:: فقط تا پایان فروردین 👈 ۳۵٪ تخفیف ویژه به همراه هدیه 5 میلیون تومانی
۰ ثانیه
۰ دقیقه
۰ ساعت
۲ دیدگاه نظر محمدرضا سیمجور
معرفی بهترین افزونه کش (Cache) برای وردپرس
معرفی بهترین افزونه کش (Cache) برای وردپرس

سرعت بارگذاری پایین سایت‌ها از جمله عوامل نارضایتی بازدید کنندگان آنها می‌باشد. ارتقای سرعت سایت ها، از اهداف همیشگی مدیران سایت‌ها بوده است. استفاده از بهترین افزونه کش وردپرس راهکاری اساسی برای این مشکل می‌باشد. البته عملکرد این افزونه‌ها متفاوت است و با بکارگیری مناسب‌ترین نوع آن می‌توان به نتیجه مطلوب رسید. جهت آشنایی بیشتر با افزونه cache وردپرس، انواع مختلف آن و کاربردها و مزایای آنها، با این مقاله همراه شوید.

افزونه cache وردپرس

اهمیت سرعت در سایت‌های وردپرس

قاعدتا بازدید کنندگان سایت ها، از سرعت پایین بارگزاری در سایت ها، ناراضی خواهند بود. همین مورد در رده بندی گوگل نیز، دیده می‌شود و سرعت پایین، از نظر گوگل نیز مطلوب نمی‌باشد. SEO نیز سرعت بالای سایت وردپرس را می‌طلبد. بدین ترتیب افزایش سرعت بارگذاری سایت ها، مهم و ضروری می‌باشد که در ادامه به نحوه افزایش این سرعت، خواهیم پرداخت.

افزونه cache وردپرس

آشنایی با افزونه کش در وردپرس

کش همانند رم، نوعی حافظه است که منجر به افزایش سرعت بارگذاری در سایت وردپرس می‌شود. البته حافظه کش در مقایسه با رم سایز کوچک‌تری دارد و از نظر قیمتی نیز در سطح بالاتری می‌باشد. سرعت کش نیز در قیاس با رم بالاتر می‌باشد و در واقع حافظه کش قادر به نگهداری بخشی از دیتاهای رم است که در تایم کوتاه‌تری در دسترس پردازنده قرار می‌گیرد. بدین ترتیب استفاده از افزونه‌های مناسب برای حافظه cache سایت‌های ورد پرسی، امکان پردازش داده‌ها را تسریع می‌بخشد و به تبع آن سبب افزایش سرعت بارگذاری در سایت می‌گردد.

انواع بهترین افزونه کش وردپرس

چندین افزونه کش وردپرس  وجود دارد که انتخاب بهترین و مناسب‌ترین آن جهت افزایش سرعت بارگزاری سایت، اهمیت دارد. برخی از انواع افزونه cache وردپرس عبارتند از:

  • افزونه cache وردپرس WP Super Cache
  • افزونه cache وردپرس WP Fastest Cache
  • افزونه cache وردپرس  W3 Total Cache
  • افزونه cache وردپرس DB Cache Reloaded Fix
  • افزونه cache وردپرس Hyper Cache
  • افزونه cache وردپرس Flexi Cache

در ادامه در رابطه با مناسب‌ترین نوع این افزونه ها، مختصری توضیح خواهیم داد.

آشنایی با افزونه cache وردپرس WP Super Cache

افزونه cache وردپرس WP Super Cache، از پربازدیدترین افزونه‌های کش وردپرس می‌باشد که با ایجاد یک صفحه HTML منجر به قطع تعامل وب سرور با صفحات PHP می شود و نهایتا سبب افزایش سرعت بارگذاری در سایت‌های وردپرس می‌شود. عملکرد افزونه cache وردپرس WP Super Cache ساده می‌باشد. به این صورت که کلیه مطالبی که مرتبه اول مشاهده می‌شوند به طور اتوماتیک به صفحات HTML تبدیل شده و در هاست ذخیره می‌گردد. با باز کردن صفحه توسط کاربر صفحات HTML ساخته شده توسط افزونه cache وردپرس WP Super Cache فراخوانی می‌شود. این افزونه سبب کاهش فشارهای وارده بر سرورر می‌شود و حتی الامکان فشرده سازی می‌نماید. بدین ترتیب سرعت بارگذاری سایت وردپرس افزایش می‌باید.

افزونه cache وردپرس

اطلاعات بیشتر در رابطه با افزونه cache وردپرس WP Fastest Cache

افزونه cache وردپرسWP Fastest Cache  با برخورداری از امکانات متعدد به عنوان یکی از بهترین انواع افزونه cache وردپرس شناخته می‌شود و به همین دلیل مورد استقبال زیادی از طرف کاربران قرار گرفته است. افزونه cache وردپرس WP Fastest Cache، به صورت اتوماتیک از کل سایت وردپرس، کش ایجاد می‌کند. حذف و به روز رسانی افزونه cache وردپرس WP Fastest Cache  به آسانی توسط مدیر سایت انجام می‌شود. همچنین با استفاده از آن می‌توان فایل‌های css و js را فشرده کرد. این افزونه cache وردپرس این امکان را می‌دهد که نوشته یا برگه دلخواه را کش نکرد و نیز زمان برای کش سایت وردپرس قابل تنظیم می‌باشد. افزونه cache وردپرسWP Fastest Cache  از کلیه cdn‌ها و ssl و https  وردپرس، به صورت کامل پشتیبانی می‌کند و با حذف user- agents سرعت سایت وردپرس را افزایش می‌دهد. آپدیت کش سایت وردپرس هنگام انتشار محصول یا برگه جدید، از دیگر قابلیت‌های افزونه cache وردپرسWP Fastest Cache  می باشد. این افزونه cache وردپرس، امکان فعال و غیر فعال کردن کش سایت ورد پرس را به کاربران وارد شده به سایت می‌دهد.

افزونه cache وردپرس

آشنایی با افزونه cache وردپرس  W3 Total Cache

افزونه cache وردپرس  W3 Total Cache نیز از جمله امتیازآورترین افزونه های  cach وردپرس می‌باشد. این افزونه با انواع سرویس‌های میزبانی وب، سازگار است و به افزایش بهینه سازی و SEO وردپرس، کمک می‌کند. افزونه cache وردپرس  W3 Total Cache قابلیت بهینه سازی سرعت سایت را دارد و به صورت کامل از SSL وردپرس و صفحات موبایل سریع Google AMP پشتیبانی می‌کند. افزونه cache وردپرس  W3 Total Cache دیتابیس سایت وردپرس را کش می‌کند. علاوه بر این، امکان cache کردن فید سایت را نیز دارد. سازگاری این افزونه cache وردپرس، با انواع مختلفی از افزونه‌های مرتبط با وردپرس، از دیگر دلایل، محبوبیت این افزونه است. افزونه cache وردپرس  W3 Total Cache قابلیت‌های متعدد دیگری نیز دارد از جمله اینکه، مشکلات مربوط به expire headers و ETag را جهت تسریع سرعت سایت، مرتفع می‌سازد و جهت پاک سازی حافظه پنهان، از WP- CLI پشتیبانی می‌کند. مرتفع سازی مشکلات مربوط به ذخیره سازی مرورگر نیز توسط این افزونه cache وردپرس، انجام می‌شود. امکان خروجی گرفتن از تنظیمات افزونه کش و فعال سازی آن در سایت‌های دیگر، از مزایای استفاده از افزونه cache وردپرس W3 Total Cache می‌باشد.

افزونه cache وردپرس

 افزونه کش وردپرس DB Cache Reloaded Fix

افزونه cache در وردپرس  DB Cache Reloaded Fix با نسخه وردپرس 3.1 به بالا سازگار است و نقش اصلی آن کش کردن است. این افزونه افزایش سرعت سایت وردپرس را از طریق پایگاه داده انجام می‌دهد. سرعت عمل افزونه cache وردپرس DB Cache Reloaded Fix در مقایسه با دیگر افزونه ها، بیشتر می‌باشد. و حجم کمی از فضای دیسک را اشغال می‌کند.  هر یک از افزونه‌های کش وردپرس نام برده را می‌توان از طریق لینک‌های مربوطه دانلود و نصب نمود. راهنمای نصب و تنظیمات مورد نیاز برای هر یک، نیز ارائه شده است. 

افزونه cache وردپرس
۲ دیدگاه
ما همه سوالات و دیدگاه‌ها رو می‌خونیم و پاسخ میدیم
پروژه اماده افترافکت ۲۹ تیر ۱۳۹۸، ۰۸:۱۹

سلام ممنون توضیح کاملی بود

آموزش افترافکت ۲۹ مهر ۱۳۹۷، ۱۳:۰۱

سلام خسته نباشید من یه سایت وردپرسی به نام گرافیستار دارم و تو مطالب مربوط به تدوین و افترافکت قرار می‌گیره و مشکل کش داشتم خوشبختانه با سایت عالی شما اشنا شدم و از مطالب بسیار خوبتون استفاده کردم ممنون یک دنیا

  • اهمیت سرعت در سایت‌های وردپرس
  • آشنایی با افزونه کش در وردپرس
  • انواع بهترین افزونه کش وردپرس
اشتراک گذاری مقاله در :