:: فقط تا پایان فروردین 👈 ۳۵٪ تخفیف ویژه به همراه هدیه 5 میلیون تومانی
۰ ثانیه
۰ دقیقه
۰ ساعت
۰ دیدگاه نظر محمدرضا سیمجور
10 مورد از بهترین framework‌های توسعه اپلیکیشن 2018
10 مورد از بهترین framework‌های توسعه اپلیکیشن 2018
framework توسعه اپلیکیشن، بسته‌های کدنویسی و خصوصیاتی را در اختیار افراد قرار می‌دهد تا بتوانند راحت‌تر یک اپلیکیشن را ایجاد کنند. اگر شما یک برنامه نویس اپلیکیشن باشید تا به حال متوجه شده اید که در هنگام ایجاد اپلیکیشن ها، برخی از ویژگی و توابع یکسان هستند و هر بار شما مجبور هستید تمامی این توابع را از اول نوشته و اجرا کنید. در ضمن اجرای این توابع به خودی خود ساده نیست و یک اشتباه کوچک در برنامه نویسی ممکن است ساعت‌ها ذهن و وقت شما را درگیر خود کند. به همین دلیل framework‌های توسعه اپلیکیشن به شما یک مجموعه از ویژگی‌ها و کتابخانه‌های برنامه نویسی را پیشنهاد می‌دهند که بدون نوشتن کد، بتوانید برخی از توابع آماده را در اپلیکیشن خود داشته باشید. در این مقاله قصد داریم 10 مورد از بهترین framework‌های توسعه اپلیکیشن 2018 را به شما معرفی کنیم.  البته باید این نکته را در نظر داشته باشید که برای هر نوع اپلیکیشن خاص، یک framework توسعه دهنده متفاوت وجود دارد که برای طراحی آن اپلیکیشن، بهترین framework توسعه دهنده است.

framework توسعه اپلیکیشن Corona Labs

اپلیکیشن ساخته شده توسط این فریم ورک، در تمامی گوشی‌های تلفن همراه با هر نوع سیستم عاملی قابل اجرا است. اگر در ابتدای راه برنامه نویسی اپلیکیشن هستید، به شما توصیه می‌کنیم از این توسعه دهنده استفاده کنید چرا که یادگیری این framework ساده است و پیچیدگی خاصی ندارد و از آنجایی که بر روی هر نوع گوشی قابل اجرا است، یکی از بهترین framework‌های توسعه دهنده است. از ویژگی‌های جالب این توسعه دهنده می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
  • امکان مانیتور کردن و کنترل کردن بازی یا اپلیکیشن ساخته شده را به شما می‌دهد.
  • نصب اولیه آن بسیار ساده است و نیازی به داشتن دانش خاصی نیست.
  • سرعت بالای این توسعه دهنده در هنگام اجرای برنامه نوشته شده

framework توسعه اپلیکیشن Ionic

این فریم ورک تنها بر روی گوشی‌های اندروید قابلیت اجرا دارد. قیمت آن برای افرادی که مبتدی هستند و فقط به دنبال یادگیری هستند و نیاز به پکیج و ویژگی خاصی ندارند، رایگان است. اما اگر به دنبال پکیج‌های ویژه این framework توسعه اپلیکیشن می‌گردید، باید هزینه آن را پرداخت کنید. البته نگران نباشید، هزینه آن در مقابل ویژگی‌ها و کاربری ساده ای که در اختیار شما قرار می‌دهد، معقول و منطقی است. این framework توسعه اپلیکیشن به صورت متن باز موجود است و شما می‌توانید بر اساس نیاز و میل خود، آن را تغییر دهید.

framework توسعه اپلیکیشن Xamarin

این فریم ورک بر روی اندروید و IOS قابل اجرا است. framework توسعه اپلیکیشن Xamin یکی از بهترین framework‌های توسعه اپلیکیشن در میان بیش از 2،000،000 برنامه نویس است. یکی از دلایل محبوبیت این توسعه دهنده آن است که ویژگی‌ها و پکیج‌های متنوعی را بدون دریافت هزینه در اختیار همه قرار می‌دهد. همچنین نسخه‌های متفاوتی از این framework توسعه اپلیکیشن  وجود دارد که شما می‌توانید بر اساس نیاز خود، از هر کدام از آنها استفاده کنید.

framework توسعه اپلیکیشن  Adobe Phonegap

همانگونه که از نامش پیدا است، یک توسعه دهنده از نوع Adobe است که مبتنی بر HTML و CSS است. این توسعه دهنده بیشتر در طراحی اپلیکیشن هایی محبوب است که نیاز به فضای ذخیره سازی گسترده داشته باشند، چرا که این توسعه دهنده یک فضای ابری را در اختیار شما قرار می‌دهد که برای ذخیره سازی از آن استفاده کرده و منابع سیستم یا گوشی خود را هدر ندهید. این فضای ابری کاملا امن است و با داشتن ایمیل و رمز عبور قابل دسترسی است. ویژگی قابل توجه در این توسعه دهنده، سرعت بالای آن است. همچنین استفاده از این توسعه دهنده به صورت رایگان است.

framework توسعه اپلیکیشن React Native

فریم ورد محبوب شده توسط فیس بوک، framework توسعه اپلیکیشن React Native است که بر مبنای Java script ساخته شده است. شاید فکر کنید که طراحی اپلیکیشن با جاوا اسکریپت به زیبایی زبان جاوا یا C نخواهد بود، به شما توصیه می‌کنیم که برای یک بار با این framework توسعه، اپلیکیشن خود را بسازید تا متوجه شوید هیچگونه تفاوتی با بازی‌ها یا اپلیکیشن‌های مبتنی بر جاوا یا C ندارد. همچنین شما می‌توانید از زبان‌های برنامه نویسی جاوا و C در حین استفاده از این توسعه دهنده استفاده کنید و این توسعه دهنده قابلیت فهم کدها به این 2 زبان را دارد.

framework توسعه اپلیکیشن Native Script

این توسعه دهنده زبان‌های برنامه نویسی مانند جاوا، Angular ،Typescript  را ساپورت می‌کند. ایجاد و توسعه یک بازی یا اپلیکیشن در این توسعه دهنده بسیار راحت‌تر از سایر توسعه دهندگان است؛ چرا که شکل هایی از اپلیکیشن‌های مختلف برای شما به نمایش در می‌آید و شما می‌توانید بر اساس اپلیکیشن خود از آنها استفاده کنید و حتی طراحی واسط کاربری انجام دهید. طراحی‌های ایجاد شده با استفاده از این توسعه دهنده، بسیار زیبا و مطابق با سلیقه بسیاری از افراد است.

framework توسعه اپلیکیشن App Builder

این framework توسعه اپلیکیشن بیشتر برای توسعه برنامه‌های کاربری تجاری است. به عنوان مثال اگر به دنبال ساخت یک اپلیکیشن اسلایدسازی هستید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که از این توسعه دهنده استفاده کنید. نکته قابل توجه آن است که سرعت این توسعه دهنده نسبت به سایر framework توسعه اپلیکیشن بیشتر است. به روز رسانی ساده و امنیت بالای داده‌های شما از جمله ویژگی‌های دیگر این توسعه دهنده هستند.

framework توسعه اپلیکیشن jQuery Mobile

یکی از ساده ترین framework توسعه اپلیکیشن است؛ چرا که تمامی بخش‌ها از قبل ساخته شده است و نیاز به کدنویسی بسیار ناچیزی دارد. طراحی بر اساس CSS در این توسعه دهنده انجام شده است و یکی از بهترین توسعه دهندگان برای طراحی ظاهر و واسط کاربری است. همچنین کدنویسی در این توسعه دهنده بسیار ساده است و  در صورت نیاز می‌توانید از HTML5 برای توسعه کد خود استفاده کنید که نسبت به دیگر زبان‌های برنامه نویسی ساده‌تر است.

framework توسعه اپلیکیشن Appcelerator Titanium

استفاده از این توسعه دهنده به صورت رایگان و غیر رایگان  است. در صورتی که تنها بخواهید یک اپلیکیشن ساده را طراحی کنید، استفاده از این توسعه دهنده رایگان است. اما اگر به دنبال ویژگی‌های دیگری مانند تست و چت کردن هستید، باید به صورت ماهیانه هزینه آن را بپردازید.
۰ دیدگاه
ما همه سوالات و دیدگاه‌ها رو می‌خونیم و پاسخ میدیم
  • framework توسعه اپلیکیشن Corona Labs
  • framework توسعه اپلیکیشن Ionic
  • framework توسعه اپلیکیشن Xamarin
  • framework توسعه اپلیکیشن  Adobe Phonegap
  • framework توسعه اپلیکیشن React Native
  • framework توسعه اپلیکیشن Native Script
  • framework توسعه اپلیکیشن App Builder
  • framework توسعه اپلیکیشن jQuery Mobile
  • framework توسعه اپلیکیشن Appcelerator Titanium
اشتراک گذاری مقاله در :