شک یکی از بهترین روش‌ها برای افزایش سئو وردپرس این است که عکس‌های خود را از طرق مختلف بهینه سازی کنید تا موتورهای جست و جو بهتر وب سایت شما را بشناسند و تشخیص دهند. برای بهینه سازی عکس‌ها می‌توانید آن‌ها را فشرده سازی کنید و یا سایز آن‌ها را تغییر دهید.

در شبکه‌های مجازی فعالیت کنید

عامل بسیار مهم دیگر در افزایش سئو وردپرس تعامل با سایر شبکه‌های مجازی می‌باشد، هرچه تبلیغات شما در سایر شبکه‌های مجازی بیشتر باشد تعداد بازدیدکنندگان شما افزایش می‌یابد و به این وسیله شما می‌توانید رتبه بندی خود را در لیست موتورهای جست و جو بالا ببرید.

افزایش سئو وردپرس

انتخاب یک قالب بهینه

سعی کنید یک قالب مناسب را برای وب سایت خود انتخاب کنید که علاوه بر داشتن زیبایی، کارایی لازم را نیز برای شما داشته باشد، به این وسیله می‌توانید با طراحی یک قالب مناسب باعث افزایش سئو وردپرس شوید.

قالب واکنش گرا

یکی دیگر از نکات مهم برای افزایش سئو وردپرس واکنش گرا بودن وب سایت شما می‌باشد، اگر شما دارای یک پوسته واکنش گرا باشید می‌توانید یک وب سایت فوق العاده قوی را داشته باشید که بازدیدکنندگان آن بسیارند و رتبه بندی شما نیز در موتورهای جست و جو بالا می‌رود.

۰ دیدگاه
ما همه سوالات و دیدگاه‌ها رو می‌خونیم و پاسخ میدیم
  • تغییر آدرس محتواها
  • سعی کنید از پلاگین نقشه سایت XML در وب سایت خود استفاده کنید
  • از لینک‌های خارجی استفاده نکنید
  • استفاده از افزونه‌های مخصوص سئو در وردپرس
  • صفحات با عنوان‌های یکسان را noindex کنید
  • از پلاگین‌های کش برای بالا بردن سرعت لود کردن سایت استفاده کنید
  • استفاده از cdn
  • استفاده از یک هاست مطمئن
  • نظرات اسپم را بلاک کنید
  • در مطالب جدید به مطالب قدیمی لینک دهید
  • غیر فعال کردن بایگانی نویسنده
  • تصاویر سایت را بهینه سازی کنید
  • در شبکه‌های مجازی فعالیت کنید
  • انتخاب یک قالب بهینه
  • قالب واکنش گرا
اشتراک گذاری مقاله در :